Heracles wint van stug NAC Breda

6 april 2019

Heracles Almelo heeft goede zaken gedaan in de strijd om de play-offs. De Heraclieden bonden NAC Breda aan de zegekar en de play-offs is nog steeds een reële uitgangspositie aan het einde van het seizoen.

In de eerste helft was er weinig te beleven. Heracles wilde wel, maar kreeg het niet voor elkaar om door de defensie van NAC heen te worstelen. NAC wilde niet voetballen en waren allang tevreden als ze met een 0-0 eindstand naar Breda konden afreizen. Er waren geen noemenswaardige kansen te noteren in de eerste helft.

In de tweede helft probeerde Heracles het tempo wat op te voeren. Het had wel veel balbezit, maar tot kansen kwamen de Heraclieden niet. Een omzetting (Konings voor Osman) zorgde ervoor dat dit wel lukte. De kansen waren niet groot, maar onder andere Kuwas kreeg schietkansen, die helaas naast gingen.

In de 81e minuut was het dan raak. Een vlijmscherpe voorzet van Kuwas werd door Kristoffer Peterson binnen gekopt. Dit betekende alweer zijn twaalfde doelpunt van het seizoen.

Volgende week zaterdag wacht Feyenoord uit.

162 reacties

  1. Foppe 11 april 2019 12:53

    Robbert, is natuurlijk geil om je pik vooruit te lopen, bij een voetbalclub of de formule 1. Het is niet opwindend genoeg, voor die Bobo,s om de normale mens te helpen. En dan maakt niet uit welke politieke kleur je hebt

  2. Robbert 11 april 2019 10:45

    Ik ben het met je eens Foppe, de BVO’s zijn commerciële bedrijven en die moeten op eigen benen staan en als het niet lukt is het jammer en gaat de stekker er uit. Infrastructuur rondom een stadion is wel een gemeente zaak en daar hebben ze meestal ook wel geld voor beschikbaar. Bij een schouwburg moet ook meestal overheidsgeld bij, dat is een gebeuren wat minder publiek trekt en kost de gemeenschap ook geld. Waar trek je een grens. Lenen via een gemeente is voor een BVO de enige oplossing, dat hebben wij ook zelf ondervonden. Van een commerciële bank krijg je geen geld, behalve natuurlijk onze buren. AbnAmro zal hier nu wel van geleerd hebben, nu ze € 4,5 miljoen niet meer terug zien en hebben kwijt gescholden. Als gemeenten geld beschikbaar stellen, of garant staan voor een bepaald bedrag, dan hebben ze ook de plicht daarop toe te zien, regelmatig in de boeken van de club te duiken en eisen dat er eens wordt terugbetaald. Ik heb wel eens de indruk dat ze bij de overheid er heel ‘laks’ mee omgaan als het een voetbalclub betreft. Het is niet hun eigen zuur verdiende geld, zoals bij een ondernemer. En de politiek wil natuurlijk in de skyboxen gezien worden en dan wordt er wel eens een oogje dicht geknepen. Als bij een bijstandsgerechtigde teveel is uitbetaald, staan de de volgende dag al bij ze op de stoep om het teveel terug te vorderen, ja dan zijn ze wel scherp. Zie je het contrast?

  3. Juffrouw Janny 11 april 2019 09:33

    @Foppe. De landelijke linkse Kamerfracties zullen van dit bericht smullen. Waag er een mailtje aan naar groen links. Ze zullen je dankbaar zijn(weet ik uit eigen ervaring). Tip:mail richten aan de indienster van de Kamervragen.

    4
    1
  4. Foppe 11 april 2019 09:12

    Robbert, ik vind het niet kunnen en het zou ook niet mogen, of dit moet landelijke geregeld zijn. Een borgstelling met verzekering, zoals Almelo gedaan heeft bij Heracles is daar aan toe. De gewone burger wordt hier de dupe van, ziekenhuizen, zwembaden, bibliotheken moeten dicht, op de zorg wordt bezuinigd, daar moet, beleid op gevormd worden, en ik zeg verbieden met ingang van 2015. Dus al het onterechte geld moet terug.

    2
    1
  5. Robbert 11 april 2019 08:10

    Foppe je mag toch wel aannemen dat in die bijna 10 jaar de clubs ook her eea hebben afgelost! Dat gemeenten BVO’ s helpen is niet nieuw, maar tot hoe ver gaan ze? In Enschede hebben ze bijna niets afgelost maar alleen rente betaald. Rente moet je altijd betalen als je geld gaat lenen, bovendien is het bedrag fiscaal ook nog te zien als bedrijfskosten, wat weer gunstig is als je winst hebt gemaakt. Dat hebben ze ook wel gedaan bij de rooien. Want toen werd er met geld gesmeten en konden spelers zoals Plet en Breuker een vermogen verdienen bij ome Joop.

  6. Foppe 11 april 2019 06:30

    Robbert, of dat artikel 1 of 10 haar oud is maakt niet uit. Ook de supporters van andere clubs wijzen, allemaal naar Enschede, ik vind niet helemaal terecht. Dat daar dingen zijn gebeurd die niet kloppen, daar is geen discussie over. Maar bijna iedere club, bedeld bij de gemeente.

  7. Robbert 10 april 2019 21:49

    Man Foppe dit is een artikel van 2010, we zijn inmiddels 9 jaar verder en de info over onze vernieuwbouw zit er natuurlijk niet bij, bovendien hebben de buren in die 9 jaar ook hun stadion weer verbouwd en een lening daarvoor gekregen. Ik ben wel benieuwd naar de huidige situaties bij de clubs.

  8. Foppe 10 april 2019 21:30

  9. Robbert 10 april 2019 16:33

    Verspilde energie Janny, je kunt beter even naar de site van follow the money gaan, zij zoeken dit soort zaken naadloos uit en maken het via social media aanhangig.

    2
    5
  10. Juffrouw Janny 10 april 2019 16:24

    https://www.rtvoost.nl/nieuws/amp/310727/Kamervragen-over-miljoenensteun-Enschede-aan-FC-Twente?__twitter_impression=true

    Dan moeten we nu dus handelen mensen…. Bestook die 2e Kamerleden met mails, op twitter of wat dan ook en zeg hoe we over steun aan een BVO denken. Geld wat niet naar ziekenzorg of armoedebestrijding kan geven ze in Enschede liever uit aan royale spelers salarissen van de plaatselijke FC.

    12
    2
  11. Robbert 10 april 2019 16:15

    Lachertje als clubs zoals Willem II en Fc op Krediet hem willen hebben. Willem II dier het dankzij Isak nu even goed, daar drijft de hele club op en zou voor hem geen vooruitgang zijn. Over Fc op Krediet wil ik het helemaal niet hebben. De hand ophouden bij de belastingbetalers en vervolgens een speler bij ons wegkapen😂😂😂😂

    Feyenoord zou wel kunnen, die hebben straks wel geld als ze Jorgensen, Vilena en Berghuis verkocht hebben.

    2
    2
  12. Juffrouw Janny 10 april 2019 16:15

  13. Foppe 10 april 2019 16:05

    Er zijn. In Nederland op dit moment maar 4 clubs die de transfer som kunnen betalen. Ajax, PSV en AZ. Maar of die belangstelling hebben, ik denk van niet. En dan natuurlijk onze buren, samen met de gemeente. Dus of hij blijft of terug naar Spanje.

  14. Hans 10 april 2019 15:51

    Wikipedia staat wel bij 2020+optie jaar.
    Er dient dus een tweejarig contract te worden afgekocht.
    5/6 miljoen dus,kansloos voor heerenveen.

  15. Nvb 10 april 2019 15:48

    @ Robbert

    Denk ook dat ie voor de nederlandse subtop clubs idd niet te betalen is.

    Gewoon minimaal 4/4.5 miljoen vragen.
    zie hem wel rond de 18 goals eindigen en dat is voor eredivisie begrippen een heel goed aantal als spits bij een subtopper. En gezien de huidige prijzen in t voetbal is dat dan niks te veel voor iemand die zoveel doelpunten maakt!

  16. Foppe 10 april 2019 15:37

    Willem 2 en Feyenoord worden ook genoemd. De Twente ook, de gemeente betaald.

  17. Robbert 10 april 2019 15:28

    Behalve Heerenveen heb ik verder geen andere namen vernomen Foppe😳.

    Clubs uit de Nederlandse subtop, die denken hem voor een koopje zo te kunnen ophalen, zullen bedrogen uitkomen toch?

    2
    1
  18. foppe 10 april 2019 12:47

    Dalmau is de belangstelling van meerdere clubs. Dan lees ik de namen, die clubs hebben allemaal geen nagel om aan de kont te krabben. Stemming makerij, anders niet. Gewoon riooljournalistiek, net als Tubantia anders niet.

    6
    2
  19. heraclassic1961 10 april 2019 11:58

    VJENNE REDNEX 9 april 2019 15:15

    NEDERIGHEID!NEDERIGHEID!NEDERIGHEID!
    NEDERIGHEID!NEDERIGHEID!NEDERIGHEID!

    Weet je nog dat de bestuurders van dat mafiaklupje van jou dat gisteren gezegd hebben nadat het zoveelste gebedel iets heeft opgeleverd. Of kun je al die chaotische toestanden daar al niet meer volgen…?!

    9
    1
  20. Niek 10 april 2019 10:34

    Ik denk dat het verloop van spelers bij bijna alle clubs het geval is. Ook een Ajax verliest de interessante spelers weer aan nog grotere clubs. Alleen de echte top, een Barcelona of een Manchester City hoeven niet bang te zijn dat de beste spelers na 1 of 2 seizoenen weg zijn. Zelfs clubs als Dortmund verliezen natuurlijk vaak zat echt goede spelers aan nog grotere clubs.

    Ik vind het allang mooi dat een club als Heracles toch elk seizoen wel weer 2 a 3 van dat soort spelers in de selectie heeft lopen. Nu is alleen het probleem dat het toevallig onze 3 vaste aanvallers zijn.

    Contract van Dalmau bevat een optie jaar ja. Heracles kennende hebben ze dat wel goed geregeld.

    11
  21. Robbert 10 april 2019 10:16

    Het blijft een vervelende situatie waarin we als kleine club zitten. Je hebt goede spelers, je haalt eventueel Europees voetbal en ze zijn weer weg. Bouwen aan een stabiel team is er niet meer bij. Heel jammer, als schrale trost is natuurlijk de prijs die je kunt krijgen, als ze maar hoog genoeg is zou ik zeggen.

    Wat betreft Dalmau, ik lees een contract tot 2020, maar volgens mij zit daar ook nig een optie jaar achter, dus tot 2021 toch! Wie weet dat?

  22. Niek 10 april 2019 09:58

    Niet zo gek natuurlijk dat meerdere clubs Dalmau zouden willen. In z’n eerste seizoen staat hij op 15 goals terwijl Fran Sol er met 30 wedstrijden 10 had. En in zijn tweede seizoen 16. Dus wat dat betreft is Dalmau misschien wel meer doelpuntenmaker dan Fran Sol. En ik denk dat veel Nederlandse clubs Fran Sol ook wel hadden willen overnemen van Willem II.

    Spaanse spitsen in Nederland ga je toch met elkaar vergelijken. Ook omdat ze beiden van Villareal B kwamen. En redelijk dezelfde types zijn. En daarin laat Dalmau nu zien het misschien nog wel beter te doen.

