De Graafschap hengelt naar Vincent Vermeij

1 januari 2019

De Graafschap heeft het moeilijk en wil zich in de winter versterken. De club uit Doetinchem staat onderaan en moet dus nog de nodige punten bij elkaar zien te verdienen.

Naar verluidt richten de Superboeren zich op Vincent Vermeij. Vincent Vermeij kwam in de zomer van 2016 voor een record bedrag over van hetzelfde De Graafschap, maar heeft nooit echt een basisplaats kunnen afdwingen. In zijn eerste seizoen wisselde hij veel af met Paul Gladon en dit jaar lijkt hij de strijd verloren te hebben van Adrian Dalmau.

Naast Vincent Vermeij heeft de club ook Ceryl Dessers (FC Utrecht) op het oog. Ook hij is niet zeker van een basisplaats.

66 reacties

  1. Robbert 9 januari 2019 18:45

    Ik heb steeds meer de indruk dat ze bij De graafschap helemaal niet op Vincent zitten te wachten. Ze hebben Dessers, De Leeuw en Boere geprobeerd binnen te halen. Alles zonder succes. Vincent is 4e keus. Ik zou in zijn situatie een lange neus naar de supperboeren gaan trekken. Zoek het maar uit, graag of helemaal niet.

  2. Willem 7 januari 2019 15:27

    Zou het niet mogelijk zijn om Hoogma voor een half jaar te huren. Zou toch super zijn. Maar ja dat zal wel weer niet te betalen zijn. Of wel?

  3. Hans 7 januari 2019 14:40

    @Theo.

    Cursus Nederlands iets voor jou? Allemachtig zeg.

  4. Niek 7 januari 2019 12:17

    Is toch mooi als Weghorst nog een keer voor een club uit een lagere divisie wil spelen puur door z’n jeugd… Je gaat natuurlijk een club waar je in je jeugd fan van was niet haten omdat je voor de concurrent bent gaan spelen. Overigens wel mooi hoe Weghorst het doet momenteel.

    Benieuwd of Heracles überhaupt nog iets gaat doen deze transferperiode. Zoals altijd misschien wel de rustigste club in de wintertransferperiode. Positief iets wel.

  5. Stadioncheck 7 januari 2019 11:44

    We hebben toch 26 punten , of mis ik wat!
    Ja alles kan beter, en daar werken ze aan.

    Gezond en gelukkig nieuw jaar.

  6. Fan 7 januari 2019 10:59

    Aan welke club heeft Wout Weghorst zijn succes te danken???
    FcTwente wilde hem helemaal niet hebben dus dom van hem om te zeggen dat hij ooit (om carriere te eindigen) daar wel wil voetballen.

  7. J.H 6 januari 2019 22:02

  8. Sjon van het winkelcentrum 6 januari 2019 21:16

    @foppe precies

  9. Foppe 6 januari 2019 21:03

    Theo, rot zelf lekker op. Volgens mij zitten we in een vrij land en mogen we onze mening geven, of moet ik jouw Sylvana noemen.

    2
    1
  10. 1903 6 januari 2019 20:22

    Theo,

    Ben het eens met jou! De nieuwe spelers moeten wennen etc spelers zoals Sama Czyborra merkel en ga zo maar ff door gaan belangrijk worden! Iedereen loopt maar te zeiken.. en straks zijn ze niet meer te missen in het veld en staan ze hier volop lof te praten over ze! Door deze spelers sta je nu wel waar je staat!

    4
    2
  11. Theo 6 januari 2019 19:48

    Als ik het allemaal goed lees zitten de beste voetballers bij ons op de tribune stelletje eikelsalleen maar negatiev over onze spelers jullie maken zelf de grootste fout door negatiev te schrijven lever je kaart in en laat anderen die plaats innemen zogenaamde supporters rot opjulie zijn nog erger dan twente

    2
    5
  12. Kris 6 januari 2019 18:44

    DDB. Sama heeft ook een verleden in de jeugd bij Liverpool en een tijd niet gespeeld. De momenten dat hij niet oplette, werden ook genadeloos afgestraft (anderen maakten ze ook, maar toen werd er niet gescoord). Hij is inderdaad groot en sterk en is ook snel (al ziet het er niet zo uit). Dat zijn concentratie wegviel kan en mag niet en moet er echt uit. Ik denk alleen ook dat je hem vertrouwen moet geven en dat hij dat terug betaald. Dus nu al afschrijven, gaat mij te ver…

  13. DDB 6 januari 2019 15:29

    Kom op nou Kriss. Sama heeft wat is het, 4 wedstrijden meegedaan? En bij alle 4 de wedstrijden liep hij te blunderen. Dieptepunt Feyenoord thuis. Die jongen kan er gewoon niks van. Hij is nog groot en sterk ook, maar hij doet mij enorm denken aan Castillion. Die was ook zo groot en sterk maar verloor ook ieder duel. Moest niet voor niets weg bij een 3e Bundesliga clubje.

