Heracles slacht Fortuna af met hoofdrol voor Dalmau

16 februari 2019

Heracles heeft met hele ruime cijfers gewonnen van Fortuna Sittard. In het eigen Polman Stadion werd het maar liefst 6-0 voor de Heraclieden.

Grote man aan de zijde van Heracles was Adrian Dalmau die maar liefst vier keer wist te scoren. De Spanjaard was verantwoordelijk voor de 1-0, 2-0, 4-0 en 6-0. De andere doelpunten werden gemaakt door Jesper Drost en Kristoffer Peterson.

Door deze overwinning stijgt Heracles naar de vijfde plaats. Op het moment van schrijven is Vitesse nog aan het spelen en bij een overwinning van de Arnhemmers zakt Heracles een plekje naar plaats zes.

Heracles lijkt de vorm van het begin van de competitie weer gevonden te hebben. Vorige week Ajax, nu met ruime cijfers Fortuna en deze vorm zou volgende week in de uitwedstrijd tegen VVV ook heel goed van pas komen, want dan kan er wellicht een gat geslagen worden met de middenmoot.

39 reacties

  1. BonaFide 18 februari 2019 14:37

    Beide overwinningen waren heerlijk. Tegen Ajax zelfs bonuspunten gehaald. Nu verwacht ik toch wel weer een keer een slechte pot ;).

  2. JeffreyP 18 februari 2019 09:42

    Volgens mij waren de laatste 2 maanden gewoon verschrikkelijk slecht en hebben ze zonder beleving en absolute wil om te winnen gespeeld. Slappe hap.
    Misschien heeft alle kritiek van de supporters men wel doen beseffen dat het anders moet.

    De laatste 2 wedstrijden waren geweldig en dit is het Heracles wat we willen zien. Vechten voor iedere meter en dan komen de resultaten vanzelf.

    En nu deze lijn doortrekken! Forza Heracles!

  3. Rick 18 februari 2019 09:28

    genoten van deze mooie teamprestatie. Hartstikke mooi voor dalmau en ook Kuwas speelde sterk! Verbaasde me erover dat ik weinig mensen hoor over Tim Breukers, maar zoals hany hieronder zegt; hij speelde een erg sterke pot. Ik hoop dat ze hem snel vastleggen voor nog een jaar.

    12
  4. Hany 18 februari 2019 09:14

    Mooie uitslag natuurlijk, mooie goals. En een mooie tussenstand op de ranglijst. Toch vond ik ze niet super spelen: er zit volgens mij nog veel meer in. Af en toe wat paniekerig voor het doel, veel kansen gemist. Kuwas was qua rendement goed, maar heb ik wel een beter zien spelen. Idem voor Peterson. Breukers erg sterk, czyborra wordt steeds beter, bladwich stond er.

    En de verschillen op de ranglijst zijn erg klein. 3x winnen (Groningen) en je stijgt enorm. Paar keer verliezen (Heerenveen) en je keldert naar beneden.

    Ik ben erg content, maar reken me nog niet rijk. Hopelijk kunnen ze uit wat potjes
    breken.

    4
    4
  5. Arthur 18 februari 2019 00:07

    Ideale tegenstander om in de huidige vorm ook weer eens in een uitwedstrijd een resultaat te boeken. Dalmau is geschorst, dus het is te hopen dat Joey terug is van z’n rugblessure.

    Wel mooi dat de ‘ziekenboeg’ weer iets minder vol lijkt. Ik hoop dat van der Water ook weer speelminuten krijgt (als invaller). Voor zijn blessure vond ik hem veel positiviteit en drive brengen.

    6
    3
  6. Stulanowski 17 februari 2019 22:25

    Vrijdag idd ook een belangrijke pot. Winst zou fantastisch zijn, maar zou met een puntje ook zeer content zijn.

    10
  7. Robbert 17 februari 2019 22:21

    De rioolratten en azijnzeikers komen uit hun holen als er slecht gespeeld is en verloren werd. De eerste heeft zich al weer gemeld.

