Peterson staat voor vertrek naar Turkije

8 januari 2019

Heracles dreigt Kristoffer Peterson nog deze winter kwijt te raken. De aanvaller wordt vermoedelijk overgenomen door Fenerbahce. Dit wordt gemeld door VI.

Naast de Turkse club zijn er meer clubs in de race om de handtekening van de Zweed. Naar verluidt hebben onder andere clubs uit Spanje, Italië en Griekenland interesse in de aanvaller.

Peterson scoorde dit seizoen al tien keer en is daarmee topscorer van Heracles.

59 reacties

  1. Geert 12 januari 2019 16:39

    Ikon, bron?

  2. Matthijs 12 januari 2019 13:36

    Vermeij naar Den Bosch?

  3. Ikon K. 12 januari 2019 13:35

    Heracles plukt wederom verdediger weg uit Duitse derde divisie

    12 januari 2019 – Heracles Almelo heeft wederom versterking gevonden over de grens. De eredivisionist heeft overeenstemming bereikt met Simon Lorenz, die transfervrij overkomt van het roemruchte 1860 München. De 21-jarige speler heeft voor tweeënhalf jaar getekend, met een optie op een extra jaar.

    De oud-jeugdspeler van TSG 1899 Hoffenheim is blij dat hij de stap van het derde niveau in Duitsland naar de Eredivisie kan maken. “De gesprekken met de club waren prettig. Deze overstap zie ik als een nieuwe kans en een mooie uitdaging. Ik ben blij om hier te zijn en kan niet wachten om te beginnen. Ik verheug me erop en ben er klaar voor”, reageert hij.

    Technisch manager Mark-Jan Fledderus vindt Lorenz een echte centrumverdediger. “Simon beschikt over alle benodigde fysieke voorwaarden voor een centrale verdediger. We hebben hem de afgelopen tijd intensief gevolgd. Hij heeft een goed jaar achter de rug en is in onze ogen een talentvolle speler.”

    Dat de verdediger overkomt van een club dat acteert op een lager niveau zegt volgens Fledderus helemaal niets. “Het niveau van de 3. Bundesliga is hoog”, weet Fledderus. “Voor ons als club is het al lange tijd een interessante competitie om in de gaten te houden. We spelen bovendien regelmatig oefenwedstrijden tegen clubs uit de 3. Bundesliga, die we als serieuze krachtmetingen beschouwen.

    2
    2
  4. ww 11 januari 2019 23:32

    @Robbert, mocht je willen weten wat het eigen vermogen van Heracles is, dan kun je door een paar euro’s van je eigen vermogen te doneren aan de Kamer van Koophandel de jaarrekening daar opvragen. Als het goed is, dan is inmiddels de jaarrekening over boekjaar/seizoen 2017/2018 daar gedeponeerd.

  5. Robbert 11 januari 2019 21:31

    Zeg het dan maar Jason. Hoeveel eigen vermogen hebben we, wat hebben we aan transfergeld opgehaald, hoe is onze liquiditeit etc. Als er een presentatie van de cijfers komen dan worden ze in een sneltreinvaart er doorheen gejast.

    2
    1
  6. Jason 11 januari 2019 21:00

    Op de supportersavond wordt er juist heel open over alle financiële aspecten gepraat. Op alle vragen wordt een antwoord gegeven. Bijvoorbeeld wat er onder diverse posten valt, maar bijvoorbeeld ook waarom de merchandising ineens hoger/lager is. Er worden zeker geen cijfers weggestopt.

  7. Matthijs 11 januari 2019 20:59

    HAFC vertoont weer een aantal flinke kuren. Ik ga tot vannacht bezig om een en ander om te zetten naar een nieuwe omgeving.

    Inclusief weer werkende functionaliteit, zoals de like/dislike van comments en de uptime..

    Excuses voor het ongemak.

    10
  8. Foppe 11 januari 2019 19:53

    Robbert, bij aflossen van een lening, in dit geval, het stadion daalt het eigen vermogen niet, deze blijft gelijk. De liquide middelen dalen wel. Het scheelt dus rente en als het slim speelt , blijven de afschrijvingen gewoon door lopen en pakje liquiditeits winst. Hier hoef je geen belasting over te betalen.

