Heracles wint van Vitesse en verstevigt positie in subtop

16 maart 2019

Heracles Almelo heeft goede zaken gedaan in de strijd om de play-offs voor Europees voetbal. De Heraclieden wonnen in een spectaculaire wedstrijd met 3-2 van Vitesse.

De grote man aan de zijde van Heracles was Adrian Dalmau, die opnieuw trefzeker was. Ditmaal was hij verantwoordelijk voor de 1-0 en 2-1. De match winner werd uiteindelijk Dario van den Buijs, aangezien hij de winnende goal maakte.

Vitesse verloor in de eerste helft een speler. Clark, de linksback van de Arnhemmers, mocht vroegtijdig vertrekken, omdat hij twee keer geel had gekregen van scheidsrechter Björn Kuipers.

Door deze overwinning blijft Heracles op de zevende plek staan, maar behoudt het een gat met de middenmoot met onder andere Willem II. Vitesse, dat op de vijfde plaats staat, is tot op één punt genaderd.

Over twee weken Heracles de uitwedstrijd tegen De Graafschap, dat vanavond verassend met 0-3 won bij Heerenveen.

94 reacties

  1. Robbert 26 maart 2019 20:32

    John: onvoorwaardelijke liefde, dat is hetzelfde dat als jouw vrouw of vriend met een ander ligt te wippen en jij hem of haar trouw blijft. Ach norm vervaging wat kan het toch verdommen. Lang leve de lol pipo! Hou toch op met je gezwets. Er zijn clubs kopje onder gegaan voor veel minder wandaden en veel minder schulden. De sukkels van de KNVB hebben jullie gewoon de hand boven de hoofd gehouden.

  2. John 26 maart 2019 16:59

    @robbert de spijker op zijn kop! Dank je voor de bevestiging! dit is het verschil tussen onvoorwaardelijke clubliefde en weglopen voor de problemen op het moment het even iets minder gaat!

    Kan iemand mij nog even uitleggen hoe het kan dat zowel de AVC Heracles en Heracles Almelo schermen met dezelfde oprichtingsdatum?

    Succes in de strijd op de play offs!

  3. Juffrouw Janny 25 maart 2019 17:46

    @redneck
    Je weet zoveel te vertellen over onze mooie club, diep in je hart wil je liever bij ons horen. Heracles is een obsessie voor je. Mijn advies…. Zoek professionele hulp

  4. redneck oet almelo 25 maart 2019 17:32

    @juffrouw jan zorgen jullie nu maar dat jullie dat badkuipje eens meerdere keren uitverkocht krijgen. of buiten twente graafschap emmen of zwolle om de uitvakken goed bevolken.

    1
    6
  5. Juffrouw Janny 25 maart 2019 17:17

    @Rooie Almeloër @redneck
    🎶Stand up, if you pay your debts!
    🎶Stand up, if you pay your debts!
    🎶Stand up, if you pay your debts!

  6. Hans 25 maart 2019 14:19

    Heb het even allemaal niet zo bijgehouden maar komt dat op zn gat liggende nietszeggende Duitse fusieclubje ook terug?
    Nou ja,welkom bij de grote jongens dan maar en zie dat je je handhaaft ,zo’n eerste seizoen is altijd lastig.

  7. Juffrouw Janny 25 maart 2019 14:11

    @rooie Almeloër je bedoelt dat groepje jeugdige kerkdorp sukkeltjes?

  8. rooie almeloer 25 maart 2019 13:39

    juffrouw jannie heeft pech het rode fctleger kump eran

  9. Juffrouw Janny 25 maart 2019 10:42

    Juffrouw Janny heeft de pest aan Gronau- West

    6
    3
  10. Isabelle Finkers 24 maart 2019 18:29

    Jingle bel jingle bel Twente in de zeil Psv weg er mee Heracles nummer 1!🎉

    1
    5
  11. Black&white 24 maart 2019 15:55

    Ben net GA-rente aan het kijken maar mijn God?
    Is er weer een griepepidemie?
    Die scheids lijkt wel van de pupillen af te komen…. sjucht….
    Wat een slechte arbitrage daar 😳

    3
    4
  12. Black&white 24 maart 2019 14:29

    Ik begrijp eigenlijk ook niet zo goed waarom men zich zo druk maakt op die ten Voorde en wagenaar.
    Die lui concentreren zich op de grote menigte en dat is tegelijk ook de tekortkoming van de Fabeltjeskrant.
    Op sportgebied (kan de rest niet beoordelen) zal die krant dus ook altijd klein blijven.
    Dus maak je niet druk.
    De feiten liggen er 😁

  13. Henk 24 maart 2019 09:32

    Neefjevan….dat denk ik ook. Dit is een overgangsjaar…..ben benieuwd

    3
    2
  14. Neefjevanbroertjevanschoonzus 24 maart 2019 03:48

    Jottum, wat een feest hier, een of andere roodnek plempt hier een reaguursel en er gaan weer een paar reaguurders hoog de gordijnen in?

