Stephen Sama traint komende weken mee bij Heracles

4 juli 2018

Een nieuwe speler op bezoek bij Heracles. De komende weken traint Stephen Sama mee met de groep.

Frank Wormuth kent de 25-jarige verdediger nog van zijn tijd bij het Duitse elftal onder 20. Het afgelopen seizoen kwam de Kameroenees uit voor Osnabrück in de 3. Bundesliga.

Heracles zegt erbij dat het niet om een proefperiode gaat, maar dat het een geste van de club voor de speler is om fit te blijven.

41 reacties

  1. Willem 5 juli 2018 21:48

    Denk toch wel dat ze voor Lassana Faye gaan.

    1
    3
  2. frans up 5 juli 2018 14:51

    Zou mij niet verbazen, dat deze speler toch een contract krijgt. Op diverse sites is te lezen dat hij hier is, op initiatief van onze trainer of op aanraden, tis maar hoe je het leest.

    4
    1
  3. Arthur 5 juli 2018 13:56

    Aangezien MJF laatst aangaf dat hij er nog een LB bij wil hoeven we trouwens niet te speculeren (daar gaan ze gewoon actief naar op zoek). Daarnaast gaf hij aan dat ze verder in alle rust (passief) gaan kijken of er nog een speler bij moet (bij gebleken waardetoevoeging). Ik zou me kunnen voorstellen dat Sama in zo’n categorie valt. Ik verwachtte eigenlijk dat van Nieff zou moeten gaan concurreren met Jakubiak, maar mogelijk zien ze hem meer ter opvolging van van Ooijen. In principe kunnen Duarte, Monteiro, Niemeijer en Osman voor creativiteit op het middenveld zorgen, maar dat (‘nummer 10 positie’) blijft voor mij het grootste vraagteken (omdat ik Monteiro niet per se als nummer 10 zie en Niemeijer aangetoond heeft te kunnen scoren, maar niet de begenadigde pass als een IBH heeft…Osman kan ik niet over oordelen en Duarte vind ik meer een lopende speler dan een ‘verdelende’ speler).

    3
    3
  4. Beer 5 juli 2018 13:16

    Van ooijen zien we dus niet terug traint mee bij jong psv om zijn conditie op pijl te houden

  5. Niek 5 juli 2018 11:14

    De club met de minste tegengoals wordt over het algemeen kampioen… haha, van club met bijna de meeste goals tegen naar altijd de 0. Maar inderdaad mooi dat er nieuwe manier van voetballen gaat komen. Voetballen vanuit een goede stabiele verdediging. Dan komt het goede voetbal vanzelf.

    10
  6. Robbert 5 juli 2018 10:10

    In het artikel van Tubantia van vandaag wordt duidelijk aangegeven wat onze trainer wil en dat zijn aanpak in de voorbereiding anders is dan dat we gewend zijn. Oefenpotjes met 10 of 11 nul winnen is voor hem geen voorbereiding. Gewoon tegenstanders van enig niveau zodat de verdedigers ook aan de bak moeten. Of het beter is zal de tijd leren. Om hou wel van een andere aanpak en mogelijk gaan we, met zoveel verdedigers die we hebben, wat anders spelen en gaat ‘ de hollandse’ wel op de schop bij Frank! Ik ben heel benieuwd.

    14
    1
  7. Stadioncheck 5 juli 2018 07:56

    @ Hafc; wat Jeffrey P zegt dat zou toch zo maar kunnen!.
    1.Omdat er maar weinig goede LBacks kennelijk aanwezig zijn haal en betaalbaar in NL!
    2. Als er daar wel één loopt , en je hebt al een spanjaard hier lopen, zou dat een extra impuls kunnen geven.
    3. Gewoon meer aanbod in haalbaar en betaalbaar op basis van kwaliteiten vergelijk baar in NL.
    Gewoon afwachten, ik laat me verrassen!

    10
    1
  8. Hafc 5 juli 2018 00:21

    @jeffreyp,

    Hoe kom je daarbij?

    1
    1
  9. JeffreyP 4 juli 2018 23:45

    De nieuwe linksback zou ook wel eens uit het Spaanse land kunnen komen.

