Jelle van Benthem verkiest Heracles boven FC Twente
Reageer 269 Reacties

Jelle van Benthem verkiest Heracles boven FC Twente

dinsdag 10 juli 2018, 13:16

Jelle van Benthum, een talentvolle verdediger uit de gezamenlijke opleiding met FC Twente maakt per direct de overstap naar Heracles.

Het 19-jarige talent had ook een aanbieding van FC Twente op zak, maar gaat liever voetballen in de Eredivisie. Hij kwam in de voorbereiding in de wedstrijden tegen Fleringen en GFC in actie en hij zou aanvankelijk meegaan op trainingskamp met FC Twente.

Hij zal nu aansluiten bij de groep van trainer Frank Wormuth.

Bron: TC Tubantia

Jelle van Benthem

Verdediger

269 reacties Sorteren

  • Ad 17-07-2018, 17:43

    Darri eerste slachtoffer van straffere trainingen. Geen grote verassing eigenlijk,

  • Foppe 16-07-2018, 21:06

    Tubantia, krijgt bij Heracles niets te horen, en daar balen zij van. Heracles komt pas iets naar buiten , als het kan en mag. En een kritische houding dat hoort bij de journalist, dus daar ligt beta niet wakker van.

    8
    2
  • Pollie 16-07-2018, 19:12

    Sama is mee op trainingskamp, Twitter bericht van Heracles zelf.

    14
    1
  • Robbert 16-07-2018, 17:24

    @ Tim wat jij doet werkt contraproductief. Ze liggen er niet wakker van dat jij als Heracles supporter je lidmaatschap opzegt. Jammer genoeg hebben we geen keus wat betreft regionale dagbladen. Verder zit ik niet op een wedstrijd verslag van Fardau te wachten, want ik weet wel hoe het verloop was en hoe we gespeeld hebben. Ze moet voor ons meer achtergrond info verzamelen na de wedstrijden en ons informeren wat er gaande is. Zo’n interview met Propper van vandaag is goed. Dan worden we meer geïnformeerd over wat er gaande is en waar de spelers naar toe aan het werken zijn in de voorbereiding. Een kritische houding naar de club, als er aanleiding is, zou ook niet verkeerd zijn. Maar meestal durven de journalisten dat niet omdat ze dan als ‘ niet gewenste’ journalist worden gezien door de club. Interviews kunnen ze dan meestal vergeten. Ja veel clubbestuurders, directeuren, managers, trainers en spelers hebben lange tenen en kunnen moeilijk met kritiek omgaan.

    En Sama, we weten nog van niets. Zou mevrouwtje Wagenaar daar nu achteraan zitten? Ze is elke dag bij de club, nu ook zeker wel in Duitsland.

    8
    4
  • Scout 16-07-2018, 15:25

    Ik zag Rossman vanmiddag wegrijden bij de club. Hoorde dat hij geblesseerd was.is dus nog nog niet mee naar Billebeck.

  • Sjon 16-07-2018, 15:24

    Het een uitstel van executie daar in enschede

    17
    2
  • Tim 16-07-2018, 15:14

    Weet iemand waarom Rossmann gisteren niet mee deed?

  • Niek 16-07-2018, 15:07

    Die is mee.

    Krijgt wel erg veel speeltijd/aandacht voor iemand die zn conditie op peil aan het houden is.. Zal wel contract krijgen straks.

    25
  • Marcel 16-07-2018, 14:58

    Weet er iemand of die (proefspeler) Sama mee is op trainingskamp??

  • Tim 16-07-2018, 11:56

    @robbert , helemaal niks ervan! Ik ben ook lid, ik betaaal net als vele andere heraclieden ook maandelijks…

    Fardau en Leon laten wekelijks zien dat ze praten vanuit een supportersgevoel.. fardau zit altijd populair te doen bij de directie van onze club, maar een goed wedstrijd verslag typen is teveel gevraagd voor de kleine meid..

    Allemaal prima, maar vanaf 1 aug ben ik gelukkig geen lid meer! De vrouw is overigens wel boos op me, kleinigheidje!

