Praat mee. Heracles vs Groningen
Reageer 51 Reacties

Praat mee. Heracles vs Groningen

dinsdag 16 oktober 2018, 16:42

De interlands zijn geweest en dat betekent dat de Eredivisie weer van start gaat. Heracles speelt op zondag 21 oktober de thuiswedstrijd tegen FC Groningen. De Heraclieden hebben wat goed te maken na de 4-0 nederlaag tegen Vitesse.

FC Groningen is niet in goede doen. De Noorderlingen staan momenteel op de voorlaatste plaats en wisten dit seizoen nog maar één keer te winnen. Tel daar een gelijkspel bij op en ze hebben vier punten gepakt in acht wedstrijden. Daarnaast werd het ok nog eens in een thuiswedstrijd uitgeschakeld door de Keuken Kampioen Divisie club FC Twente.

Tot dusver lijkt het een onsamenhangend geheel, maar voetbal is en blijft een sport waarin verrast kan worden. Heracles zal dus op zijn hoede moeten zijn en moeten waken voor onderschatting, want dat de ploeg van trainer Danny Buijs individuele kwaliteit heeft staat wel vast.

Trainer Frank Wormuth kan beschikken over een vrij fitte selectie. Zelfs Jeff Hardeveld is weer op de weg terug. Hij is weer gezien op het trainingsveld en kan de komende maanden langzaam aan weer trainen om wedstrijdfit te worden. Daarnaast kan de trainer niet beschikken over de eveneens langdurig geblesseerde Sebastian Jakubiak en Robin Pröpper.

Heracles staat momenteel op devierde plaats en staat vier punten los van AZ, dat vijfde stat. Bij een overwinning kan deze plek dus behoorlijk verstevigd worden.

Datum: zondag, 21 oktober, 14:30
Scheidsrechter: Martin van den Kerkhof
Assistenten: Johan Balder en Erik Kleinjan.
Vierde official: Stan Teuben
VAR: Luca Cantineau
AVAR: Erwin Zeinstra

51 reacties Sorteren

  • Sherman 22-10-2018, 16:11

    Dat hij beide ex groningers op heeft gesteld snap ik wel.
    Ze weten beide hoe die jongens daar spelen dus dat is dan een voordeel juist!

  • Thomas 21-10-2018, 18:56

    @robin e
    Ik denk toch dat Tim vandaag weer heeft laten zien van belangrijke waarde te zijn voor het team. Misschien niet de meest technische speler maar hij blijft maar teven en had twee belangrijke reddingen. Triest om zo over spelers te prsten terwijl je zo hoog staat.

    13
  • Jack Frost 21-10-2018, 18:36

    Weet iemand hoe veel kaarten er ongeveer voor PEC-uit zijn verkocht?

  • John 21-10-2018, 18:26

    @ Stulanowski. Volgens mij heeft Harry helemaal niet geslapen vannacht. En de komende nacht wordt ook niks ben ik bang

  • John 21-10-2018, 18:15

    Lekker! En als je een slechte wedstrijd met 4-1 wint doe je toch iets goed.

    8
    2
  • Willem 21-10-2018, 17:58

    Nu massaal mee na pec uit heb vrijdag de kaartjes al gehaald, laten zien dat we de beste zijn uit het Oosten

    13
  • LEE 21-10-2018, 17:52

    Niet mooi, niet heel goed, maar wel weer 3 punten. NICE

    7
    2
  • Enrico Briljantino 21-10-2018, 17:49

    De traditionele top 4 heeft gewoon weer gewonnen😜

    17
    1
  • Leo 21-10-2018, 17:37

    Niet drammen, gewoon weer 3 punten erbij 😉

    I like it!!

    12
    1
  • Evert 21-10-2018, 17:35

    Verdedigend was het vanmiddag niet best.

    6
    4
  • Rr 21-10-2018, 17:02

    Leaker weer drie punten in een slechte wedstrijd.

    5
    7
  • Stulanowski 21-10-2018, 16:38

    Harry toch… Slecht slapen denk ik vannacht?

    10
  • Harry 21-10-2018, 14:48

    Dit wordt helemaal niks. Hoop dat Wormuth hier van gaat leren….

    18
  • Kobus 21-10-2018, 14:12

    Dan moeten duarte en osman niet fit zijn of je onderschat toch je tegenstander of je overschat jezelf of ik snap er geen moer van. Ik hoop het laatste..

    5
    1
  • Folkert 21-10-2018, 13:52

    Osman heeft de afgelopen week veel gereisd vanwege interlands, misschien daarom nu gespaard/niet helemaal fit?

    10
  • Stulanowski 21-10-2018, 13:34

    Misschien heeft het er wel iets mee te maken dat beide ex-groningen zijn en zichzelf extra willen bewijzen??