    5
    8
  8. Arthur 17 februari 2019 21:45

    Wel typisch trouwens dat er veel minder reacties zijn als we GOED spelen👍🏻😂

    14
    1
  9. RemcoM 17 februari 2019 21:22

    Hopen dat er tegen VVV weer strijd te zien is.
    En dat het tot ze doordringt hoe het moet in uitwedstrijden……graag zoals de afgelopen 2 wedstrijden….dan staan we vrijdag op 35 punten.

  10. Martijn 17 februari 2019 19:44

    Volgende week gewoon weer uitwdedstrijd !! En die winnen we sowieso niet. Dus weer met beide beentjes op de grond

    2
    15
  11. Geert 17 februari 2019 18:47

    Super wedstrijd gisteren! Dalmau toont eindelijk echt zijn klasse. Kuwas ook zeer sterk, net als van Hintum en Merkel.

    Tekenent voor de wedstrijd was Kuwas die na het juichen voor de 4-0 iedereen terugstuurde naar de eigen helft. Hij was echt gebrand op een grote uitslag. Dit heeft Wormuth er goed in gekregen bij de selectie!

    14
    2
  12. Foppe 17 februari 2019 16:56

    Natuurlijk genoten van onze club, leuk voetbal en fantastische acties. Alleen waarom niet tegen Groningen, ADO,enz. Dat is toch mentaliteit, ik hoop dat ze daar op door selecteren, want in in een flink aantal wedstrijden, zakken er veel door de ondergrens, en of hier het wisselbekers van de trainer mede debet aan is. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Zowel Kuwas, Peterson en Merkel hebben een eenzijdige optie in hun contract en zullen dus bij een vertrek geld op leveren. En dat is noodzakelijk voor Heracles, zoals Robbert schrijft.

    11
    1
  13. Robbert 17 februari 2019 16:32

    Arthur bij een overstap van een speler heb je naast Heracles ook twee andere belanghebbende nodig, dat zijn de speler en niet onbelangrijk zijn zaakwaarnemer. De laatste heeft belang bij een transfer en de vergoeding die hij krijgt. Verder moet je de zaken niet romantiseren. Spelers zoals Kuwas en Peterson hebben niet iets bijzonders met ons clubje en onze stad. Het zijn broodvoetballers en voor die 1 of 2 ton blijven ze niet. Het zijn geen echte clubmensen zoals Bruns, Te Wierik, Kolmschot en Kruzen ooit. Merkel zie ik na dit seizoen zo maar vertrekken, al bieden we hem € 200.000 meer.

    7
    6
  14. Arthur 17 februari 2019 16:15

    @Robbert: Vandaar dat ik ook zei dat spelers onhoudbaar zijn als er een club een flink bedrag neertelt…. maar dat wil niet zeggen dat je jaarlijks niet een ‘verbeterd’ contract neer kunt leggen voor de pareltjes in je selectie (dan is er een win-win situatie). Talenten die ‘gratis’ de deur uitlopen moet je kost-wat-kost zien te voorkomen…desnoods bied je €200.000 tekengeld…😁

    8
    1
  15. heraclassic1961 17 februari 2019 15:38

    Het hele elftal speelde prima! Van den Buijs heeft duidelijk geleerd van zijn eerdere fouten. Soms moet je aantal keren op je bek gaan om vervolgens keihard terug te komen. Voetbal is nou eenmaal een sport waar ervaring zeer belangrijk is.
    Opvallend vond ik ook de goede invalbeurt van Dos Santos. Bij vlagen zie je dat het een speler is met potentie waar Heracles nog veel plezier aan kan beleven. De pass van hem op Dalmau, waar het 6e doelpunt uit voortkwam, getuigt van spelinzicht.
    Voor de statistici onder ons het volgende: de laatste 2 wedstrijden is de nul gehouden. Goed voor het vertrouwen van Blaswich en de verdediging.
    Ten slotte winnen bij VVV betekent dat je al vroeg in het seizoen je weet te handhaven in de eredivisie. Vanaf dat moment moet er vol gegaan worden voor het bereiken van een play-off plaats voor Europees voetbal.
    Als ik de voorgaande zin nog een keer goed tot me laat doordringen dan moet ik toch nog steeds wennen aan de gedachte dat Heracles in verband wordt gebracht met Europees voetbal. In de tijd aan de Bornsestraat was het een utopie en werd je volledig voor gek verklaard als je zei dat Heracles Europees zou gaan voetballen. De tijden zijn inmiddels veranderd. Door een weloverwogen beleid en visie is Heracles een stabiele eredivisieclub en modelclub geworden waar het bereiken van Europees voetbal allang geen utopie meer is. Bij deze wil ik, en ik kan het niet vaak genoeg herhalen, Jan Smit, Nico Jan Hoogma en de andere bestuurders hiervoor ongelooflijk bedanken bedanken!!!!!!!!!!!!!

