Heracles Almelo heeft vanavond opnieuw gelijkgespeeld. Sparta was te gast in het Polman Stadion en bleek qua spel “verder” te zijn dan Heracles. De Almeloërs mochten in hun handen knijpen dat het bij een gelijkspel bleef, ondanks de voorsprong in de 81ste minuut.

In de eerste helft had Heracles vaak de bal, maar wist het niet echt gevaarlijk te worden. Met name in de duels en tweede ballen bleken de Rotterdammers feller en alerter te zijn. Dat brak Heracles aan het einde van de tweede helft op. El Azzouzi kon in de 44ste minuut simpel binnentikken. Net voordat Thomas Bruns een goal onterecht afgekeurd zag worden.

In de tweede helft wilde Sparta consolideren en de 0-1 vasthouden. Het drong zichzelf terug en Heracles was niet bij machte om door de verdediging heen te voetballen. De creativiteit was ver te zoeken en hiervoor werden Brahim Darri en Robin Gosens gebracht. De dribbelaar verving Daryl van Mieghem, die een beroerde wedstrijd speelde en Gosens kwam erin voor Pröpper, wat ervoor zorgde dat Mike te Wierik weer in het centrum kon voetballen en Breukers op zijn geliefde rechts back positie gezet werd.

Het bleek een gouden zet, aangezien Brahim Darri er hoogstpersoonlijk voor zorgde dat Heracles met een prachtig geplaatst schot in de kruising op gelijke hoogte kwam. Dezelfde Darri had later (samen met invaller Gosens) een groot aandeel in de 2-1. Met een fraaie actie en het doorgeven van de bal aan Brandley Kuwas door Gosens, kon Kuwas beheerst binnenschieten.

Net op het moment dat je denkt dat Heracles de schroom van zich haf had gegooid, lag de bal alweer aan de andere kant van het netje. 2-2. Bovendien had het nog veel erger kunnen aflopen. Een penalty in de blessuretijd gaf Sparta een gouden kans om de volle drie punten mee te nemen uit Almelo, maar Bram Castro wist deze strafschop knap te keren.

castro-stopt-penalty

Heracles heeft nu alweer negen keer op rij niet gewonnen. Het staat in de degradatie zone en er is behoorlijk wat nodig om nog wat van dit seizoen te maken.

Foto’s: Orange Pictures

Sponsoren

Reacties (52)

Reageer nu!
heraclassic1961 14:10 1 november 2016

Scout
09:05 30 oktober 2016 Ik denk dat je mij niet bedoeld met “1961”.

Man of the match….Darri, Castro en de twaalfde man. Ik geloof sowieso in Darri, al tijden. Kan door een individuele actie een wedstrijd beslissen. Verdedigend moet die nog beter worden. Meer gif in zijn spel is echt noodzakelijk. Hetzelfde geldt voor Kuwas. Kuwas liet zich nog te vaak van de bal zetten door die 18-jarige Spartaan. Komop Brandley je hebt meer eredivisie-ervaring en bent fysiek sterker dan die Spartaan, dus voortaan als een KEREL de duels aangaan!! En als je het duel verliest dan net zolang terugvechten totdat je de bal weer terugveroverd hebt. En niet denken mijn medespeler vangt hem wel op. TERUGVECHTEN…DAT IS HET KENMERK VAN EEN ECHTE WINNAAR!!! Met Duarte als voorbeeld hoe het moet.

Overigens Hoogma speelde ook matig. Bij het eerste doelpunt naar de bal gekeken en niet naar de tegenstander die in zijn rug stond. Graag nooit meer deze fout maken Justin! Onthoud 1 ding..een bal vliegt niet uit zichzelf in het doel hier is altijd een speler voor nodig.
Bij het tweede doelpunt was hij samen met Duarte te afwachtend om Dijkstra met bal aan te pakken.
Uit de daaropvolgende pass scoorde Brogno. Hopelijk wordt deze afwachtende houding van Hoogma snel afgeleerd door de TS. Want bij het Heerenveen doelpunt van St. Juste stond Hoogma stil i.p.v. naar de Herrenveen speler toe te gaan.

Tja en dan Bruns. Voor een middenvelder is hij te flegmatiek , mist hij gif in zijn spel, loopvermogen en snelheid. Vervangers voor zijn positie zijn Van Ooijen (moet mannelijker worden in zijn spel zo niet dan gaat hij de boeken in als eeuwig talent), Vujecivic (geldt hetzelfde als Van Ooijen), Kuwas (Kada zou op de flank kunnen spelen als vervanger van Kuwas), Fledderus (voorlopig nog geblesseerd).
In het voorgaande is uitgegaan van een 4-3-3 opstelling. Bij een 4-4-2 zouden Kuwas,Vujecivic , Duarte en Pelupessy de middenvelders zijn. Voorin 2 spitsen Darri en Armenteros.
Over Vermeij kan ik kort zijn. Moet eveneens meer als een KEREL voetballen. Verliest veel te veel persoonlijke duels. en speelt te flegmatiek. Moet net zoals Weghorst een beest zijn in het veld zijn die het snot voor zijn ogen werkt. Zolang dit niet gebeurt zal Stegeman hem terecht niet opstellen. Ik hoop dat Vincent een keer goed in de spiegel kijkt en dat op een gegeven moment bij hem een lichtje gaat branden. Zo niet dan is het een miskoop.