    20
    3
  • Robbert 16-07-2018, 11:30

    Supporter het heeft helemaal geen zin om te blijven doorzeuren over dat krantje! Als het niet goed is moet het gezegd worden, zijn ze in mijn optiek goed bezeg dan mag je daar ook wat van zeggen. We moeten zo langzamerhand boven de mening van dat krantje staan. De massa hier in de regio in nu eenmaal rood gekleurd, daar hebben we mee te dealen. Wij kunnen ons alleen maar verbazen en met een grote smile naar ze kijken. TC Tubantia is er voor de massa en info over De Rooien wordt nu eenmaal het meest gelezen en daar moeten ze her van hebben. Positieve PR vanuit de krant helpt ook mee aan de groei van ons clubje. Wij hebben ze ook nodig. We leven als Heracles nu eenmaal niet op een Twents eiland.

    Het artikel met Propper zegt veel. Laten we hopen dat onze spelers beter en zeker fysiek sterker worden onder onze nieuwe trainer. Daarom ben ik benieuwd of Sama nu wel of niet komt. Dat type spelers kunnen we er niet genoeg van hebben. Ik neem aan dat er vandaag duidelijkheid over komt. Mede omdat ze deze week op trainingskamp gaan en dat doen ze meestal met alleen de selectie spelers.

    19
    1
  • Supporter 16-07-2018, 10:23

    Robbert, ik heb geen hoge dunk van de huiskrant van Twente. Dat ze het nu plaatsen komt eerder door de degradatie dan dat ze positiever tegenover Heracles staan. Ze moeten wel wat. Ik weet in mijn omgeving dat mensen de tubantia hebben opgezegd door hun negatieve houding tv Heracles.

    18
    1
  • JeffreyP 16-07-2018, 09:55

    ‘Hebben te veel op ons eigen spel vertrouwd in Nederland en zijn te laks geworden’
    maandag 16 juli 2018 om 09:27

    De trainerswissel John Stegeman – Frank Wormuth vraagt een aanpassing van de spelers van Heracles Almelo. De Duitse trainer wil dat zijn ploeg op fysiek en conditioneel gebied een inhaalslag maakt. Robin Pröpper aan het woord.

    “Het draait niet meer alleen om eerst fit worden en een team vormen, dat gebeurt vanzelf”, vertelt hij aan TC/Tubantia. “De trainer wil dat we denken als één persoon, daar legt hij de nadruk op. Zet een van ons druk, dan gaat de rest mee.”

    Dat Duitse ploegen fysiek sterk zijn, bleek vorige week toen Heracles een oefenwedstrijd speelde tegen SV Meppen, een club uit de derde Bundesliga. “Zij gingen 90 minuten volle bak en trokken bij het uitlopen moeiteloos nog een paar sprintjes. Daar moeten wij ook naar toe. Sterker en sneller worden. We hebben te veel op ons eigen spel vertrouwd in Nederland en zijn te laks geworden.”

    Onder Wormuth trainen de Heracles-spelers twee keer per dag. Twee uur ’s ochtends buiten en om vier uur een uur op het veld en een uur in het krachthonk. “Ik vind het fijn om op de club te blijven. Met de jongens kaarten of op de Playstation. We hebben ook bedden in de buurt, ik heb al een paar keer geslapen. De pauze is lang, maar omdat we meer rust krijgen, kunnen we de tweede training net iets meer doen. Dat is positief”, zegt Pröpper.

    29
    2
  • Robbert 16-07-2018, 08:33

    Stond er in het verleden alleen in de Almelo editie van TC Tubantia een redactioneel verhaal over onze open dag, nu hebben ze het verhaal in alle uitgaven gepubliceerd in Twente Vandaag. Daarmee wordt een groter publiek on de regio geïnformeerd. Ze gaan het eindelijk eens leren. Heracles is er toch voor de hele regio! Af en toe een complimentje mag ook als ze het verdienen😉

    31
    2
  • Marco 16-07-2018, 08:09

    Mensen ik heb een goed gevoel over deze selectie spelers. Ben blij met de nieuwe spelers. Min puntje blijft Vermey in mijn ogen. Veel te veel kansen weer laten liggen.

    18
  • Stadioncheck 16-07-2018, 06:27

    @ Robbert .
    Bij GAE zitten ze bijna op 5700 hopen de 6000 te halen.
    Licht zakkend trend tov vorig seizoen(ruim6500), dat gebeurd meestal na een niet direct terugkomend seizoen.

