Praat mee. FC Groningen vs. Heracles

18 januari 2019

Heracles speelt vanavond tegen FC Groningen. De Heraclieden hervatten de winterstop tegen een tegenstander die tot op de tanden gemotiveerd zal zijn, aangezien het tegen degradatie vecht.

In Groningen komen de mannen van Frank Wormuth een flink aantal bekenden tegen. Zo zijn Iliass Bel Hassani, Paul Gladon, Mike te Wierik en Thomas Bruns allemaal aanwezig en zouden ook nog wel eens aan de aftrap kunnen verschijnen.

Heracles is dit seizoen dramatisch in de uitwedstrijden, maar heeft de laatste uitwedstrijd wel overtuigend gewonnen. In Rotterdam werd Excelsior overtuigend verslagen met 0-3. Groningen speelde de laatste wedstrijd van vorig jaar tegen Fortuna Sittard. Zij speelden deze met 0-0 gelijk.

Frank Wormuth kan vanavond niet beschikken over Jesper Drost. Hij is geschorst vanwege zijn rode kaart tegen PSV. Bij Groningen ontbreekt Ritsu Doan, omdat hij meedoet met de Azië Cup.

De wedstrijd staat vanavond onder leiding van scheidsrechter Blom en begint om 20:45.

97 reacties

  1. Matthijs 20 januari 2019 10:55

    @ Gerard. Wij verwijderen geen reacties, tenzij het natuurlijk echt niet door de beugel kan (persoonlijk kwetsend, ziektes, etc).

    Je reactie is verplaatst naar het nieuwe topic “Zielloos Heracles kansloos ten onder in Groningen.” Alle reacties die NA de wedstrijd zijn geplaatst, zijn daarheen verhuisd 🙂

  2. Gerard 20 januari 2019 10:50

    Waarom is mijn reactie hier van gisterenavond verwijderd?
    Of mag de waarheid hier niet verteld worden? Dit lijkt wel een VVD site hier!

  3. Mark 20 januari 2019 10:47

    Wat een ziel loze bende zeg. Bah weg met die trainer. Niks gern lijn en visie hij doet maar wat man. Met zijn fantasie opstelling. Pluspunt heb genoten Van de strijdlust van te wierik de flegmatiek Van Bruns en de souplesse Van hassani. Heerlijke spelers helaas in het verkeerde shirt

  4. klaarermet 20 januari 2019 09:17

    @1903 we moeten weg gaan met te zeuren?
    flikker zelf op mafklapper:wormuth tovert weederom de meeste vreemde opstelling uit zijn hoge hoed:breukers en v hintim, dalmau op de bank laten.. wormuth wisselt vaker van opstelling dan de meeste mannen van een vrouw..

  5. Wmwmwmwm 20 januari 2019 00:26

    Denk niet eens dat er iemand is die iets over de punten te klagen heeft die we tot nu toe hebben gehaald. Maar het lijkt of er in uitwedstrijden niet op 100% wordt gespeeld, op een enkele wedstrijd na. Verder vind ik zeker niet dat alles de schuld van Wormuth is, maar vind wel dat hij veel wisselt in zijn basisopstelling, iets wat John Stegeman juist niet deed waardoor er vastigheden waren en veel spelers meer vertrouwen kregen en de spelers die er naast stonden nog meer hun best moesten doen om toch in de basis te mogen staan. Ook snap ik niet zo goed dat Wormuth altijd een beetje sarcastisch overkomt na een verloren wedstrijd. In het begin, toen alles goed verliep was dat leuk, maar vind het steeds vaker storend aan hem. Hopen dat de rest van het seizoen goed verloopt en dat we tussen plaats 8 en 15 kunnen eindigen! Denk zelf dat dat reeël is.

    1
    2
  6. Henri 20 januari 2019 00:15

    Merkel mag de veters van Bruns nog niet vastmaken. Laat het gehele seizoen al helemaal niets zien! Duarte doet zijn best, dat zeker. Kuwas vind ik al het hele seizoen heel matig, niets bijzonders. Bruns heeft dat wel, altijd strijdbaar en de drang naar voren. We moeten ons versterken anders gaan we het niet redden. Groningen heeft dat begrepen en heeft twee goede spelers aangetrokken. Nu Heracles nog!

