NAC vangt bot bij Kip. "Heracles blijft in de race"

4 juni 2016

NAC heeft de pogingen gestaakt om Ricardo Kip over te nemen van Almere City. De middenvelder wil in de Eredivisie aan de slag.

Tegenover Tjerkstra Media vertelt de uitblinker van Almere City dat er genoeg interesse uit de Eredivisie is. “Er is voldoende interesse, maar ik ga nog geen clubs noemen. Ook het buitenland kan een optie zijn, maar ik opteer voor een Eredivisie-club. Ik zal me laten leiden door mijn gevoel.”

Kip was dit seizoen goed voor vijftien doelpunten in de Jupiler League. Naar verluidt hebben De Graafschap en Heracles concrete belangstelling, waarbij genoemd kan worden dat eerstgenoemde al gedegradeerd is en laatstgenoemde een ticket naar de Europa League binnen heeft.

Foto: Ricardo Kip

30 reacties

  1. Jan 7 juni 2016 19:25

    Justin Hoogma tekende bij leuk hoor maar ik wacht op Petera of de kogel

  2. heraclassic1961 7 juni 2016 12:54

    Kris 15:43 6 juni 2016 Inderdaad, misschien kunnen we nog het e.e.a. verwachten van Ajax nu Bosz daar is aangesteld als hoofdcoach. Wat te denken van Robert Muric., een zeer talentvolle voorhoedespeler.

  3. Jan 7 juni 2016 08:37

    Kip schrijft Nac nog niet af maar kan ook naar Engeland
    Graag of helemaal niet kies toch voor Duarte

  4. Matthijs 6 juni 2016 22:01

    @ Smaakpolitie. Het ging zo hard, dat we niet de noodzaak van het online houden van dit bericht nodig achtten 😛

    Er zijn nog enkele te koop.

  5. DeSMAAKPOLITIE 6 juni 2016 21:26

    @ De mensen van achter HAFC.nl

    Sjaaltjes uitverkocht? Of mocht het logo van de europa league niet worden gebruikt? 😉

  6. kistje bier 6 juni 2016 21:06

    lerin gespot @stadion omstreeks 11.45 stadion ingegaan

  7. supermarktspotter 6 juni 2016 20:03

    loop ik vanmiddag bij plus zie ik daar nico jan met 3heren in een zwart pak lopen 2waren in de leeftijd van 48 de 3e was rond de 25jaar

  8. Jan 6 juni 2016 19:09

    Boymans naar se Emiraten jammer had goed bij ons gepast

  9. JanJoost 6 juni 2016 16:30

    NAC vangt bot bij Kip.
    Ben benieuwd hoe dat er uit zag…

  10. Kris 6 juni 2016 15:43

    Volgens mij is Tissoudali een gepasseerd station. Ergens in eerdere reacties las ik dat zijn eisen te gortig waren en dat er daarom is doorgeschakeld naar Kuwas. Met hem, Van Mieghem, Darri, Kada en Navratil zijn de vleugels goed bezet. Ik ken Kip niet, maar gezien zijn statistieken, en wat ik her en der gelezen heb, mag hij van mij een kans bij onze club krijgen. Voor De Kogel geldt hetzelfde, wat mij betreft. Stiekem hoop ik dat onze Almelose connectie in Amsterdam ons ook nog iets op gaat leveren.

  11. BonaFide 6 juni 2016 15:21

    @Eddy: Ben het eens met je eens wat betreft de genoemde namen. Toch zijn wij ‘maar’ Heracles. Ja, Tissoudali heeft het in zich om op een hoger niveau aan de bak te komen. Hij kan zomaar onze volgende parel worden. Alleen, wanneer de speler in kwestie te gortige eisen heeft moet je hem laten gaan. Jan Smit moet hem een contract aanbieden waar vertrouwen uit blijkt. Wil hij niet komen, dan hebben we in ieder geval ons best gedaan. Verder vind ik dat we nog een keeper vast moeten leggen (Jurjus?). Achter Castro hebben wij namelijk geen waardige opvolger/vervanger voorhanden. En mocht Weghorst weggaan, dan past De Kogel prima in ons straatje.

  12. Eddy 6 juni 2016 13:10

    Jongens…als Tissoudali en Kip erbij komen zijn we klaar. Maar neem nu die Tissoudali erbij. Scoort ook weer gisteren tegen Kameroen onder 23. Minimaal 3jr contract als het lukt. Dat gaat dan pas echt geld opleveren dadelijk! Jongen wil graag maar heeft ook eisen natuurlijk. Wordt begeerd maar wil graag.

