Frank Wormuth heeft veel geleerd van Joachim Löw
Reageer 37 Reacties

Frank Wormuth heeft veel geleerd van Joachim Löw

dinsdag 9 oktober 2018, 13:11

Frank Wormuth is goed bevriend met Joachim Löw, de Duitse bondscoach. De twee kennen elkaar van hun gezamenlijke periode bij Freiburg en sindsdien hebben de twee nog altijd contact met elkaar.

Het Nederlands elftal moet het aankomende weekend tegen het Duitse elftal spelen en De Telegraaf zocht de trainer van Heracles op om te vragen hoe de band is met de Duitse bondscoach. “Ik heb nog altijd contact met Jogi. We zijn vrienden. Dat gaat terug naar onze gezamenlijke tijd als speler bij Freiburg. Toen Jogi later trainer werd van Fenerbahçe, heeft hij mij als assistent meegevraagd. Daar heb ik intensief met hem samengewerkt.”

Naar eigen zeggen heeft Wormuth veel geleerd van Löw. “Vooral op het vlak van de diplomatie en de manier waarop je spelers moet benaderen, heb ik veel van hem geleerd. Ik ben een typische Berlijner, iemand die altijd zijn mening klaar had. Van Jogi heb ik geleerd om soms ook terughoudend te zijn, ergens een nachtje over te slapen. Daarmee voorkom je onnodige conflicten,” aldus de trainer tegenover de krant.

Bij de aanstelling van Wormuth om de trainersopleiding in Duitsland van een andere aanpak te voorzien heeft Löw ook een rol gespeeld. “Klinsmann en Löw hebben in 2006 het plan opgevat om een impuls te geven aan de trainersopleiding en toen hebben ze mij daarvoor gevraagd, mede vanwege mijn docentenachtergrond. Zij hebben mij voorgedragen en daarmee de deur voor mij geopend, maar ik moest zelf zorgen dat ik ook binnenkwam. Matthias Sammer was de chef en ik heb zes gesprekken met hem gehad, voordat hij overtuigd was.”

37 reacties Sorteren

  • heraclassic1961 16-10-2018, 17:47

    Arthur. Maar als Heraclied laat je niet over je heenlopen. Als je aan Heracles komt kom je aan mij. Ik denk dat iedere zwart-witte supporter hier hetzelfde over denkt.

    17
    5
  • Arthur 16-10-2018, 13:15

    Twente hield mij bezig totdat ze degradeerden (omdat ik net als een groot deel van Nederland vond dat dat gerechtigheid was). Wat ze nu doen interesseert me net zo weinig als welke andere club dan ook. Laten wij nou maar gewoon blijven doen; dat is altijd onze kracht geweest.

    22
    3
  • Foppe 15-10-2018, 22:23

    Ik kan er alleen maar om lachen, een bordje met Almelo ophangen, in de paardestal. Die club is en blijft een wannabe voetbalclub, ze doen er werkelijk alles aan om een echte club , te worden. Het enige wat mist, is daar: uitstraling, en die kun je niet kopen. Laat ze gaan, hoogmoed hebben ze daar wel gehad, de val ook, en nu nog verzuipen. En dan spijkeren wij, de kist wel dicht.

    38
    5
  • RemcoM 15-10-2018, 19:59

    Ik denk dat ze in de ponyhut van 053 langzaam aan Heracles gaan waarderen , daarom prijkt alvast onze stadsnaam in de gangen ….ze weten waarschijnlijk al dat ze failliet gaan en beginnen daarom alvast aan Almelo te wennen.
    Het beste is om Almelo tussen de andere borden te hangen (dat went makkelijker) , uiteindelijk gaan alle borden weg en blijft alleen nog het bord Almelo over…omdat dan iedereen beseft waar de enige club met traditie vandaan komt.
    Ik vind het wel sneu voor ze , want de liefde is niet wederzijds.

