Arbiter Bax en VAR maken er een potje van

2 maart 2019

Heracles heeft de belangrijke thuiswedstrijd tegen FC Utrecht met 1-5 verloren. Heracles speelde een hele slechte wedstrijd, maar werd ook niet door de scheidsrechter geholpen.

Talloze discutabele momenten, waaronder twee strafschoppen en een rode kaart zorgden ervoor dat Heracles nooit echt aanspraak kon maken op een punt of meer. Utrecht had sowieso wel het betere van het spel, dus daar was verder ook niets op af te dingen.

Een aantal belangrijke momenten waren onder andere de rode kaart voor Jesper Drost in de eerste helft. In eerste instantie werd niets waargenomen, maar de VAR constateerde een overtreding met gestrekt been. Hij mocht dus vertrekken. Nog voor rust moest ook Kristoffer Peterson eraf. Hij kon niet verder in verband met een blessure. Er werd gerust met een 0-1 ruststand.

Na rust werd de score rij snel verdubbeld naar 0-2. Echter kon Dalmau in de 60ste minuut de aansluitingstreffer maken. Een prachtige aanval met een assist van Czyborra werd knap binnen gekopt door de Spanjaard. Lang kon Heracles niet hopen op de gelijkmaker, want al vrij snel werd het 1-3 door Kerk.

De wedstrijd eindigde uiteindelijk in 1-5. Scheidsrechter Bax had zijn bril niet op of het ging allemaal te snel voor hem, want bij elke overtreding leek hij de VAR nodig te hebben, wat hem op een cynisch applaus van het publiek bij elke goede beslissing kwam te staan.

Volgende week wacht FC Emmen uit. De volgende thuiswedstrijd is tegen Vitesse.

62 reacties

  1. heraclassic1961 4 maart 2019 17:02

    BLACK&WHITE 3 maart 2019 20:05

    Inderdaad we kunnen geweldig voetballen. Maar ja alles staat of valt met de bereidheid om te willen strijden voor iedere meter grond. Als die er niet is dan ga je iedere wedstrijd kansloos ten onder zoals tegen Utrecht.
    Als je alleen al ziet hoe apathisch Peterson en Kuwas aan de wedstrijd beginnen dan denk ik bij mijzelf die hadden beter op de bank kunnen beginnen. Pas na de 0-1 werden de heren en een aantal andere Heraclieden wakker. Maar ja vanaf dat moment loop je al achter de feiten aan. Dus Heraclieden graag voortaan vanaf minuut 1 messcherp zijn. Slapen doe je maar in je eigen vrije tijd! Op het moment dat je op het veld staat ben je aan het werk. Want voetbal is je beroep. Iedere andere “normale” werknemer zou sowieso door zijn werkgever ontslagen worden als blijkt dat eerstgenoemde zou slapen op zijn werk. Dus wat dat betreft hebben jullie ook nog mazzel!

  2. Geert 4 maart 2019 16:07

    Je hebt een punt Tim. Ik denk zelf dat hij prima Peterson kan vervangen…

    2
    1
  3. tim 4 maart 2019 14:50

    Ik kijk elke vrijdag de KKD en deze beste jongen heeft nog nooit linksbuiten gestaan, maar altijd spits! Maar goed..

  4. Geert 4 maart 2019 12:57

    Tim, https://www.transfermarkt.nl/mario-engels/profil/spieler/93637

    Hij is een linksbuiten, dus kan prima. Mooi klusje voor Wormuth om hem binnen te halen.

  5. tim 4 maart 2019 12:35

    Idd Luuk een spits halen voor Peterson, erg slim ook.. Kan vast ook wel centraal achterin, wat jij?

    7
    1
  6. Luuk 4 maart 2019 12:32

    Engels prima speler als opvolger van Peterson✔

    11
    1
  7. Nvb 4 maart 2019 12:28

    Volgens RTV oost heeft Heracles interesse in kkd topscorer Engels van Roda jc.
    Ook de twente heeft interesse .
    Als ie verstandig is kiest ie mooi voor ons, want we bewijzen al jaren dat we spelers kunnen ontwikkelen zodat ze klaar zijn voor een volgende stap in hun carrière !