  13. Bert 3 6 juni 2016 11:21

    Hè hè stort is toch echt Story

  14. Bert 3 6 juni 2016 11:20

    Stort = Stort en fanfares = fansites

  15. Bert 3 6 juni 2016 11:18

    @ Robbert en Tim

    Allebei wel gelijk. Natuurlijk moeten we geen onzinverhalen, daar zijn de stort en de weekend voor. Maar wel duidelijk is dat fanfares bestaan bij het melden van zaken die mogelijk spelen op transferperiode, zowel in als uitgaand. Dat is toch super, misschien komt die speler of gaat die weg. Zouden ze met die of die bezig zijn? heerlijk! Anders moeten de fansite stoppen. Want allen nog melden dat proppen en van mieghem komen dat kunnen we ook lezen op de heracles site of nog teletekst. Lekker zo doorgaan met bespiegelingen redactie hafc.nl, alleen geen pertinente onzinverhalen

  16. Tim 6 juni 2016 08:20

    Ik zie Stegeman nog eerder naar Vitesse gaan als naar Israel.. Maar ik denk dat die lekker in Almelo blijft 🙂

  17. Tjok 5 juni 2016 13:42

    Het zal mij niet verbazen dat Stegeman de opvolger van Bosz in Israël gaat worden. Een goede naam door gekregen en het zou zomaar weer en nl kunnen zijn zegt jordi Cruijff

  18. Robbert 5 juni 2016 13:36

    Ik hoef zijn zaakwaarnemer niet te kennen om hem nu al een zakkenvuller te noemen. Een verstandige zaakwaarnemer laat zijn speler nog een jaar bij Heracles tot wasdom komen, want we hebben kunnen zien dat Illiass nog teveel wedstrijden niet zijn stempel op het team heeft kunnen drukken. Straks bij een top 3 club wordt er alleen gekeken wat je niet kunt, je wordt daarop afgerekend en de druk is vele keren hoger ipv wat je wel kunt. En dat hij nog veel dingen niet kan mag duidelijk zijn. De meeste zaakwaarnemers zitten er voor hun belang en dat is zo snel mogelijk financieel binnen zijn. Uitzonderingen daargelaten, makelaars die echt aan loopbaan planning doen niet primair voor het geld gaat. Lekker kijken waar mij lat ligt, ik zou zeggen kijken waar mijn beperkingen liggen en daar in alle rust en in een vertrouwde omgeving hard aan werken om beter te worden en pas dan de stap maken. Laat Lerin Duarte een voorbeeld voor hem zijn, hij was in ontwikkeling veel verder dan hij toen hij bij Heracles vertrok

  19. Tim 5 juni 2016 13:16

    @Robbert, wat is dit nou voor amateur journalistiek ? Ken jij zijn zaakwaarnemer? Ik snap dat Ilias een keer wat anders wil, en dat die wil kijken waar zijn plafond ligt.. Maar om zo maar een oordeel te geven over wat die “zakkenvuller” wil….. We gaan het mee maken!

  20. Robbert 5 juni 2016 12:50

    Tim vooropgesteld dat zijn prestaties wisselvallig zijn geweest vind ik ook dat hij te vroeg weg gaat. Hij is, in vergelijking met bijvoorbeeld Duarte toen hij vertrok, minder. En we weten allemaal wat er van Duarte terecht is gekomen. Hij had het hele seizoen beter moeten presteren om de echte stap naar de top drie te maken. Maar zo denken hij en zijn makelaar niet! Vooral zijn makelaar hemelt hem op en ziet hem al in de kuip spelen, natuurlijk omdat er een flinke fee op hem wacht. Ach leer mij die zakkenvullers kennen, die gaan alleen maar voor het geld en niet wat het beste voor de speler is. Voor Illiass zou het beter zijn dat hij op zijn minst nog één seizoen blijft. Maar dat zal wel niet mogelijk zijn omdat hij zijn contract dan moet verlengen en zo niet dat moet de club hem gewoon verkopen.

  21. Tim 5 juni 2016 12:09

    @robbert
    Nou de puzzelstukjes komen helemaal niet echt bij elkaar, er is geen enkele aanleiding dat Ilias richting Feyenoord gaat. En ik ben ook van mening dat het niet gaat gebeuren. Ilias is echt een prima voetballer voor ons hoor, maar is ook in veel wedstrijden onzichtbaar geweest. Wil jij bij feyenoord slagen, dan zul je bij een club als Heracles al top moeten presteren. En dat is naar mijn mening niet het geval.