    Een SC card heeft te maken met presteren van vorige seizoenen , en heeft niet te maken met als de buren om hun gat liggen.

    En zekers niet naar het eerste jaar, laat je niet kennen zie GAE toch minder dan afgelopen seizoen.

    Ik vind dat we tov weinig wervelend voetbal afgelopen seizoen niet verkeerd doen.

    We lopen ruim voor op de bijna -7000 afgelopen seizoen!
    De Open Dag kan zomaar weer nieuwe leden hebben verschaft!.

    10
    1
  • Arthur 16-07-2018, 00:19

    Heerlijk; die gretigheid van Joey Konings!👍🏻😁 Was tegen de Almelosche selectie ook al een opvallend lichtpunt!

    15
    1
  • jelletd 16-07-2018, 00:03

    Wat mij vnd opviel: Blaswich niet veel hoeven doen maar volgens mij een prima keeper. droste & breukers degelijk. propper fel Sama heel goed gelijk zorgen dat die komt, van de berg straalt ook gewoon rust uit achterin net als de jonge nieuweling van benthem. duarte beter dan van hintum als die dit vast houdt. Op het middenveld vond ik vd buijs positief. niemeier beter dan vorig jaar qua verdedigen en voetbal. Kuwas blijft gwn goed en moet je proberen te houden. vermeij ongelooflijk slecht en die dalmau vond ik heel goed spelen. peterson en van de water ook 2 goeie buitenspelers!! konings laat zich ook goed zien.. heb er vertrouwen in dit jaar

    29
    1
  • Scout 15-07-2018, 23:04

    Het schijnt wel dat er vandaag flinken rijen hebben gestaan bij de jaarkaartverkoop. Zal dit al verwerkt zijn?

    Daarnaast heeft Stegeman het qua resultaat prima gedaan maar weinig aan klantenbinding gedaan. Wedstrijden waren matig en hij had nou eenmaal zijn vriendjes. Goede spelers liet hij op de bank als hij een keer woorden had gehad.ik verwacht van Wohlmut een professionelere houding. Duarte, Droste en Darri zullen weer gaan opleven. Breukers zal met zijn zwakke motoriek weer op de bank gaan plaats nemen. Vandaag werd er weer echt gevoetbald.

    14
    4
  • Robbert 15-07-2018, 23:04

    Toch blijf ik het jammer vinden dat we de echte groei in seizoenkaarten maar niet kunnen doorzetten. Mede omdat hier verderop het een en al ellende is. Zijn er van die 17000, die daar naar toe gaan, geen 500+ neutrale voetbal liefhebbers die naar ons willen kom? Wat is dat met ons clubje! Wordt dat wel eens onderzocht? Bij Go Ahead hebben ze evenveel kaarten verkocht! Terwijl ze daar een bagger seizoen gehad hebben. We hebben een nieuwe marketing man, het zou goed zijn dat het eens wordt uitgezocht. Wat missen we bij ons clubje?

    12
    8
  • Robbert 15-07-2018, 23:01

    Toch blijf ik het jammer vinden dat we de echte groei in seizoenkaarten maar niet kunnen doorzetten. Mede omdat hier verderop het een en al ellende is. Zijn er van die 17000, die daar naar toe gaan, geen 500+ neutrale voetbal liefhebbers die naar ons willen kom? Wat is dat met ons clubje! Wordt dat wel eens onderzocht? Bij Go Ahead hebben ze evenveel kaarten verkocht! Terwijl ze daar een bagger seizoen gehad hebben. We hebben een nieuwe marketing

    2
    4
  • Stadioncheck 15-07-2018, 22:55

    Aankomend week gaat de transfermarkt echt open, het WK zit erop.
    Eerst de groten de top ,CL favorieten dan de EL clubs en de goed betaalde leagues , dan de ERE Divisie 2de en 3 de week . en de laatste dagen Kitchen league.

    9
    1
  • Stadioncheck 15-07-2018, 22:21

    @ Scout ,ik heb verleden week niet goed geteld ,sorry was even de kluts kwijt familie omstandigheden.

