Mark-Jan Fledderus naar FC Groningen

25 februari 2019

Wat eraan zat te komen is nu waarheid geworden. Mark-Jan Fledderus vertrekt naar FC Groningen. Dit wordt zojuist officieel bekendgemaakt door Heracles Almelo.

“Ik verlaat Heracles Almelo met pijn in het hart. Heracles Almelo is een mooie club met een goede organisatie en professionele leiding. Als voetballer heb ik het hier altijd al goed naar mijn zin gehad, daarom ben ik enkele jaren geleden ook teruggekeerd. Ik ben de club dankbaar dat ik de kans heb gekregen een carrière op te bouwen na het voetbal. De keuze om te vertrekken was lastig, maar ik laat een stabiele organisatie achter.” Zo laat de technisch manager weten tegenover heracles.nl.

Toussaint vindt het ook jammer dat Fledderus vertrekt: “Wij vinden het jammer dat Mark-Jan vertrekt, maar wensen hem succes met zijn nieuwe uitdaging bij FC Groningen. Fledderus is formeel tot 1 april in dienst van Heracles Almelo. Komende maand zal in het teken staan van overdracht. Achter de schermen zijn wij druk bezig om invulling te geven aan de positie die vrijkomt.”

Fledderus besloot na zijn revalidatie van zijn knieblessure om in te gaan op de aanbieding van Heracles om samen met Rob Toussaint Nico-Jan Hoogma en Jan Smit op te volgen. In dit traject werd hij in de zakelijke kant van het betaalde voetbal betrokken en opgeleid.

De timing en manier hoe de overgang tot stand is gekomen verdient wat dat betreft geen schoonheidsprijs, aldus het merendeel van de supporters.

34 reacties

  1. heraclassic1961 26 februari 2019 14:34

    MARK MQ. Echter mijns inziens bestaat er 1 nadeel voor het hebben van geen eigen jeugdopleiding. Dat is de binding in de regio met de jeugd. Maar dit probeert Heracles te ondervangen door veel activiteiten te organiseren voor deze doelgroep (o.a. Herakids, Heracles Voetbalschool enz.)

    2
    1
  2. heraclassic1961 26 februari 2019 14:07

    MARK MQ 25 februari 2019 10:55
    Een eigen jeugdopleiding, zo heeft bewezen, levert zelden een bruikbare speler op voor het eerste. Zie de jeugdopleidingen van bijv. vergelijkbare clubs als FC Groningen, PEC en Heerenveen. Heracles kiest bewust voor een andere strategie. Het scouten van talentvolle spelers op een latere fase in hun ontwikkeling en van daaruit het verder ontwikkelen van deze spelers. Deze strategie werkt gezien de transfergelden die de laatste jaren in de clubkas zijn gevloeid (Dost, Weghorst, Gosens enz.). Bovendien hoeft Heracles vrijwel geen geld te besteden aan een eigen jeugdopleiding waarvan het nogmaals zeer de vraag is of deze in de toekomst geld gaat opleveren door een transfer van een speler naar een andere club. Verder is het talentontwikkelingstraject van Heracles korter en daardoor minder kostbaar.

  3. LEE 25 februari 2019 19:32

    Als speler best wel een van mijn favorieten maar deze actie geeft een hele vieze nasmaak. 🤮🤮. Hoe kan/durft hij

  4. Mfw 25 februari 2019 19:20

    Fledderus?……. Wie was dat?
    Nooit van gehoord!

    7
    3
  5. Alex 25 februari 2019 17:35

    Ik hoop dat Fledderus er vanavond nog een flinke sneer toekrijgt van Johan Derksen.!!

    10
    4
  6. Robbert 25 februari 2019 17:02

    Hoe krijgt hij het uit zijn mond! ‘ik laat een stabiele organisatie achter’ Ja dat in 11 maanden dat hij het voor het zeggen heeft gehad!

    9
    5
  7. Thomas 25 februari 2019 16:49

    Lees in de krant dat Fledderus in een persbericht (dus daar heeft hij over na kunnen denken, het is geen verspreking) heeft gezegd:
    “Ik laat bij Heracles een stabiele organisatie achter”. Je moet het maar durven zeggen. Binnen een jaar weggaan, en dan suggereren dat de stabiele situatie bij Heracles jouw verdienste is. Dat is behalve lachwekkend vooral gênant. Ik vrees dat Fledderus vooral een nare smaak achterlaat. Die stabiele organisatie is de verdienste van anderen.

    12
    2
  8. Hans 25 februari 2019 15:16

    @bonafide…laat het liefkozende woordje fleddie maar achterwege,is passé.
    En ik weet wel zeker dat het bestuur een afscheid wel achterwege laat….Zou trouwens wel lachen zijn.
    En nogmaals, gaat niet eens om de manager fledderus, want die heeft gewoon nog niets bewezen.
    Welkom terug Tim.

    12
  9. Kris 25 februari 2019 15:05

    @ EK uit D.
    Ik zie het zo voor mij als een minuutje stilte. Gewoon helemaal niemand die klapt of reageert. Het bekende priet praatje van de betrokkenen en dan dus doodse stilte…..

