Heracles speelt gelijk tegen Emmen

10 maart 2019

Onder winterse omstandigheden heeft Heracles gelijkgespeeld in en tegen Emmen.

De formatie van trainer Frank Wormuth kwam in de eerste helft op voorsprong, maar wist deze niet vast te houden. In de laatste vijf minuten kwamen de Emmenaren langszij, door een doelpunt van Braken. In de zeventiende minuut bracht Adrian Dalmau de Heraclieden op 0-1. Dit was alweer het twaalfde doelpunt van de Spanjaard. Kristoffer Peterson, die er elf inschoot tot nu toe is daarmee ingehaald.

Bij Heracles moest Tim Breukers vroegtijdig vertrekken. In de eerste helft pakte hij in nog geen twee minuten twee keer geel. Hij zal er volgende week dus niet bij zijn.

Door dit gelijke spel blijft Heracles op de zevende plaats staan. Een plaats die op het einde van de rit recht geeft op het spelen van play-offs. Volgende week wacht de thuiswedstrijd tegen Vitesse, dat vijfde staat. Bij een overwinning kan de aansluiting worden gevonden met de Arnhemmers, aangezien deze vier punten voor staan.

73 reacties

  1. heraclassic1961 16 maart 2019 15:41

    BIERKRAAMBEZOEKER 14 maart 2019 16:40
    Misschien een idee om de Locals toch een apart vak te geven. Dit zorgt toch voor sterkere onderlinge binding en meer macht en kracht. En meer macht en kracht zorgt automatisch voor meer fanatisme. En juist door meer fanatisme komen de liederen en de sfeer vanzelf.
    Kortom Locals, toch iets om over na te denken.

  2. wilkie 14 maart 2019 22:47

    Wat een klote wedstrijd. Ze konden de bal nog geen 3x naar elkaar toespelen. Kan me niet voorstellen dat er ook maar iemand van de wedstrijd genoten heeft. Al zingt iedereen de sterren van de hemel Of niet. Waardeloos voetbal.

  3. mooi man 14 maart 2019 22:16

  4. lucenskedee 14 maart 2019 21:16

    De gehaktballen smaken trouwens wel bij de Locals (-;

  5. Ramon 14 maart 2019 19:34

    https://youtu.be/cU8CAdO8cD8

    Misschien hier een nummer van maken met veel trommels

    3
    3
  6. Juffrouw Janny 14 maart 2019 17:24

    @Lee Dat snap ik. Maar goed ook dat niet iedereen dezelfde smaak heeft.
    Misschien dat heracles met een on-line play list kan gaan werken, waarbij de fans uit een aantal nummers kunnen kiezen.
    Stel per wedstrijd een lijst van 50 nummers samen. Nummers die het meest aangeklikt worden halen het stadion.
    Fans raken op die manier ook meer betrokken bij de club. Krijg je vanzelf meer variatie.

    7
    2
  7. LEE 14 maart 2019 17:16

    @Janny

    Jouw aantal is niet meer dan een aanname maar dat maakt niet uit. Ik heb het ook niet over aanpassen, ik zeg alleen wat ik mooi vind. De muziek in het stadion moet idd afwisselender, we horen vrij geregeld dezelfde deuntjes

    5
    1
  8. Juffrouw Janny 14 maart 2019 17:09

    @Lee. jij bent wel voor die house party… Met jou waarschijnlijk een groep van ca 500 man ook. Dat betekent dat 11500 mensen zich moeten aanpassen aan een heel klein groepje. De muziekkeuze mag rustig iets afwisselender. Dat wil niet zeggen dat je geen house meer moet draaien. Je zou een combinatie moeten zoeken.

