Heracles heeft de uitwedstrijd tegen NEC verloren. Na een pover duel, waarbij Heracles wel de beste mogelijkheden kreeg, stond er een 2-1 eindstand op het scorebord.

Heracles oogde vooral in het begin van de wedstrijd niet wakker en keek binnen tien minuten al tegen een 2-0 achterstand aan. Lasse Schöne en Nick van der Velden scoorden beiden op het moment dat de verdediging van de Heraclieden als “makke schapen” stonden te verdedigen. Rienstra liet bij de 1-0 zijn man veel te makkelijk lopen en bij de 2-0 werd Nick van der Velden geen strobreed in de weg gelegd, toen hij vanaf de zestien mocht uithalen.

Heracles herpakte zich wel. Het had grotendeels het initiatief in de eerste helft en er werd laten zien dat er wel degelijk gevoetbald kan worden. De mooiste momenten kwamen van Marko Vejinovic en Samuel Armenteros. Vejinovic plaatste een schot van ruim 25 meter precies op de onderkant van de lat. Armenteros maakte een individuele actie, waarbij hij vier man van NEC voorbij wist te spelen. De voorzet op Everton werd vervolgens op de lat geschoten door de Braziliaan. De aansluitingstreffer zou er voor rust nog wel komen. Een corner werd ingekopt door wederom Glynor Plet. (Zijn derde dit seizoen)

In de tweede helft was het beste er eigenlijk wel vanaf. Er was nog een riante mogelijkheid voor Armenteros om de score gelijk te trekken. Zijn inzet ging er helaas niet in, waardoor de Heraclieden met lege handen naar huis gaan.

Een troosteloze avond. Er zat veel meer in, maar zonder strijd kom je nergens!

Heracles heeft het verlies te wijten aan een gebrek aan inzet

Bekijk resultaten


Sponsoren

Reacties (33)

Reageer nu!
mark 10:18 30 augustus 2011

Hoezo papegaaien, Robbert? Kijk voor de aardigheid eens wat uitwedstrijden van vorig seizoen terug. Vooral in de 1e competitiehelft zijn het Looms en Breukers die verdedigend hopeloos door de mand vallen. Eindelijk worden er meer mensen wakker die het inzien. Nu de trainers nog, want onze backs komen gewoon niveau te kort.




0



0
ilonk 18:25 29 augustus 2011

Als we 3 punten pakken tegen ajax, utrecht en heerenveen doen we het goed denk ik. Dat zijn bonuspunten. De zwakkere ploegen daar moeten we het van hebben. Vorig seizoen hadden we nog hoger kunnen eindigen als we niet hadden verloren tegen vvv uit en thuis gelijk, excelsior uit verloren. Ondanks die slechte wedstrijden zijn we 8e geworden en dat kan dit seizoen ook, maar als we ons gewoon weer op tijd handhaven vind ik het ook prima. Effe volhouden tot het nieuwe stadion dan hebben we meer budget en kunnen we ons echt versterken en misschien een keer europees spelen.




0



0
Fiets 18:05 29 augustus 2011

@Willem
Ik ben niet negatief, daar komt toch niks van 😉 ik bedoel het niet zo negatief maar de kans dat Heracles boven zichzelf uitstijgt is niet heel groot. Het is wel zinvol om realistisch te blijven. De kans dat we winnen van Ajax is heel erg klein. De kans dat we winnen van Utrecht eveneens. De kans dat we winnen van Heerenveen is iets groter gezien Heerenveen ook geen fantastische seizoensstart kent. Ze hebben al twee keer met grote cijfers verloren. Ook dit zegt overigens niks maar toch.

De wedstrijd tegen JVC is anders ook heel belangrijk. Deze mogen we zeker niet onderschatten.




0



0
ilonk 13:47 29 augustus 2011

@komdanjonge. Ik verwacht feyenoord in het linkerrijtje dit seizoen, Nec is net als ons en wij waren veel beter op die rot 10 minuten na dan, rkc heeft onverdiend bij psv met 1-0 verloren en winnen in kerkrade en tegen nac thuis en staan op 7 punten. Misschien wordt die ploeg onderschat? Nac is wel slecht, maar toen speelden we met een beloftenverdediging. Het zegt toch allemaal niets pff wat een negatief gedoe. Zo slecht spelen we bij vlagen ook weer niet ze moeten alleen leren om vanaf minuut 1 scherp te zijn tot de 94e minuut.




