Robin Pröpper is de nieuwe centrale verdediger!

26 mei 2016

Robin Pröpper is zojuist vastgelegd! De centrale verdediger komt over van De Graafschap en heeft een contract voor drie seizoenen getekend.

Het 22-jarige broertje van Davy Pröpper is hiermee alweer de derde versterking voor het nieuwe seizoen. Eerder werden Van Mieghem en Kuwas al vastgelegd voor het seizoen waar we met z’n allen voor het eerst Europa ingaan!

59 reacties

  1. Arthur 27 mei 2016 17:01

    @Kris: Volkomen mee eens. Persoonlijk ben ik van mening dat je altijd vanuit kracht moet redeneren en niet vanuit angst zoals JDJ met twee verdedigende middenvelders…als angsthaas roep je problemen over jezelf af. Ik moet zeggen dat we het de laatste jaren goed hebben gedaan qua trainers: Bosz, Verbeek, Stegeman….niet slecht: hoewel zij ook geluk hebben gehad met Smit, Hoogma, Kolmschot en Krüzen. Met name Kolmschot blijf ik een stille kracht vinden. Jammer dat hij niet meer in het zonnetje werd gezet bij ‘de huldiging’ (al is het een bescheiden kerel die die noodzaak niet zo zou zien).

  2. Kris 27 mei 2016 15:02

    @ Arthur
    Lag niet aan hem, maar aan de trainer…. Ene De Jonge, maar die ben ik al weer vergeten…. Wat een waardeloze trainer is dat voor ons geweest

  3. Arthur 27 mei 2016 12:17

    @Kris: Grote fout dat ze Kangaskolkka hebben laten gaan? (Onder het motto: nooit toegeven dat je het verkeerd hebt gezien?)

  4. Jeffrey 27 mei 2016 09:14

    ————————-Castro————————-
    —————————-Fij—————————-
    ———————————————————-
    —Droste——te Wierik—Zomer——Gosens—
    –Breukers—-Propper—-Hoogma—Fledderus-
    ———————————————-de Kler—
    ———————————————————–
    ———————–Pelupessy———————–
    ————————Vujicevic————————
    ———————————————————–
    ——-Bruns————————-Bel Hassani——
    ——van Ooijen—————————————-
    ———————————————————–
    –Navratil————Weghorst————-Kuwas–
    —Kada—————-Gladon—————-Darri—
    -van Mieghem—————————————–

    * De selectie op dit moment.

  5. Mark 27 mei 2016 08:50

    Mooi om te zien dat iedereen positief is!? Ga zo door iedereen en breng de club nog hoger! ??

  6. Kris 27 mei 2016 08:48

    @ Arthur
    Nog steeds spelersmakelaar van Kangaskolka, zie ik?

  7. sch 27 mei 2016 08:42

    @pimmetje

    Juist! Volste vertrouwen in jan en nico-jan!

  8. Pimmetje 27 mei 2016 08:20

    Ben het roerend met Clubwatcher eens; nog geen week geleden was het hosanna, winnen we de play offs en gaan we Europa in.
    En nu begrijpt Hoogma en zijn technische staf er in één keer niets meer van, doordat ze Propper halen.
    Al jaren wordt met een minimale begroting ver boven het verwachtingspatroon gepresteerd.
    Hoeveel commentaar is er niet geweest op bijv. Weghorst, Zomer en niet te vergeten Bas Dost. Ook toen had onze technische staf er volgens sommigen geen verstand van.
    Ik had na zo’n super seizoen als dit jaar iets meer vertrouwen en positieviteit verwacht van de echte supporters.
    Dit negatieve gezeik lijkt echt nergens op en geeft alleen maar aan dat die mensen er geen verstand van hebbe.

  9. ANTI-TUBANTIA 27 mei 2016 03:34

    Zet AD-Block ff uit jongens!
    Zo hebben de boys van HAFC.com ook wat inkomsten.
    Waarvoor HULDE, trouwens! Keep up the good work.
    (mag ook wel eens gezegd worden)

  10. Jason 27 mei 2016 00:44

    In principe de vervanger van Bosz. Vooruitgang dus.

