Vooruitblik op PEC Zwolle – Heracles
Reageer 67 Reacties

Vooruitblik op PEC Zwolle – Heracles

vrijdag 26 oktober 2018, 09:19

Heracles speelt morgenavond de lastige uitwedstrijd tegen PEC Zwolle. PEC staat momenteel op de veertiende plaats met tien punten. Heracles staat knap vierde met negentien punten.

Het seizoen van Heracles lijkt momenteel op dat van een sprookje. De Almeloërs zitten na negen wedstrijden al bijna op de helft van het aantal punten van vorig seizoen, waarin in totaal 42 punten behaald werden. Zwolle heeft het lastig. Zij hadden vorig jaar een zeer goede seizoenshelft, maar sinds de winterstop hebben zij de draad niet meer zo goed kunnen oppakken. Ook dit seizoen ploeteren zij en sprokkelen sporadisch wat punten bij elkaar.

Heracles won vorige week in eigen huis van FC Groningen met 4-1. Dat betekende alweer de vijfde overwinning in eigen huis, waar nog geen punt verspeeld werd. Brandley Kuwas (2) en Adrian Dalmau (2) maakten de doelpunten. Zwolle verloor vorige week met 3-0 van Feyenoord en zijn dus getergd om in eigen huis een goed resultaat te halen.

Het is nog maar de vraag met welke elf Frank Wormuth gaat starten. De trainer staat er inmiddels om bekend om het team zo af en toe om te gooien. Zo speelden vorige week Mo Osman en Lerin Duarte niet en mochten Yoël van Nieff en Jesper Drost in de basis starten. Duarte viel overigens wel goed in en stond aan de basis van het derde doelpunt. Alexander Merkel heerst op het middenveld en lijkt als enige wel verzekerd te zijn van een basisplaats. Wellicht krijgen Duarte en Osman tegen Zwolle weer een kans in de basis.

Het uitvak is uitverkocht. Dat betekent dat Heracles gesteund zal worden door 500 supporters uit Almelo.

De wedstrijd staat onder leiding van scheidsrechter Van der Graaff en begint om 20:45.

67 reacties Sorteren

  • heraclassic1961 30-10-2018, 16:13

    ARTHUR 28-10-2018, 12:53 De oplossing is heel simpel. Breukers had te veel oog voor de bal en niet voor z’n tegenstander ( Van Duinen).
    Gewoon je man dekken. Kijk een bal kan nooit uit zichzelf het doel inrollen hier is altijd een tegenstander voor nodig. Voetbal is echt niet zo moeilijk.

  • Foppe 28-10-2018, 14:46

    Breukers moet anders staan. Hij weet niet waar zijn tegenstander is. Misschien een paar korfbal trainingen. Daar let je op de man en de bal. Natuurlijk gaat er meer fout bij het doelpunt. Gelijkspel was terechte uitslag. Uitvak was goed aanwezig .

    13
    4
  • Arthur 28-10-2018, 13:40

    Van Duinen was op snelheid en Breukers moest uit stilstand/minder snelheid naar de bal. Je kunt elk tegendoelpunt wel reduceren tot een persoonlijke fout, maar hier vind ik dat de organisatie gewoon uit positie was gespeeld. Daarna vind ik dat we gewoon geluk hebben gehad dat het bij 1-1 bleef. De hele organisatie en het vertrouwen waren weg. Al met al een terechte uitslag (hoewel men bij Zwolle dacht aanspraak op meer te kunnen maken).

    15
    2
  • Robbert 28-10-2018, 13:22

    Nee niet naar de eerste paal gaan maar naar de bal, hij stond veel korter bij de bal dan Van Duinen. Hij kon de bal gewoon een peer geven. Niet dat de goal onverdiend was, want Zwolle had ons in de laatste fase gewoon in de tang! Komt ook dat we geen grip meer op het middenveld hadden.

