Heracles wint door wonderschone treffers en staat vijfde

31 maart 2019

Heracles heeft van De Graafschap gewonnen. De Heraclieden wisten door de overwinning door te stomen naar de vijfde plaats. Concurrent Vitesse speelde met 3-3 gelijk tegen ADO Den Haag.

De eerste helft was niet best aan de kant van Heracles. De Graafschap was feller en kwam na een kwartier voetballen verdiend op voorsprong. Met dank aan doelman Janis Blaswich blees de schade beperkt door een aantal keer belangrijke reddingen te maken. Gezien het spelbeeld had het zomaar 3-0 kunnen staan.

In de tweede helft kwam er een ander Heracles in het veld. He was gretiger en door een omzetting (Konings voor Van Nieff) keerde het spelbeeld om. In de 66e minuut betaalde dit zich uit in de 1-1. Kuwas volleerde de bal knap in het doel. Vier minuten later maakte Lerin Duarte er 2-1 met een prachtige uithaal vanaf circa 25 meter.

De 1-2 was tevens de uitslag. Door de zege ontdoet Heracles zich van de middenmoot en staat het nu behoorlijk comfortabel op de vijfde plaats. Een plek om de play-offs lijkt een reële mogelijkheid.

Dit mag niet meer misgaan!

65 reacties

  1. heraclassic1961 2 april 2019 14:15

    Kortom het zijn en blijven boeven daar in Enschede. Meer zeg ik niet…….

  2. Pietertje-57 2 april 2019 13:18

    Zitten we hier op de site van heracles of van die rooien wat kan ons dat schelen hoe het daar gaat ons cluppie is belangrijker

  3. Niek 2 april 2019 13:16

    Met de traditionele ‘punten in mindering’ voor Twente gaat de KKD nog wel spannend worden!

    Ze zullen vast hebben uitgezocht hoe ze het moeten weg boeken zodat het van de KNVB mag… alhoewel…

  4. Frans up 2 april 2019 13:00

    STAATSSTEUN EN ECONOMISCH VOORDEEL
    Iedere onderneming die een economisch voordeel verkrijgt door een steunmaatregel van de overheid, kan als ontvanger van staatssteun worden gekwalificeerd. Dit ongeacht of de onderneming de directe ontvanger van steun is, of niet. In casu ontvangt de stichting directe steun van de gemeente, en geeft dit indirect door aan derden. Om na te gaan of er sprake is van een economisch voordeel, is het van belang te onderzoeken of de desbetreffende onderneming economische activiteiten uitoefent. Verkrijgt de onderneming een voordeel, dat andere marktdeelnemers niet hebben verkregen? Als dit het geval is, en wanneer ook aan alle andere criteria voor staatssteun wordt voldaan, dan vormt de steunmaatregel van de gemeente mogelijk onrechtmatige staatssteun in de zin van staatssteunregels (op het ‘tweede niveau’).

  5. heraclassic1961 2 april 2019 12:58

    Mag een club uberhaupt met overheidssteun overeind worden gehouden?

  6. Alex 2 april 2019 12:54

    Waar blijft de nieuwe Topic?

  7. Robbert 2 april 2019 11:48

    De Rooien worden met twee vingers in de neus kampioen. Ze gaan ook niet failliet. Want geen enkele gemeenteraadsfractie in Enschede heeft het lef om tegen steun aan de club te stemmen. Ze moeten gewoon voor stemmen, want anders staat de volgende dag de motorclub voor de deur met alle ellende van dien. Bovendien zit de gemeente Enschede tot aan haar kin financieel in de club. Ze kan geen kant op. Nu krijgen ze het ook nog voorelkaar dat ze transfer inkomsten niet direct aan de gemeente moeten afdragen. Dat hebben ‘ de noabers’ geregeld, enkel om hun eigen investering veilig te stellen, dat alles over de rug van de gemeente kas! De gemeente kan geen kant op en staat met de rug tegen de muur. Niemand grijpt in, de Provincie, Den Haag en Brussel ze vinden het allemaal goed.

  8. Juffrouw Janny 2 april 2019 11:41

    @1903 v2

    Wishful thinking! Waarschijnlijk de natte droom van alle Nederlandse voetballiefhebbers.