    9
    2
  16. heraclassic1961 17 februari 2019 15:37

    Het hele elftal speelde prima! Van den Buijs heeft duidelijk geleerd van zijn eerdere fouten. Soms moet je aantal keren op je bek gaan om vervolgens keihard terug te komen. Voetbal is nou eenmaal een sport waar ervaring zeer belangrijk is.
    Opvallend vond ik ook de goede invalbeurt van Dos Santos. Bij vlagen zie je dat het een speler is met potentie waar Heracles nog veel plezier aan kan beleven. De pass van hem op Dalmau, waar het 6e doelpunt uit voortkwam, getuigt van spelinzicht.
    Voor de statistici onder ons het volgende: de laatste 2 wedstrijden is de nul gehouden. Goed voor het vertrouwen van Blaswich en de verdediging.
    Ten slotte winnen bij VVV betekent dat je al vroeg in het seizoen je weet te handhaven in de eredivisie. Vanaf dat moment moet er vol gegaan worden voor het bereiken van een play-off plaats voor Europees voetbal.
    Als ik de voorgaande zin nog een keer goed tot me laat doordringen dan moet ik toch nog steeds wennen aan de gedachte dat Heracles in verband wordt gebracht met Europees voetbal. In de tijd aan de Bornsestraat was het een utopie en werd je volledig voor gek verklaard als je zei dat Heracles Europees zou gaan voetballen. De tijden zijn inmiddels veranderd. Door een weloverwogen beleid en visie is Heracles een stabiele eredivisieclub en modelclub geworden waar het bereiken van Europees voetbal allang geen utopie meer is. Bij deze wil ik, en ik kan het niet vaak genoeg herhalen, Jan Smit, Nico Jan Hoogma en de andere bestuurders hiervoor ongelooflijk bedanken bedanken!!!

    14
    4
  17. heraclassic1961 17 februari 2019 15:00

    STADIONCHECK 16 februari 2019 22:38 Mee eens. Een kleine 3 weken geleden kon, volgens sommigen, onze trots er niets meer van. Er waren her en der geluiden te horen dat Wormuth ontslagen moest worden en dat er seizoenkaarten niet verlengd zouden worden. Nu na twee overwinningen op rij is het weer een en al hosanna. Zo zie je maar weer hoe opportunistisch voetbal kan zijn. Tegen alle criticasters van een aantal weken geleden zou ik willen zeggen wees iets realistischer. Bedenk dat je supporter bent van een club die wel eens mindere perioden kent. En juist in deze mindere perioden moet je laten zien en horen dat je nog steeds volledig achter de club staat. Want zoals ik in het verleden al heb aangegeven SUPPORTER BEN JE VOOR JE LEVEN! IN VOOR-EN TEGENSPOED!!

    20
    4
  18. Stef 17 februari 2019 13:53

    @Arthur
    Helemaal mee eens.
    Er lopen heel wat contracten af. Dus er is werk aan de winkel.
    Kuwas is niet te houden. Maar Breukers wel. Osman denk ik ook wel, maar dan moet je niet nog een jaar wachten.