    6
    3
  • Arthur 28-10-2018, 12:53

    @Robbert: Dat weet ik, maar beweegt Breukers te snel naar de eerste paal en wordt de bal bij de tweede paal gegeven, dan zou hij het verwijt hebben gekregen dat hij veel te ver naar binnen was geknepen…😉 Je kunt ook zeggen dat van Duinen heel knap voor z’n man komt. Mijn betoog is dat niet zo veel spelers uit positie hadden moeten lopen (hoewel dit ook gewoon de verdienste van Zwolle was en dat ze ook een beetje geluk hadden dat alles op z’n plek viel). Als Rossmann bij de eerste paal had gestaan (omdat hij de plek van v/d Buijs had overgenomen die naar buiten moest trekken), dan had Breukers veel meer de opkomende van Duinen in de gaten kunnen houden.

    5
    1
  • Robbert 28-10-2018, 12:44

    Kijk nu maar eens goed naar de herhaling Arthur! Breuker staat korter bij de komende bal dan Van Duinen! En nog laat hij zich verrassen, hij let zelfs niets eens naar zijn directe man die zo maar uit zijn rug laat komen. Breukers heeft gewoon geen snelheid op de eerste meters.

    5
    8
  • Arthur 28-10-2018, 12:36

    @Robbert: Vind ik een beetje opportunistisch! Normaal gesproken hoort van Hintum de rechtsbuiten af te dekken, dekt v/d Buijs de eerste paal af, dekt Rossmann de tweede paal af en knijpt Breukers een beetje naar binnen om te ondersteunen…

    …van Hintum en Rossmann liepen zwaar uit positie (ook door goed combinatiespel van Zwolle), waardoor v/d Buijs noodgedwongen uit moest wijken naar ‘linksback’. Alles valt vervolgens precies op z’n plek: v/d Buijs kan net niet de voorzet van Ehizibue tegenhouden…Breukers moet in z’n eentje het hele doel afdekken en ziet niet dat van Duinen uit z’n rug komt. Ik vind het een beetje makkelijk om v/d Buijs hier iets kwalijk te nemen. Continu liep iedereen heel gedisciplineerd in positie, maar bij het doelpunt waren ze compleet uit positie gespeeld; het mag op dat moment effectief nooit twee (v/d Buijs/Breukers) tegen twee (Ehizibue/van Duinen) worden.

    6
    2
  • Robbert 28-10-2018, 12:09

    Als je de 1-1 terug ziet gaan je de tenen krom in de schoenen staan. Begint bij Van den Buijs, als een oud wijf probeert hij de voorzet af te blokken, lukt uiteindelijk niet. Dan moet je eens zien wat Breukers vervolgens doet. Hij staat korter bij de komende bal dan de doelpuntenmaker Van Duinen. Toch laat hij zich door de aanvaller verrassen Hij kijkt naar de bal en let niet op zijn directe man. Ik weet, Breukers was vorige week heel belangrijk voor ons met zijn redding op de doellijn bij 2-1. Maar dit is weer een zwak moment van hem en ook van Van den Buijs trouwens. Van den Buijs zie ik veel te vaak als een oud wijf verdedigen. Hij kwam als een groot talent maar komt nog veel te kort

    6
    7
  • Geert 28-10-2018, 10:51

    Hulde aan de sfeer in het uitvak, was weer top jongens!!

    26
    1
  • Stadioncheck 28-10-2018, 10:19

    Goede morgen we staan 4de, begroting 12 miljoen.
    En ja ik zou ook een andere opstelling presenteren.
    Maar ik ben geen trainer, en de rest co trainers hier ook niet.
    Dan ben je toch uit geluld.
    Zwolle uit is altijd lastig , die verliezen niet veel thuis.

    Prima prestatie ,de eerste 10 minuten ,en de laatste 20 minuten was het even billenknijpen. Maar voor de rest waren we minimaal gelijkwaardig .

    Na het uitvallen van Kuwas ging het minder , of dat de reden was?

    En bij de gelijkmaker ,had volgens mij toch de voorzet geblokt kunnen worden(vd Buijs).
    Helaas, toen speelde Zwolle vol voor de winst laatste deel wedstrijd.
    En kwamen we goed weg, voor de rest hebben amper onder druk gestaan.65-70 minuten lang

    19
    4
  • Scout 28-10-2018, 06:58

    Robbert,
    Onbegrijpelijk dat onze trainer Duarte en Ozman op de bank zet. Van Nief is zo onrustig. Kuwas is gewoon een buitenspelen.

