Heracles ontwaakt en maakt korte metten met Ajax

9 februari 2019

Heracles heeft de thuiswedstrijd tegen Ajax gewonnen. In een wedstrijd waarin de Heraclieden als herboren leken, was Heracles bijna de gehele wedstrijd de bovenliggende partij. De wedstrijd eindigde in 1-0.

Heracles begon furieus aan de wedstrijd en kreeg in de eerste helft grote kansen om op een ruime voorsprong te komen. Zo was Konings een keer dichtbij en miste Brandley Kuwas een penalty. Uiteindelijk leidde een fout van keeper Onana de 1-0 in. Hij schoof de bal zo in de voeten van Heracles, waarna Osman simpel kon binnentikken.

Gedurende de tweede helft kwam Ajax meer naar voren en maakte het Heracles nog lastig in de laatste minuten. De grootste kans kwam uiteindelijk nog wel voor de Almeloërs, maar opnieuw een fout van Onana kon Kristoffer Peterson niet afstraffen. Voor een bijna open doel schoot hij over.

Het publiek heeft weer een heerlijke pot gezien en gezien de reacties was dit ook even waarnaar gehunkerd werd. Volgende week komt Fortuna op bezoek en met dezelfde instelling van zowel publiek als de spelers moet een overwinning op de Limburgers ook zeker kunnen!

Opstelling Heracles Almelo:

Blaswich; Breukers, Rossmann, Van den Buijs, Czyborra; Drost (72′ Van Nieff), Osman, Merkel; Kuwas, Konings (60′ Dalmau), Peterson. 

Wissels Heracles Almelo:

Brouwer, Bucker, Duarte, Dalmau, Van Nieff, Van der Water, Knoester, Dos Santos, Sama. 

Opstelling Ajax:

Onana; Kristensen, De Ligt, Blind, Tagliafico; Schöne (63′ Mazraoui), De Jong (80′ Dolberg); Ziyech, Van de Beek (63′ Labyad), Tadic; Huntelaar.

Wissels Ajax:

Lamprou, Veltman, Neres, Sinkgraven, Mazraoui, Labyad, Dolberg, De Wit, Ekkelenkamp.

86 reacties

Geef een reactie

  1. Foppe 14 februari 2019 13:33

    Jammer dat Ajax niet hetzelfde resultaat haalde, als Heracles. Moet wel een beetje lachen om hun reactie, op de VAR. Nu weten hun ook eens hoe een gemiddelde eredivisie club zich voelt, als ze tegen Ajax spelen. Beetje veel Calimero gedrag.

    4
    1
  2. Robbert 13 februari 2019 22:06

    Ze hebben zaterdag bij Ajax in Almelo gezien hoe je een favoriet aanpakt 😉😂😂

    Ik zie Ajax vanavond niets anders dan ons doen, hoog druk zetten en ze bij de strot grijpen. Zouden ze het ook ruim 60 minuten kunnen volhouden 😉

    3
    3
  3. Dalmau 13 februari 2019 16:50

    @ZWART-WIT DE PODCAST
    Heb er naar geluisterd jongens, klinkt erg goed. Leuk om dergelijke initiatieven te zien, of in dit geval te luisteren, ik zou iedereen hier aanraden om het te luisteren. Erg leuk om te horen hoe de nieuwe generatie over de club denkt, en het op een informatieve en tegelijk vermakelijke manier weet te brengen.

    7
    1
  4. Tim 12 februari 2019 23:10

    @ZWART-WIT DE PODCAST

    Leuke podcast, werden leuke/zinnige dingen gezegd. Klasse!

    12
    1
  5. Foppe 12 februari 2019 21:23

    Thomas, het debuut van Folkert Velten. Ik zou gewoon kiezen voor van Hintum en van der Buijs centraal. En dezelfde instelling als tegen Ajax.

    5
    1
  6. Zwart-Wit de Podcast 12 februari 2019 20:43

    Heraclieden!

    Sinds kort zijn wij begonnen met een podcast over onze mooie club. De eerste aflevering werd al goed ontvangen en daardoor voelen wij ons inmiddels moedig genoeg om ons te wagen aan het meest kritische maar zeker ook meeste geliefde supportersplatform: HAFC.nl

    Laat even weten wat jullie er van vinden, en wees zeker niet bang kritisch te zijn. Tot slot zouden we graag in contact komen met Matthijs of iemand anders van de redactie, omdat wij zelf ook begrijpen dat dit niet helemaal dé manier van reclame maken is. Je kunt ons bereiken op: zwartwitpod@gmail.com

    De spotify-link naar de podcast: tinyurl.com/s01e02sp

    De soundcloud-link:
    tinyurl.com/s01e02scl

    Verder kan je ons vinden op alle social media (Twitter, Facebook, Instagram).

