Heracles verliest in spektakelstuk van Willem II

2 april 2019

Heracles heeft de thuiswedstrijd van Willem II met 3-4 verloren. In een wedstrijd waarin Heracles veel moeite had met de Tilburgers, kreeg het in de tweede helft de geest en kon het nog bijna een punt pakken.

Dit zou onterecht zijn. Willem II was de gehele wedstrijd feller, beter en effectiever. Heracles kreeg het niet voor elkaar de sterke verdediging te ontleden. Bovendien waren de aanvallers van Willem II een plaag voor de defensie van Heracles.

In de eerste helft leek het er lange tijd op dat het 0-0 bleef bij de rust, maar in de blessuretijd wist Willem II nog te scoren. In de tweede helft kwam Willem II vrij eenvoudig op een 0-3 voorsprongm, waardoor de wedstrijd gespeeld leek. Heracles kwam echter nog terug tot 2-3 door doelpunten van Kuwas en Konings. Even leek het erop dat er nog een sensationele comeback aan zat te komen, maar Willem II maakte snel korte metten met die gedachte, door via de counter voor 2-4 te zorgen.

In de allerlaatste minuut bracht Dalmau nog even de spanning terug in de wedstrijd, maar bij deze aansluitingstreffer zou het blijven.

Heracles speelt aankomende zaterdag thuis tegen NAC. De Almeloërs hebben kans op revanche tegen de hekkensluiter, want in Breda verloor Heracles. Een overwinning is nodig, omdat door het verlies van vanavond de concurrentie weer wat dichterbij is gekomen. Heracles steet nu op de zevende plaats. Twee punten los van nummer 8 Willem II.

73 reacties

  1. Bazalar Petra 8 april 2019 23:28

    Hallo allemaal,
    Mijn naam is Bazalar Petra. Ik woon in Berlijn, Duitsland, en ben vandaag een gelukkige vrouw? en ik zei tegen mezelf dat een geldschieter die mijn familie redt van onze slechte situatie, ik zal verwijzen naar een persoon die mij leent, hij heeft me geluk gebracht met mij en mijn familie, op 23 juni 2017 had ik een lening van 150.000 euro nodig om begin mijn leven opnieuw, ik ontmoette deze eerlijke en godvrezende man geldschieter die me helpt met een lening van 150.000 euro. hij is een godvrezende man, als je een lening nodig hebt en je zult de lening terugbetalen, dan zal ik je aanbevelen. Neem alsjeblieft contact op met de heer Carlos Yamada en vertel hem dat mevrouw BazalarPetra je naar hem verwijst. contacteer de heer CARLOS YAMADA via e-mail: (carlosyamadainvestment@gmail.com)

    Hun contactpersoon:
    carlosyamadainvestment@gmail.com
    WhatsApp of bel naar Phone: +12093090243

  2. LEE 5 april 2019 12:16

    @site beheerder:

    Wellicht even een apart topic maken over de sfeer (of de afwezigheid daarvan)?

    7
    1
  3. Martijn73 5 april 2019 11:23

    Zou graag zien dat alle kleine kinders in Q hun koppen bij elkaar steken en Heracles boven hun eigen zetten. Lijkt wel een kleuter klas. Komt echt niemand van onder de indruk zo. Lachertje

    6
    3
  4. toeterroeperd 5 april 2019 09:45

    het polman stadion moet weer elke thuiswedstrijd 1 grote heksenketel worden daarover is iedereen het wel eens maar hoe bereiken we dit weer?
    meer geld vanuit de club voor stadionbrede sfeeracties? de neuzen van vak q bte vak74 en noem ze maar op dezelfde kant weer op krijgen. dat er iets gebeuren moet staat vast maar hoe…

    11
  5. Juffrouw Janny 5 april 2019 09:41

    @bonafide. Als iedereen er zo over denkt komt er idd nooit wat terrecht van onze fancultuur.

    Juist mensen als jij die ook op en top Heracles fan zijn zouden ook eens anders kunnen denken. We kunnen het allicht eens proberen.
    Met elkaar de schouders eronder. We moeten toch ergens beginnen?
    Zie dit als een omslagpunt.

    Give it a chance!

    10
  6. BonaFide 5 april 2019 09:21

    Wat een gezeur en gezeik om de sfeer in ons stadion zeg. Ik was een tv-supporter deze wedstrijd, maar de trommel en de liedjes aan de zijde van Heracles heb ik lang gehoord. Totdat er, jawel, een goal viel. Dit was net voor rust en dat valt bij iedereen zwaar. Heracles kon zich na rust niet herpakken, wat resulteerde in een terechte 0-3 (Heracles had het betere van het spel. Zonder gevaarlijke momenten; de kansen waren duidelijk voor Willem 2). Wie verwacht er bij een 0-3 enige sfeer? Ik in ieder geval niet. Supporters, vooral in Almelo, willen vermaakt worden. Je krijgt fans in zo’n nuchtere uithoek pas mee als je goed voetbal speelt of in ieder geval strijd levert. Beide viel tegen. Als iemand verwacht dat de fans in Almelo sfeer gaan maken voordat de spelers sfeer op het veld laten zien, dan heeft diegene een flink probleem. Sinds de terugkeer in de Eredivisie hebben – op een aantal uitzonderingen na (terugkeer Eredivisie en jaar van nieuwbouw stadion) – fans nooit het voortouw genomen t.o.v. de spelers; de spelers moesten het doen. Dit krijg je ook echt niet meer terug, behalve als je alleen nog maar fanatiek publiek en tifosi uit wilt nodigen. En daar kan ik heel simpel in zijn: onze aanhang is niet groot genoeg om dan het stadion vol te krijgen. Het elftal van Wormuth moet het dus doen. Niet wij. Ga dus alsjeblieft klagen bij de personen die daar enige invloed op heeft: de voetballers. Nuchtere supporters vinden het niet terecht dat je voor flink veel centen domme fouten maakt en daar niet van lijkt te leren. Wij zijn verwend geraakt, dat klopt, maar dat is tegenwoordig de aard van het beestje. Live with it.