0



0
willemvakc 11:24 29 augustus 2011

Fiets wat ben jij negatief zeg niet te geloven.Ik zeg ook niet dat ze Ajax even zullen kloppen.Maar waarom zouden ze niet boven zich zelf kunnen uitsteigen.Zeker heerenveen en Utrecht zullen zware wedstrijden worden.maar de handdoek in de ring gooien en ook maar negatief gaan doen ,ik peins er niet over.Ik blijf erbij dat ze na die 10 minuten beter waren dan Nec.Al was ik ook laaiend over die 10minuten.feit is dat het ons deze wedstrijd tegen zat dat heeft toch ook iedereen kunnen zien?




0



0
Robbert 10:08 29 augustus 2011

Even de wedstrijd van gisteren terug halen: de twee goals ontstaan vanuit het…………..(ik zal het invullen) CENTRUM dames en heren. Ik wil er maar mee zeggen, hebben onze back daar steken laten vallen? Het is zo simpel om onze backs als zwakkelingen te betitelen en velen hier papagaaien elkaar gewoon maar na ipv de beelden even terug te zien en tot bezinning te komen. Ik heb George en Nijland niet kunnen betrappen op een actie waaruit werd gescoord, u wel dan! Dat waren toch de directe tegenstanders van onze backs! Hou op met simplisme hier, het is een feit dat onze defensie (incl. Pasveer en Quansha die ook een verdedigende taak hebben) in de eerste 10 minuten voor sinterklaas speelden en dat komt niet alleen door onze backs.

Verder hebben we ontzettend veel pech gehad want een gelijkspel was gewoon een terechte uitslag geweest. Vooral eind 1e helft hebben de NEC gewoon dol gespeeld en was een ruststand van 2-2 gewoon normaal geweest en hadden we een heel andere discussie gehad hier. Soms worden wedstrijden bepaald door 10 cm verschil! NEC en Heracles deden absoluut niet voor elkaar onder en de gelukkige heeft gewonnen. Net als onze thuiswedstrijd tegen NAC, toen was de uitslag in ons voordeel.




0



0
Andere Hans 01:35 29 augustus 2011

Wil niemand afbranden, maar ben wel realistisch.
Zoals te vaak vond ik Breukers zeer discutabel, hoort m.i. op maandagavond
te spelen, vond Mike te Wierik op zijn plaats sterker toen Breukers geblesseerd was.
Daar ligt m.i. de basis van het slecht functioneren v.d. verdediging. Zeer onrustig aan de rechterkant.
Effie moet weer eens een schop onder z’n kont hebben, want hij bakt er weer niet veel van.
Pasveer weer zeer goed gespeeld, Marko speelt ook meer in dienst v h elftal, giga genoten van
Samuel, kortom er waren de laatste 80 minuten genoeg aanwijzigingen dat het wel goed komt met onze HFC.
Hoezo wel goed komt, 4 wedstrijden gespeeld, plek 10 is er iets an de hand dan?




0



0
Arie 21:48 28 augustus 2011

Beste supporters of zichzelf noemende supporters jullie hbn de 2 beste jaren sinds lange tijd meegemaakt in de Eredivisie met het budget watvhiervoor beschikbaar is is dat bijna ongelooflijk gisteren waren de 1e 10 min schandalig maar als ik dan lees hoe er naar sommige spelers wordt uitgehaald vind ik dat triest, de competitie is 4 wedstrijden onderweg. Ga achter je ploeg staan en steun ze want dat helpt Heracles dan maken wij en de spelers er weer een mooi seizoen van daar ben ik van overtuigd




0



0
Komdanjonge 22:57 28 augustus 2011

We zijn 4 wedstrijden onderweg ja. Heb je ook gezien tegen welke tegenstanders je puntverlies lijdt…. Rkc,Nec en feyenoord en Nac verslaa je met allerlei moeite, dan is het normaal dat je je als suporters zorgen maakt, want het voetbal is tot nu toe ook niet al te best. En nu moeten we thuis tegen ajax en dan uit naar Utrecht en Herenveen. Let maar op, je kan dan zomaar onderaan staan hoor, want de kans is vrij groot dat je 3x klop krijgt.




0



0
Twitter 21:10 28 augustus 2011

Het leken wel stakende voetballers, ongemotiveert, slap en willoos. De deur stond bij ons wagenwijt open met als resultaat 2 tegendoelpunten in 10 minuten. Die hele verdediging kun je verwijten aan dit debacle.
Van de Linden anticipeerde veel te traag, Looms staat lucht te dekken, Rienstra moet meer mannelijkheid tonen in zijn duels (verzaakte tegen Feyenoord en nu tegen NEC, dat kostte ons twee goals) en Breukers (balletje terug) is helemaat de weg kwijt zonder zijn maatje Maartens.
Ze (verdedigers) gedragen zich niet als Full-profs maar het leken wel amateurs, bagger.
Ze moeten tijdens de heenreis, in de bus, alle elektronica maar eens uitzetten en zich meer concentreren op de wedstrijd dan hebben ze geen tien minuten meer nodig om wakker te worden. Verwende ego´s.
Het bestuur is nog trots op zijn eenna laagste begroting en is blij met een 14e plek. Dat is vragen naar moeilijkheden, alles mag niets moet. Ik wou dat mijn baas ook zo denkt.