    9
    1
  8. Zwolle 4 maart 2019 08:58

    @gehaktballenverkoper
    Ik schaam me kapot voor dit soort zgn ‘stoere’ Heracles’supporters’.

    15
    4
  9. gehaktballenverkoper 4 maart 2019 08:43

    1903 kunnen jullie een dezer dagen even terugkomen om de 12gestolen marsrepen en 5bl;ikjes fanta te betalen bij voorbaat dank
    het liedje wat jullie zongen:almelo hooligans was dusdanig imponerend dat er ruim 9huilende kinderen in de leeftijd van 12 t/m 14 in hun kleedkamer zaten.

    7
    7
  10. 1903 3 maart 2019 23:27

    Kleuter clash tussen 053 en heracles cv geesteren. Eindstand 15 heracles fans weggevoerd (waaonder ik) en 0 twente fans

    9
    8
  11. Black&white 3 maart 2019 20:29

    Wat betreft de sfeer?
    Zelf zit ik in vak c en weet dat vak q altijd aanwezig is met hun gezang.
    Op de een of andere manier hangt de sfeer in andere vakken vaak samen met de prestaties op het veld.
    Hoe zou het zijn als je andersom denkt? Dat de sfeer bij voorbaat al aanwezig is en je daarmee de spelers inspireert om net even dat tickeltje extra te geven?
    Ik merk bijvoorbeeld aan de lange kant dat daar best wel fanatieke supporters zitten waaronder ikzelf.
    Als in elk vak nou eens 50 personen zitten aan de lange kant die fanatiek mee doen met zingen dan trekken ze de meesten wel mee.
    Degeen die niet mee doet geniet er echt wel van van de sfeer.
    Wij almeloers laten teveel van het spel afhangen en dat is jammer

    26
    2
  12. Black&white 3 maart 2019 20:05

    Ja het ging niet lekker gisteren. Ja we hadden de scheids(var) misschien tegen.
    Jammer maar we hebben toch echt terecht verloren!!!
    We hebben een ploeg die geweldig voetbal op de mat kan leggen en dat hebben we eerder met zijn allen gezien.
    Dat het gister tegen zat dat kan gebeuren.
    Laten we nu niet doorzeveren hierover? Utrecht pakken we volgend seizoen wel weer aan.
    We staan op een prima 7e plek en 4 punten los van nr.8.
    Laten we niet vergeten dat we het nog steeds voortreffelijk doen 👍

    15
    1
  13. Juffrouw Janny 3 maart 2019 17:54

    @Tim, Dan is het nu toch tijd dat we oude tijden laten herleven..Het kan toch niet zo zijn dat de club de sfeer op de tribune bepaald? Met deze verdeel en heers politiek hebben ze de fans precies waar ze ze hebben willen. Tijd dat de fans de macht op de tribune weer overnemen. Sluit de rijen en zorg in de toekomst weer voor een kolkend stadion. Met ons allen achter Heracles.

    16
    3
  14. Tim 3 maart 2019 17:41

    BTE is destijds weggepest door Heracles zelf, zie nu het vervolg.

    10
    6
  15. Foppe 3 maart 2019 17:27

    Robbert, klopt allemaal. Maar bij de 0-1 gaat er ook wat fout er wordt niet door gedekt. Dan de rode kaart, ik vind hem onterecht. Waarom, hij gaat voor de bal en niet om de tegenstander te raken, dat hij hem raakt Kan gebeuren maar voetbal is kontakt sport. Ja er staat er weer een als een oud wijf te verdedigen. Dus terechte nederlaag, beïnvloed door achterbax.

    6
    3
  16. 1903 3 maart 2019 17:12

    Volgende week emmen uit gewoon weer dr over heen dondern, nu allemaal ff carnaval vieren.

