Tim Gilissen volgt Mark-Jan Fledderus op

25 februari 2019

Op de dag dat Heracles bekendmaakte dat Mark-Jan Fledderus naar FC Groningen vertrekt, lijkt de vervanger al te zijn gevonden.

RTV Oost  meldt dat Tim Gilissen de nieuwe technisch manager wordt bij de club. Het wordt nog niet officieel gemeld door Heracles zelf, omdat Heracles er nog eerst uit moet zien te komen met NAC Breda, maar dit lijkt slechts een formaliteit.

Gilissen heeft een verleden bij Heracles als speler. Van 2002 tot 2005 kwam hij uit voor Heracles, waarna hij naar GA Eagles vertrok. Hierna vertrok hij naar NAC Breda. Hij sloot zijn voetbalcarrière af in 2014. Daarna werd hij manager jeugdopleiding bij NAC Breda.

Update 16:06

Inmiddels bevestigt Heracles de overgang van Gilssen naar Heracles.

Tim, welkom terug.

37 reacties

  1. Robbert 27 februari 2019 16:08

    Bij VI Pro staat een vraaggesprek met Rob Toussaint, daarin zegt hij o.a.over de gezamenlijke opleiding ‘ we zitten met Twente om tafel en de insteek is de opleiding op gelijke basis in te richten’

    Dat zou heel verstandig zijn als ze daarmee doorgaan en het rond komt👍

    3
    1
  2. de busreiziger 27 februari 2019 09:32

    @luuk
    Supportersbus
    Er rijden Supporterbussen vanuit Sibculo (via Vroomshoop, Westerhaar en Vriezenveen) en Reutum (via Tubbergen, Albergen en Mariaparochie). Een uur voor aanvang arriveert iedere bus bij het stadion. Uiteraard worden de meereizende supporters voor de deur afgezet en nadien daar ook weer opgepikt. Kosten variëren van € 6,- tot maximaal € 8,-.

  3. Robbert 27 februari 2019 00:11

    Klopt niet helemaal wat jij zegt Hans. Als de opleiding van heel hoog niveau is, niveau wat het ooit was, dan komen de talenten wel en gaan ze niet naar Amsterdam of Eindhoven. Az is een mooi voorbeeld, met Ajax in de buurt zien ze toch kans om talenten voor hun eerste team voort te brengen.

    En het is helemaal geen vast gegeven dat alle talenten voor Enschede kiezen. Wij doen inmiddels gewoon al jaren goed mee en goede voetballers bij ons kunnen ook verder komen, voorbeelden te over. Als je samen evenveel betaald profiteren wij ook van elke speler die uit de opleiding doorbreekt, ook bij de buren,

    6
    2
  4. Hans 26 februari 2019 22:18

    Ach een jeugdopleiding.
    wat stelt het allemaal voor…de echt goede voetballers worden al weggehaald door de (sub)topclubs voordat ze bij ons evt doorbreken.

    10
    1
  5. RemcoM 26 februari 2019 21:56

    @Luuk ,
    Kijk even op http://www.9292.nl

    1
    1
  6. Kris 26 februari 2019 21:55

    Foppe. Cijfers laten zien gaat hen al jaren slecht af….
    Dat bedoelde ik ook met 50/50. Hetzelfde bedrag ophoesten, maar ook 50/50 wat betreft eventuele transfers, etc. Alles op gelijkwaardige basis. We hebben nu veel meer kennis in huis dan toen, dus daar mag ook wat tegenover staan.

  7. Mark M 26 februari 2019 21:45

    Dat vind ik een interessante kijk Robert, waar ik me ook zeker in kan vinden. Alleen ben ik in dat geval bang dat pakweg 80% van de spelers kiest voor Enschede, ook wanneer ze eventueel boven ons zouden komen te spelen.

