Voorbeschouwing op Excelsior vs. Heracles

21 december 2018

Heracles speelt morgenavond de uitwedstrijd tegen Excelsior. De Almeloërs spelen in Rotterdam de inmiddels traditioneel lastige uitwedstrijd in Rotterdam.

In de afgelopen negen wedstrijden kwam Excelsior vijf keer als winnaar uit de bus. Dat geeft al aan dat Excelsior dus een lastige en taaie tegenstander is. Vorig jaar werd het 2-2. Destijds kwamen de Heraclieden met 2-0 achter, waarna Peter van Ooijen en Jamiro Monteiro Heracles nog langszij schoten.

Er liggen zeker kansen voor de ploeg van trainer Frank Wormuth. Dat wordt bevestigd door het grote aantal tegendoelpunten dat Excelsior heeft. Zij hebben de meeste tegendoelpunten geïncasseerd (42). Heracles doet het overigerns maar een beetje wat dat betreft. Zij hebben er al 35 tegen gekregen.

Wie er morgen in de basisopstelling verschijnen is nog niet duidelijk. Wellicht dat de training van vandaag daar nog enige duidelijkheid over schept.

De wedstrijd begint om 20:45 en staat onder leiding van scheidsrechter Bax.

33 reacties

  1. Stadioncheck 23 december 2018 11:06

    Verdient gewonnen, maar het zomaar weer eens onnodig zwaar kunnen worden!

    Inleveren bij de verkeerde kleur liep gelukkig goed af, ondanks dat we toen ook al beter speelden.

    Voor de rest waren wij Heracles gewoon beter ,en hadden we na de 0-3 ook met 1-5 of 1-6 kunnen winnen.
    Maar vooraf ,en achteraf bekeken dik tevreden met resultaat!
    Happy Christmas and happy new year luitjes.

  2. Wilk 23 december 2018 00:45

    Overigens geeft mijn PC aan dat het 23:43 uur is.

    3
    2
  3. Marco 23 december 2018 00:44

    Heerlijke overwinning. In het begin wel geluk gehad maar lekker de winterstop in!!!

  4. Wilk 23 december 2018 00:43

    Wat een L*L die Peterson. Juich toch gewoon als je een doelpunt maakt. Met die vinger voor zijn mond, pfffff. Wat een mietje.

    1
    5
  5. Evert 23 december 2018 00:00

    Mooie overwinning. Van Niefte speelde uitstekend.

    6
    1
  6. Leo 22 december 2018 23:46

    helemaal eens, Geert
    maar toch hebben dit soort foutjes in het verleden al heel wat onnodige tegendoelpunten veroorzaakt. Dus dat moet er echt uit. Dan heb je echt wat (qua rendement) aan Darius.

    Tuurlijk is dit wel een mooi kerstcadeau 🙂

  7. Arthur 22 december 2018 23:45

    Als Peterson en Kuwas naar een topclub willen, dan zullen ze toch eens op een andere wijze hun doelpunten moeten gaan vieren. Vroeger had je na een doelpunt oog voor je teamgenoten, nu alleen voor de camera. Ik zal wel een oude lul worden…

    Wel zijn het uiteraard geweldige spelers en mogen we blij zijn dat ze voor Heracles spelen!👍🏻

    Hulde voor de supporters die mee waren!

  8. Hardenberg 22 december 2018 23:45

    3 punten, geflatteerde overwinning maar ook hier en daar best aardig gespeeld. Eerste seizoenshelft was soms erg goed maar soms ook bij de ondergrens. Geweldig dat we toch maar mooi 26 punten hebben.

    5
    3
  9. Geert 22 december 2018 23:43

    Leo, misschien wat meer foutjes, maar over het algeheel een stabiele wedstrijd van onze Belg.

    Mooie overwinning! Fijn en lekker de winterstop in.

    1
    1
  10. Black&white 22 december 2018 23:23

    0-3? Snappen jullie het nog?
    Lekker genieten jongens👍. Uitvak is goed te horen op tv 👍

  11. HAFC1903 22 december 2018 23:20

    We mogen niet klagen, maar we hebben een negatief doelsaldo en je had er hier minimaal 3 bij kunnen maken dus dat is een verbeterpunt

  12. Oom agent 22 december 2018 23:11

    Morgenvroeg broodjes met kaas of ham voor jullie vriend?

  13. Leo 22 december 2018 22:44

    Foutje ?!
    van de buijs heeft er weer verscheidene gemaakt. Is gewoon niet met zijn kop erbij.
    En geen doorpakker.

  14. Geert 22 december 2018 22:37

    We zijn toch op Foxsports 2? Ik zie 0-2 staan… 😉

    Goede goals trouwens! En van den Buijs speelt op een foutje na prima…

    5
    1
  15. Leo 22 december 2018 22:23

    mooi doelpunt van petterson maar wie moet er stil zijn en waarom ??

    rare reactie !

