Praat mee: ADO Den Haag – Heracles

28 januari 2019

Heracles speelt volgende week zondag 3 februari de uitwedstrijd tegen ADO Den Haag.

De Zwart-Witten verkeren in een vormcrisis, want maar liefst zeven (!) van de afgelopen negen wedstrijden gingen verloren. Gaat Frank Wormuth met zijn elftal tegen ADO Den Haag eindelijk het tij keren?

ADO Den Haag - Heracles. Wat denk jij?

  • ADO wint (63%, 150 Stemmen)
  • Heracles wint (26%, 63 Stemmen)
  • Gelijkspel (11%, 25 Stemmen)

Totaal aantal stemmers: 238

165 reacties

  1. henri 3 februari 2019 18:53

    Waarom is iedereen zo verbaasd dat we verliezen bij Den Haag. Een uitnederlaag is gewoon een gegeven. Het is een kwestie van gebrek aan kwaliteit. Fledderus is de grote schuldige van dit stelletje kneuzen en niet de trainer. Uit wanhoop wisselt de trainer elke week. Hij heeft geen materiaal en dat mag Fledderus zich aanrekenen. Het komt volgens hem allemaal wel goed, maar hij zou beter moeten weten. Een keer houdt het geluk op. Volgende week ondergaan we de nederlaag tegen Ajax en dan is Fortuna thuis de wedstrijd van de waarheid. Bij een nederlaag is nacompetitie wel heel dichtbij en het doemscenario: rechtstreekse degradatie.

    8
    3
  2. Zwolle 3 februari 2019 18:49

    Geef mij maar een trainer als Stam,iemand die zelf weet waar het om gaat

    6
    1
  3. Wormuth Raus 3 februari 2019 18:49

    Volgend jaar geen derby tegen Twente. Jammer, maar eigen schuld. Met het vertrek van Smit, Nico-Jan en John zijn we al het voetbalverstand kwijtgeraakt binnen de club.

  4. jan 3 februari 2019 18:46

    Waarom moest men voor een Duitse trainer gaan die alleen maar de theorie in praktijk brengt Marcel keizer van Ajax was vrij en ook andere namen ga nu maar voor gjverbeek

    1
    9
  5. Foppe 3 februari 2019 18:44

    De tijden onder Brood en Jan de jonge herleven. Dus bestuur doe hetzelfde. Wormuth ontslaan, en laat hij al zijn Duitse vrienden meenemen.

    7
    1
  6. Sjaak trekhaak 3 februari 2019 18:42

    Van nief en drost(allebei contract ontbinden voegen niets toe)
    Wat een elftal hebben we bij mekaar,elke keer andere spelers erin komt goed met de zelfvertrouwen. Weg met de trainer het is geprobeerd maar levert niets op.
    En voor al die mensen die positief blijven plek 16komt snel blijf maar positief.Kunnen we volgend jaar weer beginnen in de kkd mooi man old skool

    8
    1
  7. John 3 februari 2019 18:42

    Je kunt de laatste weken je reacties gewoon kopiëren en plakken, alleen met af en toe andere namen. En Peterson in de 86e minuut inbrengen terwijl je in de 85 minuten daarvoor geen fatsoenlijke kans hebt gecreérd is op zijn minst niet handig.

    5
    1
  8. Waldo 3 februari 2019 18:39

    Hafc1903 je bent niet goed. Ado stelde niks voor. Dit had je moeten winnen. Heb geen voetbal gezien helemaal niks lukte.

  9. Koen 3 februari 2019 18:39

    Wormuth rot op

    9
    1
  10. Henk 3 februari 2019 18:38

    Kan die kuttrainer er nu eindelijk uitgeschopt worden dit is toch echt drama

    9
    1
  11. De roze panter 3 februari 2019 18:38

    Snapt iemand er hier nog iets van????? Wisselen terwijl de 1-0 in de lucht hing, en vlak voor tijd de 1 ste wissel doen …en dan de 2 de in blessuretijd.Voor mij is de trainer niet te volgen

    1
    3
  12. Freddy scholtens 3 februari 2019 18:38

    Het kan allemaal tegenzitten soms lukt het niet.
    Maar ik word ook trainer !
    Dat kan niet anders
    Als jullie als trainers van heracles niet zien dat die kuwas geen corners kan nemen
    Ik ben tevreden met de helft van hun salaris.
    Elke speler geen motivatie
    Nog niet een fatsoenlijke aanval
    Jullie kunnen er niets van.

  13. Jan 3 februari 2019 18:38

    2-0 viel nog mee

    6
    1
  14. Evert 3 februari 2019 18:37

    WORMUTH RAUS

    8
    2
  15. Niels Groothuis 3 februari 2019 18:37

    Het meest zorgelijke is dat er totaal geen enkele voetbal gedachte te bespeuren valt de laatste weken. Geen systemen. Geen automatismen. Geen vertrouwen.
    Enige waar we ons nog aan zouden kunnen optrekken is een stunt volgende week maar ik zou niet weten hoe!! Drama.

  16. Stulanowski 3 februari 2019 18:37

    Vraag mij het hele seizoen al af wat het nut is om al die corners keihard richting de eerste paal te schieten.

  17. Kobus 3 februari 2019 18:37

    Sorry ik was in begin heel gecharmeerd van de trainer maar dit kan echt niet!!!
    Niks doen bij 1-0 achter staat en danPeterson in 84ste minuut manman

    13
  18. Zwolle 3 februari 2019 18:37

    Ja mag je als trainer wel eens achter de oren gaan krabben als je zo ver terugzakt.
    Ze zijn compleet de weg kwijt

  19. Rono 3 februari 2019 18:36

    We hebben verdomme 8 vd 10 verloren, vlgnde week 9 vd 11, dat kan toch niet? Gewoon niks doen en die wormuth masr door laten rommelen en we vliegen eruit. Het lijkt helemaal nergens op. We verliezen van een ploeg die ook helemaal uit vorm is. Versterkingen waren niet nodig, nee, tuurlijk niet. Wel eens gedacht Fledderus, dat we in begin ook beetje geluk hebben gehad. Dit gaat zo niet goed aflopen, het spel lijkt gewoon nergens op. Biedt weinig hoop

    10
    1
  20. HAFC1903 3 februari 2019 18:36

    Zeurende mensen in de reacties in 3, 2, 1….

    Vandaag was het een stuk beter dan de gemiddelde uitwedstrijd dit seizoen, alleen maken we zelf niks af en letten we achterin 2x niet op, ik vind niet dat dit de schuld is van de vele wissels vandaag want het ging een stuk beter vooral verdedigend.

    1
    16
  21. Andre struis 3 februari 2019 18:35

    Ik mag toch hopen dat heracles Frank Wormuth op de trein word gezet want het word iedere week slechter als jullie een luisteren naar alle reacties moet daar toch wat aan gedaan worden bvd ⚫️⚪️

    7
    2
  22. 1903 3 februari 2019 18:35

    Ook speelde van Nieff best goed vandaag

    2
    8
  23. Willem 3 februari 2019 18:35

    Wat een kwal van een trainer met zijn opstelling. Deze man is ongeschikt. Bestuur moet direct in grijpen anders komt het niet goed en zullen we moeten vrezen voor degradatie plek.

    11
  24. Stef 3 februari 2019 18:35

    Plekje 16 komt steeds dichter bij. Maar Frank weet aĺles beter. Bij NEC hadden zo ooit ook een Duitser die de 1e seizoenshelft goed begon. Degradeerde en kon ook geen Nederlands.
    Wat een K weekend

    9
    1
  25. Rick 3 februari 2019 18:34

    Kunnen ze die Wormuth niet gewoon al in de blessuretijd de laan uitsturen? wat een armoedig voetbal zeg…

    7
    1
  26. 1903 3 februari 2019 18:34

    Ondanks dat dit het slechtste voetbal in jaren is vind ik dat we moeten vasthouden aan onze trainer en hem vertrouwen gunnen in plaats van de laan uit sturen.

    4
    9
  27. Waldo 3 februari 2019 18:34

    Wormuth je maakt ons kapot. De Jong was het zelfde en die moest weg. Waneer ga jij?

    6
    2
  28. EK uit d 3 februari 2019 18:33

    Wat een knakenelftal.

    8
    1
  29. Toekan 3 februari 2019 18:33

    Kut trainer

    9
    2
  30. DDB 3 februari 2019 18:28

    Dalmau is ook een miskoop geweest. Begon leuk maar verder… Totaal geen techniek of iets.

    8
    6
  31. Leo 3 februari 2019 18:27

    Ik ben bang dat we een paar extra wedstrijden tegemoet gaan die we niet willen…

    12
    1
  32. DDB 3 februari 2019 18:27

    Volgend jaar weer naar de Eagles toe. Almere uit. Zin aan! Osman kan er ook geen klote meer van, maarja wie nog wel? Hele elftal is KK waardig momenteel.

    8
    4
  33. Mfw 3 februari 2019 18:25

    Mijn god wat een faalhazen.
    Nacompetitie we komen eraan!