0



0
Fiets 20:25 28 augustus 2011

Goed idee Truus!




0



0
Truus 19:35 28 augustus 2011

Nou jongens,maandag weer lekker genieten van Jong Heracles – AZ!!!

Aanvang 18.30 uur.

En dan ff de sores vergeten!!




0



0
Fiets 15:37 28 augustus 2011

Wat is dat nu voor een redenatie?! VVV is een heel andere ploeg. Denk je dat een beetje ploeg niet leert van zijn fouten? Ik vind dat echt zever. Dat zou dus moeten betekenen dat wij kampioen kunnen worden omdat Twente dat ook kon? Man man man. Het zou toch een schande geweest zijn als Heracles niets had ondernomen tegen die blamage. Ze moesten wel! Ze hadden ze zich met het grootste gemak van de wereld in de luren laten leggen binnen 10 minuten!

Het enige wat NEC moest doen was deze voorsprong handhaven en dat hebben ze gedaan. Heel een vrije goal voor je en nog missen? Noem dat maar ijzersterk. Constant de bal verspelen ook heel knap gedaan. Heracles stond telkens stil! Natuurlijk moet je niet met de intentie naar een ander stadion gaan dat je van de mat wordt gespeeld maar een beetje redelijkheid mag er toch wel zijn. VVV heeft gelijk gespeeld tegen Ajax, dat is zo, maar dat betekent niet dat wij dat met hetzelfde gemak zullen doen.

Er moet meer snelheid in de ploeg en vooral moet er tussen de palen geschoten worden en niet er over. Zeker niet als de keeper er niet tussen staat. Enfin over een aantal weken zullen we het wel zien. Heeft Heracles punten gepakt tegen Ajax en Utrecht of heeft het zich laten doen.




0



0
willemvakc 15:14 28 augustus 2011

wat een onzin Heracles was gewoon na die dramatische 10 minuten de betere ploeg met grote kansen bekijk de reacties van Alex Pastoor die zegt heel wat anders dan het bovenstaande commentaar.Het pechduiveltje speelde ons ook parten en die kansen van Everton en Armenteros hadden gewoon moeten zitten..Als je met de intentie over 2 weken naar het stadion gaat we worden van de mat gespeeld kun je beter thuis blijven.nnatuurlijk is Ajax duidelijk favoriet.Maar waarom zou Heracles niet boven zich zelf kunnen uitsteigen we spelen wel thuis en dan word er over het algemeen beter gespeeld dan uit. Ik leg me zomaar niet neer bij een nederlaag.Wat vvv kan dat moet Heracles ook kunnen.




0



0
Fiets 15:02 28 augustus 2011

@Jan, veel beweging in het team? Ik heb gister weinig beweging in het team gezien. Het stond net als op de trainingen heel erg veel stil. De verslaggever merkte dit ook al op. Er moet weer snelheid in het spel komen, op deze manier gaat dat niet wat worden. Er zat gister bar weinig snelheid in van onze kant. Voor rust werd het eventjes bruisend maar de rest van de match vond ik erg langzaam. De NEC defensie kon alles heel erg snel doorzien omdat de opbouw zo langzaam was. Er werd in alle rust driehoekjes getikt en niet zelden ging er heel veel terug naar de keeper.

De eerste 10 minuten waren verschrikkelijk. Zaten de spelers nog met hun hoofd bij de wielerronde of genoten ze van de akoestiek van het NEC-stadion? We hebben heel de match weggeven in de eerste 10 minuten. Vlak voor de rust kwamen gelukkig op 2-1 terug maar dat mocht niet baten. De tweede helft vond ik erg middelmatig. Er moet echt iets gebeuren. De komende wedstrijden zullen we alles op alles moeten zetten als wij überhaupt er een punt uit willen slepen. Ajax zal ons ongetwijfeld van de mat spelen. Zij hebben een goede selectie, nieuw talent aangetrokken en zij hebben zich goed herpakt na het vertrek van Lord Martin.

Ik denk dat wij vooral de peilen moeten richten op de wedstrijd tegen de jongens in Cuijck. Het fiasco van vorig seizoen staat nog vers in het geheugen gegrift lijkt mij. Het zal mooi zijn als wij in Limburg verder zouden komen naar de volgende ronde.




