Praat mee: Heracles – FC Utrecht

26 februari 2019

Gaat Heracles de opmars voortzetten? Aanstaande zaterdag staat opnieuw een kraker op het programma. Heracles speelt dan tegen directe concurrent FC Utrecht.

Bij een overwinning nestelt Heracles zich in de subtop en slaat het een gat met de middenmoot.

De voorbeschouwing op deze wedstrijd volgt.

64 reacties

  1. uuuuuuuuuu 2 maart 2019 22:06

    dahahaggggggggg paupertjes

    2
    4
  2. Foppe 2 maart 2019 21:02

    Jammer,niet te lang bij stilstaan. Op naar Emmen.

    1
    2
  3. Stulanowski 2 maart 2019 20:58

    Alex waar zat je jongen??? “Wederom??” doen jij eens per maand de elektriciteit aan? Nog ff voor de duidelijkheid dan. Afgelopen 3 wedstrijden hebben we gewonnen. Dan ben je weer helemaal bij.

    1
    2
  4. Rai 2 maart 2019 20:38

    En waar zijn de resterende minuten gebleven van de VAR in de 1ste helft ? Volgens mij mis ik nog een bepaalde tijd

    2
    1
  5. Rai 2 maart 2019 20:35

    En waar

  6. Arthur 2 maart 2019 20:35

    Scheids maakt de hele wedstrijd kapot. Vorige week onterecht gewonnen, deze week onterecht met 10 man komen te staan. Of je nu wel of geen VAR hebt; het blijft arbitrair…

    3
    1
  7. ice 2 maart 2019 20:30

    Lekker bezig.
    Heel jammer.

    1
    2
  8. Alex 2 maart 2019 20:28

    Wederom prutswerk. We zagen het vorige week al aankomen….. Gelukkig voldoende punten.

    3
    3
  9. Rick 2 maart 2019 20:24

    Dickie hoeft in ieder geval niet meer te klagen over de VAR dit seizoen na deze wedstrijd… godsamme zeg

    8
    1
  10. Zv 2 maart 2019 20:15

    Blunder van van de buijs ??? Denk eerder heel veel blunders van de scheids vanavond !!!

    4
    3
  11. Belchinees 2 maart 2019 20:01

    Zoveelste blunder van vd buijs…

    7
    2
  12. Joop 2 maart 2019 19:45

    VAR maakt voetbal kapot!!!!!

    6
    2
  13. Wouter 2 maart 2019 19:34

    Dit is toch geen rood man
    Afschaffen die var werkt toch niet

    6
    2
  14. Leo 2 maart 2019 19:33

    Absoluut onterecht rood !!

    7
    2
  15. Sjaak trekhaak 2 maart 2019 19:25

    Nooit meer drost opstellen,laat hem met fledderus naar grunn gaan.

    6
    2
  16. John 2 maart 2019 19:18

    Dit slaat toch nergens op

    3
    1
  17. Rono 2 maart 2019 17:40

    Die advocaat dekt zich nu al in, te zeiken over dat kunstgras. De meeste ploegen halen thuis meer punten toch? Feyenoord heeft ook geen kunstgras. Gewoon oprollen dat Utrecht vnvnd met nulletje of 5, ligt het niet alleen aan de grasmat

    4
    2
  18. Foppe 2 maart 2019 15:22

    Ja met kunstgras blijven ze inderdaad over ons praten. No one likes is, but we do nog care

    3
    1
  19. Black&white 2 maart 2019 15:09

    ⚽️⚽️matchday⚽️⚽️
    De punten blijven in Almelo.
    Dick❤️Var 😂

    5
    2
  20. Stulanowski 2 maart 2019 15:02

    Ik heb liever ook echt gras. Maar puur om al dat gezeik zou ik de komende 100 jaar gewoon op kunstgras blijven spelen.

    9
    2
  21. Foppe 2 maart 2019 13:47

    Waarom Heracles altijd wordt genoemd? Simpel, wij zijn de voortrekkers geweest en nu ook nog eens concurrenten van de zgn. Subtop clubs. Dat is de enige reden. Veel clubs vinden het eigenlijk geweldig om hier te spelen. Altijd gesproeid, publiek er dicht op, maar ja wij pakken ze wel eens punten af. Maar ik ruik toch liever gras.