    7
    1
  23. Nvb 10 april 2019 09:29

    Dalmau staat in de belangstelling van meerdere clubs.om welke clubs t gaat is niet bekend.
    Bron: VI.nl

  24. Jolanda de panda 9 april 2019 22:27

    Wat stoor ik mij aan die betweter van een juffrouw Janny! Meer zeg ik er niet over.

    2
    13
  25. 1903 v2 9 april 2019 20:18

    Ik wilde gewoon even melden dat sfeer steeds meer begint te leven bij supporters en dat ondanks dat soms wanneer vak ’74 inzette tbn er met trommels overheen ging, ik de sfeer zaterdag prima vindt. Ook omdat het zo’n hot topic is denk ik dat dit ten goede van de sfeer gaat komen!

    9
    6
  26. Black&white 9 april 2019 17:41

    Mochten ze niet failliet gaan en mochten ze volgend jaar weer in de eredivisie spelen dan is het wellicht een idee om die supporters van FraudeClubEnschede als welkom een netje chocolademuntjes te geven bij vertrek 🤪

    6
    1
  27. tim 9 april 2019 16:49

    Misschien wel de 2 ergste woorden aller tijden: VJENNE REDNEX…. wat een prutsers zeg hahahahahahhaa

    8
    1
  28. Frans up 9 april 2019 16:22

    Het zijn de bedelaars hey hey, de bedelaars van Enschede.

    8
    1
  29. Hans 9 april 2019 16:13

    Redneks of naks of wat dan ook….zet jezelf toch niet steeds zo voor lul hier gekkie.

    11
    1
  30. Nvb 9 april 2019 15:43

    Beste meneer roodnek,

    Als twente zo groots is als jou engels dan is t snel afgelopen met dat oplichters clubje van je!
    P.s. groot zijn jullie inderdaad haha , de grootste bedelaars van Nederland!

    11
    1
  31. Juffrouw Janny 9 april 2019 15:30

    @vjenne netnix…. Dan moeten we maar eens contact zoeken met die Noone!

    19
  32. vjenne rednex 9 april 2019 15:15

    ons fct is niet kapot te krijgen door niemand!
    fct is groter dan iedereen denkt we shall never destroyed noone can beat uss!

    2
    32
  33. toeterrroeper 9 april 2019 13:56

    uiteraard is dit sarcasme maar wel een geinig bericht die de draad steekt met hun gemeente..

    6
    1
  34. Henk 9 april 2019 13:53

    @whoppa…..wat is dit dan? Grapje zeker

  35. whoppa 9 april 2019 13:47

  36. Schaap 9 april 2019 13:42

    Bedankt Heraclassic1961 – deze link van vd BUrg over FCT gevonden, geeft ook een link naar laatste jaarrekeningen van beide clubs (en anlyses van) :
    http://www.mejudice.nl/artikelen/detail/reddingsplan-fc-twente-moet-zuiniger

  37. toeterroeperd 9 april 2019 13:39

    triest dat de abn 4-5mil kwijtscheld als jij je hypotheek niet kunt betalen kun je je huis uit/verkopen.
    liever klein en gezond dan groot en dikke schulden die roder dan rood zijn.

  38. Robbert 9 april 2019 12:39

    Ik denk Hans dat ze daar helemaal niet wakker van liggen als wij niet meedoen. Ze gaan hun eigen gang en kunnen onze bijdrage wel missen. Bij de gemeente is geld zat en dan lappen zij de Heracles bijdrage er wel bij. Zullen ze ook het lef hebben om de naam dan te gaan veranderen in Fc Enschede?! Ik denk het niet, want door de naam van de regio te blijven misbruiken profiteren ze ook. Ze zullen het ‘kind niet met het badwater weggooien’ want ze weten wel degelijk dat veel fans hangen aan de naam van de regio en het Twentse sentiment. Het enige wat er nog aan ontbreekt is dat ze het Twentse volkslied voor de wedstrijd ten gehore brengen. Dat zal nu helemaal niet meer gaan gebeuren.

  39. Hans 9 april 2019 12:26

    @janny, helemaal mee eens.
    Toch ook wel mooi dat wij dat besluit kunnen tegen houden.,als we daadwerkelijk 50/50 gaan betalen dan gaat het spul UITERAARD niet naar enschede en krijgen zij de gemeente weer tegen zich.
    Beter nog idd kappen met dat armlastige fusieclubje en zelf verder gaan met de jeugd.

  40. Juffrouw Janny 9 april 2019 11:44

    https://www.tubantia.nl/heracles/heracles-gezamenlijke-jeugdopleiding-in-belang-van-hele-regio~a85df33d/

    Waarom nog langer naar de Pijpen van die oplichters dansen? Trek de stekker uit die jeugdopleiding. Ga samenwerken met een andere Bvo of ga weer samen met AVC Heracles, wordt weer 1 vereniging(since 1903) creëren je eigen opleiding. We hebben de kennis in huis.

    20
  41. Robbert 9 april 2019 11:43

    De boeven zijn weer gered en nu willen ze feitelijk ook dat de andere Twentse gemeenten gaan meebetalen, dat alles onder ‘bedreiging’ dat ze alles naar Enschede zullen overbrengen. Moeten de Twentse gemeenten daar wakker van liggen? Er is maar één partij die deze schuld zo heeft laten oplopen en dat is de gemeente Enschede. Hebben ze vooraf de andere Twentse gemeenten om advies gevraagd? Nee ze zijn hun eigen gang gegaan maar willen nu wel graag dat andere gemeenten gaan meebetalen. Hoe onnozel kun je eigenlijk zijn! Laten ze alles maar mooi naar Enschede verplaatsen. Ik begreep dat Heracles donderdag een gesprek heeft met Fc boeven. De opleiding naar Enschede is voor ons geen optie begreep ik. Wel heel jammer dat het zo loopt want in Hengelo hebben ze alle voor elkaar en dit is kapitaalvernietiging in optima forma. Maar goed Heracles zal haar eigen koers moeten varen en samenwerking met een andere club moeten zoeken. Het is niet anders, een jeugdopleiding moet er komen, dat is zeker en dat kost ruim € 1 miljoen per jaar. Ben benieuwd met welke club wij de samenwerking zoeken.

  42. Juffrouw Janny 9 april 2019 11:13

    @Bonafide, dat dacht ik ook, dat het zo lag, maar door de helpende hand die nu geboden wordt door de gemeente ontstaat oneerlijke concurrentie! Als er iets is waar ze in Europa niet tegen kunnen… Maar je kunt het zijn beloop laten… Je kunt ook aktie ondernemen en proberen het heft in eigen handen te nemen. Iedereen zijn eigen keuze.

  43. Stadioncheck 9 april 2019 11:03

    Wat is er trouwens nog FC Twente aan FC Twente?
    Het is gewoon een 053clubje dat nu zijn ware gezicht laat zien.
    Waarom zet je achter de naam FC.Twente dan nog Enschede daar achter?

    Nu gaat de jeugdopleiding ook naar Enschede , dus weer iets tastbaars weg voor de buren met een meeloop rood hart.
    Dan gun je de jeugd jeugdopleiding toch op een andere locatie(regio) dan 053 gebied !?
    Als je wilt verbinden!.

    Alleen de naam moet nog veranderd worden naar FC 053.

    Als Heracles zijnde zou ik zeggen de tijd is er rijp om te kijken met GAE een samenwerking verband aan te gaan ,een veel betere partner . je kunt het complex bij FC Holten neer zetten lekker aan het spoor .Dan heb je gelijk een goed en gemakkelijk bereikbaar locatie voor jeugd , ouders en fans.
    Afstand is dan vergelijkbaar goed 30km!

    Ik zou ermee nokken , FCTWENTE =gewoon 053.
    Was het vroeger fusie clubje ,is het nu infuus clubje geworden.
    Want wat willen ze in Enschede nu echt daar , ze hopen dat Heracles zwicht door meer te betalen ,en minder aan te bieden.
    Ik zou zeggen krijg de kl.r.!

    Ga maar weer naar de gemeente , kijken of die woord houd geen cent meer vanaf nu??

    En bekijk ander alternatieven, die zeer interessant zijn. GAE of de superboeren oa.
    Die clubs zitten ons eerder naar ons hart.

    Wij zijn de oudste Twentse club laten ons toch niet piepelen.
    Door een paar grote Peerdenbekken aan het infuus praatjesmakers!

    Elke Almeloër houd van Twente , ook van de vlag , als er maar geen Fc bij op staat.Van een gekaapte regionaam 053 infuus-clubje daar houd men in Almelo niet van.
    Ben best blij dat ze alles in Enschede willen hebben, daarmee verliezen ze gelijk de binding met de regio.

    Ik zou zeggen als er toch geld bij moet ,kunnen we net zo goed met GAE een jeugdopleiding starten.
    GAE is een gezonde club, idem Wij Heracles.

    Wij zijn niet afhankelijk van de ponyclub uit Enschede.

    Holten optie is bv maar slechts 5km verder , ligt aan het spoor ideaal bereikbaar

    Ik denk dat er tussen Heracles en GAE een prima samenwerking kan vloeien op basis 50/50.

    Laat je niet chanteren door FC infuus!
    Ooit waren ze ons ook liever kwijt dan rijk vergeet dat niet heren bestuurders!
    Ze hebben het gehoopt dat we kapot gingen, maar ja meer dan 100 jaar traditie gaat niet zo maar kapot
    Vraag het Jan Smit maar , vandaar de reactie ik zal er geen traan om laten vallen als ze niet meer bestaan met hun gekaapte regionaam.

    Dat zijn de feiten , en niks anders!
    Trots op Twente, MIN – FC ervoor

    14
    1
  44. BonaFide 9 april 2019 10:54

    @Juffrouw Janny: de EC kan en mag zelf een onderzoek instellen naar eventueel verleende staatssteun. Tevens bestaat er, inderdaad, een klachtenformulier om staatssteun onder de aandacht van de EC te brengen. Staatssteun is echter niet zo makkelijk aan te nemen als dat u het schetst.

    De stelregel bij voetbalclubs is dat gemeenten tot op zekere hoogte vrij zijn om voetbalclubs te ondersteunen, vooral met het oog op de maatschappelijke functie die ze vaak voor een regio vervullen. Daarvoor is cruciaal dat de gemeente Enschede een reëele kans maakt het (geïnvesteerde) geld uiteindelijk terug te krijgen. De laatste deal beoogt juist een gedeelte van het geld terug te kunnen krijgen. Ook belangrijk is het gegeven dat de gemeente Enschede enkele voorwaarden heeft verbonden aan de goedkeuring: zo moeten er bijvoorbeeld plaatsen vrijgehouden worden voor (en vergeven worden aan) maatschappelijke doeleinden.

    Bij bovenstaande neemt de EC het moment van de begindeal (de oorspronkelijke lening) mee. Geld mag niet zomaar in een bodemloze put worden gegooid. Maar, toen de gemeente Enschede geld leende aan FC Twente ging het de voetbalclub nog voor de wind. De rente lag/ligt trouwens hoger dan de marktconforme rente.

    Daarnaast is een belangrijke regel dat de gemeente Enschede via leningen geld mag verdienen (net zoals een commercieel bedrijf een verdienmodel heeft). Bovendien heeft de gemeente Enschede een externe expert naar de kwijtschelding laten kijken. Dit is een belangrijk gegeven, omdat de EC hier veel waarde aan hechtte bij PSV en de omstreden gronddeal.

    Pas bij een volgende lening, of een volledige kwijtschelding van het geleende bedrag, voorzie ik een aanmerkelijke kans op staatssteun. Twente zit op zwart zaad en dit geld is dan duidelijk bedoeld om ze te helpen (gezien de huidige financiële situatie), ook omdat Twente grote bedragen aan een nieuwe selectie uitgeeft in plaats van enorm te saneren. Vandaar dat de gemeente Enschede aan het begin van het seizoen 2018/2019 een extra lening niet aandurfde.

