Heracles Almelo en ADO Den Haag hebben in een doelpuntrijk duel de punten gedeeld in Almelo. Het werd 3-3 in het Polman Stadion. Vooral in de eerste helft gebeurde er veel en bij rust was het al 3-2. Voor Heracles scoorde Willie Overtoom twee maal uit een penalty en Ninos Gouriye.

Heracles begon sterk aan de wedstrijd. Bosz koos weer voor drie verdedigers achterin en kreeg via Everton Ramos da Silva al direct een schotkans. Uit het niets kwam ADO toch naar tien minuten spelen op voorsprong. Het was een knullig doelpunt uit een vrije trap van Danny Holla. Onder druk van Kenneth Omeruo werkte Lerin Duarte van dichtbij de bal in het doel. Totaal tegen de verhouding in kwamen de bezoekers op voorsprong. Daarna ging het snel met het scoreverloop. De Belgische arbiter Christof Dierick gaf maarliefst drie penalty’s in de eerste helft. Na 20 minuten spelen kreeg Heracles een penalty en wist Willie Overtoom de gelijkmaker te benutten. Niet veel later ging de bal aan de andere kant op de stip. Danny Holla schoot ADO Den Haag weer op voorsprong. Een memorabele eerste helft waarin niet veel later weer een penalty werd gegeven. Het was moeilijk bij te houden. Binnen het half uur mocht Willie Overtoom opnieuw van elf meter aanleggen. Hij verzuimde niet en schoot de 2-2 binnen. Heracles bleef daarna de betere ploeg en wist na dik een half uur al weer het net te vinden. Nu was het geen penalty, maar schoot Ninos Gouriye de 3-2. Diezelfde Gouriye miste even later een enorme kans op de 4-2. De rust bleef 3-2 voor de Heraclieden.

In de tweede helft ging Heracles op zoek naar de beslissing in de wedstrijd. Kansen kwamen er voor Ninos Gouriye en Thomas Bruns. De Heraclieden vergat ADO Den Haag echt pijn te doen en daardoor bleven de bezoekers in de race voor minimaal een punt in Almelo. Een dik kwartier voor tijd kreeg Heracles het deksel op z’n neus. Een vrije trap van Danny Holla werd van richting veranderd en belandde ongelukkig in het doel: 3-3. Daarna drong Heracles nog wel aan, maar miste het de daadkracht. Ook ADO werd af en toe met uitvallen nog gevaarlijk. Het bleef 3-3 naar 94 minuten spelen, maar een overwinning  zat er zeker in deze avond voor Heracles!

Sponsoren

Reacties (43)

Reageer nu!
ilonk 09:16 5 oktober 2012

@eduard. Over armenteros en paljic heb je gelijk, maar effie doet het niet zo slecht. Hij werkt tenminste wel hard dat kun je van samuel de acrobaat niet zeggen en over paljic hij is geen verdediger, maar linkshalf(verkeerde scouting dus). Laat hem de strijd aangaan met duarte.




0



0
eduard 00:52 5 oktober 2012

We hadden ook meer punten gehad als Gouriye en Bruns elke keer vanaf de start maar waren opgesteld. Deze spelers horen gewoon in de basis. Hebben heel wat moeten doen om zich te bewijzen, ook na goed gevoetbald te hebben werden ze de volgende wedstrijd gewoon weer als reserve opgenomen. Wie anders moeten bij Heracles de doelpunten maken, er is er buiten deze 2 geen een die kansen kan benutten.( behalve dan by penalties) Maar laat ik er maar over ophouden, een ding is zeker, Bosz inzicht wordt eindelijk beter. Duurt niet lang meer, dan worden deze 2 jongens basisspelers ,waar ze ook recht op hebben. Spelers als Everton, Samenteros, Paljic, deze horen op de bank thuis , komen nu veel te kort. Vallen elke wedstrijd door de mand, maar worden telkens weer opgesteld. ( Wie is er nu blind ?) Laaste wedstrijd was Bruns zelfs de beste van het veld. En Gouriye ook laten staan niet wisselen, is echt de beste aanvaller die we hebben,is sterk, staat goed op de been, goed schot. alles wat ik hier beschrijf over hem, dat heeft geen andere aanvaller van Heracles. Tegen Zwolle , please trainer, doe deze 2 in de basis, anders zie ik Heracles echt van Zwolle verliezen. Ook Dorda moet spelen, was niet slecht de laatste wedstrijd. We zullen wel zien wat er gebeurt.