    6
    2
  17. Robbert 3 maart 2019 17:09

    Iedereen krijgt de schuld van deze nederlaag, maak kijk nu eerst eens wat we er zelf van gemaakt hebben. Hoe simpel ( buiten de twee strafschoppen) wij 3 goals weggeven. Hoe slap en inspiratieloos we aan de wedstrijd beginnen en pas na een kwartier ( bij 0-1) wakker werden. We spelen vervolgens een half uur goed en dan krijgen we de domme actie van Drost. Een terechte rode kaart, maar bovenal olie dom. De man flikt dat nu voor de 2e keer, waarom doet hij dat! Ik weet wel dat hij dit niet bewust doet.

    Op naar Emmen uit, wonden likken en de draad weer oppakken van de mooie reeks , dan speelt je gewoon in de play-offs.

    16
    3
  18. Juffrouw Janny 3 maart 2019 16:48

    Vervang de trommel voor iemand met een megafoon
    Vervang de lala laa liedjes door songs met text
    En verwijder iedereen die niet meezingt uit het sfeervak. Dien een verzoek in bij de BTE of ze in de oude hoedanigheid terug willen keren.
    Vorm samen 1 front en ga massaal achter Heracles staan. Niet jou eigen groepje is belangrijk, de club Heracles staat voorop. Samen sta je sterker!

    22
    4
  19. rono 3 maart 2019 16:36

    Var slecht, scheids slecht, vd Buijs en Drost ook genoemd, mi allemaal terecht. maar wat denk je van mijnheer Dos Santos. Niet geslaagd bij Sparta en dan halen wij hem maar gratis op. Die man kan er helemaal niks van, wordt vaak gebracht voor Peterson, die ook uit vorm is, maar je kunt nog beter met 10 man spelen. Kan van de Water niet op die plek? Daar heb je veel meer aan. Of Erkilinc, alles beter dan die Dos Dramos.

    22
    2
  20. Pielle 3 maart 2019 16:05

    Vindt echt dat van Hintum basis moet, het is gewoon een beer van een kerel! Hij is/was zo in vorm en zo verpest onze trainer zijn ritme. Jesper Drost is echt niet mijn voorkeur, het is geen Drost van destijds Zwolle meer. Graag deze 2 er uit en je pakt punten en veroorzaakt geen rode kaarten/pingels, eikeld

    9
    2
  21. Stef 3 maart 2019 15:31

    Czyborra man van de wedstrijd. 1e goal gaat hij in de fout en bij de 5 weer. Aub van Hinthum er weer in zetten.
    Aanvallend is het leuk maar verdedigend is het een drama en hoeveel is hij degene die een pingel veroorzaakt

    10
    7
  22. tom 3 maart 2019 14:09

    – v/d Buijs
    – Czyborra
    – Peterson

    Zijn toch echt spelers die gigantisch door de ondergrens gaan als het minder gaat

    10
    11
  23. vert jan gerbeek 3 maart 2019 13:50

    de keeper is zo goed of slechts als de spelers die voor je staan..

    6
    5
  24. DDB 3 maart 2019 13:46

    Helemaal klaar met die linksback. Wat een dom varken. Elke week hetzelfde. Kerel had a 7 pingels kunnen veroorzaken. Vorige week nog gematst, maar verprutste die het ook al. Keeper was ook dramatisch vandaag. 2 blunders. Rode kaart was de beslissing helaas.

    5
    11
  25. pisbakpoetser 3 maart 2019 13:31

    @nancy geile donder dat je er bent hoe kun je!

    5
    1
  26. MICHAEL64 3 maart 2019 13:24

    Even een kort VARslag van de wedstrijd. Utrecht komt al snel op 0 – 1 waarna VAR in de 1e helft Drost rood krijgt. Na rust loopt Utrecht uit naar 1 – 3. Dan wordt Dalmau omver geduwd en VARdient een penalty, maar krijgt hem niet. VAR in de 2e helft versiert Utrecht 2 strafschoppen en loopt uit naar 1 – 5. Hoewel Utrechr de winst wel VARdient gaan we allemaal toch met een VARschrikkelijk rot gevoel naar huis.Hopenlijk VARloopt volgend weekend tegen Emmen vvoor ons wat beter en hebben we de VAR weer mee.