    9
    2
  34. Henri 3 februari 2019 18:25

    En nog geen wissels???

  35. Waldo 3 februari 2019 18:25

    Hoe lang pikken we dit nog

    7
    2
  36. Toekan 3 februari 2019 18:23

    Gvd

    2
    2
  37. Arend 3 februari 2019 17:59

    Simpele conclusie (en ook vrij open-deur): we scoren niet uit de kansen die we krijgen. In de eerste seizoenshelft kregen we er ook zat tegen maar scoorden we ook aan de lopende band. Nu gaan ballen zoals die van Kuwas zojuist er gewoon niet in…

    8
    2
  38. De roze panter 3 februari 2019 17:45

    Zou toch Petersen en Duarte er in doen…..dit is vragen om moeilijkheden. Misschien zijn ze doordat ze zijn gepasseerd extra gebrand en kunnen ze de wedstrijd ten gunste van ons in een goed resultaat neerzetten.

    6
    3
  39. Leo 3 februari 2019 17:39

    Geen fatsoenlijke opbouw/aanval, laat staan kans gezien.
    Wat een stelletje amateurs zeg. En dan bedoel ik het hele speelveld.
    Als je inderdaad van dit ADO niet wint dan wordt het vechten tegen de play-offs voor degradatie.Maar goed, wie weet wat een lejker kopje warme thee voor wonderen kan verrichten

    10
    3
  40. Arend 3 februari 2019 17:35

    Enige positieve vind ik v Hintum ipv vd Buijs.. voorin houden de spitsen geen ballen vast helaas…

    16
    1
  41. Kobus 3 februari 2019 17:34

    Zou toch eerst Duarte proberen

    11
    1
  42. Henri 3 februari 2019 17:34

    Wat een dramatisch niveau weer. Zit echt helemaal geen voetbal meer in. Gelukkig is Ado ook slecht, maar die proberen het tenminste

    8
    1
  43. Manoman 3 februari 2019 17:24

    En weer is er totaal geen beleving..

    8
    1
  44. Zwolle 3 februari 2019 17:19

    Wanneer je tegen dit ADO niet kunnen winnen, dan weet ik het ook niet meer.

    4
    3
  45. Zwolle 3 februari 2019 17:09

    De twijfel en onzekerheid zie je er aan af. Geen patronen te zien, geen automatismen
    Wat wil je ook met al dat gewissel

    11
    1
  46. Pielle 3 februari 2019 16:52

    Zolang deze man overal en elk wedstrijd gaat rouleren krijgen we van iedereen, zelfs volgend jaar pak slaag van onze buren. Ik zeg het maar alvast, ik als ik speler zou tenminste niet fijn om elk wedstrijd te spelen met andere teamgenoten. Dat maakt mij onzeker

    8
    9
  47. Jack Frost 3 februari 2019 16:30

    Hoe lang nog voordat Jakubiak weer inzetbaar is? Want is ook een prima middenvelder.

    6
    1
  48. Hans 3 februari 2019 16:12

    Dit wordt helemaal niks. Achterhoede en middenveld is KK niveau.

    1
    7
  49. Robbert 3 februari 2019 15:45

    Ze onze trainers maken er weer chocola van😬 Van Hintum voor Van den Buijs in het centrum en Jesper Drost ( die nog helemaal niets heeft laten zien) voor Duarte. Tot slot Konings voor Peterson.! We gaan het zien, bij verlies zal het wel duidelijk zijn wie hiervoor verantwoordelijk is. Ik vind het een verrassende opstelling. We gaan het zien.

  50. Stef 3 februari 2019 15:42

    Duarte op de bank

    Heel vreemd

  51. 1903 3 februari 2019 15:41

    Dalmau en konings starten, van hintum centraal lijkt het. 4-4-2 vandaag ?

  52. Noh 3 februari 2019 15:39

    Nu ik beter kijk zie ik het pas, drost voor duarte.. … … … … …

  53. Noh 3 februari 2019 15:38

    Kan ermee door de opstelling.. Laten we hopen

    1
    3
  54. Robbert 3 februari 2019 14:28

    Niet lopen kloten met de opstelling trainer:
    Blaswich
    Droste, Rossmann, Van de Buis, van Hintum

    Duarte, van Nieff, Osman

    Kuwas, Dalmau en Peterson

    Van de. Buijs krijgt deze ene wedstrijd nog wat krediet, faalt hij weer dan Van Nieff in het centrum. Idem Peterson, als hij faalt dan Van de Water er in. Is Breukers weer hersteld dan Droste op de bank.

    9
    1
  55. Kelvin b 3 februari 2019 14:27

    Blaswich mag van mij wel eens. Wissel vindt hem niet echt een super keeper

    3
    6
  56. Stulanowski 3 februari 2019 13:13

    @dennis

    Zie daar de eerste infiltrant uit Den Haag. Had jullie eerder verwacht!!!

    5
    1
  57. Dennis 3 februari 2019 13:08

    Ik zou het elftal nu aanpassen en laten zien dat dit nir langer kan ! Geef jongens de kans die wel willen en dam een tijdje laten staan.

    Blaswich

    Breukers Rossman Knoester Czyborra

    Osman Drost Duarte

    v.d Water Konings Dos Santos

    1
    14
  58. De roze panter 3 februari 2019 00:57

    Toch effe een korte reactie op bepaalde stukken. Ik mis zoals zovelen inzet en strijd. En het gewissel van de trainer vind ik ook geen meerwaarde voor oa een goed staand team. Sterker nog Zoals het overkomt op het veld is het los zand bij velen…ieder voor zich en god voor allen. En of dat nu ligt aan de trainer of aan de spelers of aan een mix van beiden, Het komt niet over dat ze er voor 100% voor willen gaan. De sfeer komt vanzelf …Maar dan zullen de spelers meer strijd en beleving moeten laten zien. En wbt de oud spelers Looms en Rekers?????? Kwalitatief niet te vergelijken met wat er nu staat misschien….maar zie ze liever ballen dan vele die er nu staan. Ze speelden zich elke wedstrijd voor de volle 150% kapot door hun geweldige voetbalmentaliteit en voor de supporters. En daar zie je naar mijn mening oa Breukers dezelfde instelling hebben. Maar hij kan de kar niet alleen trekken. Het zou de spelers sieren als ze na weer een wanprestatie de meegereisde supporters tegemoet kwamen. Velen van hen geven veel van hun zuurverdiende geld uit om mee te kunnen gaan.

    22
    1
  59. Black&white 2 februari 2019 20:17

    Wtf is fc rente???

  60. wessels dik 2 februari 2019 17:17

    sjon als je beter had opgelet ging het om een gerucht geen rukbaarheid aangeven..

    2
    3
  61. Sjon 2 februari 2019 17:14

    Keek gisteren vi, johan derksen had gezegd dat merad jordania fc twente wil kopen.
    Is dit waar?!

    3
    2
  62. supermarktspotter 2 februari 2019 16:12

    poh wat een drukte bie het stadion vandaag!
    en er liep een getint persoon met in zijn kielzog 2heren in pak naar buiten.

    1
    4
  63. Hafc 2 februari 2019 15:01

    @Robbert,
    Het is logisch dat Mark-Jan dat niet gaat benoemen in een interview dat de trainer moet ophouden met het rouleren. Een technisch directeur moet zich nooit gaan bemoeien met de opstelling van het 1e elftal. Verstandige teksten van Mark-Jan in de Tubantia en laten we toch maar weer zien dat we een gezond clubbie zijn met zijn allen en verstandig;)

    10
    3
  64. Arthur 2 februari 2019 14:55

    Misschien volgend jaar gewoon wel weer op trainingskamp… Volgens mij doe je dat namelijk voor sfeer en teambuilding, niet voor conditie…

    Maar goed, Ajax is ook winterslapend de winterstop uit gekomen, dus persoonlijk vind ik niet dat het aan spelersmateriaal ligt.

    Tegen Groningen liet je jezelf gewoon met de rug tegen de muur zetten en is die domme hands-bal gewoon een gevolg van onder druk staan en gebrek aan vertrouwen…

    Net als bij tennis heb je ‘forced’ errors en ‘unforced errors’; ik vind die laatste categorie best meevallen, maar die eerste categorie (fouten die geforceerd worden doordeweeks tegenstander) vind ik veel te hoog liggen.

    2
    2
  65. Stwg 2 februari 2019 13:18

    FRANK twijfelt nog over 6 posities. Zie rtvoost.
    Nou dat weet ik de uitslag wel weer

    12
    5
  66. Robbert 2 februari 2019 13:18

    Goede uitleg van MJF in Tubantia vandaag. Er is hier iemand die beweerde dat er met Thomas Bruns zou zijn gesproken, dat werd direct ontkracht. Heel logisch met de spelers die we hebben, bovendien ben je hem in juni weer kwijt. Rust bewaren en spelers vertrouwen geven is het credo. Dat hoor ik hem ook zeggen in het interview. Het enige wat ik mis is dat hij de trainersstaf er niet op heeft aangesprokenen dat ook zij spelers vertrouwen moeten geven en keuzes moeten maken! Ophouden met het blijven wisselen van spelers!