0



0
Manon 20:16 4 oktober 2012

@ Bo Malone

Er is sinds de terugkeer in de Eredivisie van PEC Zwolle, meerdere malen door bestuur en de trainer van PEC Zwolle aangegeven dat zij graag net zoals Heracles met bescheiden middelen willen overleven in de Eredivisie. Dus wat dat betreft heeft ilonk gelijk.

Toch denk ik dat dit niet een specialere wedstrijd is voor PEC Zwolle dan elk ander duel in de Eredivisie.
Ze zullen dit jaar de puntjes bij elkaar moeten sprokkelen en tegen wie zij dat doen, maakt voor hun echt niets uit.




0



0
Bo Malone 11:32 4 oktober 2012

Dat ze bij Zwolle spreken over derby wil helemaal niet zeggen dat het daarom dé wedstrijd van het jaar is, dat geldt eigenlijk meer voor de wedstrijden tegen Willem II omdat die club veel meer een concurrent voor Zwolle is. Voor Zwolle is dit gewoon een wedstrijd waarin ze punten denken te kunnen pakken.

@ ilonk
Lijkt me niet dat ze bij Zwolle naar Heracles kijken zoals bij Heracles naar Twente. De verschillen tussen Heracles en Zwolle zijn vele malen kleiner dan die tussen Heracles en Twente.




0



0
ilonk 23:44 3 oktober 2012

Ik vind zwolle helemaal geen nare club. Ik hoop dat ze erin blijven alleen tegen ons moeten ze verliezen. Eageles is weer anders. En tuurlijk is het voor hun belangrijk. Ze willen in de toekomst net als ons worden in de eredivisie en voor hun is deze wedstrijd net als wij de wedstrijden tegen twente zien.




0



0
Rickie 22:58 3 oktober 2012

Pff bij Zwolle is dit wel de wedstrijd van het jaar, een derby word het genoemd, nare club ….




0



0
Redactie 22:39 2 oktober 2012

Korte voorbeschouwing online! http://www.peczwolle.org




0



0
Andere Hans 18:16 2 oktober 2012

Weet iemand hoe het Marko V. gisteravond is vergaan?
Hij is in de 2e helft ingevallen maar ik ben zeer benieuwd hoe zijn knie het heeft gehouden.




0



0
hsupporter 12:01 2 oktober 2012

als er onenigheid is tussen beleidsbepalers en supporters is een eerste stap om met elkaar in gesprek te gaan.
Als je het er toch niet mee eens bent, of zoals ik eerder gelezen heb dat er schorsingen zijn, misschien een overweging waard om niet meer mee te gaan met uit wedstrijden.
Niet leuk maar wel effectief.




0



0
Qlimax 23:04 1 oktober 2012

Hallo, wie van jullie gaat naar zwolle en heeft een plekje over in de auto?
Ik wil namelijk ook graag maar buscombi is uitverkocht en heb zelf geen auto.
Mocht iemand me mee willen nemen, mail dan even naar:
gangofoutlaws@gmail.com

Alvast bedankt! Groeten bram




0



0
Chris 17:33 1 oktober 2012

Uitstekende 1ste helft, 2de helft minder helaas. Overtoom weer goed in vorm, Bruns 1ste helft top, Rienstra prima, Dorda prima, Gouriye erg doelgericht, Te Wierik goed, Everton ook goed.
Pedro komt toch wat tekort in mijn ogen. Viel ook niet gelukkig in. Castillon wel redelijk ingevallen. Armenteros wel de betere voetballer vind ik, moet toch gaan lukken dat hij gaat scoren.
Quansah nog steeds ongelukkig helaas. Hopelijk krijgt hij snel weer vorm weer te pakken, want normale Quansah is voor Heracles van grote waarde. Moet vooral wat rustiger worden en wat minder onbesuisd de duels ingaan.
Hopelijk trekken ze lijn vd 1ste helft door, dan kan het priam seizoen worden.