    Offtopic: bij de huldiging waren er weer veel fakkels te zien. Mooi natuurlijk, maar weet iemand waar je deze kunt kopen? Ik bedoel de fakkels die je moest aansteken. Alvast bedankt!

  11. Arthur 26 mei 2016 23:15

    Ben benieuwd wat er gaat gebeuren als Weghorst weg gaat: Krijgt Gladon de kans en halen we een getalenteerde tweede spits….of halen we een nieuwe ‘eerste spits’? Dit laatste lijkt me eerlijk gezegd niet, omdat Gladon niet wéér zal accepteren om als tweede spits op de bank te gaan zitten…

  12. itsfunnybecauseyou 26 mei 2016 22:40

    @Koja, je hebt gelijk Veerman is van ’91 staat niet goed op transfermarkt. Qua werklust kan niemand tippen aan Wout, die ga ook moeilijk vinden.

  13. Koja 26 mei 2016 22:04

    @funnyistbecauseyou Henk Veerman is 1,5 jaar ouder dan Wout Weghorst en levert nog niet de helft aan arbeid in een wedstrijd. Laat bij Heerenveen ook niet veel zien.

  14. itsfunnybecauseyou 26 mei 2016 21:53

    Als Weghorst vertrekt zie ik Henk Veerman van Heerenveen graag komen. Zelfde type als Weghorst maar jonger en techniser alleen qua werklust kan niemand tippen aan Wout.

    On topic: Robin Propper van harte welkom bij Heracles. Er is veel scepsis maar laten we eerst zien en dan oordelen als supporters. De Graafschap is niet te vergelijken met Heracles op het gebied van voetbalopvatting, medespelers en ondergrond. Dus geef hem een eerlijke kans.

  15. Stadioncheck 26 mei 2016 21:31

    Ongeveer dezelfde golflengte zitten we zou mooi zijn , dat het voor de Europese wedstrijden rond is!
    Duarte en Ritzmaier kun je inderdaad wel een keertje mee gokken mits het geen belachelijk prijs of persoonlijk eisen worden.
    Maar dat geloof ik niet zo, en ze hebben bij Heracles meer kans om aan de bak te komen!
    Afwachten maar , er is nog keuze zat.
    Slagvaardig zijn is de kunst.

  16. Stef1948 26 mei 2016 21:21

    @stadioncheck
    Duarte als nr 27, helemaal voor.
    Ben bang dat hij teveel euros vraagt.
    Armenteros, lekker naar Heerenveen laten gaan.
    Super leuke voetballer maar weinig effectief.

    Marcel Ritzmaier kan voor weinig weg.
    Was bij Cambuur top, afgelopen jaar dipje, zou zo maar bij ons kunnen opbloeien.

  17. Stadioncheck 26 mei 2016 21:17

    @ Arthur .
    Armenteros zal hoogstwaarschijnlijk voor Heerenveen kiezen. Zijn al bijna rond,
    Streppel trainer ons kent ons .
    Als we toch willen stunten zou ik Roy Beerens nog een keertje proberen mag weg als ik het goed heb.
    Nooit geschoten is altijd mis!

  18. Stadioncheck 26 mei 2016 21:09

    @ Stef .Stegeman wil er 27 .
    En dat kan ik ook begrijppen we spelen ook zo wie zo een paar wedstrijden meer.
    Ik heb al een lijstje gezien Kip ,Faik ,van den Berg,Haye, Duarte,Byrne ,Schilder en er zullen er vast nog wel meer zijn.
    Die we even over het hoofd zien, ik zou Ricardo Kip als talent nemen zo ´n jongen eist nog niet te veel en is talentvol of anders jack Byrne huren als IBH backup .
    Thom Haye , van den Berg of Faik… daar één van kiezen haalbaar en betaalbaar, en gek genoeg ik zou Duarte als 27 ste man nemen , zou zomaar eens kunnen opbloeien bij ons zijn geliefde club!Puur gokje Mits de kosten niet te hoog zijn.