    28
    1
  • heraclassic1961 15-10-2018, 11:29

    O ja inderdaad. De docu gisteren gezien over de heer Wormuth. Een aanrader voor iedereen die hem gemist heeft.
    Voor mij de bevestiging dat we een topper in huis hebben gehaald. Komt sympathiek en intelligent over. En is daarnaast ook een harde werker die bezeten is van het spelletje voetbal.
    Kortom ik heb met trots gekeken naar de docu. Trots dat ik supporter ben van Heracles!!

    40
    2
  • heraclassic1961 15-10-2018, 11:18

    PAUL 14-10-2018, 19:56 Ik ben voor een petitie.
    Ik heb mee ook mateloos geergerd over het item over het museum in de manage welke gisteren te zien was op RTV Oost.

    Weet je waar ik me het meest aan stoor dat is dat dat kluppie uit Enschede in 1965 bij de naamgeving de hele regio Twente voor zich heeft opgeeist. Hierbij is het bestaan van Heracles ALMELO volledig genegeerd. En wie Heracles negeert, negeert ALMELO.
    En nu in 2018 hebben ze het gore (sorry) lef om de naam ALMELO om marketingtechnische redenen en dus voor eigen gewin, te linken aan het zogenaamde Twentse museum (lees: FC Twente museum).
    Kortom nu wordt Almelo niet genegeerd maar omdat het ze nu goed uitkomt omarmd. Reden is dat ze qua prestige in de regio behoorlijk hebben ingeleverd t.o.v. de echte Twentse trots Heracles. Dus door de naam Almelo te misbruiken in dat museumpje proberen ze het verloren gegane terrein weer enigszins terug te winnen.
    Hieruit blijkt maar weer dat de FC Enschede zijn streken nog niet verloren is en sinds de oprichting lijdt aan een erfelijke aandoening. En die aandoening is…. over de ruggen van anderen je een slinkse weg banen omhoog.
    Ditmaal zijn het niet de bestuurders die zich hier aan schuldig maken maar de supportersverenigingen aangevoerd door de heer Berends. Want deze kwamen op het perverse idee om Almelo op te nemen in hun eigen FC Twente museumpje. Kortom de hele ponyclub is van hoog tot laag in de (uitgeklede) organisatie ongeneeslijk ziek en leidt aan een niet-Twentse ziekte namelijk ARROGANTIE!! Van Halst had het een tijdje geleden bij de herstart over de nieuwe slogan voor de club. Deze luidde ” Gewoon doen. Gewoon DOEN! Klaarblijkelijk is dit bij de achterban van My Little Pony het ene oor ingegaan en het andere uit!

    Na het bovenstaande kan ik maar 1 conclusie trekken. Een petitie om de naam Almelo uit het FC Enschede museum te verwijderen zal ik zeer verwelkomen. Ik zal zeker tekenen. Ik verwacht dat vele supporters uit Almelo en omstreken van de beste club uit Twente mij zullen volgen. En dit onder het motto ” na 1965 laten we ons niet voor een tweede keer schofferen”!!

    37
    4
  • tim 15-10-2018, 10:46

    Wat een super vette docu over onze trainer gisteravond op FOX. Ik ben echt blij met deze innovator.. staat er bij al zijn collega’s goed op! Ook zijn manier van werken spreekt mij aan! Ga de toekomst met vertrouwen tegemoet!

    BTW, ook super om te zien dat Stegeman zo lekker gaat, puur voor hem zelf. Met de eagles heb ik opzicht verder niet veel.

    37
    1
  • heraclassic1961 15-10-2018, 10:16

    MB 14-10-2018, 18:38 Ach dat ze zo slecht spelen is vrij logisch…. ze spelen gewoon op EERSTE DIVISIE niveau. En over het volk dat in de manage aanwezig is kan ik kort zijn…..een kinderhand is gauw gevuld. Wat een sukkels!!!

    15
    2
  • Henk 14-10-2018, 20:11

    Ja paul mee eens. Arrogantie idd. Trouwens wat gaat heracles met de gezamenlijke opleiding doen? Zeer benieuwd….onze positie is positief veranderd nl.