    4
    5
  7. 1903 v2 5 april 2019 08:48

    Op dit fora worden de tifosi en de jongerengroep van tifosi, gioventu, aardig ‘afgezeken’. Ik zou vanuit deze twee groepen wel eens een statement danwel reactie willen over hoe zij erover denken, en wat hun opinie is m.b.t sfeer in ons stadion. Nu is er namelijk alleen maar geluid van een kant, en ik denk dat de tifosi dit aardig anders ervaart en geluid vanuit de andere hoek ook zal relativeren, waardoor er minder wrijving en spanning zal zijn tussen tifosi, gioventu en andere supportersgroeperingen die er zijn bij Heracles.

  8. sjefke 4 april 2019 23:45

    Ik reageer hier zelden maar naar aanleiding van afgelopen wedstrijd en een paar daarvoor…..Wat was de sfeer toch dood afgelopen wedstrijd tot de Goal van Kuwas viel. Elke supporter kreeg opeens een stroomschokje van de pacemaker om te gaan zingen en er leven in te brengen. Kan dat ding niet afgaan bij het begin van de wedstrijd? Zit zelf altijd met een groep bovenaan in vak R. Wij lopen als groep wel is een lied te starten
    ( Na 5 Halve Liters ) om er wat van te maken. Maar wordt 9 van de tien keer toch niet opgevangen door de rest van de supporters wat begrijpelijk is als vakkie R. Hopelijk ligt er voor volgend seizoen een oorlog stilte in vak Q en komen de oude tijden terug. Afgelopen wedstrijd heb ik 71 Minuten lang alleen een trommel gehoord en dat moet toch niet.

    Come one Boys maak er wat van!
    Zaterdag 3 punten en lkkkrrr naar de klootn met z’n allen.

    7
    1
  9. toeterroeperd 4 april 2019 16:29

    laten ze eerste de vlaggen en doeken maar goed wassen want er zitten vlekken van vorig jaar en jaar ervoor in..
    tied veuir stadionbrede sfeeracties mannen!!

    3
    10
  10. Tim 4 april 2019 16:24

    Oei en daar legt Juffrouw Janny de vinger op de zere plek.. Nogmaals, volgens mij is dit een mooie kans voor Raymond Alfons om dit op te pakken.. Leg hier aan de voorkant 3/4 weken werk in, praat met mensen, zorg dat er budget vrij komt vanut Heracles voor sfeeracties, haal die achterlijke regels van vak 74 eraf…

    De club is in alles zo goed bezig, dit moet hoog op de agenda staan.

    15
    2
  11. Juffrouw Janny 4 april 2019 16:20

    Vak 74 is ooit ontstaan door het samenvoegen van Almelo Frontline, BTE, Groep Nijverdal, Oale Gekk’n enz. enz.
    Ze hebben zich toe het privilege verworven dat ze vooraan op het staanvak (Q) mochten plaatsnemen in hun eigen privé vak. Direkt achter de goal.
    Als je zo’n prominente plaats op de tribune opeist, dan moet je er ook vol voor gaan. In het begin(eerste seiz. Na de verbouwing) ging het geweldig. Toen had je een strakke scheiding. Had je geen pasje, dan kreeg je geen toegang. Vak 74 bepaalde wat er gebeurde.
    Tegenwoordig lijkt het wel of iedereen plaats kan nemen in ’74. Hierdoor is niet langer’ 74 de groep die het bepaald op het vak maar is er een groepje tifosi die het heft in handen probeert te nemen.

    Niets ten nadele van de jonge groep, ze doen echt hun best, maar het lijkt of ze door een grote groep mensen niet echt gewaardeerd worden. Als deze gasten wat zingen, zwijgt de rest. Heft de rest een lied aan, proberen de tifosi dit weer te overstemmen. Dit komt de sfeer niet ten goede.

    Nu kan ik niet de vinger op de zere plek leggen wat er is voorgevallen in vak 74 (stadionverboden/onenigheid?) maar het zou voor de club beter zijn als oude tijden weer herleven.
    Laten de TopBoys van weleer de koppen eens bij elkaar steken om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Het is nu tijd om oud zeer te vergeten en opnieuw te beginnen. Ook vanuit de club Heracles zelf. Ik neem aan dat hun er ook baat bij hebben dat er een voetbalsfeer in het stadion hangt. We moeten weer Terug naar de basis. Terug naar waar we ooit sterk in waren. Terug naar de tijd dat tegenstanders weer met knikkende knieën naar Almelo komen (en dan niet vanwege het kunstgras.)
    Vroeger was men bang om naar Almelo af te reizen. Tegenwoordig wordt er in Nederland om ons gelachen omdat we vocaal niet meer de baas zijn in eigen stadion.

    De club Heracles heeft laten zien eredivisie waardig te zijn. Daar horen eredivisie waardige fans bij. Dit moeten wij met ons allen realiseren. Dat is onze verplichting als fan. Niet alleen Vak 74, niet alleen de Tifosi en niet alleen Vak Q, maar met ons allen zijn wij Heracles!