  9. 1903 v2 2 april 2019 10:50

    ze het faillisement aanvragen)

  10. 1903 v2 2 april 2019 10:49

    Ik zie t 053 nog wel flikken om geen kampioen te worden en er via playoffs uit te vliegen, zeker omdat ze nu verloren hebben.
    (En dat als ze geen kampioen worden

  11. heraclassic1961 2 april 2019 10:08

    ROBBERT 1 april 2019 22:48

    De kwaliteit in de KKD wordt ernstig overschat. Clubs als RODA, NEC en Sparta zijn alleen in naam nog zogenaamde grote clubs. Maar de kwaliteit van de spelers is zeer matig en daar draait het om. Ik kan je nu al op een blaadje geven dat alleen My Little Pony Enschede promoveert vanuit de KKD. De rest van de ploegen zullen het niet redden tegen bijv. Emmen of De Graafschap.
    Kortom dat klupje uit Enschede zal de kampioen worden van de armoe domweg omdat de andere KKD-clubs nog slechter zijn!

  12. Robbert 1 april 2019 23:53

    Janalb natuurlijk kunnen we ooit eens de beker winnen als we een stabiele eredivisie club blijven. Pec, Heerenveen, Groningen en Roda is het ooit ook eens gelukt en waarom wij dan niet? Je moet een gunstige loting krijgen en bij de laatste 4 een topclub thuis krijgen, dan heb je zeker kans op een finale plaats.

  13. Janalb 1 april 2019 23:01

    Ja Robbert klopt helemaal, maar een bekerfinale zit er helaas niet in daarom zou het leuk zijn om de grens eens over te gaan, kans is er. En laat de rooie buren maar terugkomen, volgens mij denken ze dat ze volgend seizoen bij de top van de eredivisie komen 🙂

    3
    3
  14. Robbert 1 april 2019 22:48

    De swung waar jij het over hebt Janalb krijgen we pas echt in gang als we eens een echte prijs winnen. Ik denk dan aan de KNVB beker en een bekerfinale spelen met 20.000 fans mee. Dat zal een enorme swung aan ons clubje geven. We hebben dat enkele jaren geleden bij Heerenveen kunnen zien.

    Verder zou het goed zijn als onze rooie buren nog wat jaartje in de keuken moeten spelen. Dat is helaas niet het geval, ze promoveren met twee vingers in de neus omdat Sparta, en met name Roda en NEC, het enorm laten afweten in onbeduidende wedstrijden met name zwakke clubs.

  15. Janalb 1 april 2019 21:58

    Stadioncheck,
    Kom nog even terug op je fantastische komment.
    Wij Almeloers moeten het zwart-witte bloed eens laten stromen. 12.000 toeschouwers is peanuts. De Twenteranders, Wierdenaren, Tubbergers moeten achter ons staan. Ik heb zelf al diverse Tubbergers aan een jaarkaart geholpen hoewel deze gemeente traditioneel voor FCT is. Dus het stadion moet de komende jaren groter worden. Met een achterban van 120.000 mensen moet dit lukken. Mits we de schwung erin houden zoals nu.
    Als we nu een HER-FCT derby zouden hebben gok ik op dikke winst voor ons.

  16. Noh 1 april 2019 21:37

    Staan we nu toch in een keer weer 8e qua punten in uitwedstrijden!

    Off-topic, Dalmau behouden en die spaanse rechtsbuiten van Twente halen van het transfergeld wat we hebben. Vroeger ook zat spelers van ons gejat🤣🤣

    7
    1
  17. Juffrouw Janny 1 april 2019 21:26

    @1903 V2. Was Café Rembrandt er nog maar….. Dat lag ideaal voor PMDS!
    Goede oude tijden!

  18. 1903 v2 1 april 2019 20:44

    Of als Heracles zijnde vanuit het centrum van almelo bussen doen die van 1,5 uur tot 45 minuten voor aanvang van de wedstrijd rijden. Krijg je mensen optijd in het stadion & heb je pdms!

  19. Arthur 1 april 2019 20:35

    Ooooeeefff, wat is de Eerste Divisie gedevalueerd zeg….Ongeveer 450 toeschouwers bij die ‘jong elftallen’…Volendam waar nog maar 2500 toeschouwers zijn…Den Bosch met nog geen 3300 toeschouwers…echt schandalig dat NEC op de 14e plek staat (en Roda 11e)

  20. Juffrouw Janny 1 april 2019 19:52

    @ Jord… Heerlijk…… Pre Match Drinking Sessions!
    Ik zeg: “DOEN!”