    8
    4
  27. Davy 3 maart 2019 13:21

    En ook bij de 1 3 werd Dario even aan de kant gezet door Kerk. Wat een drama. Daarna was het over en sluiten.

    10
    2
  28. Nancy 3 maart 2019 13:20

    😂 Lol

  29. rokkenjager 3 maart 2019 13:12

    Nancy trek je volgende keer dan weer je geil jurkje aan? want je zat de boys op te geilen bij de toiletunit!

    8
    6
  30. Nancy 3 maart 2019 13:04

    Ik was er bij ik heb hard geschreeuw niks hielp. Alle voordeel ging naar Utrecht. De var was vriendjes met de var. En de klotte scheid heeft alles kapot gemaakt. Volgende keer ben ik er weer bij. En ga ik ze weer aanmoedigen.

    7
    3
  31. sneckcornerbezoeker 3 maart 2019 13:04

    ik pleit dat de tbn lekker naar een ander vak verhuizen in een hoekje kunnen ze daar lekker hun ding doen met hun groepje puberende jeugdigen!

    9
    3
  32. Juffrouw Janny 3 maart 2019 12:46

    Liever een Soa aan je zak, dan een trommel op je vak! Ik pleit voor triangels!

    10
    2
  33. tim 3 maart 2019 12:36

    Sfeer is zeker dramatisch.. maar dat is de afgelopen jaren al zo, met een aantal uitschieters van wedstrijden!

    Als je dan ook kijkt wat er in “Vak 74” staat.. mijn god wat een bij elkaar geraapt zooitje.. kinderen van 16 die nog niks meegemaakt hebben en toch veel te stoer doen, mannen van 65+, Huisvrouwen.. met alle respect van ieder hoor, maar sjezus er zijn nog zn 13.000 andere plekken waar je niet hoeft te zingen, dat doe je nu ook al niet.

    24
    1
  34. Ome Henk 3 maart 2019 12:33

    De sfeer in ’t stadion is een wisselwerking tussen verschillende groepjes. De tifosi boys die er een combinatie van een dance battle en ’t Songfestival van maken draagt niet echt Bij aan een optimale sfeer r. Veel te hard op de trommels en alle andere iniatieven de kop indrukken omnog harder op die trommel te rammen. Zowel bij thuis als uitwedstrijden. Alleen recht heeft niemand in ons stadion.

    11
    1
  35. Tante Sjaan 3 maart 2019 12:00

    @Juffvrouw Janny

    Helemaal mee eens! Die sfeer in onze ufo is ver te zoeken. De BTE groep is met pensioen en daarna is er nooit meer wat goeds voor weer gekomen…jammer!

    Ik heb gisteren wel weer genoten met mijn vriendje Theo!

    12
    1
  36. Juffrouw Janny 3 maart 2019 11:49

    Laten we vooral niet vergeten dat we veel te slap aan de wedstrijd begonnen en dat de sfeer in het stadion weer ouderwets ver te zoeken was. Een harde kern waar een groepje van een man of 20 loopt te zingen en waar de rest vooral opvalt door te zwijgen. In een stiltecoupe van de ns hangt meer sfeer.

    16
    2
  37. RemcoM 3 maart 2019 11:45

    https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/867953/furieuze-verbeek-loopt-leeg-na-heracles-fc-utrecht-houd-er-maar-mee-op-knvb-.html

    Dat Heracles al niet lekker in het spel zat is al punt 1 , dan dit er nog bij ook nog.

  38. Kris 3 maart 2019 11:24

    De rode kaart was veel te zwaar om allerlei redenen die anderen al hebben aangegeven. Die strafschoppen kan hij volgens mij wel geven. Allebei maken ze een onstuimige overtreding ontstaan uit pure frustratie.
    We begonnen gewoon slap aan dit duel. Dan komen we knullig met 1-0 achter, spelen we een half uur vrij goed voetbal en kantelt het duel door die rode kaart. Die 2-0 valt te snel (Blaswich kan dat schot gewoon klemmen, maar wordt corner en gaat erin). Die 3-1 valt ook weer veel te snel (een van der Buijsje… wat slap verdedigen) en dan is het klaar.
    Er zit iets hautains in dit elftal. We kunnen prachtig voetballen, maar bij even tegenwind staat er niemand op en blijven we ‘mooi’ voetballen. Mentale hardheid ontbreekt, iemand die de boel neerzet en wakker houdt.
    We staan weer met beide pootjes op aarde en dat komt goed uit in de race voor de play offs. Die gaan we namelijk gewoon halen, want wij zijn daar echt wel goed genoeg voor.