    Bedankt alvast!

    19
    2
  7. Arthur 12 februari 2019 20:38

    @Matthijs: Hij zag er zeker niet geweldig uit toen, maar ik kan me herinneren dat we tegen Willem II wel vaker flink het schip ingegaan zijn😁 Bij Dries Wuytens werd ik op voorhand zenuwachtig als hij opgesteld werd, maar dat heb ik bij Sama niet.

    Overigens hebben we wel wat recht te zetten tegen Fortuna na die 3-0 in Sittard. Ze hebben een attractief voetballend elftal en persoonlijk vind ik ze het beste van alle promovendi. We zullen hoe dan ook serieus aan de bak moeten. Al heb ik ook een heel goed gevoel bij Konings in de spits👍🏻😁

    6
    1
  8. Matthijs 12 februari 2019 20:28

    Het is ook mijn eigen mening die ik verkondig natuurlijk. In de wedstrijden tegen Willem II en PSV stond hij in ieder geval lucht te dekken en kregen we er 9 om de oren.

    8
    1
  9. Thomas 12 februari 2019 20:25

    Genoten.
    Heel knap.
    Geruststelling voor Ajax: ook Real Madrid wint niet zomaar van Heracles – ja jongelui, ooit werd het aan de Bornsestraat 2-2.

    13
    2
  10. Arthur 12 februari 2019 20:01

    @Matthijs: Sama heeft verspreid over 8 wedstrijden zo’n 400 minuten gespeeld. Het gros van die minuten waren in uitwedstrijden of tegen topploegen waar we in mijn herinnering over de hele linie kansloos waren (Willem II uit, Vitesse uit, PSV thuis, Fortuna Sittard uit…). Wie je ook op had gesteld in die uitwedstrijden zou hebben gefaald😜 Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook geen onderbouwing heb voor waarom hij de juiste keuze is, maar voor mijn gevoel wordt hij iets te snel afgeschreven. Ik zou sowieso een fysiek sterke speler aan Novakovich koppelen en ik zou sowieso een rechtspoot op die plek zetten…dan gaat mijn voorkeur toch uit naar Sama.

    9
    3
  11. Matthijs 12 februari 2019 19:28

    Alsjeblieft geen Sama. Hij oogt fit en atletisch, maar komt echt op alle fronten tekort. Droste kan centraal spelen of anders Van Nieff.

    5
    3
  12. Arthur 12 februari 2019 18:40

    Ik zeg gewoon Sama op de plek van Rossmann. Novakovich is een boomlange spits en ik denk dat Droste het aflegt. Als Sama niet goed genoeg zou zijn dan kun je hem beter weer verkopen😁 Voak bi-j te bange!😁

    8
    4
  13. Foppe 12 februari 2019 16:01

    Roy, van Nieff is in mijn ogen een centrale verdediger en geen middenvelder. Daar heeft hij het spel voor zich.

    7
    2
  14. J.H 12 februari 2019 13:39

    Vraag mij af hoe de verdediging eruit zal zien. Zag net dat Rossmann geschorst is dus belangrijke schakel minder.

  15. Arthur 12 februari 2019 13:08

    Ik vond Higler niet best trouwens afgelopen zaterdag. Ik had het idee dat Huntelaar rood had moeten hebben en dat Blind bij die penalty minimaal geel had moeten krijgen… Op zich goed om zo veel mogelijk door te laten spelen als er een speler op de grond ligt, maar ik vond hem niet zo consequent. Ik had het idee dat Ajax een beetje gespaard werd (en dat bedoel ik niet Calimero-achtig).

    6
    3
  16. Kris 12 februari 2019 12:56

    Ik ben inderdaad ook wel nieuwsgierig wat er nu gaat veranderen in het team. Rossmann is geschorst, dus hij zal vervangen moeten worden. Je zou kunnen overwegen om Wout Droste daar te laten spelen. Laat je Van der Buijs staan? Was afgelopen zaterdag goed en scherp in de duels, maar heeft in al die andere wedstrijden laten zien dat hij ook snel afgeleid is. Ik zou kiezen voor Droste en Van Hintum achterin als duo. De rest laten staan.

