Twaalf aanvoerders binnen de Eredivisie roepen de KNVB op op tot een verbod van kunstgras in de Eredivisie. Zij zijn van mening dat het gras het spel op negatieve wijze beïnvloed.

Stijn Schaars, aanvoerder van SC Heerenveen heeft aan Danny Hesp (directeur van de VVCS) gevraagd of hij iets kon betekenen in de opmars van kunstgras in het Nederlandse voetbal. Na een inventarisering rond de andere clubs, bleek dat twaalf andere aanvoerders ook pleiten voor betaald voetbal zonder kunstgras. Zo wordt gemeld door Voetbal Inside.

Willem Janssen van FC Utrecht is er daar één van. “Alle technische vaardigheden zoals passen, trappen, aannemen zijn anders op kunstgrasvelden. Daarnaast vind ik kunstgras competitievervalsing, omdat clubs er dagelijks op trainen en de uitspelende ploeg eens in de zoveel tijd met kunstgras wordt geconfronteerd.”

Ook Jordan Peters, de aanvoerder van Willem II, laat van zich horen. “Het type voetbal verandert door kunstgras. Het is moeilijker in duel te komen, dus de tackle gaat uiteindelijk uitsterven. Op kunstgras wordt er ‘in de bal gespeeld’ wat tegen de internationale trend in gaat waarin ‘diepgang’ zonder bal heel belangrijk is geworden.”

Hesp: “Ik begrijp deze spelers. Voetballen op kunstgras verandert het spel en beïnvloedt de ontwikkeling van het Nederlands voetbal op een negatieve manier. We moeten met zijn allen deze ontwikkeling stoppen en beginnen om de Eredivisie kunstgrasvrij te maken. Met dit statement willen we de discussie aanwakkeren om samen met alle betrokkenen tot de beste oplossing te komen voor het Nederlandse topvoetbal.”

Heracles heeft ooit de trend gezet en dit bleek ontzettend succesvol voor de club. Zo succesvol dat Excelsior, Zwolle, ADO Den Haag, Roda JC en Sparta en de halve Jupiler League ook hun veld hebben vervangen door kunstgras.

Kunstgras in de Eredivisie

Sponsoren

Reacties (50)

Reageer nu!
heraclassic1961 16:34 23 mei 2017

En o ja nog iets. Een kwalitatief goed elftal zal altijd een goed resultaat boeken in uitwedstrijden tegen kunstgrasclubs. Dus ook de natuurgrasclubs. Kwaliteit is altijd van doorslaggevende betekenis!
Dat ze het dan af en toe lastig hebben in uitwedstrijden op kunstgras is te wijten aan het thuisvoordeel van de kunstgrasploeg. Zo heeft vrijwel iedere club het lastig tegen Excelsior-uit. Dus ook de andere kunstgrasclubs. En is het niet zo dat het ook altijd lastig is als je uit naar Heerenveen of Groningen gaat?! Het thuisvoordeel wordt simpel weggewoven door de anti-kunstgraslobby. Trouwens verloor Feyenoord dit seizoen niet uit bij Go-Ahead op natuurgras……………………!!!!




3



4
heraclassic1961 16:22 23 mei 2017

Jammer dat MTW tegen Feyenoord uitgleed op het natuurgras bij de 1-0…….In dit geval wordt uitglijden dus normaal gevonden en wordt er dus geen melding van gemaakt in de media. Subjectiviteit speelt een grote rol bij de anti-kunstgraslobby. Ieder “vreemd” aspect bij wedstrijden op kunstgras wordt uitvergroot en opgeblazen.
Dat geouwehoer van Willem Jansen dat spelen op kunstgras competitievervalsing is slaat kant noch wal. Want volgens mij eindigden alle kunstgrasploegen in het rechterrijtje en spelen alle clubs per saldo de meeste wedstrijden op natuurgras. Bij dit laatste punt zou je kunnen stellen dat juist de kunstgrasclubs in het nadeel zijn omdat ze om de week moet schakelen naar een andere ondergrond. Vanuit dit perspectief gezien is juist spelen op natuurgras competitievervalsing!!