    5
    1
  45. J.h 9 april 2019 10:50

    @hans,
    Nog wel, maar ben bezig met verhuizen.
    In ieder geval al mijn hele leven zwart wit hart!!

  46. heraclassic1961 9 april 2019 10:44

    Maffia-praktijken daar in Enschede. Hoe een voetbalklupje een gemeente de mes op de keel zet om toch zijn zin door te drijven.

    Overigens de uitzending van Overijssel Vandaag van gisteren nog gezien? Hierin geeft de voetbaleconoom Van der Burg een glasheldere kijk hoe misplaatst en onrechtvaardig de kwijtschelding van een deel van de lening van de gemeente Enschede is aan FC My Little Pony. Dit laatste onder meer in relatie tot onze trots Heracles.
    De reportage onderstreept nogmaals dat de Enschedese club zich via allerlei financiële constructies uit de nesten probeert te werken. En wel op de voor hun onderhand bekende oneerlijke manier waar de honden geen brood van lusten. Kortom sinds de oprichting in 1965, waarin de club de hele regio Twente voor zich opeiste, zit het woord “oneerlijkheid” sterk verankerd in de Enschedese club! Een persoon met maar ook een klein beetje rechtvaardigheidsgevoel zou nooit supporter moeten worden van deze malafide en mafiose organisatie.

    8
    1
  47. Jans 9 april 2019 09:57

    En dan zegt voetbalminnend Nederland dat kunstgras competitie vervalsing is….

  48. Foppe 9 april 2019 09:40

    Hans eens! Nu nog een eigen jeugdopleiding en van dat kunstgras af.

  49. Hans 9 april 2019 09:29

    Man wat mogen we trots zijn dat we 6de staan en een eigen vermogen van ong 10 miljoen hebben….ipv 80 milj schuld en om de haverklap moeten bedelen om bij gods gratie te mogen blijven bestaan.

    13
    1
  50. Hans 9 april 2019 09:09

    Woon je in enschede j.h?

  51. J.H. 9 april 2019 09:01

    Gadver! Ik heb weer mee moeten betalen aan FC Krediet.

  52. Wart Zwit 9 april 2019 06:28

    @Bazalar Petra,

    Wat een ontzettend gul aanbod van je, dankjewel! Echter heb ik op dit moment al 2 fikse leningen lopen, bij ABN Amro en de Gemeente Enschede en ik hoef deze niet eens terug te betalen man! Ik ken nog wel iemand die vaker baat heeft bij de wat ‘sluwere’, dubieuze leningen. Je kan hem vinden op: De Grolsch Veste, Colosseum 65, 7521 PP Enschede. Nogmaals dank, maar ik sla over deze keer!

    13
    1
  53. Juffrouw Janny 9 april 2019 06:15

    http://ec.europa.eu/competition/forms/download_nl.html

    Het is allemaal makkelijk hoor. Hier je klachtenformulier downloaden en invullen. Kost je 10 minuutjes.

  54. Henk 9 april 2019 06:08

    Juffrouw janny? De knvb is aan zet. O ja….als heracles zich terugtrekt uit de gez. Opleiding is fc stadsbank opnieuw in zwaar weer terecht gekomen. En dan?

  55. Henk 9 april 2019 05:31

    Heracles alemelo….trek he terug uit de gezamenlijke opleiding. Fc stadsbank is een zinkend schip en niet betrouwbaar. Zorg dat je nij weg blijft en ga in zee met ern gezonde club.

    17
  56. toeterroeperd 9 april 2019 05:26

    en ik denk dat scout poep praat
    groningen kan hem niet eens betalen.

  57. Scout 9 april 2019 05:04

    Ik denk dat Kuwas volgend jaar bij Groningen voetbalt.

    12
  58. Bazalar Petra 8 april 2019 23:27

    Hallo allemaal,
    Mijn naam is Bazalar Petra. Ik woon in Berlijn, Duitsland, en ben vandaag een gelukkige vrouw? en ik zei tegen mezelf dat een geldschieter die mijn familie redt van onze slechte situatie, ik zal verwijzen naar een persoon die mij leent, hij heeft me geluk gebracht met mij en mijn familie, op 23 juni 2017 had ik een lening van 150.000 euro nodig om begin mijn leven opnieuw, ik ontmoette deze eerlijke en godvrezende man geldschieter die me helpt met een lening van 150.000 euro. hij is een godvrezende man, als je een lening nodig hebt en je zult de lening terugbetalen, dan zal ik je aanbevelen. Neem alsjeblieft contact op met de heer Carlos Yamada en vertel hem dat mevrouw BazalarPetra je naar hem verwijst. contacteer de heer CARLOS YAMADA via e-mail: (carlosyamadainvestment@gmail.com)

    Hun contactpersoon:
    carlosyamadainvestment@gmail.com
    WhatsApp of bel naar Phone: +12093090243

    11
  59. Juffrouw Janny 8 april 2019 22:53

    Sorry, maar als mijn club de zooi zo had belazerd, dan was het mijn club niet meer!
    Mocht Heracles ooit zo’n kunstje flikken, zet ik geen stap meer binnen de poort.

    15
  60. Arthur 8 april 2019 22:39

    Ik vond dat Twente terecht degradeerde, ik vind ook dat ze eigenlijk failliet verklaard hadden moeten worden, voor mij zal Twente altijd de club zijn van het gekochte kampioenschap, MAAR….om nou onze ‘noabers’ als een stel NSB’ers dwars te gaan zitten gaat mij ook wel weer ver…dan moet je andere clubs die hun stadion voor veel geld aan de gemeente verkochten en het voor een habbekrats terug konden kopen óók aanpakken… Je mag hopen dat de KNVB en Europese commissies zelf toezien op de ‘financial fair Play’ regels, daar hoeven we niet als een stel aanbrengers op te gaan wijzen. Als we zelf in de shit hadden gezeten hadden we waarschijnlijk net zo gehandeld. Het was toch al voor iedereen duidelijk dat de gemeente Enschede nooit de club failliet had laten gaan? Als de gemeente Almelo dat bij Heracles zou hebben gedaan dan had niemand van ons dat ook getolereerd…

    5
    9
  61. Juffrouw Janny 8 april 2019 22:12

    Ik hoor net dat als wij als supporters van Heracles een klacht indienen bij de Europese Commissie omtrent de kwijtschelding van de schulden van de gemeente Enschede aan fc Twente dit een goede kans van slagen heeft. De Europese Unie ziet deze vorm van kwijtschelding daadwerkelijk als staatssteun. Het moet alleen door een andere partij aangekaart worden. Met de kwijtschelding heeft fct opeens 2 x zoveel te besteden als onze financieel gezonde club. Hierme faciliteren ze een oneerlijke concurrentie positie!

    Hoe gaan we dit regelen mannen? Iemand hier met een achtergrond Rechten? Ik denk dat we het moeten proberen. Iemand ideeën?

    18
    3
  62. Robbert 8 april 2019 21:34

    Arthur dat wij niets in Europa te zoeken hebben is mij ook wel duidelijk, dat hoef je mij niet uit te leggen. Maar als je in de play-offs mee mag doen dan wil je ook graag presteren. Als dan blijkt dat je de beste van alle 4 de teams bent, mag je Europa in. Ik ben wel met je eens dat clubs zoals Vitesse, AZ en Utrecht ook meer kunnen doen als zij Europa in gaan. Bij ons worden de beste spelers verkocht als zij in de play-offs gaan schitteren. Dan kun je, als je Europa in gaat, met nieuwe spelers beginnen. Het zou voor de club gewoon geweldig zijn als we weer eens de play-offs zouden halen.

    6
    3
  63. Arthur 8 april 2019 21:20

    @Robbert: In alle eerlijkheid denk ik dat we niet iets in Europa te zoeken hebben…en dat baseer ik met name op ons doelsaldo ten opzichte van de overige clubs in het linkerrijtje (we krijgen te veel doelpunten tegen) en onze prestaties in uitwedstrijden (we zwijnden gewoon tegen onder andere De Graafschap en VVV.

    Dat bedoel ik niet negatief of azijnzeikerig, dat bedoel ik realistisch. Dat wil uiteraard niet zeggen dat we niet alles op alles moeten zetten om Europees voetbal te halen! Juist met nog maar vijf wedstrijden te gaan moeten we gewoon alles op alles zetten èn onze beste 11 laten spelen. Ik zie een stunt tegen Feyenoord eigenlijk nog wel zitten. AZ en PSV zijn niet bepaald onze favoriete tegenstanders…en bovendien strijden ze nog ergens om…In alle eerlijkheid is de kans redelijk aanwezig dat we nog 6 punten gaan halen in de volgende 5 wedstrijden, tenzij de spelers boven zichzelf uit gaan stijgen en alles op alles zetten…en tactisch net zo gedisciplineerd gaan spelen als aan het begin van het seizoen. Qua team vind ik het momenteel veel meer los zand dan in de eerste seizoenshelft.

  64. Lucenskedee 8 april 2019 21:11

    Leuk dat ze Heracles Almelo ook benoemen bij Veronica inside 😑

    4
    1
  65. Robbert 8 april 2019 18:36

    Als je niet inziet dat je met 11 werkpaarden het niet gaat redden in de eredivisie, ja dan hoef je de discussies hier helemaal niet te beginnen. We hebben zaterdag gezien dat de extra kwaliteiten van Kuwas bepalend is geweest. Willem II heeft dat in de persoon van Isak en de speler heeft zich tegen ons echt niet het snot voor zijn ogen gelopen. Die 11 werkpaarden van Brood bakten er niets van, ze hebben zich kapot gewerkt en met man en macht verdedigd. Uiteindelijk worden ze door de klasse van een speler met 0 punten naar huis gestuurd. Als een speler er echt met de pet na gooit wordt hij wel degelijk gewisseld dat is wel aan deze trainer toevertrouwd.

    12
    2
  66. Nico 8 april 2019 17:52

    Hoe slecht je ook voetbalt en ook al ben je een 5 e klasse in het amateur voetbal, werken en inzet tonen kan iedereen en dat moet Heracles eens doen ipv lekker lui over het veld lopen en daar ben ik het wel mee eens!

    4
    7
  67. De videoscheids 8 april 2019 17:28

    Wat een belachelijke reacties over de kwaliteit van onze spelers. Het huidige voetbal kost zo veel kracht en energie en maakt voetbal daardoor zo moeilijk, dat je eigenlijk alleen nog maar naar via het beschikbare budget echt beoordelen.
    Heracles spelers met het 12e budget voldoen meer dan volledig aan deze norm.
    Dus ophouden te zeuren zou ik zeggen, of anders een club kiezen met een hoger budget.

    11
    2
  68. toeterroeperd 8 april 2019 15:36

    @niek neen dit betreft niet de open dag op 23juni.

  69. heraclassic1961 8 april 2019 15:35

    EDDY 8 april 2019 08:25

    Mee eens. Vooral dat gedeelte over de bezetting van het middenveld is erg herkenbaar. Het is of Merkel of Osman als CMV. Hoewel als CMV brengen beiden erg weinig en met name in verdedigend opzicht. Ter vergelijking Pelupessy veroverde als CMV in zijn eentje meer ballen dan Merkel en Osman bij elkaar. Het punt bij beide laatstgenoemden is dat ze van nature geen gif in hun spel hebben. Het is allemaal zo flegmatiek waardoor je altijd een stapje te laat bent of persoonlijke duels verliest. Hoog tijd dus voor verandering! En het liefst zo snel mogelijk. Jakubiak misschien maar eens proberen indien hij 100% fit is.