0



0
Hany 15:03 1 oktober 2012

@ugur
Everton kwam gister toch een paar keer prima zijn man voorbij, quansah heeft behoorlijk wat ballen er tussen uitgevist, dorda vond ik ook prima, maar neemt best veel risico met zijn slidings en had misschien wel rood moeten hebben met die sliding van achteren. Zeker de eerste helft vond ik ze uitstekend spelen.




0



0
Roberto 12:25 1 oktober 2012

Waar ik niemand over hoor:
Te Wierik krijgt een gele kaart bij de strafschop. Waarom Beugelsdijk en Omeruo niet? Die kregen er eind 2e helft pas 1 en hadden er dan af gemoeten of in ieder geval met minder risico moeten spelen. Verder vind ik de wissels wederom niet slim. Die is zo makkelijk voor de tegenstander. Waarom niet eerst Castillion bij Armenteros waardoor je verwarring schept. En 10 minuten later evt Pedro als dat niet werkt.




0



0
Ugur 22:41 30 september 2012

Ik vond dat we gewoon snel in de tweede helft de 4-2 moesten maken. Dat gaf ik al snel aan anders wist ik dat ze zouden scoren want ADO heeft me best verbaast ze zijn super snel in de omschakeling. Ze hebben daarbij heel veel snelle spelers en tikken zonder aan te nemen, dit betekent dat zij een echte team zijn en wij nog steeds niet. Pedro met zijn slechte voorzetten, Everton die minder snel is dan voorgaande jaren en daarbij niet eens een man meer voorbij kan lopen, Overtoom met zijn slechte vrijtrappen en corners(wel goede penalties nemen!), Armenteros die weinig te zien is en wat doet hij eigenlijk op veld? Dorda vind ik veel beter dan Paljic en verdient wel een basisplaats. Daarbij hou ik van snelle spelers zoals Bruns! En Gouriye verdient voor mij ook een basisplaats, komt heel makkelijk zijn mannetje voorbij. Duarte heeft nog steeds niet zijn vorm van vorig jaar maar kan heel goed verdedigen, Quansah zie je laatste tijden heel erg weinig of hij maakt onnodige blunders. Pasveer heeft de laatste tijden cruciale reddingen gebracht en punten opgeleverd voor ons, echter wat kan hij aan onze zwakke verdediging doen? Meeste van de tegendoelpunten komen door de verdediging. Rienstra is heel erg kalm en dat is een speler die we juist nodig hebben, wordt over paar jaar heel goed. Al met al we zijn nog geen echte team! En daarbij merk ik dat sommige spelers tekort komen




0



0
gerwin 21:10 30 september 2012

laat er ns iemand een fatsoenlijke hoekschop nemen die zijn pas waardeloos bij heracles net zo als vrije ballen net buiten de 16, ik kan me er dood aan ergeren dat die ballen elke keer in de muur komen verschrikkelijk, en die hoekschoppen altijd net te laag bij de eerste paal bij de fjes krijgen ze m nog beter voor




0



0
Sjaak 19:14 30 september 2012

Ik wil 2 dingen zeggen over gisteren. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat hun 3 vrije trappen krijgen, waarvan er 2 in gaan en uit 1 een penel komt en wij alles in de muur of over schieten. En dan zwijg ik nog over de corners. Speel je gisteren een redelijk goeie wedstrijd, maar als je zo verdigid met standaard situaties ga je nergens winnen. Maar Willie en Bruns vond ik weer goed spelen. Ook Rienstra en Dorda speelden goed. Moet zeggen dat Castillion ook goed inviel gisteren. Nu moet er niet verloren worden van Zwolle anders sta je weer in de buurt van de streep.




0



0
Leo 17:47 30 september 2012

@kruk

Dan zal het wel een heel andere groep zijn waar ik me aan ergerde……………




0



0
kruk 17:37 30 september 2012

Leo er wel eens over nagedacht dat deze jongens veel jonger zijn, plus het feit dat er nooit een sssst gebaar vanuit ons zal komen! De spreekkoren sissen wij net zoals anderem eerder ook altijd af! Je schrijft mijn precieze beleving in jou stuk… misschien snap je ons beter dan je denkt




