Heracles blijft met lege handen achter in De Kuip

13 april 2019

Heracles Almelo heeft de uitwedstrijd tegen Feyenoord met 2-1 verloren. In een wedstrijd, waarin de Heraclieden een half uur lang tegen tien man speelden, werd uiteindelijk toch verloren door een benutte penalty van Steven Berghuis.

In de eerste helft leek Heracles wat angstig. Het voetbalde wel mee, maar het kon niet gevaarlijk worden voor de goal van Feyenoord. De Rotterdammers, die ook wel eens betere wedstrijden gespeeld hebben, kwamen wel op voorsprong. De 1-0 was tevens de ruststand.

De tweede helft begon goed voor Heracles. Een goede voorzet van Kristoffer Peterson werd in de 47ste minuut innen getikt door Jesper Drost. Hierna waren beide ploegen aan elkaar gewaagd en het spel leek wat meer open te worden. In de 64e minuut kreeg Jörgensen rood. De spits van Feyenoord trapte oliedom na op Tim Breukers. De VAR zorgde ervoor dat hij de juiste straf kreeg: rood.

Na de rode kaart kreeg met name Dalmau dotten van kansen. De eerste was één op één op keeper Kenneth Vermeer, die door de goalie gestopt werd. De tweede was een kopbal die naast ging.

Lange tijd leek het erop dat het bij 1-1 zou bblijven, maar in de 82 minuut kreeg Feyenoord een penalty. Een dubieuze, want zoveel gebeurde er niet. Rossmann zou Botteghin vastgehouden hebben, maar of de penalty in deze vorm ook aan de andere kant gegeven zou worden, is nog maar zeer de vraag.

Steven Berghuis maakte de penalty koelbloedig af, waardoor Feyenoord optimaal profiteert van de misstap van AZ tegen ADO. Heracles blijft door de nederlaag op de zesde plaats staan.

78 reacties

Geef een reactie

  1. Foppe 18 april 2019 18:17

    Ik begrijp de verplaatsing, maar waarom niet beide rondes door geschoven. Dus het programma handhaven en dan allebei verplaatsen. De huidige aanpassing zorgt voor competitie vervalsing. Er is maar 1 club die er beter van wordt, Willem 2. Voor een aantal kan het nadelig uitpakken.

  2. Robbert 18 april 2019 17:51

    Nu het speelschema in aangepast spelen wij onze laatste wedstrijd van dit seizoen op woensdag 15 mei uit bij PSV. Kunnen wij dan mede bepalen wie er kampioen gaat worden 🤔 Als we dan al geplaatst zijn voor de play-offs dan wordt het eenvoudig voor de gloeilampjes. Zijn we niet geplaatst en PSV is al uitgeschakeld voor het kampioenschap ja dan wordt het een mooi potje😳

    6
    1
  3. heraclassic1961 18 april 2019 15:51

    BLACK&WHITE 17 april 2019 20:13

    Hoop veel supporters aan te treffen met een Heracles-shirt. Hiervan zijn er in de loop der jaren veel van verkocht. Met het mooie weer van a.s. vrijdag is het tijd om deze weer uit de kast te trekken. Kortom het is weeeeeer SHIRTJESDAG!!

    15
    2
  4. Jeroen 18 april 2019 13:20

    https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/874612/roda-goalgetter-gevolgd-door-eredivisieclubs-waarom-zou-dat-niet-kunnen-.html

    Heracles zou geïnteresseerd zijn in Mario Engels. Zou in mijn ogen een prima vervanger zijn voor Dalmau, mocht hij weggaan. 24 goals bij een middelmatige ploeg als Roda JC is zeer netjes. Ben benieuwd!

    12
    2
  5. JeffreyP 18 april 2019 13:14

    Die kneuzen welke bij het minst of geringste lopen te fluiten moeten inderdaad opstappen. Kanslozen.

    Echter had dit denk ik meer te maken met de onbegrijpelijke wissel Dos Santos -> Drost (de lamme voor de blinde ) i.p.v. specifiek gericht op Drost.
    Dos Santos mag 10x invallen zonder resultaat terwijl Van der Water op enkele minuten na nooit een kans krijgt.

    15
    3
  6. MathijsK 18 april 2019 13:03

    @ 1903 V2;

    Ajax krijgt in dat geval een CL ticket voor de groepsfase van volgend seizoen. Nr 2. in Nederland speelt nu voorronde, deze plek zou in dat geval dan gaan naar de Nr 3. en zo schuift alles een plekje op.

    Winst CL voor NL is dus inderdaad een bonus plek met de kans dat je 3 ploegen in NL de CL in krijgt..

    Bovenstaande is met nadruk op kans aangezien ik AZ of Feyenoord daar (naar mijn mening) niet goed genoeg voor zijn.

    2
    1
  7. Foppe 18 april 2019 12:56

    Wormuth heeft reactie op Droste. Vind het goed dat Wormuth dit doet, maar hij mag Droste ook wel vragen, zich iets anders op te stellen tegenover de supporters. Ik hoor dat hij arrogant is.

