Mark-Jan Fledderus vertrekt naar FC Groningen (Update)

20 februari 2019

Technisch manager Mark-Jan Fledderus vertrekt naar FC Groningen. Hier zal hij de rol van Ron Jans als technisch directeur op zich nemen.

Bij FC Groningen zal hij samen met algemeen directeur Wouter Gudde (34) en commercieel directeur Robbert Klaver (46) de clubleiding vormen.

Mark-Jan Fledderus en Rob Toussaint namen bij Heracles samen de taken van Jan Smit en Nico-Jan Hoogma over. Beiden vertrokken naar de KNVB en zorgden er meteen voor dat er dingen anders aangepakt gingen worden. Zo werd een Duitse trainer gehaald en staat er een selectie waar vooral in het begin nogal wennen was voor de supporters. Vooralsnog hebben ze het prima gedaan, want momenteel staat Heracles op een keurige zevende plaats.

Mark-Jan, bedankt voor de mooie jaren. Ook als speler.

Update 09:22

Heracles bevestigt op Twitter dat Fledderus in gesprek is met FC Groningen, maar dat er van een overgang nog geen sprake is.

100 reacties

  1. Rose Govera 23 februari 2019 23:00

    Hallo,
    Mijn naam is Rose Govera, en dat allemaal dankzij Carl Mosley van Carl. Ik kreeg hem per e-mail op Carlmosleyloanfirm@yahoo.com God zegene Carl Mosley lening onderneming voor het veranderen van mijn leven.

    Met vriendelijke groet,
    Rose Govera

    1
    2
  2. Dick 23 februari 2019 17:47

    Volgens mij hebben we de opvolger al in huis.Tim Breukers is bijna aan het eind van zijn carrière en weet veel van voetbal en is denk ik een Heracles man. Dus wie weet proberen.

    2
    1
  3. Pimmetje 22 februari 2019 09:35

    Wij zijn Heracles. Geen zorgen, wel vertrouwen.
    Komt allemaal vast goed!

  4. Edje 21 februari 2019 21:38

    Het gesprek is door Groningen opgestart. Daar kan MJF niets aan doen. Tot zover heeft hij alleen geluisterd en laat dat inwerken. Je kunt iemand niet veroordelen omdat hij naar iemand lluisterd. Pas als hij besluit om weg te gaan mag je oordelen dan wel een mening hebben. Als hij gesolliciteerd heeft bij Groningen kun je daar nu een mening over hebben en komt het wel als een schop in de rug over.
    V. W. B. Henri Kruzen kan ik kort zijn. Rasvoetballer.
    Almelo man maar echt geen TM of TD.
    Met alle respect. Dat past niet bij hem en is te hoog gegrepen. Als je de oprit op nieuw bestraat wil hebben kan hij dit prima voor je verzorgen.
    Geen man van papieren had al moeite met zijn trainers opleiding. Verder prima voetballer en staat het liefst op het veld.

  5. jan 21 februari 2019 19:58

    wat te denken van henrie kruzen als td er of als peter bosz weer vrij komt
    Zijn deze tweegeen optie

  6. Frans up 21 februari 2019 19:34

    Edje, er is geen weg terug. Hij heeft zichzelf in de voeten geschoten.

    2
    1
  7. Edje 21 februari 2019 19:16

    Straks geeft MJF aan liever in Almelo te blijven. Een aantal heeft hemm al afgeschoten en veroordeeld.
    Is er een weg terug? Voorlopig is hij benaderd en heeft nog niet beslist. Hoe moet dat dan verder? Veel reaguurders zijn hem liever nu al kwijt.
    Er moet nog een beslissing genomen worden zegt hij. Mss een storm in een glas water.

    1
    1
  8. heraclassic1961 21 februari 2019 15:03

    Trouwens mocht Groningen MJF benaderd hebben voor een evt. overstap dan noem ik dat gewoon een boevenstreek. Want in deze fase van de competitie onrust kweken bij een concurrent voor Europees voetbal is op zijn zachts gezegd niet chique.
    Hopelijk komen we de Groningers tegen in de eventuele play-offs om Europees voetbal. We zullen ze dan keihard op hun plaats zetten!!

  9. heraclassic1961 21 februari 2019 14:54

    SPARTALMELO 20 februari 2019 16:15
    Goed voorbeeld doet volgen dachten ze in Groningen. Dus laten we Heracles maar klonen. Kortom Heracles speelt komend seizoen met twee elftallen in de eredivisie…Heracles Almelo en Heracles Groningen….