    Vandaag maar voor de zekerheid dubbel geteld.
    Alles weer betrouwbaar.
    kom steeds op hetzelfde uit maar het was niet spectaculair deze week(denk een 30-40 stuks)
    Ja dat soort weken zitten er ook tussen.
    we gaan voor de laatste 2 weken voor aanvang seizoen wel over ruim 7.000 stuks
    en heb er nog wel vertrouwen in ,zekers nu er een prima Open Dag is geweest prima verkoop fan shop, dat zijn indicatoren.

    Laten we ons nou niet blindstaren op SC verkoop, goed presteren bepaald hoe vol je stadion uiteindelijk komt.
    De nieuwkomer moet eerst enthousiast worden, nou ondanks dat Stegeman het prima heeft gedaan op basis van punten , kan ik niet zeggen dat ik verleden seizoen het een lekker voetbalseizoen vond .
    En extra supporters van de buren daar geloof ik niet in zeker niet naar één of 2 seizoenen.

    We moeten puur naar ons zelf kijken, en naar onze vorige cijfers , dan ben ik positief nog steeds ook naar een zomerdipje.

    Er komen ook nog weer uitschieters in positieve zin

    Los ticket verkoop zal zekers stijgen bij een goed seizoen, daar ben ik van overtuigd.
    Zekers dit seizoen kunnen we daar van , en moeten we zelfs profiteren.
    Levert per saldo ook meer op dan een paar 100 extra SC verkoop.

    14
    1
  • Larzhy 15-07-2018, 22:15

    Ik blijf erbij dat Heracles er meer aan kan doen om SCC’s te verkopen… Redelijk matig qua (online) marketing.

    10
    7
  • Josdell 15-07-2018, 22:07

    Ik hoop dat Duarte ook weer zijn oude niveau haalt, maar denk dat hij dan op de linksbackpositie terecht komt, tenzij ze daar nog echt een goede speler halen.

    Duarte was op die plek vandaag ook weer echt geweldig. Verdedigend zeer sterk, aanvallend en ontzettend fel. Ik heb echt van hem genoten. Als hij dit elke wedstrijd kan brengen, is het gewoon een hele goede linksback en veel beter dan Van Hintum.

    10
    1
  • Robbert 15-07-2018, 21:53

    Wat ik van hem in de 1e helft gezien heb viel mij Van Nieff tegen. In Groningen vinden ze zijn handelingssnelheid niet goed, helaas werd dat in één helft bevestigd. Ik hoop dat ik het mis heb, hij is wel voor een basisplaats op het middenveld gekomen lees ik. Van den Buijs daarentegen deed het als verdedigende middenvelder wel na behoren. Nu maar hopen Duarte zijn oude niveau van ooit weer terug krijgt, dan is het wel duidelijk wie op het middenveld komen.

    10
    1
  • Foppe 15-07-2018, 21:36

    Scout, dat vind al twee jaar. We missen een type Ben Rienstra.

    12
  • Scout 15-07-2018, 21:16

    @stadioncheck betekent dit dat we maar 14 seizoenskaarten hebben verkocht in 1 week?

    Ik heb vandaag genoten vd oefenwedstrijd. Sanaa is een aanwinst, Duarte, die 2 vd Twentse jeugdopleiding, de Spaanse spits, Konings, Kuwas waren prima. Vermeij is al wat over gezegd maar dat middenveld geeft te denken. Vooral Niemeijer bekoord mij niet.

    4
    4
  • Foppe 15-07-2018, 21:09

    Stadioncheck, inclusief vandaag verkochte of morgen nog een updatetje

    3
    1
  • Stadioncheck 15-07-2018, 20:33

    We zijn nog maar 2 weken aan de gang , nieuwe spelers die even aan elkaar moeten wennen, spelers die even moeten aan een nieuwe trainer ,en al 3 tegenstanders gehad met weerstand in een korte tijd.
    En redelijke resultaten.
    Op SC gebied zomerslaapje kennelijk drukker met barbeknoeien tour de france , of WK volgen, we hebben nog een maandje te gaan nog 2.809 SC te koop!
    Moet even de beuk erin.
    We gaan wel ruim over verleden seizoen heen , maar voor een nieuw record minimaal 7.500 moet toch nog even wat gedaan worden.

    In elk geval een positieve Open Dag gehad , dat helpt altijd in de verkoop , voor de volgende weken.