    11
  70. Foppe 8 april 2019 15:13

    Tjonge jonge, wat een reacties naar elkaar. De ene roept harder werken, de ander zegt: we zijn real Madrid niet. In beide reacties zit een kern van waarheid. Kijk we zijn real Madrid niet, maar we zijn ook niet; Heracles maar. Er mag best wel meer ambitie zijn. Dan harder werken, en dan vooral Kuwas. Kuwas zal het niet moeten hebben van zijn tackles en achter de man aan lopen. Kuwas daar moet voor gewerkt worden. Geef hem de juiste bal, geen breedte pass, over 60 meter op strot hoogte, maar speel hem fatsoenlijk aan, en laat hem de acties maken. Hij zal best wel een keer balverlies lijden, so what. Daar lopen anderen voor om dat op te lossen. Een goede Kuwas verdiend het geld voor zijn mede spelers. Accepteer zoals hij is, en juich voor een goede actie. En laat hier elkaar heel. Succes.

    16
    3
  71. Niek 8 april 2019 14:47

    23 juni supportersdag zag ik in de rust op het scherm staan volgens mij. Zal dat de open dag zijn? Wel vroeg dan dit jaar. Hopelijk plannen ze dan weer een oefenpotje in. Vond ik wel een mooie toevoeging.

  72. Heracles Supporter 8 april 2019 14:23

    Robbert, volgens mij heb je nu wel laten zien uit je bericht dat je geen verstand hebt van voetbal en van werken. Bij deze stop ik dan ook de discussie, want dat is het niet waard en inderdaad zonde van mijn tijd.

    6
    12
  73. Heracles Supporter 8 april 2019 14:20

    Kijk met jou kan ik praten Eric, precies dat.
    Kris ik ben het met je eens maar ik vind dat ondanks zijn statistieken zijn krediet nu wel een keer op moet zijn en hij ook gewoon op de bank moet beginnen of komen als hij slecht speelt of niet zijn ding doet en heb nu het gevoel dat Kuwas ongeacht zijn spel sws er in blijft staan.

    3
    9
  74. Robbert 8 april 2019 14:10

    Denk jij dat je zo slim bent en ik zo dom! Utrecht verliest thuis van Emmen en Ado uit met 5-0. Az laat punten liggen bij De Graafschap en Vvv Venlo en Vitesse verliest uit van Fortuna, al deze clubs laten ook punten liggen! Uit alles blijkt dat je nooit tegen een bal hebt getrapt, vooral als je met de stomme opmerking komt ‘ vechten voor je geld’ Het zijn topsporters en die willen altijd winnen. Maar je hebt ook met een tegenstander te maken. Die de ene keer beter is, die andere keer niet wil voetballen en een muur rondom de 16 meter gast bouwen. Dan kun je werken als er paard maar dan is er geen doorkomen aan. Mijn ervaring is dat mensen die dat altijd hard roepen in hun dagelijks leven zelf geen bal uitvoeren en de hele dag zelf op hun luie reet zitten. Dat herken je vast wel Heracles supporter.

    13
    3
  75. Kris 8 april 2019 13:59

    @ Heracles Supporter
    Of we wel of niet wat in de play offs te zoeken hebben, zullen we dan wel zien. We staan nu ongeveer het hele seizoen rondom die plekken dus we zullen vast wel iets goed doen, al valt er zeker nog wel wat te verbeteren. Ik vind het bijvoorbeeld erg wisselvallig, ook tijdens de wedstrijden zelf. Dan wisselen we goede fases ineens af met dramatische fases om het dan weer toch weer aardig op te pakken. Daarin valt volgend seizoen winst te behalen en er zal denk ik ook echt wel door geselecteerd gaan worden.
    En t.a.v. Kuwas, zijn statistieken zeggen denk ik genoeg. Er valt echt nog wel wat aan hem te verbeteren, bijvoorbeeld terug verdedigen (is al een stuk beter dan eerst), maar je kan ook kijken naar de dingen die hij wel doet. Hij zorgt voor dreiging, heeft veel assist en zorgt voor diepte in het spel (zou hij nog meer kunnen doen). Ik denk dat, behalve Ajax en PSV, elke club in Nederland hem er graag bij wil hebben.

    13
    1
  76. Juffrouw Janny 8 april 2019 13:58

    Mensen, mensen wat een zure reacties,

    WIJ zijn maar Heracles, niet Barcelona of Real Madrid. Als we tegen zo’n defensief ingestelde ploeg spelen is het niet vanzelfsprekend dat we die even kapot spelen. Het enige dat je de ploeg misschien kunt verwijten is dat het tempo te laag lag en dat onze buitenspelers constant naar binnen trokken waardoor de beperkte ruimtes nog kleiner werden.
    Juist tegen zulke tegenstanders moet je het veld breed houden.

    Ik heb me wel gestoord aan de reactie van Kuwas naar zijn enige goede voorzet van deze wedstrijd. Hoe arrogant kun je zijn. Speel eerst eens 3 wedstrijden constant voordat je zo hoog van de toren blaast.

    Klein plusje voor het publiek… Ik voel verbetering, maar we kunnen nog veel beter. Wat vak 74 het laatste kwartier liet horen, dat willen we meer. Muziekkeuze ook al een stuk aangenamer.

    15
    4
  77. Eric 8 april 2019 13:56

    Robbert, het alleswetende orakel. Man laat mensen in hun waarde, we leven in een land waar vrijheid van meningsuiting een groot goed is. Als er mensen zijn die het een waardeloze pot vonden, waarvan ik er ook 1 ben, dan is dat hun goed recht. Daar hoef jij dan niet van te beweren dat zij het niet goed zien, wie ben je wel niet om daar over te oordelen. Net of jij bepaald wat de standaard is. Gisteren was ik op uitnodiging in Osnabrück en kan nadat ik die wedstrijd in de 3e divisie 1 ding garanderen: ik heb daar zoveel strijd en werklust gezien dat daarmee onze eredivisieploeg compleet mee van de mat gespeeld wordt, waarom maken we ons dan druk over playoffs. Ik wil gewoon een goed pot voetbal zien. En ik bepaal zelf wel mijn oordeel

    13
  78. Heracles Supporter 8 april 2019 13:53

    Daarom is het grootste deel van de supporters ook zo snel tevreden en vergeten te streven naar beter en zo word je dus nooit groter. Zelfde met het beleid en de doelstellingen. Maar goed als jullie zo blijven denken jammer.

    4
    4
  79. Heracles Supporter 8 april 2019 13:49

    Allemaal gelul. Heracles staat er omdat de rest zo slecht is en dat heb je soms. Heracles wint dan wel van ajax thuis maar verliest van Nac en Fortuna uit dus maakt geen donder uit, als je gewoon van wie het moet dan is Ajax een bonus, maar nu win je van een topclub en verlies je van de onderste dus goede kijk op voetbal moat. Het zijn gewoon lammelingen die niet vechten voor hun geld maar hopen dat het aankomt waaien en daar hebben ze dit seizoen echt super veel geluk mee, maar volgend seizoen krijg je het moeilijk ga je zo door met dit voetbal.

    3
    4
  80. Robbert 8 april 2019 13:19

    Sorry vervolg: dat begrijp je blijkbaar niet. Ik ken mij weinig clubs van ons niveau die tegen zo’n speelwijze dat optimaal weten uit te spelen. Sterker, veel teams gaan voor de bijl doordat ze fouten maken in de inspeel passes en uitgecounterd worden.
    Nog 6 punten en we spelen in de play-offs, geen enkel probleem. We hebben dan niets te verliezen want Utrecht, Vitesse en Az moeten Europa in, wij moeten niets en voor ons is het een toetje na 34 wedstrijden. Je moet je feitelijk schamen om dan te blijven zeuren en zeiken dat het voetbal niets was en we niets in de play offs te zoeken hebben. De prijzen worden na 34 wedstrijden verdeeld en dan is het geen toeval of geluk als wij als 8e eindigen, gezwam wat jij zegt ‘ Heracles supporter’

    4
    2
  81. Robbert 8 april 2019 13:08

    Inderdaad ‘ al 15 jaar succes supporter’. Man kom gewoon eerst eens met je naam die je hebt meegekregen. Ben jij een van die supporters die snel de vingers naar zijn mond doet om de eigen spelers uit te fluiten😬. Het was van onze kant geen beste wedstrijd, dat hoeft niet gezegd te worden, maar er is een geldig excuus als je tegen de geparkeerde bus van Ruud Brood moet spelen. Dat vergt zorgvuldigheid in de passing en dan mag je geen foute pass geven, omdat je met veel ruimte in de rug speelt. Maar dat begr

    6
    2
  82. Eddy 8 april 2019 12:50

    @heraclied. Misschien wel handig 12 man….je hebt gelijk. 3 man achterop Breukers, v Hintum en Buys naast elkaar
    @ die andere man mbt Dos Santos….aub wel goed lezen! Wat moet ie doen “breed op 5 mans-middenveld” opkomen en terugverdedigen, oftewel….heel veel vuile meters maken. Das het eerste. Ik verwacht persoonlijk namelijk niet veel aanvallende impulsen van ons team uit bij F.

    Maar goed… ben ook geen kenner.

  83. Hans 8 april 2019 12:36

    @heraclessupporter,poeh poeh,al 15 jaar.
    Sinds de eredivisie dus.

    3
    2
  84. Heraclied 8 april 2019 12:15

    @eddy,

    4-5-2 zeg je? 12 man op het veld?

    3
    1
  85. Stadioncheck 8 april 2019 11:25

    Verdient gewonnen , alleen de wedstrijd was weinig een ZAAD partij.

    Ja hebben we wat te zoeken in de Play offs ?.
    Ja als we dat doel bereiken heb je er ook wat te zoeken.
    Na 34 wedstrijden is er niet zoveel sprake van geluk meer.

    En in zo´n vreemde play off mini beker competitie ,kan alles zo maar anders zijn.
    Zo geweldig zullen de anderen dan ook wel niet zijn anders hadden ze wel meer punten.

    Ook Utrecht 5-0 !!t en AZ dag derde plek kunnen genadeloos door de mand vallen, zie afgelopen weekend.

    Ajax ,PSV zijn te groot zie punten afstand nr3
    AZ -Feyenoord te groot voor het servet en te klein voor het tafellaken.
    Utrecht -Vitesse idem
    En de rest als het een goede dag(vorm combi geluk) heeft kan er net onder eindigen.

    We staan dit jaar wat hoger omdat we normaler wijs geen 4 punten van Ajax pakken.

    Het zit eens een jaartje mee , ook diverse seizoenen gehad dat het net tegen zat.

    Wij zijn het niveau Zwolle, Ado, VVV, Wilem 2 Heerenveen ,of Groningen.

    Maar omdat die clubs een grote periode niet geweldig speelden ,staan wij boven hun.

    Ja dan staan we terecht op de plaats waar we horen te staan.

    Dan hadden deze concurrenten maar beter moeten voetballen.

    Kunnen ze kennelijk niet!

    Dus dat negatieve gedram wat hebben we te zoeken in de play offs.

    A eerst halen B is het behaald dan heb je er ook wat te zoeken , omdat die anderen te weinig punten behaalden.

    Zo werkt een competitie, niet wie het leukst voetbalt.

    Het is geen gymnastiek optreden met een jury beoordeling voetbal!.