    16
    3
  19. Jojo 17 februari 2019 13:51

    Vind ik ern mooie van Buks Bij een bepaald moment in de zoveelste minuut! Zingen “So ein tag so wunderschon wie heute” voor de trainer Want die heeft ook een bak aan kritiek over zich heen gehad Bij de wedstrijd tegen Utrecht wat er ook gebeurt dit zingen Stel voor de 70e minuut Zegt het voort

    10
    6
  20. Robbert 17 februari 2019 13:46

    Arthur jij leeft nog in dromenland en ben de realiteit verloren. Je hebt het over vroeger en een behoorlijk grijs verleden tien we nog een bescheiden eerste divisieclubje waren. Anno 2019 ziet ons voetballandschap er heel anders uit. Wij draaien winst bij de gratie van transfer inkomsten. Als wij jaar in jaar uit geen speler(s) meer verkopen is dat de dood in de pot van ons clubje. Onze club gaat daar uitstekend mee om door nu al op zoek te gaan naar de vervanger(s) van de verterekkende spelers. Door nu al de stand-in in de selectie te hebben. We kunnen pas echt groeien als we structureel de begroting naar tenminste €18 miljoen kunnen doortrekken. Dat zou een groter stadion betekenen en marktaandeel van onze rooie buren te pakken. Jammer dat ze mogelijk dit jaar al weer gaan promoveren.

    18
    3
  21. henk 17 februari 2019 13:42

    Kuwas best off the rest

    5
    2
  22. Eddy 17 februari 2019 13:19

    @Arthur. Fijn dat jij dat ook zeg. Dario speelde groots. Hij heeft een heerlijke pass maar was ook zeer attent en speelde foutloos. Een magistrale Kuwas een heldenrol voor Dalmau, maar laten we onszelf ook een keet complimentje geven. Wij waren gisteren, net als vorige week OOK als vanouds. Bedankt Heraclieden! Conclusie: Er is nog veel mogelijk.

    11
    2
  23. Arthur 17 februari 2019 13:10

    Toch zou het ook wel mooi zijn als we (net als vroeger) eens een paar spelers iets langer zouden kunnen binden dan drie jaar. Velten, Kolmschot, Quansah, Breukers…Ik vind het toch ook wel mooi als er echte clubspelers zijn. Soms moet je daarvoor ook eens diep in de buidel tasten en niet alleen korte termijn winstbejag nastreven… Natuurlijk; als er een club voorbij komt die meer dan 4M€ neerlegt dan is bijna geen speler te behouden, maar ik weet ook nog goed dat we met het nieuwe stadion ook de ambitie uitspraken om spelers van het niveau Linssen langer aan ons te binden. Ik vind het nu al jammer dat we een speler als Kuwas kwijt gaan raken…net zoals Armenteros de poort uit liep…Dat blijven toch ook wel spelers ‘waarvoor je naar het stadion komt’. Ik hoop bijvoorbeeld dat ze intensief met Merkel om de tafel zitten.

    17
    2
  24. roeptoeter 17 februari 2019 12:43

    @boycot wat ben jij een trieste sukkel met een verzonnen naam iemand zwart maken wees een echte kerel en ga met deze dame in gesprek omtrent je klacht ipv lafjes op een gastenboek je beklag doen.

    3
    10
  25. Rr 17 februari 2019 11:42

    Prachtige pot met passie en strijd. Zo wil ik elke week wel naarde voetbal. Genieten. Wat was Kuwas goed. Nu hopelijk de volgende week een uitwedstrijd goed voetballen en dan kunnnen we gaan voor een plek bij de eerste 8.

    12
    1
  26. Boycot 17 februari 2019 11:41

    Kan er eens een boycot komen op die viswijven in vak Q? Ik zal haar naam niet noemen maar iedereen weet over welk moedertje ik het heb met haar 2 dochters, waarvan er eentje amper 11 is en sindskort ook als een lijpo staat te roken en bier staat te drinken op het vak.

    25
    1
  27. Robbert 17 februari 2019 11:05

    Over mooie balletjes gesproken Arthur. Heb je de kromme bal, op maat op Jesper Drost in de 1e helft, van Kristoffer Peterson gezien! Dat had een Van Hanegem achtig niveau, zo mooi! Dat was genieten👍

    21
  28. Arthur 17 februari 2019 10:52

    Wat een ‘cross passing’ en passes van Dario van den Buijs. Dalmau en Kuwas waren uiteraard de belangrijkste spelers, maar wat stond Dario enorm te heersen achterin👍🏻😁 Telkens met de juiste kracht en loepzuiver!