  10. Schaap 21 februari 2019 14:37

    Verbeek heeft zichzelf inmiddels wel afgetest lijkt me. Wel nu zaak om Wormuth langer of steviger te binden. Echter niet in een dubbel functie, zie voorbeeld bij de oosterbuurtjes.
    Het geblaat hier mag overigens wel wat minder. Nee niet sjiek van MJF, maar NJH en JS gingen ook saampjes zonder problemen naar de KNVB. Vanuit geld en persoonlijke omstandigheden te begrijpen, maar nu gaan is wel een groot afbreukrisico. Had nog een jaar of drie, vier kunnen rijpen, een CV opbouwen, en dan een nieuwe stap maken. Zal toch ook wel met zijn huidige rol te maken hebben, denk ik dan.

    5
    2
  11. Neefjevanbroertjevanschoonzus 21 februari 2019 14:35

    @noh

    Een grotere hork als verbeek loopt er niet rond op deez aardkloot & daarom niet mee samen te werken.

    Heb het idee dat een Pieckenhagen een betere optie is.

    6
    1
  12. Foppe 21 februari 2019 13:58

    Verbeek en Wormuth dass wird krieg. Dat gaat niet samen. Gewoon een goede assistent er bij, op het veld.

    4
    1
  13. Noh 21 februari 2019 13:42

    Ik denk echt dat Wormuth doorschuiven een goed plan is, heeft veel connecties en ik denk dat hij TD (nog) beter kan. Eventueel een Verbeek als coach, en laten we ff realistisch zijn ondanks dat hij bij Twente zat, was hij gewoon een hele goede coach bij ons. Of anders gaan voor de Pieckenhagen-Wormuth contructie.

    1
    3
  14. Foppe 21 februari 2019 12:47

    Hij heeft zijn keuze al wel gemaakt. Zie voetbalprimeur, laatste zinnen. Maar lekker om naar een club te gaan, die alles naar buiten brengen. Dat is je kop op het hakblok leggen.Gewoon zolang als dit duurt op non actief. En als hij het officieel maakt, direct op non actief.

  15. Robbert 21 februari 2019 12:29

    Zo……… hier lees ik wat nieuws, een transfersom/clausule voor een TM! Hoe bedenk je dat, het moet niet gekker worden! Ja een transfersom voor een grasmeester in Engeland heb ik wel eens gelezen.

    In deze discussie gaat het helemaal niet om geld, dat maken sommigen hier van. Het gaat om de persoon en zijn houding naar de club. Een club waar hij veel aan te danken heeft, die hem de kans heeft gegeven zich in deze functie te ontwikkelen. Die club laat je na één jaar vallen terwijl je bovendien nu in een fase zit waar volop beslissingen moeten worden genomen (contractverleningen, spelers opzeggen, nieuwe spelers benaderen etc.) Als TM heb je een bedrijfsgevoelige functie, mede omdat hij naar een concurrent gaat waar je hetzelfde gaat doen. Heel ander verhaal dan Nico Jan Hoogma die naar de KNVB is gegaan. Als je besluit te gaan praten dan geef ja al een teken dat je er voor open staan. Het waarom hij dit gedaan heeft blijft een raadsel. Heracles moet door deze move van hem geen energie meer in de man stoppen en zich focussen op de opvolger.

  16. Arthur 21 februari 2019 12:24

    Het gros reageert hier alleen als ze boos zijn😂🤣 Het zijn nog net geen boze boertjes met hooivorken😁

    Ik vind het wel mooi dat MJF ambitie toont. Er zal vast wel nagedacht zijn over een inwerkperiode/werkoverdracht. En anders niet; ook goed…..Loat goooooaaaaannn!👍🏻😁

    4
    14
  17. Polly 21 februari 2019 11:04

    Beetje eigen schuld. Heracles had een (hogere) transferclausule moeten opnemen om geïnteresseerde clubs af te schrikken.

    3
    6
  18. Geert 21 februari 2019 08:59

    Stulanowski, op RTV Oost werd dit al benoemd. Meer salaris en hogere functie (directeur i.p.v. manager). Ik vind het bizar dat Groningen nu al komt voor hem, hij heeft alles nog te bewijzen. Ik las op RTV Noord dat ze vooral gecharmeerd zijn van zijn presentatie waarmee hij ons bestuur over de streep getrokken heeft. Jonge spelers opleiden enz. Groningen wil dus Heracles kopiëren, een groot compliment voor ons (schreef ik al eerder). Terwijl Groningen altijd meer te besteden had.

  19. De Dominee 21 februari 2019 08:32

    Mjf schijnt nogal een gelovig man te zijn, waarschijnlijk gereformeerd aangezien dit een vieze gerformeerde rotstreek is. Wat mij betreft mogen ze de verhuiswagen vandaag nog volladen.

