Officieel: Janis Blaswich is de nieuwe doelman van Heracles

16 mei 2018

Janis Blaswich staat de komende drie jaar onder lat bij Heracles, zo is inmiddels officieel bekendgemaakt.

Er was al langer sprake van een aanstelling van de keeper, maar de officiële berichtgeving liet op zich wachten. Inmiddels is de doelman gepresenteerd op de officiële site van Heracles Almelo.

Janis Blaswich komt over van Borussia Mönchengladbach. Het afgelopen seizoen kwam hij uit voor Hansa Rostock, waar hij de eerste doelman was. Hansa Rostock speelt de laatste jaren in de 3. Liga, het op twee na hoogste niveau in Duitsland.

Janis Blaswich

De 27-jarige doelman  is geboren in Willich en komt sinds de jeugd (2007) uit voor Gladbach. De keeper is met zijn lengte van 1.93m een imposante verschijning in het doel. Hij kijkt uit naar zijn nieuwe club.

“Ik heb nog nooit in de hoogste divisie van een land gespeeld. De competitie is offensief, als keeper heb je meer te doen en kun je je onderscheiden. Dat spreekt me aan,” aldus de doelman.

102 reacties

  1. Wesley 19 mei 2018 01:35

    Als ze kuwas verkopen had ik voor dat geld van der water en Nick doodeman gekocht die heeft dit jaar ook uitstekende cijfers laten zien en zit ook nog wel veel rek in .

    1
    2
  2. Niek 18 mei 2018 13:25

    Heracles – Jong Ajax als oefenduel tijdens de Open Dag. Nice! Zeer benieuwd naar komend seizoen!

    8
    1
  3. Dd 18 mei 2018 11:59

    Wat een leuke voorbereiding staat er voor ons te wachten.. Leuke wedstrijden!

    4
    1
  4. Geert 18 mei 2018 11:35

    Dat kunnen dan Nils Texeira (geen speelminuten in de tweede seizoenshelft), Stephan Salger (na 6 jaar uit contract lopend) of Christopher Nöthe (eerste seizoenshelft kruisband afgescheurd, tweede seizoenshelft weinig tot niets gespeeld) zijn.

    Lekker mee scouten met zijn allen, op basis van een enkel geruchtje. Komkommertijd!

  5. Peter 18 mei 2018 10:05

    Las hier ook dat de volgende speler van Bielefeld zou komen !! Ben benieuwd das gewoon 2.Bundesliga

    1
    2
  6. Sjon 18 mei 2018 07:32

    Bel hassani gewoon laten zitten hij had niet moeten gaan naar az want hij was er nog niet klaar voor boontje komt om zijn loontje.

    6
    7
  7. Robbert 18 mei 2018 07:19

    Zoals Stadioncheck hier al schreef, deze watervlugge Van de Water als vervanger van Navratil zou een verbetering kunnen zijn. Ik vind het een aanvaller die je goed kunt gebruiken als je onder druk staat en op de counter zou moeten spelen. In de kleine ruimte is hij minder waardevol. Er zullen meer clubs zijn die hem willen hebben verwacht ik.

    4
    1
  8. Stadioncheck 18 mei 2018 06:18

    Het is wel een duikelaar hoor Mathijs!.
    Dat moet hij wel heel snel afleren , als hij een stap hoger wil.

    En ik denk dat alles ligt aan de vraagprijs van Almere!
    Nog een 1 jaar contract, zal denk een 1-2 ton zijn.
    Vervanger van Navratil.
    Denk dat de aankomende weken na Pinksteren snel weer transfernieuws komt , dan gaan we ook al weer richting Juni.
    Ook een paar 100 km iets verder over de grens zijn mogelijkheden, en die hebben we niet echt in kaart.
    KWW ,zo de laatste werkdag al weer , vanmiddag snel even nog SC regelen.
    Fijn Pinksteren weekend al vast allen.

  9. Matthijs 18 mei 2018 01:35

    Ik denk dat Van der Water een uitstekende aankoop zou zijn. Als deze jongen verstandig is, gaat hij (als het kan) lekker naar Heracles om daarna nog een stap omhoog te doen, zoals zoveel spelers hem dat voorgedaan hebben.

  10. Robbert 18 mei 2018 00:54

    Dominee Edje Gremda heeft gesproken. Hij heeft een dag nodig gehad om deze bloemlezing op papier te krijgen, een diepe buiging!

    2
    7
  11. Jagro 17 mei 2018 23:25

    Probeer Henk Veerman ( Heerenveen) te halen .
    Goede spits met veel techniek, die makkelijk scoort.
    Hij komt bij Heerenveen nauwelijks aan spelen toe.
    Kijk naar filmpje henk veerman goals voor sc Heerenveen.
    perfecte spits voor Heracles ( bal goed vasthouden).

    11
    2
  12. Arthur 17 mei 2018 22:53

    @Jens: Dat is beter dan “Jaaaaanis, haal je vinger uit m’n an*s”🎵🎶🎵😂😂😂

    3
    7
  13. Stadioncheck 17 mei 2018 22:51

    Vandaag geen enkele goede speler gezien, in de nacompetitie.

    Zal wel met spanning te maken hebben.

    8
    1
  14. Jens 17 mei 2018 22:43

    NA NA NA NA NA BLASWICH!
    NA NA NA NA NA BLASWICH!

    (*Thunderstruck, zelfde als Bas Dost bij Sporting!)