    15
  29. Scout: graag massaal meezingen 17 februari 2019 09:03

    Hij houdt van voetbal en van goals
    Eviva Espana
    En woont in het mooie Almelo
    Eviva Espana
    Wij willen veel doelpunten van jou
    Eviva Espana
    Zijn naam is Adrian Dalmau
    Heracles por favor

    21
    8
  30. Tim 17 februari 2019 08:50

    VAMOS!!🇪🇸

    12
  31. Marco 17 februari 2019 08:01

    Super gespeeld. Heb genoten. Vooral de 2de helft. Blijf in deze flow en alles is mogelijk.

    10
    1
  32. Joe 17 februari 2019 08:00

    Wat een mooie pot voetbal. Wat een beleving en strijd! Voor elkaar door het vuur. Zo zien we het graag.
    Natuurlijk heeft Dalmau met zijn 4 doelpunten een hoofdrol. Voor mij hebben ze allemaal de hoofdrol. Ondanks dat er uiteraard nog dingen beter kunnen gewoon een echte teamprestatie!!! Inclusief de hele staf wat mij betreft.

    Ook fijn dat Peterson heeft gescoord. Ik gun hem (en ons .. ) dat hij zijn zelfvertrouwen snel terugkrijgt. Mooi applaus toen hij werd gewisseld.
    De sfeer in het stadion was ook super. Ook gefeliciteerd aan onszelf.

    Op naar de volgende! En naar Europees voetbal 😀

    16
    1
  33. Robbert 17 februari 2019 02:01

    Geweldige overwinning en mooie goals. Een spits, die alleen op de doelman afkomt wacht tot hij gaat vallen en vervolgens de bal over de keeper stift, zijn de besten.
    Op naar Venlo en proberen weer eens een uitwedstrijd te gaan winnen. De flow vasthouden.

    20
    1
  34. Buks 17 februari 2019 00:11

    Kunnen we een keer voor de trainer “so ein tag, so wunder shon wie heute” zingen

    23
    2
  35. Kris 16 februari 2019 23:31

    Geweldige avond (alweer)!!! De trainer zei in het begin van dit seizoen “we hebben een basis van 16/17 spelers” (of woorden van die strekking). Deze avond is exact wat hij bedoelde, denk ik. Dalmau en Kuwas (wat is hij bepalend voor ons en gevaarlijk..) vielen op. Maar een Droste, een Merkel (verlengen!!!!), een Van Hintum (zekerheidje, verlengen!!!), Breukers (Held), en Buijs (liet zien wat hij in zich heeft…) vormden de bouwstenen van dit team van vanavond, zoals een Rossmann en Konings dat vorige week waren.
    Met dit vertrouwen kunnen wij winnen van elk team in de Eredivisie. Kom maar op💪💪

    28
    3
  36. Stadioncheck 16 februari 2019 22:38

    Zo kunnen we een paar weken geleden NIKS van!
    SC kaart inleveraars etc
    Paniekzaaiers, en nu amper 2 weken verder gaan we al weer dromen van die positieve plee offs!
    In goede tijden zwart wit ,en in slechte tijden.
    Een supporter ben je niet voor even maar voor het leven
    Dat zijn de ECHTEN!

    Ik heb genoten ,en er zullen ook weer weken komen dat er niet word genoten.
    ZWART WIT ALWAYS!

    Have a nice weekend.
    Zal wel lukkunnnnn..;-).

    38
    4
  37. Mr T ford 16 februari 2019 22:19

    Lekker gewerkt adriaantje!

    14
    2
  38. Gj 16 februari 2019 22:18

    Je verveeld je geen minuut bij Heracles (51 sec.)👍

    13
    3
  39. Leo 16 februari 2019 22:17

    Geweldige jongens!!

    13
    2