    4
    2
  22. Robbert 2 maart 2019 13:17

    Sentiment, voetbal is een en al sentiment Arthur, dat kun je niet los van elkaar zien. Als we drie keer verliezen dan is de trainer een klootzak en moet hij oprotten, van ons bestuur klopt niets van en de TM is dan ook waardeloos. Dat is het voetbal ten voeten uit!

    Mogelijk is onze innovatie ( samen met Ten Cate) wel een beetje te snel gegaan door op volledig kunstgras met korrel te gaan spelen. Een combi van natuur en kunstgras zou een betere oplossing zijn. De eigenschappen van een natuurproduct in combi met kunststof vezels met de specifieke eigenschappen.

    5
    1
  23. Arthur 2 maart 2019 12:37

    @Robbert: Ik vind het grotendeels een ‘sentiment’ discussie. Hockey wordt (bij mijn weten) al jaaaaaaren niet meer op gewoon gras gespeeld en daar zijn ze ook al jaaaaaaren gewend aan video-scheidsrechters. Ik vind het juist wel goed dat wij de experimentele proeftuin van Koninklijke Ten Cate (altijd een loyale sponsor) zijn. Als je de eerste generatie kunstgras vergelijkt met de huidige mat, dan is dat een wereld van verschil. Ontwikkel je het verder door dan heb je over 10 jaar misschien wel een mat die vrijwel niet te onderscheiden is. Ik vind het zelf een beetje vreemd dat iedereen afgeeft op kunstgras, maar ondertussen wel een beweging maakt naar hybride velden…. Daar hoor je niemand over…

    7
    2
  24. ww 2 maart 2019 12:29

    Vreemd dat altijd alleen bij Heracles erop wordt gewezen dat wij zogenaamd voordeel halen uit het kunstgras. Zou het komen omdat wij vaak hoger staan dan andere clubs met kunstgras?

    Als kunstgras zo veel voordeel oplevert volgens Advocaat, mag hij me eens uitleggen waarop hij met Sparta op kunstgras is gedegradeerd. Daar hoorde je hem toen niet over, toen waren het de scheidsrechter en de VAR waaraan de degradatie te wijten waren volgens hem.

    Ik hoop dat dat hij vanavond zijn hele arsenaal aan smoezen moet gebruiken om een nederlaag te kunnen verklaren van zijn ploeg.

    14
  25. Robbert 2 maart 2019 12:28

    Van mij mogen ze volgende week onze mat er uit gooien. Helemaal kunstgras heeft zijn langste tijd op eredivisie niveau wel gehad. Dr..uit met dat spul en nep korrels. Leg er een hybride veld van Ten Cate in en je bent voir de komende jaren klaar. Heracles heeft wel een punt dat er eerst wat geregeld moet worden met een eerlijke verdeling van de TV gelden. Lees het interview met Toussaint bij VI pro van deze week er maar op na. Verder is Heracles geen tegenstander van 16 clubs in de eredivisie. Heel gewaagd omdat je daarmee de kans op degradatie voor Heracles vergroot.

    9
    1
  26. Edje 2 maart 2019 11:49

    Doordat we gewent zijn aan kunstgras en niet meer aan natuurgras en er meer natuurgras velden zijn, zijn de natuurgras bespelers in het voordeel.
    Dat is dus het nadeel van kunstgras clubs.
    Dus geen gezeur, de natuurclubs hebben meer voordeel tov de kunstgras clubs over het geheel gezien.

    10
  27. Arthur 2 maart 2019 11:41

    We spelen al 16 jaar op kunstgras en nog steeds dat eeuwige gejank erover…hahaha

  28. Geert 2 maart 2019 10:58

    Die oude Advocaat is zichzelf alweer aan het indekken met zijn kunstgrasgezeur. Direct afstraffen vanavond! Meer zijn allen Utrecht de tent uitjagen! Figuurlijk dan hè.

  29. Vakq 2 maart 2019 09:41

    Met iedereen achter de trots gaan staan,
    Utrecht niet aan voetballen laten toekomen, want dan is het helemaal niks bij hun.
    Dan moeten de 3 punten in eigen huis blijven!