    De kosten voor een eigen jeugdopleiding zijn inderdaad fors, maar ik zie dat als enige optie om als club zelf verder te groeien. Na de vernieuwbouw van ons stadion zitten we aan ons huidige plafond. Een volgende stap kunnen we mijns inziens enkel en alleen zetten door zelf onze jeugd op te leiden. Er loopt genoeg talent rond in een cirkel van pak weg 100 kilometer. Waarbij je ook prima over de grens in de regio Nordhorn/Bad Bentheim kunt scouten. Daar lopen weinig tot geen scouts rond (geen Schalke of Dortmund. Enkel Twente af en toe) volgens mensen die ik regelmatig spreek uit die omgeving.

  8. Foppe 26 februari 2019 21:33

    Nog een aanvulling. Ik hoor dat ze nog niet aan tafel hebben gezeten. Twente schijnt nog geen cijfers te kunnen overleggen.

  9. Foppe 26 februari 2019 21:32

    Kris, als het mag met Twente maar dan wel onder voorwaarden zoals Robbert schrijft.

  10. Luuk 26 februari 2019 20:39

    Weet iemand toevallig hoe duur de bus van reutum naar het Heracles stadion is?

    4
    2
  11. Robbert 26 februari 2019 20:01

    Als he als eredivisieclub geen jeugdopleiding hebt is dat op termijn de dood in de pot voor de club. Laten we niet de illusie hebben het zelf te doen, want dat kost meer dan samen met onze buren. Gewoon de opleiding met hen voortzetten maar wel als harde eis op basis van gelijkwaardigheid. Dus ook de helft betalen, de spelers de keus geven waar ze willen spelen, de wedstrijden ook in Almelo laten spelen en een shirt waar ook wij ons in herkennen en opbrengsten van opgeleide sprlelers delen. Een opleiding kost ca. 1,5 tot 2 miljoen per jaar. Je hoeft maar een of twee talenten te verkopen en de kosten zijn gedekt.
    Het moet een zakelijke deal worden, in het belang van beide clubs en de talenten moeten we hier houden en mogelijk kun je met dat geld ook talenten van elders halen. Win win voir beide clubs.

    7
    4
  12. Kris 26 februari 2019 19:37

    @Foppe. Volgens mij heeft de KNVB rondom dat hele veranderagenda gebeuren toen aangegeven akkoord te zijn met de constructie zoals we die nu hebben met de buren. Gewoon met hen in gesprek gaan voor een 50/50 deal, waarbij wij met Wormuth en Gilissen echt wel veel kennis inbrengen. Het streven moet toch zijn om een top5 jeugdopleiding neer te zetten hier in de regio.

    4
    1
  13. Foppe 26 februari 2019 16:51

    Het hebben van een eigen jeugdopleiding wordt straks verplicht door de KNVB, al dan niet samen met een amateur club. Ik weet hoe de samenwerking met Twente wordt gezien, door de KNVB. En ik vraag mij ook af, of de bereidheid bij beide nog wel aanwezig is.

    4
    1
  14. heraclassic1961 26 februari 2019 14:43

    Tim heel veel succes bij de trots van het oosten!

    11
    1
  15. heraclassic1961 26 februari 2019 14:42

    MARK MQ.
    Een eigen jeugdopleiding, zo heeft bewezen, levert zelden een bruikbare speler op voor het eerste. Zie de jeugdopleidingen van bijv. vergelijkbare clubs als FC Groningen, PEC en Heerenveen. Heracles kiest bewust voor een andere strategie. Het scouten van talentvolle spelers op een latere fase in hun ontwikkeling en van daaruit het verder ontwikkelen van deze spelers. Deze strategie werkt gezien de transfergelden die de laatste jaren in de clubkas zijn gevloeid (Dost, Weghorst, Gosens enz.). Bovendien hoeft Heracles vrijwel geen geld te besteden aan een eigen jeugdopleiding waarvan het nogmaals zeer de vraag is of deze in de toekomst geld gaat opleveren door een transfer van een speler naar een andere club. Verder is het talentontwikkelingstraject van Heracles korter en daardoor minder kostbaar.
    Echter mijns inziens bestaat er 1 nadeel voor het hebben van geen eigen jeugdopleiding. Dat is de binding in de regio met de jeugd. Maar dit probeert Heracles te ondervangen door veel activiteiten te organiseren voor deze doelgroep (o.a. Herakids, Heracles Voetbalschool enz.)