    Laat toch gaan, op basis van bedrijfs
    economische gronden, kansberekening en statistiek staan de buurlui uit pluskut over twee jaar weer te schooieren om centen bij de goegemeente en ik kan me niet voorstellen dat men geld blijft steken in dat zwarte gat.

    Met Heracles komt het wel goed in de toekomst, dit seizoen is al wel duidelijk welke kant of het op gaat maar dat heeft even tijd nodig. Heb het idee dat volgend seizoen het een heel ander verhaal gaat worden.

    13
    2
  15. ww 23 maart 2019 22:27

    @ Thomas,
    Vooral de term “oeroude” derby en de term als “van oudsher” is gewoon weer bespottelijk van Ten Voorde. Je zou haast gaan denken dat het voetbal pas begonnen is op het moment dat Leon ten Voorde zijn eerste wedstrijd zag.

    Dat de derby tussen Heracles en Go Ahead al meer dan 50 jaar bestond, toen zijn club werd opgericht is blijkbaar aan hem voorbijgegaan. Sterker nog, na de derby Sparta-Excelsior is de derby Go Ahead-Heracles de oudste van Nederland in het betaalde voetbal.

    Maar ja, dat was allemaal voor 1965, dus dan telt het blijkbaar niet….

    P.s. Tipje voor de vloggende twentefan van Tubantia die niet weet hoe die “proud” in het Twents moet vertalen: de vertaling is niet “trots”maar “greuts”

    11
    2
  16. Foppe 23 maart 2019 16:53

    Ik vind dat jij ze met schapen, nog teveel eer aan doet. Het zijn meer amoebes, eencellige diertjes.

    3
    1
  17. Thomas 23 maart 2019 16:52

    De verslaggever van de Tubantia is van huis uit Twente-fan. Geeft niks, iedereen komt érgens vandaan, zolang hij maar probeert om objectief te blijven. Maar wanneer je met droge ogen beweert dat Go Ahead-Twente de derby van het oosten is, dan herschrijf je bewust de geschiedenis. Het is om te beginnen niet waar. FC Enschede staat onderaan in het Overijsselse klassement van aantal landstitels. En het is bovendien een klap in het gezicht van de duizenden mensen in zijn verschijningsgebied die supporter van Heracles zijn. Zeer slechte beurt.

    13
    1
  18. Robbert 23 maart 2019 14:39

    Je bent toch een schaap Foppe, als je met 19000 man achter de club blijft aanlopen terwijl je bedonderd bent en bagger voetbal ziet. Blijven er nog zeker 500.000 Tukkers over die dat niet doen 😂😉

    10
    2
  19. Foppe 23 maart 2019 13:13

    Robbert, mooie reactie, alleen wil ik, niet vergeleken worden met een schaap. Ik ben een Tukker, maar nog geen fct rukker. Ik ben trots op Heracles.

    6
    1
  20. Robbert 23 maart 2019 11:51

    Ozcan Akyol ‘ Eus’ slaat de spijker op zij kop: Twente ( hij bedoeld de voetbalclub) heeft een gebrek aan eigenheid! In ‘ Proud to be a Tukker’ en in ‘ you never walk alone’ zit geen woordje Twents. Verder hebben ze, uit historisch perspectief gezien in 1965, de naam van de hele regio zich toegeëigend terwijl het om een fusie van twee clubs uit Enschede ging en Heracles toen ook actief was in de eredivisie. Het blijven boeven, sinds 1965 en dat hebben ze in de jaren 2000 voortgezet. Vervolgens loopt de Twentse meute achter hen aan. Ook de meeste Twentenaren is een volk van schapen!

    18
    1
  21. Stulanowski 23 maart 2019 11:03

    Mochten ze promoveren kan je de rooien mooi de mond snoeren. Wij zijn immers vaker landskampioen geworden en spelen langer op t hoogste niveau.

    5
    2
  22. edje 22 maart 2019 08:46

    tis makkelijk om bovenaan in de CALIMERO DIVISIE te komen.
    ze krijgen aan alle kanten hulp van andere clubs, ze moeten ze zo snel mogelijk kwijt.

    12
    1
  23. Black&white 21 maart 2019 22:46

    Destijds waren de rednecks een stabiele eredivisieclub en wij promoveerden terwijl we gezond waren.
    Volgend jaar promoveren de rednecks misschien???? Met 40 miljoen schuld en in de schuldsanering.
    Dan zullen ze weer met tig huurlingen moeten werken want ze kunnen niets op financieel gebied.
    Wij daarintegen maken steeds stappen vooruit met een gezond beleid.
    Dus laat de rednecks gerust reageren hier en denk aan onze positie/situatie.
    Dat is toch genieten of nie da???