    10
    1
  30. Dase 1 maart 2019 23:20

    Sylla Sow spits van Rkc! Ging in winterstop van Jong Utrecht naar Rkc.
    Dit is een heel goede spits. Doet me denken aan begin periode Armenteros!
    Snelle en lekker behendige spits. Ik zou zeggen scouts. Ga naar kijken en haal hem aan eind van seizoen. Dit word er echt een goede spits. 😉

    6
    1
  31. Anti uuuuuuuuuu 1 maart 2019 22:28

    Gezien de resultaten en het spel van beide ploegen de afgelopen weken mogen we niks anders verwachten dan een overwinning! Juist om die reden hou ik mijn hart vast, heracles kennende! Mochten we wel winnen, dan slaan we een groot gat van 5 punten! Met een programma voor de boeg waarin je nog redelijk wat punten kan en moet pakken zijn de vooruitizhten zeer positief!!

  32. Stulanowski 1 maart 2019 21:40

    Hoppa! De Graafschap met de gelijk maker.

  33. Robbert 1 maart 2019 17:48

    Ai dat doet pijn, als je op de laatste dagen nog gepasseerd wordt door ADO. Mogelijk kunnen we bij een positie 5 t/m 8 ADO na dit seizoen weer voorbij en pakken wij nu de tonnen extra.

    4
    1
  34. ww 1 maart 2019 16:43

    @Robbert
    Ik neem aan dat je de info hebt gehaald uit dit artikel van het AD:
    https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/eredivisie-profiteert-van-degradatie-fc-twente~aef337cb/

    Helaas was toen de competitie nog niet afgelopen en heeft Ado ons daarna nog ingehaald. Zij zijn toen op 473 en wij op 466 punten uitgekomen. Zie deze link:
    https://www.omroepwest.nl/nieuws/3629224/ADO-Den-Haag-krijgt-ruim-400-000-euro-extra-tv-gelden

    Die voorsprong van 115 punten van Groningen zijn op basis van de afgelopen 10 jaar aan het begin van dit seizoen. Aan het einde van het seizoen vervalt de oudste eindklassering. De voorsprong die Groningen dan nog heeft op ons is dan 80 punten en Heerenveen 95 punten. Aangezien elke plek die je hoger eindigt 10 punten meer oplevert, moet je 9 of 10 plekken hoger dan ze eindigen

    6
    1
  35. Robbert 1 maart 2019 16:17

    WW we zijn Ado al gepasseerd op de verdeling van de tv gelden. We stonden in april 2018 al op 2,96 miljoen, goed voor een 9e plaats volgens een artikel in het AD. Het verschil met de nummer 8 ( Groningen) is met 115 punten meer wel groot. In geld krijgt Groningen ca. € 6 K meer.

  36. ww 1 maart 2019 15:52

    @Foppe
    We staan nu op de 10 plek qua tv gelden. Voor komend seizoen zijn er twee clubs die deze plek kunnen bedreigen. Dat is Pec en (als ze promoveren) fctwente. Om Pec voor te blijven, mag Heracles maximaal 2 plekken onder Pec eindigen. Om de buurtjes voor te blijven moet Heracles minimaal op de 14de plek halen. Beide lijkt me met de huidige stand te doen.

    We hebben wel de kans om ADO weer in te halen en te stijgen naar de 9de plek. Om dit te bereiken moeten we 2 plekken boven Ado eindigen. Dit levert ongeveer 2,5 ton extra op per jaar.

    In theorie zouden we Groningen en Heerenveen ook nog kunnen inhalen dit seizoen, maar dan moeten we respectievelijk 9 en 10 plekken boven hun eindigen.
    Dat lijkt me dus meer een mooi doel voor de langere termijn.

    10
  37. Foppe 1 maart 2019 14:46

    Ik heb het restprogramma van alle clubs eens bekeken. Zoals het nu gaat en ik ben gematigd positief, dan moeten de play-offs lukken. Misschien dat de plek op de ranglijst, ook nog invloed heeft op wie je het eerst treft en op het tv geld. Te beginnen morgen tegen Utrecht, die eventuele winst ,zorgt voor een mooi gat.