    6
    2
  8. BonaFide 18 april 2019 12:01

    @1903 V2: Naar mijn weten niet. Het verandert niets aan de overige plaatsen. Wel is het zo dat we momenteel op plek 11 van de coëfficiëntenlijst van de UEFA staan. Dit zorgt er o.a. voor dat de bekerwinnaar van seizoen 2020-2021 zich direct voor de groepsfase van de EL plaatst.

  9. Stulanowski 18 april 2019 08:13

    Stel Ajax mocht de CL winnen, dan krijgen zij idd wel een directe CL ticket. Maar ik weet niet wat voor invloed dat heeft op de competitie.

  10. 1903 v2 18 april 2019 08:01

    Als ajax nog veel verder komt komt er dan een extra EL league ticket voor de Eredivisie vrij?

  11. Black&white 17 april 2019 20:13

    Top initiatief van dat supportersplein 👍.
    Hoop dat er veel opkomst is vrijdag.
    Zelf ben ik er ook bij 👍

    14
    1
  12. Juffrouw Janny 17 april 2019 16:08

    @Tim,
    Jammer dat jij het persoonlijk trekt. Voor mijn gevoel (en dat kun je ook in vorige berichten van me lezen) probeer ik juist iedereen te benaderen. Mijn reactie was dus niet persoonlijk naar jou, maar een oproep naar alle heracles fans. Ik probeer dus ook niets recht te lullen want ik sta achter de woorden die ik typ.

    We moeten het nu met elkaar laten zien.
    Ik zou graag zien dat iedereen er weer energie in steekt. (Neem een voorbeeld aan de tifosi, niet altijd even mooi, maar wel 90 minuten passie voor de club) . Ik probeer alleen maar te prikkelen.(vandaar dat ik in het begin nogal scherp was)

    Als ik echt kon toveren was alles zo geregeld maar helaas.
    Ik hoop dat we vrijdag met elkaar zo’n sfeer creëren, dat Heerenveen tijdens de warming up al voelt dat er in Almelo niets te halen valt.

    17
    1
  13. ome sjakie 17 april 2019 15:41

    ik roep bij deze op aan al die klagers die de sfeer ruk vinden:vanaf het nieuwer seizoen regelen jullie elke wedstrijd de sfeeracties durf te wedden dat jullie niet verder komen dan een zwaaivlag en een lullig klein doekje

    4
    3
  14. tim 17 april 2019 15:25

    @Juffrouw Janny

    Normaal had ik je blind geloofd; enkel de zin:
    “er naar kijken? Of er met elkaar wat aan doen?” doet wat anders vermoeden. Maar leuk dat je het probeert recht te lullen… Mooie tovenaar

    1
    7
  15. Foppe 17 april 2019 15:00

    Heeft de sfeer niet veel te maken met gewenning, of verwenning. We zijn gewend, dat Heracles ere divisie speelt, zich jaar in jaar uit, vrij eenvoudig veilig speelt. We hebben af en toe een uitschieter naar boven of naar beneden, het hobbelt een beetje voort. We moeten weer ergens om strijden, de beker of plaatsing Europa, kortom een prijs winnen zal al geweldig helpen. En ik moet zeggen dat de laatste thuiswedstrijd, de muziek, ook sfeer verhogend was, misschien dat het plein ook gaat helpen.

    11
    1
  16. Juffrouw Janny 17 april 2019 14:47

    @Tim,
    Zie het niet als een aanval, denk dat je mijn woorden ook verkeerd begrijpt.
    Ik probeer alleen zoveel mogelijk mensen mee te krijgen. Aan dit bericht begrijp ik dat jij er iig bij bent, en dat vind ik top! 👍😎

    5
    1
  17. tim 17 april 2019 14:36

    @Juffrouw Janny,

    Als ik dit op deze manier typ op dit forum.. denk jij dan serieus dat ik niet wil dat we er wat aan gaan doen? Wat kan een mens toch vaag zijn………

    2
    1
  18. Arthur 17 april 2019 14:24

    Ik denk dat Ajax zo ver komt in Europa omdat we in Nederland op kunstgras spelen……👍🏻😂

    13
  19. Stulanowski 17 april 2019 11:34

    @tim

    Misschien helpt dit voor in het stadion ook wel. Denk dat als iedereen gezellig onthaald wordt, dat iedereen toch wat losser het stadion in komt.

    13
  20. Juffrouw Janny 17 april 2019 10:33

    @Tim er naar kijken? Of er met elkaar wat aan doen? Iedereen weet het, iedereen merkt het, dus laten we het nu met elkaar gaan doen…. Als vak Q (eensgezind) begint, laten we dan stadion breed volgen!

