Heracles wint van VVV en ligt op koers voor play-offs

22 februari 2019

Heracles heeft drie zeer belangrijke punten bijgeschreven. In de uitwedstrijd werd met 0-1 gewonnen van VVV.

Heracles had het moeilijk in Venlo. Het begon goed, maar een vervelende blessure aan de kant van VVV zorgde voor veel oponthoud. Hierna lukte het Heracles niet meer in datzelfde ritme te komen. Tot overmaat van ramp moest Joey Konings hierna geblesseerd van het veld, waardoor het aanspeelpunt verdwenen leek te zijn.

In de tweede helft drong VVV meer aan en leek de 1-0 eerder in de lucht te hangen dan de 0-1. Toch kreeg Heracles (ietwat gelukkig) een penalty, die verzilverd werd door Mo Osman.

De overwinning betekent een vijfde plaats in de Eredivisie en de derde overwinning op rij waarbij opnieuw de nul gehouden wordt. Op 2 maart wacht de thuiswedstrijd tegen FC Utrecht. Opnieuw een finale, waarbij opnieuw een hele grote stap gezet kan worden richting de play-offs.

74 reacties

  1. heraclassic1961 26 februari 2019 13:35

    TUBBIG REDNEXS 25 februari 2019 09:24

    Kortom “vriend”, My little pony Enschede is straks kampioen van de armoe en dat ook nog in de eerste divisie.

  2. heraclassic1961 26 februari 2019 13:31

    ROSE GOVERA 23 februari 2019 22:58 Dat My little pony Enschede financieel in de problemen zit wisten we. Maar dat het zo erg is dat ze nu ook op een Heracles -site zitten te lummelen om geld en ook nog onder een schuilnaam is wel eeeerg triest.

  3. Stadioncheck 25 februari 2019 10:57

    Blijft MJF of gaat hij?
    Vandaag word de knoop toch doorgehakt.
    Mijn gevoel zegt die gaat.

    Nieuw Cziommer vind ik eerlijk gezegd niet zo´n slecht idee!
    Gillessen geen domme jongen.
    Maar vind Cziommer iets meer persoonlijkheid hebben, en ook direct en weer tactvol.
    GJVB vind ondanks zijn hork gedrag wel een beleidsmaker.
    3 namen , en de keuze?
    Mijn keuze is Cziommer komt verstandig over, zal alleen wat aangestuurd moeten worden in de kneepjes van het vak TD.
    En dat kan door een Jan Smit of NJH kleine ondersteuning.

    Ik wist het wel, zou hem polsen Almelo ligt am heimat.

  4. Mark M 25 februari 2019 10:50

    Ah, Fardau is er een keer vlot bij. Tim Gilissen wordt het dus.

  5. Rr 25 februari 2019 10:48

    Waardeloos dat Fledderus vertrekt en behoorlijk respectloos naar Heracles toe. Had hij na een paar jaar deze beslissing genomen had ik hier begrip voor. Nu krijgt hij de mogelijkheid en laat hij iedereen in de steek. Hoeft wat mij betreft niet nooit meer terug te komen.

  6. Mark M 25 februari 2019 10:47

    MJF is nu officieel weg naar Groningen. Erg ondankbaar van Mark-Jan. Jammer dat het niet per direct is maar per 1 april.

    De club geeft aan binnen afzienbare tijd een vervanger te presenteren. Ik hoop op een zelfde ‘vernieuwer’ als MJF, maar dan wel met enig idee van loyaliteit. Een echte clubman zou het dus moeten worden. Van een persoon als Tim Gilissen wordt ik in eerste instantie niet gelijk vrolijk, persoonlijk neig ik meer naar Piecke. Maar hij zal dan ook zelf met een loyaliteitsprobleem zitten, gezien ‘ie zelf net is ingestapt bij Hansa Rostock.

    We laten ons verrassen.