    8
    3
  15. edje 17 mei 2018 22:40

    Hallo Robbert,
    Vooropgesteld dat ik niets tegen je heb maar kan niet tegen vooroordelen en om iemand zo neer te zetten, dat je een mening hebt heb ik geen moeite mee. Hij bedoelde met “dominee” louter dat je weer een mening hebt verkondigd omdat je veelvuldig aanwezig bent. Dat je hem als nietsnut neer zet heb ik dan moeite mee. Zegt dan meteen iets over je zelf en een mogelijke indruk over hoe iemand mogelijk zal kunnen zijn.
    Dat je je atheïst noemt zegt mij niet zo veel, heb er geen mening over.
    Wat me wel opvalt is hoe weinig het woord atheïst dus eigenlijk zelf zegt. Het zegt niets over wat de persoon die zich atheïst noemt wel gelooft. Het enige dat gezegd wordt is “ik noem mijzelf geen theïst”. Om te kunnen beschrijven wat een atheïst is, zul je dus ook moeten weten wat een theïst is. maar zodra je dit weet, weet je eigenlijk nog steeds niet zoveel. Daarmee beperk je alleen enkele mogelijkheden van wat de persoon die zich atheïst noemt anders wél zou kunnen zijn.
    Hieruit volgt dat er een oneindig aantal ideeën bestaat waarin een atheïst kan geloven. Er zijn heel veel verschillende soorten atheïsten. Van hoogbegaafd tot zwakbegaafd, van rijk tot arm, van aardig tot onuitstaanbaar, van altruïstisch tot egoïstisch – je kunt niet weten hoe iemand is, als je alleen maar weet dat hij zich een atheïst, dus “niet een theïst” noemt.
    Het typische is dus dat je hier niets over jezelf wilt zeggen.
    Je gelooft ergens in maar het blijft een vaag verhaal. Je mag van me denken dat ik misschien een beetje moralist ben, geen probleem, maar anderen op negatieve wijze weg zetten daar krijg je alleen maar onnodig gezeur/gedonder mee.
    Iemand negatief weg zetten is vaak een teken van onmacht en dan schieten woorden tekort.
    Niets van je opmerking over Waldo geleerd?
    Inhoudelijk heb je het nog wel eens bij het rechte eind dus wat dat betreft blijf ik je wel lezen.
    Heb respect voor de medemens hoog in vaandel staan, vandaar.

    3
    6
  16. Arthur 17 mei 2018 22:29

    @Boy: Die hebben we al bij Heracles gehad…😉

  17. Robbert 17 mei 2018 22:29

    Niet veel van hem gezien, maar tich we even scoren: Van de Water, zeg het maar, halen ……😳

  18. Boy 17 mei 2018 22:28

    is die mcdonald niet iets voor ons snel en loert naar kansen en die van der water die beide ophalen van Almere cityu

    2
    7
  19. Arthur 17 mei 2018 22:11

    @Niels: Bij Volendam liep Mühren 1 op 2 en bij AZ en Sparta ongeveer 1 op 3. Dat vind ik best een goed rendement voor een aanvallende middenvelder. Zijn grootste stigma is dat iedereen vindt dat hij geen echte spits is èn geen echte middenvelder…

  20. De boy 17 mei 2018 21:59

    Of een Duitse spits die hebben meer goaltje voor de oog kijk maar naar Mario gomez of Thomas Müller maar waarom kijken we niet naar Lars veldwijk we snappen hij heeft fout gemaakt bij fcgronigen maar lang kan afmaken en qua technick kan die wel redelijk ? En hij is gwn transfervrij

    4
    2
  21. Foppe 17 mei 2018 21:57

    Nacompetitie voetbal is diep droevig. Daar loopt echt niets tussen. Van de water, zou misschien kunnen, maar of navratil minder is, ik heb mijn twijfels.misschien met betere spelers om hem heen en hoger niveau van trainingen, dan zou van de water, kunnen aansluiten.

  22. Arthur 17 mei 2018 21:56

    De enige speler die ik positief vind opvallen is Tissoudali…jammer dat hij gezien het verleden geen optie is voor Heracles

    3
    3
  23. Niels Groothuis 17 mei 2018 21:54

    Muhren heeft 1 seizoen flink gescoord. Bij Volendam in de eerste divisie. Alle andere seizoenen is het matig tot slecht te noemen. Ook vandaag mist hij 2 grote kansen. Eerder een aankoop voor jong Heracles…..😉

    1
    1
  24. Robbert 17 mei 2018 21:48

    Arthur een vrije interpretatie van de spelregels is de reden van dit soort discussie. Pas nu gewoon de spelregels toe zoals ze zijn vastgelegd, die Bannink omklemd de speler zodat de aanvaller gewoon niet kan doorlopen. Hij kan ook gewoon Spiering blokken en achter hem staan zonder zijn handen te gebruiken. Sparta is genaaid. Wordt nu zelfs naderhand bevestigd door de scheids, hij had de bal op de stip moeten leggen. Amateurisme te top omdat de scheids op het veld andere beelden heeft gezien dan die Pipo in de regie wagen. Niet dat ze overwinning verdienden omdat Emmen niet slechter was.

    Almere Graafschap is iets boeiender en De Graafschap is de bovenliggende partij. Van de Water niet gezien. Overtoom valt wel op, hij haalt zijn nivo als enige van Almere

  25. Gerrits 17 mei 2018 21:27

    Spierings houdt Bannink ook vast en gaan samen neer, vond het geen penalty

    3
    1
  26. Arthur 17 mei 2018 21:26

    Ik had het al bewust tussen aanhalingstekens gezet. Ik vind iemand iets aan het shirt vasthouden terwijl die tegenstander met z’n rug naar het doel, vrijwel op de rand van het strafschopgebied richting cornervlag loopt niet ‘strafschopwaardig’ hoewel het formeel een overtreding is. Bewust hands om een bal van de doellijn te houden vind ik wèl strafschopwaardig. Het moet wel ‘arbitrair’ blijven. De straf moet wel in verhouding staan tot het vergrijp.