    4
    3
  7. 1903 20 januari 2019 00:15

    Ga is allemaal heen te zeurn dat de trainer weg moet! Gewoon 26 punten is niks mis mee! De laatste wedstrijd uit bij excelsior liep het ook gewoon goed en dan zeggen jullie niks! De visie en speelwijze van de trainer is duidelijk! Spelers die het op de training beter laten zien dan een ander mogen gaan spelen! En over een tijdje prijzen jullie zeker Wormuth in de hemel als alles loop! Stelletje zeikerds

    3
    8
  8. john 20 januari 2019 00:13

    Bruns en Bel Hassani in Groningen en niet in Almelo? Belachelijk!

    4
    2
  9. John 19 januari 2019 23:35

    wat is in vredesnaam de funktie van Dos Santos in de spits? Hij is niet snel, kan niet koppen, kan geen b al bij zich houden en ka niet voetballen. erder heb ik hem niet op werklust kunnen betrappen. Volkomen nutteloos dus. Dalmau heeft in de minuten dat hij meedoet al meer laten zien. Onbegrijpelijke keus van de trainer (die trouwens wel meer onbegrijpelijke dingen doet).

  10. EK uit D 19 januari 2019 23:22

    Gelukkig mag Dos Santos erin blijven staan.

    Hahahahahahah wat lachwekkend dit.

  11. John 19 januari 2019 23:22

    Tsongejonge, wat een stelletje slappelingen. Zit me kapot te ergeren

  12. Zwolle 19 januari 2019 23:22

    Wormuth natuurlijk

  13. herman 19 januari 2019 23:21

    Dat was het dan. Wat een pracht goal van Bruns. Kansloze missie geweest.

  14. Nikos 19 januari 2019 23:20

    Triest triest triest!!!!!! Kapot schamen!!!!!!

  15. Frans up 19 januari 2019 23:19

    Wormuth waarom al dat gewissel! Nederlaag ligt aan de trainer. Ik vraag mij af wat er in de winterstop gedaan is. Klaverjassen?

    7
    1
  16. Zwolle 19 januari 2019 23:19

    Warming is meer een docent dan een trainer
    Al die theorieën en het leren van systemen is aan voetballers van dit niveau niet besteed

  17. Arend 19 januari 2019 23:19

    Kan dr ook nog wel bij. Bruns motm en een heerlijke goal. Wat een kutavond weer 😪

    3
    1
  18. Sjon 19 januari 2019 23:17

    Het moet niet gekkker worden

    4
    1
  19. Czyczy 19 januari 2019 23:15

    Ben ik de enige die vind dat alles wat Czyborra doet totaal zonder idee is? Voetballend niet zo goed, geen enkele voorzet komt aan, positioneel verdedigend niet goed…

    7
    2
  20. herman 19 januari 2019 23:15

    Peterson er uit en Dos Santos – totaal onzichtbaar – mag blijven staan!

    3
    1
  21. EK uit D 19 januari 2019 23:12

    Meneer Wormuth,

    Morgen maar niet gaan trainen maar de selectie de wedstrijd 3 keer in zijn geheel laten terug kijken.

    WAT EEN DRAMA

    Ze jagen de supporters het stadion uit en voor de tv weg.

    9
    1
  22. John 19 januari 2019 23:09

    Had na de treurige eerste helft wel wat meer pit verwacht, maar het is gewoon meer van hetzelfde oftewel niet veel soeps

    4
    1
  23. Thomas 19 januari 2019 22:55

    Als Peterson nu eens 25 procent meer besef krijgt van het feit dat hij één van de elf is.