    6
    1
  10. BonaFide 25 februari 2019 13:41

    Beide heren keren terug naar hun roots. Fleddie naar Grunn; Gilissen naar Twente.

    Naar wat ik heb gelezen aast Gilissen al langer op de positie van technisch manager. Volgens NAC-fans heeft hij er de hersenen voor.

    Leuk dat we zo snel weer een oud-Heraclied bereid hebben gevonden om te komen. Waarschijnlijk speelt dit dus al langer ;).

    5
    1
  11. tim 25 februari 2019 13:28

    Gewoon weg gaan MJF.. Bah.. krijg er een beetje een vieze smaak van!

    23
    1
  12. Black&white 25 februari 2019 13:14

    Per 1 april? Hmmmm
    Zou toch wat zijn als dit een vooraf geplande 1 april grap zou zijn?😂

    2
    7
  13. Robbert 25 februari 2019 12:35

    Laten we aub geen moment meer aandacht aan de Judas besteden, elk woord is er één teveel. Het korte commentaar op de Heracles site van Rob Toussaint zegt heel veel. De man zegt alleen het hoogst noodzakelijk en is enorm in de persoon Mark-Jan teleurgesteld, dat is voor mij wel duidelijk!

    Tim Gilissen een ex. Heraclied en dat alleen al is niet verkeerd. Het is geen domme man, heeft gestudeerd maar is wel een groentje in deze rol. Cziommer en Verbeek vind ik helemaal geen opties. Als je hommeles in de tent wil moet je Verbeek ophalen. Cziommer is zaakwaarnemer van enkele spelers (zoals Wout Weghorst) en heeft snabbeltjes bij Fox er nog bij. Die heeft met deze activiteiten werk genoeg en hoeft niet zo nodig. Dat soort figuren moet je als Heracles gewoon niet willen. Persoonlijk had ik voor Ferry de Haan van Excelsior gekozen. Deze man loopt al enkele jaren mee en weet ook, met weinig geld, elke keer weer een leuke selectie samen te stellen.

    Tim welkom en maak er wat moois van!

    17
    4
  14. EK uit D 25 februari 2019 12:34

    Ik zat net te dagdromen……

    Wat zal er gebeuren als MJF een afscheid in de middencirkel krijgt, voor de wedstrijd tegen FC Utrecht?

    Iemand suggesties? Ik kijk uit naar de reacties.

    5
    4
  15. Alois 25 februari 2019 12:28

    MJF Fledderus alias “de Fladderaar”

    Respectloos vertrek naar Groningen.
    Niet door de voordeur van ons mooie stadion maar via de achteruitgang van het uitvak.

    MJF zal wel denken:
    “Er gaat niets boven Groningen”, maar eigenlijk bedoelt hij: “jammer dat ik vertrek maar ik kan er niets aan doen, moest aan mezelf denken en ga dus voor de poen”.

    12
    3
  16. Roy 25 februari 2019 12:15

    https://www.bsiderats.nl/gilissen-vertrekt-naar-heracles-almelo/

    Inderdaad Hans of het zegt heel veel over de situatie bij NAC, want wat een zooitje is het daar zeg als je de reacties moet geloven.

    Maar mooi iemand met een Heracles verleden. Succes Tim!

    7
    2
  17. Kris 25 februari 2019 12:14

    Ik kan er echt nog steeds met mijn kop niet bij dat hij nu vertrekt. Rationeel kan ik allemaal nog net volgen, maar dan moet je ook echt een gevoelsleven hebben van een stoeptegel…. Over drie/vier jaar, begrijp ik zijn keuze helemaal, maar nu op dit moment; totaal niet en valt me ook vies tegen… Er staat mij vaag iets van bij dat hij, toen hij bij Roda speelde en zij degradeerden, hij ook emotioneel vertelde te zullen blijven, om daarna naar ons te gaan….

    Ik las ook dat Tim Gillissen onze kant op kwam. Hij heeft in ieder geval wat ervaring in de management kant van de voetballerij en dat is wel een voordeel. Op zich staat de organisatie ook wel, bewijst het snelle doorschakelen nu ook weer, dus we kunnen ook snel door. Opties moeten gelicht worden en er moet gekeken worden naar volgend seizoen.

    10
  18. Spartalmelo 25 februari 2019 12:03

    Welkom bij Heracles, Tim!

    11
  19. Stadioncheck 25 februari 2019 11:59

    @ MarkM onder de steen leven dat is als je een week later komt met een reactie.
    En niet 10 minuten toevalliger wijs net een bericht veranderd dat ik ongelukkiger wijs daar op reageer .
    Maar is het al bevestigd dan Gillessen naar Heracles!?
    Al in kannen en kruiken dan?
    Het is pas zekers als het op de officeel Heracles.nl site staat .
    En dan nog niet 100% weten we met Castro toch.
    Doe niet zo lekker bij de hand, goedkoop scoren.