    14
    1
  86. Heracles Supporter 8 april 2019 10:41

    Kris, denk je nu echt dat Heracles de play offs in gaat met uitwedstrijden tegen Az, Psv en feyenoord voor de boeg? Mochten ze de play offs halen vliegen ze er kansloos weer uit met die instelling wat ze hebben, kijk naar alle uitwedstrijden. Hoe kan jij Kuwas goed vinden, snap ik echt niet. Werkt totaal niet, heeft niks over voor anderen, kijk naar het mee terug verdedigen of de man overnemen. Hierdoor komen vaak doelpunten uit wat zijn schuld is. En hij heeft totaal geen overzicht en houd de bal veeeeel te lang bij zich. Andere spelers iriteren zich hieraan. Oke hij kan wat met de bal en scoort soms. Maar heeft 8 minpunten van de 10, dat beslist ook een wedstrijd. Kijk naar peterson, speelt niet goed maar verdedigd wel mee terug en werkt hard. Dat zie ik liever dan zon lamme Kuwas die 1 x scoort en denkt dat die naar Barcelona kan of in de top 3 van nederland.

    5
    18
  87. Kris 8 april 2019 10:34

    Een dik verdiende, maar o zo moeizame, overwinning. Zij kwamen voor een punt en missen ook het vernuft om echt gevaarlijk te kunnen worden, maar je kan zo tegen een vieze counter aanlopen. Dat we er niet blind opgingen en toch wat controle wilden houden, snap ik dan ook volledig. Ergens las ik dat Merkel en Osman dezelfde types. Tegen een betere tegenstander kan dit denk ik wel, maar tegen een mindere verdedigende tegenstander moet je misschien wel kiezen. Duarte moet dan spelen en moet eigenlijk altijd spelen!! Heeft een actie in huis en ook een aangeboren drive. Kuwas was hier en daar wat ongelukkig misschien, maar laat toch ook weer zijn klasse zien met die fantastische assist. Ik begrijp echt helemaal niets van mensen die over hem klagen. Ja het ziet er soms wat laconiek uit, maar hij is onze gevaarlijkste man en tegenstanders zijn ook altijd beducht voor hem. We liggen nog steeds op schema voor de play offs en dan ligt alles open.

    15
    1
  88. Roan 8 april 2019 10:33

    Is er toevallig iemand die zaterdag naar Feyenoord gaat en nog een plekje over heeft voor in de auto?

    4
    1
  89. Mart 8 april 2019 10:25

    Heracles wil de play offs in maar kunnen thuis met pijn en moeite net winnen van de nummer 18 NAC. Ze hebben niks te zoeken in de play offs. Uit bij Vitesse en Utrecht krijg je al 5-0 of 6-0 aan de kloten.

    4
    11
  90. Heracles Supporter 8 april 2019 10:22

    Heracles staat 6 e en Nac 18 e.
    Met strijd, passie en inzet en een veel hoger bal tempo had je inderdaad met 3 a 4-0 moeten en mogen winnen. Het straalde er ook van af dat ze graag wouden winnen, hadden veel haast en paste daarom alle ballen breed en weer terug.

    3
    7
  91. Henk 8 april 2019 10:17

    Ben het 100 % met je eens. Ze mogen wel eens gaan werken voor het geld en passie en inzet tonen/laten zien. Zoals de sfeer bij de harde kern is, zo is het voetbal op het veld. Waardeloos!

    4
    12
  92. toeterroeperd 8 april 2019 10:15

    voor die kleuter die zichzelf heracles supporter noemt:neem lekker een scc in Enschede bij dat clubje genaamd gemeente Enschede..
    wat had je dan verwacht dat wij een nac etc wel ff met hoge cijfers gaan verslaan? nac was hier gekomen met 1 doel:de bus parkeren en volop verdedigen en dat deden ze we zijn maar heracles en geen Barcelona liverpool of wioe dan ook.

    15
    1
  93. Heracles Supporter 8 april 2019 10:14

    Kom er al 15 jaar stumper. En je weet zelf ook net zoals de rest dat ik gewoon gelijk heb. Zijn er veel van in het stadion hoor die het niet snappen en het super goed vinden zo. Vooral het harde werken van de spelers word erg gewaardeerd door die supporters.

    7
    10
  94. Robbert 8 april 2019 10:09

    Onderstaande persoon mag zich niet eens Heracles supporter noemen. Het is een anonieme raddraaier die ons tegen elkaar wil opzetten en never nooit in ons stadion is geweest. Ach loat goan de stumpert 🤪

    9
    2
  95. Heracles Supporter 8 april 2019 09:40

    Dat mensen hier nog een goed woord voor over hebben. Dat mensen nog gingen klappen in de rust voor die lamzakken. Iedereen had ze uit moeten fluiten wat ik ook dacht dat ging gebeuren. Hoe kun je in godsnaam tevreden zijn met dit Heracles? Ze staan 6 en daardoor is het voor mensen zonder voetbal verstand verschrikkelijk goed en dus geen reden om te klagen. Gewoon triest dit. Week in week uit is er totaal geen inzet, passie, strijd of wat dan ook te zien. Dit is wel hun WERK waarmee ze hun loon verdienen. Als ik op mijn werk week in week uit zo weinig inzet laat zien was ik allang ontslagen!! 1 of 2 x kan gebeuren, misschien een slechte dag of niet zo goed in je vel zitten. Maar 17 uitwedstrijden + de helft van de thuiswedstrijden met zon inzet? mijn baas zou zeggen voor jou 10 anderen, misschien kwalitatief minder maar wel iemand die er voorgaat wekelijks en daar bereik je veel meer mee. Dan te beginnen over de ieder jaar waardeloze doelstelling. Hoezo geen druk leggen op de spelers? Hoezo geen hogere doelstelling? Het is verdomme hun werk dus dan mag je best wat van ze verlangen. Hoe hoger de druk hoe beter ze moeten presteren wekelijks, doen ze dit niet vallen ze al snel door de mand en komen ze zonder werk te zitten zoals het HOORT!!!! Gewoon ronduit waardeloos hoe het gaat. Ik zou mij dood schamen met een 6 e plek en zon waardeloze inzet. Met een beetje meer inzet, passie en strijd had je gewoon bij de eerste 3 kunnen staan, want voetballen kunnen ze zo nu en dan wel maar zo slecht is de eredivisie dat je met 0,0 inzet, passie en strijd gewoon 6 e kunt staan. Mensen nemen genoeg met een 6 e plek, omdat dit HEEL GOED is!! Dit is inderdaad goed als je niet beter kunt. Maar op een 6 e plek staan met 0,0 inzet, passie en strijd moet je je kapot schamen dat je niet hoger staat.

    6
    29
  96. Niek 8 april 2019 09:27

    Mooi dat we weer 3 punten hebben gepakt. Uiteraard was het geen wedstrijd om over naar huis te schrijven. We creëren echt te weinig echte kansen de laatste tijd. Aan de ene kant heeft dat te maken met weinig beweging voorin en aan de andere kant ook met een vaak matige inspeelpass van achteruit. Helpt mekaar niet natuurlijk. Czyborra speelde wel weer prima. Veel diepte in zijn spel en heeft een aardige voorzet in huis. We hebben wel met spelers als Kuwas, Peterson en Dalmau wel 3 aanvallers die uit het niets een goal kunnen maken. Dat is ons geluk. Bij NAC is het trouwens wel echt armoedig. Zit niet veel in die ploeg.

    Nu de laatste 5 wedstrijden hopen goed door te komen. Schema is wel bijzonder zwaar maar juist daarom misschien wel een kans om te verrassen. Zou zuur zijn als je het hele seizoen op Playoff plek staat en het in de laatste speelronde(s) laat liggen.

    4
    1
  97. Tom 8 april 2019 08:52

    @eddy

    Dos Santos… ja dat is echt een logische keus! Speelt als die invalt zo super goed en passeert lekker zijn mannetje .. aub je hele verhaal kan nu de prullenbak in..

    6
    2
  98. Eddy 8 april 2019 08:25

    Allemachtig wat een negatieve reacties. Zelf heb ik ook vaak kritiek, maar dan meer op de trainer en zijn opstelling, dan op ons Heracles!

    We staan verdorie 6e! Met een méér dan prachtig uitzicht op de Play-Offs. Degenen die erbij waren in Arouca (Porto) weten hoe mooi het is als je die P.O. wint. Degene die de jaren 70-80 hebben beleefd in ons mooie Stadion aan de Bornsestraat koesteren ons huidige nivo, geloof me!

    Laten we blij zijn dat we ons niet elke week weer hoeven afvragen na de zoveelste teleurstelling of “het degradatiespook alweer op de loer” ligt.

    Voor vriend FW…

    Stop nu eens voor eens en altijd met Merkel en Osman in 1 linie op het veld op te stellen. Of je maakt er 1 laatste man (bv Merkel) of je slachtoffert Osman. Het zijn dezelfde type spelers, beide hebben geen enkele actieradius, halen alle snelheid uit het spel, beide altijd in de bal komend en balletje breed of terug! Er moet veel MEER dynamiek op het middenveld komen! Nu heb je er maar 1 die daarvoor zorgt met Duarte, maar dat is bij lange na niet voldoende.

    Begin tegen Feyenoord nu eens 1x met maar 2 spitsen, Kuwas en Dalmau, 5 man op het midden (waarvan 2 breed op het midden die meters zullen moeten maken (Dos Santos alleen om keihard te werken en Peterson) Midden met Merkel, Duarte en Joey. Achterin Breukers, v.Hintum (ervaring) Dario en Czyborra.

    5
    3
  99. Juffrouw Janny 8 april 2019 07:47

    Goedemorgen deze morgen, mede Heraclieden!

    8
    1
  100. Tante Sjaan 8 april 2019 07:17

    Hulde aan de GRANDIOZE sfeer in ons stadion en de Jalalalalalala liederen. Enige positieve was de humor op de tribune en het opkomst lied. Groetjes tante Sjaan

    10
    2
  101. Robbert 7 april 2019 20:06

    @ Hendrik de Hete, volgens mij is hun sponsor Pure Energie gewoon een commercieel bedrijf. Ze zullen best wel subsidie voor hun projecten (windmolens) van de overheid krijgen, maar dat krijgt Ten Cate ook als ze iets nieuws ontwikkelen. Wat een commercieel bedrijf bij een BVO doet moet ze zelf weten, het zijn centen die ze zelf verdient hebben, Zelfde is bij Abn Amro van toepassing, Die zo maar even € 4,5 miljoen laten lopen. Als rekeninghouder van deze bank zou ik mijn stem daarover wel laten horen. Het zal geen bal uitmaken, maar toch. Ik ben blij dat ik niet bij deze bank zit. Maar de fans die wel rekeninghouder bij AbnAmro zijn hebben een argument om dat eens tegen ze te gebruiken, de idioten, wat bezielt ze?

    12
  102. Black&white 7 april 2019 19:56

    Naja weet je?
    Ik begrijp de positie van gemeente Enschede en ABN AMRO wel.
    Door iets kwijt te schelden heb je in deze situatie nog kans om het rest van het geleende bedrag terug te krijgen.
    Zegt genoeg over de situatie bij fc failliet.
    Het punt wat hier een beetje speelt is het maatschappelijk belang van de gemeente Enschede.
    Deze verkoopt aan de inwoners dat er bezuinigd moet worden en scheld vervolgens 5 miljoen kwijt aan fc list en bedrog.
    De gemeente Enschede heeft zich zodanig in de nesten gewerkt dat die fc een strop is geworden.
    Ik verwacht dan ook dat er koppen gaan rollen bij die gemeente.
    Dat kun je niet verantwoorden met overheidsgeld

    10
  103. Hendrik de Hete 7 april 2019 19:38

    @Robbert waarschijnlijk zijn ze zo geschrokken van de gevolgen na het lostrekken van de beerput, dat ze nu proberen de schade (faillissement) te voorkomen.