0



0
Spiekerjozef 12:57 28 augustus 2011

Wat ik niet snap is dat ze vanaf het begin niet scherp speelden. Ze zijn de hele week met deze wedstrijd bezig en dan slap beginnen, dat gaat er bij mij niet in. Bosz had misschien beter in een 4-4-2 opstelling moeten spelen met Everton en Armenteros voorin en Duarte erbij op het middenveld. De opstelling tegen NEC was misschien een beetje te aanvallend. Deze wedstrijd gauw vergeten en tegen Ajax er vanaf het begin vol tegenaan, ook de supporters, dan gaat het wel goedkomen.




0



0
Jan 14:38 28 augustus 2011

4-4-2 of 4-4-2 maakt allemaal niet zoveel bij Heracles. Er zit immers veel beweging in het team. Een beroerde eerste 10 minuten had nog gemakkelijk ongedaan gemaakt kunnen worden; kansen genoeg gehad. Als deze kansen gewoon waren benut.
Tweede helft was inderdaad erg matig. Zone-dekking bij dode spel momenten hebben we vorig jaar wel gezien, dus niet doen




0



0
Komdanjonge 12:20 28 augustus 2011

Hert was echt vreselijk slecht, het leek wel een 2de klasse wedstrijd, ballen werden elke x zo bij de tegenstander ingeleverd. En van der linden moet echt met pensioen en de aanvoedersband moet Bosz meteen aan Pasveer geven. En willie leverde vandaag ook maar die is ook nog lang niet op zijn oude nieveau.




0



0
henko 12:08 28 augustus 2011

Veel negative reacties betreffende de verdediging ( waar ik het overigens welmee eens ben) 2 backs van een niveau ,niet geschikt voor de middenmoot ere-divisie. En als je begint te bouwen ,doen de meesten dat met de
fundering.
Maar ik hoor weinig reacties over de trainer.Deze speeld toch – 4-3-3 ? Nu weer met 3 ,,echte spitsen”-
die alle drie ,die direct naar binnen trekken in het 16m gebied, zodat er geen enkele voorzet van links of rechts
komt. Maar wat ik eigenlijk zeggen wil , is de verandering die hij ingevoerd heeft , nl. de zone -verdediging
(ingevoerd door Gerd Jan Verbeek en het beste ) in man -dekking.
Het resultaat hebben we gezien tegen NEC. Bij corners en vrije trappen als een dolle achter je man aanlopen
naar je man kijken waar hij blijft en niet naar de bal (wat het belangrijkste is)
IN een verdediging moet je rust brengen ( zone-dekking ) , maar met man-dekking kan onrust veroorzaken.
Ik ben verontrust dat dit systeem ons weer vele punten gaat kosten.




0



0
Stefan 00:54 28 augustus 2011

Net een halfuurtje terug vanuit Nijmegen. En de eerste tien minuten waren gewoon een schande. Dat je het zo makkelijk weggeeft is natuurlijk echt onacceptabel. Laatste kwartier van de eerste helft komen we wat beter in de wedstrijd. Dat schot van Marko verdiend idd beter, maar die kan erin gaan of niet. Die van Everton MOEST er gewoon in. En Breukers in de tweede helft viel me ook vies tegen moet ik zeggen, net als Looms.




0



0
ilonk 00:39 28 augustus 2011

Nou tim dat mag je vinden hoor, maar een kwartier voor rust heb ik toch goede combinaties gezien met als hoogtepunt de actie van armenteros en plet deed het uitstekend als aanspeelpunt. De tweede helft kwamen ze er niet meer aan te pas, maar dat was door het middenveld en ik had het over de voorhoede behalve dan everton inderdaad.




0



0
AlbergenHAFC 00:29 28 augustus 2011

Een matige pot voetbal gezien in Nijmegen vanavond. Een verschrikkelijk slecht begin waarbij de goals inderdaad letterlijk weggegeven werden, werd opgevolgd door een tempoloze wedstrijd, waarin voornamelijk na de goals veel te langzaam opgebouwd werd om enigszins gevaar te kunnen stichten in de Nijmeegse formatie. Van der Linden speelde matig, gaf het tempo niet goed aan en had een aantal slechte passes. Rienstra deed het niet onverdienstelijk, maar is natuurlijk nog jong. De kansen worden niet afgemaakt en het veldspel was zeer zeker niet om over naar huis te schrijven.

Snel vergeten deze wedstrijd, leren van de fouten en voorbereiden op Ajax thuis.