    12
    7
  20. Karma 21 februari 2019 08:01

    Groningen aub naar de kk divisie

    7
    3
  21. Stulanowski 21 februari 2019 00:01

    Waar baseert iedereen in godsnaam op dat het een geld kwestie is? Laatste bericht vanuit Heracles zelf is dat er alleen contact is, er kunnen genoeg redenen zijn om weg te gaan. Het ligt erg voor de hand om te denken dat het een ondankbare hond is, maar wacht eerst de reactie van de clubs maar eens af.

    8
    3
  22. Hans 20 februari 2019 23:15

    Gaat niet eens om de manager Fledderus ,nog niets bewezen en grote kans dat we een betere binnenhalen(hoop zelf dat ze pieckenhagen losweken bij Rostock).
    Gaat natuurlijk om het feit dat heracles alle moeite heeft gedaan om hem aan de hand van nico-jan op te leiden en hem alle kansen heeft geboden.
    Nee Joop….in zo’n geval ga je niet na amper 1 jaar naar een concurrent .
    Dikke doeiii Fledderus en gelukkig dat heracles hem per direct weg stuurt ….door de achterdeur weg en nooit meer terug komen.

    14
    3
  23. Joop 20 februari 2019 22:52

    Wat een gelul hier. Net alsof wij allemaal braaf bij onze baas zouden blijven, als wij er 30.000 op vooruit gingen. Hij is gewoon in loondienst en als Heracles hem echt wil houden, moeten ze maar meer betalen. Fledderus heeft ook een gezin te onderhouden. Kijk dat Heracles hem mogelijk direct op non actief zet, dat is hun goed recht.

    5
    19
  24. ww 20 februari 2019 22:31

    Jammer dit nieuws. Dat spelers Heracles als doorgangshuis zien naar een volgende club in hun kortlopende voetbalcarriere, kan ik me voorstellen. Dat dit ook al bij voetbalbestuurders blijkbaar gaat ontstaan kan ik minder waarderen.

    Nu had ik het gevoel dat die transferdeadline sommige spelers uit hun doen haalde en de rust terugkeerde na de deadline, met beter voetbal tot gevolg. Ik hoop niet dat dit gedoe invloed heeft op de spelersgroep en de flow van de afgelopen 2 wedstrijden weer onderbreekt. Nu alle clubs qua punten zo dicht bij elkaar staan, is denk ik namelijk een goede flow belangrijker dan de stand op de ranglijst van dit moment.

    Nu Groningen blijkbaar helemaal op de Heracles-tour is, neem ik aan dat ook alle Groningen supporters een seizoenskaart van Heracles moeten aanschaffen om hun eigen club te mogen bekijken…

    11
  25. Thomas 20 februari 2019 22:10

    Van Heracles naar Groningen. 10 jaar geleden was nog een positieverbetering.

    12
    1
  26. Sjon 20 februari 2019 20:42

    Gewoon voor pickenhagen gaan, want hij doet het niet voor het geld maar in zijn oude club te helpen. In tegenstelling tot MJF

    12
    1
  27. roeptoeter 20 februari 2019 20:27

    tegen utrecht maar massaal zingen:mjf rot op en kom nooit terug!

    7
    13
  28. Henk 20 februari 2019 20:16

    Wat een loser. Plamnem met heracles…..nieuwe weg inslaan. Zi zie je maar weer dat het om de pegels gaat. Voel me echt genaaid als Heracles supporter.

    12
    3
  29. Alex 20 februari 2019 20:10

    Vanaf dit moment kijk ik ook anders tegen FC. Groningen aan en met name huigelaar R. Jans.
    Het is allemaal jaloezie tegen ons clubje en dat verdienen we niet.

    11
  30. WATTE 20 februari 2019 20:07

    Groningen niet spelers voor onze neus weg koopt.

    MJF. heel veel succes en wat hoop ik dat je daar faalt. Lekker werken in een leeg stadion met veel gezeur.
    Voor mij ben je in ieder geval af als je vertrekt.

    12
    1
  31. WATTE 20 februari 2019 20:03

    Heel vervelend. Hij weet veel omtrent mogelijke transfersommen die Heracles bereidt is te betalen. Salarissen en hoeveel Heracles kan besteden.
    We voetballen op hetzelfde niveau. En vissen uit dezelfde vijver dus deze informatie is zeer gevoelig wetende dat Groningen ons op zowel transfersom en salaris kan overbieden.
    Juridisch hele duidelijke afspraken maken zodat in de zomer

    12
    1
  32. Boycot 20 februari 2019 19:58

    Precies wat Hans hieronder zegt. Wil Fleddie naar Groningen, helemaal dikke prima maar dan wel per direct weg bij ons! Of ie nu wel of niet pas per 1 juli aan de slag kan in Groningen, het UWV is er tot die tijd ook voor hem. Zou wat zijn dat hij morgen in Groningen tekent en ondertussen nog doodleuk tot 30 juni bij ons in Almelo mag blijven zitten. Meneer heeft inzicht in al het papierwerk, alle contracten en allerlei overeenkomsten. Wie weet welke voordelen die rat daar uit weet te halen zodra hij in Grunn gearriveerd is…

    14
  33. Ramon 20 februari 2019 19:35

    Mark jan je bent gewoon een vieze hond! Nico jan en de rest van het bestuur die hebben een jaar lang heel veel moeite in je gestopt. Pak gelijk je spullen en vertrek vandaag nog! Driekwarter

    25
    3
  34. Alex 20 februari 2019 19:20

    MJF heeft de hele boel belazerd. Wat een OETLUL !!