    17
    1
  21. tim 17 april 2019 10:18

    Het is mij allemaal prima wat er gebeurd rondom het stadion, maar het gaat mij meer om in het stadion.. De sfeer is echt zoo niet normaal slecht bij ons.. dus laten we daar eens naar kijken..

    5
    5
  22. J.H. 17 april 2019 08:35

    Goed en leuk initiatief hoor dat supportersplein. En zoals eerder al gezegd, ook waarschijnlijk voor de sfeer.
    Tegen NAC was de sfeer weer beter, leuke opkomst en ik voelde dat iedereen begreep dat het beter kon en beter ging.

    Hopelijk kunnen we dit doorzetten, en voor 3 punten!!

    17
  23. Jan 16 april 2019 22:02

    Nadat we al beter waren dan Real Madrid, zijn we nu ook beter dan Juventus 😉

    26
  24. Foppe 16 april 2019 19:54

    Robbert, het probleem voor haar is, dat Heracles niet lekt. Alles, bijna alles blijft binnenskamers, en dat is voor haar vervelend, voor iedere journalist. Ze wordt niet echt serieus genomen door Heracles, ik denk niemand van Tubantia. En als je niets te melden en bij de buren is altijd rumoer, dan kun je je daar beter over uit laten. Heracles is in heel veel zaken open, behalve over voetbalzaken. Ze hebben veel geleerd in hun eerst twee tot drie jaar in de eredivisie.jan Smit heeft daar wel eens iets over los gelaten. Hij werd genaaid in het pak, door een andere voorzitter.

  25. Robbert 16 april 2019 19:23

    Voor de heren van de Zwart-wit Podcast, ik vind jullie Podcast uitstekend, onderhoudend en informatief en jullie hebben een goede voetbal visie.

    Het interview met Fardau vond ik wat ‘soft’. Persoonlijk had ik wat kritische vragen van jullie verwacht. Ze stond op het punt om te stoppen in de sportjournalistiek na wat ze bij FC heeft meegemaakt. Vervolgens is ze bij Heracles ‘in een warm bad’ terechtgekomen zoals ze dat zegt. Ik merk er weinig van in haar programma ‘de ballen verstand’. Na wat ze daar mogelijk heeft meegemaakt zou ik geen goed woord voor deze club over hebben. Ik merk dat niet bij haar. Is het haar verboden om af en toe hoog van de daken te schreeuwen dat Heracles een geweldige club is om als journalist te mogen werken? Ik realiseer mij ook dat wij als supporters ook debet zijn aan deze ‘softe’ benadering van haar, want de kritische vragen van ons zijn er niet gekomen. Ze is gast, maar dat wil nog niet zeggen dat je haar niet kritisch mag ondervragen! Als het respectvol gebeurd is dat acceptabel, dat moet zij ook in haar werk doen.

    Natuurlijk is FC uit Enschede een grotere club, krijgen ze meer aandacht en is er veel hommeles daar. Hommeles is tegenwoordig ook nieuws en goed nieuws (zoals bij ons) scoort niet, want scoren moeten zij en haar maatje Ten Voorde. Dat de meute daar maar blijft komen is haar krant, denk ik, ook debet aan. Propaganda is ook een vorm van beïnvloeding. Aan de andere kant moeten we niet vergeten dat Enschede, met 160.000 inwoners, meer dan het dubbele aantal heeft dan Almelo. Met dat aantal inwoners verkopen wij ook 10 tot 12.000 seizoenkaarten.

    Ga vooral door heren, dat wil ik jullie meegeven.

    12
    1
  26. Robbert 16 april 2019 18:20

    Wij zijn het gewoon niet gewend dat hij van 15 tot 16 spelers gebruikt maakt. Ze alleen een kans geeft en zich mogen bewijzen. Als ik nummer 13 of 14 in de selectie zou zijn, zou ik dat prettig vinden. Spelers die echt hogerop willen ( Kuwas, Dalmau en Peterson) zullen hiervan leren, want bij hun eventuele nieuwe club zullen zij de nummer 13 of 14 worden. Ik vind het wel leuk dat wij een trainer met een andere voetbal visie hebben, als het maar resultaat oplevert. Dat kunnen we niet ontkennen met een 6e plaats en mogelijk meer punten dan vorig jaar. Als het niet goed is moet dat gezegd worden en dat zal de trainer ook doen. Maar tijdens de wedstrijd ben je als trainer gewoon overgeleverd aan goede en slechte dingen van de individuele speler(s) en daar is niet op te trainen. Als alles goed in het ‘ pulletje’ valt kunnen we veel ( zie Ajax thuis) maar we zijn ook in staat om ons volledig voor schut te laten zetten ( o.a Willem II uit). Waren wij, met name in de wedstrijden waar we door de ondergrens zakten, daarin wat stabieler geweest dan stonden wij gewoon op de 3e of 4e plaats. Laten we blij zijn met deze trainer, zijn voetbal visie geeft ons een andere kijk op het spelletje.

