Heracles legt nieuwe verdediger vast

17 januari 2019

Heracles heeft zich versterkt met Mats Knoester. De verdediger komt over van Feyenoord.

Knoester (20) tekende een contract dat hem voor 2.5 jaar aan Heracles bindt met de optie op nog een seizoen. Het talent speelt al ruim veertien jaar bij Feyenoord en heeft in alle nationale jeugdelftallen gespeeld.

Tegenover de TC Tubantia laat hij weten zin te hebben aan het avontuur. “Ik was toe aan nieuwe energie aan iets nieuws. Toen Heracles kwam, was het voor mij direct duidelijk. Ze staan bekend als club waar jonge jongens zich kunnen ontwikkelen.”

25 reacties

  1. Kris 19 januari 2019 19:43

    De jeugdopleiding zoals we die nu hebben met de buren wordt wel gezien als ‘eigen’ jeugdopleiding door de bond. Er zijn meer clubs die het zo hebben georganiseerd. Voor ons was het in die tijd een goede deal en de situatie ligt nu duidelijk anders. Wat mij betreft wordt het 50/50 qua financien en daarmee gelijk 50/50 qua zeggenschap.

    Goede aankoop!!! Typische Heracles aankoop.

  2. Foppe 19 januari 2019 19:36

    Wel een grote appel. Het spreekwoord was altijd: het kapitaal hoort in het veld te staan. Dat is dus aardig in evenwicht. Ben benieuwd naar de ontwikkelingen de komende jaren.

  3. Robbert 19 januari 2019 19:24

    Die 6 miljoen Foppe zal wel blijven liggen als ooit eens ‘magere’ jaren zullen aanbreken. Een appeltje voor de dorst zal ik maar zeggen. De mat mogen ze van mijn morgen vervangen. Kost ook geld, maar voor een hybride veld (ook van Ten Cate) zullen we wel een beetje korting krijgen. Verder zal er een trainingsveld bij moeten komen. Moet ook te regelen zijn. We krijgen toch ook van de eredivisie elke seizoen ruim 3 ton!

    De jeugdopleiding, volgens Toussaint zijn we nog in gesprek met de rooien. Maar die zullen nu, wetende dat we nog wat geld in kas hebben, ons niet laten wegkomen met 1,5 ton per jaar. Daar moet meer voor betaald worden. Meer betalen is ook meer zeggenschap, we gaan het zien of Heracles daar uit kan komen. Is wel van belang dat we een goede jeugdopleiding krijgen, wordt binnenkort ook verplicht gesteld door de ECV.

  4. Foppe 19 januari 2019 18:17

    Robbert, 6 miljoen, wat is het plan van onze club? Toch gras? Eigen jeugdopleiding?

  5. Robbert 19 januari 2019 13:45

    Vervolg: in het artikel van Tubantia van vandaag werd een tipje van de sluier gelicht over onze financiële positie. Positief resultaat van 2,6 miljoen, mede door transferinkomsten. Dat is niet zo vreemd want de meeste eredivisie clubs draaien pas winst als ze speler(s) goed verkocht hebben. Van de exploitatie moet de club het niet hebben, dat is nog niet in balans. Verder lees ik dat we een eigen vermogen hebben van ca. 6 miljoen. Dat is heel goed, je kan hiermee een tegenvallend seizoen het financieel opvangen. Ons bestuur is goed bezig, chappeau Heracles 👍👍

  6. Robbert 19 januari 2019 13:23

    Nog even wat over de c

  7. Robbert 18 januari 2019 15:39

    ‘ toch nog €150.000’ ik vind dat geen bedrag om je te verbazen EK ut D. We hebben feitelijk zelf geen eigen jeugdopleiding, ja dan moet je betalen als je een talent elders weg haalt met een doorlopend contract. Ik vind het voor voetbal begrippen een koopje. De man heeft in elk geval op hoog niveau zijn opleiding genoten, hij moet wel wat kunnen anders hou je het niet lang vol bij de Feyenoord opleiding.

  8. Alex 18 januari 2019 14:12

    Prima zet van Heracles om er een getalenteerde verdediger bij te halen. Ook goed dat het nu weer een Nederlander is en hopelijk spreekt Knoester ook een beetje Duits. Nu volop knallen bij Groningen en laten zien wie er de baas is !

  9. wijnands 18 januari 2019 11:06

    rikweits we hebben 2plekken over

    5
    1
  10. EK uit D 18 januari 2019 10:41

    Toch nog € 150.000 gekost.