    8
    3
  67. Hafc 2 februari 2019 13:01

    @Pollie,
    Leuke opstelling! Vooral dat Merkel geschorst is en jij hem opstelt! Knap werk!

  68. De Videoscheids 2 februari 2019 10:43

    Ben na het lezen van het intervieuw van MJF in de Tubantia volledig overtuigd.
    Er is onvoldoende voetbal know how aanwezig in het Polman Stadion.
    Trainer en TD zien het gewoon niet.

    8
    3
  69. Thomas 2 februari 2019 10:42

    Laten we Tannane vooral sterkte en succes bij zijn zoveelste herstel wensen. Maar het zou bespottelijk zijn om hem nu naar Heracles te halen. Iedereen die weet welke negatieve invloed hij bij ons had op het teamproces, hoeveel energie, tijd en professionele hulp is ingeschakeld om hem steeds weer op de rails te krijgen, die weet: niet meer aan beginnen.

    14
    2
  70. Basic 2 februari 2019 10:38

    Spelers: Focussen en lekker voetballen. Gewoon genieten van je beroep!

    4
    1
  71. Pollie 2 februari 2019 10:18

    Ik hoop op mutaties na de wanprestatie tegen Zwolle.

    Opstelling

    Blaswich

    Breukers rosmann van nieff van Hintum

    Merkel Duarte Droste

    Kuwas dalmau konings/van der water

    Van nieff speelde het laatste seizoen bij Groningen in de verdediging. Beetje ervaring kan geen kwaad. Van den Buijs en sama brengen te weinig. Van Hintum heeft een prima 1e seizoen s helft gespeeld. Oogt solidere dan czyborra. Osman eruit. Is te wisselvallig en heb je enkel wat aan in een goed voetballiefhebbers ploeg. Droste viel goed in. Brengt duelkra het en drive. Peterson eruit. Is uit vorm. Koning brengt drive. Maar van der water verdiend ook een kans of wellicht die Santos. (Hebben alle drie geen kans gekregen tot dusver)

    2
    8
  72. LEE 2 februari 2019 07:57

    Idd, indien haalbaar gewoon doen. Jan Smit als zijn mentor op de achtergrond

    4
    7
  73. Hans 2 februari 2019 07:05

    Volledig met noh eens.
    Eén van de beste aanvallers ooit in het zwart-wit en dan moet het af en toe maar eens knallen.
    Met deze lieve jongetjes/ideale schoonzonen win je de oorlog ook niet.

  74. Noh 2 februari 2019 04:39

    Wat hebben wij überhaupt te maken als club met hoe hij zich bij anderen gedraagd? Nee tuurlijk is het niet goed nee. Natuurlijk geen 100% garantie dat het bij ons wel goed zou gaan maar denk dat heracles toch wat anders bij hem ligt dan alle anderen. En wat je zegt over ‘overal mislukt’, dan kan je er vast nog wel meer opnoemen die overal (bijna) mislukt zijn. Het is ook maar een idee hoor..

  75. Noh 2 februari 2019 04:33

    Oh zeker hoor. Liever een speler die het bij ons altijd heeft laten zien en met de goeie begeleiding bij ons het kan laten zien ipv groten deels ongemotiveerde geldtrekkers.

  76. de fluit 1 februari 2019 19:35

    noh spoor je wel? tanane is buiten heracles om overal zwaar mislukt en steeds uit de selecties gezet wegens wangedrag en z,n idioot wil jij terug?

    10
    5
  77. Noh 1 februari 2019 19:21

    Tannane contract ontbinden en terug laten komen.

    3
    12
  78. Kris 1 februari 2019 19:18

    Ik ben wel erg benieuwd naar de opstelling van zondag. De trainer wisselt sowieso al (te) veel en heeft gezien de afgelopen twee wedstrijden ook alle redenen om te wisselen. Wat mij betreft zet hij Peterson en Van der Buijs op de bank. Peterson speelt vooral tegen zichzelf en worstelt met zijn vorm. Even in de luwte zijn vorm laten vinden, lijkt mij wenselijk. Kan hij daarna weer vlammen. Konings gun ik een kans. Hij brengt veel energie en is ook doelgericht. Van Hintum op de plek van Buijs en Van Nieff voor de geschorste Merkel. Ze coachen alle twee vrij veel en zijn ervaren. Ik denk dat dan ook een Czyborra beter wordt. Drie punten zijn geweldig, maar ik teken ook voor een puntje..

    9
    1
  79. Thomas 1 februari 2019 17:22

    Tannane had bij Heracles ook ruzie met Bel Hassani. Dat is in een kleedkamer van AZ toen volledig uit de hand gelopen. Goed binnenskamers gehouden door de club. Door Heracles professionele hulp ingeschakeld. Blijkbaar toch niet definitief genezen.

  80. Arthur 1 februari 2019 15:58

    Weer een fijne allahu akbar-actie van Tannane🤦‍♂️ Hoeveel kansen heb je nodig in het leven?!? Doodzonde, want qua traptechniek en -kracht heb ik bij Heracles geen betere gezien.

    In principe hebben we genoeg verdedigers (een terugkerende Hardeveld, van Benthem, Pröpper die op de weg terug is, Sama die toch ook echt wel iets kan…). Ik vond de zwakte op de vleugels zitten. Met name Czyborra vond ik wederom tegenvallen. Al vind ik ook dat er veel minder een vechtmachine staat. Je zag Groningen zo hoog druk zetten dat we ons daar gewoon door lieten overrompelen. Aan het begin van het seizoen was ‘denken als één team’ het toverwoord, maar om een of andere reden zag ik niets meer van tactiek terug. We lieten ons gewoon gedomineerd worden.

    3
    2
  81. Robbert 1 februari 2019 14:24

    We moeten het doen met deze selectie. Ik had er wel een CV bij willen hebben nu Propper pas volgend seizoen inzetbaar is. Nu hopen dat onze spitsen hun hoofd leeg kunnen naken en zich volledig op Hetacles gaan focussen. Dat de trainer nu voor de hele 2e seizoenshelft gaat aangeven wie de vaste basis 11 spelers zijn en wie, bij blessures en schorsingen, de vervangers zijn. Het verhaal op de site van Hart voor Hetacles over zijn wijze van spelen en het rouleren met spelers, is klip en klaar! Kast hij daarmee ophouden en laten zijn assistenten zich daar eens over uitspreken. Dot jan niet, we zijn geen Barca of Manchester City met selecties van 25 topspelers. Frank Wormunth moet ook tot deze inzichten zijn gekomen, en als hij dat niet heeft/wil dan moet er vanuit onze directie maar een signaal komen.

    Als het duidelijk is voor de spelers dan weet ierdereen waar ze aan toe is. Duidelijkheid en vertrouwen geven is het belangrijkste in een teamsport. Voetballend hebben we in deze selectie kwaliteit genoeg om op de plaats te eindigen waar we horen. Als Kuwas, Duarte, Osman en Peterson hun niveau weer halen en de rest trekken ze mee, dan kunnen we gewoon 8e worden, daar ben ik 100 procent van overtuigd.

    10
    3
  82. Arthur 1 februari 2019 14:14

    Ik las dat Mohktar en Afellay transfervrij zijn…just sayin’…

    3
    2
  83. 1903 1 februari 2019 14:11

    Propper heeft weer rustig mee mogen trainen! Hopen dat ie er snel weer is

    3
    2
  84. flappie 1 februari 2019 13:58

    eeeeeeeey foppe ouwe pensioen trekkert hedde gij niks te doen of wa motte gij niet werken of bende gij uwe biljettekes aan het tellen? aj de toch te veel van hebt doe heracles er een paar en geef flappie gelijk een nieuw hokske

    2
    6
  85. Foppe 1 februari 2019 13:47

    Kan de naam van het vorige bericht ook worden aangepast. Ik heb moeite met de discriminerende naam. Ook zouden jullie hiervan moeten distantiëren.

    9
    3
  86. Pimmetje 1 februari 2019 10:28

    We staan 8ste. Plaats 4 was binnen handbereik. We hebben jonge spelers met potentie. Helaas is onze beste man Pröpper geblesseerd. We hebben een prachtig stadion met goede voorzieningen en de mooiste businessclub uit Nederland.
    Afgelopen maand 600 seizoenkaarten verkocht.
    Ik ben gewoon tevreden met en trots op Heracles.
    Één punt van kritiek ben ik absoluut eens.
    Minder wisselen en een vast team houden!

    27
    4
  87. Foppe 1 februari 2019 09:18

    Robbert, jij snapt de boodschap niet. Doet mij denken aan een uitspraak van Louis van gaal: ben ik zo slim en jij….

    3
    5
  88. Ome Jan 1 februari 2019 08:27

    Met Pröper in de opstellingen wil ik alleen maar duidelijk maken dat er absoluut geen vervanger voor is.

