Heracles verliest met ruime cijfers van Hannover 96

13 januari 2019

Heracles heeft de oefenwedstrijd tegen Hannover 96 met ruimte cijfers verloren. In Hannover werd het 4-1 voor de Duitsers.

Hannover bleek veel te sterk in een wedstrijd die met twee keer een uur spelen gespeeld werd. Hannover liep gedurende de wedstrijd uit naar 4-0, waarna Sylvester van der Water er 4-1 van maakte in de laatste minuut.

Hannover 96- Heracles Almelo 4-1 (3-0)
10.Bobby Wood 1-0, 23. Hendrik Weydandt 2-0, 58.Bobby Wood 3-0, 83.Nicolai Müller 4-0, 90. Silvester van der Water 4-1
Gele kaart: Dabney Dos Santos

Opstelling eerste uur: Janis Blaswich, Wout Droste, Maximilian Rossmann, Dario van den Buijs, Lennart Czyborra, Yoëll van Nieff, Lerin Duarte, Alexander Merkel, Brandley Kuwas, Adrian Dalmau en Kristoffer Peterson. 

Opstelling tweede uur: Michael Brouwer (91. Koen Bucker), Tim Breukers, Jelle van Benthem, Stephen Sama, Bart van Hintum; Jesper Drost, Tim van de Berg, Zeki Erkilinc; Silvester van der Water, Joey Konings, Dabney Dos Santos 

21 reacties

  1. Kris 17 januari 2019 14:07

    @ Robbert. Bij die clubs die nu (zeggen) over te stappen naar gewoon gras, speelt volgens mij ook mee dat hun kunstgras veld bijna aan vervanging toe moet. Dat is lekker makkelijk kletsen dan… Wij hebben een vrij nieuw veld, maar als deze aan vervanging toe is, verwacht ik dat ook wij over gaan naar een (hybride)mat. En daar ben ik dan ook erg blij mee, want ik vind het echt helemaal niks dat kunst gras…

  2. Robbert 15 januari 2019 19:43

    Aanleg trainingsvelden is niet eens nodig, op loopafstand hebben de wel 9 natuurgras velden liggen. Gewoon een deal maken met de amateurclubs, geld is toch geen probleem??? We hebben 2,6 miljoen winst gemaakt!

  3. heraclassic1961 15 januari 2019 17:32

    THOMAS 13 januari 2019 20:36 Ik kan me wel vinden in jouw woorden. Het verlies aan goodwill in de voetbalwereld is iets wat niet onderschat mag worden. Ik hoop dat onze bestuurders dat ook inzien.

    Verder ben je 1 belangrijk ding vergeten bij een mogelijke overstap naar natuurgras. nl. het aanleggen van een nieuw trainingscomplex. Dit laatste kost ook de nodige duiten. Hoe bekostig je dit??!

    2
    1
  4. Thomas 15 januari 2019 01:24

    We hebben nu nog de mogelijkheid om zelf de beslissing te nemen. Of moeten wij de geschiedenis in gaan als de voorheen-traditieclub die uiteindelijk als enige bleef volharden in iets waar niemand echt gelukkig van wordt? Wees verstandig. Laat er weer gras groeien.

    2
    1
  5. Robbert 14 januari 2019 22:42

    ADO stapt ook van het kunstgras af. Na Excelsior en Pec Zwolle hebben zij ook dat besluit genomen. Blijven VVV, Emmen en Heracles over. Nu de kunstgras discussie maar weer in stemming brengen in de eredivisie en de meerderheid laten bepalen. Dat is het enige dwangmiddel waarmee ze ons clubje in beweging kunnen krijgen. Laat je ballen zien eredivisieclubs, het is mooi geweest zo met onze kunstgrasvelden.

  6. Foppe 14 januari 2019 13:46

    Ik verwacht helemaal niets. Ze gaan het met deze selectie doen. Robin Gosens waarschijnlijk naar Dortmund!!

    4
    1
  7. Geert 14 januari 2019 13:17

    Wart Zwit, mijn interesse was ook gewekt. Het enige nadeel vind ik zijn leeftijd, 21. Dat is in principe te jong om de leiding te nemen in de verdediging, tenzij je Hoogma heet. Ik denk namelijk dat we iemand missen die de leiding neemt. Een interessante verdediger is het zeker wel, dus de vraag van Wart Zwit is ook mijn vraag Ikon.

  8. Wart Zwit 14 januari 2019 13:02

    Onder de post over het eventuele vertrek van Peterson naar Turkije reageerde ‘Ikon’ dat Heracles interesse zou hebben in Simon Lorenz.

    Zelfs na uitgebreid gezocht te hebben (mijn interesse was duidelijk gewekt), kon ik geen enkel bericht vinden op het internet dat dit bevestigd. Nou kwam ik er door al die ‘research’ er toch wel achter dat Lorenz een uitstekende en bovenal complete verdediger is. Hij is sterk, relatief snel en kan ook nog prima voetballen. Hij heeft ook al meermaals in het team van de week gestaan van de 3. Bundesliga. Op dit moment is hij volgens mij eigendom van Bochum, wie weet kan Verbeek een hengeltje uitgooien. Ikon, ik ben erg benieuwd hoe je hier bij bent gekomen, maar zelfs wanneer dit een broodje aap verhaal is, mijn complimenten voor je ‘scouting’!

    5
    1
  9. Stadioncheck 14 januari 2019 12:18

    Heracles zal zeker kijken naar wat ze zelf nog in huis hebben, ik ben eerlijk ik zit niet elke week te kijken bij de beloften(werk ook nog).

    Maar verdedigend is niet ons sterkste deel, maar we hebben ook kwaliteiten voorin zekers.

    Elke trainer wil een team in balance , maar zelfs de nr 3 Feyenoord is dat nog niet eens.