  19. Arthur 26 mei 2016 21:09

    @Max: Oh, dat wist ik niet. Dat maakt de situatie wel anders ja.

    Verder blijf ik vinden dat we Armenteros moeten halen. Hij is transfervrij en inzetbaar op meerdere posities!

  20. Stef1948 26 mei 2016 20:45

    Gokje, Haye en Van den Berg?

  21. Stef1948 26 mei 2016 20:39

    Ik vind 26 man meer dan genoeg.
    Dus 2 middenvelders.

    Ik denk dat er ook wel interesse is in onze spelers.
    Nadeel daarvan is dat het denk ik, de centrale as is.
    Ter Wierik, Bruns, IBH, Weghorst.
    Al zou ik als grote club als eerste Gosens ophalen.

  22. Stadioncheck 26 mei 2016 20:26

    Middenveld heeft het meeste prioriteit , een creatief en controlerende middenvelder .

  23. Stadioncheck 26 mei 2016 20:23

    Selectie Heracles voorlopig!

    Naam

    Positie

    Naam Bram Castro Geb. datum 30-09-1982 Positie Keeper 1
    Naam Renze Fij Geb. datum 26-09-1992 Positie Keeper 2
    Naam Michael Brouwer Geb. datum 21-01-1993 Positie Keeper 3
    Naam Tim Breukers Geb. datum 04-11-1987 Positie Verdediger 4
    Naam Mike te Wierik Geb. datum 08-06-1992 Positie Verdediger 5
    Naam Nieuw Robin Pröpper Positie Verdediger 6
    Naam Wout Droste Geb. datum 20-05-1989 Positie Verdediger 7
    Naam Ramon Zomer Geb. datum 13-04-1983 Positie Verdediger 8
    Naam Justin Hoogma Geb. datum 11-06-1998 Positie Verdediger 9
    Naam Marijn de Kler Geb. datum 18-04-1994 Positie Verdediger 10
    Naam Robin Gosens Geb. datum 05-07-1994 Positie Verdediger 11
    Naam Mark-Jan Fledderus Geb. datum 14-12-1982 Positie Middenvelder 12
    Naam Iliass Bel Hassani Geb. datum 16-09-1992 Positie Middenvelder 13
    Naam Thomas Bruns Geb. datum 07-01-1992 Positie Middenvelder 14
    Naam Joey Pelupessy Geb. datum 15-05-1993 Positie Middenvelder 15
    Naam Dario Vujicevic Geb. datum 01-04-1990 Positie Middenvelder 16
    Naam Peter van Ooijen Geb. datum 16-02-1992 Positie Middenvelder 17
    Naam Tarik Kada Geb. datum 26-05-1996 Positie Aanvaller 18
    Naam Brandley Kuwas nieuw Positie Aanvaller19
    Naam Wout Weghorst Geb. datum 08-07-1992 Positie Aanvaller 20
    Naam Darrylvan Mieghem Positie Aanvaller21
    Naam Brahim Darri Geb. datum 14-09-1994 Positie Aanvaller 22
    Naam Paul Gladon Geb. datum 18-03-1992 Positie Aanvaller 23
    Naam Jaroslav Navratil Geb. datum 30-12-1991 Positie Aanvaller 24

    Dus minimaal 3 spelers moeten er nog bij als er niks veranderd?

  24. Max 26 mei 2016 20:20

    @Arthur Gino heeft zelf gevraagd de optie niet te verlengen, omdat hij zijn vader achterna kon.
    Toen wist hij nog niet dat pa naar Ajax zou gaan. En Heracles ging verder !!

  25. Dik 26 mei 2016 20:14

    Wat ik me afvraag…. waarom hebben we geen serieuze tegenstander voor de EL play ofs? Dan weet je waar je staat en kun je uitproberen. Nu heb je met Munster en Dons 2 , 3e klassers als lastigste tegenstanders. Nu weet ik een ding zeker die we loten in de EL is veel zwaarder.