  16. Stef 22 december 2018 21:37

    Hi Frank,
    Toptrainer van ons. Graag willen wij een leuke avond. Waar wij tot op het laatste moment nog meedoen in deze wedstrijd. Laat de spelers extra attent zijn en ons een mooi kerstcadeau geven.
    Warme kerstgroet,
    Trouwe Heraclessupporters uit Culemborg

  17. Foppe 22 december 2018 21:18

    Ik vind het een volkomen logische opstelling. Beter hebben we momenteel niet.

    2
    2
  18. Stef 22 december 2018 21:06

    Waarom is van benthum er niet bij

  19. Jan 22 december 2018 20:32

    Ben al blij als we met 0-0 de rust halen

  20. Stef 22 december 2018 20:30

    4 4 2

  21. WalterHAFC 22 december 2018 20:29

    Opstelling belooft weer niet veel goeds

  22. sjaakvakc 22 december 2018 19:34

    heb mijn toto op excelsior gezet, een odd van 3,21 en kan er al met al 112 euro mee winnen door 5 euro in te zetten. toch stiekem hoop ik dat de punten meegaan naar almelo. als het dan maar geen gelijk word. :p

    1
    2
  23. Black&white 22 december 2018 16:45

    Tot slot wens ik iedereen fijne feestdagen toe en een gelukkig en gezond 2019

  24. Black&white 22 december 2018 16:25

    @kris: soms hebben we kutwedstrijden maar Heracles weet ook regelmatig te verrassen.
    Dat maakt het ook dat we telkens weer met een goed gevoel naar de wedstrijden gaan.
    Heracles heeft zeker kwaliteit in het veld dus het kan alle kanten op.
    Vanavond kan ik er zelf helaas niet bij zijn maar kijk de wedstrijd wel.

    Even off-topic:
    Ik ben zeer blij met elke heraclied die mee gaat naar de uit wedstrijden. Of deze nu met de vlag loopt te zwaaien of niet !!!
    Ik las onlangs dat er wat kritiek was op elkaar.
    Laten we dit op een fatsoenlijke manier oplossen en vooral op een goede manier met elkaar omgaan.
    Woorden die gebruikt worden als “ de kids van tifosi” en dat soort opmerkingen schiet niemand iets mee op.
    Zelf ben ik geen lid van een supportersclub maar ben wel een rasechte heraclied.
    Ik ben er om mijn club te supporten en probeer altijd bij thuis en uitwedstrijden erbij te zijn.
    We streven allemaal een doel na en dat is onze club supporten.
    Dus doe me een plezier en ga normaal en zeker met respect met elkaar om, zeer zeker ook als er een kutwedstrijd aan de gang is?
    Dat zijn juist de momenten dat de spelers steun nodig hebben.
    Dank u…

  25. Davy 22 december 2018 10:42

    Wordt heel lastig. Ik ben er nou een aantal keren geweest en we hadden daar helemaal niets te vertellen. Zou blij zijn met een puntje maar ik ga het vanavond zien. En voor mij is het een thuiswedstrijd want ik woon vlakbij Utrecht.

  26. Kris 21 december 2018 23:23

    Toch wel raar hoe het werkt…. We spelen regelmatig zwaar kut in uitwedstrijden, maar ook nu denk ik toch weer dat we een resultaat kunnen halen.. We hebben meer kwaliteiten dan Excelsior, dus laat dat maar zien dan!!

    6
    1
  27. roeptoeter 21 december 2018 23:16

    1312 wat had je dan verwacht dat er 400 meegingen het zijn de dagen voor kerst men heeft dan kerstetentjes kerstborrels etc..

    2
    1
  28. Ome Jan 21 december 2018 20:14

    Komt goed!

    3
    1
  29. Sjon 21 december 2018 19:13

    200 is best veel voor dat stadion van excelsior

    4
    2
  30. Foppe 21 december 2018 15:20

    Er komt een mooi kerstcadeau aan. De punten gaan mee terug naar Almelo. Een wervelende Kuwas gaan we bewonderen.

    6
    2
  31. Heracles awaydays 21 december 2018 13:55

    Man man man, hoe negatief menig ‘supporter’ weer is in de comments. Klagen, zeuren en negatief zijn is wat anders dan kritisch. Als jullie allemaal zoveel te klagen hebben kom dan met de trouwe uitsupporters mee om de boys te steunen!

    5
    3
  32. 1312 21 december 2018 13:43

    Er zullen helaas maar rond de 200 uitsupporters mee reizen naar woudenstein..

  33. marco 21 december 2018 12:42

    Zal wel weer een zaadpot worden.met een ruststand van 3-0.Wanneer laat Heracles is zun tanden zien in uitwedstrijden?Vanaf de eerste seconde vollebak erop zoals bij Ajax en Heerenveen.Vecht voor onze kleuren,vecht voor onze stad!!!

    10
    1