  9. Robin E 11 januari 2019 18:30

    Hij is in ieder geval al zwaar favoriet bij onze Turkse vrienden:

    https://www.youtube.com/watch?v=DGTCH3qRYS8

    1
    1
  10. Robbert 11 januari 2019 18:18

    Ik denk dat het eigen vermogen aanzienlijk geslonken is Hans. Er is veel geld naar de (ver)nieuwbouw van het stadion gegaan. De lening van de gemeente zal inmiddels wel zijn afgelost lijkt me. Aan de andere kant is er ook veel binnen gekomen aan transfers de afgelopen jaren. Hoeveel Heracles aan eigen vermogen heeft wordt nogal geheimzinnig over gedaan. Bij de presentatie van de jaarcijfers zijn ze heel goed in het ‘ verbergen’ van deze cijfers. Daar wordt nooit open over gecommuniceerd. Daar zal wel een reden voor zijn. Alleen de belastingdienst zal de exacte cijfers wel weten 😂😂😉

  11. Frans up 11 januari 2019 15:05

    Laat ik het zo stellen, dat ik meer vertrouwen heb in het bericht van Twente, Tubantia, dan de site transfer markt. Heracles heeft goed gebeurt voor Pelupessy. Ook de kranten in en rond Sheffield hebben het over dit bedrag gehad En misschien heeft Heracles de optie al gelicht of kan dat pas na 1 april.

    1
    2
  12. Roy 11 januari 2019 09:42

    @fransup aaah een fc twente supportersite is jouw bron. Die geloven we als het ons uitkomt en anders…. Wellicht hebben ze gelijk en wellicht niet, op transfermarkt.nl staat een heel ander bedrag.

    Wie heeft het over boter op zijn hoofd, feit is gewoon dat de optie nog niet gelicht is. Het lijkt mij inderdaad ontzettend dom als ze dat niet doen. Maar je moet de feiten wel voorstellen zoals ze zijn.

  13. Hans 11 januari 2019 09:27

    In de plus uitkomen tav de begroting is uiteraard weer heel wat anders dan het eigen vermogen.
    Eigen vermogen moet onderhand wel behoorlijk zijn.

  14. Robbert 11 januari 2019 01:55

    Bijna alle Nederlandse clubs moeten het van transfers hebben om in de plus uit te komen Vincent. Lees het artikel in VI er maar oo na. Daar zijn wij geen uitzondering in. Feyenoord heeft het meest overgehouden dankzij de CL wedstrijden.

  15. Vincent 11 januari 2019 00:37

    Dat is na verkoop van spelers. Operationeel, dus zonder transfers, hebben we negatief gedraaid.

  16. Robbert 10 januari 2019 20:53

    Volgens de cijfers van VI heeft Heracles in het seizoen 2017/2018 ca. € 2,2 miljoen winst gemaakt. Goed voor een 6e plaats in de rangschikking. Feyenoord heeft met € 11,6 het meest overgehouden onder de streep. Kijk je naar Ajax en PSV dan komen deze clubs er resp. met slechts € 1,2 en € 0,2 miljoen plus slecht van af. Dat zal in 2018/2019 wel anders zijn, mede ivm hun CL inkomsten.

    We doen het niet verkeerd!

  17. Robbert 10 januari 2019 19:49

    Ps uiteraard bedoel ik minimaal €2 miljoen PER speler 😉😀

  18. Kris 10 januari 2019 17:34

    Tuurlijk wordt die optie gelicht en dan moeten we ze direct een maximale aanbieding doen. Gaan ze daar niet in mee, en daar ga ik vanuit, dan moeten we een reele afspraak maken voor welk bedrag ze weg mogen. Ik vind het vooral belangrijk dat het reeel is en we geen scheve gezichten krijgen. We hebben nauwelijks gezeik over contracten met spelers en ik denk dat een dergelijke goede naam goud waard is in de voetballerij. Dat betaalt zich altijd terug op de lange termijn.

  19. Foppe 10 januari 2019 17:15

    Robbert, de transfermarkt is gek en grillig. Zou mij niet verbazen dat Heracles er meer uitsleept. Het is dus afwachten en Heracles laat toch niet het achterste van hun tong zien en gelijk hebben ze.

  20. Frans up 10 januari 2019 15:20

    https://www.twenteinsite.nl/update-kassa-fc-twente-rinkelt-na-transfer-pelupessy.html

    Roy even lezen. Daarnaast denk jij dat Heracles, boter op haar hoofd heeft, die optie wordt voor 1000% gelicht.