  7. Hans 25 februari 2019 09:48

    Tubbergs boertje…ja die zijn nóg slechter dan dat elftalletje met huurlingen van jullie…..mafkees

  8. tubbig rednexs 25 februari 2019 09:24

    @sjon en toch promoveert fctwente direct 11punten voorsprong en 12wedstrijden te gaan:den bosch en eagles stellen al weken erg teleur..

    1
    6
  9. Sjon 25 februari 2019 09:09

    @koers dat komt omdat bij vvv tegen heracles de var er niet bij betrokken was en bij fortuna tegen heerenveen wel

  10. ww 24 februari 2019 23:30

    Heerlijk weer 3 punten erbij en een plekje gestegen. Vorige week stonden we 8ste en moesten we tegen we nummer 9 en wonnen we. Deze week stonden we 7de en moesten we tegen de nummer 8 en wonnen we. Komende week staan we 6de en moeten we tegen de nummer 7 en w….

    Althans ik hoop het. Helaas kan ik er niet bij zijn in het stadion, dus ik hoop op een andere commentator bij fox dan Evert ter Napel. Die was namelijk nog slechter dan de wedstrijd zelf. Weet iemand wie in zijn bier heeft gespuugd in het Polman stadion of iets dergelijks, want wat is die gast altijd negatief over Heracles.

    12
  11. Koers 24 februari 2019 21:32

    Bijzonder om te zien dat de gele kaart van Heerenveen door de VAR wordt teruggedraaid. Waarom gebeurde dit bij Konings vrijdag niet?

    7
    1
  12. Robbert 24 februari 2019 21:23

    Laten we ons niet rijk rekenen Hafc. We zijn soms zo wisselvallig. Verwacht je niets dan win je ( Ajax) verwacht je een goed resultaat, dan verlies je ( ADO). Ik heb gezien dat Vitesse ook aardig op kunstgras kan voetballen. Dat we nu 35 punten hebben is geweldig, dat speelt heel ontspannen, wat niet tot gemakzucht moet leiden uiteraard. Want er is nog veel te winnen en een goede eindstand op de ranglijst levert de club geen windeieren op.

    Vervolgens als de donder achter een nieuwe MT of TD aan. Het is gewoon te gek voor woorden dat in deze periode onze MT gaat praten met een concurrent en vertrekt. De komende weken ( voor 1april) moeten contracten worden opgezegd en opties binnen een contract gelicht. Verder zullen met talenten, die gescout zijn voor volgend seizoen, gesproken moeten worden. Zat werk te doen voor de nieuwe man. De timing dat het nu moet gebeuren is gewoon waardeloos. Ik wens ons bestuur veel wijsheid.

    10
    1
  13. HAFC1903 24 februari 2019 20:42

    Ik keek net naar ons programma maar de komende 6 weken hebben we de concurrenten thuis en de degradanten uit, kortom met hetzelfde geluk als vrijdag en iets beter voetbal kan het ons de komende 6 wedstrijden 18 punten opleveren! Hopen dat de spelers ook doorhebben dat dit een hele belangrijke periode wordt en er ook vol voor gaan, dan kunnen we een 4e/5e plaats heel realistisch noemen na die 6 wedstrijden.

    9
    1
  14. Sjon 24 februari 2019 19:18

    Sneeuw in de lente is het zelfde als promotie fc rente

  15. Sjaak trekhaak 24 februari 2019 19:04

    Waarom speelt drost?Heb nog geen wedstrijd gezien dat die punten voor ons pakte,wel een rode kaart tegen PSV dus waarom krijgt hij zoveel krediet. Nou benieuwd wanneer mjf weggaat en wie krijgen ervoor terug.Denk dat het aankomende week bekend word,mag die meteen spullen pakken.Trouwens slechte wedstrijd wel lekkere 3 punten.

    4
    6
  16. DDB 24 februari 2019 14:25

    Eens @Dedokter.

    Toevallig waren wij nog net op tijd, maar er waren ook mensen die nog bij het halen van de kaarten een fancard aanvroegen. Dat is best triest en niet de bedoeling lijkt mij. Maar Heracles doet hier toch niets aan. Het is al vaker aangegeven.