    4
    1
  89. Geert 1 februari 2019 08:17

    Mooi, 31 januari is geweest. Over tot de orde van de dag, geen vraag meer van supporters om nieuwe spelers, geen gezeur meer rond onze spelers, voetballen!

    Iedereen weet nu dat ze nog een half jaar bij Heracles spelen en er vertrouwen is in de groep die er nu is. Laat het zondag maar zien!

    5
    4
  90. EK uit D 1 februari 2019 07:20

    Voor het eerst in jaren is er bij een transferdeadline geen belangstelling voor een speler van Heracles. Dit zal niemand verbazen na de neerwaartse spiraal die alle spelers vertonen.

    Ik kan mij het eerste interview met onze trainer nog voor mijn ogen halen, hij zij daarin:
    1. ik ga eerst Nederlands leren
    2. we moeten vaker de nul houden (“zu nul spielen”)
    3. we willen aantrekkelijk voetbal spelen
    4. we willen spelers beter maken

    Helaas zijn alle punten tot op heden nog niet uitgevoerd. Hoe zou de directie en het bestuur deze trainer evalueren? Ben benieuwd.

    18
    2
  91. jack 31 januari 2019 23:51

    Sta al de hele avond voor de plus te wachten. Gebeurt vrij weinig

    5
    1
  92. Noh 31 januari 2019 23:34

    Nog 25 minuten, ik geef de hoop op😂

    2
    1
  93. Robbert 31 januari 2019 23:22

    Ps als je zoveel geld hebt Foppe, ga eens met Toussaint praten, hij kan jouw centjes wel gebruiken om de ambitie die jij bij de club mist, waar te maken 😉😂

    5
    3
  94. Robbert 31 januari 2019 23:19

    Ach Foppe je lult weer als een ..🐓.. zonder kop😂😂 Nee ik wil niet eens miljonair worden, ik ben tevreden met wat ik heb en kan. Het is veel belangrijker om gezond te blijven en een goede privé situatie in huis te hebben kerel! Ik ken hele rijke mensen die niet gelukkig zijn. Als jij al miljonair bent 😀en je nog rijker wil worden dan ben he rijp voor een psychiater.

    6
    3
  95. Tom 31 januari 2019 23:11

    Heel goed gehandeld door het bestuur weer. Peterson en Kuwas blijven en gaan in de zomer voor een leuk bedrag weg. Daardoor weer geld voor nieuwe aankopen als stand-in voor dos santos en vd water om vervolgens het jaar daarna het hele riedeltje opnieuw te doen. Jongens dit is al jaren zo en dat gaat ook niet veranderen. Live with it.

    Bankrekening van Fledderus blijft stijgen.

    7
    5
  96. Joe 31 januari 2019 22:19

    Heracles heeft toch een videoanalist in dienst. Ik ga er vanuit dat hij een overzicht heeft van de oorzaken van de vele tegendoelpunten.
    Ik kan me niet voorstellen dat daar, naast het feit dat minder briljant balverlies op het middenveld zeker 1 van de oorzaken is, niet is uitgekomen dat er een centrale verdediger bij moet komen. En laat ik dan maar gewoon duidelijk zijn in wat ik bedoel … een vervanger voor Van den Buijs. Het is echt niet persoonlijk naar hem toe maar hij is bovengemiddeld vaak betrokken bij tegendoelpunten.

    Dit heeft niets te maken met paniekaankopen of ambitie maar gewoonweg het resultaat van de tussen-evaluatie na de eerste seizoenshelft. Gewoon de lat der realiteit er langs leggen.

    Er zullen nog wel meer resultaten uit die evaluatie komen die aandacht moeten krijgen maar deze kunnen we niet kwalitatief voldoende binnen de selectie oplossen.

    6
    1
  97. Black&white 31 januari 2019 22:17

    Helemaal mee eens HAFC

  98. Hafc1903 31 januari 2019 22:13

    Voor aanstaande zondag is er maar een ding belangrijk:
    De supporters willen een ploeg zien dat voor elke meter strijd.
    Of we dan winnen of verliezen maakt niet uit, als er maar met het mes tussen de tanden wordt gespeeld!!

    16
    2
  99. Rex 31 januari 2019 21:49

    Ligt het aan de trainer, zijn speelwijze of opstelling ?
    Of hebben sommigen spelers geen zin meer in de werkwijze van de trainer. Ik zie geen inzet, wilskracht of samenspel bij een aantal spelers en dat werkt door in de groep.
    Stel dan maar spelers op die “iets” minder lijken te zijn dan degene die dwars liggen.
    Hopelijk zie ik het verkeerd en pakt heracles de draad weer op en nemen ze de drie punten a.s zondag mee naar Almelo.

    9
    2
  100. Joop 31 januari 2019 21:49

    Fleddie, slaap lekker. Morgen vroeg weer op, even het banksaldo controleren, ja hoor de zes miljoen staat er nog. Wees er zuinig op, wie weet is het volgend jaar nodig.

    7
    4
  101. Jojo 31 januari 2019 21:41

    Ik weet ff niet wie de schrijver is van het stuk in Hart voor Heracles Uitmuntend beschreven Dat moet een Wormuth en de staf toch ook lezen Waarom inderdaad niet vssthouden aan een vaste groep O wacht even zou Wormuth niet snappen wat hier staat Flauw van mij maar er zijn toch zoveel goede analyses afgegeven WORMUTH DOE ER WAT MEE Het water staat aan je lippen

    4
    5
  102. Black&white 31 januari 2019 21:31

    Persoonlijk vind ik dat we in de verdediging versterking nodig hebben en wel iemand die daar een leidende rol speelt, de spelers daar uitsnauwt als het niet loopt maar ook een compliment geeft als er hard gewerkt word.
    Een 2e propper vind ik eigenlijk dus mag ook op huurbasis komen.
    De meeste wedstrijden was het verdedigend al niet goed. In de eerste seizoenshelft werd dit verkapt omdat onze aanvallers in vorm waren en we wedstrijden wonnen.
    Nu gaat het wat minder aanvallend en verliezen we 😂.
    Op zich hebben we een behoorlijk middenveld (vind ik zelf) maar moet wel ff terug denken aan montero.
    Wat een speler was dat ook en heb vorig jaar erg van hem genoten.
    Wat de buren betreft? Er worden daar de kaarten gewoon gratis weg gegeven binnen bijvoorbeeld voetbalverenigingen e.d. dus laat je niets wijs maken over die zogenaamde geweldige opkomst!!!
    Bovendien wil ik ons niet vergelijken met onze buren

    5
    1
  103. Foppe 31 januari 2019 19:44

    Robbert, als ze mij vragen wat is jouw ambitie, dan zeg ik multi miljonair worden. Miljonair ben ik al, het andere zou ik mogelijk kunnen bereiken, en dat is ambitie. Dat mis ik bij onze club, want ik wil mijn ambitie bereiken met de aanwezige middelen en dat moet Heracles ook kunnen. Ik spreek het uit, de club niet.

    2
    11
  104. jan 31 januari 2019 19:32

    tim fantast

  105. Tim 31 januari 2019 19:22

    De naam Einnotmok schijnt rond te gaan bij Heracles.

    1
    6
  106. Robbert 31 januari 2019 18:54

    Jouw ambitie strookt niet met wat de club, financieel gezien, kan waarmaken. Dat moet je toch inzien! Je weet toch op welke plaats we budgettair staan! Je moet als Heracles gewoon een mega seizoen draaien wil je als de nummer 6 of 7 gaan eindigen en bij de clubs, die er horen te staan, zal alles tegen moeten zitten. Dat zou een keer in de 5 of 6 jaar kunnen gebeuren. Onder Verbeek en Stegeman is het ooit gelukt. We moeten als club gewoon enorm groeien ( begroting naar tenminste € 18 miljoen) willen we echt als subtopper gezien worden. Het lukt ons nig steeds niet om 10.000 seizoenkaarten te verkopen terwijl onze buren tegen Top Oss en jong PSV moeten spelen. Realisme Foppe dat ontbreek aan jouw betoog.

    5
    4
  107. Foppe 31 januari 2019 18:24

    Robbert, je vraagt om wat ik als ambitie zie, dat is wat anders dat wat Heracles ziet. Het is mijn ambitie, realistisch of niet, het boeit mij niet, ik ben supporter en mag dromen, de club mag ze waar maken of niet, ik blijf wel supporter..En het aantal spelers, de beste spelen en de rest valt af.

    7
    2
  108. Robbert 31 januari 2019 18:18

    Niet de zaken verdraaien Foppe, ik heb het nooit over een 12e tot 14e plaats gehad. Als dat her wordt hebben we een teleurstellend seizoen gehad en heeft onze club haar doelstelling niet gehaald. Dan hebben er wat mensen binnen Heracles wat uit te leggen.