    6
    5
  39. Foppe 3 maart 2019 10:48

    Als we niet oppassen dan wordt het voetbal, korfbal met alle respect voor die sport. Bij voetbal horen duels, maar dit kan niet meer met dit soort beslissingen. Stoppen met de VAR, alleen nog doellijn technologie.

    10
    1
  40. EK uit D 3 maart 2019 10:35

    @joe

    Vergeet je van Dario nog het verdedigen bij de 0-2 te vermelden. Dramatisch.

    9
    2
  41. Marco 3 maart 2019 10:18

    Hoop dat die Bax nooit meer wedstrijden in ons stadion fluit. Wat een galbak. En dan die VAR. Kon je gister beter UMW noemen. Utrecht Moet Winnen.

    14
    4
  42. Pimmetje 3 maart 2019 09:42

    Hoorde net dat om 10 uur onze directeur in de Tafel van Kees zit

    4
    2
  43. Gait. 3 maart 2019 09:37

    En dan hebben we het nog niet eens gehad over de grens.die verschillende keren niet wist welke kant hij naar toe moest vlaggen.Maar hij stond dan ook vlak bij Dickie die de avond van zijn leven had met zijn vriendjes van de var.

    15
    2
  44. Pollie 3 maart 2019 09:02

    Bax moet worden geschorst. Wat een drama die man. Laat die man lekker 3e klassers gaan fluiten, dan heb je geen var….

    16
    3
  45. Pimmetje 3 maart 2019 08:31

    Inderdaad een draak van een wedstrijd en een draak van een scheids.
    Helaas gaan wij als supporters ook niet vrij uit. Het was weer akelig stil in het stadion. Alleen na de goal van Dalmau werd er even gezongen. Ben Heracles in hart en nieren maar soms wel jaloers op de aanmoedigingen bij 053.
    Dat moeten wij toch ook kunnen!!!
    Forza Heracles!!!!

    21
    9
  46. Stadioncheck 3 maart 2019 01:16

    Heracles en de Var het was beiden niks .
    Penalty van Bazoer , en de rode kaart waren lachertjes.
    Voetbal is een contactsport, en ja het was wat gestrekt maar het ziet er totaal niet moedwillig uit als je beter kijkt schrikt hijzelf en trekt het been al half terug.
    Verder valt vaak op dat de VAR natuurlijk idem situaties bij BV PSV AJAX OF FEYENOORD gewoon doorlaten spelen.

    inderdaad fair pleeeeeee schijtsrechterlijke dwalingen vooral.

    Ik erger me steeds meer aan deze onzin.

    16
    4
  47. ww 3 maart 2019 00:01

    Bij voorbaat mijn excuses voor de lengte van de post:

    Ik hoop dat Heracles de rode kaart van Drost aanvecht met dit beeld:
    https://twitter.com/nielsleijsen/statuses/1101912197486313472

    Op dit beeld is duidelijk te zien dat het been van Drost (vrij) scherp is gefotografeerd en de utrecht speler, de bal en de andere heracles-spelers onscherp. Dit kan alleen als Drost (bijna) stil stond en de rest in beweging was. Dit betekent dus dat het been van Drost stil stond en de utrecht speler de beweging maakte waarmee die tegen de onderkant van het been van Drost aankwam.

    Als je alleen naar de blik van Drost kijkt lijkt het of hij het heeft gemunt op het been van de utrecht speler. Kijk je ook naar de blikken van de andere personen op dit beeld, zie je dat ze bijna allemaal naar hetzelfde punt kijken op de foto, namelijk het punt waar ook Drost naar kijkt. Dit is simpelweg te verklaren doordat de bal (het minst scherpe object op de foto vanwege de snelheid die die heeft) vlak daarvoor op dat punt was. Mensen volgen namelijk de bal bij het voetbalspelletje

    Er kan dus alleen geconcludeerd worden dat de speler van Utrecht met een groot risico doorging om de bal nog te raken. Daarbij net iets eerder was dan Drost, en na het raken van de bal tegen de onderkant van de schoen van Drost aankwam.