    2
    1
  27. Robbert 17 mei 2018 21:16

    Een strafschop ‘ verdienen’ wat is dat voor onzin. Het vasthouden van een tegenstander in het 16 meter gebied is gewoon een strafschop! Is gewoon een spelregel! Je kunt ook verdedigen zonder dat je iemand moet vasthouden. Als een aanvaller de verdediger gaat vasthouden is het een aanvallenden fout en vrije schop voor de verdedigende partij. Door te marchanderen met de regels krijg je dit. Verder hebben ze het tig keer terug kunnen zien. De video ref, wat een Jan lul daar in die wagen, durft geen beslissing te nemen.

  28. Almelo4ever 17 mei 2018 21:08

    Die van der Wateren lijkt me wel wat, prima speler.

  29. Arthur 17 mei 2018 21:06

    Toch vind ik wel dat je een strafschop moet ‘verdienen’; het moet straks ook niet zo zijn dat elke lichte overtreding leidt tot een strafschop omdat de overtreding op beeld staat. Het moet wel in verhouding staan tot het vergrijp….anders Kun je wel 13 strafschoppen per wedstrijd geven.

    2
    2
  30. Robbert 17 mei 2018 20:42

    Video ref, tien keer de herhaling bekijken met vier ogen en dan niet de bal op de stip leggen! Verdedigers moeten met hun poten van de aanvallers afblijven en andersom ook! Waar is die video dan voor?

    2
    1
  31. Arthur 17 mei 2018 20:30

    ….en toch scoort hij wel rete-makkelijk, Niels…

    1
    3
  32. Niels Groothuis 17 mei 2018 20:20

    Muhren van Sparta vind ik persoonlijk helemaal niets. Die zie ik veels te vaak foute keuzes maken. Ik hoop en verwacht een aantal typische Heracles aankopen met een duits tintje! Onaangekondigd, onbekend met aardig wat potentie.

    4
    3
  33. Robbert 17 mei 2018 20:08

    Laat Marko aub in Rotterdam blijven, niet terug halen, net als Bel Hassani, loat zitten! Ik ben voor wat nieuws, jong, dynamisch, groot en fysiek sterk. Moet vast wel te vinden zijn, mogelijk heeft onze trainer zo’n speler op zijn lijstje staan.

    Ik zit naar Emmen Sparta te kijken, wat een waardeloze pot. Geen tempo geen speler waar ik van zeg, dat zou wat voor ons zijn. Niets! Er komt nu iets leven in deze pot omdat Emmen aandringt. Maar hopen dat Almere meer laat zien, Van der Water en Overtoom avond?

  34. Stadioncheck 17 mei 2018 20:06

    Idem ik zou ik voor een ander type spits gaan Gladon.

    Sam Hendriks nog jong en kneedbaar, is meer een bewegelijk spits zoals Uth , Henk Veerman , lijkt mij ook niet verkeerd , technisch sterk en balvast kan de rest goed op aansluiten.
    Shahin van RJC, zal ook wel niet bij RJC willen blijven.
    Of over het gewoon weer over de grens, als ze daar beter kunnen vinden ben je gek als je niet toeslaat.
    Als cv vond die jongen van (jong)Ajax niet verkeerd Bergsma centraal verdediger !
    Goede kopper prima mentaliteit , schuwt duel ook niet.
    Maakte wel een goede indruk op mij .. een speler wat wel wat meer kan JUUP!
    Of gaan ze juist voor een ervaren cv?
    Het zal benieuwen waar zij mee op de proppen komen.
    Aan Blaswich zie je vooral een keeper die vertrouwen uitstraalt , en nu met zijn top jaren begint.
    En dat nog wel bij ons!
    16 x de nul houden , hoe dan ook ,dan staat er geen vliegenvanger in de goal.

    Bergsma , Hendriks het past wel in de denkwijze(filosofie) van Heracles.
    Voor van Ooijen Hamdaoui
    Toch 3 mooie talenten!.

    5
    1
  35. Robin E 17 mei 2018 20:03

    Gewoon Muhren ophalen bij Sparta..
    .. ervaring is ook nodig… we hebben een relatief jong elftal.
    Hij maakt altijd belangrijke doelpunten

    3
    9
  36. Arthur 17 mei 2018 19:49

    @Matthijs: Terechte opmerking! Ik was zijn periode bij Vitesse vergeten en dacht met name aan zijn Feyenoord-periode (waar hij door supporters bedreigd en ‘uitgekotst’ werd).

    Ik vond het een schitterende voetballer, maar zijn carriereverloop, blessure en mentale weerbaarheid overtuigen mij niet dat Heracles hem zou moeten halen.

  37. Matthijs 17 mei 2018 19:41

    @Arthur

    Volgens mij heeft Vejinovic na Heracles bij Vitesse een transfer naar Feyenoord verdiend, dus dat wat je zegt over dat hij nooit meer zijn niveau heeft gehaald klopt niet.

    Desalniettemin denk ik dat hij niet meer op dat niveau komt. Zo een speler gaat vast naar het buitenland om zich de laatste 5 jaar financieel onafhankelijk te voetballen.