    7
    3
  17. Roy 12 februari 2019 12:49

    Met de inbreng van Van Nief, zie je eigenlijk dat deze jongen handelingssnelheid tekort komt. Ziet niet wat er om zich gebeurt, vertraagd het spel door te lang aan de bal te blijven of onnodig terug te spelen. Tevens mis ik bij hem de lef om eens een goede diepteplaats af te leveren. Ik denk dat hij, niet alleen deze wedstrijd, maar ook voorgaande wedstrijden, de zwakste schakel in ons team is.

    12
  18. heraclassic1961 12 februari 2019 12:09

    FOPPE 11 februari 2019 19:46 Niet teveel veranderen. Dus op de plaats van Rossmann gewoon Van Hintum zetten. voor de rest alles hetzelfde laten.

    10
    3
  19. Foppe 12 februari 2019 11:45

    Hafc, dat moet tegen Fortuna toch kunnen. Had ik niet gelezen., Maar van Benthem is er ook nog.

    5
    1
  20. Robert 12 februari 2019 11:28

    Ook ik ben nog steeds aan het nagenieten. Wat een fantastische wedstrijd.
    Trots op het hele team, wat een prestatie. Ook ik ben het eens met Martijn en Jans. Hij mag dan wel niet onze meest technische speler zijn maar wat een respect heb ik voor Tim Breukers! Ik denk dat soms onderschat wordt hoe belangrijk hij voor ons is. Die man blijft maar gaan! Blij mrt onze aanvoerder, zie graag dat zijn contract verlengd wordt!

    13
    2
  21. Hafc 12 februari 2019 09:05

    @Foppe,

    Van den Bergh liep afgelopen zaterdag nog op krukken naar het stadion. Dus die zou denk ik niet spelen komend weekend.

    7
    1
  22. 1903 11 februari 2019 22:15

    Ondanks dat de trainer vaak wisselt van spelers, raakt czyborra zn plek niet meer kwijt aan van hintum, wat een energie geeft hij het team, iemand die niet opgeeft! Dat heb je gezien tegen ajax

    18
    7
  23. Robbert 11 februari 2019 19:54

    Ik zou voor route kiezen, dus Van Hintum. Daar moet een leider en iemand met ervaring gaan staan, mede omdat Van de Buijs nog veel coaching nodig heeft. Hij moet nu zo langzamerhand wel geleerd hebben van zijn foutjes met tegengoals tot gevolg de afgelopen tijd. Hij speelde trouwens zaterdag wel goed. Maar niemand was zaterdag slecht 😊

    10
    4
  24. Foppe 11 februari 2019 19:46

    Robbert, van Hintum. Van der Buijs rechts en van Hintum linkscentraal. Moet kunnen. Of knoester,of van de Bergh en dan van van Hintum en breukers op de back posities voor de ervaring.,

    6
    2
  25. Robbert 11 februari 2019 19:27

    Langzamerhand moeten de spelers en trainers weer met beide benen op de grond komen. Fortuna thuis MOET gewonnen worden en dat was zaterdag even wat anders. Zaterdag weer op de helft van onze tegenstander spelen met veel ruimte achter onze verdediging. Onze doelman zal dan een soort van stopperspil moeten spelen, kan hij dat? Wie moet er voor Rossmann spelen? Hij is helaas geschorst. Het moet in elk geval een verdediger met veel snelheid zijn, want Fortuna zal wel snel de bal naar voren peren als ze onder druk staan. Als we winnen zijn de 3 punten tegen Ajax pas echte bonuspunten.

    16
    2
  26. John 11 februari 2019 19:15

    @Arthur

    Sama heeft de bouw mee, maar komt niveau te kort. Bovendien vind ik hem ondanks zijn fysiek zwaar tegenvallen in de duels. Iets waar hij het juist van zou moeten hebben.

    Voor de rest van het elftal zit het erg dicht tegen elkaar aan. Hopelijk blijven ze dezelfde inzet tonen als tegen Ajax en dan kunnen er nog weleens mooie dingen gebeuren dit seizoen.

    12
    1
  27. Frans up 11 februari 2019 19:15

    Arthur, een zwaluw maakt nog geen zomer. Propper is er pas volgend seizoen weer. En Sama misschien na een jaar lang intensief trainen, een goede ballenjongen, verder niet.