    19
    1
  24. Black&white 21 maart 2019 22:25

    @robbert: helemaal gelijk met je vorige opmerking hoor?
    Maar toch ff leuk om te lezen 😁.
    Een redneck die naar ons omhoog kijkt en blij is als een kleuter met een zak snoep 😂.
    Moet zeggen dat dat cluppie daar best wel punten pakt ondanks het slechte spel wat regelmatig word voorgeschoteld aan de hijgende rednecks aldaar.
    Afijn, wij hebben ooit ook in de 1e divisie gespeeld en kennen ook de positie.
    De rollen zijn nu alleen wel omgedraaid.
    Dus dank voor je hijgende bijdrage redneck 😂

    8
    1
  25. Robbert 21 maart 2019 14:29

    Waar zijn jullie mee bezit! Laat die natnek links liggen, gewoon negeren! Jullie geven dat soort types aandacht die ze niet verdienen en komen de volgende week gewoon weer terug.

    7
    2
  26. heraclassic1961 21 maart 2019 11:26

    REDNECK OET ALMELO 21 maart 2019 06:11

    Als ik jou was zou ik gauw verhuizen naar Enschede…..misschien haal je daar meer geld op voor de collecte “red mijn kleine ponykluppie”.

    Groetjes van de mooiste en beste club uit Twente, Heracles Almelo!!

    21
    1
  27. Henk 21 maart 2019 09:36

    @rednek…..als de stadsbank promoveert zal meteen het prachtige degradatie spook met jullue mee zweven. De selectie in de kkd stelt niet veel voor n.l.. eredivis iue is wat anders. Mogelijk een jaartje weer eredivisie….geniet er van.

    14
    1
  28. RE 21 maart 2019 06:19

    @ rooie nek
    Pleur op man!. naar die tyfus moffenstad van je.. val ons niet lastig.

    12
    2
  29. redneck oet almelo 21 maart 2019 06:11

    zo calimerootjes nog een paar maandjes dan zien jullie ons eer in jullie badkuipje!

    2
    26
  30. HAFC1903 20 maart 2019 22:49

    @STULANOWSKI

    Kuwas kan er ook wat van met al die scharen en andere trucjes en ook bij hem is er niet extreem veel rendement, daarmee zeg ik niet dat hij eruit is, hij is gewoon één van de beste van ons team. Vind daarentegen wel dat Van de Water wel vaker in mag vallen (voor Peterson ofzo)

    11
    2
  31. Robbert 20 maart 2019 20:18

    Van de Water krijgt gewoon geen kans. Die Dos Santos, die overal mislukt is en zelfs bij Sparta op de bank zat, mag invallen. Van de Water was de ontdekking van de play- offs bij Almere City. Vandaag ook weer heel cool gescoord. Hij Jan na dit seizoen beter een andere club zoeken en dat ik dan ook wel te begrijpen. Geef de man een kans en laat hem niet alleen warm lopen herr Wormuth!

    19
    3
  32. Stulanowski 20 maart 2019 19:51

    @tim

    Hahahaha die Vd water heeft in zijn paar minuten al laten zien dat het een vechter is. Die heeft meer op de grond liggen rollen dan wat anders. Of de laatste keer dat die inviel, kan me niet meer voor de geest halen welke wedstrijd, even popie Jopie met 3k/m per uur al halfscharend de hoek in “dribbelen.” Hou op schei uit.

    4
    5
  33. Arthur 20 maart 2019 16:51

    @Opletter:👍🏻

    Konings & van der Water zitten wat mij betreft dicht tegen het eerste aan.Ze hebben uiteraard wel een Dalmau (on fire) en Kuwas (beste voetballer van de hele selectie) voor zich, maar ik gun beiden speelminuten (omdat ze dit verdienen).

    4
    3
  34. Opletter 20 maart 2019 15:32

    https://www.youtube.com/watch?v=xEN-ntX2Q7g

    Live Jong Feyenoord – Jong Heracles… nog een kwartiertje.. Konings en van der Water maken er net 1-1 en 1-2 van.. Heerlijk stiftje van der Water.

    11
  35. Roeper 20 maart 2019 15:31

    Al zou dos santos met 20 graden en zon handschoenen dragen tijdens een wedstrijd moet ie dat zelf weten! Als vd water invalt dan sjokt ie over het veld en wanneer tegenstander in de buurt komt probeert ie er ‘te’ mooi langs heen te gaan en verliest de bal. Moet ie maar beter zn best doen. Dan komt zn kans wel

    3
    10
  36. Tim 20 maart 2019 14:10

    @STULANOWSKI

    Wat een twente reactie zeg, die gedragen zich ook zo populair.

    Hij mag denken wat hij wil, als je week in week uit die Dos Santos in ziet vallen met 12 graden en handschoenen aan.. totaal geen Heracles mentaliteit die beste jongen.

    16
    4
  37. Stulanowski 20 maart 2019 12:52

    Met alle respect. Maar als je van fucking Almere city komt moet je gewoon zitten en je bek houden en op je beurt wachten, en niet “denken waar ben ik beland.” Er van uitgaande dat hij dus ook zo denkt ;-). Als die zo goed was had die echt wel gespeeld.

    9
    7
  38. Lied 20 maart 2019 12:05

    Kunnen we dan geen lied ofiets voor maken?

