Asito komende tien jaar hoofdsponsor en naamgever stadion

5 februari 2019

Heracles en Asito zijn de komende tien jaar aan elkaar verbonden. Daarnaast zal Asito ook de naamgever van het stadion worden. Dat betekent dat vanaf het volgende seizoen de naam Polman Stadion van de voorgevel van het stadion verdwijnt.

Remco Stolk, commercieel directeur van Asito zegt het volgende over de samenwerking: “Asito vindt het belangrijk om maatschappelijke impact te maken en grijpt deze unieke samenwerking aan om dit op nog meer vlakken te kunnen doen. We doen samen al veel mooie maatschappelijke projecten. In de komende jaren bouwen we deze positie verder uit.”

Rob Toussaint van Heracles spreekt over een uitzonderlijke samenwerking. “Uit deze uitzonderlijke samenwerking spreekt enorm veel wederzijds vertrouwen. Het stelt de club in staat om de sportieve ambities te blijven nastreven. Heracles Almelo is een stabiele Eredivisieclub die met attractief voetbal wil spelen om plek acht tot twaalf op de ranglijst en regelmatig wil strijden voor het behalen van Europees voetbal. Ontwikkeling op alle aspecten binnen de club is daarbij altijd het uitgangspunt.”

26 reacties

  1. Dan 10 februari 2019 12:41

    Asito stadion zauw een priema naam zijn als ze 10 jaar met elkaar zijn verbonden

    1
    1
  2. Walter 9 februari 2019 19:33

    Ik vind dat de nieuwe naam iets met de club moet hebben en niet met een sponsor

  3. Edje 8 februari 2019 10:16

    Neem aan dat het in ieder geval een naam wordt die geld op kan leveren.
    Een ” pauper stadion” kun je niet meer verkopen evenals een andere prominente benaming.
    Naam blijft dan altijd ongewijzigd.
    Over 10 jaar wordt het dan “Urenco base” of iets dergelijks.
    Wie er maar betalen wil, toch?

    2
    2
  4. Edje 7 februari 2019 10:06

    Naam zegt alles over waar je weg komt, waar je bent en waar je thuis hoort.
    M.n. De termijn van 10 jaar past hier prima bij.
    Assito indenticeert zich graag met Almelo en Heracles, dus logische keuze, toch??

    5
    5
  5. Edje 7 februari 2019 09:42

    Mijn keuze, Assito ’s place

    3
    6
  6. E 7 februari 2019 08:50

    Enige wat je van Polman kan zeggen is dat het geen verkeerde naam was voor een stadion. Nu maar afwachten wat het gaat worden. Wat betreft Ajax. Normaal gesproken doe je lekker mee in zo’n wedstrijd en sta je toch aan het einde met lege handen. Typisch zo’n gevalletje van alles moet meezitten. De 3 punten een week later zijn wel een must!

  7. Anoniempje 7 februari 2019 02:04

    Asito-Emmer

    5
    8
  8. lucenskedee 6 februari 2019 20:02

    Goed dat hebben we gehad , nu orde van de dag , Heracles – Ajakkes, roept U maar…………..

    10
  9. LEE 6 februari 2019 18:59

    @robbert

    Wij associeren van Riemsdijk wel met Asito maar de rest van Nederland niet. Zal dus toch wel iets met de naam Asito op de gevel komen

    6
    1
  10. Hafc1903 6 februari 2019 18:58

    Despasito Stadium!

    9
    5
  11. Robbert 6 februari 2019 14:36

    We mogen Pim Polman dankbaar zijn dat hij, in 1999 als enige ondernemer, zijn nek voor ons clubje (toen eerste divisie) heeft uitgestoken door een bedrag voor de naam van ons stadion te geven. Dat juridisch gevecht naderhand verdient geen schoonheidsprijs vanuit Heracles gezien. Grote dank aan Pim.

    De naam van de heer Joop van Riemsdijk (grondlegger Asito, ex. duivenmelker en Heracles man in hart en nieren) mag van mij straks op de gevel komen, graag zelfs!

    De man heeft Heracles, in de moeilijke tijden in de 1e divisie jaren, ook vaak financieel geholpen. Net trouwens als de heren Hoogstraten en Verweg. Allemaal clubmensen. Maar omdat Asito nu de hoofdsponsor is zou Van Riemsdijk het meest logisch zijn.