    10
    4
  • Robbert 28-10-2018, 01:52

    De 3 punten zaten er zeker in. Vooral na die dot van een kans van Drost begin 2e helft. Je ziet dat hij veel te lang er uit is geweest, de man heeft nog geen vertrouwen en legt de bal breed ipv zelf te schieten met links. Wordt het 0-2 dan is de wedstrijd gespeeld. Geen echte uitgespeelde aanval (behalve de goal) van Zwolle gezien. Uiteindelijk kan ik mij wel in dat ene puntje vinden. We zijn er nog lang niet met ons spelsysteem. En laten ze aub gewoon met Duarte en Osman beginnen. Drost en Van Nieff voegen niets extras toe.

    22
    3
  • Arthur 27-10-2018, 23:47

    @Jan: Helemaal met je eens! Door de stand op de ranglijst kijken we te veel naar boven en realiseren we ons onvoldoende hoe goed het eigenlijk gaat. Toch had je ook absoluut kunnen winnen vandaag in deze lastige uitwedstrijd…

    15
    3
  • Jan 27-10-2018, 23:34

    10 wedstrijden en 20 punten!
    Beter kan toch niet. Laten we ervan genieten.
    Stel je eens voor dat we echt stabiel gaan spelen!!

    34
    4
  • Arthur 27-10-2018, 23:22

    @Kris: Ben het eens met je analyse. Heracles domineerde een groot deel van de wedstrijd. Kuwas ging voorop in de strijd. Na de wissels zakte het vandaag in.

    Positief: Ik heb een heeeeel georganiseerd en gedisciplineerd Heracles gezien. Het was mooi om te zien dat niemand verzaakte! Compliment aan het TEAM! Verdedigend stond het ook erg sterk. Op het tegendoelpunt na vond ik de kansen van Zwolle nou ook weer niet levensgroot. 60 minuten sterk gespeeld! Je verliest niet…

    Negatief: Tot aan het doelpunt was er niets aan de hand, maar het spel was slordig. Na de 1-1 merkte je dat Zwolle bloed rook en was Heracles onvoldoende in staat rust in het spel te brengen. Ik had het gevoel dat we te snel gingen loeren op een counter, in plaats van proberen om op 2-0 te komen.

    19
    4
  • John 27-10-2018, 23:13

    De tegenstander de bal laten is leuk, maar je kunt het ook overdrijven.

    Vandaag met kunst en vliegwerk een punt gehaald. Jezelf volkomen onnodig in de problemen gebracht door niet te blijven voetballen.

    16
    3
  • Hallo 27-10-2018, 22:51

    Osman oke, maar duarte was vandaag ook niet best hoor. Heb hem zelf sowieso niet heel hoog staan in de pikorde.

    Maar goed nu Feyenoord thuis, volle bak en knallen!!!!

    5
    12
  • Kris 27-10-2018, 22:44

    Eerste tien minuten voor hun, daarna wij dik een uur sterker, slotfase was voor hun. Al met al verdient punt. Volgende keer weer spelen met Osman en Duarte voor Van Nieff en Droste, dan veel meer voetballend vermogen.

    27
    1
  • Leo 27-10-2018, 22:41

    Niet lullen, jongens
    Eerste helft was voor Heracles, tweede voor PEC. dus onbeslist, dus nette uitslag

    26
    1
  • Kobus 27-10-2018, 22:36

    Afgaande op het zeer matige spel van Heracles in de 2e helft, blij met dit puntje.

    22
  • Henri 27-10-2018, 22:36

    Nou, handjes dichtknijpen met dit punt. Vrijwel geen initiatief bij Heracles, Zwolle veel sterker…

    19
    5
  • Leo 27-10-2018, 22:35

    1-1, rechtvaardige uitslag.
    prima resultaat in deze overijsselse derby

    19
    3
  • 1903 27-10-2018, 22:13

    kutzooi..

