Praat mee: Heracles Almelo op bezoek bij VVV

22 februari 2019

Vanavond staat er een belangrijke wedstrijd op de planning voor Heracles Almelo. Er staat namelijk een uitduel bij VVV Venlo op de kalender. Heracles Almelo staat momenteel op de zesde plaats in de Eredivisie, een plek dat aan het einde van het seizoen recht geeft op deelname aan de play-offs voor Europees voetbal. Het verschil met acht VVV Venlo is slechts drie punten.

Eerdere ontmoetingen van VVV tegen Heracles Almelo

VVV Venlo won vier van de laatste vijf thuiswedstrijden tegen Heracles Almelo. De laatste overwinning van de bezoekers in Venlo dateert alweer uit 2013. In 2017 trok VVV aan het langste eind en won het met 3-1, destijds scoorde spits Thy driemaal. Eerder dit seizoen kwamen de Limburgers al op bezoek in Almelo. Heracles zegevierde met 4-1 en Lerin Duarte wist twee keer tot scoren te komen.

Huidige vorm van beide clubs

Heracles Almelo maakt een sterke periode door, waarin het de laatste twee wedstrijden wist te winnen. Nadat Ajax met 1-0 opzij werd gezet, won de Almelose ploeg met 6-0 van Fortuna Sittard. In uitwedstrijden gaat het Heracles een stuk moeizamer af en won het slechts één van de laatste acht
wedstrijden. VVV Venlo speelt ijzersterk in eigen huis en verloor daar maar één van de laatste negen duels.

Opvallend genoeg werd de laatste thuisnederlaag geleden tegen laagvlieger FC Emmen (2-3). De Limburgse club verloor drie van de laatste vier duels, waaronder tegen Ajax (6-0) en AZ (3-0).

Doelpunten

Gekeken naar de statistieken is het minste spektakel te beleven bij VVV Venlo. De ploeg kende in alle thuisduels dit seizoen een gemiddelde van 2,7 doelpunten per duel, het minste van alle clubs in de Eredivisie. In de uitduels van Heracles Almelo werd er gemiddeld 3,5 keer per duel gescoord.

VVV Venlo kreeg in de laatste tien thuisduels (Eredivisie) ook tien tegendoelpunten te verwerken en kwam zelf zeventien keer tot scoren. In de laatste elf duels kreeg Heracles Almelo maar liefst 27
tegentreffers om de oren en scoorde zelf slechts twaalf keer.

70 reacties

  1. Rose Govera 23 februari 2019 22:59

    Hallo,
    Mijn naam is Rose Govera, en dat allemaal dankzij Carl Mosley van Carl. Ik kreeg hem per e-mail op Carlmosleyloanfirm@yahoo.com God zegene Carl Mosley lening onderneming voor het veranderen van mijn leven.

    Met vriendelijke groet,
    Rose Govera

    1
    2
  2. Foppe 23 februari 2019 21:49

    We worden genaaid. Van Boekel draait vanavond een gele kaart terug. Gisteren werd gezegd dat dit niet kan. Bij Fortuna Heerenveen wordt door VAR strafschop teruggedraaid, maar er was al geel gegeven.

    1 1

    1
    1
  3. Black&white 22 februari 2019 23:49

    @forza: die gele kaart zal ongetwijfeld geseponeerd worden door de knvb na het zien van de beelden.
    Zelf begrijp ik wel dat de arbitrage deze in eerste instantie geeft.
    Desondanks had VVV ook een penal moeten hebben vind ik na het vasthouden in strafschopgebied. Nu hebben wij ook eens de wind mee 😅.
    Waar ik het meest positief over ben is dat ik strijdlust zie.
    Druk zetten en daarmee ontlasten van de devensie.
    Voor elkaar willen werken en resulteert nu toch ff in 3 wedstrijden de nul houden.
    Grote klasse dit 👍

  4. Zwolle 22 februari 2019 22:56

    Duarte hoort altijd in de basis te staan. Heeft zoveel meerwaarde voor het team en brengt een brok ervaring en spelinzicht mee.