  24. Stef 19 januari 2019 22:43

    Vermeij er maar in 😂

  25. Sjon 19 januari 2019 22:42

    Ik vind dit zo raar blaswich doet niks, wat verwacht je dan als mahi zijne dat de keeper voor je aan de kant ik vind dit geen penalty

    1
    3
  26. Foppe 19 januari 2019 22:41

    Waarom loopt Bruns in Groningen te ballen. Ja hij had er moeten lopen maar dan in ons shirt. Gemiste kans, Heracles

    3
    3
  27. Kris 19 januari 2019 22:39

    Gelukkig is het ‘maar’ 1-0 bij rust. Laatste 15 minuten begon het ergens op te lijken…. daarvoor leken zij beter dan dat ze zijn. Ze hebben wel individuele kwaliteit, maar wij zijn als team sterker. We moeten durven voetballen en dan kunnen we hier zeker wel met een resultaat weg. Maar we spelen met de handrem erop.

    1
    4
  28. Henk 19 januari 2019 22:38

    Precies….ben zeker miet gecharmeerd v blaswich. Wormuth doet rare dingen qua opstelling. Stegemam eas duidelijker wua opstelling. Graag terug

    6
    1
  29. Noh 19 januari 2019 22:35

    Kunnen beter Peterson op linksback doen en Czyborra op linksbuiten, komt meer gevaar van. Haha

    2
    1
  30. Stulanowski 19 januari 2019 22:34

    Begint d’r iets meer op te lijken. Gelukkig kan Groningen d’r ook niks van.

    2
    1
  31. Frans up 19 januari 2019 22:34

    Blaswich wat een treurige keeper.

    5
    5
  32. Stef 19 januari 2019 22:33

    dos Santos, van nieff, czyborra wat een drama.

  33. RemcoM 19 januari 2019 22:32

    Het is altijd weer hetzelfde liedje met Heracles , ook ik ben inmiddels voorstander van gewoon gras.

  34. John 19 januari 2019 22:21

    Kan iemand Peterson eens vertellen dat er nog meer Heraclieden in het veld staan. Je kunt ook overdrijven. Trouwens, qua felheid mag er ook wel een tandje bij bij iedereen.

    4
    1
  35. Zwolle 19 januari 2019 22:20

    Van Nief gaat als een klein jochie de duels aan

    5
    2
  36. John 19 januari 2019 22:19

    Kan iemand Peterson eens vertellen dat er nog meer Heraclieden in het veld staan. Je kunt ook overdrijven. Trouwens, qua felheid mag er ook wel een tandje bij bij iedereen

    5
    1
  37. Arthur 19 januari 2019 22:17

    Rossmann, Duarte en Kuwas een voldoende, Peterson een 5,5 en de rest staat er bij en kijkt er naar…

    6
    1
  38. Stef 19 januari 2019 22:16

    Ik verlang weer naar Stegeman

    5
    9
  39. Arend 19 januari 2019 22:15

    En dit pleit er meer en meer voor dat we op gewoon gras moeten gaan ballen. Geen fatsoenlijke aannames, wegglijden, slechte passing, ongelooflijk…

    8
    2
  40. H supporter 19 januari 2019 22:10

    Kop duels, persoonlijke verlies je structureel. Je dekt te ruim, zo loop je altijd achter de feiten aan. Geen inzet, en totaal geen zelfvertrouwen. Het is gatenkaas.

  41. Noh 19 januari 2019 22:05

    Als we Rossmann niet hadden, had het al 10-0 gestaan. Czyborra de handsballen legende

  42. Stulanowski 19 januari 2019 22:03

    Heeft niet zoveel met de instelling te maken. Deze opstelling slaat helemaal nergens op naar mijn mening. Czyborra heeft werkelijk waar nog geen goeie minuut gespeeld dit seizoen en wordt ineens gebombardeerd tot basisspeler. Vgm is het experiment zonder spits ook al mislukt. In elke linie staat op dit moment een speler die nog niet basiswaardig is (dos Santos, van nieff, czyborra)

    12
    2
  43. Henri 19 januari 2019 22:03

    En wederom een kansloze wedstrijd. Opstelling slaat nergens op en als tactiek verdedigen is wel erg dom. Waarom niet zelf aanvallen zoals in thuis wedstrijden?