    2
    10
  • Arthur 27-10-2018, 21:43

    Jammer dat PSV weer gewonnen heeft. Win tegen Zwolle en je klimt gewoon op de ranglijst dit weekend👍🏼😂

    3
    2
  • Scout 27-10-2018, 21:35

    Van Nieff zou gewisseld kunnen worden en Drost voegt nog niet veel toe. Ik mis rust op het veld. Maarja dankzij de vlagger zie je ook geen f..k vd wedstrijd.

    10
  • Hardenberg 27-10-2018, 21:10

    Kuwas hoppa, zoals Koeman in zijn beste dagen.

    11
    2
  • Pielle 27-10-2018, 21:09

    Ipv spelers te afkraken laten we ze steunen we staan knap 0-1 voor, Zwolle uit is echt geen makkie zoals iedereen hier dat wel denkt. Met minimaal 1 punt ben ik blij en droom natuurlijk van 3 punten vnv. En van Hintum vond ik juist een van de uitblinkers vorig week. Staat gewoon terecht in de basis want die jongen had 1 jaar lang niet gevoeybalt bij Gaziantepspor, goed zich teruggeknokt tot basisspeler

    17
    1
  • 1903 27-10-2018, 20:44

    Van Hintum is my bad, sorry jonks

    3
    5
  • Jojo 27-10-2018, 19:50

    Kom op Henri straal wat positieve energie naar de boys in het veld Ze weten drommels goed waarover het vanavond moet gaan 3 Punten en na morgen A F los van een grote groep achtervolgers Come on you boys

  • 1903 27-10-2018, 19:31

    Weer van Nieff en Drost, geen Duarte en Osman en van Hintum is aanvoerder?

    1
    8
  • Henri 27-10-2018, 19:11

    Naar mijn idee zijn de meesten hier wel erg optimistisch. Heracles en uitwedstrijden zijn al jaren geen goede combinatie. Ik verwacht een agressief Zwolle en een mak Heracles zoals zo vaak in een uitwedstrijd. Knap dat er zoveel mensen meegaan hoor, maar heb er weinig vertrouwen in…

    8
    13
  • Jojo 27-10-2018, 14:37

    Mooi vooruitzicht vanavond nav Emmen VVV Dit moet bij de boys in het veld vanavond toch doorwerken Allert blijven en gaan voor 3 points 👏👏👏

    18
  • totobriefje 27-10-2018, 13:38

    pec vs heracles 1-4
    ajax vs feyenoord 5-2

    14
    5
  • Foppe 27-10-2018, 11:28

    Dat lukt alleen op FIFA. Maar geweldig dit soort reacties, het geeft wel aan dat je als supporter niet realistisch hoeft te zijn en dat je mag dromen!!

    8
    3
  • Arthur 27-10-2018, 09:45

    Volgend jaar weer lekker kotsend in de bus naar Arouca met z’n allen….😜😂🤢

    19
    3
  • Hardenberg 27-10-2018, 08:50

    Kom op jongens, ook deze wedstrijd voor niets minder gaan dan 3 punten, als dit lukt zijn we goed op koers voor Europese wedstrijden. Wij zijn sterker dan Zwolle mits we strijden voor iedere meter. Kom op jongens!! en succes!!

    30
  • 1903 27-10-2018, 07:35

    Matchday, voor de drie punten vandaag!

    14
  • HAFC1903 26-10-2018, 23:26

    @stulankowski dat zou toch wat zijn, Messi en Ronaldo op het kunstgras in het Polman stadion😂

    14
  • Stulanowski 26-10-2018, 22:58

    Met een beetje geluk raken we na 11 november plek 3 niet meer kwijt en wint Ajax de champions league. Dan spelen we volgend jaar gewoon CL.

    40
  • Ben 26-10-2018, 22:53

    Emmen- VVV 1-1. Bij winst morgenavond tegen Pec Zwolle 7 punten voor op de nummer 5. Heracles go for it!