    4
    6
  10. Basic 4 juli 2018 23:43

    1. Hallo ik ben de nieuwe trainer en ik wil graag iemand laten meelopen om zijn conditie op peil te houden zonder dat ik er verder wat mee wil.

    Òf

    2. Hallo ik ben de nieuwe teainer en ik ken een prima speler voor heracles die een kans nodig heeft. Laten we eens kijken hoe het hem vergaat en misschien pakt hij zijn kans.

    Ik gok eerder op 2.

    8
    6
  11. Robbert 4 juli 2018 22:29

    Natuurlijk Tim, het B team van Villarreal is van hoog niveau en wast jong Ajax gewoon de oren 😉

    5
    2
  12. Tim 4 juli 2018 22:22

    @peter , prachtig om te zien, zonder Dalmau nog maar 1x gezien te hebben, gewoon zeggen BASIS!

  13. Frans up 4 juli 2018 22:20

    Op de training vandaag, zowel van nieff als Duarte op het middenveld. Dus niet als back. Er was er laatst een, die beweerde dat Kuwas dik was, die ziet er goed getraind uit.

    6
    1
  14. Robbert 4 juli 2018 22:12

    Arthur: Van Nieff is het zelfde als Hardeveld en Duarte, ze willen liever geen linksback spelen. We hebben daar drie twijfelaars en een man van glas! Haal die back van Vitesse op zou ik zeggen!

    3
    5
  15. Arthur 4 juli 2018 21:47

    @Robbert: Je vergeet van Nieff (heeft ook als linksback gespeeld).

    1
    2
  16. Robbert 4 juli 2018 21:40

    Een linksback moeten we er nog bij hebben hoor ik Fledderus zeggen. Met de altijd zieke Van Hintum 😳 en de nog geblesseerde Hardeveld ( die liever niet als linksback wil spelen) idem Duarte, kan ik wel begrijpen dat een linksback hoog nodig is. Ik zie er ook graag nog een middenvelder er bij, zeker als Monteiro ook nog eens vertrekt.

    3
    1
  17. RemcoM 4 juli 2018 21:32

    Hij kan LC , RC en op rechts en is 1,89 lang.

  18. Arthur 4 juli 2018 21:10

    Hij heeft bij Liverpool gezeten en in de Duitse jeugdelftallen gespeeld….da’s toch niet niks….Type Mmaee als je kijkt naar fysiek… 😉

  19. Schaap 4 juli 2018 21:03

    Sama benieuwen.

    2
    1
  20. Hans 4 juli 2018 21:00

    Met Pröpper,Rossmann en evt Droste (die daar eind vh seizoen erg goed speelde) hebben we 3 man voor die positie.
    Dus echt alleen voor zn conditie.

    3
    2
  21. RemcoM 4 juli 2018 20:43

    Sama heeft nog een contract tot de zomer van 2019 en zal rond de 200.000 kosten.
    Centrale verdediger , rechtsbenig.

    3
    1
  22. Peter 4 juli 2018 20:15

    1. Janis Blaswich

    2.Tim Breukers
    4.Robin Prőpper
    6.Dario van den Buijs
    5.Bart van Hintum

    35.Jamiro Monteiro
    29.Reuven Niemeijer
    10.Yoël van Nieff

    17.Brandley Kuwas
    9.Adrian Dalmau
    18.Kristoffer Peterson

    4
    17
  23. Basic 4 juli 2018 18:33

    Duits paspoort😁

  24. Basic 4 juli 2018 18:30

    Als het maar een speler is die niet over de 4 ton kost omdat hij van buiten de eu komt…

    1
    3
  25. Pollie 4 juli 2018 17:50

    Wordt gewoon de opvolger van wuytens die hebben we nog niet

  26. Emiel 4 juli 2018 15:13

    Vreemd, uiteraard een topgebaar dit

    Maar als iemand nog onder contract staat, waarom moet hij dan elders zijn conditie op peil houden.

    14
  27. Haff 4 juli 2018 14:53

    Data partij werken ze al veel langer mee samen dat is geen nieuws. Sci sports is dat.

  28. Arthur 4 juli 2018 14:38

    Wat ik trouwens wel interessant vind is dat Robin Hoogma is toegevoegd aan de scouting staff èn dat Heracles een verbinding is aangegaan met een ‘data partij’ (gaf MJF aan in het RTV Oost interview bij de eerste training). Vind ik (in potentie) wel weer een verdere professionalisering van de organisatie.