    5
    3
  5. Henri 22 februari 2019 22:37

    Overigens wordt Blaswich ook steeds beter vind ik…

    15
  6. Forza 22 februari 2019 22:35

    3 punten gejat uit Venlo! Bedankt VAR.
    Raar dat trouwens de gele kaart van konings niet terug gedraaid kan worden..
    Mooie penalty! Perfect in geschoten.
    Op naar volgende week…
    zin in!!

  7. Geert 22 februari 2019 22:34

    Slecht spelen en toch lekker winnen! En nu rustig afwachten wat de concurrentie doet dit weekend. Fijn hoor!

  8. Chris 22 februari 2019 22:34

    Fijne 3 punten. Geen bijzondere wedstrijd, maar onterecht gewonnen is ook weer wat overdreven. VVV was ook niet zo bijzonder. Penal terecht. Hadden er ook 1 tegen kunnen krijgen. Keepers beiden top. Peterson lijkt weer wat van oude vorm terug. Duarte weer belangrijk. In mijn ogen 1 vd beteren dit seizoen (waarom na winterstop ‘uit de gratie’?). Vd Buijs weer wat minder na 2 sterke optredens (niet gaan zweven). Commentator op Fox Evert ten Napel tenenkrommend zure vent en anti Heracles. ‘Ik heb geen voorkeur..’ hou toch op als je constant pro VVV maar vooral anti Heracles commentaar geeft. Zure vent. Fijne 3 punter!

    11
    2
  9. Hans 22 februari 2019 22:33

    Eerste keer dit seizoen dat we een overwinning stelen en dat voelt prima.

    5
    1
  10. Henk 22 februari 2019 22:32

    Zeker een penalty voor de rest gewoon 3 puntjes gegapt in Venlo

  11. Foppe 22 februari 2019 22:26

    Als een dief in de nacht. Laten we hopen dat de blessure van de VVV Venlo speler meevalt.

  12. Thomas 22 februari 2019 22:24

    En veilig.

  13. Black&white 22 februari 2019 22:22

    Pfff 3 punten.
    Gelijkspel zou meer terecht zijn maar heeeel erg blij met deze 3 punten.
    Hopelijk is die VVV speler snel weer op de been maar ben er bang voor….
    Zag er niet goed uit.
    Het uitvak lekker feest vieren daaro 👍👍👍.
    Deze punten zijn superbonus punten.
    Uitwedstrijd,zwaar bevochten wedstrijd. Top 👍.

  14. Leo 22 februari 2019 22:22

    En binnen 👍

    Niks onterechte penalty
    Wel geluk gehad met geen penalty tegen
    Boeien…

    Gewoon lekker 3 punten mee in de bus

    Sterkte voor Promes, dat wel

    10
  15. Henri 22 februari 2019 22:22

    Onterechte overwinning. Echt heel slecht en danzij de VAR en de scheids gewonnen. Maar wel lekker drie punten!

  16. Pielle 22 februari 2019 22:21

    Eindelijk de 3 punten in uit duel te pakken . Zeer belangrijke punten dit en als we volgende week winnen van Utrecht mag de feest uitbarsten. Wat een omschakeling van Heracles 3 op 3 en 0 tegendoelpunten, een wonder maar ook applaus waard, ga zo door boys!

  17. John 22 februari 2019 22:19

    Beetje gestolen punten. Maar dat zijn vaak de lekkerste!!

    3
    1
  18. Leo 22 februari 2019 22:15

    Klootzak van een commentator op Fox
    Zit een beetje te janken over de gele kaart van Peterson. Moet volgens hem rood zijn
    Eikel.

    6
    6
  19. Pielle 22 februari 2019 22:08

    Respect 0-1! Hopen dat ze het volhouden. Niemand is groter dan Heracles Almelo !

    4
    2
  20. Black&white 22 februari 2019 22:07

    1-0… hopelijk blijft het zo, maar zou al blij zijn met 1 punt

  21. Leo 22 februari 2019 22:07

    Haha, Duarte krijgt dus een penalty mee 🤣

  22. Leo 22 februari 2019 22:02

    Duarte er in : 3 punten mee naar Almelo 👍

  23. Kris 22 februari 2019 22:00

    @ Stef. Hij is nog jong, geef hem tijd. Hij lijkt op het Duracell konijntje van vroegah. Veel energie, nog wat druistig….
    Matige wedstrijd. Punt over de streep trekken, vieze overwinning mag ook, en naar huis…

  24. Stef 22 februari 2019 21:50

    Die Lennart Czyborra kan mij niet overtuigen

    3
    4
  25. Lucenskedee 22 februari 2019 21:36

    Gaaaap

    3
    1
  26. Henri 22 februari 2019 21:31

    Wat een verschil met de laatste twee thuisduels. Er is zoveel minder strijd en passie. Op deze manier wederom een verloren uitbeurt.