0



0
Leo 17:31 30 september 2012

@kruk,

Ik heb ondertussen al 10 jaar met het vrouwtje waar jij het over hebt en dat is zeker niet de reden dat ik niet meer naar uitwedstrijden ga,anders was ik wel eerder niet meer meegegaan…… Ik moet eerlijk bekennen dat jij met 1 of 2 andere jongens jaren lang meegaat, maar het grootste deel gaat pas mee sinds Heracles succes haalt, dat is gewoon een feit! Ik ga niet meer naar uitwedstrijden omdat het in het vak de laatste jaren niks anders is dan gooien met ziektes en als het even tegenzit,dan raken de meesten door het dolle heen en kan er bij Heracles niemand meer iets goed doen…….. Als er iemand anders in het vak sfeer probeert te maken hoor je bte-ers sssst roepen, omdat de sfeer daar moet beginnen en aan die dingen stoor(de) ik me mateloos. Sta achter je club, ookal zit het tegen!!!! Helaas zie ik dit niet terug bij de bte…..




0



0
kruk 16:37 30 september 2012

@leo

Dat jij hier op reageert zegt genoeg! Kreeg jij geen vrouwtje en hield alles op? Als je zon grote boy bent weet je dat vele bte ers waaronder ik, al jaren meegaan, ook toen we onderin de 1e divisie stonden!

Voor alle anderen met negativiteit, loop eens na een van ons toe, en ga een gesprekje aan, maar niet laf posten onder anoniempje op een internetsite!




0



0
ALBW 15:41 30 september 2012

ik vindt het onzin om hier te gaan roepen dat we de bte niet gemist hebben. de sfeer was gister dan nog wel goed maar ik heb heelveel respect voor de inzet die bte altijd heeft. het is nu makelijk praten om na 1 wedstrijd te zeggen dat we de bte niet missen. als we echt van bte afwouden hadden er al eerder mensen op moeten staan in plaats van te wachten tot ze een keer wegwaren.

ik ben het ook niet altijd met de bte jongens eens maar we moeten gewoon samen achter ons heracles gaan staan. met alle zwartwitten tegen de rest!! ipv tegen elkaar. wij zijn de mooiste club van Nederland, probeer dat dan ook gezamenlijk te laten zien!




0



0
Kremer 15:40 30 september 2012

Pfff sommige mensen snappen er hier helemaal geen flikker van. Het gaat ons niet om Heracles de rug toe te keren. Het gaat om de beleidsbepalers bij Heracles. Die verneuken al jaren(voor ons de echte voetbalsfeer). Waarom zijn er zoveel mensen uit het verleden(Rembrandt tijd) niet meer bij Heracles? Juist, omdat er geen eenheid meer is. Normaal gesproken reageer ik niet eens op deze site maar kan me nu niet inhouden. Kom al sinds ongeveer 1993 bij de club. Maar zoals het nu gaat schaam ik me kapot. Een harde kern? Pfff, lijkt wel een carnavalsvereniging als ik de foto’s er soms op na sla. Nee de eenheid en het saamhorigheid wat enkele jaren geleden mij een meerderen echt aantrok, is er niet meer.

Heracles wordt een beetje een Heerenveen/AZ clubje. Helaas.




0



0
Leo 14:22 30 september 2012

Jongens kom op, de bte komt net kijken sinds we in de eredivisie zitten,volgens mij zijn die jochies erbij gekomen in het kampioensjaar. En maar pochen dat ze al jaren meegaan naar uit en thuiswedstrijden……. Ik ga de laatste 2 jaar niet meer mee naar uitwedstrijden,omdat ik me dood erger aan het kinderachtige stoere gedrag van deze groep en maar stoer doen dat ze al zolang meegaan….. In de eerste divisie tijd heb ik in 10 jaar geen uitwedstrijd gemist, maar toen heb ik ze niet gezien hoor! We hebben af en toe met 12 man in een uitvak gestaan en verloren wedstrijd na wedstrijd,maar geen bte jochie gezien hoor! Dus mensen, kom alsjeblieft niet met die domme reacties dat ze al zolang meegaan, dat is absoluut niet zo. Het zijn 1e klas succes supporters,die steen en been klagen als het even tegen zit!