    6
    5
  28. Arthur 11 februari 2019 18:39

    Als Duarte en Pröpper ook nog aansluiten… Zo zie je maar dat die ‘paniek’ om niets was. Het ligt niet aan spelersmateriaal, maar aan ‘vertrouwen’, ‘inzet’ en de juiste opstelling👍🏻😁 Persoonlijk ben ik blij om Czyborra en Drost zo goed te zien spelen, want van de rest wist ik al wel dat ze kunnen voetballen (inclusief Joey Konings👍🏻😎). Ik hoop dat van Nieff, en Sama het later dit seizoen óók nog gaan aantonen 👍🏻😁 Met name bij Sama denk ik altijd dat hij in potentie (gezien zijn bouw) een topper ZOU KUNNEN ZIJN.

    6
    10
  29. Zwolle 11 februari 2019 15:45

    Persoonlijk zie ik Konings liever dan Dalmau in de basis staan.

    19
    3
  30. kom massaal! 11 februari 2019 13:25

    Heracles Almelo 2 – FC Twente 2 toegankelijk voor seizoenkaarthouders
    11-02-2019
    In de reservecompetitie nemen Heracles Almelo 2 en FC Twente 2 het op dinsdag 19 februari tegen elkaar op in het Polman Stadion. De aftrap van de wedstrijd is op aangeven van de lokale autoriteiten vervroegd naar 14.00 uur. Het duel is toegankelijk voor seizoenkaarthouders en BusinessClubleden van Heracles Almelo. In verband met de voorjaarsvakantie kan ook ieder lid van de KidsClub een gratis kaart aanvragen. KidsClubleden ontvangen hierover een e-mail.

    In samenwerking met FC Twente en de lokale autoriteiten heeft Heracles Almelo er alles aan gedaan om het spelen van de wedstrijd voor publiek mogelijk te maken. Samen met alle partijen is tot deze oplossing gekomen.

    KidsClubleden vragen een gratis kaart aan
    Leden van de KidsClub kunnen voor zichzelf en maximaal één begeleider gratis kaarten bestellen. Dinsdag om 10.00 uur start deze gratis kaartverkoop in de FanServiceShop en online.

    Toegang via ingang 1
    Op vertoon van de seizoenkaart (seizoenkaarthouders), BusinessCard (BusinessClubleden) of de gratis wedstrijdkaart (KidsClubleden en hun begeleider) verloopt de toegang via ingang 1 van het stadion, links naast de FanServiceShop.

    Heracles Almelo stelt het gastenvak beschikbaar voor supporters van FC Twente. Voor hen geldt een buscombi en is het niet toegestaan de wedstrijd op eigen vervoer te bezoeken. Supporters van FC Twente kunnen voor vragen terecht bij FC Twente

    13
    2
  31. VTBL 11 februari 2019 11:13

    @HAFC

    Merkel echt rasvoetballer als hij er zin in heeft echt 1 van onze beste voetballers.

    En kijk wat onze club teweeg heeft gebracht heel het land in rep en roer om Ajax alleen omdat Heracles Ajax hun zwakke plekken heeft laten zien.

    24
  32. Hafc 11 februari 2019 10:03

    Waar ik niemand over hoor… Wat speelde die Merkel een wedstrijd zeg.. zat overal tussen en won elk duel op het middenveld! En hij kan ook nog is gewoon gigantisch goed voetballen.

    32
  33. Geert 11 februari 2019 08:55

    Fijne wedstrijd zeg! Heerlijke sfeer, ik las zelfs een reactie op internet dat het wel leek of we met 50.000 man in het stadion zaten. Dat is een compliment aan zowel de ploeg, als het publiek. Zaterdag nog weer een stukje trotser op mijn en uw Heracles geworden.

    Zaterdag weer! Ik heb er nu al zin in! 🙂

    20
  34. Ajax supporter 11 februari 2019 08:49

    Wij hebben gewoon terecht verloren.
    Trouwens jullie hadden echt een top sfeer.

    Complimenten

    43
    1
  35. Jans 11 februari 2019 00:33

    Natuurlijk ook erg genoten zaterdagavond maar wat ik nog graag wil vermelden is dat ik onwijs veel respect heb voor de inmiddels 31-jarige Tim Breukers. Kei en kei kapot na de wedstrijd maar wat een inzet en mentaliteit! Super en zoals Martijn al eerder schreef wat mij betreft ook inderdaad nog een jaartje er bij graag.

    42
  36. henk 11 februari 2019 00:05

    Kunnen wij de tegenstanders van Heracles, niet elke keer met Ajax shirts laten spelen.

    24
  37. RemcoM 10 februari 2019 21:02

    Rossman vond ik heel sterk in de verdediging.
    van Nieff kon niet mee in het geweld.
    Verder hulde aan het hele team met een ijzersterke Kuwas.
    Gevochten voor elke meter , deden ze dat maar elke week.
    Ook de sfeer in het stadion was top.