    20
    1
  35. Foppe 20 februari 2019 18:23

    Goede actie van de club. Nu niet in paniek raken. Ik denk dat Wormuth er wel kijk genoeg op heeft. Gewoon een goede assistent trainer erbij. Wormuth iets meer op kantoor. Ik denk aan Mark Looms, als assistent.

    9
    18
  36. Jannie van der Slee 20 februari 2019 18:21

    Campo Allegre groet MJF

    3
    3
  37. Robbert 20 februari 2019 18:05

    Bureau vandaag leeg maken en laptop inleveren. Niet moeilijk doen, daarvoor is zijn functie te belangrijk voor de club en informatie over spelers en scoutingsrapporten té gevoelig. Zou hij wel een geheimhoudingsovereenkomst hebben getekend?

    17
    3
  38. Hans 20 februari 2019 18:00

    Nu net op radio-oost, overgang naar fcg is nagenoeg wel rond en heracles wil dat ie dan ook per direct vertrekt, ook ivm alle scoutingsrapporten etc die er liggen.
    Zodat ie er niet met potentiële versterkingen vandoor kan gaan.

    23
  39. Thomas 20 februari 2019 17:42

    Heel vervelend. Groningen is een concurrent. Daarom: zo snel mogelijk een opvolger aantrekken en Fledderus per heden bedanken voor bewezen diensten. Dan kan hij tegelijkertijd Heracles bedanken voor de geweldige kans die hij hier kreeg.

    6
    1
  40. Hans 20 februari 2019 17:28

    Eddy….helemaal mee eens

  41. Geert 20 februari 2019 16:50

    Hans Bredewoud bedoel je, Eddy? 😉

  42. Eddy 20 februari 2019 16:46

    Mensen dat hij gelijk in gesprek gaat, geeft aan dat hij er open voor staat! Dat wederom houdt in dat hij niet voor de volle 100% meer gaat voor Heracles.

    Ik las de naam van Piecke al. Geweldige keus! Past goed bij ons. Samen inderdaad met Wormuth alleen wordt het wel een heel hoog Duits kaliber en zou een tegenhanger als GJV goed zijn, denk ik.

    Ik zou als ik Toussaint was idd gelijk per 1 maart op non-actief stellen (zit dan toch al met zijn hoofd in Groningen) en gelijk Piecke losweken. Ik zou daarbij Nico-Jan, met als souffleur Jan Smit, hierbij inzetten! Vrienden van elkaar en ben er van overtuigd dat die 2 meer met hem bereiken dan het tandem Groenewoud/Toussaint.

    5
    9
  43. Spartalmelo 20 februari 2019 16:15

    Ik heb zomaar het vermoeden dat FCG de cultuur van Heracles niet wil kopiëren, mijn waarde Arthur.
    De rest, zoals de organisatie, vermoedelijk wel.

    En laten we eerlijk zijn: FCG is een grotere club dan Heracles.
    Die jaloers is op Heracles.

    12
    2
  44. Sjon 20 februari 2019 15:42

    Denk niet dat mjf een ererondje krijgt

    20
    3
  45. D.c. 20 februari 2019 15:42

    Voelt toch een beetje als verraad, maar laten we ook niet doen alsof de boel nu ineens instort, want welke versterkingen zijn via het netwerk van hem bij de club gekomen? Blaswich via Pieckenhagen en de rest van de Duitsers via Wormuth (neem ik aan). ‘T komt allemaal vast wel weer goed jongens, geen man over boord

    13
    3
  46. Jeroen 20 februari 2019 15:29

    Eerst zo’n schijtlollig filmpje (wat een onzin was dat trouwens..) en nu flikt dit. Hoi he! We pakken in 2023 Tottenham wel zonder jou.

    24
    2
  47. Robbert 20 februari 2019 15:25

    @ Arthur denk je nu werkelijk dat de Heracles niet elk jaar met goed presterende spelers om tafel gaan. Doen ze vast en zeker, ze zijn niet dom! Maar je hebt achter deze spelers ook slimme zaakwaarnemers en deze mannen hebben maar één belang, na Heracles weer een deal te doen met een andere club en een fee opstrijken. Die zitten helemaal niet te wachten op langlopende contracten. Die hebben alleen maar belang bij heel veel verkoopmomenten.

