Praat mee. Heracles vs. Feyenoord
Reageer 55 Reacties

Praat mee. Heracles vs. Feyenoord

zondag 4 november 2018, 00:08

Heracles speelt volgende week tegen Feyenoord. Een ware topper, want het gaat hier om de nummer drie tegen de nummer vier.

Beide clubs tot zover

Feyenoord maakt een wisselvallig seizoen door en kan de titel alweer uit zijn hoofd zetten. Deze strijd zal gaan tussen Ajax en PSV, waardoor Feyenoord zich moet richten op de derde plaats, om in ieder geval van Europees voetbal verzekerd te zijn.

Heracles maakt tot dusverre een droomseizoen mee. De club uit Almelo staat op een vierde plaats en presteert onder de leiding van trainer Frank Wormuth boven alle verwachtingen. De laatste twee wedstrijden werden dan wel niet gewonnen (1-1 tegen Zwolle en 2-1 tegen NAC), des te knapper zijn de resultaten aan het begin van het seizoen. Bovendien is Heracles in eigen huis ijzersterk. Alle duels werden tot dusverre gewonnen.

Vorige ontmoetingen

Van de laatste achttien ontmoetingen won Feyenoord tien keer. Heracles won er vier.  Vorig jaar werd het in eigen huis 2-4. Niemeijer was toen namens Heracles twee maal trefzeker, terwijl bij Feyenoord Berghuis (2x), Boëtius en Larsson trefzeker waren.

Wisselingen in de basis

Wie er de komende wedstrijd aan de aftrap staat is een raadsel. Frank Wormuth wil het team nog wel eens omgooien en dat kan tegen Feyenoord ook maar zeker het geval zijn. Wellicht doet de trainer weer een beroep op Lerin Duarte en Adrian Dalmau, die tegen NAC Breda beide aan de kant stonden. Met name de plaats op de bank voor Dalmau was verrassend te noemen, aangezien de spits in de voorgaande twee wedstrijden drie keer trefzeker was.

Tot slot

Een overwinning op Feyenoord betekent een voorlopige derde plaats in de Eredivisie. Wie vooraf had gezegd dat Heracles deze plaats zou bezetten na elf speelrondes, zou ongetwijfeld het label “gek” op zijn voorhoofd geplakt hebben gekregen. Niets is minder waar. Ondanks de mindere resultaten van de laatste wedstrijden, speelt Heracles nog steeds bovenin mee. Feyenoord thuis is te pakken. Dat hebben AZ (1-1 gelijkspel), De Graafschap (2-0 winst) en Willem II (1-1 gelijkspel) bewezen.

Met een vol Polman Stadion zou het maar zo eens kunnen gaan spoken in Almelo, maar dat kan alleen als iedereen er voor de volle 100% achter gaat staan!

55 reacties Sorteren

  • John 13-11-2018, 09:33

    Veel energie in de 1e helft gestoken. Daardoir na de rust een paar keer net niet scherp genoeg en dat wordt door Feyenoord genadeloos afgestraft. Maar verder een hele goeie wedstrijd gespeeld (waarin 1 of 2 doelpunten zeker verdiend waren geweest) met strijdlust en voor elkaar door het vuur willen gaan. Deze lijn doortrekken in de komende wedstrijden, dan ziet de toekomst er zonnig uit.

  • Pollie 11-11-2018, 22:35

    Goede eerste helft. Jammer genoeg hebben we teveel kans gemist. We hadden moeten scoren en da was het een andere wedstrijd geweest. De tweede helft was Feyenoord beter. Wissels begrijp ik niet goedmaken Osman had gewisseld moeten worden ipv Duarte. Drost op rechtsbuiten is geen succes. Kuwas op rechtsbuiten was zeer dreigend, jammer dat hij naar de spits positie werd gezet. Kuwas beste man van het veld. Dos Santos viel aardig in en Sama deed het prima.

    9
    1
  • Geert 11-11-2018, 21:57

    Genoten vandaag van het beste elftal dat we hebben. Jammer dat het niet meezat in de afronding in de eerste helft.

    17
    3
  • Lucenskedee 11-11-2018, 21:32

    Kuwas onmisbaar

    12
    8
  • Heracles Harry 11-11-2018, 20:50

    Alsof ik nog niet genoeg ruimte op deze pagina in beslag heb genomen… maar toch.