    26
    1
  12. Janalb 4 april 2019 15:51

    Henk,
    Sorry maar wat boeit het ons dat FCT het zooitje uit Hengelo weghaald. Hengelo wil niet meebetalen aan de schulden en gelijk hebben ze. Het mooiste is nog dat er in de krant stond dat De regio Twente wel wil profiteren van de GROTE CLUB maar er niet aan meebetalen als ze tot hun strot in de schuld zitten.
    Ik hoop dat FCT er uit komt zonder dat het de burgers van Enschede klauwen met geld kost.
    Laat de rijke sponsoren maar over de brug komen.
    Ajuus

    9
    1
  13. toeterroeperd 4 april 2019 15:30

    gewoon een leeftijdsgrens instellen 16-18+ minimaal.
    maar dan ook de kids uit 74 weg 1lijn trekken hierin!

    12
    1
  14. J99 4 april 2019 14:14

    We gaan voor een reorganisatie van Q! In het oude stadion toen ik nog een jonge aap was kwam je Q niet eens binnen. Niet via de trappen en als je dacht slim te zijn om via boven te lopen stond er altijd wel iemand die zei: Wat doe je hier? Nu loopt elk joch Q op en staan ze 90 minuten lang te Snappen, Appen, Live gaan.. De meeste weten niet eens wie er op het veld staan…

    We hebben zat potentie op gebied van sfeer, een stavak waar je de keeper letterlijk op zn hakken staat. Daar zijn genoeg clubs stik jaloers op, maar we doen er zo weinig mee.

    Wat mij betreft komen er twee goede hekken en maken we Q echt een gekkenhuis!

    24
  15. Alex 4 april 2019 13:18

    sorry, laatste woord dient te zijn ” gecontracteerd “.

  16. Alex 4 april 2019 13:14

    Wat betreft Dos Santos het volgende : een kennis van mij uit Alkmaar heeft altijd beweerd dat hij, en vele andere AZ- fans speciaal voor Dos Santos naar het stadion kwamen. Hij liet in de beginfase hele goede dingen zien en vooral zijn snelheid gecombineerd met z’n techniek maakte hem een gewilde speler. Gaandeweg de tijd is daar de klad ingekomen en niemand bij AZ begreep zijn terugval . Hij werd steeds minder opgesteld en een seizoen later zat hij constant op de bank.
    Daarna heeft hij enkele wedstrijden voor Sparta gespeeld in de strijd om degradatie. Ook daar kon hij geen potten breken.
    Toch denk ik dat dit alles te maken heeft met vertrouwen. Indien de trianer deze speler gewoon eens een aantal wedstrijden laat staan en hem niet vol propt met allerlei opdrachten , dan denk ik dat het zo maar zou kunnen dat Dos Santos weer zijn oude ritme kan oppakken. In de bais is het een goede balvaardige speler, want anders had AZ hem nooit gecontrac

    8
    2
  17. Janal 4 april 2019 13:09

    We hoeven ook geen spelers van Dortmund te halen. De 2. Bundesliga is sterk genoeg voor ons Nederlanders, daar is vast wel wat goeds te halen maar dat weet FW ook wel.

  18. Santos 4 april 2019 11:42

    Kan iemand mij uitleggen wat de TS ziet in Dos Santos.

    Deze speler heb ik sinds 1 september!!!!!!!!!!!!!!!!! nog niet op één passeerbeweging of voorzet kunnen betrappen. Maar hij mag elke wedstrijd invallen. Ik zie GEEN ENKELE toegevoegde waarde, of traint hij zo goed? Als dat zo is zou ik heb laten trainen en niet in een wedstrijd laten invallen. Wat een DRAMA-speler.

    14
    3
  19. Hans 4 april 2019 10:38

    @Piele…. Drost en v Nieff staan volgend jaar nog onder contract, net als zo’n dos Santos en Sama….kom je in de zomer dus helaas niet vanaf.

    6
    1
  20. Janalb 4 april 2019 10:22

    Geen slecht idee om nog een paar Duitsers te contracteren, zijn in ieder geval harde werkers en luisteren naar de trainer🇩🇪

    7
    2
  21. Pielle 4 april 2019 09:53

    Volgend seizoen direct afscheid nemen van Droste, Drost en van Nief. Willen we stabiele subtop/middenmoot worden dan hebben we niks aan deze spelers. Ik las net nieuws bij voetbalbond dat Willem ll zich richt op huurlingen van Duitse topclubs zoals Dortmund. Dan komen wij mooi aanzetten met spelers van Lotte en Preussen Munster. Misschien langer kijken dan je neus is bestuur van Heracles?

    6
    6
  22. Heraclied43 4 april 2019 09:52

    Wanneer we winnen is er (gelukkig) altijd een groot feest! Maar wanneer er verloren wordt door onze zwart-witte strijders zijn de meeste supporters al richting de uitgang.. Met name de fanatieke aanhang achter de goal, waarvan er ongeveer 1/4 deel fatsoenlijk blijft staan om de spelers te bedanken voor de strijd of hun ontevredenheid over de wedstrijd te uiten richting de spelers. Weglopen voordat ze er zijn, en bij winst vooraan staan, zo hoort het niet. Kleine moeite om even te wachten toch?!

    19
    2
  23. Henk 4 april 2019 09:50

    Gem enschede eist terugkeer teainingscomplex naar enschede ipv in hengelo. Heeft gevolgen voor de gezamanlijke opleiding?

    1
    4
  24. Heraclied43 4 april 2019 09:41

    Wat een haat op de jongens van Tifosi.. Ze zingen weliswaar ingewikkelde liedjes, maar ze proberen wel de gehele wedstrijd de club te steunen. Moeten die jongens dan het voorste gedeelte van vak Q gehoorzamen? Waar merendeels alleen maar ‘liedjes’ richting de tegenstander vandaan komen.. Of het welbekende ‘Don’t take me home’ wat een prachtlied is voor de darts.. Er staan honderden fanatieken achter de goal, waarvan de meesten de schuld bij 25/30 man Tifosi neerleggen. Het wordt tijd om allen achter de goal eens in de spiegel te kijken!