    10
  29. Robbert 4 juli 2018 13:55

    Ganzen zijn het wel daar bij Fietassss 😂😂😂

    3
    4
  30. Robbert 4 juli 2018 13:49

    Wat de gans van hem vinden is niet onbelangrijk. Ze hebben hem de 18 wedstrijden kunnen volgen. Maar de lat ligt bij Vitesse hoger dan bij ons en daarom zou het geen verkeerde speler voor ons kunnen zijn Tim. Jong en talentvol en regelmatig opgeroepen voor onze nationale jeugdteams, dan moet hij in zijn leeftijdscategorie wel goed zijn. Ik zou hem nemen.

    2
    6
  31. Haff 4 juli 2018 13:47

    Faye heeft nieuw contractvoorstel in Februari dit jaar afgewezen, dan reageren de Vitesse supporters al gauw van graag of niet, en vanaf dan kun je er in hun ogen niks meer van. De club Vitesse wilde wel met Faye door blijkbaar.

    1
    3
  32. Stadioncheck 4 juli 2018 13:46

    Zal het bij alleen trainen blijven, of is er toch wat gaande ?

    Beide is mogelijk, welke is de juiste?;-).

    3
    1
  33. NVB 4 juli 2018 13:04

    @Tim

    Heracles heeft wel vaker rare/moeilijke jongens gehad, die hier onder goede begeleiding zich geweldig hebben ontwikkeld..
    En slecht zal t niet zijn als je toch 18 wedstrijden mag spelen bij vitesse.

    Zeg verder absoluut niet dat hij het moet worden, maar het is zeker wel een interessante optie voor heracles, gezien we nog een linksback zoeken en heracles toch graag op de centjes Let.

    1
    1
  34. Tim 4 juli 2018 12:37

    De Vitesse supporters vinden deze faye maar niks, en schijnt ook een beetje een rare gozer te zijn…

    4
    2
  35. Frans up 4 juli 2018 12:04

    Rechtsbenige centrale verdediger. Grote kerel. Zag hem trainen. Maar daar hebben wij er al twee van.

  36. Robbert 4 juli 2018 11:59

    Bij Vitesse komt linksback Lassana Faye ( 20 jaar) niet meer in het plaatje van de trainer voor. We zoeken nog een linksback v

    4
    6
  37. NVB 4 juli 2018 11:58

    Ben benieuwd wat heracles doet als deze jongen goed mee kan komen op ons niveau! Al lijkt het me ook dat als je nog een contract hebt bij een club en je vervolgens bij een andere club moet trainen om je conditie op pijl te houden, dat ze het niet in je zien zitten en je niet goed genoeg bent! En heracles gaf al aan dat ie niet op proef is maar puur voor zichzelf mee traint.

    Verder lees ik net dat de 20 jarige linksback Faye weg mag bij vitesse hij is op de transferlijst gezet! Is dat geen optie voor heracles als back up voor de linksback positie? Zal niet te veel kosten, en stond volgens mij wel als talent bekend bij vitesse. Heeft vorig jaar nog 18 wedstrijden gespeeld voor vitesse. Mag nu weg omdat buttner weer fit is en de Russische trainer nog een andere linksback heeft aangetrokken! Zal wel een typische heracles speler zijn, net niet goed genoeg voor de subtop, nog jong en een goede kans dat ie zich hier kan ontwikkelen!

    6
    2
  38. Arthur 4 juli 2018 11:51

    Dan heeft hij òf ruzie bij z’n huidige club (waarom zou hij anders daar niet trainen), òf Heracles is geïnteresseerder dan ze laten blijken (hij heeft toestemming om uit te kijken naar een andere club).

  39. Robbert 4 juli 2018 11:30

    Volgens de info staat deze rechter centrumverdediger tot juni 2019 nog onder contract bij Greuther Furth.

    1
    3
  40. Arthur 4 juli 2018 11:15

    Zijn geen misselijke clubs waar deze jongen gezeten heeft…Liverpool, Dortmund, Stuttgart…maar toch ook beland in de 3. Liga…

    9
    1