  26. Arthur 26 mei 2016 20:06

    Ik heb vertrouwen in Pröpper, al vraag ik me ook af waarom Bosz moest gaan… Welkom Pröpper en bedankt, Gino!

    Nu alleen nog Kangaskolkka terug halen!…..?

  27. Eddy 26 mei 2016 19:05

    Welkom Robin. Welkom bij de Trots van het Oosten

  28. Foppe 26 mei 2016 18:06

    http://www.twentesport.com/voetbal/fc-twente/de-fc-en-heracles/. Goed lezen deze link. Ik hoop dat de licentiecommissie voet bij stuk houdt

  29. Robbert 26 mei 2016 17:55

    Laat hem nu eerst eens voetballen alvorens de man op voorhand met de grond gelijk te maken. Sommigen leren het nooit, en ik ben de eerste die zal toegeven ook wel eens deze fout te hebben gemaakt. Ik zie de commentaren nog toen Ramon Zomer kwam, wat moeten we met die vent enz.! We zijn maar wat blij dat hij heeft bijgetekend. Deze speler is als rechter centrum verdediger gekomen, als stand-in voor Mike. Helemaal niet verkeerd en daar is over nagedacht door de scouts van ons clubje. Laat de heren hun werk doen, ze doen het over het algemeen uitstekend. De stand-in voor Zomer is Hoogma jr.

  30. SCH 26 mei 2016 17:31

    Wat moeten we nou weer met spelers die niet goed genoeg zijn voor Roda en De Graafschap? Hopelijk legt het bestuur de lat wat hoger. Ze zien ons al aankomen in Europa.

  31. Europa 26 mei 2016 16:26

    Denk dat hij gehaald is om na komend jaar de opvolger van zomer te worden, al weet ik niet zeker of hij daar wel genoeg potentie voor heeft. Verder hoop ik dat ze Karim Tarfi ophalen bij de graafschap, ook hij is transfervrij en met hem zie ik het wel zitten, mocht IBH nu al weggaan zou Tarfi prima op die plek kunnen functioneren

  32. Mark 26 mei 2016 15:47

    Hachje dank= hachim Faik van Roda jc

  33. Mark 26 mei 2016 15:46

    Propper welkom bij onze club hopelijk doet hij het volgend jaar goed!? ons scouting heeft het wel vaak goed gezien. Ik zie hachje dank ook graag naar onze club komen.

  34. Stadioncheck 26 mei 2016 15:15

    @ Heraclassic1961.

    Het is een speler voor in de breedte is gehaald met potentie om vaste waarde te worden
    Heeft toch één jaar Eredivisie ervaring, en schijnt 2de helft seizoen redelijk gevoetbald te hebben .
    Transfervrij dus !.
    Heracles moet investeren in creatief en scorend vermogen, dat levert vaak verkoop money op!.
    We zullen zien, en we hebben te Wierik toch!
    Laat de kerel nu eerst eens voetballen, en dan oordelen.

  35. heraclassic1961 26 mei 2016 14:45

    Stadioncheck 13:17 26 mei 2016 Tja mijn eerste reactie was waarom in hemelsnaam Robin Propper aantrekken? Op basis van wat ik inderdaad gezien heb was het niet best. Vaak te laat en laks ingrijpen. Maar ja in dit geval moet ik het scoutingsapparaat de voordeel van de twijfel geven….Wie weet heeft Robin2 iets geleerd van zijn eerste jaar eredivisie…………..

  36. Toon 26 mei 2016 14:44

    WELKOM. goede teamspeler, past bij onze mooie club.

  37. Herman 26 mei 2016 14:39

  38. Rikkert 26 mei 2016 14:27

    @Herman,

    Heb je ook de link?

  39. Heraclied1961 26 mei 2016 13:55

    Spelers afkraken daar zijn we heel goed in, die jongen heeft nog geen bal getrapt, en word al bij het grofvuil gezet.