  21. Robbert 10 januari 2019 15:20

    Ik heb het ook al geschreven, Heracles staat gewoon sterk met een eenzijdige optie van 1 jaar in het contract. Dat is dus niet een cotract die straks in juli afloopt. Als dat zo is hadden ze hem ( en Kuwas) al lang verkocht.

    De ervaring is ook dat bij een heel groot aanbod voor de spelers, de clubs en speler er proberen uit te komen. Dan wel voor een prijs, voor deze twee spelers, die niet onder de 2 miljoen zal liggen. Het is aan de club dan of ze de heren de transfer ( om reden van positieverbetering) gunnen.

  22. Tim 10 januari 2019 14:22

    @Roy, beejte rare zin “Een nog niet gelichte optie” dus halfjaar contract…

    Het is echt niet zo dat clubs bellen en zeggen ja we willen Peterson halen, met contract voor een half jaar.. onderhandelingen starten en ineens die optie gelicht wordt… Hij doet het super goed, dus je kunt gewoon stellen dat Peterson nog 1,5 jaar vast ligt. Peterson moet dat accepteren en mag dit namelijk niet weigeren.

    5
    1
  23. Roy 10 januari 2019 13:34

    @fransup. Hoezo? Je wilt het wellicht niet horen die lage bedragen, maar bijv. Pelupessy is voor aanzienlijk meer weg gegaan, wat is jouw bron dan? Mijn bron is transfermarkt.

    Wat betreft Peterson hij heeft een contract nog voor een half jaar, met een nog niet gelichte optie. Dus een contract voor een half jaar, zo lang die optie niet gelicht is.

    Dat veel mensen (waaronder jij blijkbaar) hier graag geloven is al die geld sprookjes helemaal prima. Maar ik niet.

    1
    2
  24. J.H 10 januari 2019 10:24

    Het zou mooi zijn om Kuwas en Peterson te houden voor in ieder geval rest van het seizoen.
    Dan bereid je VD Water en Dos Santos een half jaar voor, dat die volgend seizoen echt wat kunnen laten zien.
    Peterson als hij verstandig doet, gaat niet naar Fenerbahçe, heeft het hier nu goed, krijgt binnenkort nog een 2de zoon, en voor de Eredivisie een goede voetballer, maar is het niveau van Fenerbahçe niet toch iets te hoog? Zou daar niet een stap tussen moeten zitten?

  25. Denni 10 januari 2019 08:04

    Ik zou zeggen Mokthar voor Peterson en Armenteros voor Vermeij. Klaar is kees

    13
  26. Robbert 9 januari 2019 22:12

    Contractueel staat Heracles gewoon sterk en kan ze een prijs vragen met meer dan zes nullen.

    Er is ook nog een gunfactor. Op basis van een aanzienlijke (financieel) contractverbetering waarbij de spelers netto meer dan het dubbele kunnen verdienen. Wat doe je dan als de onderlinge verstandhouding goed is? Natuurlijk niet voor een koopje laten lopen, maar welke prijs is dan reëel? Je zal als club stevig in je schoenen moeten staan om zo de onderhandelingen in te gaan.

  27. Foppe 9 januari 2019 21:51

    Kuwas en Peterson zijn grote mensen, dus al zij akkoord gingen met de optie, moeten ze nu niet moeilijk doen. Ik denk dat Heracles niet rouwig is, al ze nu verkocht worden. Ze hebben met Dos Santos en van de Water, zich er al op voorbereid. Ik hoop maar dat ze wel een deel van het geld gaan investeren, Engels zou inderdaad niet gek zijn met daarbij een goede centrale verdediger.

  28. Robbert 9 januari 2019 21:47

    Contract openbreken en verlengen zit er m.i. voor beide heren niet in. Kuwas is 26 jaar en moet nu eigenlijk een flinke financiële klapper maken. In Engeland (2e niveau) of in één van de oliestaten zou dat kunnen. Daar kunnen de heren netto meer verdienen wat ze hier bruto bij ons krijgen.

    Peterson naar Turkije zou niet verstandig zijn. Fenerbahce is wel een hele grote club, daar zit wel geld en ze zullen wel betalen. Of het elke maand op tijd komt is wel een vraag.