    Helemaal eens met de notie dat we vandaag startten in onze beste opstelling. Tegelijkertijd blijf ik het ook 100% eens met het idee, dat we een hele brede basis hebben, in elk geval als doel op zich (in geval van blessures, qua tactisch-strategische opties, gewoon strak plan).

    Daarnaast nog enkele vragen aan iedereen. Wat vinden jullie van:
    – Dalmau als beweeglijke spits rondom aanspeelpunt en kopper Vermeij (zou een 4-4-2 vereisen, of iig zoiets)?
    – Duarte als aanvallende/dirigerende middenvelder (’10’?), voor controleurs Osman en Merkel?
    – Soort van combo van voorgaande 2 vragen: Duarte en Merkel controleurs, (min of meer) direct achter beide spitsen, met diverse opties (aanvallend en meer defensief) op de flanken @mid?
    – Vaker brengen van Czyborra (meer/sneller ervaring opdoen, misschien ook meer aanvallende dreiging)?

    3
    6
  • Heracles Harry 11-11-2018, 20:37

    Strijd, zeker. Kwaliteit, absoluut ook. En ja, zelfs redelijk tot ronduit uitstekend veldspel. Wat dat betreft dus prima en 0,0 een Heracles, waar we ons voor hoeven te schamen. Maar, helaas, toch ook teveel gebrek aan concentratie en precisie (m.a.w. teveel fouten) en, mede daardoor, ook een (onnodig??) gebrek aan dreiging, simlelweg qua druk op de goal van de tegenstander. En dat qua dreiging geldt (net zo, of misschien nog wel meer ‘helaas’) zeker als het aankomt op het TEAM als geheel. We leunen immers al het hele seizoen op de (luxe van) uitzonderlijke kwaliteiten van bepaalde individuen (vooral Kuwas en Peterson, uiteraard), in elk geval dus wat die dreiging betreft… en dat houdt een keer op, qua rendement tenminste en sowieso gedurende bepaalde perioden (van bijvoorbeeld mindere individuele vorm en meer pech). We zien de laatste tijd wat dat oplevert, of juist niet dus. We strijden (vooral ook) tegen onszelf. De twee doelpunten tegen van vandaag, alsmede het gebrek aan eigen doelpunten (niet letterlijk inderdaad… echt sneu, dat e.d. van Blaswich) zijn hier een kristalhelder voorbeeld van. Ik hoop van harte dat de afgelopen tijd in de komende weken en maanden zal leiden tot een ongekende wederopstanding van Heracles, waarbij niet alleen de kracht als team, maar (vooral ook) een soort van hernieuwde energie als CLUB centraal staat. Dat we daarbij dan nog steeds mogen genieten van de nodige momenten van individuele genialiteit, dat is dan een mooie kers op die taart.

    Dan nog even het volgende. Ten eerste ben ik de eerste die zegt dat je over sfeer niet moet zeuren, als je er zelf (eerst) nog meer aan kunt/moet bijdragen (en dat geldt absoluut voor een huiskamersupporter, zoals ik tegenwoordig ben; uitzonderingen daargelaten), maar toch neem ik het risico van het leveren van dit commentaar: het geheel deed me vandaag nogal gezapig aan, vooral ook na de 0-2 (deels heel goed te begrijpen, de teleurstelling droop er hier ook absoluut vanaf… maar de jongens hebben juist op dat soort momenten extra support nodig??), maar net zo goed tijdens de rest van de wedstrijd, vanaf het begin al (wat ik dan weer niet of nauwelijks snap, vooral thuis en al helemaal tijdens dit soort wedstrijden, d.w.z. tegen de ‘top’, directe concurrenten, etc.).