0



0
ilonk 10:57 30 september 2012

@henkuh. Rkc en ado kun je gewoon gelijk tegen spelen. Ado wordt onderschat. Ze zijn erg goed dit seizoen. Uit gewonnen van heerenveen en ook een punt in arnhem en gelijk tegen ajax. Alleen ondanks dat we de eerste wedstrijden niet goed speelden had castillion die bal moet maken tegen rkc en onze acrobaat de 4 100 procent kansen tegen vvv en je had nu 11 punten gehad en had je in het linkerrijtje gestaan, maar goed kan je niet meer terugdraaien. Er zit in ieder geval een stijgende lijn in en als we die vasthouden komt het helemaal goed.




0



0
hans 10:39 30 september 2012

Henkie ,ado,vitesse,rkc,feyenoord en az noem ik idd een redelijk zwaar programma.of denk je dat we real madrid zijn.




0



0
Henkuh 10:11 30 september 2012

@ilonk

Zoek de “10 verschillen” eens in jouw verhaal en dat van de mijne………




0



0
ilonk 10:02 30 september 2012

@henkuh. VVV en rkc hebben we 2 punten laten liggen inderdaad alhoewel rkc uit nog wel lastig kan zijn, maar thuis tegen vvv hadden we al met 4-1 de rust in moeten gaan. Ado is een hele goede ploeg die heel hoog gaat eindigen en dan hebben we nog az, vitesse uit gehad en feyenoord thuis. Mijns inziens hebben we nu 4 punten te weinig gehaald door het missen van teveel kansen en een beetje een stroeve start. Nu de tactiek is verandert en bruns speelt gaat het veel beter en zullen de overwinningen wel komen. alleen de acrobaat mag er straks uit als castillion beter wordt.




0



0
Henkuh 09:53 30 september 2012

@hans

ADO, VVV, RKC, NAC noem jij zwaar ? Hier hebben we juist dure punten laten liggen (op NAC na dan !).




0



0
hans 09:48 30 september 2012

We hebben ondanks ons zware programma exact evenveel punten als verleden jaar.en dat met een nieuwe ploeg met veel geblesseerden.




0



0
rono 09:11 30 september 2012

Mis bij de sfeer wel de spandoeken/vlaggen, ook bij opkomst, kale boel. Goede 1e helft, hadden dikker voor moeten staan. Vreemd dat het 2e helft met zelfde team ineens niet meer loopt, geen vloeiende aanval meer gezien. Nog maar steeds 1 keer gewonnen, is te weinig. Kunnen schijnbaar maar 1 helft goed spelen, of de 1e of de 2e, das grote verschil met vorig jaar




0



0
almelo 08:53 30 september 2012

En even ter vergelijking,onze buurtjes troffen gisteren voor het eerst een ploeg uit het linkerrijtje ……..daar waar wij al 5 keer een linkerrijtje ploeg hebben gehad.zo slecht doen we het niet.en er wordt hier wel heel slecht over bte gesproken.dit zijn wel de boys die er uit en thuis altijd bij waren in goede en slechte tijden.deze jongens dragen de club in hun hart.schaam jullie om zo af te geven.bah .




0



0
almelo 08:22 30 september 2012

Laat voor het gemak even niemand vergeten dat ado compleet blessure vrij was en wij met vuicevic,vijnovic,davidson,koenders,schenkeveld en veldmate nog steeds erg veel belangrijke mensen missen.daarom denk ik dat als ook wij compleet zijn onze selectie sterker is.prima wedstrijd overigens.




0



0
Gait 07:55 30 september 2012

De Bte heeft zich gisteren heel duidelijk in de eigen vingers gesneden niemand heeft ze gemist dat was duidelijk. En veel voor de club doen in hun vrije tijd? Echt wel leuke acties gehad maar ook onze club veel schade aangebracht en daar hoor je ze niet over. Vind het prima dat ze er niet waren echte supporters late de club niet in de steek. Gisteren stond er een nieuwe groep op voor de sfeer dus bte kom maar gewoon niet weer niemand zal jullie missen




0



0
Bjorn 03:02 30 september 2012

@ Robbert, Marko en Henk.

Jammer dat jullie zo gaan praten over de BTE. Die jongens zijn er zon beetje elke wedstrijd en doen genoeg in hun vrije tijd voor Heracles. Ik geef hun groot gelijk dat ze vandaag afwezig waren, want het slaat ook nergens op waarvoor de club hun een stadion verbod willen geven.