    8
    3
  9. opletter 14 maart 2019 17:01

    informatie over uitwedstrijd graafschap – Heracles
    Uitwedstrijd inclusief gezamenlijk cafébezoek vooraf
    In samenwerking met alle supportersverenigingen heeft Heracles Almelo voor de meereizende supporters de mogelijkheid gecreëerd om voorafgaand aan de wedstrijd gezamenlijk een drankje te doen bij Café Masselink in Doetinchem. Het café is voor supporters van Heracles Almelo toegankelijk tussen 17.00 en 19.00 uur. Om 19.00 uur gaan alle Heraclieden gezamenlijk naar Stadion De Vijverberg, op circa vijf minuten lopen.
    Bussen 1,2,3,4 en 5 stoppen bij Café Masselink en vertrekken daarom op tijd vanuit Almelo. Heracles Almelo begrijpt dat niet iedereen al vroeg aanwezig kan zijn voor vertrek. Daarom gaat bus 6 rechtstreeks naar Stadion De Vijverberg op een later tijdstip. Ook supporters die per auto afreizen kunnen naar het café. Zij volgen de parkeerroute, parkeren hun auto bij het stadion en gaan te voet naar het café.
    Om kaarten te kopen heb je een seizoenkaart of FanCard van Heracles Almelo nodig. Per kaarthouder is het mogelijk om maximaal één wedstrijdkaart te kopen. Voor deze wedstrijd geldt een uitkaartverplichting. Ben je nog niet in het bezit van een uitkaartregistratie? Vraag deze dan hier eenvoudig online aan.
    Buscombi
    De prijs van de buscombi is €24,-. Hierbij is vervoer en wedstrijdbezoek inbegrepen.
    Vertrektijd bussen 1,2,3,4 en 5 met tussenstop bij Café Masselink
    15.45 uur aanwezig
    16.00 uur vertrek
    Vertrektijd bus 6, rechtstreeks naar Stadion De Vijverberg
    17.30 uur aanwezig
    17.45 uur vertrek

  10. LEE 14 maart 2019 16:44

    @heraclassic

    Volgens mij zitten die Locals niet bij elkaar in J maar overal in het stadion.

    Goed om te lezen dat er meerderen zijn die vinden dat er wat aan de sfeer moet gebeuren al is de muziekvoorkeur wel discutabel 😉. Ik ben wel voor een houseparty voor de wedstrijd . Met 12000 man in de hut kun je het toch niet iedereen naar de zin maken maar met 12000 man kunnen we wel samen zorgen voor een betere sfeer.

    8
    1
  11. bierkraambezoeker 14 maart 2019 16:40

    de locals1903 is geen sfeergroep maar een gewone supportersvereniging waarbij iedereen welkom is

  12. heraclassic1961 14 maart 2019 15:57

    In vak J zit toch de supportersvereniging Locals 1903? Ik hoor zie niet tijdens de wedstrijden.
    ik vind dat ze zich meer moeten laten zien en horen. Misschien een idee dat als vak Q inzet vak J echoot. Je krijgt dan een leuke wisselwerking in het stadion tussen 2 supportersgroepen.
    Laten we dit doen a.s. zaterdag in de wedstrijd tegen Vitesse. Net als doorvoeren van alle ideeen zoals juffrouw Janny hieronder voorstelt (o.a. met de sjaals en vlaggen). Trouwens het vlagvertoon voor de wedstrijd tegen Emmen-uit was indrukwekkend en mag wel vaker herhaald worden. Dus OOK bij thuiswedstrijden!

    6
    2
  13. Juffrouw Janny 14 maart 2019 12:43

    @bondscoach….als opkomst nummer dat kan allemaal in Almelo… Met gebruik van veel sjaal en vlag vertoon zou echt prima werken in mijn ogen. Vooral als we het laatste deel zingen zonder muziek op de speakers. Deze link deelde ik gisteren al. Zou als voorbeeld kunnen dienen.

    https://youtu.be/214DjEBtKlE

    10
    1
  14. Pieter Post 14 maart 2019 12:23

    @bondscoach grotendeels eens!, maar zet die megafoon aub centraal op Q en geen 2 maar een, anders gaan ze elkaar tegenzingen.
    Daarnasat kan die VAR echt oprotte