    Verder snap ik aan de ene kant de wissels van heute op zich best (beetje conservatief blijven, niet teveel je team op de kop zetten en AL te grote risico’s nemen, niet te gek doen zodat je doelsaldo nòg meer naar de knoppen gaat, echt realistische wisselopties zijn sowieso beperkt, enz enz), maar aan de andere kant denk ik echt what the FUCK, Frank?? Ten eerste had ik, zeker ook vandaag, elke speler die vandaag gewisseld is laten staan. Dat geldt al helemaal voor de topper Duarte, die (mij iig) echt steeds meer zijn oude (en misschien zelfs een nog betere??!) vorm terug lijkt te vinden. Wat een terriër, inzet, techniek en werklust! En nee, niet alles werkt, lukt, gaat goed, maar ik heb het idee dat hij steeds bepalender wordt en/of kan worden en dat hij dat zeker ook vandaag was en/of had kunnen zijn (inclusief bijvoorbeeld ook ZIJN scorend vermogen)! Verder je topscorer linksbuiten en een superlepe spits, vooral ook als je achter staat (nota bene met 2 doelpunten, die ook nog eens zo snel achter elkaar vielen), d.w.z. aanvallers voor aanvallers… HUH???!? Dit is echt de eerste keer dat Wormuth me in een niet zo bepaald positieve zin verrast!

    Ja, nuchter en bescheiden blijven, we zijn Heracles en Almelo en speelden, ook al was het thuis, tegen Feyenoord en Rotterdam. Maar toch, de bal is rond en zeker dit seizoen en specifiek ook deze wedstrijd leek er toch absoluut (veel) meer in te zitten! Wat dit betreft ben ik het wel helemaal eens met onze trainer, dat het resultaat uiteindelijk weliswaar telt, maar niet zo belangrijk is als de algehele prestaties, die daaraan immers vooraf gaan en bovendien de vermaak-waarde bepalen, alsmede de intensiteit qua gevoel van trots… dat doen punten niet, of slechts deels.

    TL;DR: netjes gestreden, terecht verloren, zat toch meer in, beetje aparte wissels, team moet (en kan!) als geheel gevaarlijker worden qua druk op de goal.

    10
    10
  • zanglesjenodig 11-11-2018, 20:25

    wat een doodse sfeer vandaag schasamt oe!!

    9
    13
  • Arend 11-11-2018, 20:21

    Had anders kunnen aflopen als je er in de eerste helft eentje maakt. Zelfde verhaal als tegen NAC eigenlijk. Tweede helft typisch gevalletje scherpte bij 0-1 en 0-2 en toen was t wel klaar. Opstelling nav blessures het beste wat er mogelijk is, eindelijk Wormuth! Kuwas gewoon weer rechtsbuiten.

    15
  • 1903 11-11-2018, 19:57

    @ice*

    3
    2
  • 1803 11-11-2018, 19:56

    @Kobus mooie eerste helft*

    4
    2
  • ice 11-11-2018, 19:44

    Mooie wedstrijd.

    6
    2
  • Kobus 11-11-2018, 19:32

    Pffff wat veel onkunde

    5
    11
  • ice 11-11-2018, 19:08

    Jammer. Mooie eerste helft gezien. Nu kijken of we de schade kunnen beperken.

    7
    2
  • Sjon 11-11-2018, 18:37

    Ik zit dus naast een stel kakkerlakken, zitten al de hele tijd te vloeken en te schreeuwen.

    6
    3
  • Arthur 11-11-2018, 16:57

    Het is te hopen dat Berghuis al zijn doelpunten tegen Heracles verbruikt heeft…🤔

    2
    3
  • 1903 11-11-2018, 16:37

    Na mijn mening de beste elf op t veld vandaag. Laten wij vandaag met zn allen nummer twaalf worden zoals het polman nog nooit is geweest…

    8
    2
  • Schaap 11-11-2018, 16:08

    Foppe, nee helaas. Maar ik begrijp dat het een.druk bezochte avond was. Misschien wil iemand wel een verslag(je) schrijven voor de site ipv een reactie? Zoiets zou ik graag lezen.

    4
    1
  • Foppe 11-11-2018, 13:54

    Schaap, ben jij er geweest. Ik was graag gegaan maar kon het niet redden. Moest van ver komen.

    3
    1
  • Schaap 11-11-2018, 13:16

    @redactie – Kun je een item starten over de tactische avond? Dan kunnen de aanwezigen de afwezigen bijpraten.

    12
    1
  • 1903 11-11-2018, 13:14

    Matchday!! Ben benieuwd wat wormuth voor ons in petto heeft.

    6
    2
  • almelose kakkerlak 11-11-2018, 11:26

    d day!

    4
    3
  • Frans up 11-11-2018, 11:13

    Tis maar goed dat men zich moet legitimeren , bij de ingang. Er komen er dus veel niet in. Gelukkig heeft Heracles, de poen wel binnen.