    15
    2
  25. John 4 april 2019 08:39

    Jongens onze sfeer is niet meer goed behalve bij top wedstrijden hz kunnen wij niet als Willem ii (stilburg) nou ik denk nie meer aan stilburg 90 minuten lang eruit gezongen

    4
    2
  26. Sjon 4 april 2019 06:46

    Als ik evert ten napel was zal ik een fan pagina starten van isak.

  27. Juffrouw Janny 3 april 2019 22:18

    Deels met jou eens @Jord, een kleine maar
    Normaal neemt de harde kern het voortouw, waarna de rest van het stadion mee gaat doen. Onze harde kern zingt echter zo onverstaanbaar en er zingen er op Q zo weinig mee dat de rest van het stadion het niet eens meekrijgt. Verder weet werkelijk niemand meer waar ze over zingen. Daarnaast overstemmen ze hun gezang ook nog eens met nodeloos gertommel. Daar hoef je echt niet 90 minuten op te slaan voor sfeer.
    Dit probleem is niet uniek bij Heracles. Dit hoor je bijna bij iedere club die het stadion vergroten. Duurt een tijdje om elkaar weer te “vinden”.
    Harde kern moeten dus de aanjagers zijn…. De rest volgt vanzelf.

    11
    3
  28. Jord 3 april 2019 21:32

    Voor iedereen die klaagt over de sfeer: Wat breng je zelf bij aan de sfeer in het stadion? Als je zelf 90 minuten lang 100% achter de club staat mag je pas wat zeggen vind ik. Als je zelf niet de volle 100% geeft, moet je ook niet gaan zeuren.

    De continue sfeer komt momenteel inderdaad van maar 20-30 man, maar dat zijn niet de mensen die hier op hafc alleen maar lopen te zeuren over de sfeer….

    Je mag het met me oneens zijn, maar ik vind dat je pas over sfeer mag ‘zeuren’ als je er zelf een goede bijdrage aan levert.

    16
    4
  29. Stulanowski 3 april 2019 20:33

    Ik denk wel dat als pröpper het hele seizoen had gespeeld dat we echt een veel beter seizoen hadden gespeeld tot nu toe. Je kan niet alle fouten aan een man ophangen maar v/d Buijs verdedigt mij toch net iets te vaak als een.oud wijf. Rossmann vind ik daarentegen vrij stabiel.

    8
    4
  30. E 3 april 2019 19:34

    15 ‘man’ die de hele wedstrijd proberen sfeer te maken. Zelfs bij de Graafschap zijn dit er 50…. Nee op dat gebied stellen we niets voor.

    13
  31. Robbert 3 april 2019 19:02

    Ja joh Hans, we hebben er allemaal geen kloten verstand van! Die Isak scoorde o.a. ook tegen Vitesse, De Graafschap (2), Feyenoord en Heerenveen. Nee het is een waardeloze spits en wij hebben waardeloze verdedigers. En als ‘deskundige’ hoor je ook te weten dat verdedigen begint bij de aanvallers als je balverlies hebt.

    8
    3
  32. Remco 3 april 2019 17:50

    Over sfeer gesproken. Er zijn enkele “supporters” die de spelers aan het einde van de eerste helft toch met een fluitconcert het veld af willen laten gaan. Onbegrijpelijk en kansloos. Lekker meelallen als we met 4-0 voorstaan kan iedereen. Juist als het niet loopt moet je je laten horen.

    24
    1
  33. supersubmcsnack 3 april 2019 17:48

    hans het is anders wel ff een huurling van dortmund en loopt 10 uit 10..

  34. Hans 3 april 2019 17:27

    Wat lult iedereen toch over die wereldspits van Willem 2? Tegen 10 man van Fortuna kon die alleen maar penalty’s maken!! Wij hebben gewoon een kansloze achterhoede. Al het hele jaar dramatisch. Komt ook door het middenveld. Eerste 2 goals zijn enorme blunders van Drost en Duarte.

    11
    11
  35. Stadioncheck 3 april 2019 16:22

    Spektakelstuk?
    Volgens mij begon het spektakel pas na de 1-3!?
    Sorry de eerst helft was niet bepaald spektakel, of ik moet een bezoekje Pearl doen!.

    Inderdaad een half uur spektakel was het ,leuk na een (bijna)uitzichtloze achterstand.
    Isak inderdaad klasse apart goed de fouten afgemaakt gepruts van Drost en Duarte.
    En 2x prima assist, jongen word een grote dat staat buiten kijf.
    Maar het verdedigen is ook typisch NLands!
    Kijken naar de bal en de tegenstander vergeten waar die zich naar toe beweegt.

    Ja dan maak je het dat soort spelers ook wel gemakkelijk in het vakantiepark!

    Ons centraal duo houd niet over vind ik, doen hun best dat zekers.

    Maar vind het geen sterkhouders, Czyborra ,Blaswich en Breukers vind een ruime voldoende.

    Maar de rest … laten we zeggen we hebben in diverse seizoenen betere gehad .

    De hoogte op de ranglijst ,soms krijg jet het in de schoot geworpen.

    Als bv de Graafschap de kansen op de lat en de paal schiet ,is het dan lucky of is het dan onkunde?
    Uiteindelijk hebben ze de paal en lat ooit moeten maken anders zal Oost West Noord Zuid de grenzen zijn geweest om te kunnen scoren als richting.
    Dus lucky is het niet , lucky is als er iets onterecht is gekregen wat niet had gemogen voetbal regels.

    Of wij de hoog staan op de ranglijst Ja of Nee!?.
    Ja, ik denk wel op basis van wat ik zie.