    5
    1
  15. Bondscoach 14 maart 2019 12:08

    Ik lees hier veel over de sfeer in ons stadion, maar als je deze echt wilt verbeteren dan zal er volgens mij het volgende moeten gebeuren; ander opkomstnummer (eentje waar iedereen kan meezingen), de manier waarop de opstelling wordt medegedeeld door de stadionspeaker anders (op z’n Duits en pas als de spelers op het veld staan), ook lees ik het idee van een megafoon (lijkt me prima), misschien daar 2 van voor de linker- en de rechterkant van Q. Verder zullen de losse groepjes in Q nu een keer gezamenlijk achter de ploeg moeten gaan staan en elkaars liedjes meezingen (2 verschillende liedjes zingen zoals Groningen-uit in hetzelfde vak tegelijkertijd kan echt niet). Als laatste puntje voor de nieuwe liedjes; maak aub geen remixen van oude liederen en die daarbij dit in een format van een andere club gooien (laatste voorbeeld het lied van ”Nur der BVB”).

    Daarnaast hoop ik zelf dat Heracles zich gaat uitspreken tegen de VAR, het in mijn ogen meest mislukte systeem ooit. Ik ben voorstander van technologische hulpmiddelen zoals doellijntechnologie, maar als met de VAR buitenspel kan bij ons niet eens geconstateerd worden vanwege te weinig camera’s en het enorm lang duurt voordat een scheidsrechter een beslissing neemt, dan vernietigd dit systeem het spontane in het voetbal en heeft het geen meerwaarde om het spel eerlijker te maken.

    7
    3
  16. ome sjors 14 maart 2019 11:48

    waarom hebben we geen cheerleaders?

    4
    4
  17. 1904 v2 14 maart 2019 10:38

    AEK weer intresse in peterson

    3
    3
  18. trommelstokje 14 maart 2019 06:13

    zweer? ff langs de huisarts kerel

    7
    2
  19. Gerrit 14 maart 2019 01:05

    Krukkie moet weer een rondje rennen met zijn vlag! Dat was altijd goed voor de zweer.

    5
    5
  20. Joop 13 maart 2019 22:57

    We kunnen ook het Urker mannenkoor inhuren. Hebben een leuk repertoire en zingen als de nachtegalen. Alleen niet op zondag. En de prijs, een snuifje coke.

    4
    7
  21. opa john 13 maart 2019 22:33

    @piri piri je bedoelt het alom oude het gouden hart voor heracles lied? haha dat kent 3/4e van het stadion niet

  22. Juffrouw Jannie 13 maart 2019 22:19

    Misschien bemoei ik me met zaken die me niet aangaan. Maar waarom proberen we het niet een keer anders?

    Huidige opkomsttune haalt het in de verste verte niet bij het explode van Jordan and baker. Ipv deze tune
    Vlak voor opkomst Dat kan allemaal in Almelo instarten. En op het moment dat de spelers het veld opkomen de muziek stop waarna het hele stadion het refrein zingt.
    Denk dat het een poging waard is.

    Don’t t shoot the messenger!

    15
    5
  23. Piri piri 13 maart 2019 22:12

    Hef anders ons clublied aan

  24. RemcoM 13 maart 2019 21:06

    @ juffrouw Jannie….mijn idee… iedereen kent het wel.

  25. Juffrouw Jannie 13 maart 2019 20:57

    @remcom kun je bij ons doen met dat kan allemaal in Almelo.

  26. RemcoM 13 maart 2019 20:55

    @ juffrouw Jannie….dit zegt alles , het laat vooral zien hoe het MOET!
    Een nummer die iedereen meezingt ook.

  27. Juffrouw Jannie 13 maart 2019 20:46

    https://youtu.be/214DjEBtKlE

    Je sjaal om je nek is lekker warm. Beter
    Je zet hem optisch in… Net als in bovenstaande link.
    Geeft altijd een mooi effect. Doen we ook veel te weinig mee.

    10
  28. Zwart Wit de Podcast 13 maart 2019 20:11

    Beste fans,

    Voor onze nieuwe rubriek, de Heracles All Stars, zijn wij op zoek naar een team met de beste Heraclieden aller tijden.

    Voor aanstaande podcast zijn wij op zoek naar de beste doelman die in Almelo onder de lat heeft gestaan.