    28
  • J.H 26-10-2018, 20:03

    Ik ben ook benieuwd, als we tegen Feyenoord/PSV spelen, hoever we mee kunnen komen. Als dat net zo als tegen Ajax(uit) gaat……..😉

    19
  • Henk 26-10-2018, 19:47

    @heracliedwieenz……helemaal mee eens. Dit jaar zie ik dan ook als een overgangsjaar. Heracles gaat n.l. meer en meer verbazen denk ik. Wat te doen met samenwerking twente? Volgens mij niet meer passend. Met duitse club misschien? Eagles? Ik denk dat de hand van wormuth nog ver zal reiken en menigeen zal verbazen.

    25
  • Heracliedwiekenthemniet 26-10-2018, 18:46

    Niemand heeft een vaste plek in de basis. Wormuth denkt lange termijn, alle spelers kunnen in de basis staan, mits fit, mits in vorm. Zo creeer je een selectie die ook verderop in het seizoen nog genoeg kwaliteit op de mat kan leggen. Verstandig: de tijd dat we voor 80% afhankelijk waren van bv Monteiro of Kuwas ligt achter ons.

    28
  • HAFC1903 26-10-2018, 16:56

    Wel grappig trouwens, zag net een filmpje op site van PEC waarin Leemans zei dat wij een makkelijker programma hebben gehad dan hun, kijk net even naar ons programma tot de winterstop en dan krijgen we nog PEC, NAC, Fortuna, VVV, Excelsior, Utrecht en PSV en Feyenoord(allebei thuis).
    Hierin moeten we toch 15 punten kunnen halen en dat is meer dan hun in hun ‘moeilijkere’ programma bijeen hebben gevoetbald.

    21
    4
  • Black&white 26-10-2018, 16:32

    Onze trainer neemt de beslissing over deze opstelling heus niet zomaar en zal daar een goede reden voor hebben.
    Duarte is fit en bezig aan een goed seizoen maar als hij bijvoorbeeld een beetje last heeft van wat pijntjes dan kan het verstandig zijn om hem aan de kant te houden voor 1 helft.
    Wij gaan mee uit en zal de ploeg zeker steunen (wat de uitslag ook word), want daar ben je supporter voor 😁

    27
  • Stulanowski 26-10-2018, 16:31

    Drost wil ik nog wel meer van zien. Maar van nieff heeft inderdaad wel laten zien dat die gewoon echt tekort komt. Duarte heeft bijna nog elke wedstrijd sterk gespeeld. Snap dus ook niet waarom hij niet speelt

    22
  • 1903 26-10-2018, 16:24

    Geluk moet je afdwingen, en facts are dat we 4e staan, met aan het einde van dit weekende een potientele derde plek.

    10
    2
  • Johan 26-10-2018, 16:12

    Onzin Hafc1903. Van Nief heeft tot nog toe iedere wedstrijd aangetoond in alles minder te zijn dan Duarte op het middenveld. Soms is het geluk ook bij de domme. Zo zat alles vorige week weer mee. En dat is al vaker gebeurd dit seizoen. Natuurlijk heeft hij er wel verstand van anders sta je geen 4e, maar het zit ook allemaal wel enorm mee dit seizoen.

    18
    2
  • HAFC1903 26-10-2018, 16:06

    Morgen winnen we en dan zegt iedereen weer: wat geweldig goed dat hij drost en van nieff laat staan!
    Wacht nou gewoon de wedstrijd af, Frankie weet ook wel wat ie doet anders stond hij geen 4e in zijn eerste seizoen.
    Ik voorspel een 2-3, 1x peterson, 1x dalmau en 1x kuwas.

    8
    8
  • DDB 26-10-2018, 15:44

    Weer een dramatische opstelling morgen. Net als tegen Groningen zet hij Duarte op de bank, wat is dat toch met onze trainer? Waarom zo eigenwijs doen. Stel de beste 11 op. Ik kan mij niet voorstellen dat Duarte op deze manier bij ons gaat verlengen. Als iemand die in alles minder is (Van Nief) de voorkeur krijgt had ik gezegd stik erin.

    14
    9