4



4
Stef 15:52 22 mei 2017

Als we weer mee willen doen met de top. Moet er meer geld komen.
Begin eens de CL. Tickets eerlijker te verdelen.
Met meer geld willen spelers in Nederland voetballen. Dat hele gezeur over dat kunstgras….. pfffff
Weet je wat ik competitie vervalsing vind. Clubs die meer tv geld krijgen. Omdat ze kampioen geweest zijn. Zo hou je het verschil in kwaliteit. Lees in begrotingen.




3



2
klaas 13:30 22 mei 2017

Weer een hoop gezwets, Accepteer dat er ook op kunstgras wordt gespeeld, velden als dat van De Graafschap, Go Ahead , Heerenveen, Nac kun je toch niet zeggen dat het competitie waardige velden zijn. In een der berichten wordt gesproken over competitie vervalsing. Waarom ligt er op de Herdgang en Toekomst kunstgrasvelden. Juist om dat grasmatten niet het hele jaar intensief kunnen worden belopen. Als spelers een zware blessure oplopen op gras hoor je ze niet wel op kunstgras, Als een grote!!!! club wint op kunstgras hoor je ze niet, alleen stakkers die niet de techniek bezitten om op iedere ondergrond te spelen hoor je klagen




0



3
toon 10:25 22 mei 2017

Ik denk dat alle grote voetballanden het verkeerd zien…..en wij gelijk hebben. hahaha, we zijn inmiddels het lachertje van Europa met ons plastic gras. Gewoon accepteren en de stekker er uit trekken. Back to basic.




3



1
Almelooo 23:10 21 mei 2017

Als alle clubs met echt gras er nou eens voor zorgen dat hun mat er voor de komende seizoenen net zo bij ligt als die van Feyenoord, dan steun ik dat initiatief van harte.




0



1
Nikos 22:43 21 mei 2017

Off-topic

Arouca gedegradeerd, en daar zijn wij door uitgeschakeld….




5



0
edje 22:17 21 mei 2017

Zolang je binnen de regelgeving blijft kan iedereen een mening hebben.
Basis is en blijft de toestemming van de KNVB.
Als de “grote drie” verliezen op en slechte natuurgrasmat deugt er ook iets niet vanwege de slechte velden van de tegenstander. (zucht, nu dat weer).
Blijft over dat, om mogelijke competitie vervalsing te voorkomen, iedere club ook een kunstgrasmat
beschikbaar heeft.
In Almelo spelen/trainen ze immers ook op beide soorten velden. Blijft wel dat ik niet wil oordelen of de een dan wel de ander gelijk heeft, maar iedere club heet wel de KEUZE om zelf te bepalen op welke mat ze willen spelen.
Hierbij vervalt automatisch het voordeel wat mogelijk aan een kunstgrasgebruiker wordt toebedeeld.




0



0
kunstgrasprietje 18:11 21 mei 2017

@hendrik opdonderen mooie pannekoek kunstgras kan heel het jaar in weer en wind op gespeeld worden,, daarintegen kijk eens hoe bij enkele clubs de echte mat erbij ligt das echt een schande..




0



2
Lee 16:33 21 mei 2017

Alsof al die echte matten gelijk zijn aan elkaar. Dat is ook elke week aanpassen.Pffffff kein gelul, fussball spielen!




1



2
Hendrik 12:53 21 mei 2017

Wat lullen jullie allemaal over inovatie. Kunstgras eindigt jaarlijks kansloos onderaan. Het is gewoon zaal voetbal en wordt niks beter. Het gaat nooit in de buurt komen van echt gras. Alleen Jan Smit en een paar Heracles fans denken dat. In de rest van heel de wereld lachen ze jullie uit.




1



1
foppe 12:37 21 mei 2017

Naar mijn mening ,zijn de teksten van MTW en Bruns, niet zo negatief over kunstgras. Peter Bosz vanmorgen ,bij de tafel van Kees, ook niet. Maar ik weet zeker dat dit ons spelers kost en aantrekkelijke oefen tegenstanders. Heel veel clubs willen niet op kunstgras spelen. Daarnaast een goede hybride mat kan toch ook goed en om te trainen kan Heracles bij On,Lap en Heracles terecht, tis maar net wat men wil. Ja de jeugd kan en mag naar afloop niet het veld op en dat is inderdaad erg jammer. Maar de kwaliteit van ons voetbal is hier niet van afhankelijk, er moet meer op het fysiek en op conditie getraind worden. Hoe fitter, hoe scherper je blijft over de 90 minuten. Lees de interviews van Wynaldum ,Robben enz. maar eens na.