    4
    1
  14. Robbert 6 januari 2019 15:01

    Als verdediger is het belangrijkste dat je kunt verdedigen en de ballen bij de juiste mam kan inleveren. Niet meer niet minder, dat doet Rossmann na behoren. Het is een verdediger voor ons niveau. Veel betere verdedigers, die dan ook goed kunnen opbouwen en doorschuiven naar het middenveld, is voor ons niet te betalen. Ik wil Rossmann de 2e seizoenshelft nog wel eens zien. Idem Van den Buijs. Hij moet zo langzamerhand wel geleerd hebben van zijn slap ingrijpen in bepaalde situaties. Hij is nog jong en daardoor is afschrijven in deze fase veel te vroeg. Van Nieff zou een optie kunnen zijn verdedigend, maar mijheer wil het liefst op het middenveld spelen.

  15. Foppe 6 januari 2019 14:41

    Rossman kan niet opbouwen, is een pure mandekker. Van Buijs verdedigd als een mietje en Sama is gewoon een drama. Misschien naast Rossman een goede laatste man zou kunnen, en volgens mij loopt die er al, van Nieff.

    2
    2
  16. Kris 6 januari 2019 14:20

    Dan zijn we het dus in grote lijnen met elkaar eens Robbert. Ik denk alleen dat we het kunnen bereiken met deze spelers en jij denkt dat we nog een verdedigende versterking nodig hebben. We gaan het zien aan het einde.

    Sama heeft, denk ik, alles om een uitstekende verdediger te worden. Hij heeft nu alleen nog het concentratie vermogen van een jeugdspeler. PSV thuis was denk ik een uitstekende les voor hem. Ik schrijf hem dus nog lang niet af.

    5
    1
  17. Robbert 6 januari 2019 14:03

    Kris jou gedachte kan ik volgen, dat was de uitgangspositie aan het begin van het seizoen. Nu we 17 wedstrijden verder zijn kun je de balans opmaken en hebben we kunnen zien waar we staan en ook waar onze tegenstanders staan! We staan op een goede positie en kunnen niet ontevreden zijn. We hebben ook kunnen zien dat we, met name in uitwedstrijden, heel kinderlijk de goals weggeven. Hoe komt dat! Ik ben geen trainer maar ben geneigd te denken dat onze verdediging en middenveld nog niet helemaal in balans is. Ik zeg bewust niet alleen de verdediging. Ook ons middenveld is niet constant. Verder vind ik de opmerking van Foppe wel heel kort door de bocht door te stellen dat Rossmann, van den Buijs en Sama er niets van kunnen! Sama kan ik volgen, maar de overige twee wil ik nog even wat krediet geven.

    We staan er nu goed voor, ik kan me niet voorstellen dat je als bestuur niet in deze fase voor resultaat wil gaan. Utrecht, Vitesse en Az zullen we voor ons eindigen. Een 7e of 8e plaats is zeker wel mogelijk. Belangrijke voorwaarde is dan wel deze groep bij elkaar te houden en een of twee defensieve versterkingen. Propper moeten we van verwachten dat hij dit seizoen niet terug is en van Hardeveld is het gewoon afwachten.

  18. Kris 6 januari 2019 13:57

    Foppe; of ik ben gewoon super naief😀😀.

  19. Robbert 6 januari 2019 13:56

    Kris jou gedachte kan ik volgen, dat was de uitgangspositie aan het begin van het seizoen. Nu we 17 wedstrijden verder zijn kun je de balans opmaken en hebben we kunnen zien waar we staan en ook waar onze tegenstanders staan! We staan op een goede positie en kunnen niet ontevreden zijn. We hebben ook kunnen zien dat we, met name in uitwedstrijden, heel kinderlijk de goals weggeven. Hoe komt dat! Ik ben geen trainer maar ben geneigd te denken dat onze verdediging en middenveld nog niet helemaal in balans is. Ik zeg bewust niet alleen de verdediging. Ook ons middenveld is niet c

  20. Foppe 6 januari 2019 13:25

    Kris, ik prijs jouw vertrouwen. Ik heb deze niet, niet in Rossman , niet in van der Buijs en zeker niet in Sama.