0



0
Kris 09:32 1 november 2016

@ Maxiem
Op basis van de invalbeurt van Darri van afgelopen zaterdag heeft hij ook een basisplaats verdiend. De andere kant is ook dat hij het, over een lange periode, nog steeds niet echt heeft laten zien en ik snap dan ook best dat Stegeman zijn twijfels heeft. Een goede balans is erg belangrijk in een elftal en heel scherp gezegd, kan je niet altijd bouwen op Darri. Tuurlijk moet hij wel zijn acties maken, maar hij kan zijn linksback ook niet laten verzuipen en dat is ook vaak gebeurd. Met Gosens achter hem, heb ik er overigens wel meer vertrouwen in, omdat hij zoveel energie in een wedstrijd legt dat hij het aardig compenseert. Een stabiele Darri hoort altijd in de basis (ook omdat de alternatieven niet voldoen), maar hij is nauwelijks stabiel te noemen….




0



0
Hafc1903 00:57 1 november 2016

maxiem je hebt helemaal gelijk. Een kind kan de was doen, maar Sjon kan niet de beste 11 opstellen! Wordt tijd dat hij eens heel snel wakker wordt en kapt met het beschermen van zijn lievelingetjes. (Breukers,Navratil)




0



0
Maxiem 23:23 31 oktober 2016

Niet zo raar doen met zijn allen:

——————-Castro——————-
Droste-te wierik–hoogma–Gosens
—————pelupessy——————-
———-bruns——-duarte————–
—Kuwas——armenteros—–Darri




0



0
Martijn23 22:56 31 oktober 2016

Noodlijdend HSV zet Nederlander in de wacht: ‘Gesprekken gevoerd’

Gepubliceerd:
maandag 31 oktober 2016 om 22:22
Nico-Jan Hoogma is nog altijd in de race om sportdirecteur te worden bij Hamburger SV. De Nederlander heeft de eerste gesprekken met de noodlijdende Duitse club inmiddels achter de rug.

HSV is op zoek naar een vervanger voor de in mei ontslagen Peter Knäbel. Voorzitter Dietmar Beiersdorfer nam sindsdien de functie van sportdirecteur op zich, maar doet dat slechts op tijdelijke basis. Hoogma, die tussen 1998 en 2004 een geliefde speler was bij HSV, is nu de voornaamste kandidaat om Knäbel op te volgen.

“Ik heb goede gesprekken gevoerd, maar een grote club als HSV oriënteert zich breed. Er zijn ongetwijfeld meerdere kandidaten, dus ik wacht rustig af’, aldus Hoogma in gesprek met Voetbal International. “Binnen HSV is ook een stroming die opteert voor een Duitse sportdirecteur.”

HSV is bezig aan een beroerd seizoen in de Bundesliga. De Noord-Duitsers hebben na negen speelronden nog geen enkele competitiewedstrijd gewonnen en staan met twee punten op de laatste plaats.




0



0
Arthur 21:23 31 oktober 2016

Puntje bij paaltje hangt het af van inzet, vertrouwen en wil om te winnen….en deels van tactiek en kwaliteit van spelers. Ook de rol van supporters zal erg belangrijk zijn. We hebben echt een prima elftal, al heeft het iets te lang geduurd voordat Kuwas een kans kreeg. Met Armenteros, Duarte en Pelupessy hebben we ook wel creativiteit. Vermeij krijgt wat mij betreft te weinig speeltijd. Ik vond laatst onbegrijpelijk dat Armenteros werd gewisseld (voor van Mieghem?). Àls je met van Mieghem speelt dan ga je niet uit van zijn scorend vermogen, maar van zijn voorzetten. Wat heb je aan voorzetten als al je fysiek sterke spelers niet opgesteld staan? Ook Navratil is volgens mij eerder een snelle spits dan een rechtsbuiten (zal vrijwel niemand met me eens zijn). Hoe dan ook: Ik vind dat er soms wat vreemde keuzes worden gemaakt. Geen Vermeij, geen Droste, geen Gosens, geen Agbaljan, geen Kada….hoewel Ik op zich ook wel weer chic vind dat spelers niet direct geslachtofferd worden.




0



0
Roberto 19:58 31 oktober 2016

En om misverstanden te voorkomen: het is niet Vermeij ipv Armenteros maar er naast ; dus ipv van Mieghem




0



0
Roberto 19:55 31 oktober 2016

@Tim; sowieso respect als mensen inhoudelijk ingaan op andere meningen

Wat betreft van Ooijen: die kan goed voetballen maar het lijkt het steeds op of hij loopt te forceren / wil “overcompenseren”. Ik denk dat een trainer hem het veld in moet sturen waarbij hij dat gevoel niet heeft.
@Dario had onlangs idd migraine. Maar dat is niet sinds het moment dat hij uit het elftal is geplaatst. Waar het mij om gaat is dat ik het gevoel hebt dat niet alleen Dario aanmoddert met blessures maar men ook niet weet wat men met hem aanmoet. Ook ik heb inmiddels mijn twijfels over zijn fysieke gesteldheid maar een reden temeer om het tussen de oren niet mis te laten gaan.
Wat Pastoor aangeeft is dat je meer kunt doen doen positiespelletjes (ik chargeer dit bewust even). En daar is niet alleen niets mis mee maar in mijn ogen een pré (ik ben ook groot fan van Verbeek idd)
Je hebt mij niet horen zeggen dat Hoogma er uit moet. Ik verwacht ook niet dat we kampieon worden maar dat je alles doet om het maximale eruit te halen en je continue probeert te verbeteren. Ook details tellen daarbij mee. Stilstaan is achteruitgang.