1



0
Schaap 11:58 21 mei 2017

Beste Robbert, jij neem hier aan dat MTW en Bruns jarenlang theater hebben gespeeld voor de Heracles sponsors, maar je stelt vervolgens dat ze nu ‘de waarheid’ zeggen over kunstgras. Lijkt mij dat dit een hinken op twee gedachtes is. Evenzo vind je het idioot dat Heracles de contracten voor veld verwarming al getekend heeft, maar zie je (m.i. terecht) geen relatie tussen kunstgras en het niveau van het nederlandse voetbal. E.e.a. is tekenend voor de emotie waarmee deze discussie gevoerd wordt. Waarom zouden alleen grasvelden topvelden kunnen zijn, mede gezien de voortgang van de technologie op dit gebied? In bredere zin lijkt innovatie een vies woord in het Nederlandsche voetbal.




0



1
Arthur 23:07 20 mei 2017

Als ze maar een keer een besluit nemen over “kunstgras of niet”. Ik word moe van al die bezoekende teams die altijd als een stel wijven zitten te janken over kunstgras als ze verloren hebben. De discussie is ‘getting old’😁




0



2
Maurice 19:49 20 mei 2017

Laten we eerst het nieuwste kunstgrasveld aanschouwen, de techniek gaat steeds verder en wordt steeds beter.
Dat gelul over modder aan de poten willen hebben. We zijn toch geen varkens die hebben modder aan de poten.

In de herfst liggen er velden bij waar nauwelijks een sprietje gras te ontdekken is.
Wij bij Heracles willen verzorgd voetbal spelen, (lukt niet altijd) en dan heb je een egale grasmat nodig.

Je moet wennen aan kunstgras, maar alle amateur verenigingen spelen tegenwoordig met de jeugd op kunstgras. Met een jaar of 7 zijn alle spelers groot geworden op kunstgras.
Gaan we naar gewoon gras krijg je nog meer van zeperds zoals Mike te Wierik bij de eerste goal, omdat de jonge spelers dit niet gewend zijn van kleins af aan.

Ik ben wel van mening dat het veld van Heracles een jaar of 2 jaar eerder vervangen had mogen worden.

Ik als ouwe lul ben ook groot geworden op gewoon gras en heeft mijn persoonlijke voorkeur ook, maar om in het een groter geheel te zien ben ik van mening dat we niet moeten afwijken waar we ooit als eerste mee begonnen zijn.




0



1
Robbert 19:18 20 mei 2017

Oh ja hebben ze bij Groningen en Vitesse een gras leverancier als sponsor dan? We spelen in de hoogste voetbal competitie van het land, daar moeten toch topvelden kunnen worden onderhouden en aangelegd!




2



0
Schaap 18:35 20 mei 2017

Robbert, dat kan je natuurlijk ook omdraaien. MTW en Bruns moeten nu andere sponsoren naar de mond praten. En dat doen ze heel professioneel. De grote weerzin die bepaalde spelers hebben tegen kunstgras is de beste reden om voor eeuwig kunstgras te houden.




0



1
mac donalds 15:47 20 mei 2017
Hans 14:11 20 mei 2017

Er is niet een voetballer die liever op kunstgras speelt. Die velden eindigen jaarlijks onderaan.




2



0
Robbert 12:16 20 mei 2017

Ook Bruns en Te Wierik bekennen kleur, ook zij spelen liever op natuurgras! Ze zijn nu vrij om daarover hun mening te geven! Om sponsorbelangen (Ten Cate) moesten ze hun mond houden. En nogmaals ik heb de indruk dat we goede spelers mis lopen omdat we op kunstgras voetballen, dat zou heel jammer zijn.




2



0
W. E. L. Koop 12:12 20 mei 2017

Hup, eruit met dat plastic! Meerdere potentiële aanwinsten die afhaakten om het kunstgras. Nu Ten Cate al een tijdje weg is en is overgenomen door mensen die nul binding met Heracles en de regio hebben is het een mooi moment om één van de weinige smetjes van onze prachtige club en voetbaltempel weg te poetsen!




2



0
Robbert 11:27 20 mei 2017

Ja hoor, ook onze twee vertrekkende spelers Bruns en Te Wierik komen er voor uit dat ze liever op natuurgras dan op kunstgras spelen. Ze mogen nu vrijuit praten, eerder moesten ze hun mond houden van de club. Sponsor belangen u kent dat wel!