    Pers, noabers en deel gemeenteraad spelen hierbij onder 1 hoedje(operatie schoonschip)

    Het blijft idd verwonderlijk dat een gemeente zoveel gemeenschap geld in een BVO kan blijven steken. (en dat dit goedkeuring krijgt van de landelijke politiek of E.U/staatssteun?)

    Dan heb je nog de shirtsponsor Pure Energie. Dit bedrijf krijgt subsidie van de staat om schone energie te leveren/aan de man te brengen…. Ook van dit geld verdwijnt dus een groot deel in de bodemloze schatkist van die club waarvan ik de naam niet wil uitspreken.
    Het stinkt daar aan alle kanten.

  104. Robbert 7 april 2019 19:28

    ps. Ik bedoel natuurlijk ” dat de vos zijn haren heeft verloren en niet zijn streken”

  105. Robbert 7 april 2019 19:06

    Hendrik de Hete we kunnen niet ontkennen dat ze een goed stukje onderzoeksjournalistiek hebben gedaan met alle drie fans van De Rooien. Ook Kuitert is er een. Waar ik mij wel over verbaast is dat ze niet kritisch kijken wat de gemeente Enschede zoal allemaal mee bezig is. De miljoenen die ze kwijt schelden is toch niet normaal en waar blijven hun vragen daarover? Dat ze niet kritisch naar de noabers zijn. Deze geldschieters willen niet dat de transferinkomsten naar de gemeente gaan, terwijl dat is afgesproken en ze nog voor miljoenen bij de gemeente in het krijt staan. Deze noabers willen hun investering wel terug zien uit de transfer inkomsten, waar blijven de kritische vragen daarover Fardau? Maak het Twentse volk maar duidelijk dat de vos wel zijn jaren heeft verloren maar niet zijn streken.

  106. Hendrik de Hete 7 april 2019 18:39

    En bedreiging is natuurlijk met ei😏

  107. Hendrik de Hete 7 april 2019 17:36

    Fardau Wagenaar moeten we geen aandacht aan besteden. Nadat ze ooit 1x een perfect stukje journalistiek werk heeft afgeleverd samen met ten Voorde en Kuitert om de misstanden die de Münster man mafia in Enschede in praktijk brachten om een provincieclubje de top 20 van Europa te laten bestormen onder valse voorwendselen, leugens en bedrog en hier de prestigieuze mediaprijs “de Tegel” voor in ontvangst mochten nemen!
    Schijnbaar is ze zo geschrokken wat dit stukje journalistiek heeft aangericht bij haar favoriete voetbalclub, dat ze nu nooit meer een negatief woord over deze door corruptie door en door verrotte club zal uitspreken. Misschien wel onder bedrijging van die al net zo criminele fanclub(alias motorgang) vak p(oeder)

    15
    2
  108. Robbert 7 april 2019 17:07

    We moeten als Heraclessupporter ons niet gaan storen wat, het enige krantje hier in de regio, zo alover ons schrijft. We zijn een volwassen eredivisieclub aan het worden en groeien gestaag door. Laten we daar ver boven staan en ons focussen op wat we zelf allemaal zien. We zijn dat Calimero gedrag toch al een beetje ontgroeid! De krant moet haar lezers ook pleasen en de masse hier loopt nog als kuddedieren achter De Rooien aan. Je mag hier in de regio blijkbaar liegen en bedriegen, tegen Top Oss en Dordrecht moeten spelen en toch blijven ze komen. Uit Enschede komend kan ik dat wel begrijpen, maar van het volk uit o.a. Wierden, Vriezenveen en Borne ( om eens wat plaatsen te noemen) begrijp ik dat niet! Dat Fardau weinig met ons clubje heeft blijkt wel uit haar houding in o.a. de filmpjes ‘ de ballen verstand’ die ze elke week met Ten Voorde opneemt. Ze doet plichtmatig haar werk en dat is het dan! Je moet je wel afvragen of een jounalisten ook een supporter kan zijn en de club naar de mond moet praten. Verder weet ik ook dat in het voetbal trainers, spelers en bestuurders lange tenen hebben. Als je heel kritisch naar ze bent wordt je zo als persona non crata gezien. Het is niet eenvoudig om als onafhankelijk journalist daarbinnen te acteren.

    14
    1
  109. Hendrik de Hete 7 april 2019 16:48

    Goed om te weten @Matthijs.

  110. Tg 7 april 2019 16:48

    @ sferende vinger nog sfeertips na deze wedstrijd

    3
    1
  111. Black&white 7 april 2019 16:47

    Boycot op die krant hoeft geeneens.
    Laat de regiokrant van Drenthe en Gelderland toe en nodig ze uit.
    Zo krijg je vanzelf meer aandacht die we verdienen 😂.
    Fc Twente kan niks qua positie en financieel 😂

    10
  112. Matthijs 7 april 2019 16:33

    Voor degenen die de forbidden melding gezien hebben afgelopen vrijdag:

    Er was een storing. Deze kreeg iedereen te zien.

    5
    3
  113. Frans up 7 april 2019 16:17

    Vraag aan Fardau: of ze overweegt om een metoo aangifte doet tegen haar baas. Ze moet tegen haar zin in, naar Almelo.

    14
    1
  114. Heracliedwiekenthemniet 7 april 2019 15:55

    Nog even over de wedstrijd…: NAC staat met de rug tegen de muur en speelde ook op die manier. Logisch lijkt me. Aanvallend brachten ze weinig maar dat verklaart ook waarom ze onderaan staan. Heracles moest het spel maken en door die muur heen breken. Dat ging niet gemakkelijk maar ik vond het knap en slim dat het team de rust bewaarde en erop vertrouwde dat die goal wel ging vallen.
    Het leverde een saaie wedstrijd op helaas maar wel de 3 punten.
    Daar moet je blij mee zijn.
    Waar ik totaal geen begrip voor had was hoe een aantal ‘supporters’ de spelers dan gaan uitfluiten. Naar mijn idee snap je er dan niks van en zou ik ze adviseren vanaf nu een andere hobby te gaan zoeken (postzegels verzamelen bv, kun je lekker fluiten zo hard je wil op je zolderkamertje).
    We staan potverdimme 6e, pakken de punten, spelen soms heel mooi voetbal en zijn op weg naar de play-offs! Daar moet je van genieten en trots op zijn!!

    17
  115. Black&white 7 april 2019 15:53

    @tim: ik vind dat goede vragen van jou 👍
    Denk zelf echter dat ze daar met een diep rood op antwoord.
    Wat er geplaatst word en wie dat doet bepaald volgens mij de redactie van de Fabeltjeskrant.
    Als ik iets heb geleerd in het leven dan is het wel dat je zaken objectief moet bekijken en dus vooral geen rode of zwart/witte bril (voetbal) op moet hebben, dus snap deze krant ook niet (vandaar mijn bijnaam Fabeltjeskrant steeds).
    Daarom denk ik ook dat deze krant altijd klein blijft. Niet objectief genoeg.
    Dit in tegenstelling tot de podcast die wel een rood getint persoon uitnodigd binnen de zwart/witte gelederen 👍

  116. Hendrik de Hete 7 april 2019 15:30

    WW in dat geval heb ik niets gezegd, en laat ik het aan de juf of ze terug wil komen😉 ik zal haar er eens op aanspreken.

  117. Tim 7 april 2019 15:23

    Morgen zit onze twente supporter Fardau Wagenaar bij Zwart/wit de podcast! Erg interessant en ik hoop dat de mannen haar is even stevig aan de tand voelen..

    Suggesties van mijn kant;

    – Het is overduidelijk dat je hartje rood klopt, wat doe je in vredesnaam bij ons?

    – Waarom komt er werkelijk NOOIT een transfergerucht via jou binnen? Ben je zo slecht geïnformeerd of toch iets te weinig aanwezig…

    – Waarom reis jij met fc twente het hele land door samen met Leon, en is hij alleen bij twente ?

    Iets minder relevant voor Fardau, maar het laatste puntje:

    – Wanneer boycot Heracles die krant nu eens? Zo super weinig positief nieuws en zo super vaak een sneer richting ons. Bah…..

    Fijne zondag verder 😉

    16
    3
  118. Black&white 7 april 2019 15:07

    @ww: nu je het zegt? Dat had ik zelf ook al eens 😂.
    Of beter gezegd al een paar keer 😳.
    Probeer het anders ff janny?
    Denk dat wij met alle supporters op de goede weg zijn en persoonlijk vind ik jou inbreng ook belangrijk 👍.
    Gister kon je aan alles merken dat men probeerde om de stemming erin te brengen. Van de stadionspeaker (volgens mij) die het geluid zacht zette op “dat kan allemaal in Almelo” tot de muziek voorafgaand en het oude opkomsttune.
    Waarvoor alle lof en respect voor iedereen die eraan mee deed.
    Ga zo door 👍👍👍👍

    13
  119. ww 7 april 2019 14:56

    @Hendrik de Hete (en juffrouw Janny)
    Vrijdagmiddag lag de site er gewoon even uit. Ik kreeg die melding (forbidden site) namelijk ook toen ik de site wilde bezoeken. Er was dus geen sprake van een ban of iets dergelijks, gewoon een algeheel ict-dingetje waar meerdere mensen even last van hadden.

    6
    1
  120. Hendrik de Hete 7 april 2019 14:27

    Toen Konings erin kwam zakte Duarte iets in waardoor hij veel meer in zijn kracht kwam te spelen! Daardoor begonnen we beter te voetballen. In potentie is hij de beste speler die we hebben. Met Merkel en Osman hebben we 2 identieke middenvelders die elkaar veel te veel voor de voeten lopen. Ik zou Merkel een vrije rol geven met Duarte op de plaats van Osman

    18
  121. Black&white 7 april 2019 14:25

    @hendrik: Okee sorry daarvoor.
    Ik dacht dat het op jannies eigen initiatief was gegaan.
    In dat geval neem ik mijn woorden gelijk terug over het kort door de bocht zijn 👍

  122. Black&white 7 april 2019 14:21

    @robbert: Kuwas is idd een gied voorbeeld maar ook Peterson.
    Die heeft gister ook genoeg acties ondernomen die fout liepen en dat geeft niet.
    Gelukkig proberen ze het en dat resulteert uiteindelijk in een assist van kuwas en een doelpunt voor Peterson.
    Kijk dat individuele acties op niets uitlopen daar heeft niemand problemen mee.
    Gaat mij om de teamspirit.
    Je kon gister mooi zien hoe het spel veranderde toen konings erin kwam.
    Soms is 1 wisseling voldoende om overwicht en oplossing te vinden.
    Er waren dit jaar wedstrijden bij waarbij je continu achter de man aan liep, net 1 seconde te laat bent elke keer, en doelpunten op een knullige manier tegen krijgt.
    Dat is een gemis aan scherpte/concentratie terwijl je in wedstrijden tegen top 3 flijmscherp bent.
    Dit verschil bedoelde ik.
    Je kan een wedstrijd tegen Ajax niet vergelijken met een wedstrijd tegen NAC omdat het een heel andere situatie is.
    Ajax maakt het spel over het algemeen en NAC graaft zich in en speelt op een 0-0.
    Maar goed, we interpreteren allemaal op onze eigen manier 😁.
    Daarom ook de vele reacties denk ik 😳

  123. Vak d 7 april 2019 14:12

    Waarom wordt czyborra constant overgeslagen ondanks dat hij vrij staat scherp links voorin?