    16
  27. Foppe 16 april 2019 14:29

    Robbert, ik vind dat Wormuth gewoon teveel wisselt in zijn basis team. Daarnaast vind ik dat zijn uitspraken, van we staan onterecht zo hoog en we kunnen niet winnen van Feyenoord, misschien in iets andere bewoording, niet passen bij een trainer. Hij mag dit naar het bestuur roepen, prima. Maar niet in de pers. Oke, we staan er goed voor, en dat bewijst zijn gelijk, maar ik heb er een ander gevoel bij. Maar ik blijf de club steunen, kritisch maar wel met passie.

    5
    5
  28. Zwart-Wit de Podcast 16 april 2019 14:17

    Heraclieden,

    De afgelopen week zijn wij enkele kritische reacties tegen gekomen over onze aflevering met Fardau Wagenaar. De reacties op onze podcast zijn tot nu toe eigenlijk louter positief, maar op- en aanmerkingen met een kritische noot zijn ook altijd welkom, hier leren wij alleen maar van. In onze nieuwste aflevering (9) hebben wij een reactie gegeven op het commentaar.

    Met andere vragen/opmerkingen kunnen jullie ons altijd bereiken via onze social media (@zwartwitpod) of door te mailen naar zwartwitpod@gmail.com.

    14
  29. Robbert 16 april 2019 13:38

    De één vindt Wormuth een kloten trainer en de andere geeft hem het voordeel van de twijfel. Win je dan zijn het de spelers, verlies je dan is de trainer de schuldige. Hoe simpel kun je zijn als voetbalsupporter. In de wedstrijden hangt het vaak van toeval, en/of je enige geluk hebt, af. Maakt de spits de uitgelezen mogelijkheid af of krijgen we een twijfelachtige strafschop mee (zoals in Venlo) of er een tegen (zoals tegen Feyenoord). Wat kan onze trainer er aan doen als Rossmann aan een tegenstander zit te trekken en Dalmau een 100 procent kans verprutst? Zeg het maar fans die de trainer neersabelen.

    Als we de play-offs halen heeft de man het super gedaan. Lukt het niet en worden wij nummer 9 of 10 dan heeft hij ook een ruime voldoende gescoord. Hij rouleert wel veel met de spelers moet ik ook wel toegeven, maar mogelijk doet hij dat met een bedoeling. Aan het eind van dit seizoen worden de prijzen verdeeld, dan moet voor hem inmiddels wel duidelijk zijn met welke 11 spelers hij het beste resultaat zou kunnen halen tijdens de play-off wedstrijden. Tijdens de play-offs zal hij weinig aan de basis elf gaan veranderen verwacht ik. We gaan het zien, blijf achter de spelers en trainers staan.

    16
  30. heraclassic1961 16 april 2019 12:31

    MARTIJN1973 15 april 2019 19:00

    De jeugd heeft de toekomst. En zonder aanwas van onderaf heeft de club geen toekomst.

    5
    1
  31. ALBW 16 april 2019 12:08

    Komt iedereen vrijdag naar ons heracles fanplein? Naar mijn mening een leuk en sfeerbevorderend intiatief! Laten we dit met zoveel mogelijk heraclieden een succes maken. (gezellig vooraf een drankje doen lijkt me ook tengoede komen van de sfeer in het stadion)!

    https://www.heracles.nl/nieuws/nieuwsbericht/13041/heracles-almelo-opent-fanplein-bij-thuiswedstrijden-vrijdag-primeur

    18
  32. Martijn1973 15 april 2019 19:00

    Wel even complimenten aan de jonge gasten die weer de hele wedstrijd volle bak gingen met vlaggen liedjes en trommelen zonder trommel. Enorm genoten van jeugdig enthousiasme. En natuurlijk moeten ze nog veel leren maar dat moest ik ook nog op fie leeftijd. Hulde

    23
    1
  33. Frans up 15 april 2019 18:40

    Wat heeft Wormuth dan elders gepresteerd? Volgens mij is bijna overal zijn contract voortijdig ontbonden. Ik vind ook dat hij teveel en onnodig wisselt. Ik mis soms de logica in de wissels. Maar hij krijgt nog steeds, de voordeel van de twijfel.

    5
    8
  34. toeterroeperd 15 april 2019 18:23

    @michiel wormuth nergens iets gepresteerd keerl je lult totale onzin!!
    https://en.wikipedia.org/wiki/Frank_Wormuth

    1
    5
  35. 1903 v2 15 april 2019 18:14

    Jouw argument dat Verbeek ze harder aanpakt is al onzin. Ze trainen over het algemeen 2x per dag, conditie gaat er bij velen flink op vooruit. Tuurlijk heeft Verbeek een ander aanpak, maar denk eerder dat Verbeek licht tov Wormuth dan andersom

  36. Michiel 15 april 2019 17:49

    Vertel mij maar eens even wat er onzin aan is dan?? Volgens mij helemaal niks, of je wil het niet zien of je snapt het ook niet. Dit zijn gewoon feiten wat ik helaas ook anders had willen zien.