  22. Robbert 5 juni 2016 11:46

    Nadenken doe ik wel degelijk EK ut D, ik ontken niet dat het verhaal niet klopt, er zal best wel contact zijn tussen de makelaar van Illiass en de jeournalist. Maar of er concreet clubs uit die landen zijn die serieus belangstelling hebbeb wordt gewoon niet bevestigd. Als dat zo is noem dan gewoon de namen van de clubs. Is er niet daarom een en al vaagheid. Als er echt serieuse clubs zijn zal de makelaar de eerste zijn om met namen te komen, vooral als er meer kapers voor de kust liggen, enkel en alleen om de prijs op te drijven. Je begrijpt toch ook wel waarom ze dat in het Rotterdamse doen? Ja omdat Illiass daar vandaan komt maar ook om Feyenoord in zekere zin tot haast te manen. Illiass heeft aangegeven wel naar Rotterdam Zuid te willen, Vilena staat op het punt van verkoop, kortom de puzelstukjes komen bij elkaar.

    Ik ben van mening dat dit soort vage berichtgeving geen aandacht verdient, maar als de massa dat wel wil, prima ieder zijn standpunt.

  23. EK uit D 5 juni 2016 08:36

    Sorry voor de typefouten…. telefoon.

  24. EK uit D 5 juni 2016 08:34

    @Robbert
    Misschien wel eens over nagedacht dat het wel waar is wat in het artikel staat.

    Zou het kunnen dat de journalist de zaakwaarnemer gebeld heeft on te vragen hoe het ervoor staat? Door een rotterdamse journalist gebeld namens een rotterdamse krant naar een rotterdamse voetballes?

    Ik vind dat HAFC dit moet blijven melden. Deze geruchten (waar if niet waar) blijven toch heerlijk voor ons als supporters. Ik geniet er in ieder geval wel van. Het is nieuws en over het algemeen staan er wel vaker onjuistheden in de (o.a. plaatselijke (TCT)) fabeltjeskrant.

  25. Koja 4 juni 2016 19:55

    @Robbert: dat ben ik helemaal met je eens hoor, als ik ook zie hoe soms naar onze eigen spelers wordt gereageerd………..

  26. Robbert 4 juni 2016 19:54

    Over de toon kun je van mening verschillen Koja, maar ik probeer wel een onderbouwing te geven en ga niet schelden. Die hebben we hier ook. Met dat soort figuren ga ik helemaal niet de discussie mee aan.

  27. Koja 4 juni 2016 19:34

    Door het EK en de copa America is te verwachten dat de grote transfers na afloop van die toernooien plaatsvinden. En dan gaat denk ik het balletje ook bij de clubs die minder te besteden hebben rollen. Ik ben blij dat we nu als drie nieuwe spelers binnen hebben; Kuwas heb ik veel vertrouwen in, Van Mieghem en Propper zulken het moeten bewijzen. Transfers van IBH en Weghorst zijn m.i. afhankelijk van wat er bij andere clubs gebeurt. Nadeel voor ons is dat we al weer snel in de voorronden EL aan de bak moeten. Maar ja, met ons budget hebben we dan ook niet zo heel veel te vertellen. En weten we nu alweer een nieuw seizoen Eredivisie in te gaan. Hulde aan bestuur en directie!!! En vwb eerdere reacties van Robbert: ook ik erger mij wel eens aan zijn toon van betweterigheid, maar ben het met hem eens dat zaakwaarnemers/makelaard van alles proberen om vooral hun eigen zakken te vullen. De paria’s van het hedendaagse voetbal jammergenoeg. Als ik van werkgever wil veranderen heb ik toch ook geen zaakwaarnemer, kom op zeg, gebruik je eigen verstand.

  28. Jan 4 juni 2016 19:18

    Laat maar komen
    Hoe staat het met leon de kogel
    Zou cas peters niks voor ons zijn

  29. Hans 4 juni 2016 17:35

    Echt een heerlijke speler. Zeker goed genoeg voor de eredivisie. Ook tegen W2 soeelde hij zeer sterk.

  30. BonaFide 4 juni 2016 16:58

    Kip heeft het meest gescoord op de positie van defensieve middenvelder (volgens Transfermarkt). Misschien zal hij dienen als vervanger van Vujicevic? Toch kan het geen kwaad om ook bij Thom Haye te informeren lijkt me.