    7
    1
  44. Arthur 19 januari 2019 22:02

    Ongelofelijk hoe vaak we in het eerste kwartier totaal overrompeld worden. Weeeeer een slap, onnodige tegendoelpunt! Ik heb Czyborra nog niet op de kwaliteiten kunnen betrappen die hem toegedicht werden… Tot op heden vind ik van Hintum vele malen beter! Het is weer hopen op een bevlieging van Kuwas of Peterson, maar ik ben vandaag totaal nog niet onder de indruk van ons cluppie…😒

  45. Gerard 19 januari 2019 22:01

    We rommelen maar wat aan!

  46. Zwolle 19 januari 2019 22:01

    Puur paniekvoetbal tot nu toe

  47. Chris Geelen 19 januari 2019 22:00

    Wat een opstelling weer. Speel toch eens met vaste (beste) elf:
    Blaswich
    Breukers, Rossman, VD Buijs (wellicht straks de ex-feyenoorder), Van Hintum
    Osman, Duarte, Merkel
    Voorin: Kuwas, Dalmau (waarom wordt hij steeds gepasseerd?), Peterson

  48. Henk 19 januari 2019 22:00

    Begrijp niets van deze opstelling. Natuurlijk gaat dit niet goed op deze manier.

  49. Arend 19 januari 2019 21:59

    Gaan we alweer. Wat een instelling…

  50. herman 19 januari 2019 21:59

    Tja; daar gaan we alweer!

  51. Kris 19 januari 2019 21:56

    Beginnen we nu gewoon weer slapjes….? Droste al een keer halfbakken, nadat Rossmann met de borst wil controleren, Peterson die zich doodsimpel vastloopt en een grote kans inluid…

    6
    1
  52. herman 19 januari 2019 21:48

    Simpel Geert, omdat ik Droste en Czyborra niet beter vind dan Van Hintum en Breukers.

    6
    2
  53. Geert 19 januari 2019 21:39

    Herman, we hebben sowieso een zwakke verdediging. Waarom dan niet iets anders proberen?

    2
    2
  54. Davy 19 januari 2019 21:34

    Dalmau uit de basis begrijp ik wel. Hij scoort veel te weinig en heeft weinig toegevoegde waarde. Bruns en Bel Hassani hebben weinig wedstrijdritme. Punten gaan naar Almelo!!

  55. herman 19 januari 2019 21:14

    Dom om het zwakste deel van de ploeg, d e verdediging, zo om te gooien.

    7
    1
  56. Foppe 19 januari 2019 21:04

    We gaan verrassen!!

  57. Pielle 19 januari 2019 21:01

    Rare opstelling weer.. vind juist Van Hintum een van de betere achterin en waarom Dos Santos, en waarom geen Osman? De trainer smacht naar een verlies.. hopen dat we heel uit komen daarin Groningen en Wormuth ons de mond snoert

  58. Grunn 19 januari 2019 20:55

    3-4 voor jullie. allemaal goals van (ex-) Heracliden.

    2
    3
  59. Hans 19 januari 2019 20:50

    Heel raar weer allemaal met Dalmau,Hintum, Breukers op de bank….liever nog vd Water die op de bank zit.

    7
    3
  60. Frans up 19 januari 2019 20:38

    Opstelling groot vraagteken???

  61. Stef 19 januari 2019 20:29

    Waarom Dos Santos. Die gozer kan heeft alleen maar ruzie met de bal

    6
    2
  62. Sjon 19 januari 2019 20:04

    @1903. Derk boerrichter is al gestopt

  63. Foppe 19 januari 2019 16:31

    Hebben die Nederland spelers geluk dat ze bij Heracles spelen en niet pak weg Liverpool, dan hadden ze allemaal op de tribune gezeten. Geeft volgens mij alleen maar aan, hoe serieus ben je met je vak bezig.