    De fan shop had het Berendruk daar verdienen per saldo meer aan !
    Tot volgende week luitjes , voor de volgende check.

    13
  • Geert 15-07-2018, 20:18

    Polly, v.w.b. Brouwer, grote fout natuurlijk, maar zijn spelhervattingen waren prima vandaag.

    1
    1
  • Geert 15-07-2018, 20:16

    Goed Heracles gezien. Eerste helft viel Konings mij natuurlijk positief op, maar ook Erkilinc! Vermeij had er ook wel een paar in mogen schieten. Tweede helft was ik blij verrast met Dalmau, heerlijke spits met goede loopacties. Hier gaan we veel plezier aan beleven! Ook Sama was stabiel, schuif van de Buijs maar naar het middenveld en zet Sama in de verdediging. Hopelijk bieden ze hem een contract aan.

    15
  • Foppe 15-07-2018, 20:06

    Sjaalmetpet, dat heeft hij dik verdiend.Een held uit ons verleden, zonder hem , geen Heracles.

  • L. De Behanger 15-07-2018, 20:05

    @wart zwit, helemaal mee eens. Wil er alleen nog aan toe voegen dat ook duarte een prima indruk maakt. Dit is m.i. Het seizoen van de waarheid voor hem, met zijn kwaliteiten moet hij eigenlijk niet ter discussie staan.

  • sjaalmetpet 15-07-2018, 19:57

    mooi te zien dat vandaag een van de redders van heracles destijds Fred Hoogstraten aan onze hall of fame is toegevoegd!!

    14
    2
  • Folkert 15-07-2018, 19:50

    @Robbert

    Monteiro had last van pijntjes en deed uit voorzorg niet mee. Dat is de verklaring vanuit Heracles

    Was verder gewoon op de open dag handtekeningen aan het uitdelen

  • Pollie 15-07-2018, 18:31

    Ik ben zeer positief over komend seizoen. Dit op basis van de wedstrijden tegen meppen en jong Ajax.

    Blaswich rustige keeper, goed voetballende keeper ook er staat wat in de goal. Lijkt een aanwinst. Rossman tegen meppen was hij een rots in de branding. Van nieff lijkt me ook een aanwinst. Dalmeu bv lijkt goed gescout. Snelle behendige speler. Dit met goede loop acties. Lijkt een goede aanwinst. Osman vandaag niet meegedaan maar verwacht hier wel wat van. Dit gebaseerd op de wedstrijden tegen Emmen en meppen. Duarte vandaag goed als linksback. Van der water leuke aanwinst en koning ook. Vermeij was weer drama vandaag, tegen meppen was het niet anders. Lijkt me derde spits. K komt duidelijk te kort. Naar go ahead is een optie. Kuwas brengt iets extra’s. Hopelijk houden we hem. Zkrillinc lijkt ze te ontwikkelen. Bouwers komt te kort. Niet alleen vanwege die blunder. Komt zenuwachtig over en geen enkele pass kwam goed over. Dan sluit ik af met sama. Tegen meppen was ik al zeer positief over bv hem. Echt een beresterke verdediger. Dit met een goede pass. Na vandaag weet ik het helemaal zeker. Dit wordt de verassing van de eredivisie. Contracteren die man! Ik hoop dat Heracles hem kan betalen! Propper kan het wel shaken ten op zicht e van hem, een aanwinst.

    35
    2
  • Matthijs 15-07-2018, 18:19

    Wegens priveomstandigheden is het nieuws van Hafc even niet geupdate. We zullen dit snel weer oppakken.

    32
  • Supporter 15-07-2018, 18:14

    Je ziet nu een Heracles waar alle spelers moeten vechten voor hun plek in de basis. Vanmiddag duidelijke lijnen gezien qua speelwijze . Met deze speelwijze als blok heb je meer voetballende vermogen nodig op het middenveld. Ajax viel wel tegen maar de inzet om voor elke meter te vechten is mooi om te zien

    10
    1
  • Josdell 15-07-2018, 17:58

    Ok, het is op basis van een wedstrijd, maar heb wel vertrouwen in het nieuwe seizoen.