  40. Pietertje 26 mei 2016 13:51

    Ik heb vertrouwen in ons bestuur. Welkom Robin bij de mooiste club uit Twente!

  41. Herman 26 mei 2016 13:44

    AD Utrechts Nieuwsblad weet te melden dat Leon de Kogel nog deze week de overstap naar Almelo maakt. Al met al een prima week!

  42. Stadioncheck 26 mei 2016 13:17

    jaja

    Jammer dat Pröpper vertrekt. Heeft na een slechte eerste seizoenshelft, zich uitstekend herpakt. En in 2016 gewoon een belangrijke kracht geweest. Pakte toen ook minder kaarten.
    Je moet natuurlijk niet vergeten dat dit pas zijn eerste seizoen in de Eredivisie was, en dus even moest wennen aan het niveau.
    Vooral omdat hij transfervrij is een uitstekende aanwinst van Heracles. Een goede back-up, die met de juiste ontwikkeling zeker een basisspeler kan worden!

    Dit verhaal komt van wel een Graafschap supporter wat hem ruim 34 wedstrijden heeft gezien.
    De rest zijn supporters van andere clubs die ook een keertje een samenvatting bekijken.
    Een keer wat beelden zien is geen scouting.

  43. Koopjesspotter 26 mei 2016 13:03

    http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=278946

    Ze vinden het echt allemaal niks en helaas moet ik het er mee eens zijn. Iedereen die de Graafschap dit jaar heeft gezien heeft zich stuk gelachen om hem.

  44. Tim 26 mei 2016 12:58

    We moeten bidden dat Mike nooit geblesseerd raakt. Snap echt niet wie deze gescout heeft. Kom je eerst met de beste speler van Excelsior wat geweldig is en vervolgens kom je met (Op Smeets na) de slechtste speler van de Graafschap. Had dan Ted van de Pavert gehaald.

  45. @juiste bronnen 26 mei 2016 12:52

    Toch knap dat we dit jaar een paar mensen op hafc.nl hebben die wel de juiste bronnen hebben. Eerst met Kuwas en ook Propper werd 2 dagen geleden al genoemd. Nu heb ik nog een vraag voor de mensen met de juiste bronnen, is er nog meer nieuws op komst? Ik ben van mening dat we toch nog wel een creatieve speler er bij moeten hebben.

  46. Robin E. 26 mei 2016 12:21

    Vergeet 1 ding niet… hij kan ook uit de voeten als vervanger voor onze joey!!!
    Achter joey hebben we niet een echte vervanger… ja Dario… maar ja

    dus ik vind het slimme strategische aankoop

  47. JHagenstein 26 mei 2016 12:21

    Gebaseerd op prestaties in Doetinchem is dit een matige aanwinst.

    Nu iig Ricardo Kip of Soufyan Ahannach ophalen en als Iliass Bel Hassani vertrekt is ook Lerin Duarte interessant. Die is echt voor een spotprijsje op te halen in Amsterdam.

  48. Thijsjuhk 26 mei 2016 12:17

    Sorry hoor maar mensen die Gino Bosz verkiezen boven Propper….. En dan ook nog de beargumentatie die erbij komt.

    Gino heeft 1 wedstrijd leuk meegedaan bij ons, maar was bij de beloften vaak echt niet om aan te gluren zo slecht. Daarnaast is Propper nog een jaar jonger dan Bosz en heeft er dus al een heel seizoen eredivisie opzitten. Natuurlijk is het geen Birgir Maertens maar vergeet niet dat Propper zijn eerste jaar eredivisie was en hij nog heel erg kan groeien. Laat hem wennen aan heracles en een seizoen achter MTW staan en wanneer hij vertrekt verwacht ik dat Robin zijn plek prima kan overnemen.

    Ik vind het een vooruitgang!