    Nu zullen er natuurlijk mensen zijn die zeggen: met dat gestrekte been had hij bij de tegenstander iets kunnen breken. Dan zeg ik op mijn beurt, er is er inderdaad iemand die iets heeft gebroken en dat is een speler van Heracles die na het idiote inkomen van Janssen zijn neus brak. Maar nee, bij ons ging er een speler af met een gebroken neus en mocht de Utrecht speler blijven staan. Bij utrecht bleef de speler “geblesseerd”op de grond kermen totdat Heracles na een minuut de bal van zijn teamgenoten afpakte en bal wel sportief over de zijlijn speelde voor een “blessurebehandeling”. Op dat moment denkt een VAR blijkbaar: “hey de scheidsrechter vond het niets, zijn teamgenoten denken dat er niets bijzonders aan de hand is anders spelen ze bal wel uit, maar Heracles denkt dat er een blessurebehandeling nodig is: laat ik eens wat beelden terugkijken. Resultaat: Utrecht speler kan na een kusje van de verzorger weer verder en een Heracles speler kan er met rood vanaf.

    19
    6
  48. Vakqq 2 maart 2019 23:00

  49. RemcoM 2 maart 2019 22:56

    @Twan , mooi gedaan , ik zou hem nog niet gratis willen ophalen.
    Een vieze scheidsrechter die de wedstrijd kapot fluit.
    De hele scheidsrechtersbende mag wel op de schop en beginnen met een flinke opleiding over hoe het wel moet…corrupte bende daar bij de KNVB.

    10
    7
  50. Beer 2 maart 2019 22:55

    Liever De Rob Dieperink show dan Circus Bax

    7
    5
  51. Het VARt niet mee 2 maart 2019 22:35

    Circus Bax, komt naar u in het stadion.

    8
    5
  52. Stulanowski 2 maart 2019 22:29

    Ongeacht of t wel of geen rood was. Het is wel absurd dat het WEER bij drost gebeurt. 2e x dat hij de VAR/scheids genoeg reden geeft om hem überhaupt rood te geven. En beide keren in de 1e helft.

    17
    1
  53. Twan 2 maart 2019 22:01

  54. Dick 2 maart 2019 21:55

    Volledig onnodig verloren wedstrijd door wederom een schandalige asociale overtreding door Drost. Terechte rode kaart.
    Hierdoor wederom de ploeg in de steek gelaten en daardoor de tweede helft kansloos.
    Volgende wedstrijd nieuwe kansen.

    16
    16
  55. Foppe 2 maart 2019 21:55

    De VAR hoort objectief te zijn maar is subjectief. De ene keer wel rood, dan andere keer voor dezelfde overtreding geel. Ik volg het niet meer, en ik denk de spelers ook niet. Het wordt tijd, dat de VAR goed wordt geëvalueerd. Dit kan zo niet doorgaan. En door de VAR gaan we nog verder achter lopen in Europa. In Engeland wordt vaak niet eens geel gegeven waar hier rood voor wordt gegeven.

    8
    3
  56. Renaldini 2 maart 2019 21:47

    De VAR en Bax hebben dit keer cadeautjes gegeven aan Dick Advocaat.
    Gsuw vergeten deze wedstrijd

    10
    6
  57. Arthur 2 maart 2019 21:46

    Alles viel vandaag de goede kant op voor Utrecht en dan voornamelijk de scheidsrechter, maar ook de 0-1 die ze eigenlijk heel knullig het doel in werken… Terecht verloren, maar de scheids maakt absoluut de wedstrijd kapot. Met 0-1 achter ook nog met een man minder komen te staan: hij had moeten aanvoelen dat hij daarmee de wedstrijd kapot maakt…en hij had al helemaaaaal in moeten zien dat het geen bewuste, smerige charge was. Met 11 tegen 11 had ik nog wel eens willen zien hoe de wedstrijd gelopen was.