    17
    2
  • Lucenskedee 11-11-2018, 09:56

    Heracles met de hoofdletter H miejonge.

    6
    2
  • Marco 11-11-2018, 09:51

    Feyenoord fans op onze vakken. Liever niet, maar ze zijn er wel. Gedraag je. Moeten wij in de kuip ook. Bedankt.

    15
    3
  • fainoord 11-11-2018, 09:27

    luc nu praatjes vanmiddag heerlijk jankuh op de tribune als wij heracles afdrogen met 1-4

    2
    18
  • lucenskedee 11-11-2018, 09:24

    Broodje gefrituurde kakkerlak……..altijd lekkah !

    4
    3
  • uitverkochtbordhanger 11-11-2018, 09:12

    UITVERKOCHT. mede door de vele feyenoorders in thuisvakken.

    2
    12
  • 1903 11-11-2018, 00:36

    Loopy uurtje voor !!

  • 1803 11-11-2018, 00:05

    Almost matchday

    2
    1
  • Frans up 10-11-2018, 23:59

    Zie nog geen bordje: uitverkocht hangen.

  • Hans 10-11-2018, 21:38

    Bibberrrr bibberrrrrr fainord….denk dat ik maar thuis blijf.
    Kereltje doe toch niet zo gek….

    13
    2
  • Black&white 10-11-2018, 21:05

    Morgen houden we de 3 punten gewoon thuis tegen de kakkerlakken.
    Dan zal het weer een drijfveer worden over het kunstgras 🤪.
    Want daar zal het dan weer aan liggen natuurlijk.
    Maar ja, bij ons blijft het licht tenminste wel branden 😁

    19
    2
  • fainoord 10-11-2018, 20:54

    tot morgen gekke paupers we zijn met velen in jullie vakjes!

    2
    37
  • Niek 10-11-2018, 20:04

    Zin in morgen! Kon wel eens een mooie pot worden met passie en strijd!

    14
    2
  • reaguurder 10-11-2018, 15:17

    @hans dat er wederom honderden feyenoorders in thuisvakken zitten dat mag je onze eigen fans dankbaar voor zijn immers die kopen deze kaartjes op voor deze feyenoorders..

    12
    3
  • Kris 10-11-2018, 15:06

    Ik ben wel benieuwd naar morgen. We zitten voetballend gezien toch in een wat mindere fase (niet qua ranking) en dit is nu zo’n wedstrijd waarin je het chagrijn van je af kan spelen. Op de een of andere rare manier heb ik er ook wel een goed gevoel over, al zegt dat helemaal niks weet ik uit ervaring😊😊. En Van Persie in Almelo, er vanuit gaand dat hij speelt, hoe mooi is dat!!!

    13
    1
  • Hans 10-11-2018, 12:03

    Er zullen wel weer 2000 Feyenoord fans op de thuisvakken zit. Totaal geen zin in. Voelt als een uitwedstrijd in eigen huis.

    8
    17
  • ice 10-11-2018, 09:53

    Ben wel benieuwd hoe het gisteravond was. Iemand zin om te vertellen?

    7
    1
  • bert 10-11-2018, 02:31

    Als Heracles speelt zoals de afgelopen 4 wedstrijden, gaan we er met 0-3 af.
    Als Wormuth de vreugde en werklust van de eerste paar wedstrijden vh seizoen weet terug te brengen, dan is een mooie verrassing mogelijk.

    24
    1
  • Tjeerd 09-11-2018, 22:02

    nog 855 kaarten beschikbaar voor zondag!
    Uitverkocht zal het denk ik net niet worden maar wel volle bak!
    Come on Heracles!

    18
    1
  • Robbert 09-11-2018, 16:24

    Helaas kan ik vanavond niet Roy, maar mijn ‘ pedante’ 😳😉 rol kun jij vast wel van mij overnemen toch pik!👍

    2
    12
  • Shirt Expert 09-11-2018, 13:21

    @ Roy

    Ik zou niet weten wie er anders op shirt 2 stemt.

    Het lijkt me als Heracles supporter geen moeilijke keuze, shirt 2 heeft niets met Heracles te maken en ziet eruit alsof er een vrachtwagen overheen gereden heeft.
    Ook geen kwestie van smaak.. gewoon shirt 1.