  17. Black&white 24 februari 2019 13:19

    @de dokter: ik begrijp je punt.
    Echter zijn er maar enkele wedstrijden waarbij het uitvak helemaal uitverkocht is en denk dat er daarom ook niet zoiets is als een loyaliteitssysteem.
    Nu we tegen Emmen moeten (met een relatief klein uitvak en de plekken die bezet zijn door de kidsclub met ouders) zijn die kaarten in no time weg.
    Ik geloof dat de kaarten binnen 63 minuten verkocht waren?
    Afijn, wij vissen ook achter het net maar zijn er een ander keer wel weer bij 😁

  18. De Dokter 24 februari 2019 13:10

    Wanneer implementeren ze eens een loyaliteits-systeem m.b.t. uitwedstrijden? Ook met het oog op eventuele play-offs, er zijn genoeg trouwe supporters die al jaren naar uitwedstrijden gaan, of het nu goed of slecht gaat, en dan voor dit soort leuke potjes en wanneer het weer goed gaat staat iedereen weer vooraan met zn neus en vissen vele loyale supporters achter het net. Dit lijkt mij absoluut niet hoe het hoort te gaan naar mijn idee

    14
    2
  19. Foppe 24 februari 2019 09:31

    Dank je, duidelijk

    1
    1
  20. Jason 24 februari 2019 07:28

    Capaciteit = 375 bij emmen. Voor iedereen, maakt niet uit wie er komt.

    4
    1
  21. 1903 24 februari 2019 00:26

    400? Volgens de site 500.. dat houd dus in dat er niet 25 maar 125 kaarten na de kidsclub zijn gegaan.. helaas heb ik ook geen kaart kunnen bemachtigen

    2
    3
  22. Stulanowski 24 februari 2019 00:25

    En doelpunten ook nog trouwens

    VAR wordt dus gebruikt voor: goals, rooie kaarten, persoonsverwisseling en penalties.

  23. Stulanowski 24 februari 2019 00:23

    VAR momenten zijn

    Rood,penalties en persoonsverwisseling

    Die ene gele kaart was gelinkt aan de penalty vandaag dat deze kaart weer omgedraaid kon worden. Bij Konings was dit dus gewoon niet het geval en kon het niet omgedraaid worden.

  24. Foppe 23 februari 2019 23:14

    Dus de VAR had hem terug kunnen draaien. Maar die sukkel die floot hervatte niet met een scheidsrechters bal maar met een vrije trap. Gevolg geel bleef staan, dus een dwaling.

    4
    1
  25. Rose Govera 23 februari 2019 22:58

    Hallo,
    Mijn naam is Rose Govera, en dat allemaal dankzij Carl Mosley van Carl. Ik kreeg hem per e-mail op Carlmosleyloanfirm@yahoo.com God zegene Carl Mosley lening onderneming voor het veranderen van mijn leven.

    Met vriendelijke groet,
    Rose Govera

    1
    21
  26. Stulanowski 23 februari 2019 22:44

    Zoals je het zelf al zegt slaat het op de penalty en niet op de kaart. Je kan geen geel geven voor geen overtreding, was bij het geval Konings achteraf ook niet zo maar dat werd op dat moment wel zo beoordeeld.

  27. John 23 februari 2019 22:42

    Beetje slechte verliezer die Post

  28. Foppe 23 februari 2019 22:04

    Heracles moet protest aantekenen. Dit kan toch niet. Regels zijn regels en als de ene dwaas het wel kan, waarom de andere niet. Vraag mij trouwens wel af waar die van Boekel mee bezig is, een parodie op de scheidsrechters?

    4
    1
  29. Robbert 23 februari 2019 21:50

    Load goan Foppe. Konings stond nog lang niet op scherp. Osman zijn kaart mogen ze wel terugdraaien, die zullen we zaterdag echt missen, jammer

  30. RemcoM 23 februari 2019 21:49

    Volgende week winnen van Utrecht en we staan 5 punten los van ze , en zetten een goede stap richting play offs voor Europees voetbal , nog mooier als we daarna bij Emmen dan ook nog winnen.