    Stuur jouw antwoord, met motivatie naar zwartwitpod@gmail.com, reageer op onze Twitter of Instagram (@ZwartWitPod) of stuur een DM via één van deze kanalen!

    De uitslag maken we bekend in de podcast van volgende week!

    5
    1
  29. Tom 13 maart 2019 19:55

    Je merkt zodra “de oude gekken” terug komen, er veel meer pit inzit.. ik mag ze niet zien lopen die kleine kutkinderen met hun stone island jasje en zonnenbrilletje.. ergste is, ze hebben ook allemaal een t*fus grote bek ook…

    7
    4
  30. Pielle 13 maart 2019 18:14

    Bij dit onderwerp over sfeee sta ik bij achter jullie! In Polman Stadion 8500 man hadden we zelfs nog meer sfeer, ik vergeet die tijden nooit meer, hele vak q deed mee en ook als we zeiden ga staan en zing voor Heracles, stond het hele stadion op en nu maar halve tempel. Vak J was ook super in onze kleine stadion, ik hoor ze nu ook niet meer altijd. Een gek die Met een vlag door het stadion rendde noem maar op. Eerlijk is ook eerlijke die sfeermakers van vroeger zie ik ook niet meer terug in vak q, denk stadionverbod. Kijk ik nu zie ik alleen maar pubers van 13 14 15 jaar , moeten zij de sfeer maken? Vak q moet van q blijven , ode sfeermakers terughalen , het speciale vak onderin q weghalen en zoals altijd allemaal 1 zijn zoals in onze oude Polman Stadion

    11
  31. ome sjakie 13 maart 2019 17:19

    @tim de tifosi willen juist een ruimte waar ze zelf op hun tijden inkunnen en helaas ziet niet elk bedrijf dit zitten..

  32. heraclassic1961 13 maart 2019 16:49

    JUFFROUW JANNY 12 maart 2019 16:43 Inderdaad meer meezingers graag. De zogenaamde feelgood nummers zoals celebrate good times van Kool and the Gang.
    En zo kan ik er wel duizend opnoemen. Werkt allemaal sfeerverhogend!! De microfonist van het stadion is (ex) DJ dus die weet wel een paar leuke nummers voor voor, in de rust en na de wedstrijd.

    8
    2
  33. Tim 13 maart 2019 15:27

    Dat kan allemaal in Almelo… Moet je die eens horen op televisie tijdens een uitwedstrijd.. Die steekt boven alles uit.. Meer van zulke dus;-)

    11
    1
  34. tim 13 maart 2019 15:26

    De club moet gewoon haar nek uitsteken voor een betere sfeer.. Geef die gasten een mooi geldbedrag voor verf, doeken, vlaggen etc en een beschikbare ruimte om alles te verven..

    Op zo’n beetje elke foto van Heracles staat namelijk wel een sfeeractie op. Ik zag er laatst nog 1 met rook op vak 74.. Nee ze geven je wel een stadionverbod, maar gebruiken hem wel voor de marketing….

    Ik zie een mooie rol voor onze supporterscoordinator, Alfons hierin.

    16
    1
  35. ome sjakie 13 maart 2019 13:44

    wat is gbn?

  36. 1903 13 maart 2019 12:47

    Dan wel bij n megafoon houden en niet zo gek met boxen gaan doen dat dat het enige is wat je in het stadion hoort. Was ook zo bij real vorig jaar, hoorde je hem alleen zingen en uitfluiten.
    Dan gwn een klein ophogertje neerzetten en daar trommelaartjes met 1 vakleider neerzetten. Vakleider niet van tbn of gbn, maar black white unity of vak alsjeblieft

    2
    5
  37. Edje 13 maart 2019 12:30

    Hee Sjakie. Denk dat je die ‘gek’ niet meer hoeft te vragen. Doe je het wel dan een paar meter afstand houden lijkt me.

  38. ome sjakie 13 maart 2019 12:23

    op vak j is een gek met megafoon vragen we die gewoon.