    3
    2
  27. Wart Zwit 22 februari 2019 21:03

    Enerverend potje…

    1
    3
  28. John 22 februari 2019 20:14

    Kan de VAR niets doen? Een blessure is nooit leuk, maar Konings raakte hem niet eens dus de gele kaart is onterecht

    5
    4
  29. Patrick 22 februari 2019 19:30

    Als ik een wedstrijd niet kan volgen op televisie, dan kijk ik vaak op livetv.ru. beetje vage website, maar wel veel live streams op elk gebied.

  30. Renaldini 22 februari 2019 19:16

    Welke stream is er voor de wedstrijd vanavond?

  31. Geert 22 februari 2019 18:13

    Ddb, hij is niet verantwoordelijk voor het eerste elftal bij NAC. Hij is manager jeugdopleiding.

  32. Kris 22 februari 2019 17:00

    @ Niels Grotenhuis. Als je een paar maanden, met de geschiedenis, in dienst bent, begrijp ik hem niet. Dan verwacht ik loyaliteit. Ben je twee/drie jaar verder, kan ik hem volledig volgen en wens ik hem alle succes.

    Vanavond zorgen dat we tussen de linies komen te spelen en de boel compact houden, maar niet te kort op de eigen goal. Qua fysiek redden we het niet, maar voetballend zijn wij beter. Ik heb echt vertrouwen in een resultaat, waarbij niet verliezen ook een resultaat is. Succes Heraclieden!!

    10
  33. DDB 22 februari 2019 16:54

    Tim Gillissen? Die directeur die het slechtste elftal van NL bij elkaar heeft gebracht. Lijkt mij een uitstekende keuze ja.

  34. Foppe 22 februari 2019 14:12

    Nou, Robbert. Ik denk dat we winnen. Waarom, omdat het geloof er is, bij mij maar ook bij de spelers.uitslag 0-3

    10
    1
  35. Robbert 22 februari 2019 10:57

    Heren het gaat hier om VVV- Heracles en nog blijven jullie op Fleddie hangen.

    Geen woorden meer aan vuil maken, hij gaat dat staat voor mij al vast.

    12
    7
  36. Niels Groothuis 22 februari 2019 10:41

    Omdat Heracles hem deze kans heeft aangeboden mag Mark Jan niet met Groningen in gesprek? Wat een kolder. Het is hoe de huidige voetballerij in elkaar steekt. Ondankbaar wellicht maar ik begrijp hem wel. Als je familie en vrienden in Groningen wonen en je hebt er een verleden als speler is het toch ergens ook een eer dat je erdoor gevraagd wordt?
    Een onbegrijpelijke flirt kan ik het niet noemen.
    En dat hij nog niets heeft besloten kun je ook als een compliment ervaren. Bovendien kwam Groningen bij hem en niet andersom.

    Laten we eerst de beslissing maar eens afwachten.

    8
    21
  37. Martijn23 22 februari 2019 10:24

    Toch kwam Tubantia met een uitstekende naam die hier nog niet genoemd is:

    Tim Gilissen

    Slimme gast, Heracles verleden, ervaring bij NAC.

    11
    5
  38. Hans 22 februari 2019 10:01

    Zou ferry de haan van Excelsior niet wat zijn?
    Halen al jaren uitstekende spelers met echt het aller kleinste budget.

    11
    1
  39. Robbert 22 februari 2019 09:47

    Het zal een hele vervelende tegenstander zijn om tegen te spelen. Ze zullen niet komen, maar ons het spel laten maken, rustig wachtend op de kansen die er ongetwijfeld zullen komen. Sneeky ploeg met een sneeky trainer. Hoog druk zetten van VVV moet je niet verwachten. Nu zou ik voor 1 punt tekenen.