    Nee,op basis van:
    Na ruim 90 minuten staat er een uitslag(resultaat) en daar moeten ze het meedoen.
    Dan is …..Als en Maar al weer verledentijd.
    Resultaat is dan een feit.

    Snap trouwens niet dat van de Water niet in kwam Santos kan mij nog niet echt overtuigen , idem Drost…

    Ik zie aankomend seizoen nog aardig wat gebeuren, in onze selectie evaluatie.

    Ze komen en ze gaan,alleen de échte supporters blijven bestaan .Black and White hole our live

    Forza Heracles Almelo

    11
  36. Thomas 3 april 2019 16:17

    Voor aanvang van het seizoen zei de leiding dat een doelstelling was: minder tegendoelpunten incasseren. We moeten vaststellen dat die doelstelling niet zal worden gehaald.
    Een voldoende klassering (tussen 8 en 12) zit er echt nog wel in, dus dan moeten we ook weer niet te veel piepen.
    Zou wel mooi zijn als de trainer van Heracles volgend seizoen wél een poging doet Nederlands te spreken.

    13
  37. heraclassic1961 3 april 2019 15:40

    OME SJAKIE 3 april 2019 15:20 Dan wordt het hoog tijd om het nog eens te proberen.
    Tegen de supportersgroepen zou ik willen zeggen stap over je eigen schaduw heen in het belang van de sfeer en dus in het belang van jullie club Heracles!

    8
    2
  38. Noh 3 april 2019 15:39

    Sommige mensen denken hier soms dat we Barcelona zijn en wel ff winnen en dat invallers meteen hun plek vinden. Zo is het gewoon niet, spelers als onder andere Konings, Van der Water en Dos Santos moeten natuurlijk wel fatsoenlijke minuten maken. We zijn uiteindelijk nog strijdend ten onder gegaan (Door de goeie wissel met Konings en Dos Santos) en hebben gewoon verloren van een niet super goed Willem 2 met gewoon een geweldige spits. Zonder hem had je tegen over een heel ander Willem 2 gestaan. Een paar speler blijven door de mand vallen zoals Drost, waar spelers als Czyborra en Vd Buijs steeds beter worden. We verliezen een keer, kop op en op naar Zaterdag!!

    10
    2
  39. heraclassic1961 3 april 2019 15:28

    Sorry in mijn vorige mail was mijn Nederlands niet helemaal correct.

    Dus bij deze alsnog een verbeterde versie.

    Ome Sjakie. Als ik het allemaal zo lees kan ik twee conclusies trekken.
    Allereerst, in vak Q zitten supporters van “verschillende ” clubs. En ten tweede het wordt hoog tijd dat onze supporterscoördinator Raymond Alfons ingrijpt. Om tafel zitten met alle belanghebbenden lijkt me erg zinvol.
    Hopelijk wijzen na dit gesprek alle neuzen dezelfde kant op.

    7
    1
  40. ome sjakie 3 april 2019 15:20

    dat is iets wat nooit gebeurt dat is al eens geprobeerd naar mijn weten.

    2
    2
  41. heraclassic1961 3 april 2019 15:18

    Ome Sjakie. Als ik het allemaal zo lees kan ik twee conclusies. Allereerst, in vak Q zitten supporters van “verschillende ” clubs. En ten tweede het wordt hoog tijd dat onze supporterscoordinator Raymond Alfons ingrijpt en met alle belanghebbenden om tafel te zitten.
    Hopelijk wijzen na dit gesprek alle neuzen weer dezelfde kant op.

    4
    2
  42. ome sjakie 3 april 2019 15:02

    heraclassic zolang deze tifosiknapen zich blijven afkeren/verzetten tegen de rest van de supporters die ideetjes of willen helpen/eigen sfeeracties op poten willen zetten blijf je de haat tegen deze groep houden.

    5
    4
  43. heraclassic1961 3 april 2019 14:46

    Ome Sjakie. Ieder een eigen sfeeractie in dezelfde wedstrijd lijkt me erg vreemd. Een sfeeractie moet centraal worden gecoordineerd. Dus de reactie van de Tifosi kan ik mij wel voorstellen.
    Dus bespreek dit voortaan met elkaar en maak goede afspraken bijv. kun je als “andere” groepering de voorbereiding van de sfeeractie ondersteunen? Samenwerking betekent vaak meer mensen die kunnen helpen waardoor de sfeeracties groter en imponerender kunnen zijn (zie het spandoek van De Graafschap in hun thuiswedstrijd tegen ons). Kortom samen sta je sterker!

    6
    1
  44. Janalb 3 april 2019 14:42

    Ik ben geen voetbalanaliticus, takticus, voetbaltechnisch stel ik niets voor. Maar ik houd van een goede pot voetbal voor m’n vermaak en ik ben Heracles fan. Nou staan ze hoger op de ranglijst dan ik had durven dromen. Maar……soms denk ik wel eens, waar is die Wormuth mee bezig, waarom heeft hij een superbaan bij de DFB opgegeven om hier te gaan coachen. Ik heb 35 jaar in Duitsland gewerkt en ken de mentaliteit van Duitsers als geen ander op dit forum. FW is een keiharde werker en gemotiveerd zoals zoveel Duitsers maar heb toch mijn twijfels over de manier waarop hij onze ploeg iedere week weer het veld instuurd. Wij hebben geen voetballers in dit land die kritiekloos alle beslissingen van de trainer accepteren.
    Waarvan akte.

    5
    2
  45. Frans up 3 april 2019 14:34

    Lees ik, dat Heerenveen Dalmau wil. Ik zeg onzin, Heerenveen kan niet op eigen kracht het seizoen afmaken. Wout Droste dat zou kunnen.