    2
    1
  39. Hans 20 maart 2019 11:00

    @Tim, volledig mee eens.
    Deze jongen was vorig seizoen de revelatie van de eerste divisie.
    Die denkt vast ook ‘wat doe ik hier ‘.

    5
    4
  40. Tim 20 maart 2019 08:18

    Het is me ook echt een wazig verhaal dat vd water nooit in beeld is, als invaller.

    Frank heeft nu zo’n 10x Dos Santos in laten vallen.. ik heb nog niet 1 actie gezien dat ik dacht mwa.. dat is lekker

    22
    2
  41. Robbert 19 maart 2019 17:54

    Laat Thomas zich dan na dit seizoen bij ons melden zou ik zeggen! Moet hij mogelijk wel wat centjes inleveren 😉😂

    14
    1
  42. Wilde jongen 19 maart 2019 17:53

    Wild ideetje. Zet de jongens die volgens vele “een brutale mond” en “grofgebekt” zijn op vak A, en laat ze hun trommels meenemen, krijg je een soort van graafschap ideetje. Mooi de vlaggetjes mee, heeft men daar ook geen last meer van en kunnen die jongens ook mooi hun eigen feestje houden.
    Gevolg is wel dat groepen als black white unity en vak ’74 Q voor hun rekening krijgen!

    4
    7
  43. Jack 19 maart 2019 17:18

    Thomas Bruns meldt op @instavoetbalzone op instagram, dat hij zijn carierre bij Heracles wil aflsuiten.

    16
    4
  44. Zwolle 19 maart 2019 17:16

    @Roeper
    Dat wist ik niet, dan is het logisch dat hij gepasseerd is/wordt, tot ie weer in het gareel loopt

  45. Arthur 18 maart 2019 22:55

    Contract van Avdijai ontbonden bij Willem II….Heeft meer dreiging dan Dos Santos…

    7
    18
  46. RemcoM 18 maart 2019 21:16

    @ juffrouw Jannie , dat is nog niet eens zo verkeerd en makkelijk mee te zingen.

    4
    1
  47. Juffrouw Janny 18 maart 2019 19:59

    We love you, we love you, we love you.
    And where you play we follow, we follow, we follow.
    ‘cause we support Heracles, Heracles, Heracles.
    And that’ ’s the way we like it, we like it, we like it
    Who oh who oh ho hoo, who oh wo oh ho hoo….

    12
    15
  48. DDB 18 maart 2019 19:16

    Iemand nog 2 kaarten over voor De Graafschap-Heracles? Emmen-Heracles was ook niet uitverkocht in de samen uit, samen thuis bus. Dus mocht iemand nog enkele kaarten hebben. Laat het mij dan weten, dan zet ik mijn telefoon nummer hier neer.

    4
    1
  49. Lucenskedee 18 maart 2019 18:04

    Lose your self m&m

    3
    1
  50. heraclassic1961 18 maart 2019 17:17

    ROBBERT 18 maart 2019 14:38
    Dat we hun middenveld niet aankonden was met name de oorzaak dat we er voetballend niet aan te pas kwamen. We mochten van geluk spreken dat we al na 20 minuten niet op een onoverbrugbare achterstand werden gezet.
    Het voorgaande en dan met name onze middenveldbezetting beschouw ik als een tactische blunder van de TS. Hoe kun je nou 3 Heracles -middenvelders waaronder een eigenlijke spits (Konings), zetten tegenover 4 Vitesse-middenvelders………?! Dat de Arnhemmers het middenveld in handen had door hun overtal, was meer dan logisch. En een bekende voetbalwet luidt: wie het middenveld in handen heeft wint meestal de slag.
    Het ergste van alles is dat de TS geen enkele lering heeft getrokken van de 2 eerdere duels tegen de Arnhemmers. En dit laatste neem ik ze erg kwalijk!

    10
    3
  51. Robbert 18 maart 2019 14:38

    Effectiviteit laten we dat zo maar noemen Stadioncheck! Vitesse was voetballend wel beter en wij konden hun middenveld gewoon niet aan. Joey Konings is een leuke speler voor in de spits, maar geen middenvelder en al helemaal niet tegenover een middenveld van Vitesse. Laten we deze 3 punten koesteren mede omdat wij nu eens de wedstrijd met 11 man konden eindigen. Met 4 thuiswedstrijden en ca. 51 punten moet een play off plaats mogelijk zijn. Dat zou al een geweldige prestatie zijn voor ons clubje.

    13
  52. Stadioncheck 18 maart 2019 12:56

    Verdiend of onverdiend gewonnen ?

    Voetbal is een spel en na 90+ min komt er een resultaat op score bord te staan.
    En heb je er dan 1 of meer gemaakt dan je tegenstander dan heb he gewonnen.

    90 + extra minuten is heel veel tijd waarin je kunt bewijzen dat je beter was.
    En aangezien er geen arbitrale blunders of VAR momenten die ten nadele voor Fietstas viel te noteren .

