“Dit was de slechtste wedstrijd onder mijn leiding”

20 januari 2019

Frank Wormuth is niet te spreken over de de wedstrijd tegen FC Groningen. De Heraclieden werden met een 3-0 nederlaag huiswaarts gestuurd en de trainer geeft aan dat hij zijn spelers nog niet eerder zo slecht voor de dag zag komen.

“Het was helemaal niks”, zo spreekt hij tegenover FOX Sports. “Groningen was fantastisch. Bij ons was het de meeste tijd slecht. Ik denk dat het de slechtste wedstrijd van Heracles was die ik dit seizoen heb meegemaakt.”

“Het was helemaal niks. Echt een heel slechte wedstrijd. Ik denk dat we nog in winterslaap waren. Ongelofelijk. Als je de duels niet wint, kun je de wedstrijd ook niet winnen.”

9 reacties

  1. Freddy scholtens 23 januari 2019 18:18

    Reactie trainer
    Dit was de slechtste wedstrijd onder mijn leiding.
    Hij is zeker uit naar willem2 vergeten !

  2. heraclassic1961 21 januari 2019 16:58

    Ik heb inmiddels door dat Wormuth zijn opstelling aanpast aan de tegenstander. Verder is de Duitser iemand van, als je je niet houdt aan de teamdiscipline dan sta je er naast. Zo zijn er een aantal spelers geweest die gedurende de winterstop zich niet hielden aan hun individuele trainingsprogramma (Breukers en Van Hintum? Wie weet). Duidelijk is wel dat Heracles onder Wormuth stappen wil maken en wie niet mee kan valt buiten de boot (zie Niemeijer, Darri en Vermeij).

    3
    1
  3. Eddy 20 januari 2019 18:33

    Nou…das tenminste iets. Dit geeft aan dat ie wel zelfreflectie heeft. De hamvraag is dan alleen….wat ga je er dan aan doen Herr Trainer. Vraag je eindelijk om 2 versterkingen, omdat je eindelijk beseft dat je kwaliteit (verdediging) tevens leiding/routine mist in het veld? Dat zijn je 2 onmisbare schakels. Zet je eindelijk een VAST team meer met een VASTE SPEELWIJZE vanaf morgen voort dan? Zodat de mannen ook gewoon weten wat ze moeten doen? Het is net als bij een aapje. Ook een aap weet exact wat ie moet doen als je het kunstje maar vaak genoeg herhaald. Het is echt geen hogere wiskunde. Begin daar na een half jaar nu eens mee!!

  4. Rono 20 januari 2019 11:33

    Heracles verliest standaard zijn 1e wedstrijd na de winterstop las ik ergens en ja hoor, ook deze gaat kansloos verloren. Motivatie en mentaliteit speelt mee, dat ligt voor groot deel aan de spelers, ook aan de trainer. De opstelling speelt ook mee en daar is onze trainer verantwoordelijk voor. Dus heer wormuth, zoek het voor het grootste deel bij jezelf.

    12
    2
  5. Marc 20 januari 2019 11:27

    Als je uit bijna alles verliest en thuis bijna alles wint zit je dus op 50%. De heer Wormuth denkt uit een eerder bericht er nog 25% meer ui te kunnen halen… Dat is dus nog geen 100% en als prof mag je toch verwachten dat er 110% inzet is, daar train je per slot van rekening de hele week voor! Je weet dat een club in nood als Groningen iets moet forceren en hebben dat gedaan door het halve 11-tal te vervangen door ex-Heraclieden. Kortom, je weet wat je te wachten staat. Hij heeft z’n 11-tal dus niet goed voorbereid en ligt het voor een groot deel aan hem. Hou m’n hart vast voor komende week, anders wordt het één grote wintersportvakantie waar het alleen nog maar naar beneden gaat van de piste.

  6. Arend 20 januari 2019 11:23

    Ja Frank jij stuurt elke keer weer een compleet ander team het veld in. Breukers en van Hintum horen gewoon in de basis, net als Dalmau. Alledrie spelers die fel zijn in de duels, dat miste je gisteren.

    17
  7. Arthur 20 januari 2019 10:47

    Frank heeft in ieder geval zelfreflectie. Het probleem is volgens mij heel simpel maar ik ben natuurlijk maar een simpele supporter. Er mist enorme gretigheid en de wil om te winnen.

    En dan is er weer een afstraffing (met name in de uit wedstrijden) en dan winnen we plotseling weer thuis met klinkende cijfers. Er is ook een groot verschil te zien in het spel. Thuis heb ik nu een flink aantal keren wel een gretig, sprankelend Team gezien. Geweldig.

    Het is jammer want als we dit onder controle krijgen komen we zo ontzettend veel verder. Vraag is er dan wel waar dit aan schort. Een aantal spelers zijn al langer bezig om weg te komen maar dat mag toch niet zo’n invloed hebben? Je bent professional of niet. Ik dacht ook weleens: ligt het dan aan gras/kunstgras. Het is nl. wel opvallend dat we vaak daar verlies hebben en thuis op eigen veld winnen. Maar dat zal ook wel een onzinne stelling zijn en ook geen verklaring voor mentaliteit en gretigheid. Als laatste zie ik wel dat er niet een echte leider in het veld is. Peterson is dat niet. Kijk bijvoorbeeld eens naar Virgil. Die loopt continue te corrigeren en te praten tegen de verdediging. Bij ons is er in verhouding weinig communicatie zichtbaar in ieder geval…

    Zorg dat het lek bovenkomt! Dat is toch taak van de staf en analyse.

    11
    1
  8. Geja 20 januari 2019 10:41

    Als ze nog gemotiveerd moeten worden met zo’n salaris weet ik het ook niet meer

    13
    1