    Het gaat alleen maar om geld, niets anders; Loyaliteit en begaan zijn met een club is er niet meer bij. Ik ik en nog eens ikke en hoe snel kan ik financieel onafhankelijk worden.

    7
    3
  48. Arthur 20 februari 2019 15:04

    Heel rationeel: Groningen beseft zich dat zij al jarenlang ‘onder budget’ presteren en dat Heracles al jaren ‘boven budget’ presteert. We worden gezien als ‘modelclub’ en het is niet voor niets dat Groningen ook al Bruns, te Wierik en Bel Hassani heeft aangetrokken. Groningen wil een blauwdruk van de cultuur, strategie en organisatie van Heracles kopiëren. Dat is hun goed recht en het is het recht van Fledderus om te gaan en staan waar hij wil. Hij heeft de ervaring van Jan Smit en Hoogma van dichtbij meegemaakt en ik vind het zijn verdienste dat wij nu ‘beschikken’ over Wormuth. We weten ook allemaal donders goed dat de voetballerij een vluchtige wereld is geworden (vandaar dat ik mij laatst ook al afvroeg of je niet elk jaar met je goed presterende spelers om tafel moet om verbeterde contracten voor te leggen).

    Ik vind wel zorgelijk dat je telkens zoveel wijzigingen hebt waardoor de continuïteit van je strategie en cultuur in het geding komt. Het gevaar bestaat uiteraard dat MJF als vervolgstap gaat trekken aan spelers, omdat hij uiteraard goede inzage heeft in contractovereenkomsten. Desalniettemin verander je de organisatie en cultuur van FC Groningen ook niet zo maar even.

    Het toont eens te meer aan dat je continu bezig moet zijn met scenario’s en een plan B. Al is dat besef er vast en zeker bij Heracles en hopelijk kan ook hier de bestuurskundige/bedrijfskundige kwaliteit van Toussaint en het netwerk van Wormuth helpen.

    12
  49. Jettepet 20 februari 2019 14:18

    Ik begrijp dat iedereen teleurgesteld reageert. Maar werk is werk ook in de voetballerij. Is het netjes zo snel? Misschien niet maar wat zou je zelf doen bij zo’n aanbod.
    Alle boze reacties geven in ieder geval wel weer dat hij zn werk naar tevredenheid deed.
    Laten wij netjes blijven: mark-jan succes met je nieuwe baan!
    En voor ons: noa dissen weer een frissen 🙂

    7
    13
  50. Geert 20 februari 2019 14:14

    Hans, waar zeg ik dat hij de Messias himself is. 14 dagen geleden werd hem nog verweten dat spelers, die hij haalde, middelmaat was. Dus hij moet zich nog bewijzen. En Wormuth kwam grotendeels uit de koker van Hoogma.

    Maar wat ik bedoel is dat hij uitgemaakt wordt voor vanalles wat niet lief is voor hij echt weg is. Kom eens op zeg!

    5
    2
  51. Robbert 20 februari 2019 14:07

    Het feit dat hij met Groningen gaat praten, terwijl hij bij Heracles de kans heeft gekregen om het vak van TM te leren, zegt veel over de persoon en zijn binding met onze club. Een strik erop en warme hand voor bewezen diensten. Meer woorden wil ik er niet over kwijt.

    Zijn opvolgers zal geen probleem zijn, er lopen zat TM’s of TD’s bij de deur.

    18
    4
  52. 1903 v2 20 februari 2019 14:05

    Wij, als supporters waren je al die jaren trouw
    Mark-Jan, waarom verlaat je ons nou?

    7
    4
  53. JeffreyP 20 februari 2019 13:59

    @ Geert

    Heracles stelde de oud-aanvoerder een jaar geleden aan na het vertrek van Nico-Jan Hoogma naar de KNVB. Fledderus was net een paar maanden voetballer af, maar pakte de kans met beide handen aan. Nu Ron Jans bij FC Groningen vertrekt, is Fledderus zijn gedroomde opvolger. „Ik ben benaderd en in gesprek”, bevestigt de technisch manager.

    Het feit dat hij met Groningen in gesprek is geeft toch al aan dat hij zelf maar wat graag vertrekt?

    13
  54. Hans 20 februari 2019 13:58

    Dikke onzin geert,vent heeft zn keus allang gemaakt natuurlijk en laten we nou niet doen of ie de messias himself is…Dikke doeiiiiiiiiiii

    10
    2
  55. Geert 20 februari 2019 13:52

    Ik hoop niet dat Fledderus hier kijkt voor het weekend. Dan is ie direct weg. Hij heeft de hele beslissing nog niet genomen mensen! Lees artikel op tubantia.nl.