    3
    1
  38. Arthur 17 mei 2018 19:23

    @ROEPTOETWE: Vejinovic is 28, heeft vorig jaar z’n kruisband gescheurd en is ná zijn periode bij Heracles nooit meer ècht succesvol geweest…Ook mentaal vond ik hem nou niet echt de meest weerbare speler op aarde..klinkt hard en niets dan lof over zijn prestaties in het verleden bij Heracles, maar dan zou ik persoonlijk liever een jongere, getalenteerde speler halen (zelfs als je daar wel voor zou moeten betalen).

    1
    2
  39. Foppe 17 mei 2018 18:40

    Heracles zal nooit 1 miljoen betalen voor een speler. Past gewoon niet in de denkwijze. Ook zullen ze geen salarissen gaan betalen van 4 ton. Ze kijken in andere kweekvijvers, dan dat wij doen als supporters. Er over discussiëren is top. Marko Veijnovic, zou natuurlijk perfect zijn maar niet te betalen. Ik zou niet doorgaan met Gladon, in mijn ogen vergelijkbaar met Vermeij, ik zou er liever een voetballende spits bijhalen.

  40. Arthur 17 mei 2018 18:02

    Kangaskolkka was buitencategorie, Kris!👍🏻😄 Hij werd gewoon niet begrepen…😉 Maar Vermeij is een prima eerste spits voor Heracles….Novakovic vond ik positief opvallen in de nacompetitie (nog niet qua spel, maar wel qua drive en leiderschap). Ik heb niet wekelijks de wedstrijden van Telstar live zitten kijken, dus ik moet het hebben van statistieken en de nacompetitie, maar je legt er niet zo maar 18 (?) in bij een club als Telstar. Ik ben zelf altijd wel voorstander van fysiek sterke spitsen (ook omdat we die altijd hebben gehad in de vorm van Hirayama, Dost, Weghorst…of spelers die daar een beetje omheen hingen (Avdic, Tamerus). Met name als het aankomt op ‘dode spelmomenten’ is het prettig om wat body in je elftal te hebben. En ook als het op ‘pompen of verzuipen’ aan komt dan is lengte wel prettig. Gluscevic en Lakic waren ook best lang/stevig.

    Hendriks heb ik eigenlijk nooit zo op gelet/is me nooit zo opgevallen. Hij zal ongetwijfeld iets goed doen gezien zijn productie.

    Volgens mij maakt het allemaal niet zo heeeeeeel erg uit…teamgeest en inzet zijn net zo belangrijk. Weghorst was tweede spits bij Emmen en niemand van ons zou hem ooit getipt hebben…

  41. Kris 17 mei 2018 17:41

    @ Arthur. Volgens mij loopt Sam Hendriks uit zijn contract bij de Eagles. Die heeft er aardig wat ingeschoten daar en kan, dacht ik, wel zijn eigen kans creeren. Heeft een verleden in Amsterdam en ik zou hem wel bij ons willen zien. Ik verwacht overigens een Duitse spits.
    Kangaskolka kon trouwens ook niet zijn eigen kans creeren😉

    3
    2
  42. Arthur 17 mei 2018 17:19

    @Kris: Helemaal met je eens. Gladon & Vermeij hebben samen zo’n 14 doelpunten gemaakt. Eigenlijk moet je kijken naar het aantal doelpunten per speelminuut…Kun je prima achterhalen via transfermarkt.de

    Ik blijf er bij: de spits positie is niet slecht bezet. Armenteros had inderdaad de kwaliteit om z’n eigen kansen te creeeren…Net zoals Kuwas dan kan, maar hoeveel spitsen kunnen dat? Dolberg kan dat bijvoorbeeld ook niet…Huntelaar ook niet…Weghorst ook niet…Fran Sol kan dat wel, maar die is binnenkort ook weer weg!

    1
    3
  43. roeptoetwe 17 mei 2018 16:18

  44. Thijsjuhk 17 mei 2018 14:48

    Novakovich wel interessant. Net wat behendiger/sneller dan wat er dit seizoen beschikbaar was. @arthur het zal best zijn dat novakovich 1 miljoen moet kosten maar volgens het artikel moet hij dat kosten volgens norwich city. Beetje apart als je werkgever niet norwich is maar reading

    2
    1
  45. Kris 17 mei 2018 14:16

    Je kan Armenteros echt niet met Vermeij vergelijken. Armenteros kon via een eigen actie zijn kansen creeren en dat kan Vermeij niet, Gladon ook niet trouwens.
    Ik heb alle vertrouwen in Vermeij. Zijn statistieken zijn niet gek, want hij is ook veel reserve geweest. Daarnaast scoorde hij ook belangrijke goals. Hij is vaak het duveltje uit een doosje, valt de bal er tussen, dan was hij erbij. Hij moet meer inhoud kweken en balvaster worden, maar hij is nog jong.
    Een spits erbij met een eigen actie zou ik wel prettig vinden. Dan vullen ze elkaar mooi aan, al mag Gladon er van mij best bij blijven, maar zeker niet tegen elke prijs. Met Gladon en Vermeij voorop en een lopende Niemeijer erachter, kan je veel druk ontwikkelen en ook goed forceren als de wedstrijd daar om vraagt.

    2
    2
  46. Tim 17 mei 2018 12:54

    Levi Garcia kan gratis worden opgehaald bij AZ. Talentvolle 20-jarige linksbuiten waar denk ik nog veel rek in zit.

    9
    1
  47. Robbert 17 mei 2018 12:39

    Ja Geert ik zou naast Vermeij ook graag een behendige spits zien. Een speler die een bal kan vasthouden, veel techniek heeft zodat hij goed kan combineren en in de kleine ruimte kan spelen. Een tweede Armenteros ja! Achahbar heeft het in Zwolle niet gemaakt en is bij NEC weer een beetje tot bloei gekomen. Een speler verdient altijd een tweede kans. Als we niet zo’n type speler kunnen vinden, waarom niet deze speler een kans geven?