    31
  38. Leon 10 februari 2019 20:07

    Kunnen we aub elke week zo’n top sfeer maken op de tribune? Was ouderwets genieten.
    Bvd

    39
  39. Stefan 10 februari 2019 18:08

    Rossmann voor mij de man of the match. Huntelaar kwam er muv een momentje niet langs. Solide verdediger. Kan niet wachten tot dat Propper met hem een centraal duo vormt.

    36
  40. Black&white 10 februari 2019 17:49

    Oeps, de beurskoers van Ajax is gekelderd 😂

    9
    4
  41. Anoniempje 10 februari 2019 17:06

    Blaswich

    Breukers Rossmann v.d Buijs Czyborra

    Peterson Merkel Drost Osman Kuwas

    Dalmau

    4-5-1 de rest van het sezoen aub !! Je zag hoe makkelijk je dan van systeem kan verandeten 4–3 en 4-4-2

    5
    29
  42. DDB 10 februari 2019 17:02

    Yess! Eindelijk weer eens een goeie wedstrijd en dan ook nog tegen Ajax. Dit bied weer hoop voor de komende weken. Zelfs de zwakste schakels speelden erg sterk gisteren. Rosmann vond ik de absolute uitblinker. Won echt ieder duel van Huntelaar. Ook Kuwas en Petersson waren bizar goed. Wat een klasbakken. Met afstand de 2 beste spelers van ons als ze een goeie dag hebben. Laten we hopen dat dit geen incident was en we nu eens constant blijven. Meteen een test volgende week.

    19
    3
  43. Hans 10 februari 2019 16:53

    @martijn, is toch iets nieuws ofzo dit seizoen dat je bij veroorzaken penalty niet meer dubbel gestraft gaat worden.
    Dacht zoiets gehoord te hebben.

    4
    3
  44. Foppe 10 februari 2019 15:43

    Roy, zo is het maar net. Wij zijn als supporter ook niet objectief, maar dat hoeft ook niet. Mooi dat we hier een uitlaatklep hebben. Het was inderdaad geen rood, de ligt loop er nog voor. Dat zich ik ook pas in de samenvatting.

    8
    1
  45. Roy 10 februari 2019 15:35

    Ik zelf hoop dat spelers en staf dit forum hebben bekeken en gedacht hebben. Die zogenaamde supporters van ons snappen er geen barst van. We zullen ze het eens laten zien.

    Ik hoop het eigenlijk en dat ze blijven kijken, want dan verwacht ik dat we derde of misschien vierde gaan worden.

    15
    2
  46. Martijn 10 februari 2019 15:05

    Mooie overwinning en dat was ook wel nodig ook. De nummer 16 kwam steeds dichterbij. Als je dit gisteren zag vraag je dit af waarom kan dat niet elke wedstrijd? En thuis zijn we aardig vernaakt dit seizoen. Uit een stuk minder. Als je dit vast kunnen houden wordt het nog een mooi slot. En hoe vreemd ook vorige week keken we naar beneden en nu weer omhoog zeker als je volgende week wint. Waar ik niets over lees en hoor is het penalty momeny gister en. Waarom kreeg blind geen rood?

    6
    3
  47. H supporter 10 februari 2019 15:04

    De instelling is een mentale probleem. Waarom wel tegen Ajax en niet de afgelopen wedstrijden. Mentale zwakte heeft de trainer bloodgelegd en ook mede veroorzaakt.
    Als speler heb je zelfvertrouwen nodig dat bereik je niet door te veel te wisselen. Ben benieuwd welke opstelling er tegen Fortuna is, de tegenstander bepaald mede de opstelling.

    5
    6
  48. Robbert 10 februari 2019 14:56

    Oh ja Jack, slaap dan rustig verder kerel 😉

    8
    7
  49. Jack 10 februari 2019 14:42

    Je kunt nog niet rustig wakker worden of Robbert zit alweer te zeuren op de rest

    10
    10
  50. Foppe 10 februari 2019 14:37

    Robbert, hoeveel procent invloed heeft een trainer tijdens de wedstrijd? Dat is bijna nihil, ja in de rust kan hij nog iets. Als Wormuth echt veel invloed had, dan waren wij er tegen ADO en Groningen er niet zo af gegaan, en had Ajax gisteren echt wel beter gespeeld. De trainer moet het doen met de selectie die hij aangeboden krijgt, en die kan hij hooguit 10% beter of slechter maken en daar is hij tot nu toe nog niet in geslaagd.