    Het is natuurlijk ook een heel groot compliment waard dat clubs onze bestuurders willen binnenhalen. Dat geeft wel aan hoe de club in Nederland gezien wordt.

    10
    3
  56. Bert3 20 februari 2019 12:59

    Als MJF gaat, gaat hij waarschijnlijk gewoon per 1 juli. Hij wordt de opvolger van Ron Jans en die zit er nog tot 30 juni 2019

    3
    4
  57. Tante Sjaan 20 februari 2019 12:41

    Gewoon laten gaan! Zo werkt dat in de voetballerij.

    Haal Verbeek en/of Pieckenhagen maar deze kant op. Beide verstandige mensen die op één lijn liggen met bestuur en staf namelijk het opleiden van jonge spelers en “oppoetsen” van vergeten voetballers tot mooie parels.

    12
    2
  58. POH 20 februari 2019 12:40

    Zo zie je maar weer wat een waardeloze gehaktbal Mark-Jan Fledderus is. Hij past duidelijk niet in de Heracles cultuur. Wat mij betreft krijgt die geen passend afscheid en wordt hij per direct bad standing het stadion uitgetrapt.

    22
    7
  59. Hans 20 februari 2019 12:29

    @sjimmie, idd PIECKE…nu sportdirector bij Hansa en held in Almelo.
    Ff balletje opgooien toussaint.

    13
    1
  60. Foppe 20 februari 2019 12:28

    Jan Smit vroeg aan Hoogma: wat ga jij doen na je voetbal carrière. Ik wil td worden. Dat is 1,5 dag werk, en de rest van de tijd dan?. Dus Wormuth kan het er wel bij doen, zoek gewoon een goede assistent er bij.

    4
    6
  61. Kris 20 februari 2019 12:24

    Als hij inderdaad naar Groningen gaat zegt dit alles over de mens Fledderus…. Dat hij een gevoel heeft bij die regio snap ik wel, want hij komt daar vandaan en zal er ook nog wel familie hebben wonen. Ergens verwacht ik toch wel iets van loyaliteit richting Heracles, gezien de kans die hij gekregen heeft en hij hier nog maar net zit en wij ook in hem geïnvesteerd hebben. Die keuze moet hij zelf maken…..

    Maar wie moet hem dan opvolgen? De eerste die mij te binnen schiet, is Cziommer. Heeft een erg groot netwerk en lijkt mij ook een intelligente vent. Totaal onervaren nog in dit werk, maar dat hoeft niet perse een nadeel te zijn. In eerste instantie hoop ik wel dat Fledderus blijft overigens.

    12
    3
  62. JeffreyP 20 februari 2019 12:22

    2 weken geleden een ‘komisch’ filmpje met Propper opnemen, welke grootse plannen je wel niet met de club hebt de komende jaren.

    Wat een dikke kneus, opgedonderd.

    24
    2
  63. Jan 20 februari 2019 12:22

    Paniek bij de Groningse boeren. Er schijnt een Wolf gesignaleerd. 😂

  64. Frans up 20 februari 2019 12:14

    Gewoon Wormuth td maken . Dus een dubbele baan. Veld trainer erbij. Klaar is Kees.

    7
    2
  65. Fout in de oorlog 20 februari 2019 12:13

    Waardeloze vent, bah

    16
    4
  66. Gait. 20 februari 2019 11:57

    Ik gun hem het allerbeste.
    Maar midden in het seizoen zou wel erg ondankbaar zijn voor de kans die hem door onze club is geboden.En het getuigt ook niet van fatsoen van Groningen om hem nu al te benaderen.Ik las trouwens net dat het nog niet helemaal rond was.Dus afwachten maar.

    7
    4
  67. De Smaakpolitie 20 februari 2019 11:50

    Man man man.. Alle voetbal cliches zijn hier wel van op toepassing. Een euro meer en ze zijn vertrokken.

    En dan ook nog eens wanneer het seizoen niet is afgelopen.

    Nou Mark.. gefeliciteerd met je nieuwe titel als directeurtje.

    10
    3
  68. Marco 20 februari 2019 11:40

    Puur geld kwestie. Kan me niet voorstellen dat het om Groningen zelf gaat. Wel jammer dat ie weg gaat. Succes met de scheuren in je huis. Veel reparatie denk ik. Komt het extra geld toch van pas.

    11
    4
  69. Arthur 20 februari 2019 11:28

    Ach ja,…mensen komen en gaan in onze duiventil. Veel emotionele reacties, maar rationeel weet je dat je altijd spelers en bestuursleden kwijtraakt aan clubs met een hoger budget als je succesvol bent… Het enige dat ons te doen staat is gestaag door groeien. In alle eerlijkheid vind ik dat Fledderus in heel kort tijdsbestek heel goed gehandeld heeft (door onder andere Wormuth aan te trekken).