    Ik moet wel lachen hoe simpel jij schrijft on ambitie te hebben om 6e te worden. Je bent van het padje door te stellen dat we Utrecht, Vitesse of Az wel even voor kunnen blijven! Clubs die tussen de 6 tot 10 miljoen ( Vitesse) meer te besteden hebben! Jij kent gewoon onze plaats niet binnen de eredivisie. Verder hebben Heerenveen en Groningen een minder seizoen, in een normale situatie staan deze clubs ook boven ons. Voor de overige clubs doen we niet onder en als het mee zit kun je 8e worden. Zit het tegen dan moet een 12e plaats er in zitten. Wat is daar mis mee!

    Je hebt het over Bruns en Armenteros. We hebben 6 middenvelders wat moeten we dan met Bruns! Goede speler, ik had hem er graag bij gehad, maar wat moet je dan met een van de andere 5 middenvelders? Geld weggooien en in juni gaat hij weer terug naar Vitesse. Zekerheid dat je 8e wordt met Thomas heb je ook niet! Armenteros, we hebben een spits uit Spanje opgehaald, moet je hem op de bank zetten terwijl je het in hem ziet zitten?

    Laat onze trainer nu eerst gewoon eens een tijd lang met dezelfde 11 beginnen. Spelers duidelijkheid en vertrouwen geven en ophouden met constant wisselen van spelers. Rust en duidelijkheid is het aller belangrijkste. En wij als fans, vertrouwen houden en vooral niet denken dat we zo maar in het linkerrijtje gaan eindigen.

    15
    2
  109. Foppe 31 januari 2019 17:26

    Robbert, ambitie is niet om 34 punten spelen, en tevreden zijn met plek 12 of 14, zoals nu. Ambitie tonen, was Bruns huren , Armenteros en een goede centrale verdediger er bij. Ambitie is zeggen we gaan voor plek 6 en volgend seizoen een volle bak. Ambitie tonen is ook weer vanuit het bestuur het u,jij,wij en ik zijn Heracles, maar wat hoor je nu, wie zie je nu. Oke er is geen Jan Smit meer, nu zit er een Jan saai.

    5
    9
  110. Robbert 31 januari 2019 16:43

    Ma een verblijft in het buitenland en helaas de wedstrijd tegen Pec moeten missen lees ik weer een heel hoop ellende hier. We hebben verloren en de bus met nieuwe spelers moet er komen. Verder is onze, ooit eens bejubelde, trainer de gebeten hond. Het simplisme in optima forma wat ik hier lees. Kom op fans, we zijn Heracles, al 15 jaar spelend op het hoogste niveau, een gezonde club met goede bestuurders. Het is toch te idioot voor woorden als je nu nog 6 spelers ( zoals FC Groningen) gaat aantrekken om het tij te doen keren? We zijn een club voor de 8e tot 12e plaats! Worden we de nummer 8 dan hebben we het uitstekend gedaan. Ik heb nog alle vertrouwen in de spelers die we hebben. Als ze hun form weer hebben pakken we nog genoeg punten en komen we niet in de problemen. Ik ben al lang blij dat we de groep gewoon bij elkaar houden dit seizoen. Paniekaankopen is nooit goed, en ambitie tonen is een mooi gezegd Foppe, maar maak het dan concreet. Wat is in jou optie ambitie? Spelers halen die ons sterker maken, ja dat begrijp ik. Moet de speler willen. Wat te denken over kunstgras, ik blijf er bij dat spelers van enig niveau, die ons echt sterker maken, niet op onze mat willen spelen. Dan nog het salaris wat wij kunnen bieden aan spelers van enig niveau. Met een winst van iets meer dan € 2 miljoen doe je niet veel in het betaalde voetbal. Zeker internationaal niet.

    16
    3
  111. lucenskedee 31 januari 2019 16:37

    Neem Armenteros da,s niet lukraak kopen of huren, maar verzekerd zijn van meer drive in de aanval en het spel.

    9
    2
  112. Foppe 31 januari 2019 16:15

    EK uit D, laten we hopen dat het goed blijft gaan, meer kunnen we niet. Vertrouwen hebben in onze club, is goed. Maar als supporter mis ik wel een beetje de ambitie. En het luk raak kopen van spelers geeft ook geen garantie. Tis lastig om bestuur te zijn.

    3
    2
  113. lucenskedee 31 januari 2019 16:05

    Het kan nog……………..

    1
    3
  114. EK uit D 31 januari 2019 16:02

    Zijn er nog supporters die in de buurt van het stadion wonen?
    Is er al witte rook zichtbaar?

    Of zijn er nog aanhangers die in hun auto voor het stadion of voor de plus staan, die nog bekende zaakwaarnemers en spelers naar binnen hebben zien gaan?

    Ik verwacht niets meer, Heracles raakt niet in de war als het goed gaat en raakt niet in de war als het minder gaat. Dat is de visie van de club en dat heeft ons gebracht naar een langdurige periode in de Eredivsie. We kunnen daar alleen maar respect voor hebben.

    8
    3
  115. Hans 31 januari 2019 11:04

    @kris…laat die trainer aub niet nog meer uit zn vaderland ophalen.
    Heeft volgens mij al genoeg schade aangericht.

    8
    13
  116. Kris 31 januari 2019 10:14

    Ik ga er zelf niet vanuit dat er nog wat bijkomt. Tuurlijk is een kwalitatief sterke linker verdediger welkom, maar ik zie dat zo 123 niet gebeuren, al heeft onze trainer natuurlijk wel goede contacten in Duitsland. Wie weet. Sowieso valt er nog genoeg uit deze selectie te halen. Dat heeft het begin van de competitie laten zien (al zat toen ook echt alles, maar dan ook alles mee). Ook ik vind dat we meer toe moeten naar een vast elftal, alleen krijg je nu ook te maken met blessures en schorsingen. We hebben dat niet helemaal in de hand. Ik denk dat we, in de situatie waarin we nu zitten, vooral moeten gaan kijken naar de tactische rijpheid van spelers. Wie houdt de boel bij elkaar en is in staat om dat te doen wat er moet gebeuren. Coaching, duelkracht, energie dat zijn de dingen waar het nu omgaat. Punten halen en over de streep trekken, dan komt er ook meer vertrouwen.

    6
    3
  117. Joe 31 januari 2019 07:45

    Het zou toch wat zijn als je er straks achterkomt dat Heracles zich verdedigend niet heeft versterkt.

    Op het middenveld redden we ons wel met wat er nu is. Aanvallend ook wel ondanks dat scoren soms nog wel een probleem lijkt.
    Aanval en middenveld moeten vastigheid krijgen. Gewoon vasthouden aan je beste spelers op hun eigen positie!!! Dan hebben we daar voldoende niveau (zie eerste deel van de eerste seizoenshelft tot aan het vele wisselen door de trainer).

    Verdedigend gaat vastigheid en vasthouden aan je beste spelers op de eigen positie ook enorm helpen maar op de positie waar nu Van den Buijs speelt moet er echt een versterking komen.

    Die beste opstelling laten staan en alleen wisselen als een speler niet voldoet. Mijn keuze zou zijn:

    Blaswich
    Breukers – Rosmann – nieuw – Van Hintum
    Duarte – Osman – Merkel
    Kuwas – Dalmau – Peterson

    En dan dus laten staan!!! Vertrouwen en vaste patronen zoals in het begin komen dan vanzelf terug.
    Als de vorm er weer is … wat een goed team hebben we dan!!!!

    12
    2
  118. ome dom 31 januari 2019 06:23

    ome jan is geloof ik niet goed op de hoogte dat propper nog herstelt van een zware blessure..

    5
    2
  119. Wart Zwit 31 januari 2019 00:37

    Snap dat je achterin een verandering door wilt voeren Ome Jan, maar om nou een manke Pröpper neer te zetten…

    9
    2
  120. Ome Jan 31 januari 2019 00:09

    Blaswich,
    Droste, Rossmann, Pröpper, Van Hintum,
    Van Nieff, Duarte, Osman,
    Peterson, Dalmau, Kuwas.

    Liever Merkel dan van Nieff. Maar dat gaat deze wedstrijd niet.

    1
    12
  121. Martijn23 30 januari 2019 23:34

    Ramselaar!

    2
    3
  122. Noh 30 januari 2019 23:18

    Hoop toch dat de club ons morgen verrast en met iets komt. Als Willem 2 Alexander Isak kan huren kunnen wij Armenteros ook echt wel betalen. Of iemand anders.

    6
    2
  123. Joop 30 januari 2019 21:54

    Mark Jan, in de aanbieding bij Blokker. Een nachtkaars, want zo gaat het seizoen uit.

    7
    9
  124. John 30 januari 2019 21:48

    Hoogma verhuurt aan St. Pauli. Gemiste kans (of niet haalbaar?)

    2
    4
  125. Noh 30 januari 2019 21:31

    Er zal wel niks meer bijkomen.. Dan gaat een lastige 2e seizoenshelft worden..