  31. Foppe 23 februari 2019 21:35

    We worden genaaid. Van Boekel draait vanavond een gele kaart terug. Gisteren werd gezegd dat dit niet kan. Bij Fortuna Heerenveen wordt door VAR strafschop teruggedraaid, maar er was al geel gegeven.

    6
    2
  32. Henk 23 februari 2019 20:40

    Supporters moeten groot gaan denken. Superieure acties die indruk gaan maken. Groot worden. Grote acties uit en thuis. Ik betaal mee als dat nodig is. Bih brother zijn v fc stadsbank

    11
    1
  33. Robbert 23 februari 2019 20:26

    Zaterdag winnen van Utreg en we spelen ze op 5 punten achterstand….

    7
    1
  34. Stulanowski 23 februari 2019 20:25

    Hoppa! Utrecht de puntjes laten liggen.

  35. heraclassic1961 23 februari 2019 18:22

    Red Neck? Leuke naam voor een aanhanger van een eerste divisie klupje dat tot zijn NEK in de SCHULDEN zit. Wat een sukkel ben je toch!
    Veel sterkte toegewenst met het geploeter in de Mickey Mouse competitie oftewel de Keuken Kastjes Competitie. Groetjes van alle supporters van de BESTE CLUB UIT TWENTE….HERACLES ALMELO!!!

    17
    2
  36. heraclassic1961 23 februari 2019 18:11

    ZWOLLE 22 februari 2019 23:00
    Mee eens. Duarte moet altijd spelen zeker in wedstrijden tegen opportunistisch spelende ploegen als VVV en binnenkort nog De Graafschap en Emmen uit. Wat je tegen VVV miste was verbetenheid en gif in de ploeg. Teveel tweede ballen waren voor VVV. En teveel persoonlijke duels met name op het middenveld gingen verloren puur op vechtlust. Door het inbrengen van Duarte zag je een lichte kentering in de wedstrijd. Met zijn gif en dynamiek was hij een echte handenbindertje voor de ploeg uit Venlo. Nee wat dat betreft gaat mijn voorkeur uit naar Duarte boven Drost. Laatstgenoemde was tegen VVV ontzichtbaar en dus niet bepalend genoeg. De wissel had wat mij betreft dan ook eerder plaats moeten vinden,

    13
    3
  37. Jord 23 februari 2019 17:52

    @tubbig aidsnek Volgens mij staat je internetgeschiedenis vol met hafc.nl…

    De haat aan een ander is nog groter bij jou dan dat je liefde voor jouw gemeentegeld clubje hebt.

    7
    1
  38. Tubbig rednexs 23 februari 2019 17:46

    Joa jongs oos twentuh kump eran

    1
    27
  39. Schaap 23 februari 2019 16:23

    Zeer goed resultaat. Slecht spelen en toch winnen. En zo goed als veilig! Proficiat

    9
    1
  40. Mark M 23 februari 2019 16:05

    @Roy, volledig met je reactie eens. Bij elke vorm van kritiek zijn ze volledig op hun teentjes getrapt. Maargoed, ik had natuurlijk ook niet anders verwacht.

    Wat me dan wel tegenvalt zijn de reacties van 2 “mede Heraclieden”. Die op een kontenkruiperige manier meelullen met Leon en Fardau. Kom dan ook op voor je club of hou je stil, maar kies niet de 053-kant zodat zij in het vervolg nog leuk op je eigen reacties blijven reageren. Erg jammer weer.

  41. Vakq 23 februari 2019 14:08

    @Roy, je zult altijd zijn de de rooie arroganten terugkomen. Altijd weer die wekelijkse penalty, gadver

    5
    1
  42. Black&white 23 februari 2019 13:54

    @noh: is idd jammer dat de kaartjes al weg zijn 😳.
    Wij hadden er ook graag heen gewild

    4
    1
  43. Hafc1903 23 februari 2019 13:53

    25*, Er kunnen maar 400 man in het uitvak daar.

