Peterson weet dat het beter moet: “Geen club wil me zo hebben”

27 januari 2019

Heracles aanvaller Kristoffer Peterson was de revelatie van de eerste tien wedstrijden, maar sinds de uitverkiezing voor het nationale elftal en de interesse van diverse clubs, is de vorm ver te zoeken.

Tegenover de TC Tubantia geeft hij aan dat hij beseft dat geen club hem op deze manier wil hebben. “ls ik zo slecht speel, wil geen club me hebben. Ik moet eerst maar eens zorgen dat ik mezelf verbeter. En dat we als ploeg weer op de juiste weg komen.” Aldus de aanvaller tegenover de Enschedese krant.

Peterson heeft dit seizoen al tien treffers op zijn naam staan. Gisteren tegen PEC Zwolle kon de aanvaller op elf komen, maar hij miste een penalty.

15 reacties

  1. heraclassic1961 28 januari 2019 17:17

    Het is ook aan de TS om hem te wijzen op wat beter moet. Zo creeert hij wanneer hij een man wil passeren te weinig ruimte voor zichzelf waardoor een actie op de benen van een tegen strandt. Hij wil als het ware “door een tegen- stander heenlopen”.
    Hoe het wel moet kun je zien bij Arjen Robben en bij Idrissi van AZ. Dus goed voorbeeld doet volgen.

  2. Kris 28 januari 2019 08:42

    @Scout. Dat idee begint bij mij ook steeds te meer te leven. Het mag soms wel eens knallen of onderling schuren. Het is zo braafjes allemaal.

  3. Scout 28 januari 2019 08:09

    Onze trainer is nog te veel docent. Hij traint onze spelers alsof ze de trainersopleiding doen.

    7
    1
  4. lucenskedee 28 januari 2019 02:38

    Plezier en strijdlust in het voetbal dat is wat ik mis bij ons , neem een voorbeeld aan van Persie.

  5. Pielle 27 januari 2019 18:30

    Ook al leren ze van hun fouten, ze krijgen in Den Haag een Jantje met voorop El Khayati schiet er minimaal 2 in. Die week er op veegt Ajax heel Almelo van het vloer minimaal met 3/4 doelpunten verschil. Uitkomst na 2 weken? 12/13e plek… Dit wordt hem gewoon helaas en Wormuth wordt weggestuurd als gevolg

    6
    10
  6. LEE 27 januari 2019 17:13

    Prima gedachte van Peterson en ik hoop dat hij snel weer in vorm komt. Ik hoop trouwens ook dat een heel deel van de rest van de groep ook van zichzelf vindt dat ze er op dit moment geen hout van kunnen en dat graag weer wil verbeteren

    15
    2
  7. Frans up 27 januari 2019 17:06

    Tim, een dan gaan er ook nog een flink aantal fluiten. Ik merk wel dat een groot deel, klaar is met de trainer en een aantal maniertje van een paar spelers.

    9
    4
  8. Tim 27 januari 2019 16:51

    Dieptepunt was misschien nog wel de sfeer in het stadion (gelijk vanaf minuut 1).. wat zijn wij een softe club aan het worden.. helaas!

    17
    7
  9. Black&white 27 januari 2019 16:46

    Mooi dat hij dit zegt en begrijp hem volledig, alleen gaat het voor ons als supporter niet direct om jou christoffer?
    Jij bent afhankelijk van je medespelers naast je eigen inbreng en daar loopt het bijzonder slecht.
    Dat Peterson een pennal mist? Naja het zij zo…
    Volgende keer zit ie wel….
    Het vertrouwen moet terug in de groep!!!

    7
    1
  10. Zwolle 27 januari 2019 16:44

    Een Ajax-supporter zal het niet met je eens zijn. Zo zie je maar dat je oordeel afhangt van de bril de je op hebt/zet. Soms gaat het geweldig, speelt Ajax geweldig tegen Bayern, nu weer dramatisch. Niet alleen als Heraclessupporter maar ook als Supporter van Ajax of welke club dan ook heb je daar mee te maken en mee te leven

  11. Lucenskedee 27 januari 2019 16:33

    Net fey-ajax gezien prachtige wedstrijd, strijdlust alles erop en eraan maar vooral plezier in het voetbal kijk naar van Persie.

    5
    1
  12. Kris 27 januari 2019 15:58

    Ik heb bij hem heel vaak het idee dat hij veel te graag wil. En als het dan even wat minder gaat, hij nog meer zijn best gaat doen en zichzelf over de kop loopt. Hij loopt dan vooral tegen zichzelf te voetballen. Hij moet leren om simpel te voetballen, even balletje kaatsen en zijn opdrachten uit voeren, en dan komt het goed.

    8
    1
  13. J.H 27 januari 2019 15:56

    Goed van hem dat hij dit zelf inziet,

    en @Joe inderdaad jou tip voor de trainer is helemaal waar. heb jij gelijk in.

    4
    1
  14. Joe 27 januari 2019 15:53

    Goede zelfrelectie van hem!!!! En ook helemaal waar wat hij zegt.

    Het is in potentie een goede speler maar het komt er nu niet uit. Gebrek aan zelfvertrouwen?? Maar ook het gebrek aan vaste structuren in het elftal. Zonder vastigheid in de opstelling om hem heen zal het voor hem (maar ook voor andere spelers) erg moeilijk worden om weer zijn draai te vinden!!

    Beste trainer: help Peterson om zijn vorm terug te krijgen door onder andere te kiezen voor een vaste basis. Als het even kan met Van Hintum voor Cyborra en vervanging voor Van den Buijs.
    Dan komt het vertrouwen vanzelf weer terug. Het eerste deel van de competitie kon het ook!!

    13
    1
  15. Henk 27 januari 2019 15:52

    Goed zo peterson

    8
    1