    3
    5
  39. marco 13 maart 2019 12:17

    @j99

    Niet alleen Duits,bij Ajax doen ze dat al jaren op de f-Side.(dat zei mun Ajax colega op het werk)Ook in Spanje en Italie gebeurt het veel.

    4
    1
  40. J99 13 maart 2019 11:45

    @Marco

    Zeker mee eens, beetje Duitse sferen, kan geen kwaad. Wel moeten we waken dat het geen concert wordt met meezingers maar en dat de creativiteit niet ondergedompeld wordt.

  41. marco 13 maart 2019 11:37

    Sta zelf ook op Q en mijn idee is dat we een leider nodig hebben met een megafoon die alle liedjes kent en het hele vak gaat opzwepen.Zal ff wennen zijn maar denk wel dat het helpt.

    12
    3
  42. J99 13 maart 2019 09:41

    Nu we toch al bezig zijn met ‘verbeterpunten’. Puntje waar ik me al tijden zorgen om maak zijn de liedjes waarin de spelers worden genoemd; jalala *spelersnaam* jalalal trommel trommel.

    Zijn een paar liedjes waarbij je voelde dat er iets gebeurde en wat iedereen kende. Niemand aan de lange zijde gaat meezingen met de slappe jalal liedjes. We denken te makkelijk.

    Snap dat zulke liederen spontaan moeten zijn, maar om dat telkens het recept te gebruiken.

    Ik stem voor goed doordachte liedjes, die makkelijk te zingen zijn. Vernieuwing.

    7
    3
  43. Juffrouw Janny 12 maart 2019 16:49

    @pielle
    Dat komt omdat er voorheen geen reden was om ons ergens over op te winden.
    Maar omdat de sfeer tijdens thuiswedstrijden zo schrikbarend achteruit liep vonden we het tijd om de noodklok te luiden!

  44. Juffrouw Janny 12 maart 2019 16:43

    Om te beginnen zou ik eens iets aan de muziekkeuze voor de wedstrijd doen! Het lijkt nu wel een veredelde house party!

    Niets op house tegen maar combineer het met een paar lekkere stadion kneiters als sweet Caroline!

    17
    13
  45. Pielle 12 maart 2019 16:41

    Valt me wel erg op binnen een week stromen mensen hier nooit iets van gelezen van tantes tot oompjes, wanneer komen de oma en opa s reageren?

    7
    5
  46. 1903v2 12 maart 2019 15:23

    Zaterdag mogen we weer. Om goed te beginnen is er een corteo vanaf 19:15 vanaf café ’t Kroegje naar de wedstrijd. Om 16:00 is er ook een feest van vak ’74
    Tot dan mede Heraclieden!

  47. heraclassic1961 12 maart 2019 15:21

    NVB 12 maart 2019 13:27

    Helemaal mee eens. Niet klagen maar DOEN!! Alle mensen die in vak Q staan, oud, jong, rijk, minder rijk, blank, bruin, hebben 1 gemeenschappelijke iets en dat is de liefde voor de club Heracles. Alleen moeten we dit ook laten blijken naar buiten toe.
    Kortom: UNITED WE STAND!

    12
  48. Juffrouw Janny 12 maart 2019 14:51

    Kijk nu komen we ergens…. Zijn er mensen met een eigen bedrijf die ruimte over hebben? Familieleden of kennissen die over ruimte beschikken? Volgens mij worden er ook wel eens doeken gespoten achter de tribune toch? Kom maar op met de ideeën. De oproep van vak 74 voor de corteo van zaterdag is ook voor iedereen… Ik zou zeggen… Heb je wat te melden ga de discussie met elkaar aan. Respecteer elkaar je bent samen Heracles.
    Kan hafc er geen item van maken op de site?

    13
  49. ome sjakie 12 maart 2019 14:28

    tante sjaan er is echter 1probleem voor grote megadoeken:een hele grote ruimte/loods!!