  49. JanJoost 26 mei 2016 12:10

    Dit is in mijn ogen wederom prima beleid. Deze speler heeft vorig jaar zijn eerste jaar in de Eredivisie gehad, in een ronduit dramatisch team, maar wel op het hoogste niveau. Dan is het niet zo gek dat je er dan zelf ook niet zo lekker op staat.

    Hier komt hij bij een rustige en stabiele club. Hij komt hier met jongens als Te Wierik en Zomer te voetballen. Dat kan dus haast niet anders dan dat dit weer eens een mooi ‘Heracles-product’ wordt.

  50. hans 26 mei 2016 12:08

    prima keus toch als stand-in voor mike t wierik.
    Ideaal voor schorsingen en blessures. ….en gratis

  51. wesley 26 mei 2016 12:06

    van mieghem transfervrij Kuwas gekocht propper transfervrij jurjes volgt nog.

  52. Clubwatcher 26 mei 2016 12:03

    SCH

    Goed om te weten dat jij echt inzicht heb in het ptentieel van een speler en dat het technische beleid van de club al jarenlang laat zien dat ze geenverstand hebben van aankopen. De spelers die zij hebben gehaald hebben ons niets gebracht en we hebben geen succes en resultaten geboekt. Het is niet te geloven dat er mensen zijn die een speler al afbranden voordat ze een wedstrijd hebben gespeeld en oordelen over een speler die ze zeer waarschijnlijk nog nooit een hele wedstrijd hebben zijn voetballen. Welkom Propper bij de mooiste club van het land!

  53. Henri 26 mei 2016 12:01

    Ik snap deze keuze inderdaad ook niet. Op basis van wat ik van hem bij De Graafschap heb gezien lijkt hij mij zeker geen versterking. Waarschijnlijk dan voor de breedte gehaald, maar dan had ik liever een andere keuze gemaakt. Voor mij geen verbetering voor Gino Bosz.

  54. Hans 26 mei 2016 11:56

    Al die negativiteit meteen weer. Deze jongen weet in ieder geval hoe er strijd geleverd moet worden, kan goed koppen en heeft er een jaartje eredivisie opzitten. Laat hem even wennen aan onze ploeg en wie weet waar hij over twee jaar staat!

  55. Hafc1903 26 mei 2016 11:54

    Waarom.Bosz weg doen die bewezen heeft mee te kunnen op eredivisie niveau en deze man terughalen die blunder op blunder stapelde?

  56. smokey 26 mei 2016 11:51

    weer een bankzitter ,of te wierik moet vertrekken,dan hadden ze net zo goed of misschien beter bosz kunnen houden

  57. Rene vak D 26 mei 2016 11:44

    Tja,
    Is tot op heden geen 1e keus, want dat is Te Wierik natuurlijk.
    Voordeel van de twijfel geven dan maar. Hoewel ik hem niet erg sterk vond bij De Graafschap, maar heb ook niet alles intensief gevolgd van De Graafschap.
    Er waren meer spelers in de verdediging waarover werd getwijfeld, zoals Gosens, Zomer en Fledderus. Deze hebben het allen uiteindelijk toch zeer goed gedaan ook met hun beperkingen.

    Snap alleen 1 ding niet: waarom niet Bosz behouden. Heeft het toch redelijk goed gedaan tijdens zijn optredens. Al een beetje nu bekend met de speelstijl van Heracles, dus ??
    Of Bosz wilde geen genoegen meer nemen als 2e keus. Kan maar zo.

  58. SCH 26 mei 2016 11:43

    Ik ga even huilen in een hoekje. Dit is totaal geen verbetering ten opzichte van Bosz. Bidden dat MTW nooit geblesseerd raakt. Echt ik snap er niks van. Haal je eerst Kuwas, de beste speler van Excelsior en nu iemand die week op week blundert. Net als bij Van Miechem snap ik hier geen reet van. Maar succes hopelijk verbaas je me, want slechter dan dit jaar kun je het bijna niet doen. Pakt ook nog eens vreselijk veel kaarten omdat hij altijd te laat is.

  59. Roy 26 mei 2016 11:41

    Nou, jippie…