0



0
willemvakc 00:27 28 augustus 2011

de 1e 10 minuten waren dramatisch. vooral de 1e goal hoe is het mogelijk dat Schone zo vrij kan inkoppenWaar waren onze verdedigers.nadie 10 minuten werden ze eindelijk wakker.Dan komt het pechduiveltje ook nog eens om de hoek kijken.Everton had natuurlijk moeten scoren en Armenteros ook dan speel je minimaal gelijk dit is onnodig punten verlies.Ik vond het best redelijk het spel.Er moet wat aan de verdediging gebeuren.maar ik ben bang dat er geen speler meerbij komt.We mogen hopen dat er nu geen spelers meer weggaan.maar zekerheid heb je natuurlijk niet.Ik snap gewoon niet dat er niks geen geld meer over is van de verkoop van Dost en Verbeek. daar komt bij dat je 3pelers minder hebt dan het vorig seizoen dus 3 contracten minder om af te sluiten en salarissen.We krijgen echt problemen en dan ben ik benieuwd hoe Heracles dat denkt op te lossen




0



0
Daniel 01:20 28 augustus 2011

geld gaat naar ‘t nieuwe stadion!




0



0
De Aal 00:22 28 augustus 2011

Oei, wat was Bosz pizzzzed.
Zet de jongens op scherp voor Ajakkes !




0



0
Eltee1977 00:13 28 augustus 2011

Er was maar 1 man die een voldoende verdiend en dat is Pasveer. Armenteros speelde ook niet onaardig, maar te veel spelers onder de maat. Vd Linden, Looms en Everton waren belabberd ! Hopelijk gaan ze nu wel inzien dat dat er echt inzet nodig is om een pot te winnen ! 🙁




0



0
Truus 19:21 28 augustus 2011

Zet Bruekers er ook maar ff bij!!




0



0
Tim 23:40 27 augustus 2011

Toch raar dat je de voorhoede goed vond werken ilonk?? Everton vrijwel ontzichtbaar, het samenspel en de combinatie werden 9/10 ingeleverd, ballen kwamen niet aan vanuit het middenveld, mede omdat overtoom totaal niet in de game zat, en marko wat soms teveel met de bal loopt zonder idee, veel veel balverlies op middenveld en maar te zwijgen over opbouw van achteruit! Nee ik vond het op alle linies slecht, op pasveer na die goed keepte. De kansen waren er maar zoals het hele beeld van de wedstrijd was dit zo pot waar ze er maar niet in gingen.




0



0
ilonk 23:25 27 augustus 2011

Inderdaad mathijs. Ik vond de voorhoede juist wel goed werken. Plet was prima als aanspeelpunt en armenteros was geweldig de eerste helft. Marko was ook goed vandaag, verdeelde het spel goed, gaf en assist en had pech met het afstandschot. De hele verdediging is gewoon knudde. De opbouw te traag en veel balverlies en ze doen niks. Daar kunnen de voorhoedespelers niets aan doen. In de rust zei Van de doelen ook nog dat nec niet wist waar ze moesten lopen, omdat heracles constant aan het wisselen waren en ze mooi konden combineren. Duidelijk is toch nu ook wel geworden dat a van der linden te oud en te traag is, rienstra te jong en looms en breukers middelmatige verdedigers zijn. Conclusie 4 nieuwe, goede verdedigers en je speelt europees voetbal.




0



0
wilfried 22:29 27 augustus 2011

alle eer aan pasveer maar wat was everton slecht.
mooi dat er volgende week geen voetbal is want,hebben ze alle tijd
om te voor berijden op ajakkes




0



0
Robbert 22:26 27 augustus 2011

Nee Heracles heeft niet in de eerste 10 minuten verloren, maar in de overige 80 minuten. De kansen zijn er geweest, twee 100% (Everton en Armenteros) en een mooi schot (Vejinovic) die beter verdiende. Verder de opbouw van onze aanvallen geschieden in een tempo van het nivo 1e klasse amateurs. Een gelijkspel had er zeker in gezeten, maar we verloren door tempoloos voetbal en slordig in de opbouw en combinaties. Verder ging alles door het centrum, dat had ik vooraf voorspeld. Maar dat kun je verwachten met spelers die eigenlijk geen buitenspelers zijn. Heel jammer puntverlies, was niet nodig geweest want dit NEC is geen top.




0



0
Matthijs 23:20 27 augustus 2011

Volgens mij heeft Heracles in de overige 80 minuten met 0-1 gewonnen.




0



0
Robbert 11:24 28 augustus 2011

Ik zie het zo, in de overige 80 minuten had er op zijn minst één 100% goal ingezeten.




0



0