    2
    2
  21. Kris 6 januari 2019 13:17

    Robbert, ik denk niet dat dit te maken heeft met wel of geen ambitie. De club heeft voor het begin van dit seizoen bewust een andere weg gekozen dan eerder, met een ander type trainer en manier van voetballen. Een nieuwe speler moet een flinke inhaalslag maken en ik vraag me echt af of dat kan. Een echte klasbak waarschijnlijk wel, maar die komt niet naar ons. Ik denk dat we met dit elftal lang mee kunnen doen om die play offs plekken. Onze nieuwe spelers hebben allemaal de accu op kunnen laden in hun thuisland en kunnen er weer met frisse moed tegen aan. Er is altijd door onze trainer gezegd dat hij 16/17 basisspelers heeft en dat moet zich dan straks gaan uitbetalen. Als we een speler kunnen halen met het oog op de toekomst, dan moet je dat altijd forn, maar kostte wat kost een verdediger halen hoeft van mij niet.

  22. Robbert 6 januari 2019 11:45

    Kris bepalend is welke ambitie onze club heeft, of er nu wel of geen versterking bij moet komen. Willen we voor een plaats bij de eerste 8 gaan en play-offs spelen, dan is het wel duidelijk dat er, met name verdedigend, meer stabiliteit in het team moet en we wel versterking kunnen gebruiken. Is een positie 9 tm 12 het einddoel, dan zou je er niets bij hoeven hebben en moet je deze selectie zo laten.

    5
    1
  23. Foppe 6 januari 2019 11:43

    Kris, grotendeels met je eens, behalve, er moet wel een centrale verdediger bij. Nu is het echt te zwak.

  24. Kris 6 januari 2019 10:00

    Wat mij betreft gaan we door met dezelfde selectie, mits er niemand vertrekt, en hoeft er ook geen verdediger bij. We hebben een vrij nieuw elftal in vergelijking met vorig seizoen. De afstemming kan echt wel beter, en ook de focus tijdens de gehele 90 minuten, maar we staan er goed voor en hebben ook goede wedstrijden gespeeld. Er zit nog wel rek in dit elftal en ik denk dat je dit elftal ook de kans moet geven. Een Blaswich, Rossmann, Dalmau en Vd Buijs kunnen nog wel flinke stappen zetten en daar kunnen we dan mooi van profiteren.

  25. André Hinnen 5 januari 2019 17:54

    André

    Ik zou de verdediging Droste/ Breukers op rechs zetten, Rosmann rechts midden, van Hintum op de linkermiddenplek en linksbuiten Chiborra.
    Het middenveld met van de Buys als verdedigende midvelder, Merkel en Duarte als aanvallende middenvelders, volgens mij speelt merkel het liefs limks en Duarte rechts

    7
    1
  26. Hans 5 januari 2019 16:31

    Laten we nou gewoon blij zijn met Dalmau in de spits.
    Iedere voetbalkenner ziet dat deze jongen met zn snelle bewegingen en steeds prima wegdraaien enorme mogelijkheden heeft.
    En kan alleen maar nóg beter worden na een half jaar acclamatiseren.

    10
  27. Noh 5 januari 2019 16:08

    Lennart thy naar pec lees ik net? Sammy naar ons dan maar👍

  28. @THEO 5 januari 2019 12:20

    Nee blijf maar lekker thuis zuurpporter.

    2
    1
  29. Theo 5 januari 2019 10:53

    Mooi kan ik weer naar uitwedstrijden

    2
    1
  30. azijnpisser 4 januari 2019 19:37

    theo verkocht voor 3flessen azijn ZEIKERD!!!

    2
    3
  31. Theo 4 januari 2019 18:27

    Kunnen die vlaggenzwaaiers ook niet worden verkocht of op marktplaats zetten je mag ze voor weinig hebben

    4
    3
  32. Foppe 4 januari 2019 17:47

  33. tim 4 januari 2019 17:45

    @Foppe, Gosens de beste linksback van italie.. hoe heb jij het zitten dan? Absoluut iemand die niet verder kijkt dan de eredivisie…

  34. Foppe 4 januari 2019 14:52

    Gosens is basis speler bij atalanta. Hij is zelfs de beste linkerverdediger van Italië, op dit moment. Die gaat echt niet naar ons terug. Die gaat eerder een stap omhoog maken, Inter of roma

  35. Videoscheids 4 januari 2019 14:27

    Geroutineerde verdediger voor een halfjaar is inderdaad de beste optie.
    Misschien wel twee, omdat een aantal onder contract staande spelers genoeg kansen hebben gehad. Afscheid nemen, niet blijven aanmodderen.

  36. Nvb 4 januari 2019 13:15

    @ J.H.