  21. Jord 1 april 2019 19:26

    Afgelopen zaterdag ben ik ipv in Doetinchem in Dortmund geweest en ik keek m’n ogen daar uit: zodra je daar in de buurt van de stad (nog niet eens het stadion) komt, voel je de voetbalsfeer al. 2,5 uur voor de wedstrijd staat er al een paar duizend man (uit- en thuissupporters) gezamenlijk gezellig bier te drinken. Dat moet hier toch ook mogelijk zijn (veel kleinschaliger natuurlijk)? Hier komen de meeste mensen een (half)uur voor aanvang het stadion binnen, zoeken hun plek op en kijken de wedstrijd waarna ze weer weggaan.

    Een aantal parkeerplaatsen voor het stadion opofferen voor een bierkraam oid zodat je de voetbalsfeer al voordat de wedstrijd begint in het publiek hebt hangen. Is dat niet mogelijk?

    11
  22. Robbert 1 april 2019 19:16

    Ach Stadioncheck ik kan mij niet voorstellen dat hier, op dit forum, fans zijn die hier alleen maar komen om de club af te zeiken. Als we goed spelen lees ik veel loftuitingen, verliezen we dan wordt de hele strontkar leeg gegooid en klopt er niets meer bij de club. Dat is emotie en soms ook gebrek aan realiteitszin. Kijk daar doorheen en laten we ons bij de feiten houden.

    Feiten:
    – we presteren uitstekend met nu al 42 punten;
    – het voetbal is niet altijd goed en we hebben over geluk niet te klagen (zoals tegen Vitesse en afgelopen zaterdag);
    – Dalmau onze spits, wat gewoon een twijfelgeval was bij aanvang, ontwikkeld zich goed en als hij er 20 inschiet dan zijn we hem volgend seizoen al weer kwijt en;
    – we hebben aan Wormuth een uitstekende trainer, al heb ik soms tav wisselbeleid wel mijn vraagtekens.

    Als ik dan vervolgens dan aan onze overwinningen van afgelopen twee wedstrijden denk, moet ik altijd aan de uitspraak van Gary Linneker denken, hij zij ooit een: ‘Voetbal is een eenvoudig spel, 22 mannen lopen achter een bal gedurende 90 minuten en op het einde winnen de Duitsers.’ Zullen wij dan ‘de Duitser’ in zijn beleving zijn? Met onze Duitse trainer klopt dat.

  23. Vakqq 1 april 2019 18:17

    Ja inderdaad…. Drost voor Peterson?
    Waarom? Als we weer met 10 man willen eindigen voor rust……
    Zet Van der Water er toch in of desnoods Konings, maar GEEN Drost.

    Wat je ook bij Gra- her zag, was dat vd Water geen krediet had bij Heracles. (In de laatste 4 min). Laten we hopen dat hij dit binnenkort toch echt wel krijgt!!

    10
  24. Thomas 1 april 2019 17:48

    Is er een redelijke verklaring voor het niet-opstellen van Van de Water? Ik zie geen trainden, dus heb zelf geen idee.

  25. Janalb 1 april 2019 17:17

    Stadioncheck, je bent een persoon naar m’n hart. Het zwart/witte bloed stroomt al sinds mijn 12e door m’n hart, dus al heeeeeel lang.
    Mijn vader was al speler van Heracles vanaf 1935 en heeft mij de liefde voor de club meegegeven.
    Heb tientallen jaren in het buitenland gewerkt maar alleen echte geboren Almeloers kunnen de club en de stad niet loslaten.
    Beste groet.

  26. HAFC1903 1 april 2019 16:37

    RTV Oost zegt dat Drost voor Peterson komt….
    Fucking Drost voor Peterson, geef die Van der Water nou is een keer een kans herr Wormuth!

    14
    1
  27. heraclassic1961 1 april 2019 16:14

    Om het toch nog positief af te sluiten (zo ben ik ook wel weer , positief en kritisch opbouwend).