  44. Noh 23 februari 2019 12:51

    Rest van de 125 kaarten was dacht ik voor de kids-club. Jammer, heb zelf nu geen kaartje kunnen bemachtigen.

  45. Roy 23 februari 2019 12:47

    Gestolen of niet… Het zal mij een worst wezen drie punten en lekker mee proberen te blijven doen voor play-off Europees voetbal. Lekker man!

    Wij zijn een prachtige gezonde club, wees trots op deze club en laat de rest, zeker die bende uit Enschede de tering krijgen.

    12
    1
  46. Roy 23 februari 2019 12:44

    @mark gewoon niet meer reageren, ten voorde is een naar narcistisch mannetje die het graag op de man speelt. Behalve uiteraard wanneer hij echt kritisch moet zijn bijv op mjf, maar nee dan krijg je teksten als wie zijn wij om….Fardau zere vingers, gvd werken voor je geld, of denk je dat er abonnees zijn alleen om de foto’s. Wanneer ze wat minder druk zou zijn met fct tijdens de wedstrijd had ze het artikel al lang klaar gehad.

    Kortom krant niet meer lezen, ontvolgen op Social media en dan ontkom je nog niet helemaal aan ze maar gewoon proberen te negeren. De positieve reacties komen vooral uit de fct hoek dat zegt genoeg. Praatjes beginnen ze daar weer behoorlijk te krijgen. Hopelijk snoeren onze spelers ze vaak de mond de komende jaren.

    En… wat wel zo is fct is helaas de club met de grotere achterban, dus meer inkomsten, meer abonnees uit die hoek.

    7
    2
  47. Henk N 23 februari 2019 12:17

    Ik zeg de Tubantia maar op wat een verschrikkelijke krant, neem nog liever het Reformatorisch dagblad.

    16
  48. Arthur 23 februari 2019 12:14

    Zolang wij 11.000 toeschouwers hebben en Twente 25.000 moeten we ook weer niet al te veel lopen te piepen. Kranten worden verkocht vanwege berichten die voor mensen interessant zijn. Als het gros meer geïnteresseerd is in FC Twente dan snap ik het volkomen (Ikzelf lees die krant niet en zoek wel andere manieren om geïnformeerd te blijven over mijn club).

    9
    3
  49. Edje 23 februari 2019 12:13

    Hoezo gestolenpunten? Balbezit was voor ons iets meer dan VVV. Wehadden iets minder kansen.
    Bij gestolen punten zijn er grote verschillen in de statistieken, dat is hier niet het geval. De mogelijk niet gegeven strafschop aan VVV was in eenduel om de bal. In het geval aan de overzijde was dit niet het geval. Dat een gelijkspel een beter beeld van de veldverhoudingen geeft is een feit.
    Gestolen punten zijn voor mij situaties met hele grote verschillen in het spelbeeld en dat grote verschil is hier niet van toepassing. Blijft overigens wel lekker als je een keer,, slecht spelend, de punten een keer meeneemt.

    4
    1
  50. 2one_1903 23 februari 2019 11:33

    Op gebied van voetbal neem ik de Tubantia allang niet meer serieus. Als ik een goed en eerlijk nieuwsbericht wil lezen over Heracles ga ik wel naar de site van RTV Oost.

    12
    3
  51. Jeroen on 23 februari 2019 11:21

    Het uitvak van Emmen heeft een capaciteit van 500 en er zijn 375 kaarten verkocht, wat gebeurt er met de rest

    4
    4
  52. Arthur 23 februari 2019 11:01

    @Bert3: 👍🏼😂🤣🤦‍♂️

    2
    1
  53. Geert 23 februari 2019 10:29

    Maak je allemaal eens niet zo druk om die krant uit Enschede. Die schrijven wat de meeste lezers willen lezen. Dat is nu FcT.

    Wel vind ik dat de scheidsrechters in de eerste divisie te makkelijk penalties geven. Gisteren kreeg FcT weer 2 punten cadeau.