    3
    2
  50. Nvb 12 maart 2019 14:28

    @ juffrouw Janny

    In dat geval steun ik de discussie volledig!
    Misschien een idee om de groepjes mensen te verenigen tot 1 grote groep?
    Het is nu toch vooral overal groepjes verspreid in t vak die elkaar t licht niet gunnen, en afgeven op elkaar.
    Misschien dat Raymond Alfons hierin iets kan betekenen?
    Dus de tifosi en vak 74 samen laten werken en misschien wat oud leden van de BTE die advies of tips willen geven aan de nieuwe generatie mbt het maken van doeken etc.? Al begrijp ik t standpunt van de BTE boys ook waarom ze gestopt zijn.
    Het zal uiteindelijk toch samen moeten en hoe meer mensen de schouders dr onder zetten hoe sneller er verandering in komt !

    13
    1
  51. Juffrouw Janny 12 maart 2019 14:12

    @NVB
    Heel goed! Dit is wat Sjaan, Tonie, sjaak en ik willen bereiken!
    Een brede discussie over hoe wij de sfeer in ons stadion weer naar een hoger plan kunnen brengen! We moeten het idd met elkaar doen!
    Het is toch de hoogste tijd dat er weer leven in de brouwerij komt!
    Vak 74 geeft hier komende zaterdag de aftrap in!
    Kom dan ook massaal en laat oude tijden herleven!
    Met elkaar naar mooie tijden!

    12
  52. Nvb 12 maart 2019 13:27

    @ tante sjaan

    Misschien wordt het is tijd dat er niet op de nieuwe jeugd wordt afgegeven maar dat ze ondersteund worden door de oude garde.
    In vak 74 bijvoorbeeld staat veel van de oudere generatie, die het vooral belangrijk vinden om ze stoer mogelijk achter de goal te staan maar een aandeel in sfeer maken hebben ze helaas niet. Ze staan er alleen stoer te kijken maar zingen niet , maken geen doeken en ondersteunen niemand. Terwijl er toch veel jeugd is die naar hen opkijken.
    Dus voor er op anderen wordt afgegeven bedenk je dat sfeer met zn allen wordt gemaakt en niet door een klein groepje die hun best doet maar van alles over zich heen krijgt omdat het volgens de rest (die niks doen) niet goed genoeg is!
    Willen we de oude sfeer terug dan moet iedereen meedoen en moet er weer een gevoel komen dat iedereen erbij hoort!
    Sfeer maken begint bij jezelf en niet bij het wijzen naar anderen!

    Mvg iemand die klaar is met het gezeik op anderen die hun best doen !

    20
    1
  53. Tante Sjaan 12 maart 2019 13:09

    één zwaluw maakt nog geen zomer!

    De LALALA fanclub had inderdaad een mooie sfeeractie tegen Emmen. Daarmee is het probleem niet weg bij Heracles wat betreft sfeer. Sterker nog, de uitwedstrijden zijn altijd wel goed qua sfeer!

    De thuiswedstrijden zijn doods (alleen als we dik voorstaan), de sfeeracties zijn matig en de liederen bestaan enkel uit LALALA en Olé Olé. De huidige sfeergroep moet maar eerst is komen met een aantal sfeeracties die minimaal korte zijde breed zijn: P, PP, Q, QQ, R en RR. Bijvoorbeeld, een doek wat dan over al die vakken heen gaat of wordt opgetrokken tot aan het dak voor al die vakken.

    Kijk de foto’s maar terug. Tijdens de BTE tijden waren doeken voor de gehele zijde bij Q (P, Q en R) meer regel dan uitzondering!

    We hebben nu een fantastische tweede ring…daar horen ook grotere sfeeracties bij!

    13
    5
  54. Juffrouw Janny 12 maart 2019 12:09

    Goed bezig mannen! De juf heeft jullie optijd wakker geschud! Nu doorgaan!
    Keep up the good work!