    Momenteel hebben we evenveel punten als aan het einde van het vorige seizoen (42 punten).
    Nummer 7 van het vorige seizoen (ADO) had 47 punten. Dus als je 3 wedstrijden wint moet je je normalliter kunnen plaatsen voor de play-offs.

  28. heraclassic1961 1 april 2019 16:09

    HAFC1903 1 april 2019 15:48

    Om iets duidelijker te zijn. Ik heb het over de hoekschoppen die na het eerste contact meteen rendement opleveren. En over de rechtstreeks genomen vrije trappen.

  29. Stadioncheck 1 april 2019 16:09

    Als , en als.
    De werkelijkheid is geen als..
    Kritiek is prima , maar we hebben geen Vitesse AZ ,Groningen ,Vitesse ,Utrecht,Heerenveen begroting of échte jeugd opleiding achter de hand(keuze)ooit helaas.

    Wie weet komt er weer een 100% Heracles jeugdopleiding , niemand heeft een glazenbol hier.?

    Toen we aan de Bornsestraat keken,en nu 18-19 jaar verder , ja als we dat is terug schouwen!

    Dan hebben we het met als als ,en als toch niet slecht gedaan.

    Zie resultaat promotie, bekerfinale ,play offs .

    Zelfs het beroerdste seizoen met 7 gespeeld nul punten (rechtstreeks klasse behoud)!

    Een supporter ben je niet voor even maar heel je leven.

    Je word geboren met zwart wit bloed en je verlaat de wereld ooit met zwart wit bloed..

    Heracles is mijn club in goede en slechte tijden..

    Met als, als, en als, had ik ook de goede getallen in de EURO loterij ingevuld.

    Alles wat telt zijn de feiten, geluk ,en pech (of onkunde gebrek aan afronden)scherpte.

    Het goal is breed genoeg om te kunnen scoren…

    Dus Pech ?
    of gewoon minder kwaliteit

    Als ,als……!

    Als je het niet doet , dan is( als) wat er overblijft….Als

    Fijne middag .

    Trots op Heracles, de mooiste club van onze regio.
    Wij hebben geen gekaapte regionaam nodig om groot te zijn.
    WIJ ZIJN HERACLES.

    12
    1
  30. h supporter 1 april 2019 16:00

    HERACLASSIC1961,
    TAZ van het drukzetten, zie je dat veel te weinig.
    Is een beetje los zand, zit weinig lijn in.
    takties staat heracles haast altijd verkeerd met balverlies, en daar begint het al.
    Kop duels verlies je haast ook altijd, net als persoonlijke duels. Dan is het heel knap waar je nu staat met al die verloren uit duels. Vind ook de persoonlijke ontwikkeling niet echt denderend. Nog genoeg werk aan de winken.

    2
    2
  31. HAFC1903 1 april 2019 15:48

    @HERACLASSIC1961
    Leuk dat je dat nu zegt nu beide goals indirect uit spelhervattingen kwamen:-)

  32. heraclassic1961 1 april 2019 15:30

    O ja nog iets. Ook zo geergerd aan onze spelhervattingen…?? Rendement van de hoekschoppen en vrije trappen nul komma nul. Dus hoog tijd dat daar meer aandacht aan wordt besteed tijdens trainingen.

    3
    4
  33. heraclassic1961 1 april 2019 15:25

    H SUPPORTER 1 april 2019 11:42 Mee eens.