    3
    8
  51. Robbert 10 februari 2019 13:59

    Buks, de wisselvalligheid is het probleem van alle eredivisieclubs en daar zijn wij geen uitzondering in. PSV is de club die het minst wisselvallig is en zullen daarom wel kampioen worden. Enkele maanden geleden werd er gesteld dat de top 2 onaantastbaar is voor de overige clubs. We hebben gezien dat het niet zo is en als Utrecht vandaag gaat winnen kan Ajax nog een sprankje hoop hebben.

    Winnen en verliezen doe je met zijn allen en het is niet alleen een verdienste van de spelers. Het is wel om je te schamen dat spelers, die vet betaald worden, niet elke week zich het snot voor de ogen kunnen werken. Dat zal ook wel met kwaliteit te maken hebben.

    11
    4
  52. Kris 10 februari 2019 13:53

    Robbert. Je hebt gelijk, ik bedoelde het zoals Zwolle het omschrijft. Zal de euforie wel zijn😂😂

    4
    1
  53. Buks 10 februari 2019 13:43

    Het is allemaal weer halleluja.
    Ja gisteren was er een om in de geschiedenisboeken te schrijven. Maar er blijft toch iets hangen van de 9 wedstrijden ervoor.
    Mijn inziens veel gewisseld met spelers en tactiek (schuld trainer) en zeer zwakke instellen (schuld spelers)

    Zet deze lijn door als de eerste 9 wedstrijden
    Vandaag hebben ze laten zien dat ze echt goed kunnen voetballen, maar zoals de afgelopen 3 wedstrijden voor Ajax pffff

    Ik ben benieuwd

    12
    4
  54. Zwolle 10 februari 2019 13:24

    4 winstpunten voor Heracles tegen Ajax dit. Jaar
    5 verliespunten voor Ajax tegen Heracles dit. Jaar

    14
    1
  55. Robbert 10 februari 2019 13:13

    Kris ik weet niet hoe we 5 punten van Ajax hebben gepakt kerel, leg mij dat eens uit?

    En ach Foppe wat moet ik nu met jou mening. Het ligt, nu er gewonnen is, aan de spelers en niet aan de tactiek van de trainer. Verliezen we dan ligt het aan Wormuth. Dan is het Wormuth raus en witte zakdoekjes meenemen. Kom op kerel, je leert het nooit!

    Ik begrijp ook dat wij het niveau spelers hebben die niet elke week dat kunnen brengen zoals gisteren. Maar het verschil was wel enorm groot!

    7
    4
  56. Kris 10 februari 2019 12:53

    Robbert. Ik denk wel dat het makkelijker is om je op te laden tegen Ajax, dan uit naar ADO bijvoorbeeld. Zou niet zo moeten, maar echt raar is het ook niet, vind ik. We scoorden nu wel op een goed moment en dat is dan doping. Zeker als je merkt dat er wat bij hen te halen valt. Vijf punten gepakt van Ajax dit jaar!! Bam Jonguh!!!

    11
    1
  57. Gerard 10 februari 2019 12:38

    Bedankt HAFC!!

    7
    2
  58. Arthur 10 februari 2019 12:35

    Kunnen we het contract van Rossmann trouwens open breken en met 5 jaar verlengen?!👍🏻😁 Ook de voorgaande weken, toen we weliswaar verloren, stond hij er met verve! Ook dikke complimenten voor Czyborra (was ik zelf de afgelopen weken negatief over). En ook Blaswich speelde meesterlijk!

    Maar zoals gezegd: Rossmann toont zich al weken een prima verdediger. Hij straalt ook uit dat hij er alles aan zal doen om de nul te houden. Gauw verlengen!👍🏻😁

    25
    1
  59. Tante Sjaan 10 februari 2019 12:32

    @Theo

    Helemaal met u eens…wat een wijs man bent u! We hebben eindelijk weer is genoten van onze meiden op het veld! Roekoe en op naar zaterdag!

    4
    10
  60. Foppe 10 februari 2019 12:26

    Robbert, ik denk niet dat het gisteren aan Wormuth lag dat Heracles goed speelde. Er stond een team dat voor elkaar en met elkaar streed voor elke meter. En dat is instelling. Ik begrijp alleen niet wat er met Duarte aan de hand is, dat was volgens mij een logischer wissel geweest voor Drost, dan van Nieff.

    14
    4
  61. Robbert 10 februari 2019 11:59

    Na zo’n geweldige avond is het lekker wakker worden. Dan hoor ik Kees Jansma in zijn programma bij Fox beginnen met ‘ goede morgen bij de tafel van Kees na een de avond in Almelo’.