    Zelfs een VAR terecht ten voordeel.
    Valt er natuurlijk niet meer te klagen over onverdiend
    .
    Een belangrijk element in het voetbal is tegen houden en scoren.
    Heracles was daar beter in , dus verdient gewonnen.
    De rest valt onder de noemer als…..Ik had miljonair kunnen zijn als ik dat maar had gedaan…….
    als als…;-).

    5
    1
  53. Roeper 17 maart 2019 22:15

    Niet fit terug is gekomen

    7
    2
  54. Roeper 17 maart 2019 22:14

    @Zwolle

    Het schijnt dat duarte na de winterstop niet is terug gekomen en ook 3 kilo te zwaar. Hij is laks er mee om gegaan en daarom begint ie niet

    9
    2
  55. Eddy 17 maart 2019 20:18

    @Foppe. Helemaal met je eens. Merkel en Osman is 1 teveel. Beide dezelfde types. Mist diepgang en creativiteit. Er moet diepgang bij. DUARTE. Als je Joey opstelt, dan vind ik hoort hij naast Dalmau te spelen. Dat gaat dan ten koste van Peterson. Het middenveld is niet in balans zo. Blij met de 3 punten en idd. EXPLODE terug. 100x beter dan dit ikszeggend opkomstnummer.

    11
    3
  56. Geert 17 maart 2019 20:00

    Scout. Hoe zie je het verplaatsen van het uitvak voor je? Logistiek en qua infrastructuur zie ik dan heel veel knelpunten. Je kunt je beter afvragen hoe lang het contract met de sportschool nog doorloopt en of dan de tribunes aan die korte zijde nog doorgetrokken worden. Daarna de hoeken dichtbouwen en het Asitostadion is echt fantastisch! 😀 Dromen mag toch hè!

    15
    1
  57. Juffrouw Janny 17 maart 2019 19:55

    https://youtu.be/QXROcBwRf2E

    Geachte Stadionspeaker,
    Als u tijd heeft, kijk dan eens naar de filmpjes van Decibel Bellini op YouTube.
    Misschien kunnen we samen met de harde kern dan tot de realisatie komen van bijgevoegde link.
    Het zou de sfeer in het stadion ten goede komen.

    8
    5
  58. Noh 17 maart 2019 19:53

    Misschien een beetje een vertekende zege maar dat maakt niet uit. Ook dikke complimenten naar de heer Kuipers die een geweldige pot floot.

    16
    3
  59. Vakqq 17 maart 2019 16:56

    Weer lekker 3 punten erbij!
    Nee, we waren gisteren niet goed, maar hielden wel knap stand. Concurrent Heerenveen nu 6 punten achter en Willem II opmerkelijk 5 punten achter (volgende thuiswedstrijd wordt dus heel belangrijk!!), en we zijn weer Vitesse en Utrecht tot 1 punt genaderd. Dat zijn mooie cijfers!

    Nu uit tegen Graafschap, dan thuis tegen Willem II en NAC, daar zouden we ook niet makkelijk mee krijgen, maar daar moeten we toch het liefst minimaal 7 punten halen.

    Leuk voor Van den Buijs te scoren! Geeft hem ook weer vertrouwen. Die zie je groeien!
    Ook Czyborra zie je beter worden, ik denk dat we volgend seizoen ook aan hem heel veel kunnen hebben, altijd snelheid en wil altijd naar voren wordt daar beter in, zijn energie lijkt gewoon niet op.

    Als je ook wedstrijden wint waar je niet de beste bent, kan je tegen meer clubs punten halen. Nogmaals we staan er goed voor, Play-offs in handbereik. Is leuk om te halen. Maar daar lig je toch ook waarschijnlijk snel uit. Laten we niets ons vizeer daarop richten, want als we het niet halen zou het weer als tegen slag voelen. We zien waar het schip strand!
    Ben benieuwd wat Wormuth na zijn eerste (om te wennen) jaar volgend jaar aan ons kan laten zien!

    14
    1
  60. Black&white 17 maart 2019 16:24

    Ajax verliest bij AZ.
    Feyenoord verloren van Willem 2.
    Pisvee moeizame punten behaald bij vvv.
    Lekker weekend weer en gelukkig 3 punten voor ons 👍

    7
    2
  61. Black&white 17 maart 2019 15:31

    Toch apart….
    Wij hebben het telkens over het niveau verschil in uit en thuis wedstrijden bij Heracles .
    Waar het aan ligt???? Geen idee.
    10 wedstrijden geleden had ik verwacht dat PSV kampioen zou worden dit jaar. Zie daar… vandaag weer moeizame punten behaald bij vvv en punten gemorst in andere wedstrijden net als Ajax,Feyenoord enz.
    Wat is dat toch?
    Ajax schakelt vervolgens Madrid uit in 2 wedstrijden waar ze geweldig gespeeld hebben 👍.
    Die trand zie je ook in het buitenland. Bayern München bijvoorbeeld?
    Waar komt die wisselvalligheid toch vandaan ?