    1
    14
  37. Stulanowski 15 april 2019 17:47

    @michiel

    Kan wel een hele comment gaan typen om al die onzin uit jouw comment te ontkrachten, maar denk dat dat weinig zin heeft aangezien je zo iets al reageert. Dus het enige wat ik te zeggen heb is: manmanman.

    11
    1
  38. Michiel 15 april 2019 17:38

    Wormuth is totaal niet tactisch, erger me dood aan hem het hele seizoen al. Wanneer het goed gaat is er niets aan de hand maar wanneer het slecht gaat doet hij niks en veranderd tactisch niks en grijpt ook nooit in. Verschrikkelijk slecht dat zon laptop trainer die nergens gepresteerd heeft nog het nog steeds niet snapt!! Wormuth goodbye, Verbeek meer dan Welkom, harde aanpak voor die verwende Jochies!

    1
    33
  39. BonaFide 15 april 2019 11:46

    @Kris: in jouw woorden kan ik me redelijk vinden. Dat Dos Santos echt wel iets kan met de bal hebben we in zijn eerste jaren bij AZ kunnen zien. Toen kreeg hij vaak genoeg een basisplaats. Mij lijkt het eerder een gevalletje ‘het missen van zelfvertrouwen’, waardoor het er nu niet uit komt. Vandaar ook zijn gangsteruitstraling. Als we hem aan blijven moedigen zie ik er een zeer bruikbare speler in. Drost verzet inderdaad veel werk, maar benadeelt ook zijn medespelers met het pakken van domme kaarten. De drang om zichzelf te bewijzen ligt hoog bij hem. En dat is alleen maar mooi. Op kunstgras is hij een speler die het spel voor ons team kan maken of breken, refererend naar zijn tijd in Zwolle.

    Op bezoek bij Feyenoord zag ik ons goed spelen. De scheids had een moment van Kuipvrees. Dat overkomt de beste (spelers en leidsmannen), met zo’n kolkende massa om je heen. Kan gebeuren. Op voorhand verwacht ik geen punten daar, dus de spanning was mooi meegenomen. Het is een compliment waard dat Feyenoord niet op basis van hun eigen spel van ons kan winnen. De penal mag je volgens de regels geven, want er wordt geduwd en getrokken, maar het contact is voor een mannensport zoals voetbal eigenlijk te licht. Kudos aan het team en door!

    11
    1
  40. dramfles 15 april 2019 10:25

    pimmetje de strafschop was terecht shirtje vasthouden=gewoon een penal waard klaar!!

    3
    10
  41. Kris 15 april 2019 09:30

    Ik vind dat we afgelopen zaterdag een vrij goede pot op de mat hebben gelegd. Het ‘stond’ allemaal best aardig en we hebben niet eens zoveel weggeven. Het is natuurlijk ook geen kinderachtige ploeg waar we tegen moesten. Die rode kaart was terecht, maar voor ons ook een beetje een negatief breekpunt. We speelden toen erg goed en waren duidelijk de bovenliggende partij. Die penal is erg goedkoop, al is het ook niet heel slim van Rossmann. Voor mij was Van Hintum de man van de wedstrijd en ik hoop echt dat we met hem verder gaan. Hij houdt de boel bij elkaar en dat missen we wel. Veel reacties gaan ook over Drost en Dos Santos. Ik vond ze eigenlijk allebei niet gek spelen. Drost verzet erg veel nuttig werk, maar valt niet op. Dos Santos speelde op een voor hem nieuwe plek en deed volgens mij ook wat hij moest doen. Deze jongen kan echt wel wat, maar moet ook het vertrouwen krijgen van het publiek. Zijn wanne be gangsta uitstraling helpt hierin voor geen ene meter, maar we moeten hem wel een kans geven. Afzeiken is wel erg gemakkelijk. Op naar vrijdag.

    15
    1
  42. Scout 15 april 2019 08:11

    Wormuth is een prima coach voor ons. Ik moet er niet aan denken dat hij volgende week meedeelt dat hij naar Heerenveen gaat ofzo. Wie willen we dan? Zelfs ten Hag krijgt wekelijks kritiek. Wormuth heeft een zooi aan spelers gekregen. Alles zo’n beetje verkocht en zoek het maar uit. Vervolgens heeft hij hij Merkel en Czyborra geadviseerd. Dalmau is gescout door Nijhuis en de keeper was een tip van Pieckenhagen. De rest heeft flitsende Fledderus binnen gewipt. Oa Van Nieff, dos Santos, Drost, Rossman, vd Water en nog een stel. Wormuth heeft kwaliteit binnen gehaald en traint op de goede manier. Je ziet het id thuiswedstrijden en de 2de helft bij de Graafschap en Feyenoord. Maar het zijn de slappe (luie) Hollandse spelers die niet elke wedstrijd diep kunnen gaan zoals tegen Ajax. Geef daar nu niet de trainer de schuld van. Dat we nu 6de staan is zijn verdienste en de rest is amateurisme bij Heracles. Misschien dat Gilissen meer te bieden heeft.