    Verder gewoon Kuwas op links zetten en Peterson/Darri op rechts. Ouderwets langs de zijlijn met kalk aan de schoenen en pasklare voorzetten geven vanaf de achterlijn op de spits. Dit blijft gewoon moeilijk te verdedigen. Probeer dat een tijd uit en zet Vermeij in de spits. Ik weet zeker dat hij meer gaat scoren

    3
    3
  48. Arthur 17 mei 2018 12:08

    Vergis je trouwens niet…Vrijwel geen enkele spits heeft afgelopen jaar ècht huisgehouden:

    http://www.voetbal.com/doelpuntenmakers/ned-eredivisie-2017-2018/

    Weghorst, Johnsen, Sol, de Jong en Huntelaar hebben een paar doelpunten gemaakt, maar het worden steeds meer de flankspelers die de doelpunten maken (Linssen, Berghuis, Jahanbaksh,…)

  49. Arthur 17 mei 2018 11:41

    …maar ik vermoed trouwens dat Gladon NIET blijft, aangezien er interesse schijnt te zijn in Novakovic (moet rond 1M€ kosten…en zal dan wel een langdurig contract moeten tekenen). De interesse in van der Water hangt af van wat Almere City gaat doen (is nog niet uitgevoetbald.

    http://www.soccernews.nl/news/449290/transfereren-deze-jupiler-leaguesterren-naar-de-eredivisie

  50. Tim 17 mei 2018 11:33

    Ook al stond griezmann links en robben rechts, zelfs dan maken gladon en Vermeij allebei nog geen 10 doelpunten.. komen gewoon “op dit moment” te kort!

    8
    3
  51. Geert 17 mei 2018 11:29

    Robbert, wat je zegt klopt natuurlijk. Maar in mijn ogen zijn Vermeij en Gladon te veel hetzelfde type spits. Ik zou graag een ander type spits zien, die vooral in de combinatie goed is. Een type Achahbar (die zelf niet goed genoeg is!) of Armenteros (die ook als aanspeelpunt gebruikt kan worden, zie vorig jaar). Een meer behendige spits, dan kun je ook met een linkspoot op rechts uit de voeten.

    Bij Vermeij en Gladon zou ik inderdaad met een rechtspoot op rechts spelen en met een linkspoot op links natuurlijk.

    2
    2
  52. Stef 17 mei 2018 11:12

    Afgelopen seizoen 29 spelers
    Komend seizoen nu 21

  53. Stef 17 mei 2018 11:09

    Misschien gaan we wel 5 3 2 spelen. Lijkt me helemaal geen gekke gedachte. In dat geval snap ik ook dat Baas niet mocht blijven

    4
    5
  54. Robbert 17 mei 2018 11:01

    Het is simpel om onze spitsen Gladon en Vermeij af te kraken. Het zijn geen toppers dat mag duidelijk zijn, maar bruikbare ballen van de zijkanten krijgen ze ook niet. Onze backs zijn daartoe niet in staat en onze buitenspelers lopen met hun gezicht naar beneden te voetballen en zoeken de drukte in het centrum op ipv dat ze buitenom gaan en goede voorzetten afgeven! Ik hoop dat onze nieuwe trainer daar nu echt een eind aan maakt. Een rechtpoot moet gewoon rechtsbuiten staan en linkspoot idem.

    3
    2
  55. Arthur 17 mei 2018 10:55

    @Jack: Armenteros was dat jaar buitencategorie en is toen ook niet voor niets weggekocht. Ik kan me ook jaren herinneren dat hij rond de 10 doelpunten uit kwam 😉 Bovendien denk ik dat hij met Bruns achter zich een stuk vaker vanuit het middenveld aanvoer kreeg. Als iemand ergens een tweede Armenteros weet te vinden…graag! Maar goed; mijn persoonlijke mening is dat ik vind dat van alle linies ons middenveld het zwakst is (op Monteiro na dus…en Jakubiak doet het in mijn beleving ook goed).

  56. Jack 17 mei 2018 10:12

    Die zelfde vleugels waren er vorig jaar ook Arthur. Toen wist Armenteros wel 19 keer te scoren. Overigens is Kuwas dit jaar een assist machine

  57. Geert 17 mei 2018 10:05

    On topic: Eindelijk komt het goede nieuws naar buiten. Het duurde zo lang dat je er al bijna vanuit ging dat het mis zou gaan.

    Qua de rest van de selectie; Hopelijk houden we de verdedigers dit jaar veel meer heel. Minder blessures betekent, in mijn ogen, minder tegendoelpunten. Als je een achterste linie hebt met Breukers, Pröpper, Van den Buijs en Van Hintum heb je, volgens mij, een subtopwaardige achterste linie. Maarja, een extra linksbenige verdediger kan geen kwaad.

    Op het middenveld kun je met verschillende linies spelen. Als je met Jakubiak en Niemeijer speelt zal er echt een creatieveling/loper naast moeten staan, want vooral Niemeijer zie je 70 min. niet. Wanneer je met Jakubiak en Osman speelt, heb je er een echte loper bij nodig. Monteiro kan dit allebei, maar of we hem volgend jaar nog mogen bewonderen? Duarte kan een loper zijn, mits hij 100% fit is en zijn oude vorm weer terugkrijgt.

    In de aanval zou ik achter Vermeij kiezen voor een creatieve behendige spits. Je kunt zeggen van Paul wat je wil, maar dit is hij absoluut niet. Als Kuwas blijft, kan hij dit zijn. Anders moet je op zoek naar een andere spits die in de combinatie goed is, keuze genoeg denk ik.