    En weer komen we goed weg. Nu tegen De Graafschap. Net zoals tegen Vitesse-thuis had je na de eerste helft al een verloren wedstrijd kunnen spelen. En zo waren er meerdere wedstrijden. Er is dus fundamenteels iets mis. Enerzijds is het de tactiek en anderzijds de instelling van de spelers.
    Wat betreft de tactiek. Gezien de stand op de ranglijst en het thuis altijd opportunistisch spelende De Graafschap, wist je dat de superboeren alles of niets zouden spelen. Dat betekende onder meer veel strijd van hun kant en het proberen te winnen van alle persoonlijke duels. En wat zetten wij er tegenover…..de flegmatieke Osman en Van Nieff als controlerende middenvelders en Duarte als aanvallende middenvelder. Verder had je aanvallers die wel druk zetten maar vaak deden ze dat te laat waardoor De Graafschap zich makkelijk onder de “druk’ vandaan konden spelen. Kijk druk zetten is prima maar doe het wel snel en wacht niet af. Dus het moment van druk zetten is bepalend voor het effect dat het sorteert.
    Kortom het te laat druk zetten voorin, in combinatie met de verkeerde spelers op verkeerde plaatsen op het middenveld had tot gevolg dat De Graafschap ons in de eerste helft overliep. Een combinatie dus van een verkeerde wedstrijdmentaliteit en een verkeerde opstelling. En…. waarschijnlijk ook niet goed door de TS voorbereid op wat je eventueel zou kunnen verwachten van De Graafschap. Laat het voor eens en altijd duidelijk zijn voor de TS en spelers dat je niet elke week het geluk aan je kant zult hebben. Tenzij er fundamenteel iets gaat veranderen aan enerzijds de opstelling en anderzijds de instelling van sommige spelers. Mijn voorstel is daarom Duarte voortaan als controlerende middenvelder opstellen die als stofzuiger op het middenveld functioneert. Met zijn gif en dynamiek is hij een van de weinige Heraclieden die echt met zijn hart speelt. Hij was in Doetinchem dan ook de enige die in het De Graafschap-geweld overeind bleef. Met zijn kwaliteiten kan Duarte ook een belangrijke rol spelen in het ontlasten van de verdediging. De salonvoetballer Osman zou dan als aanvallende middenvelder moeten spelen. Merkel zou dan de tweede CMV zijn. Over de instelling van sommige spelers kan ik kort zijn. Als je halfzacht een persoonlijk duel aangaat zul je deze altijd verliezen. Een kwestie dus van het omzetten van de mentale knop. Niets meer, niets minder! Want laten we wel wezen willen we de play-offs halen en willen we een kans maken om deze ook te winnen dat zal dit als eerste moeten veranderen! Het woord is nu aan de spelers of ze iets geleerd hebben van de eerdere “mazzel”- wedstrijden.

  34. Janalb 1 april 2019 15:04

    Ik denk en geloof dat we van W2 en NAC kunnen winnen. Als dit gebeurt is alles nog mogelijk, dus play offs, en als ons team nou eens z’n stinkende best gaat doen kunnen we zonder grote verwachtingen tegen BV Utrecht, Vitesse, Heerenveen best wel een plek verdienen. Heracles moet het hebben van wilskracht en vechtlust en niet denken, we zitten lekker nu op plaats 6, wie doet ons wat en als we op plaats 10 eindigen is het ook goed. Wat op zich een redelijke plek is, maar NU hebben ze de kans en PAK die kans en laat die F…….. Uit Enschede eens laten zien wie de PLOEG UIT TWENTE is.

  35. Kelvin b 1 april 2019 13:50

    Feyenoord gaat ook thuis niet winnen van Heerenveen en druk blijven zetten. Na de plek 4. Hoe mooi zou dat zijn dat we. Plek 4 blijven staan

    6
    1
  36. Kelvin b 1 april 2019 13:47

    Morgenavond 3 punten er bij schrijven en zaterdag ook 3 punten dan kijken waar we staan Utrecht die verliezen komen we weer op 5 te staan

  37. Juffrouw Janny 1 april 2019 12:03

    @Arthur….fc Twente? Bestaan die nog dan?

  38. h supporter 1 april 2019 11:42

    Blij met de punten, maar je mist mentaliteit en overwinnings drang bij de spelers. Goed dat er spelers weggaan, (door selecteren) de concurentie moet omhoog. Denk dat het middenveld met Merkel en Osman in bepaalde wedstrijden wat te veel is, spelen te vlak. ik had meer van Merkel verwacht, om ook in mentaal opzicht het voortauw te nemen. Ook dat is mede een kwestie van goed scouting.
    Wanneer er spelers verkocht worden, kun je behoorlijke stappen maken, om de selectie een kwaliteits inpuls te geven.

  39. 1903 v2 1 april 2019 11:05

    Oh 1 april

    1
    1
  40. Arthur 1 april 2019 10:49

    Ik moet wel zeggen dat de sfeer verbetert, maar hoe kan het ook anders met onze stand op de ranglijst?😁 Ik ben het helemaal eens met ‘Juffrouw Janny’ dat er veel meer eenheid onder de supporters zou moeten zijn. Zet die ego’s eens opzij en ‘support’ je club…het draait niet om individuen…

    Het tweede: Werk inderdaad aan normalisatie. Ga lekker bier drinken met je tegenstander (behalve FC Twente wellicht😜). Die hekken in stadions zouden helemaal niet nodig hoeven te zijn.