    13
    5
  58. ww 2 maart 2019 21:41

    Tips voor elke VAR/scheidsrechter:
    Tip1: als een speler gaat liggen in de 16 zonder dat hij een 100% scoringskans heeft, dan is het in 99% van de gevallen een schwalbe.
    Tip2: Elke overtreding in slowmotion lijkt erger, vandaar dat dit in b-films zo vaak wordt gebruikt om het dramatische effect te vergroten. Wees je hiervan bewust en kijk alleen op volle snelheid terug en zet de beelden alleen stil om te checken of er wel of niet een contactmoment is
    Tip3: Ga zelf weer eens een potje voetballen, want onderhand krijg ik het idee dat de scheidsrechters een beetje vergeten zijn hoe een voetballer denkt en niet meer doorhebben hoe ze gefopt worden.

    Tip voor onze spelers: probeer ook de eerste 15 minuten van een wedstrijd een speler met hetzelfde shirt als jij aan te spelen, dan komt het helemaal goed tegen Emmen.

    Tip voor de supporters: veel bier drinken en snel deze wedstrijd vergeten

    20
    1
  59. Bennie 2 maart 2019 21:34

    Die scheidsrechter Bax, wat een MisBaxel.

    11
    7
  60. Joe 2 maart 2019 21:29

    Het was niet onze avond!!! Ik ben het niet helemaal eens met de opmerking dat we een slechte wedstrijd hebben gespeeld. De eerste 10 minuten was voor Utrecht maar de rest van de eerste helft was duidelijk voor ons. Niet dat we goed speelden maar beter dan Utrecht. En er was strijd!!

    En dan krijg je rood, geen strafschop voor de duw in de rug bij Dalmau, 2 strafschoppen tegen die ik nog niet heb teruggezien, gele kaarten waar Utrecht ze niet kreeg, enz. enz. enz. Bax en de VAR waren zeker niet in ons voordeel!!

    Maar de ommekeer van de wedstrijd was voor mij het slappe verdedigen van Van den Buijs tegen Kerk waardoor de 1-3 ontstaat. Bij de 1-2 door Dalmau kreeg het team en het hele thuispubliek weer hoop … en terecht, want er zat weer strijd in het team en alles was weerk mogelijk.
    Maar na de 1-3 was het voorbij. En Utrecht heeft de wedstrijd slim uitgespeeld.

    Ziet de trainer niet dat Van den Buijs enorm slecht staat te spelen (al heel lang). Wat een balverlies!!! Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat hij daar niet de enige in was vanavond. En Rosmann naast je hielp vanavond ook niet echt. Het centrale duo is onze achilleshiel.

    Maar goed … snel weer vergeten en op naar Emmen. Met, met gebrek aan meer opties, achterin graag Breukers, Rosmann, Van Hintum en Cyborra. Of als ze het aandurven Breukers, Rosmann, Knoester en Van Hintum.

    12
    6
  61. LEE 2 maart 2019 21:19

    Utrecht wel soort van terecht gewonnen. Het is ook moelijk voetballen met z’n 10en tegen 13

    7
    6
  62. Rr 2 maart 2019 21:16

    Wat een waardeloze wedstrijd. En dan die klote Var. We hadden de hele wedstrijd de scheidsrechter al niet mee en ik had echt het idee dat het geen rode kaart was. Ook de penalty door de Var gegeven, Volgende keer mag er wel 15 minuten langer gevoetbald worden zolang ligt de wedstrijd elke keer stil. Er mag in het strafschopgebied helemaal niets meer. UEFA kijk eens naar het hockey. Ligt straatlengtes op de regels voor. Gele kaart tien minuten aan de kant, word je tenminste gestraft in dezelfde wedstrijd, 2 scheidsrechters heb je de Var ook niet zonaal nodig. Buitenspel afschaffen heb je die twee blinden langs de kant ook niet meer nodig etc.
    Op naar volgende week

    15
    4