    En het Nederlandse voetbal(in de marge) is ook niet gezaaid met uitzonderlijk talent op het verdedigend werk ,uitzonderingen zijn er altijd .
    Maar dat speel niet bij PEC ,Groningen of Heracles bv om maar wat te noemen.

    Als de kans voordoet zal Heracles zekers toeslaan als het meerwaarde heeft voor nu of in de toekomst.

    Ze slapen niet , wat wij zien , zien zij ook wel .
    Maar alles moet passen in de visie (plan) ,en echt nodig hebben.

    Zomaar paniek aankopen leid tot meer paniek.
    Geld uitgeven, met een plan en visie , dat levert geld op dat is wat Heracles al jaren suc6 voldoet , anders hadden we nu geen nieuwe voetbaltempel gehad en gezond financieel balance.

    En de transfermarkt is nog niet gesloten , er kan nog van alles gebeuren!.

    Ze komen en gaan de spelers, de enigen die terugkomen dat zijn wij.

    Always Heracles.
    In bad and good times.

  10. oplettert 14 januari 2019 12:18

    Willem II zou Samuel Armenteros op het oog hebben als vervanger van Sol.

  11. DD 14 januari 2019 12:08

    Heb vernomen dat hetacles bezig is met de spits van Roda, Mario Engels

    5
    2
  12. Arthur 14 januari 2019 11:36

    Jammer van Armenteros; hij hoort toch bij Heracles eigenlijk… Voor wat betreft de verdediging: Hardeveld en Pröpper hebben we ook nog, dus er is volgens mij geen noodzaak om extra verdedigers te halen. Vergeet niet dat we verliezen van een Bundesliga-club en dat we aanvallend voetbal spelen. Uiteraard kan het verdedigend beter, maar zo lang we in het linkerrijtje staan en er een meer scoren dan de tegenstander vind ik het geen drama (uiteraard kan het zoals gezegd altijd beter)

    4
    4
  13. marco 14 januari 2019 10:02

    Onze verdediging is echt de zwakste schakel.Hoop dat onze scouts goed kijken naar betaalbare goede verdedigers.

    8
    1
  14. Stulanowski 13 januari 2019 23:11

    Vincent Vermeij maakt het seizoen op huurbasis af bij FC Den Bosch. Tubantia weet te melden dat momenteel de laatste puntjes op de i worden gezet en dat er ook een optie tot koop is voor in de zomer. Andere bronnen melden dat hij morgen gepresenteerd wordt.

    Bron: rtv oost

  15. Tim 13 januari 2019 22:19

    @rono, dus je had verwacht dat ze Hannover even op gingen rollen? Lekker oefenen tegen PH, mooi veel tegenstand, en ja de spelers krijgen er echt zelf vertrouwen van, winnen van een 3de klasser zaterdag…

    7
    2
  16. Robin E 13 januari 2019 22:18

    Sammi naar Willem 2

    1
    7
  17. Rono 13 januari 2019 21:18

    Verrassend, oefenen tegen duitsers is standaard een dikke nederlaag. Hebben we ooit gewonnen? En we hebben nu een Duitse trainer toch? Oefen de volgende keer gewoon tegen ON of PH. Scheelt je reistijd en is beter voor je zelfvertrouwen

    10
    6
  18. Robbert 13 januari 2019 21:17

    Op een zwaar veld vanmiddag heb je kunnen zien dat onze spelers niet echt gewend zijn om op zo’n mat te spelen. Er lukte bijna geen enkele combinatie en de bal rolt lang niet zo strak over het veld dan op kunstgras. Bij onze club moeten ze eens realiseren dat de hele kunstgras discussie onze club geen goed doet en dat je (straks als mogelijk enige club) geen speler(s) meer krijgt die op onze mat willen spelen.
    Verder past kunstgras niet in onze clubcultuur als volksclub met een rijke historie. Het is mooi geweest, we hebben er profijt van gehad en we kunnen onze belangrijke sponsor nog van dienst zijn, door een hybride mat in te leggen.

    Over de wedstrijd: we kwamen fysiek tekort en dat zie ik vaker als we tegen oa Duitsers spelen. Geen schande, begrijp me niet verkeerd. De waarde van de spelers van Hannover, die vanmiddag het eerste uur op het veld stonden, wordt op 47 miljoen ingeschat.

    14
    2
  19. Foppe 13 januari 2019 20:46

    Ik denk ook een goede en ervaren centrale verdediger. Ik hoop niet dat vandaag, een vervolg krijgt, want dan maak ik mij grote zorgen.

    6
    5
  20. Thomas 13 januari 2019 20:36

    We staan als Heracles volledig in ons recht: voetbal op kunstgras mag. De vraag is of je het ook moet blijven willen. We hebben er, vanwege het hoofdsponsorschap van Ten Cate, jarenlang baat bij gehad. Ten Cate heeft ook baat hij Heracles gehad.
    Als het drie miljoen kost om, eenmalig, de overstap naar gras te maken, dan moet je dat NU doen. De winst over het afgelopen jaar plus de bonus van 350.000 van de Eredivisie CV bij elkaar opgeteld zit je al bijna aan dar bedrag.
    We moeten ons ook afvragen wat het spelen op kunstgras kost. Dan mag je volledig in je recht staan: als de voetbalwereld het niet pruimt moet je dat erkennen. En eenmalig je relatief kleine verlies pakken. Het verspelen van goodwill in de rest van Nederland is niet in geld uit te drukken, maar schadelijk is het zeker.
    Hup Heracles!

    18
    4
  21. Hans 13 januari 2019 20:18

    Denk dat we voor Vermeij geen extra spits hoeven te halen maar een ervaren man voor in het centrum van de defensie.

    14
    4