    11
  41. Juffrouw Janny 1 april 2019 10:32

    @1903 dat zie ik nu ook voorbij komen.
    Ik gaf ze als voorbeeld aan.
    Ik blijf erbij dat we een eenheid moeten vormen. Ruzie onderling is de doodsteek voor de fancultuur.
    We zijn al niet de grootste club.. Als je dan ook nog door onenigheid uit elkaar valt blijft er weinig meer over

    10
  42. 1903 1 april 2019 10:11

    @Juffrouw Janny
    Je haalt Black white Unity aan, maar die groep is door onderlinge ruzies helaas opgeheven

  43. Jan 1 april 2019 08:40

    2x winnen en we spelen play-offs! Zou mooi zijn als dat deze week al lukt!

  44. Niek 1 april 2019 08:25

    Dit seizoen winnen we gelukkig ook af en toe een matige uitwedstrijd. Daardoor staan we nu al op net zo veel punten als heel vorig seizoen. Prima prestatie. Vooral met de vele nieuwe gezichten. Natuurlijk is het spel niet altijd zo best maar dat heeft de hele subtop van de Eredivisie wel. Utrecht, Vitesse en wij vallen nou niet echt op door het mooie spel. Maar we doen het gewoon niet slecht. Zou heerlijk zijn als je morgen en zaterdag ook nog wint. Dan is het oprecht een geslaagd seizoen. Wij zeuren soms over Wormuth z’n keuzes maar dat heb ik dan wel liever dan de chaos die je bij andere clubs ziet.

    12
  45. Kris 1 april 2019 07:58

    Of de overwinning nu wel of niet verdiend was, maakt echt geen ene fuck uit. Drie punten erbij en we liggen op schema voor een mooi toetje aan het einde van het seizoen. Alle wedstrijden per wedstrijd bekijken en dan zien we het wel. De waarde van een ‘brede basis’ waar de trainer het altijd over heeft gehad zal zich nu uit moeten gaan betalen. We hebben veel spelers die al veel minuten hebben gemaakt in dit seizoen dus normaal gesproken draaien zij dan ook nu wat gemakkelijker mee. Elk seizoen zie je aan het einde van het seizoen de meest bizarre uitslagen, dus waarom niet bij ons? Als het draait, zijn we een erg lastig te bespelen ploeg met energie en tactische wisselingen. Maar eerste Willem 2 pakken.

  46. Arthur 1 april 2019 00:04

    Zonder de overwinning op Ajax had Ajax nu eerste gestaan. Pakken we een punt tegen PSV dan kan Ajax weer voorbij PSV komen… Best grappig dat we een sterk aandeel kunnen hebben in het kampioenschap.

    Daarnaast ook wel weer mooi dat we zowel tegen Willem II als tegen Heerenveen thuis nog moeten spelen…Directe concurrenten voor plaatsen 4 t/m 7😁

    10
  47. HAFC1903 31 maart 2019 23:36

    Alle thuiswedstrijden moet je in principe kunnen winnen, dat is 12 punten dus.
    Stuntje bij Feyenoord uit die geen knikker meer raken laatste maanden en lekker boven Feyenoord eindigen aan het eind van het seizoen, van wie krijg ik een tientje als het gebeurd? ;-p

    16
  48. Janalb 31 maart 2019 23:22

    Ik ben al 50 jaar fan van Heracles en zoals ze nu spelen, spelen ze eigenlijk altijd al. De meeste wedstrijden heb ik natuurlijk in de eerste divisie gezien maar het was meestal bagger en soms speelden ze geweldig. Zelden zon gekke ploeg gezien, daarom houd ik ook zo van ze. Almelo verdient de ploeg zoals de stad zelf ook is. Een arbeidersstad met weinig kapsones maar MIJN stad en MIJN club en niemand in dit land en zeker niet in de rest van Twente kan dit van mij afnemen. Ik ben trots op Heracles en Almelo.
    Beste groeten