    3
    2
  126. Frans up 30 januari 2019 19:50

    Misschien kunnen de spelers, hun vooraf het geld, al terug doen. Ik vind het bijzonder knap van die mensen die hun vrije zondag er voor opofferen. en dan bijna altijd de kous op de kop krijgen. Dat is extreme clubliefde

    8
    2
  127. Arthur 30 januari 2019 19:49

    De ‘normale manier’ van spelers brengen is om ze speelminuten te geven als je vóór staat. Hartstikke goed dat een speler als Czyborra speelminuten krijgt, maar gooi hem niet voor de leeuwen…Je kunt spelers ook kapot maken.

    Ook snap ik het verhuren van Vermeij niet zo goed; iets forceren door de lange bal er in te pompen gaat nu gewoon niet meer lukken…met als gevolg dat je een stuk voorspelbaarder wordt. Aan het begin van het seizoen speelden we met tactiek, niet met spelers…Tactisch zie ik nu weinig creativiteit en zie ik wel geëxperimenteer met spelers…

    6
    3
  128. ticketboxspotter 30 januari 2019 18:39

    diep respect voor de wederom ruim 150-250 afreizende fans!

    15
    1
  129. 1903 30 januari 2019 17:32

    Tim, nee met dario achterin ga je punten pakken.. dus je moet toch wat! Hem laten staan ook geen optie, knoester & sama blijven enigste optie. Soms moet je een gokje wagen! Dat geldt ook voor in het casino 😉

    2
    10
  130. Thomas 30 januari 2019 15:54

    Ik zeg: hup Heracles.

    6
    1
  131. Tim 30 januari 2019 14:04

    @1903 Zou gewoon eens knoester erin zetten, je weet maar nooit? We zijn verdomme een voetbal bedrijf geen casino… die trainers maken hem de hele week mee.. als die zo goed is, speelt die ook snel!

    7
    2
  132. Foppe 30 januari 2019 12:18

    Ik geloof niet dat er nog wat gebeurt. Nu hoop ik maar, dat onze trainer de swung er weer in gaat brengen. Maar daar heb ik momenteel weinig geloof in, dus trainer verras ons als supporters. Zondag bij ADO, om te beginnen.

    12
    2
  133. Pielle 30 januari 2019 07:56

    Echte versterkingen zijn zeer welkom! Alhoewel ik denk dat er niks meer weg gaat en bijkomt. Voor het seizoen en begin van het goede seizoen dacht ik dat we echt goede elftal hadden neergezet maar Valt me achteraf best tegen Als ik zie wat bijv Sittard of Willem op het veld staat. Daarnaast spelen we bij geen lange na op z’n Duits, die spelen niet als sch*tbakken. Kortom het lijkt gewoon een gefaalde poging van het bestuur of ze moeten opeens sterren van de hemel spelen en binnen 8 eindigen. We zullen het zien allemaal meemaken

    9
    2
  134. Scout 30 januari 2019 07:03

    Kortom: we kunnen nog 10 spelers halen maar zolang onze trainer zo acteert helpt het niet veel.

    9
    6
  135. 1903 29 januari 2019 21:23

    Kris, oke mee eens! Zou gewoon is knoester er neer zetten! Je weet maar nooit

    8
    4
  136. Kris 29 januari 2019 20:55

    @1903. Als je de boel goed neerzet en zelf goed gaat staan, hoef je ook niet perse snel te zijn. Ramon Zomer was daar een meester in, was ook niet de snelste maar werd er nooit uitgelopen. Het gaat erom dat het team goed ‘staat’ en daarin moet toch iemand de sturing geven. Van der Buijs lukt dat blijkbaar niet…

    15
    2
  137. 1903 29 januari 2019 19:06

    Kris, inzicht heeft dario nu ook nog niet, ook tegen zwolle gingen veel passes blind na voren en zonder gedachte speelde hij de bal ook bij zwolle in de voet. Echter zou ik van hintum niet centraal zetten. Mist de snelheid daarvoor!

    3
    5
  138. wegermee 29 januari 2019 18:28

    mensen die om verbeek schreeuwen:fijn wegblijven zullen we dan gelijk plet en consorten maar terughalen?

    17
    6
  139. DDB 29 januari 2019 18:12

    Goed stuk, gekopieerd van Hart voor Heracles.

    Het gaat niet goed met Heracles. We staan dan nog wel op de achtste plek, maar wie daar vertrouwen uit put of vindt dat er geen vuiltje aan de lucht is, strooit zichzelf zand in de ogen.

    Na een flitsende seizoenstart gaat het sinds eind oktober alleen maar slechter en slechter. Van de schwung van de eerste maanden is weinig meer over, de nederlagen rijgen zich aaneen. Met de nederlaag tegen PEC Zwolle verloor Heracles de vierde wedstrijd van de laatste vijf en de achtste wedstrijd van de laatste tien (het bekerduel tegen Vitesse eind oktober meegerekend). We haalden uit de laatste negen competitieduels maar zes punten. De overige twintig (we hebben er nu 26) haalden we uit de eerste tien wedstrijden. Een pijnlijk verschil. Een dramatische terugval. Als het zo doorgaat (en we uit de resterende 15 duels dus nog 9 punten halen), eindigen we in mei nog net boven de streep.

    Veel supporters wijzen naar het voortdurende wisselen van tactiek en vooral opstelling door trainer Frank Wormuth. Al dat gewissel zou het inslijpen van vaste patronen belemmeren en niet bevorderlijk zijn voor het zelfvertrouwen van spelers. Maar aan de andere kant: rouleren stimuleert de concurrentie, het houdt spelers scherp en daagt ze uit om keihard te trainen en te werken. Bovendien vindt de trainer dat Heracles zo’n vijftien, zestien gelijkwaardige en eredivisiewaardige spelers in huis heeft. Dus waarom niet voor elke wedstrijd daaruit de besten van dat moment kiezen om de tegenstander zo goed mogelijk te bestrijden?

    Twee keer dezelfde opstelling in twee opeenvolgende wedstrijden

    We gingen eens na hoeveel Wormuth nou precies wisselde van basisopstelling tot nu toe. Dat blijkt inderdaad veel: we zagen Heracles in 19 duels in 17 verschillende opstellingen aan de aftrap verschijnen. Slechts twee wedstrijden begonnen we in dezelfde opstelling als de wedstrijd ervoor. Alleen Blaswich en Peterson speelden alle 19 duels tot nu toe. Een lijstje:

    Spelers en aantal basisplaatsen

    Blaswich, Peterson 19
    Kuwas, Merkel 17
    Duarte, Rossmann, V. Hintum 16
    Dalmau, Osman 15
    Vd Buijs 14
    Breukers 13
    Van Nieff 7
    Droste 6
    Pröpper 5
    Drost, Sama 4
    Czyborra 3
    Van der Water 2
    Dos Santos 1

    Totaal 209 (19 wedstrijden x 11 spelers)

    Dit zijn 19 spelers die 1 tot 19 keer in de basis stonden. Tel je daar de spelers bij op die alleen hebben ingevallen (Vermeij, Van de Berg, Konings), dan kom je op een totaal van 22 spelers op wie Wormuth tot nu tot een beroep heeft gedaan. 22 spelers: twee elftallen!

    In de verdediging doen zich de minste mutaties voor. Breukers en Droste wisselen voortdurend stuivertje, al speelde Breukers duidelijk meer dan Droste (13-6).

    De meest voorkomende achterste linie bestond uit Breukers/Droste, Rossmann, Van den Buijs, Van Hintum (10 wedstrijden). Van Hintum lijkt zijn plek voorlopig echter kwijt te zijn aan Czyborra, al twijfelen veel supporters of de jongeling werkelijk al beter is dan de ervaren Van Hintum (16 basisplaatsen!).

    In de middelste en voorste linie doen zich de meeste mutaties voor. Duarte-Osman-Merkel vormden de meest voorkomende middenlinie (9). Van Nieff begon de eerste drie wedstrijden als middenvelder in de basis, maar kwam tot nu toe tot slechts zes basisplaatsen.

    Kuwas, Dalmau, Peterson, Duarte, Merkel en Osman zijn min of meer vaste spelers op het middenveld en in de voorste linie, al hebben ze, op Peterson na, allemaal meer dan eens op de reservebank plaats moeten nemen. Bovendien hebben sommigen, zoals Kuwas en Duarte, ook enkele malen op andere posities moeten spelen dan op hun eigenlijke, vaste posities.

    Overzicht wisselingen in basisopstelling

    We begonnen de competitie met een verrassend gelijkspel bij Ajax. Dit was de basisopstelling:

    Blaswich,
    Droste, Rossmann, Pröpper, Van Hintum,
    Van Nieff, Duarte, Osman,
    Peterson, Dalmau, Kuwas.

    Wormuth vond ondanks het resultaat dat er twee wijzigingen nodig waren in de eerste thuiswedstrijd, tegen ADO Den Haag. Droste werd vervangen door Breukers, Rossmann door Van den Buijs.