  58. Arthur 17 mei 2018 09:35

    Het zal wel een impopulaire mening zijn, maar ik zou Gladon als TWEEDE spits achter Vermeij prima vinden. Gladon mag wel iets meer ‘Weghorst’ worden: meer over-mijn-lijk en meer snelheid, maar qua afronding vind ik hem erg sterk! Persoonlijk ben ik van mening dat de spitsen het probleem niet zijn; ze krijgen veel te weinig bruikbare ballen! (Vleugels die telkens naar binnen trekken en zelf (willen) scoren en zeer matige aanvoer vanuit het middenveld).

    13
  59. Jack 17 mei 2018 09:26

    Laten we het niet hopen Dennis.. Ik zie graag een behendige en meevoetballende spits. Scorend vermogen staat in Nederland niet in verband met lengte. Had graag Reuven een keer in de spits zien staan, maar wat niet is kan nog komen natuurlijk.

  60. Niek 17 mei 2018 09:14

    Het zal best een aardige jongen zijn die Paul, en is natuurlijk alltime Europees topscoorder van Heracles maar man man man ik kan er echt niet naar kijken. Zijn loopje irriteert mij al. Al zou hij 30 goals maken… Nouja dan misschien niet. 😛

    Nee ga maar voor een andere spits die misschien kan verrassen. Vers bloed.

  61. DenniS 17 mei 2018 08:31

    Ook al ergens gelezen dat Heracles Paul Gladon definitief over wil nemen.
    Mag toch hopen dat we toch wel voor een betere spits gaan dan Paul

    10
    1
  62. Arthur 17 mei 2018 08:18

    @Stadioncheck: Ben het helemaal met je eens! Dario van den Buijs is in mijn ogen een zeer getalenteerde CV. Samen met Pröpper kan hij een heel goed centraal duo vormen. Met van Hintum en Hardeveld (als hij goed herstelt van zijn blessure) hebben we links (en eventueel LCV) ook wel goede spelers en rechts met Breukers (enorm goed hersteld na een slecht begin en vaak op karakter een van de beteren) en Droste hebben we het ook wel goed voor elkaar (waarbij Droste eventueel RCV kan zijn; in Breukers zie ik dat minder). Achterin heeft Wuytens nog niet kunnen overtuigen; sterker nog: hem vond ik in sommige wedstrijden gewoon een risico (met alle respect).

    Op het middenveld is Monteiro de uitblinker en daar steekt de rest vrij flets tegen af. Van Jakubiak vind ik dat je dat mag verwachten als meer verdedigende middenvelder (goede speler), maar aanvallend/opbouwend gezien vond ik het afgelopen jaar wat rommelig en weinig rust/overzicht uitstralen. Monteiro en Duarte (schaar ik toch onder de middenvelders, al speelde hij meestal LB) hebben een keiharde werklust en inzet, maar diezelfde agressie maakt ze in balbezit wat nerveus ogend. Ook van Ooijen had te weinig rendement. Niemeijer vond ik ook een apart verhaal: elk schot op doel was een doelpunt! Wat is die jongen cool in de afronding! Maar opbouwend/passend heb ik niet veel van hem gezien. Ik mis echt iemand die rust brengt in het elftal (Cziommer had die kwaliteit heel erg vond ik…of iemand als Mühren bij Sparta).

    5
    1
  63. Stadioncheck 17 mei 2018 06:24

    @ Wachter.
    Denk niet dat hij meer in beeld is,
    oorzaak?
    Ik vond van Den Buijs ook beter die we hebben, alleen pech seizoen veel geblesseerd!
    Hopelijk hebben we aankomend seizoen meer plezier van die jongen, hij kan best opbouwen, en aardig kopen en pasen.
    Maar soms word er ook zo maar geschreven.
    Ik zou het in dit geval niet helemaal weten.

    De 3 spelers die ze erbij willen halen oa CV-LB-Spits . zullen direct spelers zijn die er moeten staan!
    En dan denk ik het zelf niet om eerlijk te zijn!

    4
    1
  64. Robbert 16 mei 2018 23:56

    Dat heb je goed gezien Arthur. Huren van spelers moet een win/win situatie geven. Als een talent via ons in de etalage komt mogen we er op termijn ook wat aan verdienen toch! Als het een pareltje is mag het wat kosten. Mensen komen kijken als ze speler(s) zien die wat onvoorspelbaars doen, een mooie actie kunnen maken ons kunnen vermaken! Dat mag wat geld kosten.

  65. Arthur 16 mei 2018 23:22

    @Robbert: Een Ragnar Klavan constructie zoals toen met PSV👍🏻 Bryan Ruiz had zo ook nog bijna bij ons gespeeld geloof ik….Was Twente nooit kampioen geworden😉

    [Nog verder off topic] Wist iemand van jullie dat Darri rapt trouwens:

    https://www.tubantia.nl/heracles/heracles-speler-brengt-rap-uit-met-ali-b~a1dfe702/

  66. Robbert 16 mei 2018 23:14

    Goede gedachte Stadioncheck om Effe voor ons in Brazil te laten scouten. Maar zoals Arthur al aangaf, de speler ben je verplicht een enorm salaris te geven. Salarissen die Heracles boven de pet gaan. De enige oplossing zou zijn om een deal te sluiten met een grote club, Ajax of PSV. Een van deze clubs betaald zijn volledig salaris en Heracles betaald mee. Hij wordt een of twee seizoenen aan ons verhuurd en gaat daarna naar de grote club terug. Bij eventueel succes en verkoop delen de clubs de winst. Het zou ook een grote club uit Duitsland kunnen zijn. Ik denk dat, financieel gezien, dit de enige optie is.