    18
  49. Rr 31 maart 2019 20:39

    Gisteren weer een zeer matige wedstrijd gezien waarvan zoveel dit jaar. Waar het aan ligt geen idee maar heb de indruk dat ze veel beter kunnen. Een aantal wedstrijden bv Ajax knalden ze er bovenop maar overige wedstrijden beginnen ze matig tot slecht. Duarte proberen te behouden. Doet het vaak goed en brengt gevaar (wat rest van het middenveld niet doet).
    Wat mij betreft de laatste wedstrijden er op knallen en goed voetbal laten zien (wat mij betreft belangrijker dan play offs)

    14
  50. Juffrouw Janny 31 maart 2019 16:50

    @black&white De eerste reacties waren ook meer om de boel op scherp te zetten, niet zozeer beledigend bedoeld.
    Ik vond /vind dat we ons op een dood spoor bevonden/bevinden….. Er mag wel wat meer leven in de brouwerij…heb het idee dat er de laatste weken wel wat meer aktie is, maar we zijn er nog lang niet.

    De jeugd heeft de toekomst vind ik prima maar dan moeten ze de handschoen ook oppakken!

    En idd moeten we veel meer eenheid uitstralen! Bij awaydays kan het wel, waarom lukt het thuis dan niet.? Eén van de fanclubs noemt zich black white UNITY…. Draag dit dan ook uit!

  51. Black&white 31 maart 2019 16:22

    @ Jannie: ik heb idd al de reacties gelezen en kan zelf geen standpunt nemen op enkele reacties.
    Nog is het niet de bedoeling van mij om mensen te beoordelen of veroordelen.
    Mijn bedoeling was enkel om aan te geven hoe men mijns inziens wat zaken kunnen aanpakken en gedeeltelijk een bewustwording dat de jeugd de toekomst heeft 😁

  52. Juffrouw Janny 31 maart 2019 15:37

    @black&white

    Ik ben dat wel met jou eens. Dat weet je ook als je mijn posts de laatste weken hebt gelezen. Je moet tot een ideale mix komen. Voor elk wat wils

    Daarom moet Heracles in de week voor de thuiswedstrijd ook met een muzieklijst komen waaruit de fans kunnen kiezen. De meest gekozen nummers halen dan de Playlist van het stadion. Dan krijg je vanzelf variatie.

    Nog even over gisteren..de ontvangst gisteren in DTC was wat mij betreft ideaal met de PMDS! Lang leve de normalisatie! Mocht de Graafschap erin blijven, is het dan te overwegen om voor die mensen van de Graafschap volgend seizoen hetzelfde mogelijk te maken in Almelo?

    15
    1
  53. Stulanowski 31 maart 2019 15:28

    Haps* lijken verder ook wel op elkaar 😉

  54. Stulanowski 31 maart 2019 15:26

    Pffff Feyenoord, lekker meegelopen ook Jan-scharie.

  55. Black&white 31 maart 2019 15:07

    Lekker die 5e plek.
    Wie had dat gedacht aan het begin van het seizoen?
    Bij het typen van deze tekst zie ik net 1-1 worden tussen Utrecht-knorhuizen.
    Een gelijkspel zou op zich niet verkeerd zijn voor ons 😁.
    Graag nog even een reactie op voorgaande:
    Dat smaken verschillen (muziekkeuze) is een normaal iets. Dat wij Heracles supporten is een normaal iets.
    Dat het beter (stabieler) moet is een normaal iets.
    Maar wel met elkaar!!!
    Wij ouderen hebben onze eigen voorkeuren qua support en muziekkeuze maar we moeten ons wel realiseren dat onze jonge Heracles supporters de toekomst zijn met hun eigen manier van supporten.
    In plaats van klagen op en naar elkaar zou ik liever zeggen, help elkaar!!
    Overleg,bespreek, en maak compromien want uiteindelijk willen we allemaal hetzelfde.
    Dat ons Heracles een mooie toekomst tegemoet gaat met een grote aanhang 😁💪

  56. Arthur 31 maart 2019 12:02

    @Juffrouw Janny: ik ook wel! 👍🏼😁 Ik was gewoon in Heracles-tenue, maar er was geen wanklank…en ook na een verloren wedstrijd bouwden ze nog steeds een ‘feestje’. Doe mij die ‘Zwarte Cross’ vibe maar in plaats van die kut house en techno…

    17
    2
  57. Juffrouw Janny 31 maart 2019 11:39

    @Arthur
    In de Achterhoek Kiezen ze voor een boerenbruiloft,
    In Almelo krijgen we een houseparty opgedrongen.
    Ik weet wel wat ik liever heb!