    Voor de uitwedstrijd bij WIllem II kwam Wormuth met een nieuwe tactisch concept en voerde hij drie wijzigingen door: Breukers maakte weer plaats voor Droste, Sama mocht het proberen in plaats van Van den Buijs en Merkel in plaats van Duarte. Het pakte zoals we weten dramatisch uit, 5-0.

    Tegen AZ keerde Rossmann terug in de verdediging ten koste van Sama. Duarte keerde terug ten koste van Van NIeff.

    Ondanks de fraaie winst op AZ, werden er op bezoek bij Heerenveen twee wijzigingen aangebracht: Breukers weer in plaats van Droste en Van der Water in plaats van Kuwas. Het pakte wonderwel goed uit.

    Thuis tegen De Graafschap moest er wel een wijziging worden doorgevoerd door het wegvallen van Pröpper. Van de Buijs verving hem. Daar bleef het bij. Kuwas bleef aan de kant.

    Toen Emmen op bezoek kwam, nam Kuwas weer de plek in van Van der Water.

    Uit bij Vitesse, de achtste wedstrijd, stond hetzelfde elftal aan de aftrap. Het was de eerste keer dat het team ongewijzigd bleef.

    Thuis tegen Groningen waren er weer twee wijzigingen: Van Nieff stond er weer in voor Duarte en Drost maakte zijn basisdebuut ten koste van Osman.

    Een week later traden dezelfde elf aan op bezoek bij PEC Zwolle. Het was de tweede en laatste keer tot nu toe dat het team ongewijzigd bleef.

    Tegen NAC in Breda moest Van Nieff weer plaatsmaken voor Osman. Drost begon in plaats van Dalmau.

    Fayenoord kwam op bezoek. Sama speelde in plaats van Rossmann, Dalmau verscheen weer in de spits, Drost zat weer op de bank.

    Bij Fortuna Sittard waren er weer twee wijzigingen. De opmerkelijkste was de opstelling van Czyborra, die zijn basisdebuut maakte, op de plek van Van Hintum, die tot dan alle twaalf wedstrijden als linksback had gespeeld. Rossmann keerde terug en dat in een vijfmans-verdedigingsblok, waardoor Osman ernaast kwam te staan.

    Tegen VVV zaten Sama en Czyborra weer op de bank, Van Hintum en Osman keerden terug.

    Op bezoek bij Utrecht maakte Breukers weer eens plaats voor Droste.

    Tegen PSV thuis wisselden Breukers en Droste andermaal stuivertje en keerde Sama terug in de verdediging, wat Van den Buijs zijn plek kostte. Drost keerde ook weer terug, ten koste van Dalmau.

    Tegen Excelsior waren er andermaal drie wijzigingen: Breukers maakte weer plaats voor Droste, Sama voor Van den Buijs, Drost voor Van Nieff.

    Na de winterstop trad Heracles tegen Groningen aan met twee wijzigingen ten opzichte van de uitwedstrijd bij Excelsior vlak voor de winterstop: Czyborra in plaats van Van Hintum, Dos Santos voor Osman die toen met Syrië aan de Azië Cup deelnam.

    Afgelopen zaterdag tegen PEC Zwolle voerde Wormuth drie wijzigingen door: Breukers nam de rechtsbackpositie weer over van Droste, Osman keerde terug ten koste van Van Nieff en Dalmau stond weer in de spits waardoor Dos Santos weer op de bank zat.

    De vraag is: heeft Wormuth last van Weckselwahn of moeten wij zijn voorliefde voor rouleren zien als een leerproces, een vorm van professionalisering waar spelers en supporters ‘gewoon’ aan moeten wennen? Zeg het maar.

    19
    3
  140. Jan 29 januari 2019 17:54

    Mensen die roepen om gertjan verbeek… alsjeblieft zeg die is toch overal mislukt, op dat ene jaar bij ons na? Of willen jullie twente achterna?? Aan de trainer ligt het niet, maar het eftal mist een leider, en helemaal nu propper eruit ligt. Sindsdien zijn de goede wedstrijden op 1 hand te tellen

    12
    4
  141. Kris 29 januari 2019 17:11

    Van Hintum achterin in plaats van Van der Buijs vind ik een goede optie. Van Hintum is van nature wat feller en ook meer een verdediger dan Dario. Juist nu hebben we behoefte aan meer zekerheid en Dario heeft, vind ik, nu wel genoeg kansen gehad. Hij is erg talentvol, prachtige trap en inzicht, maar dat nonchalance moet er echt uit. Als het loopt in je team, is hij erg nuttig, maar we moeten bikkelaars en dat is Van Hintum minder. En we wisselen toch al veel, dus dan maakt deze ook niet meer uit denk ik.

    10
    2
  142. Theo 29 januari 2019 17:10

    Helemaal mee eens tante sjaan vond het zaterdagavond weer mooi wst lachen om onze trainers om ons heen is vast wel een gegadigde bij of niet???????????

    2
    3
  143. Tante Sjaan 29 januari 2019 15:40

    Waar anderen misschien nog een half jaar of jaar over moeten doen, ben ik al over uit…weg met deze trainer! Gertjan Verbeek voor de groep!

    6
    22
  144. heraclassic1961 29 januari 2019 15:14

    Als de spelers er a.s zondag weer een potje van maken dan hebben ze of niets geleerd van de vorige 2 wedstrijden of Wormuth kan de spelers niet (meer) motiveren. We zullen het zien.

    5
    3
  145. De Videoscheids 29 januari 2019 14:31

    Vooral die geroutineerde lange verdediger niet aantrekken.
    Keukenkampioen divisie heeft ook wel iets.👎👎👎

    5
    2
  146. marco 29 januari 2019 13:44

    Sluit me aan bij de reacties hieronder.Als Heracles zondag in Den Haag weer speeld zonder strijd passie en inzet en weer een rare opstelling mag Frank wel oppassen.

    8
    5
  147. Eddy 29 januari 2019 12:46

    @Vak 74

    Sluit me er helemaal, maar dan ook helemaal bij aan. STRIJD STRIJD en nog eens STRIJD willen we zien. Geen primadonna’s. Wij zijn Heracles en wij moeten het hebben van strijd en beleving dan vliegt de sfeer omhoog. Maar dat labbekakkerige gedoen van de laatste 2 weken, doodschamen! Je moet kapot van het veld gaan, zodat je er alles aan hebt gedaan en niet de volgende dag zeggen in de media….”ik moet er meer aan doen anders kom ik nooit weg” roepen. Laat het zien op het veld. Stroop die mouwen op.

    En voor Wormuth…laatste kans!

    9
    8
  148. heraclassic1961 29 januari 2019 12:24

    LEZENWEFFMEEMIETJESTEAM 28 januari 2019 20:42 Helemaal mee eens. Sommige spelers (Osman, Drost, Van Nieff, Merkel, Kuwas) begrijpen nog steeds niet wat de voetbalcultuur binnen Heracles omvat. De basis moet zijn mouwen opstropen en niet lullen maar poetsen. Oftewel van hard werken is nooit iemand slechter geworden. Aan ideale schoonzonen hebben we niets!
    En nog iets. Als ik sommige spelers hoor praten en zie presteren op het veld dan denk ik bij mezelf investeer meer in jezelf om beter te worden. Een voorbeeld in deze is dat Kuwas in een interview aangaf nooit te oefenen op vrije trappen. Het resultaat is dan ook wel te zien op het veld. Teveel afzwaaiers! Voor de aanhang is het vooraf dan ook altijd de vraag of de vrije trap van Kuwas wel gevaar oplevert. Terwijl dit eigenlijk altijd zo moet zijn. Dus tegen Brandley zou ik willen zeggen neem na iedere training 20 vrije trappen op het doel dan wordt de kans op succes in een wedstrijd ook groter. Oftewel investeer meer in jezelf om beter te worden ALLEEN dan kom je verder (zie Weghorst, Gosens).

    16
    3
  149. heraclassic1961 29 januari 2019 11:59

    ARTHUR 28 januari 2019 16:50 Het probleem van Heracles vs. sfeermaken heeft deels te maken met de Almelose mentaliteit van KWW. Oftewel als het bevalt dan komt de Almeloer los. Dit verschijnsel zag je tegen Zwolle weer terug.
    Op het moment dat de ploeg in de tweede helft agressief begon te jagen kwam het publiek los en ging toen volledig achter de ploeg staan. De spelers pikten dit weer op en gingen nog feller jagen. Hierdoor liet de achterban zich nog meer horen. Het een versterkte dus het ander.
    Moraal van het verhaal. Wil het elftal IEDEREEN achter zich krijgen dan zal het van meet af aan moeten laten zien dat ze bereid zijn om de tegenstander op te vreten. Dus een afwachtende houding van de spelers veroorzaakt dus ook een afwachtende houding van het merendeel van het publiek.

    14
    6
  150. 1903 vErSiE 2 29 januari 2019 11:56

    Knallen tegen Ado, alles geven met elkaar & voor elkaar! Uitsyndroom moet daar in Den Haag blijven! Coman boys

    7
    4
  151. Derrick 28 januari 2019 23:07

    @ Roberto

    Van Hintum heeft nauwelijks ervaring op die positie, dat risico moet je misschien niet willen nemen. Er is dit seizoen al genoeg gegoogeld met de opstelling, ergens moet het ophouden.