  29. Hans 9 januari 2019 21:16

    Bij een eenzijdige optie zoals Heracles die heeft met Peterson en Kuwas hoeft de club in principe niet eens om de tafel maar kan dit gewoon door de club gelicht worden(meestal gebeurt dit in april).
    Uiteraard zal men eerst nog een poging ondernemen om het contract open te breken.
    Iig gaan ze sowieso komende zomer niet gratis de poort uit.

  30. Robbert 9 januari 2019 21:07

    Laten we afwachten wat daar uit komt Kris. Met Kuwas zal het moeilijk worden. Hij kon dit seizoen vertrekken, maar Heracles vroeg teveel. Daar werden hij en zijn zaakwaarnemer niet vrolijk van. Eenzijdige optie vanuit de club is het bij beide heren. Wat kan een speler daar dan nog mee? En moet hij dan accepteren waar de club dan mee komt? . De heren zullen met deze verlening m.i. niet minder betaald krijgen, dat lijkt me logisch. Maar het voorstel van de club zou hen ook wel kunnen tegenvallen, wat dan?

  31. HAFC03 9 januari 2019 20:44

    Laat maar gaan voor goed bedrag, en dan Mario Engels ophalen van Roda

    5
    1
  32. Kris 9 januari 2019 20:08

    @ Robbert. Ik lees net op vi.nl dat Heracles vandaag begonnen is met de tussentijdse gesprekken. Dan zal het ook wel gaan over met wie we door willen en met wie niet in het volgende seizoen. Sowieso optie Kuwas en Peterson lichten en Duarte een flinke contract verlengen voorleggen. Hetzelfde geldt voor Merkel!

  33. Noh 9 januari 2019 19:07

    Natuurlijk helemaal niet erg hoor, die jongen is er natuurlijk pas net. Maar lijkt me een beetje te makkelijk gedacht om hem meteen er neer te zetten in het geval peterson gaat en ook nog eens op een andere positie. Hij heeft zeker talent. Maar haal wat mij betreft maar nog een Mokthar ofzo erbij.

  34. Noh 9 januari 2019 19:05

    1903, opzich eens met wat je zegt maar kom op, als je kijkt naar VD water is dat totaal een ander type rechtsbuiten dan Kuwas, die my fysiek ook wat sterker lijkt.

  35. Robbert 9 januari 2019 18:42

    Klopt wat je zegt Frans, maar de vraag blijft, gaat Heracles deze eenzijdige optie lichten? natuurlijk zou ik zeggen. Het valt mij op dat je daarover niets in de media leest. Want als dat gaat gebeuren is dat meestal rond deze tijd en wordt het bekend gemaakt. Waarom horen we daar niets over? Of ligt er in dit contract toch nog een ‘addertje’ onder het gras?

    Als hij echt na dit seizoen weg kan, mag je blij zijn als je 5 of 6 ton kunt vangen. Niet meer. Het wordt anders als hij nog voor 1,5 jaar bij ons vast ligt.

    4
    1
  36. 1903 9 januari 2019 18:38

    NOH,
    Kuwas ook rechtsbuiten en speelt ook wel spits en wel is op de 10, dus wat maakt het nou uit als VD water rechtsbuiten is!

  37. 1903 9 januari 2019 18:37

    NOH,
    En kuwas is ook rechtsbuiten speelt ook wel in de spits en ook

    1
    2
  38. Noh 9 januari 2019 18:32

    DDB, VD Water is volgensmij toch echt een rechtsbuiten.. En we moeten spelers de kans geven, hoeveel heeft Dos santos nou al gespeeld?

  39. Frans up 9 januari 2019 18:12

    Roy, je bent erg slecht op de hoogte. Peterson ligt nog minimaal 1,5 jaar vast, Heracles heeft eenzijdige optie. Daarnaast ging Pelupessy voor aanmerkelijk meer weg. 4 miljoen werd er volgens, de media gevraagd, aan AEK.. Ik denk dat hij voor 2,5 tot 3 miljoen gaat.

  40. Roy 9 januari 2019 17:53

    Weer een speler van Heracles die het bij een grotere club niet gaat redden. Dit niveau is echt te hoog gegrepen. Nu wellicht even niet, maar Fenerbahce is gelijk aan het niveau PSV en Ajax. Niet goed genoeg.

    3 miljoen voor iemand met een contract voor een half jaar, geloof ik helemaal niets van! 750.000 euro is echt het maximale. De laatste die destijds in de winterstop is verkocht met een contract voor een half jaar is pelupessy en dat was voor 500.000 euro.