    20
    1
  43. Pimmetje 15 april 2019 07:10

    Wanneer we uit tegen Feyenoord na 80 minuten nog op 1-1 staan en geveld worden door een onterechte strafschop en wanneer we met nog 4 wedstrijden te gaan op de 6e plek staan, terwijl de plek 8-12 het doel was, dan zeg ik HULDE!!!!
    Laten we stoppen met dat gezeik over Wormuth en zijn opstelling.
    Zijn keuzes hebben ons tot hier gebracht.
    Nogmaals HULDE!!!!!!!

    26
    1
  44. anoniempje 14 april 2019 21:31

    Laten we als supporters eens normaal doen tegen elkaar. We zijn voor dezelfde club, willen allemaal het beste. En hoe dat gebeurt, daar mag je het best over oneens zijn met elkaar. Maar elkaar uitschelden, intimideren, bedreigen. Het is te treurig voor woorden. Iedereen support op zijn of haar eigen manier. Alles wat ik vraag is respect. Of je nou 16 bent of 60. Laat elkaar in z’n waarde. Een eigen mening hebben is altijd ok. Discussie is top. Bedreigingen zijn sneu. Laten we proberen een eenheid te zijn en support je club zoals jij wil. En leef en laat leven.

    26
  45. Robbert 14 april 2019 18:20

    De uitslagen van dit weekend waren, muv Willem II, voor ons niet verkeerd. Winst tegen Heerenveen en Excelsior is m.i. voldoende voor de play-offs. Verder heeft Willem II nog een bekerfinale te spelen, daar zullen ze straks ook op gefocust zijn en daardoor, daaraan voorafgaande, wel punt(en) verspelen.

    15
  46. Robbert 14 april 2019 15:12

    Ach de play-offs halen zou al heel mooie zijn. Deelnemen is van belang, omdat dit op termijn ook meer aan tv geld zal opleveren en wat recette. Winnen van Heerenveen en Excelsior en 1 punt bij de kaasboeren of de gloeilampjes is dan voldoende. Maar mogelijk hebben we aan 51 punten genoeg.

    15
    1
  47. Sjaak trekhaak 14 april 2019 14:26

    Drost(ondanks goal niet gezien) van nief,sama hopelijk zo snel mogelijk weg doen als je stappen wilt maken.Van hintum aub altijd in het centrum van het begin.Waarom de spelers eruit halen die een doelpunt of assist kunnen geven?Als er een kans was om te winnen was dat gisteren gemiste kans.Meeste penalties tegen en dode spelmomenten hopelijk gaan ze daar eens naar kijken.Ach hopelijk een paar potjes met play-offs,Europa maar niet in niet genoeg voor.

    4
    3
  48. De Videoscheids 14 april 2019 14:04

    Prof. Wormuth, snap je dat wij jou niet snappen?

    5
    15
  49. Stadioncheck 14 april 2019 13:54

    De var is er vooral gehaald voor de grote 3.
    Zie penalty wat Ajax krijgt tegen Excelsior belachelijk.;
    En dei van Heracles is idem belachelijk omdat vast houden in slow motion is opgenomen(mind fuck lijkt het nog wat..

    Toch knap van een scheids die natrappen niet ziet, terechte rode kaart ( ja de VAR kon er niet onderuit)!. De gehele kuip kon het al zien van, reactie supporters in de kuip. Alleen het trio naaiers wou het gewoon niwet zien.
    Des te knapper dat amper aan het shirtje contact wel ziet.

    Wat ca 10x minimaal per wedstrijd voorkomt!

    Als het anders om was geweest dan had die PIPO die floot het natuurlijk het niet gezien ,en ook de VAR niet opgetreden.

    Bedenk wel dat het geen zaal voetbal is.

    En vast houden shirtje trekken mag van mij best, Als het maar niet in het overdreven is , zoals Letschert die nooit een 11 meter tegen krijgt.

    Zo krijg je willekeur ,en oneerlijkheid

    Of je fluit gewoon shirt vasthouden in 16 meter pingel .
    Dan ben je van dat gezeur af.

    krijgen we handbaluitslagen waar trouwens fysiek veel meer mag terzijde .

    Ik vond het geen pingel waard als je er een slow motion voor nodig hebt zegt het al genoeg.

    We hebben uiteindelijk verloren op basis matige eerste helft.

    En van de Water mag van mij gerust eens vanaf de basis elf starten een stuk gretiger dan Peterson en Kuwas.

    Zet Kuwas op 10 en van de Water op Kuwas zijn plaats krijg je gelijk meer diepte in je spel zo moeilijk is voetbal toch niet!.