    Gosens is een goede voetballer maar niet het type die we nu nodig hebben. Ook speelt hij gewoon regelmatig bij atalanta en zullen ze hem denk ik niet laten gaan. En hij is toch vooral een linksback/links mid en ons probleem ligt op de postie van de centrale verdedigers.
    Als we dan toch een oud speler moeten proberen te huren lijkt Justin hoogma mij de beste optie. Aangezien Sama tegenvalt en vd Buijs totaal niet in vorm is. Maar of Hoffenheim hieraan wil meewerken en of Justin dit zelf wil is natuurlijk de vraag.

  37. 1903 4 januari 2019 12:52

    Wat dachten jullie van Tapia ? Wil weg bij feyenoord is waarschijnlijk niet heel duur en is een goede ingestelde verdedigende middenvelder! Kan dus als stofuizger worden ingezet op middenveld gaat hard de duels in! Beetje type monteiro maar dan met meer ervaring

  38. J.H 4 januari 2019 12:45

    Kan Robin Gosens niet gehuurd worden?
    Heeft ook scorend vermogen, naar verdedigend ook sterk.

    Nadeel: behoorlijk duur

    1
    3
  39. ww 3 januari 2019 23:58

    @ de videoscheids
    Op zich logisch toch, dat mensen bij een artikel over het mogelijke vertrek van de (reserve)spits in hun reacties het hebben over een (reserve)spits?

    Maar als je punt is dat een mogelijke versterking in de winterstop eerder achterin kan plaats vinden dan voorin, ben ik dat met je eens. Al vraag ik me wel af in welke vorm. Langer dan een half jaar een speler huren is niet nodig lijkt mij.

    Ik denk dat vooral centraal achterin een probleem ligt, nu Pröpper langdurig geblesseerd is en van den Buijjs niet helemaal in vorm lijkt. Sama heeft mij tot nu toe niet kunnen overtuigen. Ik ben benieuwd of Jelle van Benthem hem inmiddels in rangorde heeft ingehaald in de ogen Wormuth. Ik hoop het eerlijk gezegd wel. Al was het maar omdat Twents talent dan bij ons de kans blijft krijgen om zich te bewijzen op het hoogste niveau van de vaderlandse voetbalcompetie.

  40. Frans up 3 januari 2019 21:55

    Vermeij ruilen met Rens van Rijden. Hoogma huren van Hoffenheim en Armenteros, huren van Benevento

    2
    1
  41. Robbert 3 januari 2019 21:25

    klopt videoscheids, laten we ons druk maken over onze verdediging en iets meer balans op ons middenveld. Verdedigen begint bij de aanval, ook zij hebben een rol. Veel teveel tegengoals uit standaard situaties, dat is natuurlijk wel de verdedigers aan te rekenen. Hoogma even terug halen zou ik zeggen. Mogelijk is Jeff Hardeveld de verrassing die sterk terug komt. We moeten er niet teveel van verwacht, vooral omdat hij er al zo lang uit is.

  42. De Videoscheids 3 januari 2019 19:32

    Onbegrijpelijk dat jullie met z’n allen bezig zijn met spitsen en reserve spitsen.
    Alsof we geen mega groot probleem achterin hebben.

    1
    2
  43. Joop 3 januari 2019 17:24

    Monteiro waarschijnlijk naar Pec Zwolle?
    Hoorde ook de naam van Gino Dekker.

    1
    2
  44. knuffelbier 3 januari 2019 13:37

    @hafc oeps sorry kun je nagaan hoeveel indruk hij heeft gemaakt HAHA

  45. Stef 3 januari 2019 13:20

    Ik denk Vermeij naar Nec

  46. Jan 3 januari 2019 13:00

    Meteen verkopen.Komt te kort voor Heracles.Konings krijgt dan weer een kans.

  47. Hafc 3 januari 2019 09:56

    @Knuffelbier,

    Jazeker wel, heb je een seizoen gemist!? Hij was namelijk vorig jaar wel zeker gehuurd van Wolvershampton;)

  48. Knuffelbier 3 januari 2019 03:30

    @ww gladon is nooit gehuurd geweest

  49. ww 3 januari 2019 02:05

    Ik ben bang dat Vincent maar weinig minuten gaat maken in het systeem dat Wormuth voor ogen heeft, omdat die minder dan Dalmau een speler is die ruimte voor buitenspelers als Peterson en Kuwas creëert. De goals die ik in het tweede van hem heb gezien is hij meer een targetman, wat met Kris en Brandley op de flanken wat minder het geval zal zijn in het eerste. Ik had hem bij ons onder Stegeman zeker meer speeltijd gegund. Helaas is dat eerst door een zeer vervelende blessure niet gebeurd. het seizoen daarna heb ik het niet begrepen waarom hij niet meer speeltijd kreeg t.o.v. Gladon. Qua niveau zag ik het voordeel van Gladon niet en om dan de huurspeler de voorrang te geven i.p.v. de speler die bij jezelf onder contract staat: vond ik pure kapitaalvernietiging. Mocht Vincent naar de superboeren terugkeren gun ik hem het beste (behalve tegen ons natuurlijk)