    5
    1
  46. J99 3 april 2019 14:33

    Willem II zorgde voor de sfeer gisteren. Jong & Oud, Man & Vrouw. Waarom kunnen wij dat alleen in uitpotjes in kleinere stadions? Thuis moeten we vocaal de baas zijn.

    12
    1
  47. ome sjakie 3 april 2019 14:11

    het probleem ligt grotendeels bij dit groepje zelf van de tifosi hulp van anderen waarderen ze ze en willen ze niet:voorbeelden genoeg oa tegen twente thuis wilden ze niet dat anderen een eigen sfeeractie op poten zetten. onder het mom van:je had het aan ons als tifosi moeten vragen.
    maar ook vragen ze niet om hulp als er bv een grote sfeeractie gepland staat. hun ego is groter dan het clubbelang lijkt het momenteel..

    8
    1
  48. meelezer 3 april 2019 12:42

    heb de afgelopen dagen hier veel gelezen over de ‘slechte’ sfeer in q/het stadion. Sta zelf nu een aantal jaar in q en heb me gisteren voor het eerst geërgerd aan de tifosi. Vind het knap dat ze de hele wedstrijd bezig waren, maar voor mij werd het al snel ‘white noise’, een achtergrond geluid en het zette mij niet meer aan tot meezingen. Soms even een pauze en er dan met z’n allen een lied uit knallen werkt naar mijn idee beter en sfeerverhogender. Daarnaast hekel ik de kritiek dat het publiek alleen na het scoren/bij voorsprong achter de club gaat staan. Het heeft naar mijn gevoel meer te maken met een wisselwerking: laat het elftal goed voetbal, passie en strijd zien, dan kan het van het publiek geluid en sfeer verwachten, ook al staan ze achter. Na de 1-3 was die strijd weer te zien op het veld en konden we daar ook in meegaan.
    Dat is mijn gevoel bij de sfeer van de wedstrijd van gister.

    12
    2
  49. heraclassic1961 3 april 2019 12:41

    SFEERENDE VINGER 3 april 2019 11:41

    Laten we elkaar nou niets verwijten. Wij hebben MET ELKAAR maar 1 belang en dat is de spelers van ONZE CLUB ondersteunen. KORTOM ALS JE SUPPORTER VAN HERACLES BENT HEB JE ALLEN HETZELFDE DOEL.
    Dus niet tegenwerken maar samenwerken!!

    16
    4
  50. sfeerende vinger 3 april 2019 11:41

    Is het kindervak verplaatst naar het ‘sweer’vak Q? De sweer is er niet beter op geworden sinds die kinderen met zwarte truien er bijstaan.

    10
    4
  51. heraclassic1961 3 april 2019 10:42

    ROBBERT 3 april 2019 00:13

    Ik kan me wel vinden in jouw wedstrijdanalyse.

    Mijn analyse van het huidige seizoen is dat de grootste tegenstander van dit Heracles, Heracles zelf is. De meeste wedstrijden die we verloren was niet te wijten aan het feit dat de tegenstander beter was. De oorzaak waren meestal persoonlijke fouten van de Heraclieden. Zo ook gisteren tegen Willem 2. De eerste 2 doelpunten waren te voorkomen zijn geweest door naar de simpele oplossing te zoeken in plaats van naar de moeilijke.
    Bij het 2e tegendoelpunt bijvoorbeeld had Duarte de bal terug kunnen spelen op een Heraclied (Czyborra?) die bij hem in de buurt stond. In plaats daarvan hield de Duarte de bal te lang vast waardoor er geen afspeelmogelijkheden meer waren en hij gedwongen werd om een fout te maken.
    Verder stond het verdedigend ook niet altijd goed. Dat Isak zo goed speelde lag aan het feit dat hij veel te veel ruimte kreeg. En als hij eenmaal die ruimte krijgt is hij moeilijk af te stoppen. Waarom niet vanaf minuut 1 een strakke mandekking? Pas in de eindfase toen we 1-op-1 gingen spelen werd Isak korter gedekt. De persoonlijke duels verloor de jonge speler dan meestal op fysieke kracht. Persoonlijk vind ik ook dat we af moeten van het idee dat we achterin in de ruimte moeten dekken. Daar hebben we het type spelers niet voor. Een gebrek aan wendbaarheid en snelheid van onze centrale verdedigers heeft ons al teveel doelpunten gekost. Dus voortaan spelen met een voorstopper die de spits van de tegenstander kort dekt en uitschakelt met daarachter een stopper die de gaten dicht en als extra slot op de deur fungeert.
    Overigens dat we weer 4 doelpunten tegen krijgen is niet alleen de oorzaak van de verdedigers. Wat hier al meerdere keren terecht is opgemerkt is dat de controlerende middenvelders te weinig tegenhouden waardoor de verdediging te vaak en te lang onder druk staat. Osman en Merkel zijn niet het type controlerende middenvelder die we nodig hebben. Te langzaam, te flegmatiek en te weinig duelkracht. In deze denk ik met weemoed terug aan Pelupessy en Monteiro die wel de drive en onverzettelijkheid hebben die we nu missen. Dus waarom geen Duarte of Jakubiak op deze positie? Dat het contract met Jakubiak is opgezegd vind ik persoonlijk dan ook niet zo slim. Als hij weer 100 % fit is kan hij mijns inziens prima de positie invullen van CMV.
    Ten slotte nog 1 punt van kritiek. Dalmau staat nog te vaak onnodig buitenspel doordat die te weinig oog heeft voor zijn positie in het veld of doordat die eenvoudigweg te langzaam terugloopt na een afgeslagen aanval.
    Uit het bovenstaande verhaal blijkt dat er nog een hoop te verbeteren valt. Maar het belangrijkste punt dat veranderd moet worden is dat er meer met het hart moet worden gevoetbald. Met opportunisme bereik je soms meer dan met het zogenaamde berekende voetbal (zie De Graafschap als goed voorbeeld). Soms denk ik dat het hele elftal met de handrem erop speelt. Met uitzondering van Czybora dan. Dus vanaf zaterdag tegen NAC, ALLE REMMEN LOS!! WE HEBBEN TEN SLOTTE NIETS MEER TE VERLIEZEN MAAR NOG ALLES TE WINNEN!!!