  • Harry 21-10-2018, 13:32

    Wat een idee om met Drost en Van Nieff op het middenveld te spelen. Weg alle creativiteit. Hier snap ik helemaal niets van. Ben benieuwd naar de uitleg van Wormuth.

    13
    3
  • Arthur 21-10-2018, 13:30

    Ik vind het juist wel een mooie en intelligente geste om van Nieff tegen z’n oude club te laten spelen, alleen had ik Osman juist laten staan. Maar goed: Wormuth ziet alle trainingen en ik niet😁

    4
    2
  • Stulanowski 21-10-2018, 13:24

    Zoals Osman als Duarte niet in de basis. Osman kan ik nog wel bij, maar naar mijn mening was Duarte niet opstellen een van de redenen waarom we er tegen Willem II zo dik afgingen. Ach ja, we zullen t wa zien!

  • Eddy 21-10-2018, 11:50

    @Bert.

    Zo is dat. D’ran vanmiddag boys in black&white. Er moeten 3 punten hier blijven. Onze voorhoede heeft zeker wat goed te maken na de desatreuze voorstelling in Arnhem 2 weken geleden. Toen geen strijd niks. Maar ook de rest. Het moet vanmiddag mannen. Feest op de tribune vanaf minuut VOL achter de jongens, dan gaat huiet goedkomen.

    6
    1
  • ice 21-10-2018, 10:43

    Met zn allen achter het team, dan blijven de punten hier!

    @bert: gaaf nummer.

    10
    1
  • Henk 21-10-2018, 10:40

    Ik hoop op meer strijd dan tegen Vitesse anders kan dit zo verkeerd aflopen

    9
    1
  • HAFC1903 21-10-2018, 10:07

    Ik keek net even naar ons programma voor de winterstop, maar daar zijn nog wel 15-20 punten te halen en dan zit je op 30+ voor de winterstop en dat zou wel heel lekker zijn!

    14
    1
  • Stulanowski 21-10-2018, 09:57

    Manmanman. Ik hoop toch echt dat potentiële nieuwe spelers niet op deze site stuiten en de reacties hier lezen. Het is toch te gek voor woorden, je staat 4e voor misschien nog wel een maand. En ik lees van menig mens hier dat het nergens op lijkt. We draaien tot nu toe misschien het beste seizoen ooit. Maar nee nee we kunnen dr niks van. BIZAR!

    19
    2
  • Robin E 21-10-2018, 09:41

    Deze ga je wel winnen… maar het houdt echt niet over hoor…

    Heracles in hogere sferen… ik houd er erop dat de bal de afgelopen weken gewoon goed bij ons de goede kant op stuiterde…
    ga maar eens na… De graafschap thuis… wel 4-0… maar eerlijk is eerlijk… t was niet best..
    Emmen thuis… was niet best..
    Overwinning in heerenveen… veel doelpunten tegen… tegen een team dat absoluut niet in vorm is… uit verliezen van Willem 2 en Vitesse… dik verliezen ook…

    tja.. dan moet je toch concluderen dat het allemaal niet zo glorieus is verlopen..
    We hebben de doelpunten te danken aan een gretige zweed… maar we verliezen de slag op middenveld… helemaal als Frank onze terriër Duarte rechtsbuiten zet.

    Tevens blijft onze achilleshiel onze aanvoerder. Alle respect voor Tim… loyaliteit, mentaliteit… nix mis mee.. maar hij kan niet voetballen… dat weten tegenstanders ook.

    Vitesse maakte daar ook gebruik van.. gewoon beschamend dat Breukers bij ons alle snelle, behendige linksbuiten-spelers van de eredivisie moet opvangen…

    Ik hoop dat we winnen

    3
    16
  • Bert 21-10-2018, 09:30

    Matchday! Zin an, tot straks.

    https://m.youtube.com/watch?v=le6uFnLwqYU

    9
    1
  • Lucenskedee 21-10-2018, 06:54

    Als we vandaag verliezen dan heeft dhr Wormuth gelijk door te zeggen dat we niet bij de top 5 horen……als.

    13
    2
  • Stulanowski 21-10-2018, 02:07

    Morgen winnen en je staat 7e punten los. Dit kan zo maar een heel mooi weekend worden!!

    13
    1
  • Henk 20-10-2018, 20:57

    Laat ons cluppie heracles een opleiding starten met de eagles. Ben twente zo zat he……gewoon gezond opnieuw beginnen met een vereniging die ook voetbal in het bloed heeft. Doen Heracles .

    37
    3
  • Hans 20-10-2018, 19:01

    Excelsior beter dan Vitesse, wat een onnodige afgang blijft dat toch. Ze hebben echt wat goed te maken morgen!!

    18
    3
  • Gait. 20-10-2018, 12:49

    Scout.
    Ik hoop dat Frank Wormuth jouw reactie ook leest. Volkomen mee eens.