    19
    1
  • paul 14-10-2018, 19:56

    Het schijnt dat in de Grolsch veste een of andere gang is waarop alle twentse steden en dorpen vermeld worden inclusief Almelo. Hoewel ik niet uitsluit dat in Almelo ook enkele verwarde geesten rondlopen die FCT nog steeds steunen vind ik dit weer zeldzaam arrogant.
    Is een petitie om in ieder geval Almelo van de borden af te halen een idee?

    25
    7
  • Black&white 14-10-2018, 18:50

    @mb: moet eerlijk zeggen dat ik vanavond pas weer een wedstrijd heb gezien van die rooien sinds maanden.
    Ik volg wel een beetje wat er daar gebeurt.
    Ik las onder anderen dat er 24000 kaarten waren verkocht?
    Kijk maar eens naar de herhaling van die wedstrijd? Stadion was half leeg.
    Heb ik het niet eens over de verloren wedstrijd?
    Mijn excuus nog voor degeen die zich eraan ergert als het weer over die rooien gaat.

    20
    3
  • Henk 14-10-2018, 18:42

    Wat wel goed doen is dat elke vd 14 gemeentes een plek hebben gekregen in de veste. Hoezo alles naar zich toe trekken. Regionale acties. Heracles….mijn clippie nag wel iets meer vd hohe toren gasn blazen. We zijn gewoon goed

    14
    5
  • MB 14-10-2018, 18:38

    Jongs, ff wat anders. Heb nu een paar wedstrijden van onze rooie buren bekeken, maar wat spelen die dramatisch slecht zeg. Als die tegen ons Heracles zouden spelen, zouden ze dik aan de broek krijgen. Zie ze niet promoveren dit seizoen.

    20
    2
  • Pielle 14-10-2018, 16:32

    Onze Jong Heracles(GAE) van vorig jaar vanmiddag ook in deventer 3-0 gewonnen van Roda. Gun ze wel dat kampioenschap en vooral Stegeman verdient dat! Moet je nagaan dat onze afdankertjes gewoon de baas zijn in KKD. Iedereen onderschat ons vaak, maar we zijn gewoon laatste jaren een ploeg om serieus rekening mee te houden, verbaast me niet als we binnen nu en paar jaar weer naar Europa gaan. Te beginnen met zeer lastige wedstrijd tegen Groningen wat wel zeker door ons gewonnen moet worden gezien de kwaliteitsverschillen. Ben benieuwd!.

    25
    2
  • Henk 13-10-2018, 19:49

    Prachtig interview. Die msm wordt nog geliefd in nl…..hopelijk blojft hij nog bij herackrs de komende jaren.

    8
    2
  • Rono 13-10-2018, 19:17

    https://www.volkskrant.nl/sport/-hier-in-nederland-lopen-meer-dribbelaars-rond-dan-in-duitsland-~b05ab030

    Mooi artikel van wormuth in de volkskrant. Er is toch veel belangstelling voor hem. Morgenavond ook nog special op Fox

    10
    1
  • Optie 9 13-10-2018, 17:32

    Appie’s vuurwerkknappie arena

    6
    4
  • Optie 3 13-10-2018, 17:31

    Schultenbräu veste

    10
    3
  • Lucenskedee 13-10-2018, 15:21

    Locals 1903 tempel 😎

    5
    4
  • Henk 13-10-2018, 10:29

    Dank je wel ek uit d. Ben benieuwd welke naam het wordt. Asito stadion? Mwah

    4
    5
  • EK uit D 13-10-2018, 09:05

  • Henk 12-10-2018, 22:37

    Weet iemand hoe het zit met de naam polmanstadion? Wanneer andere naam voor onze tempel? Just curious.

    16
    1
  • Roy 12-10-2018, 13:32

    Ja het is wat John, dat zo’n medesupporter die iedere andere supporter constant de maat neemt met een andere mening. Had niets meer met discussies te maken.

    Maar dooie boel is het zeker.

    Ik ben overigens erg benieuwd naar de docu. Goed om te zien dat het een trainer is die anders doet, dat werd tijd binnen het Nederlandse trainersgilde.

    21
    5
  • John 11-10-2018, 23:36

    Jammer dat Robbert weg is. Die bracht nog eens discussies op gang hier.