    3
    4
  40. KOB 22 februari 2019 08:45

    Wil vanavond jongens zien die door een muur heen willen lopen!

    Mark-Jan Oprotten!!!

    13
    3
  41. Hans 22 februari 2019 08:20

    Maakt niets meer uit wat ie doet Kris.
    Had überhaupt helemaal niet met een andere club moeten praten na amper een jaartje en na alles wat heracles voor hem heeft gedaan.
    Ook nog helemaal niets bewezen dus wegwezen met die vent.

    12
    1
  42. Matthijs 22 februari 2019 08:09

    Even de taferelen rondom Fledderus laten berusten en vanavond focussen op een van de belangrijkste wedstrijden van het seizoen!

    COME ON!

    13
  43. Kris 20 februari 2019 08:37

    Ik las ook op Voetbalzone dat Fledderus naar Groningen zou vertrekken. Laten we eerst maar even afwachten of het ook echt klopt… Als dit wel zo is, valt me dit heel vies van hem tegen. We hebben hem de kans gegeven, veel in hem geïnvesteerd en dan is dit dus de dank daarvoor?
    Ik kan me de argumentatie al voorstellen; ik wil Heracles bedanken voor de kans die ze mij gegeven hebben om me te ontwikkelen. Hiervoor ben ik ze erg dankbaar, maar deze uitdaging kon ik niet laten lopen.. Mijn familie komt uit Groningen en het is een uitdaging om de club weer op te bouwen naar de plek waar ze thuis horen en wij als familie ook verder wil verblijven. (Of woorden van die strekking…)

    16
  44. Rono 20 februari 2019 08:34

    Dat zou wat zijn als dat waar is, heracles als spingplank voor Groningen terwijl we vaker boven hun eindigen als eronder is mijn gevoel. Je ziet Groningen nu ook punten pakken (4 vd laatste 5 gewonnen) met het heracles kwartet erbij, vooral Bruns laat zich duidelijk zien. Zou jammer zijn als het waar is

  45. roeptoeter 20 februari 2019 08:27

  46. Rudie 20 februari 2019 06:54

    Fledderus alweer weg na dit seizoen. Waarschijnlijk naar Groningen.

    1
    4
  47. Frans up 19 februari 2019 20:41

    Tubbergen rednec, is dat een ziekte?. Zal nog wel geen geneesmiddel voor zijn, sterft een langzame dood. Tubbergen is toch een katholieken dorp, hoe is het met de pastoor, jochie.

    12
    2
  48. JeffreyP 19 februari 2019 20:20

    Toch jammer dat we tegen die amateurs van Achilles er 20 inschieten en tegen die amateurs uit Enschede met de rem erop spelen.

    13
    1
  49. Hans 19 februari 2019 20:07

    Tubbergs rednex?? boertje….snap wel dat het voor jullie een prachtige wedstrijd is om tegen de eredivisie broer te mogen voetballen maar zet jezelf toch niet zo voor lul kereltje

    17
    2
  50. tubbergen rednex 19 februari 2019 17:53

    ze zijn er wel en staan voor LUL!

    1
    16
  51. Robbert 19 februari 2019 16:50

    Waren ze maar goed geschoren Arthur😳 Fc krediet had al lang kopje onder moeten gaan. De gemeente Enschede zit tot haar kin in de drek, ze geen kant op en moet ze wel uitstel van betaling verlenen. Anders zien ze hun miljoenen in de lucht opgaan.

    13
    1
  52. Henk 19 februari 2019 16:14

    Fc stadsbank graag voortaan he……

    7
    1
  53. Arthur 19 februari 2019 14:51

    Volgens mij hebben de Twente-supporters nog steeds niet in de gaten waarom heel Nederland ze een degradatie gunde🐣😂 Ik vind het knap wat ze momenteel doen, maar kennelijk begint hun hoogmoed ook al meteen weer, terwijl iedereen weet dat ze begenadigd de hand boven het hoofd gehouden wordt door de KNVB (die de licentie in had kunnen/moeten trekken) en de gemeente Enschede (die meer geld in een BVO stopt dan in zorg- en welzijnsinstanties…)😁 Ik kijk uit naar DE derby van het Oosten, maar niet naar dat verongelijkte gelul en die arrogante houding….Als je geschoren wordt moet je stil zitten.