    11
    1
  70. Sjimmy 20 februari 2019 11:26

    Martin Pieckenhagen

    17
    1
  71. Robbert 20 februari 2019 11:26

    Een TD of TM moet volgens mij een ex. voetballer zijn en geen verkoper. Hij moet oog hebben voor talent en met de hoofdtrainer(s) en scouts kunnen schakelen om het optimale uit de selectie te krijgen en de beste spelers naar ons te krijgen. Bovendien is het wel handig dat hij het wereldje van zaakwaarnemers en makelaars kent en weet hou dat spel met deze partijen gespeeld wordt. Ferry de Haan bij Excelsior doet het daar al jaren goed, met weinig geld weet hij elke keer weer de pareltjes te vinden. Hij heeft ook meer ervaring dan MarkJan. Voor MarkJan is Groningen een stapje vooruit. voor Ferry de Haan zou dat ook zijn als hij naar ons komt. Ik zou proberen hem op te halen.

    12
  72. Alois 20 februari 2019 11:26

    Beste MJF

    1
    2
  73. Alois 20 februari 2019 11:24

    Best MJF,

    Dat je weggaat naar FC Groningen kan ik nog enigzins begrijpen. Echter, dat je de overstap al maakt per 1 maart is voor mij niet te bevatten. Ik vind dat respectloos naar de club die jou als onervaren technisch directeur toch alle vertrouwen gaf, of heb ik het mis??

    22
  74. Basic 20 februari 2019 10:33

    Gertjan Verbeek als TD en Wormuth voor de groep laten. Zijn 2 voetbaldieren. Verbeek gaat niet voor de groep staan.

    3
    18
  75. jack 20 februari 2019 10:31

    Ik vraag mijzelf toch echt af of hier misschien niet meer aan de hand is. Zou hij misschien onenigheid hebben met anderen uit het bestuur? Of misschien verlaat hij voor zijn gevoel wel een zinkend schip. @blok a.u.b niet zeg…

    3
    13
  76. Basic 20 februari 2019 10:30

    Zoek aub een zakenman en geen watje. TD moet flexibel zijn en sympathiek, maar moer vooral inzicht hebben in zaken doen.

    10
    1
  77. Blok 20 februari 2019 10:25

    Wormuth technisch directeur en Gert Jan Verbeek voor de groep

    5
    22
  78. Robbert 20 februari 2019 10:20

    Het zijn allemaal passanten. Binding met een club en de supporters 0,000 We hebben er mee te dealen, als hij echt weg wil, laat gaan, dan wel zsm!

    11
    2
  79. Tim 20 februari 2019 10:15

    Nu wachten op de reactie van DavidFCG , we zijn zo’n mooie club, leuke supporters, we waren beter, verdiend gewonnen, mooie stap, bla die bla

    1
    7
  80. Hans 20 februari 2019 10:12

    Als dit waar is dan is het een waardeloze vent.
    Alle kansen gekregen en na 1 jaartje gelijk bij het eerste aanbod vertrekken.
    Nou ja,lekker gelijk laten gaan dan maar…daaaaaag

    26
    2
  81. Mark M 20 februari 2019 10:10

    Niet erg netjes van Mark-Jan, blijkt dus ook een van de vele passanten. Ik kan me dan ook volledig in jouw verhaal vinden @Casper R.
    FC Groningen is in alles een grotere club dan de onze. Mijns inziens heeft dit er mede mee te maken dat men een eigen jeugdopleiding heeft en, buiten dat, geen concurrentie heeft in de provincie.

    Mijn eerste gedachte gaat naar 2 personen als mogelijke vervanger. Misschien dat Wormuth doorgeschoven kan worden? En anders lijkt Martin Pieckenhagen me een uitermate geschikt persoon voor deze functie, hij kent de club als geen ander en ligt ontzettend goed bij ons supporters. Ik zou hem graag terug zien.

    Van Rob Maas heb ik op trainersgebied geen hoge pet op, maar misschien dat hij het als TD niet zo verkeerd zou doen.
    Ik ben er wel voor om voor iemand te gaan die de club kent en dus niet voor een grote onbekende te gaan. Dat maakt de ‘integratie’ een stuk makkelijker, gezien er nu gewoon al gewerkt moet worden aan de selectie voor het komende seizoen.

    5
    7
  82. JeffreyP 20 februari 2019 10:10

    Okdoei

    6
    1
  83. Geert 20 februari 2019 10:09

    In dit geval gaat het om een oude liefde en geld (gok ik) Foppe. Ik denk niet dat Heracles in dit geval in de spiegel hoeft te kijken.