  55. ome sjakie 12 maart 2019 11:41

    FEESTJE EN CORTEO
    Beste medepaupers,
    Aanstaande zaterdag houden wij als Vak’74 voor de wedstrijd tegen Vitesse een feest. Het is alweer lang geleden dat dit voor een wedstrijd gebeurd is dus alle reden hiervoor!
    Dit feest is niet alleen voor Vak’74 maar voor alle zwart witten die voor de wedstrijd al zin hebben in een feestje, iedereen is dus welkom!
    Onze vaste DJ Rick Beld zal deze dag gaan draaien.
    Locatie café kroegje (café Zuiden)
    Vanaf 16.00 uur!
    Tot zaterdag , bestuur Vak’74
    Entree: GRATIS
    OM 19.15 ZULLEN WIJ VERTREKKEN VOOR EEN CORTEO. ZORG DAT ALLE HERACLIEDEN HIERBIJ AANWEZIG ZIJN.
    Delen, delen, delen!
    Bestuur vak 74!

    15
  56. ome sjakie 12 maart 2019 07:02

    het was een sfeervolle awayday hulde aan de sfeeractie en sfeer gedurende de wedstrijd top mensen!! de graafschap wederom een grote sfeeractie ik zeg doen!!

    11
  57. lucenskedee 12 maart 2019 04:54

    Hoe gaat het trouwens met Mario Engels……………

    6
    2
  58. Juffrouw Janny 11 maart 2019 22:13

    Schijnbaar is mijn populariteit mij voorbij gesneld…. Er posten nu al andere mensen op mijn naam!

    Groetjes van de echte juffrouw Janny

    3
    3
  59. Juffrouw Jannie 11 maart 2019 19:56

    Helemaal mee eens Tante Sjaan

    1
    1
  60. Tante Sjaan 11 maart 2019 19:53

    We hebben met de hele familie maar wat gezeurd op die lala kids. Maar doeken maken dat kunnen ze! En zingen blijkbaar ook! Hulde aan de sfeermakers! Daar kunnen vele ooms en tantes nog een puntje aan zuigen.

    Tante Sjaan groet Tiefosie!

    Ps: die irritante vlaggenaar was toch ook best wel gezellig gisteren. Gewoon blijven doen hoor, tante maakte maar een grapje.

    8
    3
  61. J99 11 maart 2019 16:57

    Begin toch wel steeds overtuigender te worden van de kwaliteit van Dalmau. Als je als eenzame spits geen bal krijgt maar in 22 competitie potjes er 12 inlegt ben ik benieuwd hoe dat met ”pure” buitenspelers gaat. #VamosDalmau

    13
  62. J99 11 maart 2019 16:52

    Begin toch wel steeds overtuigender geworden van de kwaliteit van Dalmau. Als je als eenzame spits geen bal krijgt maar in 22 competitie potjes er 12 inlegt ben ik benieuwd hoe dat met ”pure” buitenspelers gaat. #VamosDalmau

    11
    2
  63. heraclassic1961 11 maart 2019 16:42

    Slim uitgelokt die 2e overtreding van Breukers. Of je kunt beter zeggen, wat een matennaaier die Emmen-speler!

  64. heraclassic1961 11 maart 2019 16:42

    Slim uitgelokt die 2e overtreding van Breukers. Of je kunt beter zeggen, wat een matennaaier die Emmen-speler.

  65. JeffreyP 11 maart 2019 15:48

    2 belachelijke gele kaarten van die kale kneus.

    Beide ‘overtredingen’ waren zo licht dat je al kunt twijfelen om überhaupt te fluiten, laat staan een gele kaart geven. Met 11 man had ik wel geloof in een counter 2e helft.

    14
    1
  66. Robbert 11 maart 2019 14:53

    @Kris, ik begreep de tactiek en de keus van onze trainer niet. Duarte bindt, door zijn individuele kwaliteiten, meer spelers dan Van Nieff, waardoor is de kans vele keren groter dat speler(s) vrij staan. Net als de wissel van Kuwas. Hij speelde niet goed dat was wel duidelijk, maar Kuwas is wel een speler die verrassend kan toeslaan en een wedstrijd voor je kan beslissen. Dat in tegenstelling tot Peterson. Die ook nog met een masker speelde waar hij, tijdens de wedstrijd, veel last van had volgens zijn zeggen in Tubantia. Het is heel jammer dat we het zo ver hebben laten komen. Tegen dit Emmen was dat nergens voor nodig. Als we tenminste serieus voor de play-off willen meedoen toch! Of toch niet trainer?! Tevreden met handhaving?