    Onze penalty was natuurlijk ook een cadeautje, eerlijk is eerlijk. En ik snap dat VVV zich bestolen voelt. Maar wij kregen de rest van het seizoen ook geen cadeautjes. Fijn weekend allemaal!

    6
    1
  54. Mark M 23 februari 2019 09:57

    Ach ja, de Tubantia. As we speak wordt ik door zowel Leon, Fardau als half 053 gelyncht op sociale media omdat ik maar eens aangaf dat ze ook wel eens de aandacht eerlijk mogen verdelen tussen een club die in de Eredivisie speelt en een club die in de KKD speelt. Vervolgens is meneer ten Voorde op z’n pik getrapt en is mevrouw Wagenaar beledigd. Ze heeft nota bene zere vingers van het vele typen over Heracles. Maar, ik citeer: “Maar sluit mijn ogen niet voor het feit dat de ene club groter is dan de ander.”

    Fardau blijft dus gewoon een fan van FC list en bedrog en stopt dit ook niet onder stoelen of banken. Wat zal ze balen dat ze gisteravond niet bij 053 zat waar alles mee zit (volgens hen) maar bij Heracles dat de punten stal.

    Maargoed, in ieder geval een goed begin van het weekend met deze 3 punten. Normaliter pakken Vitesse en Utrecht ook de punten dit weekend tegen respectievelijk Emmen en Excelsior, dus staan we weer op de 7de plek. Toch prettig met een gat van 6 punten onder ons.

    17
    1
  55. Stadioncheck 23 februari 2019 09:50

    Dat iemand die krant nog überhaupt leest, en voor de wc heb ik Popla een betere kwaliteit
    KUTKRANT! Hebt die trainer toch gelijk Meijers!

    Soms win je zo en soms verlies je ook zo.
    Er stond bij ons een keeper in de goal en die houd ballen tegen , en dat is ook één van de elf op het veld
    Verleden week Dalmau, deze week Blaswich .
    Vind hem toch een goede keeper en wel degelijk een puntenpakker
    En vergelijken met Piecke moet je niet doen, Piecke was een persoonlijkheid, maar vind Blaswich niks minder,hooguit wat persoonlijkheid missend dat zal in de loop van zijn loopbaan alleen maar groeien.

    Ja wij hebben Janis in de goal!

    Was gisteren niet te passeren kennelijk , daarom gingen de 3 punten naar Almelo.
    De 11 meter je kunt hem geven en niet geven.
    Als we hem niet hadden gekregen dan hadden ze daar weer over geklaagd.

    Dat zat dan wel mee een 50/50 gevalletje.

    Het mag toch ook wel eens aan onze kant vallen of is dat verboden!.

    Wees eens trots op de mooiste club uit Tukkerland we hebben de mooiste shirts .
    Ooit komen we weer terug als de biggest.

    Zelfs de tele Tubantia deert steeds minder mensen , die graven hun eigen TITANIC…
    loat ze maar lekker negatief lullen, ze bint tegenwoordig maar een druppeltje Calimerootje in de media wereld.

    NIce weekend start , zonnetje en al 3 punten erbij.

    .

    7
    2
  56. Nvb 23 februari 2019 09:49

    Gisteren een erge slordige wedstrijd gezien.
    VVV was fysiek veel sterker waardoor er veel duels werden verloren, ook was de opbouw van achteruit erg slordig waardoor VVV de druk erop kon houden.
    En ik vond gisteren rossman en czyborra erg zwak spelen in de opbouw, bijna geen lange bal van Rossman kwam aan en czyborra kwam mee op maar had vervolgens geen idee wat ie moest doen met de bal.
    Verder vond ik Peterson en Kuwas erg zwak spelen,te veel voor eigen succes en op veel momenten haalden ze daardoor het tempo uit de aanvallen. Ook viel dos santos erg slecht in, heb helaas geen goede actie van hem gezien en kin geen bal vasthouden!
    Dat we er uiteindelijk met de overwinning van door gingen was dan ook een grote verassing. Het geluk was een keer aan onze kant!
    Grootste lichtpuntje was uiteraard Blaswich, keepte erg sterk en wordt steeds beter! En niet onbelangrijk heeft nu voor de 3e wedstrijd op rij de nul gehouden,zal ook goed zijn voor zijn zelfvertrouwen!