    3
    1
  64. Jojo 19 januari 2019 15:45

    Dag allen waarom maakt Wormuth zo n vreemde uitspraak in de rode Tubantia dat niet alle Nederlanders zich aan de afspraak van het programma hebben gehouden Psychologische oorlogsvoering ivm de oudheraclieden die vanavond bij Groningen spelen??? Ben blij met een gelijkspel Aub niet verliezen heren Alert blijven bij standaardsituaties!!!!! Forza Heracles

    3
    2
  65. 1903 19 januari 2019 15:28

    Mj Fledderus, Derk Boerrichter als vervanger van vermeij? Clubloos, op zoek naar uitdaging en brengt een bak met ervaring mee

    1
    16
  66. DDB 19 januari 2019 14:09

    Ik heb er zin in. Meer in de sfeer, en alles eromheen dan de wedstrijd zelf. Dat wel. Denk dat wij de baas op de tribune zijn , maar op het veld vrees ik voor een nederlaag. Op echt gras zijn wij nou eenmaal geen lekker wijf, maar een klein meisje. Dat Doan niet mee doet scheelt wel enorm.

  67. 2one1903 19 januari 2019 12:12

    Hopen op het beste! Vind het wel lastig deze pot in te schatten; een compleet andere selectie bij Groningen. Daarbij komt ook dat we na de winterstop nooit zo goed uit de startblokken komen.

  68. Arthur 19 januari 2019 11:16

    @David: Eindelijk wordt Groningen weer wat verstandiger met hun technische beleid door oud-Heraclieden te kopen😉 Wel ben ik benieuwd wat Gladon gaat doen…vond ik hier toch wel vrij statisch. Als hij een op een voor de keeper komt dan is hij dodelijk, maar ja…als je de acceleratie van een tank hebt dan kom je dat niet vaak. Bruns en Bel Hassani zijn wel goede nieuwe spelers voor Groningen.

    De aanvalslinie blijf ik de achilleshiel van Groningen vinden, al denk ik dat Groningen wint of gelijk speelt (aangezien wij ook niet zo uitblinken in uitwedstrijden).

    Wel mooi dat je altijd trouw en genuanceerd op het gastenboek komt👍🏻😁

  69. Black&white 19 januari 2019 11:14

    Op normaal gras kunnen wij ook gewoon degelijk voetballen (zie eerste wedstrijd Ajax uit).
    Vanavond lekker weer knallen in dat lege stadion in Groningen .
    Ik heb er zin in 💪💪💪.
    ⚽️Matchday⚽️

    6
    1
  70. David 19 januari 2019 10:17

    Vanaf deze kant wilde ik jullie vanavond heel veel succes wensen. Complimenten voor de uitstekende klassering, heel mooi om te zien dat jullie het opnieuw zo goed doen. Wormuth doet het uitstekend bij Heracles, een hele intelligente trainer. Een zege kan jullie gewoon brengen op een eventuele gedeelde 4e plaats.

    Voor Groningen is het te hopen dat ze de weg snel omhoog weten te vinden, het gemis van Doan zal duidelijk zichtbaar zijn vanavond. Met Bruns, en o.a. Bel Hassani, is er in elk geval wat ervaring gekomen! Ik verwacht een gelijkspel vanavond..

    20
    2
  71. grunniger met worst 19 januari 2019 09:24

    welkom in de groene hel van het noorden waar het vanavond gaat vlammen! en spoken

    11
    9
  72. Robbert 19 januari 2019 00:38

    Voetballen op kunstgras is wel degelijk anders dan op natuurgras, daar ben ik steeds meer van overtuigd. We hebben rondom ons stadion heel veel voetbalvelden en daar zitten ook natuurgras velden bij. Was er geen een veld beschikbaar?

    Ik hoop Foppe dat ze ons morgen enorm gaan verrassen en met een mooie overwinning thuis komen. Emmen kan daar ook winnen toch 😂😉😳

  73. Hans 19 januari 2019 00:21

    Waarschijnlijk omdat het veld bij ON bevroren was.

  74. Foppe 18 januari 2019 23:01

    Robbert, inderdaad vreemd. Tegen Hannover kunnen zien dat een gewoon veld, bijzonder lastig is, voor onze club. Maar ze gaan ons verrassen!!

  75. stef 18 januari 2019 22:26

    Vermeij is lekker bezig

    12
  76. Robbert 18 januari 2019 18:03

    Vreemd, we spelen zaterdagavond op natuurgras en toch trainen de vandaag weer op kunstgras, leren we het nooit!