    24
    4
  • Roy 09-11-2018, 12:51

    Ja hoor shirt expert, die hebben massaal de heracles app gedownload om ons dwars te zitten…. kom op zeg.

    Wie zijn er vanavond nog meer bij de tactische avond?

    Ik verwacht Foppe en Robbert in ieder geval, vooraan met de meeste vragen en ongevraagde adviezen aan Herr Wormuth, en uiteraard aan Rob Tousaint over hoe een club te leiden.

    Tot vanavond.

    17
    2
  • shirt expert 09-11-2018, 11:36

    OPROEP!! Laten we er even voor zorgen dat we volgend seizoen weer in het prachtige zwart wit gestreepte shirt spelen! Waarschijnlijk zit men in Enschede mee te ouwerhoeren want dat lelijke 2e shirt heeft een lichte voorsprong. b.v.d.

    19
    7
  • Thomas 09-11-2018, 00:27

    Als het niet waar is wat S.Mossoe in het A.D schrijft, dan begrijp ik niet dat onze directie daarover zwijgt. Wanneer je vals beschuldigt wordt, moet je dat niet pikken.
    Wel buitengewoon zwak van Tubantia, dat ze dit bericht klakkeloos overnemen, zonder er -als krant uit de regio nog wel- niet ZELF iets over te schrijven. Of komt het ze goed uit?

    24
    3
  • Mark M 08-11-2018, 21:29

    Iedereen in de publieke opinie oppert dat kunstgras de reden is dat het slecht gaat met het Nederlands voetbal. Dat lijkt me vrij sterk, ik denk juist dat het ligt aan onze manier van voetballen en het opleiden van jeugd.

    Daarnaast ben ik helemaal niet tegen kunstgras, ik voetbal zelf ook liever op kunstgras dan op echt gras. Maargoed, als iedereen het wil dan moet daar maar wat tegenoverstaan, ze zijn tenslotte zelf akkoord gegaan in 2003. Echter, de “compromis” of het aanbod dat nu staat is natuurlijk complete onzin. Er wordt namelijk totaal niet gesproken over televisiegelden, die mogen de topclubs wel voor zichzelf houden. Wanneer men deze eens normaal en eerlijk gaat verdelen weegt dit op tegen de kosten van natuurgras. De overige 15 clubs hebben op deze manier ook wat meer te besteden, wat resulteert in betere aankopen, wat automatisch het niveau van de Eredivisie weer omhoog haalt. Zover denkt men echter niet in Amsterdam, Rotterdam en Eindhoven.

    Ik sta dan ook volledig achter Heracles, we staan sterk en gaan natuurlijk niet voor een appel en een ei ons op kosten laten jagen. Ik zeg, de poot stijf houden als club en eisen dat de televisiegelden eerlijk verdeeld worden!

    40
    3
  • Geert 08-11-2018, 21:27

    https://eredivisie.nl/nl-nl/Maatschappelijk/VriendenLoterij/articleid/22232

    Heracles wordt ten onrechte zwart gemaakt. Ze nemen gewoon niet genoegen met het aanbod, dus onderhandelen ze gewoon hard. Dat Mossou deze leugens verspreid, is typisch Mossou.

    36
    2
  • Andre 08-11-2018, 21:12

    Ff wat anders. Heracles houdt de poot stijf? Qua verbod op kunstgras hmm of zou het een pressie middel zijn om meer uit de onderhandelingen te krijgen? Als je de media volgt is Heracles de gebeten hond. Wat vinden de supporters van het gesteggel over kunst of echt gras? Ik zeg een echt veld en dan een goede vergoeding om het veld en trainingsveld speelklaar te maken. Pas dan de mat er uit. Maar vertel eens wat denken jullie?
    Forza Heracles

    17
    2
  • tickets 08-11-2018, 21:06

    gezellig weer aanschouwen hoe weer een aan tal pakweg van 250+feyenoorders in onze thuisvakken zitten notabene met kaartjes gekocht door eigen fans..

    15
    1
  • Dunlop 08-11-2018, 18:24

    Hoi, dat ene shirt lijkt wel een profiel van onze x23 558c6endurance motocross tire.

    Niet netjes om dit zomaar zonder toestemming te gebruiken !

    4
    8