0



0
Peter 01:40 30 september 2012

Het wachten is nu uiteraard weer op een BTE lid die ‘dreigt’ ermee te stoppen na deze zinloze reacties hier. Toegegeven de BTE heeft de afgelopen jaren veel gewerkt aan alles wat ook maar een beetje met sfeer te maken heeft, op verschillende manieren. Hierin zijn ze weldegelijk succesvol geweest. Maar het kinderachtige gedrag om een wedstrijd te boycotten, terwijl ze helemaal NIETS meer zijn dan een andere supporter op Q/R of welk ander vak dan ook, zet de beste heren en voornamelijk de naam BTE behoorlijk voor paal.
Verder denk ik niet dat we er te lang over door moeten gaan, want dan denken de desbetreffende personen dadelijk ook nog dat ze belangrijk zijn.
Over de wedstrijd, tja.. een overwinning had er vandaag ingezeten. Maar dat komt allemaal nog wel goed. Met ons spel, onze (mits fit) selectie en een goedgevulde bank kunnen we prima meedraaien voor plek 9 t/m 13.




0



0
Bennie 01:13 30 september 2012

Iedereen zit hier op de site te zeuren op de bte, maar er wordt vergeten dat niet alleen de bte bij de commissie-stadionverboden namelijk ook andere supporters. Vroeger toen we nog bekend stonden als een club met een fanatieke supporters stond de “harde kern” nog voor elkaar klaar, dit heb ik al sinds misschien 2 jaar na de promotie niet meer gezien. Tegenwoordig is het beeld wat geschetst wordt over onze club een kleine familie club waar alles altijd leuk en aardig moet zijn en waar de eenheid ver te zoeken is. Het doet me zeer om te zeggen, maar als je kijkt naar twente bij vak-p staat men tenminste wel klaar voor elkaar als er wat aan de hand is. Ik ben zelf niet van de bte, sta zelfs geen eens in vak-q ben een gewone supporter uit vak-c die al meer dan 20 jaar bij heracles komt, maar begin me steeds meer te schamen ten opzichte van mijn club!




0



0
Btnee 00:29 30 september 2012

Volgens de bte site waren zij het zat, nou niemand heeft ze gemist vandaag en vak q en de rest lieten zo blijken de bte zat te zijn. Die zelfverklaarde supersupporters die altijd de regels aan de laars denken te kunnen lappen zijn even flink op de koffie gekomen vanavond. Dus BTNEE weg ermee hahaha. Hulde voor Drakie en de rest van de sfeermakers, doorgaan




0



0
henk n 00:23 30 september 2012

Hallo watjes van BTE heb julie helemaal niet gemist,integendeel zelfs was een stuk gezelliger.Een echte supporter.




0



0
Marko 23:54 29 september 2012

@oelie

Nee maar ff serieus, jullie “boycotten” deze wedstrijd omdat er stadionverboden zijn uitgedeeld omdat er buiten de verplichte combi is gereden en/of dat er aanwijzingen niet zijn opgevolgd. (zie ik op de bte site)

Of is het bovenstaande niet waar?




0



0
oelie 23:47 29 september 2012

Echt, wat zijn jullie een stakkers..




0



0
Marko 23:00 29 september 2012

Zeker een leuke pot gezien! Zo willen wij Heracles zien! En BTE…wie zijn dat?




0



0
Leo 22:59 29 september 2012

Wat een heerlijke sfeer vanavond! Ik denk zelfs de beste sfeer sinds lange tijd! Kunnen die 2 man van de bte niet beter thuis blijven???? Club steunen door dik en dun is het toch? Dat merk ik bij deze jochies helaas niet……. Mooi om te zien dat de echte supporters (die al JAREN mee naar uit en thuiswedstrijden gaan (rDraak,alie enz enz) dan de sfeer er echt in krijgen in plaats van die meelopers,die nu zijn weggebleven!




0



0
Robbert 22:44 29 september 2012

Ik heb de eikels van BTE niet gemist. Er was een goede sfeer, het kan ook zonder hen! Mooie pot voetbal gezien. Enige smet was dat ene puntje, had gewoon meer ingezeten. Rienstra en Bruns waren voor mij de spelers van de avond




0



0