    10
    2
  50. Robbert 14 april 2019 13:53

    Het probleem is niet de overtreding op zich, maar het inconsequent bestraffen daarvan. De ene scheids laat doorspelen en de andere legt hem op de stip. En als je naar de internationale wedstrijden kijkt wordt er nooit voor deze overtreding van Rossmann gefloten. Het is ook nog vaak zo dat je als kleine club meestal de klos bent. De verdediger van ons moeten ook gewoon slimmer z

    11
    2
  51. Black&white 14 april 2019 13:47

    Ik denk dat we wormuth een beetje moeten leren kennen in zijn uitspraken (misschien wil hij het eens uitleggen?)
    Zelf vind ik hem altijd erg correct overkomen bij een interview.
    We hebben aan het begin van het seizoen veel nieuwe spelers erbij gekregen en een nieuwe trainer.
    Ik vermoed dan ook (ook gezien ons budget) dat de doelstelling voor dit jaar weer tussen plek 8 en 12 ligt? Dit hebben we dus behaald en het is knap waar we staan.
    Dan mag je dingen proberen en vaste spelers rust gunnen (aldanniet taktisch).
    Aan het eind van het seizoen weten we waar we staan.
    Ik vind het dit eerste jaar een enorm succes met wel veel ups en downs.
    Wellicht worden we volgend seizoen of het seizoen erna wat stabieler als er niet teveel spelers vertrekken.

    17
    2
  52. Jan 14 april 2019 13:14

    Almelo
    Even inhakend op jouw reactie, het is gewoon dom. Rossman moet nu na 30 wedstrijden en meerdere penalty’ s tegen toch weten dat je niet meer aan shirts moet trekken. Aks de scheids het niet ziet, ziet de VAR het wel.

    5
    6
  53. Almelo 14 april 2019 13:06

    Ik snap die boze reacties op de var niet. Door de var krijgt feyenoord een (terechte) rode kaart. De penalty wordt gegeven door de scheidsrechter, en niet door de var! Rossman trok licht aan het shirt van de tegenstander, wat volgens de regels een overtreding is. Daarom kan de var niet ingrijpen. Overigens vind ik het absoluut geen terechte strafschop.

    11
    2
  54. Jan 14 april 2019 12:38

    Gait.
    Ik ben het volkomen met je eens. Hij keepte een perfecte wedstrijd. 1 slechte uittrap, 3 balcontacten later, en de bal ligt in het net. Helaas. Hij heeft ook 3-4 doelpunten voorkomen. Al met al een ongelukkige wedstrijd van ons Heracles. Met een beetje meer geluk en we hadden een mooi resultaat kunnen boeken. Jammer. Op naar het volgende seizoen. Als het net zo mooi als deze word teken ik ervoor.

    8
    2
  55. Hans 14 april 2019 12:28

    Stulanowski…da’s 10 jaar geleden, we mogen ambities tonen, ook in de kuip.
    En als je een half uur tegen 10 speelt moet je er iig op klappen en lef tonen.
    Vindt zelf dat de trainer vaak rare dingen doet…nu weer zo’n uitspraak ‘ik geef de scheidsrechter een 10’.

    6
    5
  56. Stulanowski 14 april 2019 12:13

    Dus wij hebben 45 punten omdat 2 ploegen het zogenaamd slecht doen? Sommige zijn toch echt het spoor bijster hier, wat een gezeik. Had je je 10 jaar geleden voor kunnen stellen dat mensen vandaag de dag boos zouden worden als je 2-1 verliest bij Feyenoord.

    12
    2
  57. Foppe 14 april 2019 11:39

    Wij doen het goed, omdat Heerenveen en Groningen ondermaats presteren, anders niet. En we moeten nog oppassen dat Groningen en Willem 2 niet ons voor bij gaan.. maar tov onze begroting doen we het dan nog steeds perfect.

    4
    9
  58. RemcoM 14 april 2019 11:20

    Onze trainer is geen topper , maar toch presteren we het hele seizoen al rond de 4e t/m 6e plek op de ranglijst….dan doet hij toch wel iets goed.
    En dat met nieuwe spelers in het team die ook nog moesten wennen.
    Dan doet hij het echt wel goed , maar kan hij vast ook wel beter.

    14
    2
  59. Foppe 14 april 2019 11:09

    Wormuth is taktische niet sterk. Vreemde wissels. Een overtal moet je gewoon uitspelen, veld breed houden en de bal rond laten gaan. Nee bij ons gaan ze de bal bezorgen, Merkel was daar het beste in. Ik heb heimwee naar Bosz en Verbeek. Ik heb al vaker opgemerkt dat Merkel en Osman teveel van het goede is. En gauw van der Buijs er in , naast van Hintum.

    2
    18
  60. Henk 14 april 2019 10:51

    Kan heracles niet trainen in hengelo? Andere clib als samenwerking partner zoeken. Gewekdig toch?

    2
    13
  61. Tante Sjaan 14 april 2019 10:19

    Die trainer van ons is nog niet zo’n topper!