0



0
Tim 19:21 31 oktober 2016

@Roberto,

Ben het niet helemaal eens met jouw stuk! Zal het proberen te argumenteren:

Ik denk niet dat Stegeman zijn gelijk probeert te halen, maar je moet jongens niet het gevoel geven dat als hun concurrent weer fit is, dat ze er meteen uit worden gehaald. Voorbeeld: Hoogma, Het is goed dat hij nu vele wedstrijden blijft spelen en vertrouwen krijgt, doet het erg goed. Stel dat Zomer nog fit wordt, moet hij ook weer zijn best doen om hem eruit te spelen, zo geef je de spelers een gevoel dat ze moeten vechten voor hun plek + je geeft ze vertrouwen. In hoeverre je dat doet, kun je over praten.

Ik heb gisteren ook naar Pastoor geluisterd, en ik vind het een beetje een lul verhaal, hij doet het leuk met sparta, maar op een hoger niveau worden ook andere dingen gevraagd, ik ben benieuwd of dat tactische geschreeuw nog helpt als je 6 wedstrijden niet weet te winnen.

Je ziet nauwelijks spelers beter worden en noemt van Ooijen. Volgens mij kan iedereen zien, dat hij gewoon niet beter kan! Hij heeft sinds zijn overgang van GAE, nog niet 1 actie gemaakt dat ik denk, zo dat is even lekker! Doet eigenlijk altijd het zelfde trucje, mist veel te veel kansen en denkt er in mijn ogen veel te makkelijk over, heeft kansen zat gehad.

Dario is weer niet, volgens mij nu last van heftige hoofdpijn, is niet wat, wordt niet wat. Sneu want talent heeft die zeker.

Heb een beetje het idee dat je teveel verwacht van Heracles. Als bruns, kuwas en darri elke week een 8 halen, dan speelde ze zeker niet bij Heracles, wij zijn maár Heracles met alle respect. Een seizoen als vorig jaar heb je niet snel 2 seizoenen lang. Tel daarbij op dat wij in het verleden (zelfs vorig jaar nog) hele mooie transfers hebben afgedwongen (Duarte, Bel Hassani, weghorst, Veijnovic, Gladon etc)

Een vermeij opstellen zou een mogelijkheid kunnen zijn, wat ik van hem gezien hebt vond ik ook niet. Een vele mindere uitvoering van Weghorst. Ik kan genieten van de balvastigheid van Armenteros en de werklust van Weghorst. Potentie zal die ongetwijfeld hebben. Ik zie daarbij ook geen trainingen. Als die echt goed was, speelde die toch wel?

Ik respecteer je mening verder zeker! Ik hoop wederzijds.




0



0
Roberto 17:57 31 oktober 2016

Sorry voor de lengte van het stuk; ik moest het even kwijt….




0



0
Roberto 17:55 31 oktober 2016

“Kaptitein, ik ga toch voor een lang verhaal in de hoop dat er iemand in een spiegel gaat kijken.

Stegeman probeert nu al heel veel wedstrijden zijn gelijk te halen (al 6 keer …) Zo langzamerhand is dit dit een brevet van onvermogen.
Tegen Sparta was na 10 minuten al duidelijk dan van Mieghem weer (!) geen deuk in een pakje boter zou schoppen en hij verdedigde nog slechter mee dan Navratil (die er wat mij betreft ook niet in moet). JS blijft maar vasthouden aan een 433 die nauwelijks punten oplevert. En als je het nauwkeurig analyseert mag je nog van geluk spreken want PSV-uit en Sparta-thuis waren normaliter verloren gegaan.
Als ik gister Pastoor hoor dan mag hij pedant overkomen maar hij is wel een type die er alles uit probeert te halen (niet voor niets is hij bevriend van Verbeek).
Stegeman laat heel veel steken vallen:
– conditioneel wordt het voor mijn beleving steeds minder; in het verleden liepen tegenstanders hier geregeld op apegapen (zo langzamerhand werkt zijn postuur, zeker voor iemand met zijn leeftijd, ook niet mee om spelers aan te spreken op fysieke fitheid)
– positioneel; is hij zo flexibel als beton door maar vast te houden aan die 433 opstellingen. het ergste is nog dat hij maar blijft volhouden “dat we van onze eigen kracht uit moeten gaan”. Luister maar eens naar Pastoor hoe het ook kan / hoort!
– ik zie nauwelijks spelers beter worden, bv van Ooijen. Verder blijven spelers hun vaste fouten maken; Kuwas die bijna nooit de bal tijdig afgeeft, over Darri met max 2 goede invalbeurten per seizoen ga ik het niet hebben, Bruns met iedere wedstrijd weer een paar van die rare ballen etc. Daarbij heb ik sterk de indruk dat Hoogma en Pelupessy op basis van nuchterheid het zonder Stegeman ook wel hadden gehaald.
– people-management: bv UNA-thuis; hoe kan je in vredesnaam Vermeij niet inbrengen bij bv 3-0? Een spits moet scoren om vertrouwen te krijgen. Nee hij laat hem 2e helften warmlopen… en Vujicevic is toch al een tijdje niet meer geblesseerd of wel?
– speltechnisch; ik noem alleen dat gebrei achterin; dan hoef ik niets meer uit te leggen
– en (mijn stokpaardje) waarom gaat hij niet eens een paar wedstrijden bekijken of, nog eenvoudiger, vraagt hij wat statistieken op over hoe je moet omgaan met “dode-spel-situaties”; vrije schoppen en met name corners. Tranentrekkend en tenenkrommend! Een belediging voor het voetbal (en de supporters) hoe we daar mee omgaan. Durft er dan niemand te zeggen dat dit anders moet/veeeeel beter kan?!
En om terug te komen op het begin: dat is wellicht wel het ergste, klaarblijkelijk leert hij niet, wordt hij niet gecorrigeerd of luistert daar niet naar. Dit is zorgelijk want de houding van de leiding werkt door in de rest van de organisatie.