2



0
Black&white 20:28 19 mei 2017

Mocht die beslissing worden doorgevoerd om in de eredivisie op echt gras te spelen, hoe moet het er dan uit gaan zien? Ja groen :), dat begrijp ik. Wellicht kunnen wij als heracles dit zelf financieren en misschien vind de KNVB daar een financiële oplossing voor? Hoe zit het met de clubs die promoveren vanuit de Jupiler league en ook kunstgras hebben? Deze clubs hebben veelal het budget niet om aan die voorwaarden te voldoen. En zoals eerder gezegd, de nieuwe kunstgras generatie om zo maar te zeggen, zijn niet anders gewend.
Hoe zou de KNVB daar ooit grip op moeten krijgen en een beslissing kunnen nemen om kunstgras te weren in de eredivisie?
Ik kan me niet voorstellen dat dit ooit voeten op de grond gaat krijgen…..




0



0
Emiel 14:07 19 mei 2017

Nou dat valt allemaal nog wel reuze mee, hoe goed het uitvak elke wedstrijd te horen is.
Wat ik je verder mee wil geven, neem initiatieven. Zeuren en zeiken als het je niet aanstaat, prima, mits je actie onderneemt. En kom dan niet met verhalen over, dat is niet aan mij om dat te doen.

On topic: Gezeik over kunstgras, gewoon gras, andere ballen etc. etc. mag ook wel weer ophouden. Gewoon gaan voetballen lijkt mij de beste optie




0



0
Hafc1903 13:53 19 mei 2017

Wat is dat nou weer voor opmerking Emiel? Ik heb verder toch geen reet met Emmen joh. En ik neem toch geen SC voor de sfeer. Het kan alleen wel dagjesmensen overhalen die blijven hangen, omdat sfeer echt een toegevoegde waarde is. Maar dat ontbreekt bij ons. Ik vind het alleen een trieste constatering dat wij een clubje een heel eigen vak geven, maar zij helemaal niets bijdragen aan de sfeer. Dan kan ik bij elke club in Nederland wel een SCC nemen, want ik denk dat op AZ na de sfeer nergens (veel) minder is. Geld niet voor uitwedstrijden, want daar is de sfeer wel top. Maar thuis is het al tijden lachwekkend. En dan zit ik nog naast Q ook, maar ik hoor vaker het uitvak dan onze eigen fans.




0



0
Henk 13:18 19 mei 2017

Dan het dak ook niet meer dicht als het slecht weer is, ook dit is competitie vervalsing.




0



0
Jan Joost 12:55 19 mei 2017

@Hafc1903

Als ik zo naar je uitlatingen en redernering kijk, komt bij mij de vraag naar boven waarom jij dan niet een ssc van Emmen neemt?

Als alles hier op sfeerniveau toch zo slecht is.

Gras is altijd groener bij de buren..




0



0
Arthur 01:34 19 mei 2017

Pffffffffffff…….Wat een gejank weer over kunstgras. Het zijn vaak de oudere spelers die hierover lopen te huul’n. Als ze winnen op kunstgras hoor je ze er niet over, maar als ze verliezen dan hebben ze de ‘externe factor’ al snel gevonden om hun verlies op af te schuiven. Elke club wint thuis vaker dan in uitwedstrijden! Je speelt 34 wedstrijden onder verschillende omstandigheden en aan het eind van de 34 wedstrijden wint het beste team! Men liep toch ook niet te janken over die kutmat die Ajax in 1996 – 2000 opleverde!?! Selectieve verontwaardiging! Na jaren goede prestaties op internationaal niveau hoor je niemand klagen, maar nu duegt er opeens niets meer van kunstgras?!? Volgens mij is de reden dat men hier zo’n jankverhaal over afsteekt juist de kern van het probeem: We zijn een feminin jankvolkjes geworden bij wie de oorzaak altijd bij een ander ligt en nooit bij zichzelf. Gewoon hard werken, niet zeiken en voetballen!




0



1
Hafc1903 00:21 19 mei 2017

Vandaag bij Emmen geweest. Maar 40 mensen die zingen, maar heb er meer van genoten dan dat hele vak Q/vak 74 dit seizoen. Bleven gaan en stonden er om sfeer te maken. Niet om het weekend te bespreken en bij te praten met ouwe vrienden. Zo kan het ook en zo hoort het. Ga je bij ons alleen nooit meer krijgen nu die dooien een eigen vak hebben.