  67. Arthur 16 mei 2018 23:05

    Everton is destijds gehaald met geld van Ten Cate en een investeringsfonds van sponsoren. Ik vraag mij af of dat soort constructies nu nog zouden mogen.

    Voor Hirayama gold volgens mij dat ze hem haalden om uitstraling/TV air time in Japan te krijgen. Volgens mij hoopten ze toen op sponsoring uit Japan of dat het voor Ten Cate zichtbaarheid zou vergroten om de Japanse markt op te komen of iets dergelijks. Daar speelden naast sportieve belangen ook financiële belangen.

    Maar hoe dan ook: de kans dat ze een speler van buiten de EU halen (zonder Europees paspoort) acht ik tegenwoordig minder groot.

  68. Wachter 16 mei 2018 22:53

    @stadioncheck In de winterstop werd Kaziah Veendorp van Emmen nog met ons in verband gebracht. ADO zat toen ook achter hem aan. Nu is het geruchtencircuit opvallend rustig rond deze jonge CV.
    Maar Emmen is natuurlijk ook nog in de race voor promotie. Wat vind jij van hem Stadioncheck: optie voor ons?

  69. Stadioncheck 16 mei 2018 22:39

    Nou ja, 2 ton en 4 ton salaris hebben we in het verleden voor enkelingen wel betaald.
    Sota en Effie oa

    Maar opzicht geen probleem als het dan maar echt talent of kwaliteit is.
    Daarom zal Effie , als netwerk je nooit een prutser aanbieden via een paar leuke you tube filmpjes.
    Kijk als iemand een keeper kan beoordelen dan is het Piecke wel.
    En ik denk dat Efffie wel een spits goed kan beoordelen(Heracles blijft altijd zijn liefde)

    Wees blij met dit soort netwerken.
    De Jupiler word aardig over bevist
    Daar ligt het gevaar van hogere transfersommen?

    We zullen zien, wie er spits , links back, of cv word , al geruchten?

  70. demakke johan 16 mei 2018 22:35

    Gratuliere Herzlich wilkommen bei Heracles Janis Blaswich

  71. Matthijs 16 mei 2018 22:32

    Heuglijk nieuws voor de Android App gebruikers. Over circa 20 minuten staat er een update klaar in de Play Store, waarbij je reacties kunt liken en disliken vanuit de app.

  72. Arthur 16 mei 2018 22:01

    @Stadioncheck: Zolang een speler van buiten de EU 1,5 keer het gemiddelde eredivisie salaris moet krijgen zie ik niet heel gauw meer een speler uit Brazilie komen, tenzij deze extreem veel beter is dan de rest. Ik denk al dat Heracles spelers minder dan gemiddelde eredivisie salarissen verdienen, dus dat zou de kloof ook gigantisch maken.

    “Bij topclubs als Ajax, PSV en Feyenoord bleef het salaris de afgelopen vijf jaren wel op peil. Het jaarsalaris van Eredivisiespelers moet elk jaar worden vastgesteld om te bepalen hoeveel niet-EU spelers moeten verdienen. Voor hen geldt een salarisgrens van anderhalf keer het gemiddelde.

    Een speler van buiten de EU kost aan salaris nu dus vier ton. Spelers van achttien en negentien jaar kosten de helft, twee ton,’ aldus Voetbal International.” (Bericht uit eind 2016)

  73. Stadioncheck 16 mei 2018 21:46

    @ Arthur ; dat zou kunnen, maar ons netwerk is gewoon goed.
    Nijhuis. Wormuth, Hoogma, Piecke, oa .

    Ze wilden verleden seizoen al Blaswich hebben.
    Maar Castro kwam onverwacht terug.
    Ze hebben hem TIGx bekeken dus geen kat in de zak aankoop!

    Ik heb al eens eerder gezegd , dat ze Effie eens moeten polsen voor scoutingwerk , zijn voetbal loopbaan zit er toch min of meer op!

    Saó Paulo is een metropool met 22miljoen mensen !.
    Daar zal vast iemand wel iemand leuk kunnen ballen met toegevoegde waarde voor Heracles!

    4
    1
  74. Foppe 16 mei 2018 21:42

    Tip kwam van Piecke, ze hadden hem vorig seizoen al willen halen, als opvolger van Castro. Hij heeft ook bij Dynamo Dresden gespeeld en daar een promotie mee gemaakt. Hij kan dus ook goed mee voetballen. En nu de volgende aankoop.

  75. Robbert 16 mei 2018 21:34

    Als overtuigd atheïst wil ik niet als dominee worden uitgemaakt EDJE, daarom deze reactie van mij.

    5
    3
  76. Arthur 16 mei 2018 21:33

    @Stadioncheck: Dat was me eigenlijk ontgaan dat Piecke hier een rol in heeft gehad. Wellicht weet Kai Michalke ook nog iemand…😉

  77. Stadioncheck 16 mei 2018 21:27

    @ Arthur.
    Als Piecke enthousiast is over Janis, dan moet het een topper zijn!
    Duitsers maken geen grappen!
    ;-)).

    13
    1
  78. Edje 16 mei 2018 21:21

    Krijg je een compliment Robert begin je weer iemand voor nietsnut uit te maken.
    Scherp en de waarheid is ok maar van die onzinige bijna discriminerende uitspraken getuigd van weinig respect voor de medemens. Vooroordelen zijn je blijkbaar ook niet vreemd. Zijn we bezig om op te houden met katten begin jij weer sfeer te bederven.