    8
    3
  152. Roberto 28 januari 2019 22:02

    Duarte met het 2e meegespeeld. Dus wissel van zaterdag was geen blessure. Maakt wissel onbegrijpelijk!
    Van Hinthum is in het centrum proberen?

    14
    4
  153. lezenweffmeemietjesteam 28 januari 2019 20:42

    Heracles Vak ’74
    1 uur ·
    De kater komt pas later:
    Inmiddels zijn we alweer 2 competitiewedstrijden onderweg.
    Grunn uit waar de reis en de tussenstop in Dwingeloo een stuk gezelliger waren dan het bekijken van de wedstrijd. Over de vreemde opstelling en belachelijke mentaliteit om te willen winnen kunnen we heel kort zijn:3 KEER NIKS!
    Bij Groningen speelde een speler, waarvan zijn hart bij Heracles ligt, maar die na een aantal gesprekken in Almelo noodgedwongen voor Groningen moest kiezen omdat Heracles niet thuis gaf.
    Deze speler, een aanjager, een winnaar, die de baas was op het middenveld deze wedstrijd liet maar eens zien wat wij niet in onze selectie hebben. Wat hadden wij Thomas Bruns graag weer in onze selectie gehad met zijn winnaarsmentaliteit.
    Waar velen gehoopt hadden op een ‘goede’ thuiswedstrijd was het afgelopen zaterdag tegen PEC maar weer eens ondermaats.
    Bij 80% van de spelers was er weer eens geen beleving, niet de wil om te winnen en geen trots dat ze het zwart witte tenue mogen dragen in onze mooie voetbaltempel.
    En mocht men soms een reactie uit het publiek krijgen: dat ze er harder voor moeten strijden krijg je een wegwerpgebaar of een verontwaardigde blik of gesprek (niet voor het eerst dit seizoen)!HERACLES Onwaardig! Laat even heel duidelijk zijn dat wij dit als fanatieke achterban nooit zullen accepteren, heren voetballers!
    Tuurlijk zijn er supporters of mensen uit de omgeving die zeggen wij/jullie staan 8e
    dat is toch prima!Al staan we 5e
    of onderaan, het gaat maar om 1 ding wat wij willen zien: KNOKKEN KNOKKEN
    EN NOG EENS KNOKKEN!
    Nog een tip voor de heren voetballers: stop met de mooi weer voetballer uit te hangen of de populaire jongen op Facebook, Instagram of snap chat, Almelo is maar klein!
    Er zijn supporters die hun laatste euro uitgeven aan een seizoenkaart en daar willen we strijd en passie en zwart witte trots voor terug zien!
    Na de wedstrijd kwamen Konings, Dalmau en Czyborra nog even een babbeltje maken met de fanatieke aanhang, respect daarvoor. Laat nogmaals duidelijk zijn dat wij het gedrag hierin van de bepaalde middencirkel bedankers niet accepteren!
    Beste trainer stel meer van bovenstaande jongens op, Adrien en Joey willen strijden voor onze zwart witte trots. Het hoeft allemaal niet mooi te zijn, dus terug naar de basis waar wij als Heracles Almelo zo sterk in zijn:
    Knokvoetbal, dan het publiek erachter en gaan met de banaan!
    Heren spelers, laat nu as zondag in Den Haag maar eens echt zien of jullie het zwart witte shirt waard zijn! Pas dan worden echt helden geboren..
    KNOKKUHHHHHHH of oprottuh!
    VAK74!

    30
    8
  154. LEE 28 januari 2019 20:28

    Ze hebben nu al genoed wedstrijden laten zien hoe het niet moet, nu is het tijd om te laten zien hoe het wel moet

    9
    2
  155. Stef 28 januari 2019 19:28

    2e speelt gelijk tegen jeugdig Fortuna. Tja

    3
    4
  156. Vak d 28 januari 2019 18:09

    Justin Hoogma voor een halfjaar verhuurd aan sankt pauli:
    DIE HADDEN WIJ MOETEN HEBBEN !
    We hebben iemand voor een halfjaar nodig op de plek van Pröpper.
    Jammer…

    25
    4
  157. Tim 28 januari 2019 17:56

    Blegh wat kan er toch veel veranderen in een paar weken / maanden.. Ik heb ondanks de positie op de ranglijst niet echt een best gevoel bij dit seizoen.. We wonnen wedstrijden aan het begin en speelde o.a. gelijk tegen Ajax, maar geluk was echt met de domme.. Het had in veel potjes ook zo anders kunnen uitpakken..

    Als je de aankopen dan bekijkt.. mwa..

    Adrián Dalmau; Werkt zich werkelijk een slag in de ronde, maar scoort te weinig (krijgt ook te weinig ballen)

    Zeki Erkilinc; Nog niks van gezien.

    Joey Konings; te weinig gezien, spat wel veel energie van af.

    Maximilian Rossmann; Redelijk stabiel, als de rest van de ploeg door de ondergrens zakt, gaat die volop mee. Maar prima speler.

    Jelle van Benthem; Niks van gezien

    Yoëll van Nieff; De reden dat Groningen hem zo makkelijk liet gaan, is terug te zien bij hem.. Vindt hem een beetje een slapzakje..

    Stephen Sama; In de voorbereiding absoluut dé man, schrok me wild wat ik zag in Tilburg van hem..

    Silvester van der Water; Ongelukkig met blessures en te weinig gezien, zie wel potentie..

    Lennart Czyborra; Een gigantische wildebras, en komt nu nog veel te kort.. Kan uiteraard wat worden, maar zou nu de voorkeur aan Hintum geven.

    Janis Blaswich; De moeilijkste van allemaal.. Pakt soms echt op katachtige wijze een bal uit de kruising, maar komt voetballend zwaar te kort.. en levert je ook geen punten op.

    Merkel; Een topper op het middenveld, al is die soms wat laconiek of zo komt die over…

    Zo snel mogelijk veilig spelen dit seizoen, en dan toch maar eens goed evalueren met zijn allen.. Is deze trainer nu echt de man die wij nodig hebben? Het is mij allemaal teveel tactiek en gewissel van spelers.

    23
    5
  158. Stadioncheck 28 januari 2019 17:35

    Het is de tombola divisie dus er is gewoon weer nieuwe ronde nieuwe kansen !

    6
    2
  159. DDB 28 januari 2019 17:09

    @Arthur. Dat heeft er enorm weinig mee te maken. Thuis is de sfeer niveau KK divisie en toch hebben we al erg veel punten gepakt. Uit is de sfeer vaak geweldig, zelfs bij een kansloze wedstrijd en die zijn de uitfans bijna wekelijks. Sfeer is overrated. Heeft maar een minimale invloed op het resultaat. Anders speelde Twente, GAE en Cambuur nu ook geen KK divisie als sfeer een grote invloed had op het resultaat.

    12
    4
  160. Arthur 28 januari 2019 16:50

    Het supporters sentiment is een dagkoers lijkt het wel😄 Misschien moeten ‘wij’ ons ook eens richten op dat deel waar ‘supporters’ invloed op hebben, namelijk de sfeer (en uiteraard is dat ten dele ook een wisselwerking met de prestaties op het veld). Ja, we zijn slecht uit de winterstop gekomen, maar je kunt ook niet zeggen dat de sfeer er de afgelopen jaren beter op is geworden. Misschien zijn we ook wel een beetje op een roze wolk gaan leven. Toen we net promoveerden moesten we het doen met spelers als (met alle respect) Looms en Reekers, maar zorgde de sfeer er wel voor dat die spelers er 100% voor gingen! Dit is geen wezenlijk ander elftal dan het elftal dat bij Ajax in de uitwedstrijd bijna de winst binnen sleepte. Ik weet nog dat we Willem 2 belachelijk maakten als ‘Stilburg’ vanwege hun stille aanhang, maar dat zijn wij momenteel zèlf! Tegen Groningen zakten we door de ondergrens en was kritiek ook volkomen terecht, maar als SUPPORTER hoor je juist in moeilijke tijden te SUPPORTEN…

    29
    4
  161. Stulanowski 28 januari 2019 16:12

    Wat zijn we weer heerlijk optimistisch met z’n allen. Ik zeg 2-6!

    9
    9
  162. Foppe 28 januari 2019 16:08

    Schriftelijke afdoen.

    14
    3
  163. Jan 28 januari 2019 16:05

    Bang voor een zware nederlaag. Ik zeg 5-0 voor ADO. Hopen dat we 0-0 of 1-0 met rust halen

    9
    8
  164. Hans 28 januari 2019 15:44

    Deze wedstrijd wil ik pas zondagochtend aan
    herrinnerd worden.

    6
    3
  165. Wart Zwit 28 januari 2019 15:40

    Gelukkig zijn ze weer lekker drie dagen vrij !

    9
    2