Stegeman is nog een jonge trainer. Dan moet hij ook zelf beseffen: ik kan nog een hoop leren!




0



0
Kapitein 17:46 31 oktober 2016

Lang verhaal kort: hopeloze vleugelspelers op Darri na, luie spitsen en een te weinig creatief middenveld. Duarte kan het niet alleen (hoi Bruns).




0



0
eduard 17:43 31 oktober 2016

Dat je het niet inziet, dat Heracles momenteel de slechts spelende ploeg is in de eredivisie. Als er in de winter niets gebeurt , dan gaat het zeer moeilijk worden. Echt zwak voetbal, mentaal / fysiek echt een dikke onvoldoende. En dan de trainer , die vaak steeds de verkeerde mensen opstelt en of wisselt. Het is niet om aan te zien . Moet je eens tellen hoeveel ballen er naar voren geplaatst worden, is echt bar weinig. Telkens maar balletje breed en of naar achter en terug naar de keeper , en niet zonder gevaar ook nog om te bal te verspelen. En nog wat , waarom wordt v Miechem toch steeds opgesteld , was bij Exelsior al derde keus , dan geef mij Darri maar. En ja Goosens en Doste horen er in te staan. Het is nu alleen nog spannend of ze met al het geluk nog gelijk kunnen spelen, en of het geen nederlaag wordt , en dat betreft ook tegen clubs die minder te besteden hebben. Nee , het is echt jammer dat er niet beter geïnvesteerd is , nogmaals als er in de winter niets gebeurt en zie ik het donker in. Teveel bekwame spelers zijn verkocht , publiekstrekkers , tegenover de zeer zwakke spelers die er voor terug kwamen, met een uitzonderling van spelers die eventueel weer worden , zoals ze voor een paar jaar waren , maar dat zal zeker een hele tijd duren , en vooral in een ploeg die helemaal niet draait. Ook voor hen is het gemakkelijker om weer op nivo te komen, als er beter wordt gevoetbald. Ik hoop ook dat de trainer meer durf in het spel laat zien , de spelers meer uitdaagt om naar voren te spelen , voorin is er best wel snelheid , dus ook mogelijkheden naar hen te plaatsen. Nog 1 opm: De spelers die verkocht zijn, spelen nu allen in de basis , de spelers die terugkwamen waren reserve en of speelden helemaal niet . DAT IS HET VERSCHIL !!!!!!!!!!!!!. ( Kuwas uitgezonderd ).




0



0
Roberto 16:15 31 oktober 2016

Ter info: bij de volgende thuiswedstrijd wordt Vincent Vermeij gehuldigd vanwege zijn 100e minuut warmlopen. Komt allen!




0



0
bb 14:48 31 oktober 2016

Op naar Vitesse uit. Sparta snel vergeten. Ik hoop op 500 man mee naar Arnhem.




0



0
Joost 11:03 31 oktober 2016

Het grootste probleem ligt m.i. op het middenveld. Daar wordt veel te weinig gecreert en daar verliezen we de slag.
Ik vind niet dat bruns en Duarte slecht spelen, maar er komt veel te weinig uit. Op deze manier heeft vooral Duarte geen meerwaarde. Het gevolg is dat de buitenspelers zichzelf in stelling moeten brengen en dit gaat hopeloos fout. Wie je er ook neerzet. Armenteros moet continue zijn eigen aanval opzetten, waar hij gewoon niet het type spits voor is. Vroeger had je quansah en Overtoom die hem in stelling brachten.
Ikdenk dus echt dat stegeman de driehoek pelupessy bruns en Duarte goed moet laten renderen dan gaat het voorin vanzelf lopen




0



0
Max 09:47 31 oktober 2016

Waar zijn de Sultans?




0



0
Pielle 22:20 30 oktober 2016

@Jaap

Amen. Je haalt de woorden uit mijn mond. Balletje breed, balletje naar achterren, balletje naar keeper, balletje breed, balletje naar voren na 1 sec weer in de voeten van de tegenstander. Sparta heeft gisteren veel kansen gehad en zoveel ruimtes gekregen! We mogen blij zijn met een punt, maar je MOET thuis gewoon van een Sparta winnen, wij spelen al jarenlang Eredivisie en moeten nu structureel meedoen voor de subtop. Nee ik zeg ook geen 6e plaats, maar 9e/8ste zeker wel haalbaar met een goed materiaal, tactiek, vechtlust en inzet. Gisteren was de 12e man ”Man of the match”. Zoveel steun en nog zo belabbert voetbal. Vorig seizoen schoten we minimaal 15 keer op doel per wedstrijd, na Ajax het meeste pogingen. Nu schieten ze in een half uur maar 1x op doel. En de tegenstander al 5/6 x in een half uur. Laat staan als we uit moesten tegen Sparta werden we daar gewoon afgedroogd met 3/4-1. Je mist Zomer(ervaring en leidinggevende achterin om de boel in orde te houden), Gosens, Droste, een type Bel Hassani met steekpasjes zodat Armenteros 1 op 1 staat voor de keeper, Tannane met snelheid en individuele actie met een poeier op het doel en een type Weghorst voorin trekken duwen, aanspeelbaar lange boom! We hebben alles maar verkocht verkocht, bij AZ staan ze nu in de basis tja.. haal dan ook een goede vervanger voor. Haal fysieke sterke spelers.. we worden door elke tegenstander omver geduwd.