    2
    1
  62. Scout 17 maart 2019 15:09

    Tip Laat Heracles het uitvak verplaatsen naar de vakken LL en KK. Deze zijn altijd leeg en zitten in een ongezellige hoek. Let maar op dan worden de huidige uitvak-kaarten volop gekocht door onze supporters en trek je dat deel bij het Heracles publiek. Dan krijgen we een volle bak.
    Tja een wedstrijd winnen die je eigenlijk niet kon winnen. Wat was Vitesse sterk. Maakt niet hoe maar we hebben gewonnen.
    On middenveld is te zwak. Merkel en Ozman zijn geen echte verdedigende middenvelders. Ozman is een echte nr 10. Duarte achter op het middenveld neerzetten of in het nieuwe seizoen een ander kopen.

    12
    3
  63. Joep 17 maart 2019 15:04

    Fledderus al begonnen bij Groningen? 1 april is toch startdatum of is dat een grap?

    3
    1
  64. Fan 17 maart 2019 14:57

    Van Hintum heeft al huis in Alkmaar gekocht!

    2
    5
  65. Hardenberg 17 maart 2019 14:12

    We hadden gisteren zomaar met 2-5 kunnen verliezen. Ik denk dat we normaal gesproken minder sterk zijn dan clubs als Vitesse en Utrecht. Gisteren toch wel wat gelukkig gewonnen. Blaswich, Kuwas en Dalmau hadden een goede dag. Als o.a. zij meer van deze dagen hebben in de play offs kunnen we ons zomaar plaatsen voor de voorronde EL maar…laten we ook vooral opgetogen zijn met al die punten die we al hebben. Echt een geweldig resultaat dat we nu al veilig zijn. Is toch niet normaal met nog 8 wedstrijden te spelen. Ik herinner me nog de Bornsestraat, vaak rechterrijtje eerste divisie en nu gewoon subtop van Nederland. Echt ontzettend knap en vaak wordt er ook nog attractief gespeeld. Enkel uitwedstrijden moeten echt beter in een volgend seizoen. Verder mooi dat het gisteren bijna vol zat, ruim 11.000 mensen is toch niet verkeerd, al zou het mooi zijn als het gewoon echt vol zit!

    20
    2
  66. Robbert 17 maart 2019 14:12

    ‘ gestolen punten’ hoe kun je het opschrijven! Alle drie doelpunten waren rechtmatig en voetbal is geen jury sport waar de juryleden met een bordje omhoog een cijfers gaat geven. Aan Odegard hadden ze dan een 9 mogen gegeven, maar de 3 punten zijn naar de club gegaan die het meest efficiënt was en dat is ook een kwaliteit.

    13
    1
  67. h supporter 17 maart 2019 13:40

    Je ziet te veel duels verloren gaan, tevens in duelkracht kom je tekort. Er is te weinig automatismen, los van tegen Vitesse. In mentaal opzicht kom je veel te kort, zijn te veel mooi weer voetballers, en te weinig de wil om te winnen. Tevens zie de afstand tot het dekken te groot is, dan geef je de tegenstander ook alle ruimte om hun spel te spelen. Met balverlies is de organisatie helemaal weg. Blij met de gestolen punten.

    6
    9
  68. Bert3 17 maart 2019 13:39

    Van Jesper drost zeker niet. Die heeft contract tot 30 06 2020. Neem aan dat ze ook afscheid nemen van jongens als leemhuis, van den berg en erkinlic

    7
    2
  69. Robbert 17 maart 2019 13:14

    Ik mag toch aannemen Foppe dat ze al met volgend seizoen bezig zijn! Ik begreep dat Tim Gilissen nog bij NAC zit en Fledderus al voor Groningen aan de slag is. Als hij maar niet met het lijstje van Heracles loopt te shoppen, ik zie hem er wel voor aan, de rat! Ik verwacht dat ze afscheid gaan nemen van Van Hintum, Duarte, Wout Droste en Jesper Drost. Optie Kuwas en Peterson lichten met als enige doel om alsnog een transfersom te vangen, die zullen ook wel vertrekken verwacht ik.

    8
    2
  70. Bert3 17 maart 2019 13:03

    Als we onze 4thuiswedstrijden heerenveen excelsior nac en Willem II weten te winnen dan kan het bijna al niet meer mis dat we ons plaatsen voor de playoffs. Dan mogen we waarschijnlijk al onze uitwedstrijden verliezen. Uit hebben we ook een zwaar programma. AZ, PSV EN Feijenoord. Dan uit tegen de graafschap toch maar punten pakken
    meer mis dat we ons plaatsen

    6
    1
  71. Foppe 17 maart 2019 12:43

    Tijd om te ontwikkelen hebben ze nu, tot eind van de competitie. Dan maar eens goed evalueren, met wie we we wel verder willen, wie gaan we halen en wie worden er verkocht. We missen nu wel wat mentaliteit in een aantal wedstrijden, vooral uit.