    13
  124. Basic 7 april 2019 14:11

    Stadionbier

    1
    1
  125. Basic 7 april 2019 14:10

    Plaats op ranglijst is goed, seizoen is best goed.
    Gisteren de wedstrijd gezien: Breukers vindt het dikverdiend gewonnen, ik vond het verschrikkelijk. Wat een drama. Zonder de ‘emotionele en gekleurde Heracles supportersbril’, bleef toch alleen het schrale vieze stationbier over om van te genieten….

    4
    9
  126. Hendrik de Hete 7 april 2019 14:05

    @black&white…ik vind het niet kort door de bocht van Juffrouw Janny, want ik heb van haar vernomen dat na de oproep van Robbert, HAFC haar daadwerkelijk een tijdlang de toegang tot de site heeft ontzecht! Ze kreeg een tijdlang op de vrijdagmiddag het bericht forbidden site.
    Mocht dat echt zo zijn, dan vind ik dat pas echt kort door de bocht.
    En nu niet boos worden en mij ook direct blokkeren… Ik wil net als Janny graag vooruit met onze mooie club… Dat verdienen we!

  127. Neefjevanbroertjevanschoonzus 7 april 2019 13:52

    De matpartij op GG/HH vond ik interessanter dan de wedstrijd.

    4
    3
  128. HAFC1903 7 april 2019 13:35

    En nog even over dat uitsluiten, il zat aan de lange zijde en had echt de neiging om de fluiters in mijn vak een klap te geven, maar ja dan had ik de wedstrijd niet af mogen zien van meneer de steward dus dat leek me niet zo handig.
    Maar wat een debielen die gaan fluiten terwijl we 6e staan, stadionverbod geven die lui.

    12
    4
  129. Arthur 7 april 2019 13:31

    @Black&White: Helemaal met je eens! Begrijp me niet verkeerd: het resultaat is uiteraard het belangrijkst. Elk jaar ben ik weer super blij dat we weer boven de 35 punten uit komen en we ons weer ‘veilig’ spelen, maar tegelijkertijd is dit misschien wel het beste Heracles dat ik ooit gezien heb (hoewel het duo Armenteros-Everton ook wel eeeeerg goed was). Ik vind dit een heel uitgebalanceerd elftal. Wil je op termijn stabiel in de eredivisie willen draaien, dan moeten we doorgroeien naar 12.500 bezoekers, in plaats van de 10.500 waar we nu op zitten.

    Uiteraard krijg je tegen clubs als Ajax meer ruimte, maar er zit soms veel meer in dit elftal dan wat er uit komt (behalve qua resultaat!). Tegen de Graafschap zag ik bijvoorbeeld geen ‘absolute wil om te winnen’, maar een instelling om ‘niet te verliezen’ (terwijl we niets te verliezen hebben en alleen nog maar te winnen (Europees voetbal)).

  130. Robbert 7 april 2019 13:30

    Black &white aan jou, en al de ouders met jonge kinderen die Heracles bezoeken, de taak even duidelijk te maken waar wij als club vandaan komen. We hebben jaren in de marge van het betaalde voetbal moeten bivakkeren, met als diepte punt een inzameling onder de fans omdat we geen geld hadden om waspoeder te kopen om de shirts van het eerste te kunnen wassen. Je kunt best stellen dat we nu in ‘ de goudentijd’ van de clubhistorie leven.

    Ik kan mij niet voorstellen dat een profspeler niets geeft als hij aan een wedstrijd begint. Je hebt soms wedstrijden dat niets lukt, dat de tegenstander beter en slimmer is, dat kan. En dan komt het over als zou de speler er niets aan gedaan hebben en slap zijn. Het is aan de trainer om in te grijpen als spelers verzaken. Kuwas vind ik een mooi voorbeeld. Er zijn wedstrijden dat hij 90 procent niets laat zien en alles fout gaat. Moet je hem dan direct gaan wisselen? Nee want hij is wel een speler van momenten en kan met een actie de wedstrijd doen kantelen.

    9
    1
  131. HAFC1903 7 april 2019 13:28

    Eigenlijk valt ons uitsyndroom weel redelijk mee, ja we verliezen vaak en vaak ook dik maar we hebben meer punten in uitduels dan Feyenoord dus in dat opzicht valt het mog mee.

  132. Black&white 7 april 2019 12:46

    @robbert:
    Ik begrijp wat je zegt maar ben het zelf niet geheel met je eens.
    Mijn kids (15 en 16) mag je niet van verwachten dat ze weten hoe het destijds ging.
    We willen aanwas aan supporters dus zet de deuren open.
    Feit is dat we nu 6e staan in de eredivisie en ik heb wedstrijden gezien van ons Heracles waar de tegenstander geen antwoord op had (zie Ajax thuis).
    Met dit gegeven en met sommige slechte wedstrijden tegen andere ploegen is het niet zo heel raar als er supporters klagen omdat ze weten dat een speler lang niet alles geeft.
    We leven nu en kijken naar de toekomst!!!
    Als we naar het verleden kijken dan kan het ons alleen maar trots maken waar we nu staan.
    Nogmaals, iedereen mag een mening hebben en ja, ook ad

    5
    1
  133. Robbert 7 april 2019 12:18

    Arthur als ik een reactie op deze site geef en lees het eerste verhaal van ene Ad dan gaan mijn nekharen overeind staan. Verder valt het mij op dat als we verliezen de reacties bij bakken binnenstromen. Dat klopt niets meer! Dat noem ik zeiken om te zeiken en blijkbaar krijgen deze lieden een harde plasser als we verloren hebben. Enige nuance is dan ver te zoeken. Ik heb daarom alle respect voor de fans uit Breda. Daar zullen ze ook wel zeiken maar ze blijven wel komen. Als wij op de laatste plaats hadden gestaan en we kregen voetbal van NAC voorgeschoteld, dan hadden we een helf gevuld stadion gehad. We zijn verwend geraakt aan de goede prestaties van onze club en zijn al niet meer tevreden als we 13e of 14e worden en niet elke 14 dagen een voetbalshow krijgen. Veel van de jonge gasten kennen geen Heracles die jaren in de marge van de eerste divisie speelde. We waren toen heel blij dat er ooit eens 8000 maar meeste 1000 tot 1500 betalende toeschouwers kwamen. Als je dat hebt meegemaakt waardeer alleen maar de situatie waarin we ons nu bevinden en weet je te relativeren.

    15
  134. Black&white 7 april 2019 12:15

    Kom op allemaal?
    Ik zou zeggen “relax”.
    Iedereen mag er iets van vinden en mag zijn mening uit spreken.
    We zijn allemaal verschillend.
    Persoonlijk vind ik het wat kort door de bocht van Jannie om niet meer te reageren maar respecteer haar keuze wel en ga haar of een ander daar ook niet op aan spreken?
    Het is wel zo dat het handiger zou zijn op bepaalde onderwerpen extra erbij te zetten zoals bijvoorbeeld het onderwerp sfeer!
    Ik denk dat Robbert dat alleen maar bedoeld!!
    Echter, dat zou de forummoderator moeten/willen regelen mits mogelijk 😁.

  135. Sjoerd 7 april 2019 12:11

    Super blij met 3 punten op NAC!!
    Trots op onze ploeg! En trots op de plek waar wij nu staan!

    11
  136. Hendrik de Hete 7 april 2019 11:58

    @Robbert. Weer een raak antwoord, en weer met je eens. Die nuance heb ik ook gelezen en dat siert je!

    Ik zou zegen Hafc facilitair een topic voor de fancultuur. Verzamel de reacties deel ze ter zijner tijd met de fancoordinator dan kunnen de andere topics weer gaan waar ze voor bedoeld zijn.

    Komt er toch een keer een reactie voorbij die je niet aan staat, lees er dan overheen. Als er op tv iets voorbij komt dat je niet aanstaat, dan Zapp je ook verder.

    3
    1
  137. Arthur 7 april 2019 11:50

    @Robbert: Waar zie je hier nu azijnzeikers dan? Volgens mij gaan alle reacties hier over ‘een prima resultaat tegen een zéér verdedigend NAC’.

    Overigens vind ik dat je best wel wat kritiek mag hebben op het spel van de laatste weken, ook al is het resultaat fantastisch!😁 In balbezit waren we gewoon slordig en traag (met name Osman haalde het tempo naar beneden en werd terecht gewisseld) …dat is ook helemaal geen drama, maar ook OMDAT we gewonnen hebben. Het stoort mij bijvoorbeeld dat we vrijwel geen corner fatsoenlijk voor het doel weten te slingeren de laatste wedstrijden. Ook snap ik niet dat sommige spelers de voorkeur krijgen boven andere spelers (bijvoorbeeld dat van der Water niet meer speelminuten krijgt). Met andere woorden: de stand op de ranglijst wordt positief bewierookt en ook de inzet van met name Dalmau, Peterson (die verder niet zo gelukkig was in zijn acties), Konings, Duarte en Kuwas waren was erg goed, maar er zaten ook wel wat ‘verbeterpuntjes’ in de afgelopen 3 wedstrijden…😉 Dat is niet per se azijn zeiken.

    10
    1
  138. Robbert 7 april 2019 11:44

    Ja dat klopt Herdrik, maar dan vertel je de helft, ik heb dat later wat genuanceerd en aangegeven dat we hier een appart time op de site voor moeten maken. Dan kan iedereen, die dit onderwerp boeit, daarop reageren, en zij die het niets vinden( zoals ik) daarmee niet worden geconfronteerd. Ik vond het ook een hele langdradige discussie aan het worden. No hard feeling naar Janny laat ik daar duidelijk over zijn en alle respect voor haar beleving betreft dit onderwerp.

  139. Black&white 7 april 2019 11:42

    Mijn excuses alvast voor volgende reactie.
    Ik weet dat er supporters zijn die over het onderwerp sfeer hier wel genoeg gelezen hebben maar het is een belangrijk issue en zolang daar geen apart onderwerp voor word aangemaakt doe ik het toch hier.
    Ik hoop van harte dat de onenigheid tussen groepen snel word opgelost/uitgesproken.
    Wij hebben momenteel veel ouders en ouderen in het stadion zitten die allemaal 100% supporter zijn maar waarvan je van velen niet kan en mag verwachten dat ze actief mee zingen.
    Waar we misschien niet bij stil staan is dat er ook veel ouderen zijn die slecht te been zijn maar toch naar Heracles gaan, wat er ook gebeurd.
    De muziekkeuze vond ik persoonlijk super.
    Ik moet er wel bij zeggen omdat het ook mooie herinneringen oproept. Dat maakt een bepaald gevoel bij je los.
    Zo zullen dat er velen hebben en zeker bij de opkomsttune (explore).
    Ik moet ook zeggen dat ik de opkomsttune van vorig jaar thuis tegen fc Twente ook mooi vind terwijl dit toch meer muziek voor de jongere supporters is.
    Waarom vind ik die mooi?
    Herinnering aan een geweldige dag waar we van de buren wonnen,sfeer,hoe geweldig om te zien hoe het hele stadion achter onze ploeg stond.
    Krijg er nog kippenvel van 😁.
    Sfeer is dus een goede mix van muziek,verpakking(sfeeractie).
    Sfeeractie kost geld en is niet altijd mogelijk, maar idd zamel geld voor de wedstrijd doe gezamenlijk bij enkele wedstrijden een geweldige sfeeractie. Daar mag dan best wat pakkende muziek bij van onze jongere generatie.
    Kom op lieve medesupporters!!!
    Samen voor ons Heracles!!!!!