    14
  16. 1903 26 februari 2019 07:41

    1903 = 1903v2 😉

    2
    3
  17. 1903 26 februari 2019 07:40

    Tim de vrijheid geven als heracles zijnde om een jeugdopleiding op te zetten. Dan hem pareltjes van andere opleidingen laten aantrekken onder het motto van de nieuwste en beste technieken en deze man kan dan nog wel eens zijn waarde dubbel en dwars terugverdienen. Qua spelersbeleid weet ik het niet zo 1,2,3

    1
    3
  18. Stadioncheck 26 februari 2019 00:13

    Suc 6 Tim. maak er mooie jaren van.

    13
  19. Marco 25 februari 2019 23:05

    Succes Tim. Ben benieuwd hoe je het gaat doen bij onze trots.

    12
  20. Scout 25 februari 2019 22:22

    Als voetballer was ik wel fan van hem in de tijd bij Heracles. Ik ben benieuwd of hij het niveau aankan. Hij oogt te lief voor deze keiharde wereld. Maar mijn mening is nergens op gebouwd. Het lijkt mij geen type Fledderus die voor elk kwartje meer vertrekt.

    19
    4
  21. Vak d 25 februari 2019 21:50

    Ah Tim, daar had ik niet aan gedacht.
    Goede keus.
    Succes Tim en niet meteen bij het eerste bod toehappen als die rare makelaars langskomen om tweederangs spelers te slijten!

    15
    1
  22. ww 25 februari 2019 20:40

    Als ik de reacties van NAC supporters zo lees op de verschillende fora, heeft hij bij hun goed werk afgeleverd. Met zo´n 4 jaar als hoofd van de jeugdopleiding, heeft hij in ieder geval meer bestuurlijke ervaring binnen een BVO dan toen Mark-Jan begon (en nu nog bij zijn vertrek).

    We hebben straks met Wormuth en Tim Gilissen wonderbaarlijk genoeg meer know-how van een jeugdopleiding in huis dan er volgens mij rondloopt bij de “gezamelijke” jeugdopleiding die er in Hengelo is.

    Hoe dan ook… Welkom terug Tim!!

    22
    1
  23. Mark M 25 februari 2019 20:17

    @Foppe, dat idee kreeg ik ook al. Mij lijkt het mooi om de banden weer aan te halen met AVC Heracles en daar een jeugdopleiding op te bouwen.

    10
    1
  24. Foppe 25 februari 2019 19:46

    Zou de aanstelling van Tim, ook iets te maken kunnen hebben, met de jeugdopleiding? Hij heeft de kennis en ervaring, het was zijn werkterrein bij NAC. Ben benieuwd wat er allemaal nog gaat volgen. Voor de selectie loopt er al een heel scoutingsteam en daarvan zal hij de rapporten samen met de gehele technische staf beoordelen. Mijn gevoel zegt dat we op eigen benen, mogelijk samen met amateur club, gaan staan.

    16
    1
  25. Geert 25 februari 2019 19:31

    Ik denk dat Gilissen gewoon de lijn van Fledderus door zal moeten trekken. Bij NAC had hij niets te maken met het eredivisieteam. Hij zat daar op de jeugd en haalde goede resultaten, zoals hieronder al benoemd. Als hij hier het netwerk wat we al hebben volgt, komt t goed.

    16
    1
  26. Arthur 25 februari 2019 19:19

    @Sjon, Pimmetje, Bonafide: Ik laat me graag verrassen, maar ik vind dat NAC beter had moeten presteren en te lang op het ‘Manchester City’-pad heeft gezeten. Ik hoop dat jullie gelijk krijgen👍🏻😁 Leuk dat er een paar jongens van NAC de jeugdelftallen hebben gehaald, maar het primaire doel is een stabiele eredivisionist zijn en dat doel heeft de technische staf van NAC vooralsnog niet gehaald dit jaar…

    5
    4
  27. tim 25 februari 2019 18:28

    Stel je toch eens voor he:

    – Een club die het lef heeft om je aan te stellen
    – Een club die zoveel respect voor jou als mens heeft (blessures, contracten, het terug halen)
    – Een club die een filmpje maakt over de toekomst van Heracles en jij dood leuk eraan mee werkt
    – Jezelf nog geen jaar in deze rol zit..