    Ik zou het jammer vinden als hij vertrekt. Hij heeft hier het volle vertrouwen gekregen en sneller dan bedoeld een kans op een hele mooie positie gekregen. Dus hopelijk ziet Mark-Jan dat zelf ook en blijft hij hier. Wel begrijp ik de uitdaging die hij ziet bij FCG.

    Misschien kunnen we, bij een vertrek, eens aankloppen bij Antoine van der Linden. Iemand enig idee wat hij tegenwoordig doet? Lijkt mij ook een intelligente man.

    6
    3
  84. Foppe 20 februari 2019 09:24

    Jammer, nee. Als iemand weg wil, laten gaan. Misschien moet Heracles wel in de spiegel kijken en zich afvragen waarom hij gaat….

    4
    7
  85. Fledderus 20 februari 2019 09:18

    Geldwolf!

    16
    3
  86. BonaFide 20 februari 2019 09:17

    Wat ik misschien nog wel even raar vind is dat de Heracles-watchers niets zeggen. Fardau Wagenaar, waar ben je met jouw (kant van het) verhaal?

    Het is Fleddie zeker gegund, alleen vind ik het jammer dat hij zo vroeg vertrekt. Frisse blik, laat zien dat hij beslissingen durft te nemen. Past prima bij een innovatie club zoals de onze.

    4
    8
  87. Jaja 20 februari 2019 09:17

    Ow hij heeft zoveel voor ons betekend he steven? Hij moet ons bedanken i.p.v. andersom en Groningen is niet veel meer als je een beetje loyaliteit in je hebt zitten

    17
    1
  88. George 20 februari 2019 09:17

    Heracles heeft hem de kans gegeven en krijgt vervolgens een trap na, lekker Fledderus!

    23
    3
  89. Casper R. 20 februari 2019 09:16

    Overigens moest ik mbt de opvolger meteen denken aan Rob Maas. Vraag me niet waarom, maar kwam op mij altijd over als een intelligente vent met veel verstand van voetbal.

    7
    14
  90. Steven1903 20 februari 2019 09:14

    Altijd makkelijk om als iemand je teleurstelt uitspraken te doen als: “mocht m toch al niet; zo goed was ie ook niet” etc. T is niet op de netste manier, maar dat is simpelweg hoe het werkt in de voetballerij. Mark bedankt voor wat je voor ons hebt gedaan en succes daar in het noorden!

    5
    10
  91. Casper R. 20 februari 2019 09:14

    In tegenstelling tot vele andere supporters snap ik de stap wel. Op de ranglijst na, is Groningen gewoon nog altijd een grotere club dan Heracles. O.a. een grotere potentiële afzetmarkt (die bij Heracles wel bijna volledig vervuld is), een jeugdopleiding én een groter budget. Heb echter wel mijn bedenkingen bij de timing. Heracles heeft Fledderus, gebaseerd op 0 ervaring, de kans gegeven om TD te worden bij een stabiele Eredivisieclub. Om dan na één seizoen al weer te vertrekken is simpelweg niet chique.

    12
    17
  92. Harry 20 februari 2019 09:11

    Ik denk dat die oud heraclieden op advies van mjf naar Groningen zijn gegaan.

    13
  93. Sjon 20 februari 2019 09:06

    #SCHANDALIG

    14
    2
  94. Homoo 20 februari 2019 09:04

    Wat een homo, de eerste beste trein stapt die op terwijl Heracles juist continuïteit nastreeft doormiddel van een langdurig zittend bestuur.

    Dan zit je er echt voor jezelf, net of Groningen heel veel meer is. Ik had er zelf toch al niet zo n hoge pet van op, gladde aal

    23
    7
  95. LEE 20 februari 2019 09:03

    Onbegrijpelijk

    11
    1
  96. Heracliedwiekenthemniet 20 februari 2019 09:02

    Mike te Wierik zag dit ook als een stap voorwaarts….

    8
    3
  97. Tkz 20 februari 2019 09:02

    Hebben we nog een oud voetballer die de functie kan vervullen? Antoine van der Linden? Of wordt de opvolger een grote onbekende. Jongens die het goed doen worden weggekocht.. pas maar op dat de kantinejuffrouw niet een recordomzet haalt!

    7
    1
  98. Tim 20 februari 2019 09:00

    Man man , als club zo’n risico nemen om hem TD te maken. Het eerste jaar doorstaan en er komt 1 trein langs… ik begrijp dat echt niet!

    21
    2
  99. Martijn23 20 februari 2019 08:59

    Nico-Jan, kom lekker weer naar huis!

    11
    2
  100. Dyon 20 februari 2019 08:57

    Ik vind dit echt een belachelijke actie. Heracles heeft die jongen opgeleid en alle kansen gegeven. Ze hebben geloofd in Fledderus en vervolgens vertrekt hij bij de eerste kans die die krijgt. Echt belachelijk en niet chique van Fledderus

    42
    2