  57. Heracles.Fans (IG) 23 februari 2019 09:48

    Matige wedstrijd, waarin de blessure van Promes zeker een belangrijke rol in speelde. Zijn de gedachten van de spelers teveel bij Promes waardoor de concentratie niet op 100% ligt? Dit hebben we ook eerder gezien tegen FC Emmen. Een prima eerste helft, totdat Niemeijer geblesseerd was en we met geluk in de tweede helft weg kwamen.

    MOTM: Blaswich. Stond weer als een muur en had weer een aantal geweldige reddingen. Klein minpuntje bij hem was de trage opbouw in blessuretijd na de hoekschoppen van VVV-Venlo. Waarom niet de bal vol naar voren schieten? Er staat geen keeper en verdedigers zullen ook een heel eind moeten lopen om die bal weer op te halen.

    Van den Buijs oogde een beetje paniekerig, maar hij heeft ook weer prachtige diagonale passes met buitenkantje gegeven. Heeft zeker een doelpunt voorkomen door een goede sliding op een risicovolle plek bij een doorgebroken speler.

    3 clean sheets op rij moet zeker de verdediging een boost geven. Hou dit vast jongens, dit kan nog een mooi seizoen worden!

  58. Vakq 23 februari 2019 08:35

    Ik vraag me af of 34punten genoeg zal zijn dit seizoen, maar het feit dat we er nu 35 hebben is toch wel heel lekker!
    Op naar volgende week, maken we er weer een mooie wedstrijd van!

    9
    1
  59. Rene 23 februari 2019 08:15

    Tubantia is rood, dat is algemeen bekend. Ook het weekblad hier precies het zelfde. Heb mijn beklag al paar keer gedaan, maar geen resultaat.
    En dan maar gestolen overwinning, maar maakt ons weekend wel lekker. Ze hebben met Konings wel een fijne voorhoede. Zal nog wat worden in de strijd met Dalmau. Ik zie het wel zitten, gaat een lang seizoen worden. Forza

    9
    1
  60. Vak d 23 februari 2019 08:06

    Slecht spelen en toch winnen, dan hoor je bij de hele goeien

  61. Conego 23 februari 2019 07:26

    Ik woon in Hengelo. Vanmorgen geen verslag in de Twentse Courant!?Wel vol over FC Twente !!! Heracles onbelangrijk !!!

    4
    5
  62. Bert3 23 februari 2019 07:09

    @ Arthur

    Ik vond Reekers ook erg sterk spelen!!!

    14
  63. Kris 23 februari 2019 06:45

    In de eerste helft vond ik ons bij vlagen nog wel aardig voetballen. Naarmate de wedstrijd vorderde werd het wel steeds wat minder. Het werd onrustiger en soms zochten we ook de moeilijke oplossing. Czyborra moet dat vasthouden in de zestien echt eens af gaan leren, want het gaat hem een keer mis. Onze penal was erg goedkoop, maar die domme duw wordt nu eenmaal wel gegeven. We hebben ook erg goedkope penals tegen gehad dus dit mag ook wel eens.
    De punten zijn er, in een uitwedstrijd, dus dat biedt vertrouwen in andere uitwedstrijden. Drie wedstrijden op rij de nul, ook fijn. En, voor de komende wedstrijden, vast in het linkerrijtje. Ik zag dit allemaal niet gebeuren eind januari😃😃.