    Om dan weg te gaan! Mark-Jan, je bent écht de zwakste schakel, tot ziens!

    48
    6
  28. Frans up 25 februari 2019 18:13

    Welkom tim. Ik ben blij dat Judas weg is.

    25
    5
  29. Robbert 25 februari 2019 17:09

    Tim welkom terug!!

    Dat veel NAC fans graag willen dat hij zou blijven zegt veel. Geef hem de tijd en kans om zich verder te ontwikkelen. Hij zal vast en zeker wel eens een begroep op Nico Jan kunnen doen en mogelijk Jan Smit. Deze heren zullen, als hij om vraagt, zeker een deur voor hem open doen.

    20
    1
  30. BonaFide 25 februari 2019 16:59

    @Arthur: Door het management van Gilessen mogen Tein Troost (Oranje O16), Sohayb el Battah en Ilyas el Moussaoui (allebei Oranje O14) zich melden bij vertegenwoordigende elftallen.(Jayden Mendes Delgado staat op dit moment op de stand-by lijst voor Oranje O14.). Andere talentvolle spelers zitten nu bij een grotere club. Dit zijn de eerste talenten in jaren die enige potentie laten zien. Door volgers van NAC wordt Gilessen bestempeld als diegene die hier achter zit. Zo slecht is hij dus niet. En hij heeft oog voor talent ;). Of hij dan de ‘grotere’ verantwoordelijkheid aankan is altijd even afwachten natuurlijk.

    20
    1
  31. Pimmetje 25 februari 2019 16:56

    Arthur,
    Iets meer vertrouwen in bestuur en directie van Heracles zou jou niet misstaan!!!

    10
    2
  32. Foppe 25 februari 2019 16:49

    Welkom, en maak er wat van. En weer in tukker binnen de club.

    11
    1
  33. Sjon 25 februari 2019 16:43

    @Arthur, tim had niks te maken met het bestuur in breda, dus maak je nu nog maar niet druk.

    16
    1
  34. Jojo 25 februari 2019 16:29

    Welcome home en neem de tijd om te groeien Inderdaad samen met Wormuth en Alfred Nijhuis moet dat lukken Forza Heracles

    19
    2
  35. Arthur 25 februari 2019 16:17

    Gezien de plek op de ranglijst van NAC en het aantal spelers dat aangetrokken is, maar (nog) niet presteert ben ik op voorhand nog niet zo gerustgesteld in alle eerlijkheid😳 Persoonlijk zie ik meer ontwikkeling bij clubs als Den Bosch, Almere City, Excelsior… Ik hoop heel erg dat Wormuth ‘mee zal denken’.

    5
    21
  36. Martijn23 25 februari 2019 16:13

    Ik vind dit toch wel weer klasse gehandeld van de club hoor, op zo’n korte termijn met toch weer een prima naam komen, dat maakt mij trots!

    Dit soort beslissingen moeten snel gemaakt worden, dan is het handig dat er binnen de club weinig politieke spelletjes en bureaucratie is, dan kun je snel handelen.

    Uiteraard is het afwachten met Gilissen, maar het hele verhaal is toch weer goed. Het fundament bij Heracles staat, er is veel kennis binnen de club, ook op technisch gebied (Alfred Nijhuis, Wormuth). Hier kan Gilissen zich mooi ontwikkelen.

    28
    1
  37. Mark M 25 februari 2019 16:09

    Welkom terug Tim!

    Gezien ‘ie bij NAC de jeugdopleiding weer op touwen heeft gezet, hoop ik dat hij dit ook bij Heracles zal gaan doen. Met AVC Heracles hebben we nog banden, dus dat lijkt me een uitstekende locatie.
    Allereerst de selectie voor komend seizoen rondmaken en de contracten verlengen.

    15
    2