    15
  52. Juffrouw Janny 3 april 2019 10:16

    Hoi @Tom,
    Juffrouw Janny is onderweg naar Italië. Morgenavond zit ze op de tribune bij Atalanta Bergamo tegen Bologna. Waarschijnlijk kan ik daar wel sfeer vinden.
    Fijn dat je me naar nog niet eens 1 dag al mist.
    Liefs Juffrouw Janny

    9
    4
  53. Hans 3 april 2019 10:06

    Dalmau heeft ook nog een jaar optie,dus tot 2021.
    Onbetaalbaar voor het armlastige heerenveen.

    12
  54. ome sjakie 3 april 2019 09:39

    @tom de sfeer is gewoon kut jalala liedjes 2-3zwaaivlaggenb en wat bandieris nou nou als dat sfeer moet zijn..
    als er andere liederen ingezet worden beginnen de kleuters van tifosi er doorheen te jodelen/bleren.

    12
    2
  55. Sjon 3 april 2019 09:38

    Als dalmau die overstap maakt dan gaat hij eerder achterruit dan vooruit

    14
    2
  56. Folkert 3 april 2019 09:25

    Aangezien Sam Lammers in de zomer in principe terugkeert naar PSV en er vanuit het buitenland getrokken wordt aan Michel Vlap, moet SC Heerenveen in de zomer op zoek naar scorend vermogen op de transfermarkt. Voor de spitspositie zingt in Friesland onder meer de naam Adrian Dalmau rond. De 25-jarige Spanjaard is bij Heracles bezig aan een sterk seizoen en was al vijftien keer trefzeker. Nadeel is dat er voor hem wel een transfersom betaald zal moeten worden, aangezien zijn contract tot 2020 doorloopt.

    vi.nl

    4
    1
  57. Kris 3 april 2019 09:07

    Ik vond ons nog best goed starten. De ballen werden strak ingespeeld en er was ook een stuk controle. Wij hadden twee kansen (Dalmau en Kuwas) en zij eentje (bovenkant lat). Ik vond de ploegen gelijkwaardig, maar op een ontzettend kut moment maakt Drost die fout en sta je toch nog achter. In de tweede helft begonnen we nog niet eens zo gek, maar kom je door weer een fout op 2-0 achter en wordt je even compleet weggetikt. Die 1-3 valt uit het niets, (wel een kwaliteit van Kuwas) en op basis van vechtlust wordt het dan nog bijna gelijk ook.
    Over het algemeen vond ik onze internationals erg matig spelen, met uitzondering van Czyborra. Dat er toch weer wat geschoven werd met posities begreep ik ook niet en Osman is het inderdaad volledig kwijt. Zaterdag maar weer revanche, maar wat zijn wij wisselvallig, ook in de wedstrijd zelf. Dat moet volgend seizoen echt anders.

    12
  58. Alex 3 april 2019 09:07

    Met deze opstelling en instelling winnen we ook niet van NAC.

    11
    3
  59. Tom 3 april 2019 09:06

    Waar is die zeurkont van een juffrouw Janny? Die weet toch alles beter over de sfeer en voetbal.

    5
    14
  60. tim 3 april 2019 08:58

    Echt super grappig dat mensen hier schreeuwen om Dos Santos.. die heeft mij in 20 invalbeurten nog niet 1x kunnen overtuigen met een mooie actie of passeer beweging… echt ongelofelijk.

    25
  61. Foppe 3 april 2019 08:48

    We verliezen van een betere tegenstander. Naast die geweldige spits, loopt daar ook een goede middenvelder, Crowley, dat was de slimme speler op het middenveld. Maar Wormuth moet eens ophouden met al dat gewissel, dat doet het team geen goed. Waarom geen dos Santos of van de water op de vleugel? Daarnaast Merkel en Osman zijn exact dezelfde spelers. En ik zou van Hintum op de plek van van der Buijs neer zetten.

    12
    5
  62. Geert 3 april 2019 08:34

    Off topic, volgens voetbalzone (zij hebben het VI) heeft Heerenveen belangstelling voor Dalmau.

  63. Scout 3 april 2019 07:44

    Als we een tegendoelpunt krijgen dan is het gebeurd met ons. Ons middenveld klopt niet. Merkel en Ozman zijn geen verdedigende middenvelders. We komen daarop te kort. Tijd voor een leider op het middenveld. Eentje die ook het duel aangaat. Propper mag achterin snel terugkomen want alleen Czyborra voetbalt daar goed. De rest is onder eredivisie niveau.

    10
    5
  64. Roy 3 april 2019 07:40

    Eerste 15 minuten voldoende, laatste 15 minuten opportunisme. Dat was de wedstrijd van Heracles.

    Middenveld en aanval gaf niet thuis, daardoor maakten ze het de verdediging erg moeilijk. Willem 2, Isak een klasse apart (spel is volledig op hem afgestemd) met een aantal goede en aantal redelijke spelers om zich heen bij Willem 2.

    Drost, jammer voor ons en jammer hemzelf maar daar is al genoeg over gezegd.