    Als ik dan deze wedstrijd relativeer moet ik concluderen dat we de afgelopen weken gewoon voor de gek zijn gehouden door de spelers! Hoe is het mogelijk dat het verschil in beleving en passie zo groot is! Ik heb nooit aan trainer Wormuth getwijfeld. Ik vond wel dat hij teveel mutaties aanbracht en dat het m.i. niet goed bij ons zal werken. Zijn spelopvatting, trainingsintensiteit en idee over hoe we moeten spelen vind ik zeer goed. Eindelijk heeft hij een Heracles gezien die hij voor ogen heeft. De spelers kunnen zich blijkbaar niet elke wedstrijd zo opladen. Is wel heel moeilijk, dat heeft Ajax ons wel laten zien. Laten we er nog enkele dag van genieten want dit zijn pas bonuspunten als we volgende week ook van Fortuna winnen. Dat gaat lukken als we er net zoveel energie in stoppen zoals gisteren.

    12
    3
  62. 1903 10 februari 2019 10:55

    The day after, wat een wedstrijd. Lang geleden dat ik een wedstrijd met zoveel passie heb beleefd. Prachtige sfeer en wat een prachtvoetbal, en geeneens Duarte. Never change a winning team, maar credits naar MJF voor scouting deze zomer!

    11
    2
  63. Buks 10 februari 2019 10:29

    Over 20 jaar wordt van deze wedstrijd een film gemaakt

    “Hoe versloegen de Heraclieden het grote Ajax”

    8
    5
  64. Marco 10 februari 2019 10:29

    Heracles bedankt voor de passie en strijd heb genoten. Ga zo door!!!

    16
    2
  65. Black&white 10 februari 2019 10:03

    Na de slechte reeks van afgelopen weken, ging ik gister naar het stadion met het idee van “als Ajax vandaag een slechte dag heeft en wij hebben veel geluk, dan kan er misschien 1 punt in Almelo blijven”.
    Maar wat was ik blij verrast vanaf de eerste seconde tot de laatste.
    Wat een drive zat er gister in de ploeg. Heerlijk genoten gisteren en blijf deze week nog wel ff nagenieten.
    Bedankt allemaal voor de super avond en complimenten voor deze geweldige prestatie!!!

    20
    3
  66. Theo 10 februari 2019 09:44

    Citeer ten hag dit was niet goed man rotop wees eerlijk en zeg wat waren wij slecht het is zo mooi om te zien dat miljoenen verliezen van tonnen prachtig we kunne het echt wel prachtige avond jongens bedankt

    23
    5
  67. Foppe 10 februari 2019 09:42

    Ik heb gisteren ook een goede rossman gezien. Genoten van zijn duels met Huntelaar. Mooiste moment van de wedstrijd was voor mij, dat de ligt de bal terug gaf aan Heracles, na een blessure behandeling. Hierna was het een potje flink schelden op elkaar bij Ajax.

    23
    2
  68. Kris 10 februari 2019 09:33

    Ik zag het helemaal niet zitten voor de wedstrijd en was bang voor een ongenadig pak slaag. Totaal onnodig bleek achteraf, al bleef ik wel rekening houden met de gelijkmaker. Ik heb genoten van de vechtmachine die we waren. Iedereen speelde goed en dat Blaswich man of the match was, begreep ik ook, maar ik heb vooral genoten van Rossmann. De onverzettelijkheid spatte eraf en hij heerste echt achterin. Op naar volgende week en ik zie het weer helemaal zitten. Raar spelletje dat voetbal😃😃

    24
    2
  69. De Witte Hand 10 februari 2019 09:18

    @Matthijs @Redactie,

    Vergeten jullie we wissel in de 93min niet;
    Czyborra -> Knoester <-

    13
    1
  70. Scout 10 februari 2019 08:26

    Zal dit een eenmalige opleving zijn of hebben we de dip gehad? De 4 Duitsers waren top vanavond aangevuld met Kuwas, Ozman en Konings. De trainer geeft aan dat ze op de training top zijn maar tijdens de wedstrijd er angst heerst. Ajax op deze manier verslaan betekend wel dat er meer mogelijk is.

    17
    2
  71. Hans 10 februari 2019 07:30

    Na alle cynische reacties (zeker ook van mijn kant)nu een dik compliment voor de gehele ploeg.
    Deze vechtmachine willen we week in week uit zien. CHAPEAU.