    25
    2
  54. Roy 19 februari 2019 14:45

    0-0 rust aldus Heracles Twitter.

  55. 1903 v2 19 februari 2019 14:42

    Iemand tussenstand? Ben helaas niet aanwwzit

  56. Anti amateurs 19 februari 2019 09:29

    @Tubbig Rednexs,

    Donder dood

    22
    11
  57. tubbig rednexs 19 februari 2019 09:25

    tot straks kuikentjes!

    3
    27
  58. LEE 19 februari 2019 06:26

    @roeptoeter
    Is dat de 80% die zich bij uitwedsttijden wel laat horen maar thuis lekker stil is?

    10
    7
  59. Arthur 18 februari 2019 22:34

    Ben benieuwd of Konings terug is van zijn rugblessure om de geschorste Dalmau te vervangen….🤔

    16
    2
  60. Frans up 18 februari 2019 22:03

    Resultaten uit het verleden bieden geen….. Dus dat wordt een overwinning. Ik zeg 0-4.

    7
    3
  61. roeptoeter 18 februari 2019 19:05

    @hgans vakp het grote deel van de uitfans bestaat uit ruim 80% uit vak q
    en veelal de vaste gezichten.

    8
    1
  62. totobriefje. 18 februari 2019 18:14

    op vrijdag 20.00 of zaterdag 19.45=een groot verschil..
    tegen een ado hadden we hoog amper 125fans mee..

    2
    1
  63. Hans vak P(niet die uit 053) 18 februari 2019 16:15

    Alsof 10.000 man dat als argument hebben. 20 is wel een enorm treurige opkomst. Fortuna nam ook ruim 350 man mee naar ons toe. Dat is nog een stuk verder

    9
    2
  64. uitkeringofniet 18 februari 2019 15:37

    awaydays vergeet even gemakshalve dat men werkt.schoolgaand is of een gezin of niet elke keer ruim 50euro kan/wil neertellen voor een uitwedstrijd.

    9
    4
  65. Awaydays are the best days 18 februari 2019 14:13

    Net kaarten gekocht voor VVV uit aanstaande vrijdag, voor de bus nog maar 20 kaarten verkocht… Onze jongens verdienen veel meer na de laatste 2 wedstrijden! Zorg dus dat je er bij bent in Venlo 🗣

    14
    2
  66. DDB 18 februari 2019 13:24

    Hopelijk kunnen we de lijn nu eens doortrekken. VVV bakt er weinig van de laatste tijd, dus een resultaat moet mogelijk zijn. Maarja awaydays he.

    9
    2
  67. Robbert 18 februari 2019 13:23

    Moeilijk we spelen uit nu eenmaal niet geweldig en het niveauverschil tov thuis is heel groot. Ik zou vooraf ook voor een gelijkspel tekenen.

    9
    4
  68. Stadioncheck 18 februari 2019 12:13

    Zoals de wind waait , waait men jasje .

    Het is een uitwedstrijd .en al het mooie van de laatste 2weken is weer verleden.

    Gezien de uitresultaten is een gelijkspel al fantastisch.

    Ik ben gematigd optimistisch waarom?

    Toen we goede resultaten hadden ,haalden we ook amper punten uit daarom!

    Ik ben nieuwsgierig dat we dit probleem kunnen doorbreken.

    Er is weer zelf vertrouwen getankt, 2 weken ervoor waren al voorspellingen gedaan als plee offs degradatie ,SC inleveren.

    2 weken later spelen we plee offs EL ticket.

    ZO ALS DE WINT WAAIT , WAAIT HET JASJE!

    Maar hoe de wint ook waait ,en échte Heracles supporter laat zich niet uit zijn zwartwit jasje waaien.

    15
    3
  69. Onze ouwe 18 februari 2019 11:28

    Nu doorknallen na 2 thuisoverwinningen en de
    6e of 7e plaats veilig stellen. Als ze zo spelen als thuis tegen VVV moet dat mogelijk zijn!

    16
    1
  70. Larry 18 februari 2019 09:45

    Ben benieuwd ik verwacht zelf een makkelijke wedstrijd.

    3
    16