0



0
Jaap 21:45 30 oktober 2016

Het hele jaar roept Smit dat we nu eindelijk niet meer hoeven te verkopen aan clubs als Utrecht, Groningen en Zwolle en wat gebeurt er? Juist er wordt weer van alles verkocht voor het eerste de beste kut bod. En dan ga jij lopen klagen dat ik niet moet zeiken. Ga eens een eind weg. 1 overwinning in 13 potjes is schandalig en nee ik verwacht geen 6e plek, maar op deze manier wordt het niet eens plek 13. Het voetbal bied ook geen perspectief. Het is allemaal gebaseerd op toeval en individuele klasse zoals Darri zaterdag liet zien. Als je dat met Sparta vergeleek. Wat een enorm verschil terwijl hun een minder budget hebben. Maar zij spelen met een idee en deden gerichte aankopen. Bij ons geen spoor van dat alles te bekennen en we zijn al bijna op de helft.




0



0
Robbert 21:40 30 oktober 2016

Foppe ben jij zo naïef? Geloof jij alles was onze grote kale leider in de afgelopen 10 jaar allemaal verkondigd heeft? Zolang hij zelf zijn eigen vermogen niet in de club stopt dan kan hij roepen wat hij wil en zal hij vaak op zijn uitspraken terug komen.




0



0
Foppe 21:32 30 oktober 2016

Robbert, onze grote kale leider, heeft dit over zichzelf afgeroepen. Bij uitbreiding van ons stadion was verkoop niet noodzakelijk en wat doe hij, hij verkoopt alles en als jij niet oppast verkoopt hij jouw aan Utrecht. Dus wij mogen wel degelijk ontevreden zijn en dat ligt niet aan ons. Ik vind dat Heracles te weinig heeft gedaan met de positieve flow.




0



0
Robbert 19:48 30 oktober 2016

Is natuurlijk: te hoge verwachtingen




0



0
Robbert 19:44 30 oktober 2016

Teleurstelling doe je jezelf aan Foppe, door vooraf veel te hoog verwacht te hebben. Ken je plaats als club met de 10e begroting, we staan slechts 3 punten van de nummer 10. Paniek om niets. En natuurlijk moet er wat in de winterstop gebeuren, dat kan financieel en dat mogen we wel verwachten, als we niet uit het dal kunnen komen.




0



0
foppe 19:24 30 oktober 2016

Robbert, wat Jaap schrijft is wel het gevoel dat er bij veel Heracles supporters leeft, terecht of onterecht.
Wij zaten in een hele mooie flow met de club, maar door de verkopen en de huidige prestaties raken we wel een beetje ontevreden . Logisch, als supporter wil je altijd meer ,mede ook gezien, door de poen die er in de kassa is gestroomd. Natuurlijk hebben we donders veel pech gehad, wegvallen Zomer ,Fledderus, Droste en Gosens. Hopen dat we weer naar een vast team gaan en de automatismen terug keren en dat er in de winterstop nog eens goed gekeken wordt naar de mogelijkheden. Ik denk dat het verhuren van een aantal spelers, ook niet verkeerd zou zijn, om zo ruimte te maken voor nieuwe spelers en deze verhuurde spelers ,wedstrijd minuten te geven.




0



0
Robbert 17:39 30 oktober 2016

Jaap ben je de weg kwijt kerel, denk een na! We hebben met Feyenoord, Ajax, PSV, Heerenveen, De Rooien allemaal clubs gehad waar we in het verleden amper punten haalden! ADO uit is altijd lastig en je kunt alleen Excelsior uit en Roda (na de teleurstelling bij Arouca) als een wanprestatie zien. Wat dacht je nu dat we al een vaste waarde in de subtop zijn na een seizoen 6e te worden! Realiteitszin is bij velen hier zoek geraakt na vorig jaar. Weten we nog dat wij in het seizoen 2014/2015 maar net ontsnapt zijn! Ken je plaats als Heracles fan en geniet van de jaren dat we eredivisieclub zijn, gezond en wel en doe niet overkomen alsof we al gedegradeerd zijn!




0



0
Jaap 16:47 30 oktober 2016

Wie had na vorig seizoen verwacht dat we zon kut seizoen zouden krijgen. In 13 wedstrijden 1 x gewonnen. Ja ook die 2 tegen de amateurs van Arouca tellen we mee. Alle zin die ik in de voorbereiding had is totaal verdwenen. Zaterdag nog een verlies en dan gelukkig weer interlands. Even Heracles vrij. En dan hebben we al 3,5 maand niet gewonnen




0



0
Eddy 16:44 30 oktober 2016

Beste John! Je eigen opstelling sloeg helemaal nergens op. Op tribunes niks anders ongeloof. WAAROM in godsnaam beginnen met Breukers en TW, terwijl Droste en Gosens woensdag jl alweer aantoonden terug te zijn en speelden goed en degelijk. En dan de wissel Pröpper in de rust was misschien NOG wel sneuer. Die jongen heeft zich prima gemanifesteerd wekenlang, maar ook JS toont aan de weg van de minste weerstand te kiezen door juist Pröpper te wisselen om plekje voor TW in centrum in te ruimen. Bah……echt zwak John.
Had ik ook echt niet verwacht van hem. Ik had toch altijd het idee dat ie zich altijd vrij “onafhankelijk” opstelde en niet naar namen keek. Heel simpel volgende week. Gewoon Pröpper weer naast Hoogma en Gosens en Droste op backpositie, kloot




0



0
Arthur 15:09 30 oktober 2016

@Robbert: Ik ben met je eens dat Armenteros veel minder verdedigende werkzaamheden uitvoert dan Bruns. Dat Bruns aanvoerder is of dat hij in de etalage staat vind ik minder belangrijk. Van mij hoeven er in thuiswedstrijden tegen ‘concurrenten’ geen twee verdigend ingestelde middenvelders op het veld te staan. Er mag wat mij betreft best met een ouderwetse ‘libero’ gespeeld worden in thuiswedstrijden. Hoogma zou een prima libero zijn.