    1
    8
  41. Niek 9 januari 2019 16:53

    Voor een bedrag in de buurt van wat genoemd wordt lekker laten gaan. En transfer naar een grote club. Goed voor het imago van onze club. Alleen weet ik niet of Peterson nou zo blij moet zijn als hij straks bij Fenerbahce zit… Er zijn leukere landen/clubs om heen te gaan nu.

    Qua opvolging maak ik me dan geen zorgen. Komt eigenlijk altijd wel goed.

  42. HAFC1903 9 januari 2019 15:07

    Peterson weg, Armenteros halen.
    4-4-2 met Kuwas op 10 en Armenteros en Dalmau in de spits

    10
    1
  43. Sjon 9 januari 2019 10:04

    Younnes mokthar ook weg uit Turkije omdat ze zijn salaris niet betaalden

    10
  44. 1312 9 januari 2019 09:49

    MASSAAL NAAR GRONINGEN!! Steun onze boys in het noorden voor de 3 punten!

    12
    1
  45. DDB 9 januari 2019 09:44

    @Noh
    Wat een onzin weer zeg. Dos Santos heeft nog niks bewezen en VD Water is zijn vervanger. Ik hoop dat hij blijft. Aan geld heb ik niets als supporter.

  46. Robbert 8 januari 2019 22:13

    En als het ook maar volledig betaald wordt. Zaken doen met Turken is even wat anders dan met Duitsers, rijke Arabieren of Engelsen.

    7
    1
  47. Hans 8 januari 2019 21:13

    Zal heracles uiteraard een zorg zijn aan wie ze verkopen….als de prijs maar goed is.

    6
    1
  48. Kris 8 januari 2019 21:02

    Mooie club, maar ook een club in brand. Lijkt mij voor hem niet de juiste keuze, maar kan me wel voorstellen dat je het ook niet durft te weigeren als speler. De beruchte trein (of het schip met geld) die misschien maar een keer voorbij komt. Eerlijk gezegd denk ik ook niet dat Heracles hem die kans, als het verhaal klopt, mag ontnemen.

  49. Foppe 8 januari 2019 20:48

    Ik begrijp de reacties , verkopen. Maar als ik Peterson was ging ik daar niet naar toe je bent er niet zeker van je centen. En Moktar komt niet voor een Heracles salaris.

  50. Sjaak 8 januari 2019 20:39

    Peterson verkopen ,mokthar terug halen ervoor transfer vrij

    10
  51. Robbert 8 januari 2019 20:39

    Mokhtar zou geen verkeerde zijn al vervanger van hem. Mokhtar is ook meer een ‘ aangever’ ipv een afmaker. Hebben we eindelijk een buitenspeler die Dalmau kan bedienen. Van de Water zal dan met hem moeten strijden voor een basisplaats. We gaan het zien.

    12
  52. LEE 8 januari 2019 20:20

    Voor de juiste prijs is bijna alles te koop

  53. beewee72 8 januari 2019 20:15

    Denk 3,5 miljoen en dan komen er weer ‘talenten’.
    Waarom niet een keer het geld investeren dat je verdient met de verkoop een speler? Of moet nog steeds alles naar het stadion?
    Tijd om eens een publieks trekker te halen en zorgen dat het stadion goed vol komt.

    10
  54. Hans 8 januari 2019 20:13

    @EK uit D….precies de spijker op zn kop.
    3 miljoen pakken en mokthar gratis inlijven.

    10
  55. EK uit D 8 januari 2019 20:07

    Voor een goed bedrag verkopen en Mohktar transfervrij binnen halen. Handelshuis Heracles doet dan goede zaken.

    12
    1
  56. Noh 8 januari 2019 18:33

    Voor een prima bedrag laten gaan, hebben Dos santos, die is op zijn top echt niet slechter dan Peterson..

    4
    5
  57. Robbert 8 januari 2019 18:29

    Alles heeft zijn prijs, ook voor Kristoffer. Als de prijs goed is. Wat denken jullie met een contract van 6 maand met een optie van 1 jaar??? Ik denk zelf max. € 3 miljoen 😳😉

  58. Almelo4ever 8 januari 2019 18:23

    Met van der Water hebben we een prima vervanger in huis denk ik, als de juiste prijs betaald wordt dan lekker laten gaan.

  59. Hans voorhuis 8 januari 2019 18:21

    Strikje erom ,als de prijs goed is