    19
    3
  58. Jopie 31 maart 2019 11:33

    Gisteren me dood lopen ergeren aan het arrogante gedrag van Drost en Van den Berg van Heracles.. Deze mannen liepen naar de auto en konden de supporters die in het thuisvak zaten niet fatsoenlijk te woord staan tijdens het wachten op de supportersbussen van Heracles..

    Van Benthem daarentegen liep met vrouw te wachten, maar vond het juist mooi dat we hem herkenden..

    Drost past absoluut niet bij Heracles

    15
    2
  59. Arthur 31 maart 2019 11:30

    Ik realiseerde me gisteren trouwens wel weer wat voor een schitterend stadion wij hebben…👍🏼😁 Alleen op hun supporters home was ik licht jaloers…en ook op hun opkomstmuziek en muziek voor de wedstrijd en tijdens de rust…alles ademde ‘Achterhoek’👍🏼😁

    10
    2
  60. Stulanowski 31 maart 2019 11:29

    Erg knap terug gevochten. Goed gewisseld ook, waarvoor hulde. Hoop nu toch wel dat het duidelijk is dat van Nieff echt niet meer kan. Misschien leuk voor de laatste 10 minuten als slot op de deur.

  61. Schaap 31 maart 2019 11:15

    Die vier zijn allemaal bananenschillen voor ons, ik gok op hooguit 8 of 9 punten, en een stunt-punt tegen een van de top-vier clubs. Dan ben je vermoedelijk net veilig voor de playoffs. Fantastisch dat we nu vijfde staan, compliment voor de trainer en staf. (Maar zegt alles over de eredivisie). Hopelijk kunnen we weer een transferklapper maken in de zomer. En dan mag Wormuth het daarna laten zien met een nieuwe, op zijn stiel ingespeelde ploeg.

  62. Robbert 31 maart 2019 10:52

    …..(vervolg sorry) niet als een enorme hobbel. We hebben niets te verliezen tegen deze clubs en kunnen vrijuit spelen.

  63. Robbert 31 maart 2019 10:50

    We hebben met 42 punten de play offs nog volledig zelf in handen. Met 50 punten doe je mee. De huidige nummer 8 ( Willem II) heeft 5 punten minder dan ons. De wedstrijd dinsdag tegen hen wordt daarom heel belangrijk. Verder zie ik de wedstrijden tegen Az, Feyenoord en PSV n

  64. Hans 31 maart 2019 10:13

    Zware wedstrijden uit maakt niets uit….toch bijna altijd verlies.
    Thuis nog W2,NAC,Heerenveen en Excelsior.

  65. Arthur 31 maart 2019 09:54

    We hebben nog een zwaar programma voor de boeg met AZ, Feyenoord en PSV in uitwedstrijden. Gezien ons voetbal in uitwedstrijden….

    Aan het begin van het seizoen werd gezegd dat het team als één moet denken en doen, maar dat zie ik in uitwedstrijden echt niet terug. Tegen de Graafschap vond ik het los zand en win je op basis van individuele kwaliteit….dat gaat je niet lukken tegen de top 4, omdat zij individueel meer kwaliteit hebben… Er zal dus veel meer als TEAM gestreden moeten worden (en niet alleen Dalmau die altijd wèl de strijd aan gaat).

    Daarnaast zul je met je beste 11 moeten spelen. Er zijn een paar spelers die zelden boven een 6,5 uit komen. Tegen de top 4 gaan zij door de mand vallen. Je wilt ook niet twee van je drie wissels verbruiken aan spelers die weer door de mand vallen; je wil je wissels gebruiken om spelers te vervangen omdat ze leeg gestreden zijn, een gele kaart hebben en tegen een rode kaart aan zitten of om tactische redenen…

    Wel vind ik het bijzonder knap hoe we gewoon fucking vijfde staan!👍🏼😁

    12