  65. Matthijs 3 april 2019 07:08

    Geef talenten als Van der Water en Dos Santos meer de kans en neem in de zomer afscheid van Drost. Heb je niks aan.

    18
    4
  66. Niek 3 april 2019 07:01

    Hele vreemde wedstrijd gezien. Eerste kwartier dacht ik: “Goh, ze spelen heel gecontroleerd en best aardig”. Maar het zakte daarna helemaal in. Geen beweging meer voorin. Middenveld ging rare dingen doen. Ik vond het achterin nog wel aardig staan. Klinkt gek met 4 goals tegen. Maar die Isak heeft gewoon maar één momentje nodig om een goal te maken. Wat een speler is dat! Knap dat we nog terug kwamen tot 2-3 en 3-4. Zo zag het er de eerste helft niet uit dat het nog 7 goals gingen worden.

    Zaterdag een nieuwe kans om ons te vermaken met goed voetbal! Graag met Peterson ipv Drost. Die voegde weinig tot niets toe daar voorin.

    Owja, Czyborra speelde wel een prima wedstrijd. Als enige diepte in z’n spel. Met een paar prima voorzetten.

    18
    1
  67. Henri 3 april 2019 06:56

    Spektakelstuk??? In jaren niet zo’n waardeloze wedstrijd gezien. Heracles gaf 70 minuten niet thuis, geen tempo, geen aanvalsdrang! Alleen maar balletjes breed in een wandeltempo en grossieren in foute passes. Het leek echt helemaal nergens op. Vooral Osman is het volgens mij helemaal kwijt. Ook snap ik niet dat Drost nog wordt opgesteld, voegt niets toe. Het is nog steeds een raadsel dat Heracles zo hoog staat, het spel is beneden ieder peil. Play-offs hoeven we niet aan te denken, daarvoor ontbreekt te veel…

    26
    4
  68. Noh 3 april 2019 03:51

    We hebben verloren vooral omdat Willem 2 1 echt enorm goede speler in het team heeft. Die gaat de wereld top halen. Maar behalve dat gewoon een paar keer te slecht verdedigd en niet de kansen afgemaakt.. Slecht mannen maar shit happens, dan Zaterdag maar winnen

    13
  69. Robbert 3 april 2019 00:13

    Heb jij zitten slapen Arthur? Willem II doe volop in de aanval ging??? Ik heb Willem II vanaf minuut 1 achteroverhangend zien spelen. Wij mochten op hun helft spelen en het spel in de kleine ruimte gaan maken. Dat konden wij niet omdat ons hele middenveld niet thuis gaf en onze spitsen niet bereikt konden worden. Ja Willem II ging pas aanvallen toen ze met 2-0 voor stonden en wij achterin ruimte moesten weggeven omdat wij de aansluitingstreffer wilden scoren. Wij hebben niet van een goed ( muv Isak) spelend Willem II verloren maar een zwak spelend Heracles en met name onze beste spelers geven vanavond niet thuis! Veel miscommunicatie, verkeerde passes, slordig balverlies en gemakzucht in vooral de 1e helft. Gaande de 2e helft hebben ze door strijdlust zich knap hersteld, echter 4 goals was teveel om in de korte tijd in te halen.

    16
    4
  70. Arthur 2 april 2019 22:56

    Even een reality check: Dit elftal presteert uitstekend! Natuurlijk hoopte ik ook aan het begin van het seizoen dat we landskampioen zouden worden. Dromen is niets mis mee. Vandaag werden we gewoon geklopt door een beter Willem II dat vol in de aanval ging. Dit had je kunnen zien aankomen, omdat we het ook altijd al moeilijk hadden met Excelsior toen Adrie Koster daar actief was (een bijzonder onderschatte trainer in mijn beleving). Daarnaast was hun spits exceptioneel goed. Overigens super knap dat we bleven strijden en uiteindelijk toch ook weer drie keer scoren. In alle eerlijkheid denk ik dat dit Willem II meer in Europa te zoeken heeft dan wij en dat is geen schande! Wij staan op een heel mooie plek, we hebben veel mooie wedstrijden gezien, we hebben prima spelers gehaald…Persoonlijk zie ik niet zo waarom de trainer bepaalde spelers zo veel kans geeft (of anderen zoals van der Water juist niet), maar aan het eind van de rit doen we het prima👍🏻

    13
    8
  71. Janalb 2 april 2019 22:53

    Willem II is een goede ploeg en de echte dyhards dachten dat we deze pot wel even in de zak zouden steken.
    Echter, geen man overboord, we staan lekker in het linker rijtje en ik verwacht wel 3 punten tegen NAC. Over de kwaliteit van onze club kom ik later nog op terug, maar ik heb niet voor niets de stand in het linker rijtje genoemd.
    Wormuth is geen slechte trainer maar ook geen goede trainer, halfwas. En als we bij de laatste 4 hadden gestaan was Herr W. Al weer terug naar de Bundesrepublik.

    6
    8
  72. Kelvin b 2 april 2019 22:49

    Heracles was veelste bang ballen wat niet aan kwamen hele tijd achter uit voetballen. Het leek er niet op verdediging is gewoon drama meen ik echt en jesper is helemaal niks mooie. Speler voor keuken kampioen afscheid van nemen wat is die jongen. Slecht niet meer op stellen nooit meer gratis opgehaald bij Groningen nu ook gratis de voor deur uit bij polman

    17
    2
  73. Eltee1977 2 april 2019 22:36

    Verdedigend niet al te best, maar als de wil om te winnen ontbreekt is elke wedstrijd lastig. Thuis mag je je niet zo laten wegspelen. Ik moet wel zeggen dat die Isak een klasse apart is….vooral van hem verloren vanavond ! Zaterdag maar weer de drie punten in eigen huis houden !

    20
    1