  50. Kris 2 januari 2019 21:57

    Is voor beide partijen beter dat er een oplossing gezocht wordt in deze periode. Kuwas heeft Dalmau al een paar keer vervangen en ook Konings komt eraan. Toch jammer voor Vermeij, hij kan wel wat, maar heeft het voor een langere periode niet kunnen laten zien. Ik ben wel nieuwsgierig wat er verder nog staat te gebeuren.

  51. DDB 2 januari 2019 17:52

    Meteen verkopen en Armenteros terughalen. Dan hebben we echt een wereldaanval!

  52. Luuk 2 januari 2019 17:26

    Foppe, k denk dat je Verheydt bedoeld.

  53. Justinhafc 2 januari 2019 16:49

    Sota Hirayama!

    1
    1
  54. Danny 2 januari 2019 16:47

    Vermey wegdoen en Armenteros weer ophalen #dandoenwezekermeevooreuropeesvoetbal

  55. Tim 2 januari 2019 14:40

    Samuel Armenteros!

  56. Geert 2 januari 2019 12:11

    In Doetinchem hebben ze helemaal geen geld. Die willen gratis spelers of huren.

  57. Robbert 2 januari 2019 11:46

    Marc, denk je nu echt dat ze in Doetinchem op hun achterhoofd zijn gevallen en een transfersom voor hem gaan betalen! Hij heeft een aflopend contract straks in juni! We mogen blij zijn dat we een verhuur bedrag krijgen, en vervolgens loopt hij gratis de poort uit. Meer zit er gewoon niet in. Als het verhuur bedrag schandalig laag is, kan je hem beter bij ons houden. Aan het eind van het seizoen zou je hem wel eens nodig kunnen hebben. Einde seizoen worden uiteindelijk de prijzen verdeeld en dan heb je iedereen nodig.

    4
    2
  58. Marc 2 januari 2019 00:12

    Voor datzelfde recordbedrag weer retour Doetinchem en dat zonder doorverkooppercentage want het wordt toch nooit wat… Te beperkte spits die het helaas niet heeft kunnen waarmaken. Gun hem in Doetichem het allerbeste en zou leuk voor hem zijn de Graafschap er in te houden. Met Dalmau hebben we een prima spits die nog wat kleine aanpassingsproblemen heeft maar waarvan we nog veel plezier gaan beleven. Als hij direct de sterren van de hemel zou spelen Is hij komend zomer weg en met een paar centen van Vermeij lekker uitkijken of er nog een Schnäppschen voorbij komt…

  59. Foppe 1 januari 2019 23:21

    Mocht Vermeij gaan, dan wel een grote kop sterke spits terug halen. Ik vind die van go ahead wel wat. Kan zo niet op zijn naam komen.

    3
    1
  60. Pollie 1 januari 2019 22:56

    Snel verkopen. Is 3e spits. Kuwas en dalmau krijgen de voorkeur. Als vervanger isArmenteros een optie maar ook Lennart Thy. De laatste is transfervrij en deed het goed bij VVV. Gaan we erop vooruit.

    6
    1
  61. Hans 1 januari 2019 22:51

    Hou toch op Martin…hoeveel kansen moet een spits krijgen dan?
    En als je niet ziet dat Dalmau een paar klassen beter is….tja.

  62. Scout 1 januari 2019 22:50

    Dan us er weer ruimte voor Sammy. Die wil toch liever naar Heracles dan dat saaie Zwolle lijkt mij.

    3
    1
  63. Rono 1 januari 2019 22:49

    Heeft het nooit kunnen maken in het 1e, helpt de mooiste kansen om zeep. In het 2e lukte het wel, daar scoorde hij aan de vleet. Volgens mij is Armenteros nog beschikbaar, dus snel halen, dan kan Vermeij naar Doetinchem.

  64. Mw 1 januari 2019 22:48

    Voor een mooi bedrag verhuren of verkopen.

    2
    1
  65. Martin 1 januari 2019 22:47

    Die spits wat er nu staat is toch ook niks,die jongen heeft noit geen kans gehad

    1
    5