    Ik heb nog meer dingen te doen dan alleen Heracles nieuws te lezen.

    Elke week staan er weer 11 op de wei !

    Zonder MJF of met TG

    5
    3
  20. Hans 25 februari 2019 11:58

    Kijk voor de gein eens op b-side.nl van NAC over Gilissen.
    Vindt iedereen zonder uitzondering verschikkelijk dat ie vertrekt.
    De enige bij NAC met voetbal verstand.
    Welkom Tim.

    12
  21. Geert 25 februari 2019 11:57

    Doei Mark-Jan en welkom Tim dan maar!

    10
  22. Stadioncheck 25 februari 2019 11:48

    Het is kennelijk al besloten wie het word!?
    Gillessen volgens FCT-ubantia.

    Welcome Tim dan maar ovb als het klopt.

  23. Mark M 25 februari 2019 11:33

    @Stadioncheck, onder welke steen leef jij? 10 minuten nadat het bericht van MJF naar buiten kwam, werd bekend dat Tim Gilissen de opvolger wordt. En jij zit nog te bazelen over Gert-Jan Verbeek en Simon Cziommer?

    5
    4
  24. Herman 25 februari 2019 11:28

    Iemand uit Enschede die td wordt in Almelo. Tja , als dat maar goed gaat!

    3
    7
  25. Foppe 25 februari 2019 11:26

    Tim welkom bij onze mooie club. Fledderus wie is dat? Nog nooit van gehoord.

    12
    1
  26. Sjon 25 februari 2019 11:23

    Tim gillens opvolger

    6
    1
  27. Stadioncheck 25 februari 2019 11:23

    Suc6 MJF behalve tegen ons, nee een staande ovatie of een ERE Ronde hoeft voor mij en velen niet.
    Dus ik denk ook niet dat het verstandig is als bestuur dat te organiseren.

    Haat gevoelens nee , ik ben geen haatdrager.

    Het profvoetbal draait vooral om money ZSM rijk worden.
    Sociaal is er niet meer bij al jaren niet meer.
    En sociaal media = vaak AS sociaal media!

    Maar laten we het hebben over de nieuwe TD.
    GJVB , je kunt alles van hem vinden HORK maar de man heeft een visie .
    Maar zijn karakter zit me soms tegen ,als hij onder hoede van Jan Smit zou staan zou ik zeggen niet verkeerd.
    Gillessen werkt bij NAC Jeugdmanager
    heeft opleiding HBO management recht etc gedaan..
    Theoretisch geen slechte achtergrond, maar mist wat flair denk ik zelf.
    Cziommer heeft kennelijk theoretisch niet al die kennis .
    Maar lijkt me best een intelligente en tactvolle kerel.
    Presenteert zich goed.

    Iemand van binnen uit in de club zie ik niet.

    Mijn gevoel zegt go voor Simon, man spreekt de supporter ook aan.

    En aangezien we nog vaak in de regionaal liga derde en 2de liga kijken?

    Heb je daar direct toch al een voorsprong .

    Ben benieuwd

    Cziommer mijn voorkeur in elk geval.

    Heeft een Heracles verleden telt mee!.
    Zekers bij de achterban

    10
    2
  28. Sjon 25 februari 2019 11:09

    Mjf had hier niks te zoeken.

    #Ondankbaar kreng

    20
    3
  29. Gait. 25 februari 2019 11:07

    Vandaag nog de sleutel inleveren.
    En zonder afscheid weg blijven.
    Wat een mentaliteit.

    25
    2
  30. Andre 25 februari 2019 11:02

    Per direct op non-actief zetten. Weinig dankbaarheid laten zien die gast. Hoop dat zijn vervanger (Tim Gilissen) iets meer voelt voor onze club.

    Een zwart witte groet aan iedereen.

    20
    2
  31. Martijn 25 februari 2019 11:01

    Hier (langdurig) gerevalideerd als speler en vervolgens de kans gekregen om zich te ontwikkelen in een managementfunctie. En dan als een dief in de nacht vertrekken. Kan me niet voorstellen dat hem een afscheid wordt aangeboden. Mocht dit wel het geval zijn, kan ik me eerlijk gezegd niet voorstellen dat er ook maar één supporter een applaus voor dit heerschap overheeft.

    23
    2
  32. EK uit D 25 februari 2019 10:58

    Graag door de achterdeur vertrekken.

    Geen openbaar afscheid van hem nemen, want dat moet je verdienen!!!!!

    27
    2
  33. Mark Mq 25 februari 2019 10:55

    Laten we hopen dat met Tim Gilissen er ruimte komt voor een jeugdopleiding. Dat is een van de dingen waar we als club de komende jaren nog aardig in kunnen groeien. Heel erg lastig hoeft het ook niet te zijn om op te zetten, het lijkt me dat de connecties met AVC Heracles er nog wel zijn, dus om daar een jeugdopleiding neer te zetten moet te doen zijn.

    16
    1
  34. marco 25 februari 2019 10:52

    Jammer geld wolf,geen succes gewenst bij grunn

    22
    3