0



0
Thomas 20:54 18 mei 2017

Het voetbal gaat niet aan kunstgras, maar aan conservatisme ten onder. Rugby, hockey, tennis, schaatsen: overal zie je innovatie. Niet in het voetbal. Daar zijn het ouderwetse, conservatieve, middelvinger naar hun eigen publiek opstekende ventjes die jankend naar jun zogenaamde vakbond lopen. En ondertussen vier toen per jaar opstrijken.
Ik vind gras ook leuker, maar de hypocrisie van de zogenaamde “against modern football” types, daar word je doodziek van.




0



1
Robbert 20:06 18 mei 2017

Allerlei kut argumenten worden er nu naar voren gehaald: Feyenoord had op gras niet van Excelsior verloren, veel blessures, ons niveau gaat omlaag etc. En ook al deze argumenten zijn te weerleggen. Feyenoord speelde als een drol tegen Excelsior, we hebben bij Heracles relatief weinif blessures al jaren! En dat het niveau van de eredivisie terug loopt komt niet door kunstgras maar doordat kwaliteit al vroegtijdig de grens over gaat en de toptalenten never nooit in de eredivisie te zien zijn. Als ze 12 of 13 jaar zijn worden ze al weggehaald bij de clubs hier. We zijn een klein kut landje en hebben op voetbal gebied geen bal meer te vertellen, maar denken nog steeds dat we wel ‘even’ met de grote landen kunnen meedoen!




0



0
stulanowski 19:55 18 mei 2017

Dirkie kuyt denk dat dit een reden is dat het Nederlands voetbal zo achter raakt. Nou dirkie zolans een man u 105miljoen kan neerleggen voor een degelijke middenvelder ga je nooit aanhaken.




0



0
Lee 19:53 18 mei 2017

Er wordt ook als argument gegeven dat het blessures oplevert. Bij welke club speelt de speler met de meeste eredivisieminuten van afgelopen seizoen? Wat nou blessures!




0



0
foppe 18:56 18 mei 2017

Ek uit D, zo had ik het nog niet bekeken. Iedereen op kunstgras en je hebt in Europa een voordeel. En het klopt de jeugd voetbalt inderdaad allemaal op kunstgras, en zelfs de veteranen.




0



0
Scout 18:45 18 mei 2017

In de jeugd wil iedereen alleen maar op kunstgras voetballen en terecht. Je wilt niet weten wat voor knollenvelden er zijn. Over een paar jaar is de discussie afgelopen




0



1
Wim 18:26 18 mei 2017

Hey Schaap anders word je lekker voor Excelsior. Alleen zieloze clubs zonder traditie spelen op kunstgras. Echte clubs blijven op gras. Zie NEC,GAE,NAC en W2. Zelfs een amateurclub heeft een mooi complex. HHC Hardenberg heeft het beter voor elkaar dan wij.




1



0
Schaap 17:52 18 mei 2017

Mooi, allemaal op echt gras volgens de nieuwe KNVB regel, uiteraard volgt er compensatie voor extra investering en afkopen van contracten… pffff Gewoon lekker doorgaan, complete non-discussie.

Kunstgras = voetbalmarokkanen = belchinezen = muslim travelban

“Ik heb geen bewijs natuurlijk. Ik luid de klok. Er moet iets gedaan worden. Het is een heel moeilijk iets, omdat het niet aantoonbaar is. Maar ik hoop toch dat het goed onderzocht wordt.” whahahahahah




0



1
Robbert 17:44 18 mei 2017

Ik denk dat ze bij Heracles gewoon doorgaan met hun plannen, een nieuw kunstgrasveld met veldverwarming!! Wie heeft dit bedacht! Te idioot voor woorden, feit is dat de contracten getekend zijn en Ten Cate binnenkort aan het werk gaat.

Wat ik mij wel eens afvraag is of er spelers zijn geweest die graag bij ons willen komen en er toch van afgezien hebben omdat wij op kunstgras spelen. Nooit iets van gelezen, maar het is een kwestie van tijd dat we ook daarmee geconfronteerd worden. Schieten wij ons zelf dan niet in de voet?