    Zien als een investering in de toekomst. Was in de jeugdopleiding een zeer groot talent. Ontwikkelen en afwachten maar. Gun hem de tijd en volgend jaar kan hij aan de bak.

  11. rikweits 18 januari 2019 09:41

    Heeft iemand toevallig nog plek in de auto over en kan ik dan ook mee tegen FC Groningen uit? Stuur me een bericht via Instagram: rikweits

    Alvast dank!

  12. alibslechteinvloed 18 januari 2019 09:18

    blij dat de club destijds afscheid van dwarri genomen hebben meneertje blijft fouten na fouten maken
    https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/861400/-onacceptabel-incident-bij-nec-darri-en-achahbar-scholden-in-het-marokkaans-.html

  13. Marko 18 januari 2019 08:40

    Oftopic. Darri verbannen naar het 2e elftal van nec….

  14. marco 18 januari 2019 01:53

    Welkom Mats,Ik hoop dat je geweldig gaat spelen.Ben benieuwd.Succes bij de mooiste club van overijssel

  15. Stadioncheck 18 januari 2019 01:10

    Leeftijd zit nog rek in, heeft er zelf veel zin in.

    Goede opleiding genoten , en bij Heracles krijg je altijd een kans, je moet hem dan wel pakken !.

    Suc 6 good times in Almeloooow Mats.

    Make us proud geen woorden maar daden ;-).

  16. Foppe 17 januari 2019 23:22

    Aankoop voor de toekomst. Afwachten hoe hij zich gaat ontwikkelen en wanneer hij een kans krijgt, van onze trainer. Misschien a lucky shot, net als Hoogma?

    8
    1
  17. BonaFide 17 januari 2019 22:52

    @Robbert: dat zal hem helaas niet worden. Summerville is verhuurd aan FC Dordrecht ;). Daarom was hem halen waarschijnlijk mogelijk. Feyenoord werkt met FC Dordt samen en omdat Summerville daar speelt wil Mats die kant waarschijnlijk niet op.

  18. Robbert 17 januari 2019 22:41

    Binnenkort moeten we toch met ons 2e team tegen Feyenoord. Kan hij zich direct doen gelden. Mogelijk komt hij die Summerville dan weer tegen, kan hij direct de zaken even rechtzetten……….

    Afwachten mogelijk hebben we weer een pareltje binnen gehengeld.

    7
    2
  19. BonaFide 17 januari 2019 22:06

    Een groot talent een aantal jaar geleden. Daarna een zware blessure gehad en er een jaar uit gelegen. Bouwt net weer wedstrijdritme op in Jong-Feyenoord (zo snel kom je niet terug van zo’n blessure), ondanks dat hij nu een tijdje stil staat in zijn ontwikkeling. Heeft nauwelijks kansen gehad bij de Rotterdamse hoofdmacht (zoals de belachelijke afhandeling van zijn akkefietje met Summerville). Komt ook door het ongelukkige moment van zijn blessure; op dat ogenblik maakte hij net aanspraak op speelminuten in het eerste. Jong, redelijke inspeelpass, ‘harde verdediger’ en doet er veel voor om te slagen als prof. Zo heeft hij een diëtist in handen genomen rond 2016. Wie weet bloeit hij op in een nieuwe omgeving. Kan zeker wat worden :). Op het eerste gezicht goed gescout. Trots dat zulke talenten bij ons aanhaken.

    13
  20. Wart Zwit 17 januari 2019 22:03

    Martijn Krabbendam heeft het op Twitter over een bedrag van 150.000 euro. Dit lijkt mij niet een bedrag wat je neertelt voor een speler voor het tweede elftal. Verder heb ik totaal geen indruk van deze jongen, ben enorm benieuwd!

    8
    1
  21. zwolle 17 januari 2019 21:00

    Is ie zondag al speelgerechtigd?

    7
    4
  22. Geert 17 januari 2019 19:59

    Klinkt allemaal veelbelovend! Succes Mats!

    10
    1
  23. André 17 januari 2019 18:07

    Welkom en veel succes!

    21
    1
  24. FR 17 januari 2019 18:06

    Degelijke speler met prima mentaliteit. Stevig in duels en durft in te spelen/ in te dribbelen. Hebben jullie een goeie aan. Feyenoord is weer eens onnavolgbaar in haar beleid.

    31
    1
  25. Hans 17 januari 2019 18:06

    Welkom Mats, en zo te lezen op de feyenoord sites snapt men niet dat ze hem zo makkelijk hebben laten gaan.

    26
    1