    4
    18
  62. Gait. 14 april 2019 10:12

    Blaswich kan dan wel een prima wedstrijd gekeept hebben,maar de 1e goal was wel het gevolg van zijn slechte uittrap,waardoor de verdediging niet goed stond.Kijk de wedstrijd er maar op terug.Dit is wel een punt waar hij eens flink mee aan de gang moet.Verder een prima Keper naar mijn mening.

    7
    5
  63. Arthur 14 april 2019 09:57

    Ik vond de wissels wederom wat vreemd. Waarom Konings pas zo laat? Waarom zowel Peterson als Kuwas er af?

    Maar goed; de 2-1 is gewoon een cadeautje van de scheids. Het was gewoon een mannelijk duel en een strafschop vond ik veeeeel te zwaar gestraft. Ik ben het er mee eens dat dit soort strafschoppen alleen gegeven worden in het voordeel van Ajax, PSV en Feyenoord.

    Ik snap de negativiteit trouwens niet zo; het was verder een prima uitwedstrijd. Ik vond Heracles aanspraak maken op een punt en misschien nog wel meer.

    Ik baal er wel van dat Berghuis ons ALTIJD weer de das om doet😂 Of hij nou voor Twente, AZ of Feyenoord speelt…hij scoort gewoon ALTIJD tegen ons😒

    9
    1
  64. Juffrouw Janny 14 april 2019 09:04

  65. Roel 14 april 2019 08:55

    Ik heb me geweldig gestoord aan Dos Santos… vele foute passes… geen bal die aankwam… en dan laat onze coach hem staan en wisselt Kuwas en Peterson…!!!
    Sja dan ga je met verlies terug de bus in…!!!

    8
    8
  66. toeterroeperd 14 april 2019 08:48

    leeg uitvak?

    1
    10
  67. Brinkster 14 april 2019 08:33

    Leeg uitvak en lege handen op het veld. Helaas verloren. Tegen Heerneveen dan maar winnen.

    2
    14
  68. toeterroeper 14 april 2019 01:13

    dabney dos faal mag wat mij betreft permanent op de tribune plaatsnemen!!

    14
    7
  69. Rono 14 april 2019 00:19

    1e helft was slecht ,2e helft hadden we punt verdiend, knap toch tegen feyenoord. Feyenoord speelde weliswaar met 10 man maar wij ook, heb DOS santos niet gezien. Snap werkelijk niet wat we met die sparta-afdanker doen. Blaswich man of the match. Jammer dat hij die onterechte strafschop niet stopt. Dalmau ook nog grote kans, had die moeten maken. 2e helft biedt perspectief.

    14
    3
  70. Vak d 13 april 2019 23:59

    Domme wissels

    6
    7
  71. Marco 13 april 2019 22:59

    Oja LUCKY FEYENOORD heet dat. En de VAR moet oprotten

    12
    4
  72. Foppe 13 april 2019 22:51

    Koja, jij moet echt naar een oogarts. Dat was geen penalty, zelfs Feyenoord supporters zeggen dat. En onze trainer, ik neem hem niet meer serieus. Wat een slap gelul van die vent.

    9
    9
  73. Jans 13 april 2019 22:43

    Eerste helft niet best, op basis van de tweede helft gelijkspel zeker verdiend m.i.
    Penalty veel te makkelijk gegeven, Feyenoord speler wankelde al voordat ik dacht Rossmann hem aanraakte, dus onterecht.
    In tegenstelling tot anderen ( en dat zal altijd zo blijven ) vond ik Merkl wel goed spelen want op zijn positie is balverlies tegen Feyenoord haast dodelijk, zie eerdere westrijden met de fouten van enkele middenvelders.
    Kortom donders jammer.

    12
    2
  74. Koja 13 april 2019 22:36

    Penalty was terecht, onnodige en domme overtreding. We hebben net te weinig klasse in ons team om tegen 10 man de overwinning te pakken. Niks mis mee, verschil in budget en mogelijkheden.

    5
    26
  75. Joop 13 april 2019 22:34

    Filosoof Wormuth en een lafhartige VAR! Maar goed, zo zijn ze destijds ook kampioen geworden. Hulde

    6
    4
  76. Marco 13 april 2019 22:31

    1-1 was terecht geweest. Dankzij blaswich blijven we in de wedstrijd. Die penalty is zo belachelijk makelijk gegeven. Jammer maar helaas. Vrijdag Heerenveen maar met een kater naar huis sturen.

    18
    2
  77. Jan 13 april 2019 22:30

    Buiten dat, wel gewoon genaaid door de var. Penalty was een goedmakertje voor de rode kaart, een kadotje.

    17
    3
  78. Jan 13 april 2019 22:28

    Blunder van wormuth. Met een beetje lef laat je Kuwas en Peterson staan en wissel je dos santos en drost voor dalmau en konings, al helemaal na die rode kaart

    17
    13