    15
  140. Hendrik de Hete 7 april 2019 11:34

    @Robbert… Duidelijk en goed verhaal, Pak de mensen die negatief zijn met een positieve benadering! Probeer ze positief op andere gedachten te brengen. Laat ze de pluspunten zien(die jij perfect opsomt)
    Ik hoop dat je deze positieve kijk op de zaak voortzet want dit is beter dan jou bijdrage op een vorig topic.

    Jij was toch ook de persoon die de heren van deze site aansprak om Juffrouw Janny eraf te gooien? Dat vond ik een mindere reactie van jou. Een goeie discussie voer je niet door een ander monddood te maken.

    We moeten het met elkaar doen… We zijn maar een kleine club en hebben iedereen nodig.
    Met elkaar de schouders eronder!

  141. Robbert 7 april 2019 11:00

    Voor de azijnzeikers hier: Heracles heeft haar doelstelling die ze aan het begin van het seizoen had: ‘ bij de eerste 12 eindigen en spelers beter maken en verkopen’ nu wel gehaald kunnen we wel stellen. Op sportief gebied staan we 6e met 12 punten voorsprong op de nummer 12! Geen enkele reden on de ploeg af te kraken en lopen zeiken! De fans Ado, Heerenveen, Zwolle en Groningen zouden graag met ons willen ruilen.

    11
  142. Black&white 7 april 2019 10:57

    @hendrik de hete: ik ben het helemaal met je eens en heb daar niets aan toe te voegen 👍

    2
    1
  143. Foppe 7 april 2019 10:26

    En de muziek, een verademing!!

    18
    1
  144. Foppe 7 april 2019 10:25

    We kunnen wel commentaar op NAC hebben, maar ze komen heel begrijpelijk voor een punt. Aan Heracles de taak om er dan , op basis van meer kwaliteit, door heen te spelen. Dat lukte niet, doordat er te weinig beweging is zonder bal, vooral op het middenveld en een slordige opbouw. Door van Hintum werd dat al wat beter, en door de inbreng van Konings kwam er meer beweging. Ons middenveld is met osman en Merkel dubbel bezet, het zijn dezelfde spelers. Een van de twee moet er uit. En laat van Hintum staan. En dat uitfluiten, blijf thuis of ga naar Enschede, als het daar beter is, ik weet wel zeker van niet.

    23
    1
  145. Arthur 7 april 2019 10:01

    Lijkt me een moeilijke positie waar NAC in zit: aan de ene kant weet je dat je moet gaan winnen om nog in de eredivisie te blijven, aan de andere kant moet je zéker ook niet met 4-0 aan de broek krijgen als je vertrouwen wilt houden. Al beginnen ze wel in een situatie te komen dat ze alles moeten winnen om überhaupt nog kans te maken om niet te degraderen…dus iets aanvallender dan gisteren had mij ook wel logisch gekeken

    Overigens ook verbazingwekkend dat ADO met 5-0 van Utrecht won👍🏻😁

  146. tim 7 april 2019 09:55

    Stadionverbod voor alle mensen die lopen te fluiten, vooral vak D/C/B etc.. Schaam je kapot, stelletje gelukszoekers

    18
    4
  147. Hendrik de Hete 7 april 2019 09:33

    Mooi dat ondanks de matige wedstrijd het positivisme overheerst. Zoals meerdere mensen hier al opmerken…. Voor mooi voetbal heb je 2 teams nodig. Gelukkig hebben we het geduld gehad tegen het afbraak voetbal van Nac.

    Ook had ik het idee dat er een andere vibe in het stadion hing. Of dit kwam door de muziekkeuze vooraf, de opkomst met explode, of dat bepaalde reacties op dit forum toch iets los hebben gemaakt..

    Ik weet dat we er op de tribune nog lang niet zijn, maar heb het idee dat er wel een verandering gaande is. Je voelt dat de mensen in de gaten hebben dat niets doen en alles bij het oude laten niet de optie is.

    Juffrouw Janny was misschien wel een ouwe zeur.,maar ik heb het idee dat ze het wel goed heeft gezien.Jammer dat er mensen zijn die haar zo negatief hebben benaderd.Waarschijnlijk had ze nog veel meer ideeën om de “fanbeleving” bij Heracles nieuw leven in te blazen!

    Uiteindelijk blij met de drie punten, en nu de laatste wedstrijden vlammen! Zowel op het veld als op de tribune! Misschien staan we op het einde van het seizoen dan wel op de hoogste plaats ooit sinds 1927 en 1941! Er is nog veel mogelijk.

    Trots op mijn cluppie! Met weinig middelen uitgroeien naar een stabiele eredivisieclub, terwijl er binnen jou regio een oplichters club zit die alle aandacht en energie wegslurpt, en daarmee ook nog enorm veel sponsorgeld naar zich toetrekt, dat maakt het dat de prestaties van Heracles nog veel knapper zijn!
    Forza Heracles!

    23
  148. Jojo 7 april 2019 09:00

    3 punten niet zeuren over van alles
    Goed focussen op Feijenoord en stunten Rotterdam heeft ook geen stabiel wedstrijdritme Vlammen paasie knokken in Rotterdam en op naar huis tegen Heerenveen 3 punten pakken voor stabilisatie playoffs

    14
  149. Janalb 7 april 2019 08:56

    Heracles 6,
    Blauwvingers 13
    Zegt genoeg.

    5
    7
  150. Pollie 7 april 2019 08:41

    Ik denk dat het de verdienste is van NAC dat het zo lang 0-0 heeft gestaan. Ik vond ze niet slecht. Ze speelden zeer compact met een handbal verdediging. Enkel de aanval van hun was droevig Een Emmen, de Graafschap, Fortuna en Excelsior vond ik minder.

    Het spel maken heeft Heracles moeite mee, ik vind toch dat we een creatieve nummer 10 met een steekpass missen. Denk aan een bel hassani type.

    16
    1
  151. Stulanowski 7 april 2019 08:40

    @sjon

    kankeren werkw.Uitspraak: [ˈkɑŋkərə(n)] Verbuigingen: kankerde (verl.tijd enkelv.) Verbuigingen: heeft gekankerd (volt.deelw.) Toon alle vervoegingen heel erg klagend praten Voorbeelden: `kankeren over de troep op straat`, `kankeren op…
    Gevonden op .

    Past vgm prima in dit geval

    12
  152. Lucenskedee 7 april 2019 08:37

    Zwolle stinkt.

    5
    6
  153. Sjon 7 april 2019 07:20

    @Gerard gekanker is niet het juiste woord……

    14
  154. Buks 7 april 2019 06:25

    29 wedstrijden 45 punten

    Daar teken ik volgend jaar ook voor. We hebben dit seizoen veel mooie thuiswedstrijden gezien, deze was taai maar wel gewonnen. Hoort erbij.

    31
  155. ww 6 april 2019 23:46

    Het was niet de meest aantrekkelijke wedstrijd van het seizoen om het zacht uit te drukken, maar dat reken ik niet onze spelers aan . De oorzaak lag toch echt bij dat anti-voetbal van nac. Ik heb dit seizoen nog geen ploeg gezien die zo verdedigend speelde als nac. Dat Heracles dan niet in het mes gaat lopen, rustig op een creatief moment wacht via combinatievoetbal en vanaf de 65ste minuut meer aandringt via een aanvallende wissel, is dan ook niet meer dan logisch. Het resulteert dan in een zakelijke overwinning, maar helaas weinig sprankelend duel. Dat uitfluiten van je eigen spelers kan ik met mijn hoofd dan ook niet bij: we staan verdomme op een play-off plek. Wat is het verwachtingspatroon in hemelsnaam?

    47
    2
  156. Gerard 6 april 2019 23:30

    Hoe hebben AZ en Utrecht het gedaan trouwens?
    Schei toch uit met dat gekanker supporters!!??
    Hart voor Heracles! 45 punten, waarvan akte….
    De groeten!

    52
    1
  157. Robbert 6 april 2019 23:28

    Wat een stelletje ziekers heb je hier. Man blijf volgende keer aub thuis en laat je nooit meer zien bij ons clubje. Nee het voetbal was niet goed, een tegenstander van niks, maar wel met 10 man op eigen helft blijven staan. De bekende Ruud Brood strategie. Stiekem een puntje uit Almelo meenemen, maar vooral niet meevoetballen. We te begrijpen als je zo stijf op de laatste plaats staat. Het was gewoon moeilijk om tegen zo’n tegenstander te spelen. Kom er maar eens doorheen als je zo compact speelt. Verder zijn we maar Heracles en presteren we gewoon na behoren en staan we gewoon heel hoog.

    43
    3
  158. Kees 6 april 2019 23:26

    Ik snap serieus de negatieve houding van veel supporters niet. Tuurlijk de wedstrijd was niet goed, maar ik vind wel dat ze geknokt hebben als team en alert zijn blijven verdedigen gedurende de hele wedstrijd. En ik had de tweede helft echt wel het gevoel dat de goal ging vallen. Ik denk serieus dat veel clubs nog moeite zullen hebben met dit nac de komende paar wedstrijden. Ze speelde echt compact en daar kom je niet zo maar doorheen. Ik ben trots op de boys en ben blij dat ze de overwinning hebben weten binnen te slepen. Hopelijk geeft dit moed voor de komende wedstrijden. Black White army come on!!!

    46
    2
  159. Zwolle 6 april 2019 23:04

    Dat je als Heracles met dit spel op de 6e plaats kunt staan zegt meer. over de Nederlandse competitie dan over Heracles

    10
    27
  160. Thomas 6 april 2019 23:00

    Mooiste uitdrukking uit bovenstaand wedstrijdverslag: “aan de zegekar binden.”
    Uit de jaren waarin Heracles landskampioen werd.

    12
    3
  161. Jord 6 april 2019 22:53

    Het feit dat een (waarschijnlijk) degradant 80 minuten redelijk mee heeft kunnen komen tegen de nummer 6 moet al genoeg zeggen. Het was werkelijk waar niet om aan te zien.

    De muziekkeuze was erg anders dan normaal, maar zeker niet verkeerd! En explode mogen we erin houden!

    17
    30
  162. Ad 6 april 2019 22:47

    Een groot collectief falen van onze kant. Dit is toch wel 1 van de droevigste avonden geweest qua niveau. Een tegenstander van het niveau nul, ik heb medelijden mt de fans van dit carnavalelftal die vandaag 5 uur in de bus hebben gezeten voor deze ellende. Wat is er met onze ploeg aan de hand? Uitgeblust, geen energie meer, kein biss, of gewoon geen zin aan een kortere vakantie door de play-offs. Goddank een goal, en ja de assist was van Kuwas, maar voor de rest was hij vanavond een catastrofe, en dan die arrogante houding naar het publiek op het moment van rust toen hij openlijk het publiek bekritiseerde. Hij moet gewoon weer aan het werk onze zogenaamde bijna international en die zichzelf klaar noemde voor de top 3. Zoals hij nu speelt maximaal de top van de zaterdagamateurs. Trainer: wedstrijden win je door passie, vechten en de juiste spelers op de juiste plek te zetten. De organisatie was slecht, de passes onzorgvuldig en kansen waren er nauwelijks, niet-aan-te-gluren. 1 voordeel heeft dit alles:slechter kan eigenlijk niet

    9
    48