    6
    1
  67. Kris 11 maart 2019 13:41

    Robbert, ik denk dat ik eigenlijk naast jou onder dezelfde steen heb gelegen. Ik denk dat jij grotendeels ook gelijk hebt over Van Nieff, (mijn keuze zou het niet zijn geweest tegen Emmen), maar het tactische idee denk ik wel te begrijpen. Iets inzakken en dan met de inspeelpasses van Van Nieff proberen om er zo ineens uit te komen. Een goed linkerbeen heeft hij wel en ook is hij tactisch wel aardig. Volgens mij speelde hij ook op die plek tegen Excelsior uit (3-0 voor ons). Duarte is toch wat balverliefd en ik neem toch aan dat jij het met me eens bent dat een bal altijd sneller is dan een speler? Het gaat dan wel om het moment van spelen en dat kon gisteren een stuk beter, maar dan kom je op het voetballende gedeelte en dat was gister slecht, vond ik.

    4
    3
  68. Nikos 11 maart 2019 12:11

    De zoveelste wanprestatie, echt ongelooflijk dat we op deze positie staan!

    11
    10
  69. Robbert 11 maart 2019 11:56

    Het snel verplaatsen van de bal gaat beter met Van Nieff dan met Duarte, onder welke steen heb jij gelegen Kris de afgelopen maanden. Van Nieff is allerminst snel en komt, als hij als middenvelder onder druk wordt gezet, handelingssnelheid te kort. De enige positie voor hem is in de verdediging en dan moeten we vooral niet met veel ruimte in de rug spelen, want dan komt hij snelheid tekort. Hij kan volgend seizoen beter zijn geluk bij Emmen zoeken, want dat is zijn niveau.

    Omdat we niet vanuit eigen kracht beginnen te spelen, verlies je twee punten en dat hadden er ook zo maar drie kunnen zijn. Emmen was de bovenliggende partij en hadden meer recht op de drie punten dan wij.

    11
    1
  70. Kris 11 maart 2019 08:52

    We mogen uiteindelijk blij zijn met het puntje en het team heeft er in de tweede helft ook echt voor gevochten. Jammer dat het geen drie punten oplevert, maar dat was ook niet verdiend geweest. Het werd steeds moeilijker voetballen met tien man onder deze weersomstandigheden.
    Maar als ik dan later onze trainer, en ook Breukers (wat een domme kaarten!!), hoor zeggen dat we goed begonnen, dan zakt me de broek af. Het was voetballend gezien echt heel slecht. Het was allemaal erg stroperig en slordig en allemaal net niet… De gedachtegang achter Van Nieff i.p.v. Duarte kon ik nog wel volgen. Normaal gesproken verplaats je het spel sneller met de passes van Van Nieff i.p.v. de individuele acties van Duarte, maar als je als team dan zo slordig en slap begint, maakt het echt geen ruk uit wie er speelt…
    Zaterdag maar weer revancheren, maar dat het voetballend beter moet en ook kan mag duidelijk zijn.

    14
    2
  71. Marco 11 maart 2019 07:56

    100%met Robbert eens. Je moet druk zetten en dan had je beter met Duarte kunnen beginnen. Jammer van Breukers. Die tweede gele kaart was niks aan de hand. Maar dom om te doen.

    10
    2
  72. Robbert 11 maart 2019 00:53

    Achteraf mogen we met 10 tegen 11, in 59 minuten voetbal, tevreden zijn. Dat was onze trainer ook. Ik blijf er bij dat, met een beetje meer lef en gedrevenheid, had er veel meer ingezeten. Door met Van Nieff te beginnen geeft je de spelers toch een signaal mee om vooral de nul te houden ipv voor de overwinning te gaan. Fc Emmen stelde niet veel voor en met meer druk op hun verdediging waren er kansen gekomen.

    14
    3
  73. Tim 10 maart 2019 23:18

    Breukers Breukers wat dom…

    Drama wedstrijd, gauw vergeten & op naar vite$$e.

    12
    4