    Begint een dooie boel te worden nu!

    16
    8
  • Arthur 11-10-2018, 22:06

    Hij heeft geleerd dat je niet voor de camera aan je vingers moet ruiken nadat je aan je ballen hebt gezeten?😂

    9
    1
  • Thomas 11-10-2018, 21:28

    Benieuwd wat onze trainer vindt van de plannen om de eredivisie kunstgras-vrij te maken. Ten Cate is goed geweest voor Heracles, Heracles is zeer zeker goed geweest voor Ten Cate.
    Nu komt de tijd dat Heracles een volgende stap zet in haar ontwikkeling. Het mooie stadion is er; nu de grasmat nog.

    20
    7
  • Henk 11-10-2018, 20:58

    @foppe…..ik ook ja en denk dat dit seizoen een overgangsjaar is. Welke soekers vindt hij geschikt en welke vallen af…..tja…..op basis v dit jaar wordt dan gekocht. Ik zelf ben enthousuast ovrr de nieuwe aanpak en zie vooruitgang. Ik denk oprecht dat dherackes zeeeeer interessante jaten tegemoet gaat met deze trainer.

    15
  • Stef 11-10-2018, 20:50

    Wat vinden we van het nieuwe idee omtrent de eredivisie?

    2
    8
  • Foppe 11-10-2018, 20:32

    Dit jaar een flink aantal trainingen gezien. Moet zeggen , hij geeft een compleet andere aanpak. Komt sympathiek over en laat ook veel over aan zijn assistenten. Ben wel benieuwd of alle spelers, zijn manier van spelen, zullen oppakken, daar twijfel ik wel aan.

    10
    1
  • Pielle 11-10-2018, 18:23

    Och Wormuth, als je maar zijn nare trekjes niethebt geleerd. Neuspeuteren, de rest zal ik niet noemen😜 Maar als we maar de 3 punten pakken tegen Groningen daar gaat het mij om ! We staan nog keurig voor en na winst tegen Groningen helemaal!

    11
    3
  • tim 10-10-2018, 19:02

    Nee Heracles hoort wel in de top 5 ja…. Goedenavond…..

    17
    6
  • Hany 10-10-2018, 18:35

    Hij probeert gewoon de druk weg te halen bij de spelers met die uitspraken, want daar lijken ze last van te hebben.

    29
  • A3N 10-10-2018, 17:44

    Zijn opmerking dat we niet in de top-5 horen is niet terecht.
    We hebben tegen Willem II en Vitesse toch niet op kwaliteit verloren, maar op instelling?
    Verder alle waardering voor Frank

    18
    10
  • Alex 09-10-2018, 16:53

    Prima aanvulling @ Heraclasic, je raakt de spijker exact op de kop !!

    9
    10
  • heraclassic1961 09-10-2018, 16:43

    Alex inderdaad. Je zorgvuldiger uitlaten ten opzichte van de pers zodat woorden maar op 1 manier uitgelegd kunnen worden. Zo is het gevalletje ” maar een keertje verliezen” volledig uit zijn context gerukt. Wat als grap was bedoeld werd later als een serieuze uitspraak de wereld ingebracht…….

    Als hij onder Low het een en ander heeft geleerd op het vlak van diplomatie dan vind ik zijn uitspraak dat Heracles niets te zoeken heeft in de subtop, enigszins vreemd. Misschien heeft hij wel gelijk maar spreek het dan niet uit. Want met deze uitspraak relativeert hij de geleverde prestaties en geeft hij de tegenstanders geloof dat er iets te halen valt tegen Heracles. Kortom in mijn ogen is diplomatie niets meer en niets minder dan, niet alles zeggen wat je denkt! En dit zou de heer Wormuth toch moeten weten….?!

    13
    20
  • Alex 09-10-2018, 14:56

    Ik blijf er bij dat Wormuth vooral ook naar de pers toe wat tactischer dient te opereren.

    9
    13
  • Frans up 09-10-2018, 13:54

    Als je maar niet de ,vieze, maniertjes van low hebt overgenomen. Verder veel succes, je maakt nog steeds een goede indruk.

    13
    6