  72. Chhantal 17 maart 2019 12:27

    Wat hebben jullie een bagger muziek aan het begin.en die kleuters achter de goal kun je beter naar de kinderopvang sturen wat een zootje.
    Kleuters en bier mag toch niet verd er r een prachtig elftal

    8
    10
  73. Robbert 17 maart 2019 12:10

    Ik hoor de naam van Armenteros hier ook niet meer. Het is maar goed dat we een verstandig management hebben dat geroep om namen, als het eens wat minder gaat, is zo simpel. Geef een speler eens wat krediet en tijd om zich bij ons te ontwikkelen. Nee geduld is er niet meer tegenwoordig, het moet allemaal snel en direct goed zijn.

    21
    1
  74. Frans up 17 maart 2019 12:08

    Opkomst nummer: nothing else matters van Metallica. Pak de tekst er maar bij.en mee zingen.

    4
    19
  75. Stulanowski 17 maart 2019 12:03

    Misschien kunnen wij ons ook eens afvragen of het niet aan Duarte zelf ligt. Allemaal leuk een aardig dat geschreeuw om Duarte, hij voegt ook daadwerkelijk iets toe, maar bij Stegeman speelde die ook al niet. Kan me niet voorstellen dat Stegeman en Wormuth gek zijn.

    Verder is Dalmau misschien wel de meest effectieve spits die ik in een Heracles shirt heb gezien. Pfff die man mist bijna niet, zeker de laatste paar weken

    28
    2
  76. Gait. 17 maart 2019 11:40

    Ben het met de meesten hier eens.De muziek was echt bagger! Waardeloos.

    10
    8
  77. Juffrouw Janny 17 maart 2019 11:26

    @foppe zoals ik eerder al opmerkte idd. De muziekkeuze is drama. Ook de afstelling van het geluid deugd van geen kant. Teveel bas en veel te hard! Hierdoor onverstaanbaar.
    Ik blijf erbij dat het een goed idee is dat Heracles de week voor de wedstrijd een Playlist online moet zetten. Hier de fans laten kiezen en de meest gekozen nummers in het stadion.

    Ik blijf ook voorstander om de spelersopkomst te doen met de muziek van Dat kan allemaal in Almelo ipv dit niets zeggende verschrikkelijke housenummer!

    20
    6
  78. Foppe 17 maart 2019 11:10

    Knap resultaat tegen op alle fronten, een betere tegenstander. Nou niet op alle, het maken van doelpunten. Opvallend, Osman en Merkel zijn dezelfde type voetballers, daar zat bij het overtal het probleem. Te weinig beweging op het middenveld. Maar de punten zijn voor ons, wat willen we nog meer. Ja, andere muziek, wat een bagger. Doe er voor mij part, alleen maar Hollandse hits op.

    9
    9
  79. Robbert 17 maart 2019 10:45

    ????? Voor wie moet Van Hintum dan spelen. Voor Van den Buijs of Czyborra ?Kom op!

    3
    2
  80. Jojo 17 maart 2019 10:39

    Waarom staat van Hintum niet in de verdediging Had moeite met Drost Maar ja volgende keer weer Breukers Maar wel met van Hintum en direct Duarte Hoe kunnen ee met elkaar een ander openingsnummer krijgen Petitie aanbieden richting management ???Wie weet dat?!

    10
    9
  81. Arthur 17 maart 2019 09:53

    Knappe overwinning tegen een betere tegenstander. Tegen clubs als Vitesse, AZ en Utrecht moet je logischerwijs alle zeilen bij zetten om te kunnen winnen. Toch wel erg sterk scoutingwerk dat we Dalmau hebben gehaald! Persoonlijk vond ik Czyborra ook weer erg actief deelnemen aan het spel en had hij een paar goede voorzetten!

    Als je van Ajax en Vitesse kunt winnen dan is het best mogelijk om Europees voetbal te halen (al ben ik tegen Play Offs…na 34 wedstrijden hoort de beste door te gaan…ondanks dat we ons destijds via de Play Offs hebben gekwalificeerd).

    Knappe teamprestatie, ook al was het niet een heeeel goede wedstrijd (met name in de eerste helft).

    13
    1
  82. Geert 17 maart 2019 09:26

    Vitesse had het erg goed georganiseerd staan. De eindpass was moeilijk. Daarom hebben we gewoon een puike tweede helft gespeeld, geduldig gewacht op die ene kans. Goede overwinning!

    Van der Buijs speelde vond ik een goede wedstrijd. Durfde de ballen in te spelen en heeft heel veel onderschept. Ook Kuwas en Dalmau waren scherp! Merkel en Osman werden bij vlagen overlopen. Maar een pluim voor het hele team! Een slechte wedstrijd toch winnen!

    15
    1
  83. Zwolle 17 maart 2019 09:18

    Waarom Konings i.p.v. Duarte in de basis op het middenveld??? Konings komt tot zijn recht voorin. Duarte op het middenveld!!!
    In geval van nood kan het , maar i.p.v. Duarte begrijp ik echt niet. Wat heeft Wormuth tegen Duarte?