0



0
Rono 17:38 18 mei 2017

Neem een hybride grasmat, ben je van al dat gezeur af. Die mat van ons ligt er toch al 5 ,jaar in dus mag wel eens vervangen worden




0



0
EK uit D 17:30 18 mei 2017

Wat een nutteloze discussie.

Alle topclubs zijn heel zeker van hun mening dat clubs op kunstgras in het voordeel zijn. Wellicht dat deze topclubs dan zelf ook kunstgras moeten gaan nemen. Dan kunnen zij de eerste ronde in de Europa league ook eens een keer overleven.

Er komt een generatie voetballers aan (de huidige jeugd) die alleen maar op kunstgras hebben gevoetbald, deze moeten straks op het hoogste niveau ineens op gewoon gras voetballen. Bizar toch.

Laten ze het kunstgras/hybride veld nu eens goed verder ontwikkelen en zoeken naar een gulden middenweg. Met een goed hybride veld of kunstgrasveld zou men zelfs kunnen overwegen om de competitie langer door te laten lopen. Het is nu mooi weer en we zitten allemaal weer in het weekend thuis voor de buis omdat de competitie is afgelopen. En in december en januari zitten wij met MIN 10 in het stadion te vernikkelen van de kou. Geen Play-offs meer, maar gewoon de onderste 2 degraderen en nummer 3 van onderen speelt een promotie-degradatiewedstrijd en de 1e 4 (en bekerwinnaar) gaan Europa in en klaar is Kees.

Iedereen zijn mening, maar deze is van mij.

Groeten uit Deventerrrrrrrrrr




0



1
de roepieroepvogel 14:03 18 mei 2017

@against modern football:bij deze ook stoppen met naamsveranderingen van de stadions etc!




0



1
Kris 13:46 18 mei 2017

Ik ben het volledig eens met deze aanvoerders en er moet gestopt worden met dat kunstgras. Het is toen een financiële overweging geweest voor de clubs, want het kost een klap geld om het allemaal te onderhouden. Voor een kleine club als de onze is dat een flinke hap uit het totale budget. De KNVB gaf die opening en aangezien diezelfde bond te beroerd is om de tv gelden eerlijker te verdelen, dan begrijp ik wel dat clubs vasthouden aan het kunstgras. Wat mij betreft, draait de KNVB het terug en gaan zij er zelf voor zorgen dat er weer een echte grasmat komt bij die clubs die nu kunstgras hebben.




0



0
Ek uit d 13:43 18 mei 2017

Dan ook de daken open in de zaalvoetbalstadions.




0



1
stulanowski 13:16 18 mei 2017

Als je net de stap maakt naar de eredivisie is het een goeie oplossing. Maar een club die al zolang gezond is en goed meedraait moet toch een goeie mat neer kunnen leggen?




0



0
Hafc1903 13:01 18 mei 2017

Als je geen normaal veld kan aanleggen heb je niks in de eredivisie te zoeken. Koop je maar een speler minder. Lachwekkend is het.




1



0
Niek 11:57 18 mei 2017

Kunstgras heeft ons natuurlijk wel genoeg gebracht met Ten Cate als hoofdsponsor. En ik moet zeggen dat de velden wel steeds beter worden. Ook de amateurvelden. Maar ik snap heel goed dat heel veel mensen er tegen zijn in de Eredivisie. Op echt gras is toch het mooist. Maar of Heracles dit gaat doen vraag ik me echt af…




0



0
Nikos 11:09 18 mei 2017

Volledig mee eens! Leg een mooi veld aan en laat de Soweco dat onderhouden. Ik ben groot fan van Heracles maar dat kunstgras staat me al jaren tegen.




1



0
Thiemo 10:57 18 mei 2017

Feyenoord is de enige club die met een ander type bal speelt. Dat lijkt mij nog veel meer invloed te hebben. Tuurlijk is het mooi dat alle clubs op een echt veld spelen. Dan dienen de clubs met kunstgras wel gecompenseerd te worden.




0



0
Against modern footbal 10:48 18 mei 2017

Kunstgras is een ziekte. Clubs die geen normaal veld aan kunnen leggen moeten zich kapot schamen en zijn BV onwaardig. Alleen in dit debiele land heeft de kunstgras maffia voet aan de grond gekregen.




1



0
Foppe 10:42 18 mei 2017

Goed hybride veld. Er zijn een aantal spelers die wel voor ons willen spelen maar niet op kunstgras.




0



0