    13
  64. Robbert 23 februari 2019 01:31

    Stelen is iets onrechtmatig doen. De strafschop was er een, ook al was het een licht duwtje. De scheidsrechter en de VAR vonden de overtreding van Czyborra niet een strafschop waardig, dus was dat een rechtmatige beslissing. Dit zijn dus geen gestolen punten! Of wij de terechte winnaar zijn is een andere discussie. Het is een overwinning zoals Italianen dat goed kunnen. We verlaten sneeky met 3 punten in de pocket Venlo en dat is wel eens lekker 😂😉👍Fijn weekend allen

    12
    4
  65. Arthur 23 februari 2019 01:24

    En zo kan het dus verkeren: 9 punten uit 3 wedstrijden! Wel een ongelofelijk gestolen pot en ook een belabberde wedstrijd… Fysiek leg je het vandaag af en je laat je meesleuren in ‘vechtvoetbal’. Waar ik vorige week nog mijn eerdere woorden introk over Czyborra, was hij vandaag weer zeer matig. Ook v/d Buijs stond licht paniekerig te verdedigen. Overigens ook de verdienste van VVV, want met hun fysiek hadden ze wel een wapen in handen! Je ziet wel dat we buiten Joey en Dalmau geen fysiek sterke spits hebben om opportunistischer te spelen. Je verhuurt Vincent Vermeij, maar vervolgens kom je zelf krap in je spitsen te zitten…

    Maar goed: net als iedereen hier ben ik opgelucht dat we uit de vrije val van een paar weken geleden zijn gekomen. Het blijft heel wisselvallig en het verschil tussen uit en thuis blijft nogal groot (al geldt dat voor de meeste eredivisie ploegen, anders stonden we niet zo hoog…)

    Vreemd trouwens dat de keeper van VVV tot drie keer toe mee naar voren ging en Blaswich vervolgens alle tijd nam om uit te trappen (in plaats van proberen om het lege doel te bereiken voordat de keeper terug was).

    Blaswich, Reekers en Rossmann vond ik het sterkst (en in de eerste helft Peterson uiteraard!), maar de rest was veeeel te slordig.

    Dit keer snapte ik niet dat er zooooo lang gewacht werd met wisselen. Het liep totaal niet en Duarte had er wat mij betreft al na 60 minuten in gemogen…

    8
    7
  66. Jeroen 23 februari 2019 01:01

    3 punten zijn 3 punten. Helemaal in deze fase. 35 punten, officieus veilig! Wereldprestatie!!

    Ps: MJF opdonder’n!

    11
    8
  67. Marco 22 februari 2019 23:47

    Niet best spelen en toch winnen!! Heerlijk gevoel. Goed weekend voor alle heraclieden.

    11
    1
  68. Dylan 22 februari 2019 23:16

    Slechtste helft van het seizoen de 2e helft 0 schoten behalve de penalty toch lekker meegenomen deze 3 punten maar het zal echt beter moeten

    6
    1
  69. Jan Dekker 22 februari 2019 23:13

    HOPAA! Heerlijk dat gevoel dat het weekend voor de deur staat, en wij de 3 punten al binnen hebben! HEERLIJK HEERLIJK!

    Goed weekend Heraclieden!!

    14
    1
  70. stef 22 februari 2019 23:03

    Gelukkig gewonnen!
    Maar wat speelt dat VVV defensief.
    8 man achter de bal, nee het was niet best, maar tegen dit ANTI voetbal is het niet makkelijk

    12
    1
  71. Zwolle 22 februari 2019 23:00

    Duarte hoort altijd in basis te staan. Brengt zoveel ervaring mee op het middenveld en is belangrijk in de opbouw van het spel

    22
    6
  72. Foppe 22 februari 2019 22:57

    Geen polonaise, gestolen punten. Wat is de opbouw van achteruit toch belabberd. Er komt geen bal aan. Dat moet tegen Utrecht echt beter. Verheug nu al op dickie en de VAR.

    6
    4
  73. Wolf 22 februari 2019 22:54

    Voelt wel heerlijk om een keer op deze manier te winnen! Geruime tijd nu om de 11 weer klaar te stomen voor de belangrijke thuiswedstrijd tegen Utrecht

    11
    1
  74. Henri 22 februari 2019 22:50

    Onterecht gewonnen dankzij de VAR maar vooral dankzij Blaswich. Die wordt echt steeds beter!

    27