    15
    4
  84. Emmy 17 maart 2019 09:09

    Heel blij met de 3 punten. Heracles ga zo door!

    11
    1
  85. Joe 17 maart 2019 08:57

    De 3 punten zijn gelukkig binnen!! Het was wel spannend tot het laatste moment. Vitessen bleef voetballen toen ze met 10 man kwamen te staan.
    We hadden weer erg veel balverlies en dat leverde vaak gevaar op. Opvallend dat dit de routinier Merkel ook vaak overkwam.

    Er waren ook positieve punten te zien gelukkig. Dalmau is toch wel een baasje hoor. Twee doelpunten met het hoofd en er bijna een derde bij (mooie reflex van de keeper)
    Hij staat op kop bij de Man of the Match … en terecht. Maar volgens mij worden er nepaccounts ingezet want Van den Buijs staat op de derde plaats!!! Dat kan echt niet waar zijn. Alleen omdat hij de winnende treffer maakt? Kijk maar eens terug naar het aantal fouten die hij maakt en naar het aantal tegendoelpunten waar hij direct bij is betrokken. Niets ten nadele van hem want het zal vast een fijne gast zijn maar vanaf de volgende wedstrijd niet meer opstellen.

    7
    8
  86. Kris 17 maart 2019 08:28

    We waren echt super efficient in de eerste helft. Zij waren beter dan wij en voetbalden een stuk makkelijker met veel individuele kwaliteit. Die rode kaart was het breekpunt en in de tweede helft hebben we het vrij aardig gedaan. We bleven geduldig en namen weinig risico in balbezit, al maken we toch nog een paar domme fouten, maar dat ging net goed. De punten zijn wat gelukkig binnen en we doen nog steeds mee om de play offs, maar ik was vooral onder de indruk van Vitesse.

    Oh ja, Konings niet meer op het middenveld zetten. Hij speelde erg ongelukkig en zo zag hij er ook uit.

    15
  87. Robbert 17 maart 2019 02:56

    Mooie en zeer nuttige overwinning. In de eerste helft werden we soms wel met de rug tegen de muur gezet en mochten we blij zijn dat we niet met een achterstand de kleedkamer in zijn gegaan. Vervolgens maakt de back twee hele domme overtredingen en kon hij inrukken en gaan douchen. In de tweede helft had er veel meer in gezeten dan het doelpunt van Dario. Een beetje meer scherpte en de juiste eindpass en je had verder uit kunnen lopen. Toen vervolgens in de laatste 20 minuten Vitesse aandrong was het angst voetbal van ons ipv de ruimte die de aanvallers kregen, verder uit te nutten en te scoren. Heel blij met de punten en we doen nog volop mee voor de nastoot 😉

    17
    2
  88. Heracliedwiekenthemniet 17 maart 2019 02:41

    Even wat anders: wordt het niet eens tijd om ons als Almelo af te scheiden van de regio Twente en ons aan te sluiten bij de regio Salland? Scheelt een bult frustratie en geeft duidelijkheid en trots: Pec de club van de kop van Overijssel, fct de club van Twente en Heracles de club van Salland!

    6
    44
  89. Rono 17 maart 2019 00:42

    De 1e helft was dramatisch, met rust dik achter moeten staan, is een feit. Met 2 spitsen starten is niet handig, werden compleet overlopen op middenveld. Waren slordig in de passing, konden de juiste man niet vinden. Weer tegengoals uit standaardsituaties, meeste van alle teams. Positief vond ik de corners, deze waren kansloos met kuwas, nu met Osman een goed wapen. Alles met elkaar gelukkige overwinning. Staan nu vrij stevig op plek 7, vasthouden. Krijgen nog clubs waar we punten moeten kunnen pakken. En in de play offs is alles mogelijk.

    15
  90. Juffrouw Janny 17 maart 2019 00:19

    Geweldig begin met het fanfeest en de corteo. (dat deden we vroeger op de h-side in de tijden van Henkie de Koei nog niet) af en toe wel flarden van sfeer in het stadion, maar ik denk dat het nog veel beter kan! Teveel verschillende groepen? Vorm een eenheid! Iig niet gek voor een begin. Geluid speakers was drama… Stadion speaker onverstaanbaar… Teveel bas! Lekkere punten. Dalmau superspits!

    19
    1
  91. Thomas 16 maart 2019 23:59

    Hup Heracles

    16
  92. Theo 16 maart 2019 23:49

    Mooie pot maar een opkomst lied van niks een waardelose melodie wat een kloten herrie

    14
    12
  93. Hans 16 maart 2019 23:47

    Dauda en Clark bedankt! Misschien wel de slechtste thuiswedstrijd van het seizoen. Hadden na een kwartier al 1-4 achter moeten staan. Dalmau en Kuwas de uitblinkers!

    5
    11
  94. Sjaak trekhaak 16 maart 2019 23:36

    Duarte vanaf het begin!!!

    35
    5