0



0
Kris 14:38 30 oktober 2016

@Arthur. Ik ben het helemaal met je eens. Dat zij ons zo onder druk zette is ook geen verrassing, maar echt de hand van hun trainer. Bij ons vond ik, vooral in de eerste helft, dat Te Wierik en Kuwas te veel naar binnen speelden. Dat is ook makkelijker te verdedigen. In de tweede helft ging dat beter en kwam er ook meer vanaf links. Dat Vermeij er niet in kwam om wat te forceren, vond ik wel wat vreemd. Hij in de spits, Sammy er kort achter en Darri en Kuwas aan de zijkant, volgens mij ontwikkel je dan wel veel druk op hun achterhoede. Ik was in ieder geval wel flink onder de indruk van Sparta, in vergelijking met hun, is Vitesse zondag een eitje😀😀




0



0
Robbert 14:22 30 oktober 2016

We kunnen wel zeiken op Bruns maar Thomas blijft voorlopig wel gewoon staan! Hij is aanvoerder en vaste waarde voor de ploeg. Bovendien moet je niet vergeten dat hij nu in de etalage staat. Handelshuis Smit en Co willen begin volgend haar geld voor hem zien dit ivm een aflopend contract in 2017! Hij moet spelen en niet op de bank komen wat dan loopt hij zeker straks in juni gratis de poort uit. Bovendien, is Van Ooijen nu veel beter? En Armenteros ipv Bruns? Dan mag je Duarte ook vervangen want beiden op het middenveld is voor Pelupessy, als enige stofzuiger, helemaal niet op te belopen. Wat dat betref verricht Thomas heel veel herstelwerk op het middenveld en dat zie ik Armerteros niet doen. De kracht van Sammy zit in creativiteit en techniek en niet achter zijn man aanlopen en verdedigen.




0



0
Arthur 14:21 30 oktober 2016

@Kris: Je ziet aan Sparta dat ze met veel vertrouwen spelen; met als gevolg dat ze er ook een veel dominanter en aanvallender strijdplan op na (kunnen) houden. Ik vond het heel opvallend dat zij onze verdedigers continu onder druk zetten, terwijl wij de THUIS spelende club waren. Met name hun ‘backs’ vond ik erg goed. Overigens denk ik ook dat er maar weinig ‘zwakke broeders’ in deze competitie zijn. We zullen dit jaar gewoon elke wedstrijd strijdlust op het veld moeten leggen en er als publiek achter moeten staan. Overigens vind ik ook wel weer dat we een prima team hebben (al vind ik niet dat momenteel de sterkste spelers opgesteld worden).




0



0
Kris 12:11 30 oktober 2016

Het ene gelijke spel is het andere niet… Tegen de buren zat er naar mijn idee meer in, terwijl we nu blij mogen zijn met een puntje. Ik wist wel dat Sparta voetballend beter was dan ons, maar niet dat het verschil zo groot was. Qua kansen was het redelijk gelijk en een puntendeling is daarom ook wel terecht, maar het verschil in positie spel was groot. Bij ons zie je vooral dat er wat ontstaat vanuit een individuele actie. Ik neem aan dat Gosens weer vast op de back positie komt en dat Darri ook weer het vertrouwen krijgt. Vooral het voetbal van achteruit moet beter en sneller. Er zijn nauwelijks patronen te ontdekken en die moeten nu toch echt gaan ontstaan. Ik denk dat we beter zijn en kunnen dan de positie waarop we nu staan, maar het wordt wel tijd dat we het ook gaan laten zien.




0



0
herman 12:09 30 oktober 2016

Arthur ik ben vol komen met je eens.




0



0
Foppe 11:21 30 oktober 2016

Wij missen Woutje Weghorst.




0



0
Arthur 10:09 30 oktober 2016

@Jason: Dat bedoel Ik inderdaad ook ongeveer. Het voordeel is dat je meer ‘scorend vermogen’ en ‘fysieke kracht’ op het veld hebt staan. Volgens mij zouden Armenteros en Duarte kunnen profiteren van Vermeij in de spits die (a) kan scoren of (b) een bal zou kunnen vasthouden totdat andere spelers aansluiten. Je zag bij de afgekeurde goal dat Armenteros de techniek en het overzicht heeft om iemand alleen voor de keeper te zetten en bovendien heeft hij een goed schot ‘uit de tweede lijn’ volgens mij. Ook Duarte zou kunnen profiteren van een meer ‘bedienende rol’ van Armenteros.




0



0
Jason 09:54 30 oktober 2016

Armenteros in de rol die Avdic ook een tijdje heeft uitgevoerd lijkt me nog niet eens een slecht idee!




0



0
stef 09:52 30 oktober 2016

Goedemorgen,

Ik heb een aantrekkelijke wedstrijd gezien, ook al was het niet best.

Dat Breukers nu ineens wordt afgebrand vind ik vreemd aangezien hij tegen Twente en PSV het super deed. Natuurlijk speelde hij gisteren een zeer ongelukkige wedstrijd.
Maar ik ben supporter van Heracles dus ook al speelt hij KUT, hij is wel een heraclied.
Er zijn teveel spelers niet in vorm en dan begint het bij strijd, voor elke bal willen gaan.
Dat mis ik soms in dit team.
Darri viel super in, maar als buitenspeler na een uur invallen tegen een vermoeide back is echt makkelijker dan vanaf minuut 1 beginnen.
de afgelopen maanden heb ik vaak genoeg gelezen dat te flegmatiek is etc.
Misschien zijn we dit vergeten.