    2
    7
  77. 1312 18 januari 2019 16:54

    320 man gaat er morgen mee naar groningen!

    9
    1
  78. Lucenskedee 18 januari 2019 16:04

    Kannie kiezen,bier of jagermeister 🤔

    5
    1
  79. ticketboxkijker 18 januari 2019 15:58

    @1312 je mag blij zijn als we de 275passeren.

    3
    2
  80. 1312 18 januari 2019 14:36

    Buskaarten zijn uitverkocht zijn er 250. Alle autokaarten erbij ga uit van 350/400 man.

    4
    2
  81. Gert 18 januari 2019 11:01

    Hoeveel kaarten zijn er verkocht voor zaterdag??

    1
    2
  82. j.derksen 17 januari 2019 18:39

    mijn prognose:2-4

    3
    3
  83. Robbert 17 januari 2019 17:37

    Sorry fans, het vervolg:
    Onze trainer zegt nog 25 procent meer uit de selectie te kunnen halen, hoe we dat kunnen meten/zien is mij een raadsel, maar ik laat me graag verrassen.

    We kunnen daarom beter nu Fc ontmoeten, Te Wierik en Co moeten eerst maar eens goed op elkaar ingespeeld raken en veel nieuwe spelers hebben gewoon geen wedstrijdritme omdat ze al lang aan de kant staan. Mahi is de meest gevaarlijke van hun, de Japanner is er niet bij en dat is voor ons ook een geruststelling.

    Als die 25 procent er uit komt zou er winst in kunnen zitten😉🙏

    8
    2
  84. Pantani 17 januari 2019 17:33

    Max Knoester dus.

    3
    1
  85. De PauwHAFC 17 januari 2019 17:33

  86. Robbert 17 januari 2019 17:30

    Bijna elke uitwedstrijd dit seizoen was een teleurstelling. We zijn echter het jaar 2018 wel goed geëindigd. Op kunstgras, dat moeten we even niet vergeten. Onze trainer zegt n

  87. Niek 17 januari 2019 17:29

    Hopelijk ziet Armenteros er toch wat gek uit zo op instagram…

    Ik herken m niet. Lijkt beetje figuur van Van der Water. Maar die speelt al bij ons. Dus dat is onlogisch haha

  88. Arend 17 januari 2019 17:24

    Hmm op die insta story lijkt niet echt op Hoogma 😞

    2
    1
  89. Arend 17 januari 2019 17:22

    Als het Dries Wuytens is zou dat niet echt een verbetering zijn. Hoop toch wel op Hoogma…

    5
    2
  90. JOop 17 januari 2019 17:19

    Gerucht: Dries Wuytens op huurbasis terug

    1
    12
  91. Jack Frost 17 januari 2019 17:08

    Er wordt zo een nieuwe speler gepresenteerd! Check de insta story van Heracles.

    3
    1
  92. Foppe 17 januari 2019 16:10

    Wordt eens tijd, dat we met de traditie breken. De afgelopen jaren was het huilen met de pet op, de eerste wedstrijd na de winterstop. Dus plank gas.

    6
    1
  93. Pielle 17 januari 2019 15:42

    Wordt een wedstrijd met veel doelpunten. Groningen moet En daarom verwacht ik toch dat ze de 3 punten in huis houden. Mochten we hier winnen dan weet ik zeker dat we heel hoog gaan eindigen dit jaar. Hoop op de tweede scenario!

    6
    1
  94. marco 17 januari 2019 14:41

    Alles geven en knallen daar.Hoop op een 0-3 overwinning!!!

    6
    1
  95. sjefke 17 januari 2019 00:01

    Snel de voorbeschouwing groots op deze site en onder de aandacht brengen!
    Belangrijke uitwedstrijd met kansen

    5
    1
  96. Matthijs 15 januari 2019 22:19

    Ik gok op een 0-2 overwinning. Heracles gaat voor het eerst sinds jaren goed uit de winterstop komen 🙂

    9
    2
  97. Almelo4ever 2 januari 2019 20:20

    Op naar de play-offs!

    8
    1