    16
    3
  12. heraclassic1961 6 februari 2019 11:57

    ANONIEMPJE 5 februari 2019 19:59 Nee het 1e divisie-schoonmaakstadion staat al in Enschede. Hier zijn ze nu en de toekomst nog bezig met puinruimen! En dat doen ze met erg veel tegenzin gezien hun hoofdsponsor ZURE energie!

    12
    7
  13. Marco 6 februari 2019 11:45

    Blij met deze deal. Nu het stadion vol zien te krijgen, echt gras erin en als kan goed voetbal. Niet zoals het dit jaar gaat. Hopen maar op betere tijden.

    17
    1
  14. heraclassic1961 6 februari 2019 11:34

    Een volgende en zeer belangrijke stap in de ontwikkeling van onze trots.

    Trouwens ik woon zelf in het westen van het land. In mijn woonplaats zie ik regelmatig Asito-auto’s rondrijden. Het eerste waar ik dan aan denk is aan de voetbalclub Heracles. En dat is nu juist de kracht van sponsoring! Het indirect vergroten van de bekendheid van de club in de samenleving. En aangezien Asito landelijk actief is, is het effect des te omvangrijker.

    20
    2
  15. Foppe 6 februari 2019 11:18

    Bijzonder blij met asito. Een echt Almelose bedrijf. Een dubbel deal mooier kan niet. En eindelijk verlost van de Enschedese naam, maar toch Polman bedankt, jij hebt de bouw wel mede mogelijk gemaakt.

    16
    3
  16. TG 6 februari 2019 09:02

    Naar verluidt hebben specsavers, pearl , hans anders en niet te vergeten de lokale berkhof optiek interesse in een sponsordeal, ze zien hier flinke afzet kansen gezien de blindheid van onze managers uit onderstaande uitspraak opmakend.

    Heracles Almelo is een stabiele Eredivisieclub die met ” attractief ” voetbal wil spelen om plek acht tot twaalf op de ranglijst en regelmatig wil ”strijden” voor het behalen van Europees voetbal. Ontwikkeling op alle aspecten binnen de club is daarbij altijd het uitgangspunt.”

    9
    16
  17. J99 6 februari 2019 08:57

    Estadio de Asito!

    14
    4
  18. Henk 6 februari 2019 07:55

    Euhhhhhh…. het asito regiotwente bastion

    5
    9
  19. Roy 6 februari 2019 07:51

    Velen zijn hier zo wanhopig, dat ze dachten dat er een speler werd gepresenteerd een speler die ervoor zou zorgen dat het lek boven was. Mokhtar, nee niet Messi niet Ronaldo, niet Zlatan maar…. Mokhtar. Dan zou het lek boven zijn.

    Maar gelukkig blijft het bestuur kalm en laten ze niet de waan van de dag regeren, maar maakt men beleid en heeft men een sponsor voor 10 jaar weten te verbinden (ja met een lelijk en te groot logo). Top, ontzettend goed gedaan!

    Nu is het weer aan de trainers en de spelers en uiteraard de supporters. Maar dat weten we inmiddels wel, het gros staat er alleen echt achter wanneer het goed gaat. Publiek dus i.p.v. supporters.

    18
    5
  20. Michiel 6 februari 2019 07:21

    “Het Asito Bastion” zoiets zal het wel worden. Ze willen namelijk een soortgelijke naam als de Grolsch veste..

    7
    3
  21. Stulanowski 6 februari 2019 00:00

    @basic

    Als ik me goed kon herinneren had je als supporter kans om invloed te hebben op het uiterlijk van het logo. Maar ja het is natuurlijk veel leuker om achteraf te zeiken😉 veel makkelijker ook.

    5
    6
  22. Arthur 5 februari 2019 23:07

    Zal ik dan maar weer de minder zure reactie plaatsen, stelletje azijnzeikers😂😂😂 Asito bedankt dat jullie wèl achter de club staan en dat jullie je al jaren een trouwe sponsor tonen!👍🏻😁 Hulde!

    24
    5
  23. Anoniempje 5 februari 2019 19:59

    Het “1ste divisie schoonmaakstadion”

    8
    21
  24. Basic 5 februari 2019 19:59

    Die van Asito uiteraard. 😎

    11
    2
  25. Basic 5 februari 2019 19:58

    Nu nog een mooi logo….hoop ik toch!? Het is zo lelijk😭😭😭

    7
    5
  26. De bakker 5 februari 2019 19:41

    Nou Heracles TRANSPARANTIE, wat levert dit Heracles op?

    En ik maar denken dat Heracles dit soort lange “POLMAN CONSTRUCTIES” niet meer wilde hebben.

    11
    7