    11
  38. Robbert 1 maart 2019 11:21

    WW mooi die wijze woorden van jou. Maar door deze gedachtengang leg je de lat heel hoog en als het niet lukt is het kommer en kwel en klopt er helemaal niets meer van alles binnen onze club. Zo zijn supporters ook! Elke vorm van realiteitszin ontbreekt. Onze directeur hoor ik in VI zeggen, tussen een 8e en 12 e plaats is realistisch. En natuurlijk kunnen we ook 5e of 6e worden, maar ook nummer 12! De konden 3 wedstrijden worden heel belangrijk, halen we 6 punten of meer dan zou de eerste 8 haalbaar kunnen zijn.

    5
    5
  39. hafc 1 maart 2019 11:16

    hUUUUUUUUUUUUUUUlerts

    6
    1
  40. Antie. FC Utrecht 1 maart 2019 09:25

    uuuuuuuu. Je moet niet zo grote bek hebben Stumpers uit Utrecht stoelen Dans op jou gezicht. Zie jullie zaterdag in centrum

    4
    10
  41. Stulanowski 1 maart 2019 08:48

    Als Ajax de beker wint schuift alles toch ook een plek op?

  42. @uuuuu 1 maart 2019 07:31

    Jullie weten de weg nu.

  43. ww 1 maart 2019 01:31

    @Robbert
    Ik snap je argument voor wat betreft de beker en de plek in play offs, maar ik vind dat we niet naar beneden moeten kijken.

    We staan nu op een plek waar we kunnen strijden voor plek 5. (eerlijk gezegd hoop ik zelfs plek 4 om de hoogste klassering sinds de terugkeer in de eredivisie te kunnen vieren). De slechte reeks begon toen Wormuth begon te verkondigen in de media dat we te hoog stonden. Naar een lagere plek op de ranglijst kijken, lijkt me dus niet bevorderlijk voor de resultaten.

    Daarnaast heeft hij gezegd dat de top 3 een aparte competitie zijn en de overige clubs allemaal van elkaar kunnen winnen en verliezen.

    Ik ben dan ook van mening dat de rest van het seizoen in het teken moet staan van de laatste uitspraak. We moeten een poging gaan doen om “de kampioen van de rest” te gaan worden. Is dat te optimistisch? Misschien, maar wij zijn Heracles. We verbazen al jaren de rest van Nederland met wat we kunnen bereiken met beperkte middelen.

    @uuuuuuu
    Verwijs je als een “Utrechtenaar” nu naar ons met een woordspeling naar het vrouwelijke geslachtsorgaan? Daar houden jullie je als “Utrechtenaren” toch niet mee bezig?

    13
    2
  44. Robbert 28 februari 2019 23:29

    Shit shit Willem II naar de finale😳😬😬 Wat een labiel AZ gezien vanavond, Willem II verdient naar de finale

    8
    2
  45. Lucenskedee 28 februari 2019 21:56

    Zo a.s zaterdag lekker afstand genomen van die langoren 😊

    4
    1
  46. Robbert 28 februari 2019 20:13

    Voor ons is belangrijk dat AZ vanavond zich in de finale gaat spelen. Dat kunnen we als de eventuele nummer 8 nog meedoen aan de play-offs.

    10
    3
  47. Gabriel 28 februari 2019 20:08

    Graag kan ik weer met mijn personeel gratis wedstrijdje bekijken in de bc.

    3
    7
  48. Robin 28 februari 2019 18:00

    Uuuuuuuuu
    Graag achterlijke randdebiel… kom maar op loser

    6
    13
  49. uuuuuuuuuu 28 februari 2019 17:23

    zo heraclitjes zaterdag weer gezellig jullie centrum bezoeken. kijken of er dan weer een stoelendans gedaan wordt!

    8
    25
  50. Hafc1903 28 februari 2019 16:57

    AZ vnv winnen en plek 8 is ook play-offs, zou mooi zijn.

    6
    2
  51. Ronald 28 februari 2019 14:56

    @Rooie Tukker, misschien dat we even moeten aan kloppen bij FC Reggeborgh inderdaad die club uit Enschede die speelt in de de Grolsch Reggeborghveste.