    Kuwas/Petterson op links, Dalmau centraal en Konings/Van de Water op rechts is voor heracles begrippen een zeer goede aanval. Zeker die Dalmau beviel me echt heel erg goed.

    Die Samaa (ofzo) beviel mij wel, grote sterke gast. Duarte op linksback was ook heel erg goed vandaag. Jammer dat hij nog die kans miste, want dat was een prachtige aanval (ook van hem), maar vond hem verdedigend ook goed en daarnaast was hij ook heel erg fel.

    9
    1
  • Kobes 15-07-2018, 17:50

    Die Sana moet echt blijven, wat een aanwinst zal dat voor ons en de eredivisie zijn, dat broekie ernaast bleef door hem ook moeiteloos op de been.

    11
  • Luuk 15-07-2018, 17:44

    @robbert

    Dalmau en Konings speelden uitstekend tegen een goed ajax. Sama en van benthem zijn ook centraal goed. Heb vertrouwen in volgend seizoen.

    11
    1
  • Robbert 15-07-2018, 17:34

    Volgende keer even eerst goed nadenken Polly. Vermeij speelde niet goed, maar Dalmau en Konings overtuigden mij ook niet.

    Even wat anders, Kroatië maakt meer dan verdiend de gelijkmaker. Die, weer sneeky spelende Fransen, verdienen zo niet de wereldcup.

    2
    11
  • Foppe 15-07-2018, 17:24

    Kon er helaas niet bij zijn, zit in zuidelijke oorden. Mooi dat de club zo leeft, alleen jammer dat zich dat nog niet vertaald, in jaarkaarten. Ook mooi om de afgunst van Tubantia te lezen, zielige krant.

    4
    5
  • Wart Zwit 15-07-2018, 17:21

    Vervolg:

    … verdedigend ook wel zijn mannetje staat. Tot slot vind ik dat we Sama direct vast moeten leggen. Moderne verdediger met snelheid en natuurlijk fysiek erg sterk. Tot slot lijkt Lerin eindelijk weer goed fit te zijn, hopen dat hij zijn oude niveau weer aan weet te tikken dit seizoen. Al met al durf ik te concluderen dat de selectie beter is dan vorig seizoen en ik verwacht veel plezier de beleven aan onze nieuwe spelers.

    Fijne zondag!

    14
  • Wart Zwit 15-07-2018, 17:17

    Zakelijke overwinning vanmiddag, het begint langzaam ergens op te lijken. Dingen die opvielen vandaag: Vermeij moet echt op gaan passen dat hij niet de 3e spits gaat worden. Heeft al jaren een enorme gunfacor onder de supporters maar laat eigenlijk keer op keer zien voetballend enorm te kort te schieten op dit niveau, met vandaag als dieptepunt. Konings laat daarentegen de hele voorbereiding al goeie dingen zien en heeft zijn visitekaartje echt afgegeven. Dalmau liet in één helft zien een voetballer pur sang te zijn, heeft ook wat weg van Uth. Liet overigens ook zien hoe hij vorig jaar aan 14 gele kaarten is gekomen, dat is dan weer een minpuntje. Verder vond ik Van den Buijs op 6 (CVM) een interessante optie, omdat die jongen gewoon ongelofelijk goed kan voetballen en verdedigend dus ook

    16
    1
  • Polly 15-07-2018, 17:15

    @Robbert Het is niet mijn bedoeling om mensen tegen het hoofd te stoten. Ik wilde er alleen mee aangeven dat hij niet het nivo heeft dat Heracles moet nastreven. Zoals het er nu uitziet zullen zowel Dalmau en Konings hoger in de pikorde staan.

    8
    2
  • Robbert 15-07-2018, 17:12

    Ben ik met je eens Tim, die Sama is goed, daar staat een kerel en daar hou ik wel van. Verder heb ik Van Benthem ook goede dingen zien doen, de jongen heeft een geweldige pass in de benen en ze komen allemaal over. Is ook belangrijk als verdediger. Kunnen we op termijn veel plezier aan beleven

    15
  • Robbert 15-07-2018, 17:06

    Belachelijke opmerking Polly 😬

    4
    4
  • Tim 15-07-2018, 17:05

    Stephan Sama, alles aan doen om die jongen vast te leggen! Wat een gruwelijk beest achterin!

    22
    1