    24
    1
  72. lucenskedee 10 februari 2019 06:15

    Czyborra goeie afjager, en voor het hele team …….hulde !

    20
    5
  73. Martijn23 10 februari 2019 02:22

    Kunnen we contract Breukers al verlengen? Zo belangrijk! 88e minuut, niks aan de hand, even opstootje met Tadic forceren, waardoor we weer 2 minuten verder waren. Dat is lepigheid dat wij kunnen gebruiken!

    49
    3
  74. Hoekendatnou 10 februari 2019 00:59

    Vanavond stond er echt een team dat wilde winnen en joeg op de bal en vocht voor iedere meter…waarom kunnen ze dit niet elke week opbrengen? Het verschil is zo groot!

    17
    1
  75. Roberto 9 februari 2019 23:47

    Superavond. 95 minuten op het puntje van mijn stoeltje… Als (ja die van de turf) ze de bij de training nu ook nog aandacht besteden aan de spelhervattingen in de volgorde penalty-hoekschop-vrije schop, dan wordt het helemaal goed.

    20
    1
  76. Heraclassic1961 9 februari 2019 23:40

    Als we iedere wedstrijd met dezelfde intensiteit, lef, flair en passie spelen dan zijn we vrijwel onklopbaar. Verdere voorwaarde is dat de ploeg die vanavond gevochten heeft voor iedere meter, volgende week ook weer aan de aftrap staat. Dus TS……..NEVER CHANGE A WINNING TEAM!Ik ga ervan uit dat het lek nu boven is dus NU DOORPAKKEN!!Hoe dan ook deze winst moet spelers,TS , supporters en de gehele club een enorme energie boost geven!

    18
    3
  77. Jan Dekker 9 februari 2019 23:36

    He he, EINDELIJK weer eens feest! Proost Heraclieden! Geniet van het weekend!

    15
    2
  78. Robbert 9 februari 2019 23:13

    Een overwinning van de spelers maar ook de trainers. Door de gekozen strategie hebben we, met name in de 1e helft, Ajax het mes op de keel gezet met gevolg dat Onana de fout in gaat. In de rust had het 3-0 moeten staan. Alle complimenten aan onze trainers, mag eens gezegd worden. De man werd hier verketterd en hij mocht opstappen. Als onze spelers dit elke wedstrijd kunnen geven dan hadden we ook de punten bij ADO en Groningen kunnen ophalen.

    43
    2
  79. Stulanowski 9 februari 2019 23:04

    @polly

    Hou eens op te zeiken man, las je vorig reactie ook al over het juichen van Osman. Laat die man lekker z’n goaltje vieren. Weet jij veel wat die er mee bedoeld.

    20
    19
  80. Davy 9 februari 2019 23:03

    Ik heb ook genoten. Wat een sfeer en wat een inzet van the boys. Kuwas blijft mijn absolute held. Hele team was verder geweldig.

    28
    3
  81. Polly 9 februari 2019 22:51

    @Andre

    Omdat Mo het doelpunt op ongepaste wijze vierde. Hij maakte telefoongebaren.

    16
    20
  82. Stulanowski 9 februari 2019 22:35

    Speelde we maar 34 wedstrijden tegen Ajax dan hadden we een mooie 68 punten gehad aan het einde van het seizoen. 😉

    24
    10
  83. André 9 februari 2019 22:29

    Genoten! Waarom was het doelpunt van Mo Osman niet op de schermen te zien?

    29
    4
  84. Jord 9 februari 2019 22:23

    We hebben eindelijk weer eens mogen genieten van een goed spelend Heracles! Ajax was zeker niet goed, maar wat onze boys vandaag lieten zien… Heb werkelijk waar genoten. Czyborra en Van Nieff hadden een paar kleine foutjes, maar dit werd weer recht gezet door Konings & Kuwas. Wat hebben die 2 een goede pot neergezet. Blaswich terechte MOTM, heeft hele goede reddingen gemaakt en ons meerdere malen op het nippertje gered van een tegendoelpunt. De sfeer was ook weer zoals vanouds: heerlijk. Volgende week hopen op hetzelfde resultaat.

    35
    3
  85. Noh 9 februari 2019 22:18

    Ipv elk weekend hier te zeiken is het nu eens andersom. Wat een geweldige zaterdag avond. Wat een geweldig voetbal van iedereen in ons team. Ben niet alleen enorm blij maar ook heel erg opgelucht. We hadden Ajax vooral in de eerste helft enorm hard te pakken!! 🙌🙌🙌🙌🙌🙌

    39
    3