Waar ik me al maanden aan stoor is Bruns ik zie geen strijd en geen passie.
Alleen je kan Bruns wel op de bank zetten, maar wat dan?
van Ooijen komt helemaal tekort. Fledderus is geblesseerd.
Ik wil wel eens van de mensen hier weten, wie jullie op de plek van Bruns willen zetten.
Volgens mij is er geen alternatief.

Dan de buitenspelers het is allemaal net niet.
Ik snap dat John het ook niet weet. ik zou zelfs geen keuze kunnen maken.
Van Mieghem was onzichtbaar en wat hij deed, was niet best.
Darri leuke voetballer maar of het is een 8 of een 2
Kuwas was gisteren zeer matig. eerste 15 minuten liep hij 2 keer op een sukkeldrafje terug waardoor Sparta 2 grote kansen kreeg. Miste zelf een mega kans in de eerste helft. En hij kan echt helemaal niks met recht.
Navratil, mist teveel kansen maar is verdedigend de beste.
Kadda zie ik te weinig spelen om een oordeel te geven.
Komende maanden krijgen we tegenstanders waar we echt meer punten moeten halen, anders kan het wel eens fout aflopen.
Ik zou in de winterstop in ieder geval een goede middenvelder halen.




0



0
Arthur 09:44 30 oktober 2016

@Buks: Ben het grotendeels met je eens, al vind Ik dat van Ooijen ook nog niet veel heeft laten zien in de momenten dat hij de kans kreeg. Persoonlijk lijkt mij dit wel wat:

Darri——————–Vermeij——————–Kuwas
————–Duarte—————–Armenteros———
————————–Pelupessy—————————-
Gosens——-Hoogma———Te Wierik—–Droste
—————————-Castro——————————-

Volgens mij zou Armenteros veel beter in de bedienende rol dan in de rol van diepste spits kunnen dienen; zeker als je weet dat we een fysiek sterk spits op de bank hebben zitten.




0



0
Toekan 09:20 30 oktober 2016

Helemaal evens met scout niets meer aan toe te voegen.




0



0
Nikos 09:12 30 oktober 2016

Boeiende pot voetbal gezien maar absoluut niet goed. 1e helft was ver ondermaats van Heracles en Sparta heeft ook gewoon een beter team vind ik, vinden elkaar veel makkelijker. Na de 2-1 mag Sparta helemaal niet meer in of rond de de 16 komen! Waarom op een gegeven moment niet gewoon een keer lef hebben en te Wierik eraf halen en Vermeij erbij te zetten voorin?? Verder Castro weer de held en Darri prima invalbeurt. Breukers, Bruns, van Mieghem en Hoogma veruit de zwakste schakels gisteren. Hoogma mag een keer slecht spelen maar vooral bij de eerste drie begint het tenenkrommend irritant te worden! Hebben jullie de corners van Bruns weleens geanalyseerd?! Er zijn 2 ploegen iets slechter dan Heracles en dat zijn de Eagles en Roda. Het gaat een zwaar seizoen worden tenzij er een verlosser wordt binnengehaald in de winterstop.




0



0
Scout 09:05 30 oktober 2016

Ach al maanden dat gezeur van check, rob en 1961 aangehoord met grote verhalen en in de 2de helft vermorzelt jullie ge-emmer. Even mijn pleidooi voor navratil op de bank en Darri er in. Navratil kon hij er echt niet meer in laten dan maar het volgende schoothondje, van Mieghem. Al eerder gezegd leuk zwak aankoop beleid Stegeman (maar al deze verhalen leveren felle kritiek op he check, rob en 1961). Zelfs jan de jonge kocht beter aan. Maarja nu staan we met een bek vol tanden.
Stegeman nu Darri vertrouwen geven. Luisterend maar want dat heb je ook gedaan toen Kuwas op de bank zat en zie nu.
Nu de volgende tips. Schoothondje breukers met een zak geld wegsturen. Sparta voetbalde de 1ste helft over rechts en 2de helft over links. Juist Stegeman, ideale schoonzoon Breukers stond daar.
Nou en dan Bruns nog 2 maand na het 2 de verbannen en van Ooijen de kans geven. Wat was Bruns zwak. Zo geef nu eens mensen vertrouwen die de recht op hebben.
Check, rob en 1961 wat voor kritiek heb je nu weer stelletje ambtenaren (zeker op mijn spelfouten etc) of was jullie tip nu nieuwe spelers halen. Lekker safe hoor.
Stegeman ga eens een cursus omgaan met mensen volgen, zo leer je ook met andere karakters omgaan ipv de ideale schoonzoon want daar wordt je geen kampioen mee.




0



0
rene 09:05 30 oktober 2016

voor wat betreft het tweede doelpunt,daar ben ik het wel mee eens.




0



0
rene 09:00 30 oktober 2016

Het eerste doelpunt was niet alleen de fout van Breukers, knullig balverlies voorin en een Propper die als een kip zonder kop terug liep. Als hij had gekeken dan was hij blijven staan en stond die spartaan buitenspel. Met je kop voetballen ,is ook een belangrijk onderdeel. Ik denk John ook wel ziet dat een aantal spelers niet in de basis thuis hoort. Ik vind het trouwens schandalig hoe hij met Vermeij omgaat, wederom lang warm laten lopen, en er weer niet in.




0



0
Ron 08:15 30 oktober 2016

Zoooooooooooo…..

Zelfs Robbert is om dat er in de winterstop iets moet gebeuren. Wie of wat heeft jou dat in laten zien?