    8
    1
  52. Noud 27 februari 2019 23:23

    Geen gelul 3-0 !!!

    11
    1
  53. rooie tukker 27 februari 2019 22:00

    @schaap ik heb gehoord dat ze met heug en breud nodig bezig zijn echter de hr bakker werkt niet mee, ach ja dan maar kijken bij onze zusjes uit Enschede!

    3
    8
  54. Schaap 27 februari 2019 21:21

    Nog steeds geen nieuwe spelers. Waar blijven Messi en Pogba? Waardeloze vent die Gillissen….

    9
    9
  55. Pielle 27 februari 2019 19:05

    We hebben destijds van de beste Utrecht ooit gewonnen met Haller, Barazite, Ayoub en Labyad. We moeten ze thuis gewoon vroeg onder druk zetten(onze aanvallers en middenvelders jagen op de tegenstander) en snel scoren, ze zijn echt wel te pakken maar we moeten ze goed steunen, veel sfeer en Heracles vol tegen aan gaan dan moet het vast goed komen.

    14
    1
  56. Tim 27 februari 2019 17:56

    Ik vindt dat je gewoon thuis van Utrecht moet kunnen winnen.. en vooral in de fase waarin hun nu zitten..

    11
    1
  57. DDB 27 februari 2019 17:47

    Ik zie ons zaterdag eerder winnen dan bij Emmen eerlijk gezegd. Het verschil tussen thuis en uit blijft zo groot. En Utrecht draait echt voor geen meter. Moet je kunnen hebben.

    18
    3
  58. Niek 27 februari 2019 13:18

    Ik hoop trouwens wel dat Kerk zaterdagmiddag opeens buikgriep heeft…

    “Voor het zingen Kerk er uit…”

    6
    4
  59. marco 27 februari 2019 11:41

    Vol gas door knallen.we hebben nog wat recht te zetten tegen Utrecht.Uitwedstrijd daar[ik was er ook]was bedroevend slecht.

    16
    2
  60. Kris 27 februari 2019 10:53

    Over het algemeen zijn dit altijd mooie potjes en ik verwacht er ook nu wel wat van. Thuis maken we tegen iedereen kans, dus nu ook. Wel oppassen, want Advocaat is natuurlijk een sluwe vos die misschien wel met een tactische vondst uit de hoge hoed komt. Het gevaar bij ons zit vooral bij onszelf. We kunnen echt lekker voetballen, maar soms is het ook echt wat te zelfverzekerd. Afgelopen vrijdag zag je dat ook een paar keer. Dan werd er veel risico gelegd in een driehoekje bijvoorbeeld en dan ligt het achterin helemaal open. Utrecht is dan echt gevaarlijk in de omschakeling, dus daarmee oppassen.

    15
  61. Robbert 27 februari 2019 10:41

    Dick Advocaat kennende laat hij zijn ploeg in een verdedigende opstelling beginnen. Dick gaat voor eerst de 0 houden. Ze laten ons het spel maken en wij mogen komen. Als we hetzelfde kunnen laten zien dan tegen Ajax, dan blijven de 3 punten in Almelo. Jammer dat Mo Osman er niet bij is, ik zou voor Duarte gaan. Ik heb er alle vertrouwen in 👍

    19
    3
  62. totobriefje 27 februari 2019 09:29

    utrecht thuis gelijk
    emmen uit winst
    Vitesse thuis:gelijk
    graafschap uit:winst
    dit is een mooi scenario

    13
    5
  63. Niek 27 februari 2019 08:26

    Als het lukt om een puntje te pakken zou het al mooi zijn. Dan hebben we al een prima reeks achter de rug. Maar uiteraard moet je thuis altijd voor de winst gaan. En dat is best mogelijk, ook tegen Utrecht. Heb er weer zin in!

    27
    1
  64. Arthur 26 februari 2019 20:09

    Met dezelfde opstelling, instelling en sfeer maken we een goede kans. Zou toch mooi zijn als we het fiasco Arouca volgend jaar kunnen vergeten…

    28
    1