    5
    2
  79. Marc 16 mei 2018 20:41

    Geweldig dat Heracles zo’n Supertorwart weet vast te leggen.
    Heb nu al zin in het nieuwe seizoen en hoor ze achter het doel na iedere “Glanzparade” al zingen: “Janis, Janis, pak ‘m nog een keer”!

  80. Arthur 16 mei 2018 20:08

    En nu gauw voor 5M€ verpatsen aan MSV Duisburg….!😜 (Maar serieus: Hij oogt super fit en dit zou zo maar eens de beste keeper van Heracles ooit kunnen zijn…in een mooie traditie van goede keepers als Pieckenhagen, Pasveer, van Loo….en Richard Vennema😂). Iedereen lijkt enorm enthousiast en dat vind ik een enorm compliment aan Fledderus (eindverantwoordelijke voor het aanstellen van Wormuth…en daarmee ook Blaswich???). Terwijl ze in Enschede lopen te k*tten met Drommel, Brondeel en Hengelman halen wij gewoon even een alom gewaardeerde keeper met een veel lager budget! Of hij nou gaat slagen of niet: de technische staf heeft een weloverwogen besluit genomen en een keeper binnen weten te halen die kon rekenen op brede belangstelling. Echt knap werk!

    14
    1
  81. Hafc1903 16 mei 2018 19:46

    Succes! Ken hem niet, maar toch een positief gevoel over. De centrale verdediger en linksback worden ook enorm belangrijk. Wij hadden dit jaar op 2 teams na de minste verdediging van de eredivisie. Dus er moet echt wat gebeuren daar. En dan te bedenken dat wij nog een keeper hadden die veel beter was dan dat van alle clubs onderin. Moet er niet aan denken als wij een Drommel en Wuytens in de basis hadden gehad.

  82. Robbert 16 mei 2018 19:44

    Hier ben ik nietsnut Gerrits…………Wat moet ik met zo’n opmerking.

    Het staat op de off site, TOP Heracles. Hopen dat we een goede doelman hebben binnengehaald. De voortekenen zijn goed en de fans van Hansa Rostock zijn lovend over hem.

    6
    6
  83. Gerrits 16 mei 2018 19:40

    Waar blijft dominee Robbert met zijn eeuwige open deur wijsheid

    7
    4
  84. Arthur 16 mei 2018 19:05

    Jaaaaa ja, ik geloof er niets van!😉

  85. Maik 16 mei 2018 19:05

    Een goede kop, een grote vent, kwaliteitsspelers … ik wil absoluut geen spelbreker zijn, maar laten we het even een wedstrijd of 10 bekijken!

    Succes Janis!

  86. Josdell 16 mei 2018 18:57

    Wat een beer van een vent. Lijkt me wel een keeper met uitstraling, dus dat is positief.

  87. Stadioncheck 16 mei 2018 18:51

    Knap werk , vooral met al die concurrentie.
    Duitse trainer,Piecke advies , hoe dan ook!.
    Het heeft zekers meegespeeld, maar zie hem dan maar eens te overtuigen.
    Hij kiest sportieve ambitie ,als nr 1.
    En dat getuigd mij al direct positief.

    Zit een goed kop op!

  88. Nicolle 16 mei 2018 18:45

    Héhé eindelijk officieel😥

    Heb vertrouwen in Janis, heb hoge verwachtingen..

    Wilkommen🤗

    4
    1
  89. RemcoM 16 mei 2018 18:41

    Hoopte al dat ze voor kwalitatief goede spelers zouden gaan , hiervan is dan de eerste al binnen nu de rest nog zodat iedereen in de basis er beter van word.
    En we een prima spelend Heracles krijgen komend seizoen.

  90. Lee 16 mei 2018 18:35

    Klasse

  91. Marco 16 mei 2018 18:31

    Welkom Janis!!! Ik hoop dat je het net zo goed gaat doen zo niet beter als Castro!!! Succes

    4
    1
  92. Stadioncheck 16 mei 2018 18:24

    Bild maakte het nog even spannend.

    Welkom in Almelo Suc6 ,
    Janis.

  93. Hans 16 mei 2018 18:20

    Zaten volgens rtvoost dus 4 of 5 tweede Bundesliga clubs achteraan.
    Verder oriënteert de club zich nu op een centrale verdediger,een linksback en een spits.Topwerk Mark-Jan.

  94. Foppe 16 mei 2018 18:16

    Wilkommen in Almelo.

  95. Matthijs 16 mei 2018 18:12

    Voor degene die kuren hebben op de app (iphone versie). Verwijder en installeer deze even opnieuw. Dat verhelpt het probleem.

    Ontopic: geweldig nieuws en blij dat de keepers in ieder geval al vastgelegd zijn!

    6
    2
  96. Matthijs 16 mei 2018 18:06

    Wilkommenn!! Topaankoop!

  97. Lars 16 mei 2018 17:59

    Het heeft even geduurd, maar het is dan eindelijk gelukt! Wilkommen Janis!

  98. Peter 16 mei 2018 17:57

    Super tolllll, welkom

    11
  99. Jan 16 mei 2018 17:55

    Fantastisch, Janis van harte welkom bij deze mooie club !

    10
  100. John havers 16 mei 2018 17:53

    Welkom bij de club en als je het net zo goed doet als bram zijn de heraclieden zeer tevreden. Veel succes.

    12
  101. Hans 16 mei 2018 17:49

    Hoppaaaaa zaten naar het schijnt veel clubs achteraan.Mooi ook na een tip van piecke .welkom.

    13
    1
  102. Henk 16 mei 2018 17:43

    Superrrrr!!

    10