@since 1958
Teveel goede spelers? Wil het graag met je eens zijn, maar nee. Kwaliteit zit veelal op de bank(Droste moet bv altijd spelen, mits hij fit is) of moet in de winterstop worden bijgekocht.

Ik weet dat we beter kunnen dan we de laatste weken laten zien, maar zowel het vertrouwen als de kwaliteit op het veld is verdwenen vergeleken met vorig jaar. Dot mogen de heren NJH en JS zich zich aan rekenen, echt te makkelijk gedacht.

Daarnaast hoop ik dat Stegeman nu genoeg heeft geprobeerd en de juiste spelers op de juiste plek gaat neerzetten.




0



0
Spuit11 02:45 30 oktober 2016

Sfeervak… (typtyfus)




0



0
Spuit11 02:43 30 oktober 2016

Droste is toch weer fit ? Gosens ook….deze twee moeten gewoon op de back staan. Ondanks dat ik propper best goed vond vandaag zie ik toch liever Mike en Justin in het centrum en breukers op de bank.

Breukers heeft ons echt al veel punten gekost. Altijd maar achteruit lopen en de man 2 / 3 meter geven waardoor de aanvaller altijd wel een actie kan maken. Zo ook vandaag koste hij ons punten.

Want we kunnen klagen maar je scoort zelf ook 2 keer als je dan achterin scherp staat zou dat genoeg moeten zijn voor een (thuis) overwinning.

Voor heracles begrippen hebben we een prima aanval staan hoor (ook al gaat er genoeg fout) maar als je het zo makkelijk via de flanken achterin weg geeft, ja dan hebben we voorin wel een caliber suarez nodig.

Dat gezegd te hebben; de sfeer hulde !!! Ik sta zelf ook in q en van de 90 zijn er toch zeker 75 minuten volop gezongen en gehost. En dat gezeur over de vlaggen… ? Ja t belemmert wel het zicht zo nu en dan… maar hey… je staat in een sfeervol!

#okdoei




0



0
Buks 00:31 30 oktober 2016

Ik haal ff m’n gram

Al een week lang post ik, darri er in.
Geef hem vertrouwen
90% verklaarde mij voor gek

Oke, nog een keer san.
Breukers, bruns, navratil en v miechem horen niet thuis in de basis

Zet kwaliteit in het elftal en geef ze vertrouwen

Darri-armenteros-kuwas
Pullipessy-duarte-v ooijen
Goosrens- hoogma – wierik – doste

Ps wat was die Bruns slecht
Schijnbevrediging, niet mee terug komen, geen inzet, reactief




0



0
Josdel 00:15 30 oktober 2016

Wat een negativiteit hierzo. Ik ben het er wel mee eens dan Vermeij wel heel weinig kansen krijgt, maar ik vind wel dat Armenteros gewoon een betere voetballer is. Dus het is dan niet heel raar dat hij de kans krijgt in plaats van Vermeij.

Voor de rest heb ik een leuke wedstrijd gezien waarin beide ploegen wilden voetballen en h het af en toe best op en neer golfde. ja, Sparta voetbalt wat makkelijker. Maar goed, dat was al bekend. Maar heracles deed het zeker ook niet slecht. Duarte speelde weer goed, komt een hoop dreiging vanaf en Armenteros was ook weer goed. Balvast, technisch en was lekker aan het zieken bij die penalty.

Voor de mensen die Navratil zo bekritiseerd hebben afgelopen weken, Van Mieghem is nog veel slechter. Daar komt echt helemaal niks uit. Darri verdedigt dan misschien niet altijd mee, maar daar komt wel veel dreiging van af en die maakte vandaag een heel mooi doelpunt en had een goede actie bij het tweede doelpunt




0



0
Since 1958 00:02 30 oktober 2016

10 wedstrijden geleden voorspelde ik dat als je Vinny V. pas opstelt na 15 wedstrijden dat je dan zo’n 10 doelpunten hebt laten liggen. En dat je dan pas ziet wat we tot nu toe missen. Pielle, VV is geen slechte aankoop, nee erger het is een top aankoop: enorme team speler, duelkracht, onverwachte acties, doelgericht, geeft nooit op, ook wat slungelig maar heeft een neusje voor de raarste doelpunten. Vinny scores, whenever he wants. Maar…….hij heeft het nog nooit mogen laten zien. maar ik vind ook dat dit pas moet gebeuren als Stegeman daar van overtuigd is. Hij is onze trainer toch. Is het probleem niet dat we TEVEEL goede spelers hebben?




0



0
Hafc1903 23:33 29 oktober 2016

Bedankt weer Sjon. Roepen hier al weken dat Navratil en Breukers ongeschikt zijn maar jij blijft ze opstellen en hebt nu na 10 wedstrijden nog geen enkele lijn in het spel. Je begint bijna te denken dat er andere dingen een rol spelen.




0



0
Robbert 23:32 29 oktober 2016

Kut…?? In de 2e helft is het team sterk terug gekomen met een hoofdrol voor Darri. Als die kloothommel met zijn vlag goed had opgelet dat hadden we met 1-0 ipv 0-1 de rust in gegaan. Vervolgens geven we onze voorsprong na 1 minuut weg, dat is te idioot voor woorden na zeer slecht verdedigen van Breukers. Bram redt ons door de strafschop te stoppen, was ook zeer onterecht geweest als de Rotterdammers met de punten aan de haal waren gegaan. Het is wel duidelijk dat er straks in de winterstop wat moet gebeuren, geld is er toch Jan Smit.




0



0
Pielle 23:15 29 oktober 2016

Tja kut basis elf van Stegeman, slechte aankopen. Veel werk in de winterstop voor de bestuursleden. Minimaal 3/4 goede directe versterkingen nodig




0



0