    11
    1
  • Stulanowski FC T 20-10-2018, 12:22

    Krijg ik nu ook extra duimpjes? 😉

    3
    28
  • John 19-10-2018, 23:38

    Volgens mij heeft David de meeste duimpjes omhoog van alle reacties die hier ooit gegeven zijn 😬

    9
    4
  • Black&white 19-10-2018, 20:47

    Geheel off-topic ff en een duim omlaag/omhoog is voldoende.
    Afgelopen maanden zijn er best wat topics de revue gepasseerd en zit net naar go-ahead-Almere te kijken.
    Als ik dan bedenkt over hoeveel ex-heraclieden er spelen?
    Bosz,navratil, baas, en trainer Stegeman?noem ze maar op?
    Lijkt een jeugdopleiding best wel dichtbij?????
    Ook zou ikzelf best wel eens naar go-ahead toe willen (afhankelijk of go-ahead supporters dat waarderen).
    Misschien denk ik te ver/verkeerd? Maar heb het gevoel dat dat wel goed zit ?

    30
    7
  • Alex 19-10-2018, 17:09

    David het komt wel weer goed met Groningen . Blijf ook achter je club staan nu het wat minder loopt.

    18
    2
  • David FC G 19-10-2018, 09:30

    Hier even een berichtje vanuit Wroclaw. Ik verwacht eigenlijk een vrij eenvoudige zege voor Heracles van 2-0. FC Groningen is de afgelopen jaren op alle onderdelen achteruit gegaan! Zowel qua selectie, sponsoring, kaartverkoop. Veel mensen trappen niet meer in de praatjes van Nijland. Met een aanstellen van Jans heb je een technische directeur zonder enige ervaring, die de ene fout na de andere maakt. Een Drost die voor 4.5 ton naar Zwolle kon, het aanstellen van een Chabot terwijl de eerste prioriteit het zoeken van een goede spits is. Met het aantrekken van Pohl, spelersruil met v Weert hebben ze opnieuw een kat in de zak aangetrokken.

    Wat Heracles aangaat vind ik dat ze het meer dan goed doen. Er staat een perfecte trainer voor de groep, die heel veel discipline van zijn ploeg verwacht. Veel trainen op het fysieke aspect. En met Fledderus staat er een uitstekende technisch directeur voor de club, een die gewoon nuchter is! Een die een meer dan goed netwerk heeft. Heel anders dan de blaaskaak van een Ron Jans. Het aantrekken van een Drost is daar een goed voorbeeld van, Drost wilde perse weg! Heracles heeft hier goed gebruik van gemaakt, wetende dat er ook geen transfersom betaald hoefde te worden. Zo hoor je pas zaken te doen. Verder heeft Heracles ook gewoon een betere, en vooral bredere selectie dan FC Groningen waar alleen voor Doan, en te Wierik als dragende spelers kunnen worden gezien. Als je Kuwas, v Niet, en ook Drost o.a. op de bank kunt houden heb je het gewoon goed voor mekaar. Ik twijfel dan ook geen moment dat de punten dan ook gewoon Almelo blijven, Groningen heeft geen enkele stootkracht. Die spelen gewoon minimaal nacompetitie, Fortuna en Emmen hebben veel meer scorend vermogen. Je kunt als vaststellen dat het gaat tussen FC Groningen, NAC, en de Graafschap wie er van de drie gaat degraderen. Harde conclusie, maar er zit zeker een kern van waarheid in..

    Wat de uitslag ook mag worden iedereen een fijne wedstrijd gewenst. Ik ben hier al ruim twee weken, en blijf hier nog tot begin november! Beetje voetbal kijken (Slask Wroclaw) En het bier is goedkoop 😉 niet geheel onbelangrijk. Plus al het vrouwelijk schoon waar je ook niet over mag klagen;) Ik ga de wedstrijd hier kijken via m’n laptop..

    Cheers mensen.

    132
    2
  • Marco 18-10-2018, 14:01

    Zondag knallen tegen grun. Alles geven dan moeten de 3 puntjes in Almelo blijven.

    34
    1
  • 1312 18-10-2018, 11:40

    GASSEN MET DIE KAARTEN VOOR ZWOLLE UIT!! Nogmaar 280 kaarten verkocht moet toch minimaal wel uitverkocht zijn dat uitvak!!

    26
    2
  • Arthur 18-10-2018, 10:04

    Jeff Hardeveld weer op het trainingsveld👍🏻

    32
    1
  • Scout 18-10-2018, 07:44

    Het middenveld liep goed met Merkel en Duarte als verdedigende middenvelder en Osman de aanvallemde middenvelder.
    Toen begon dat de gezeur met Kuwas als aanvallende middenvelder en moest Osman een linie zakken en Duarte al rechtsbuiten voetballen en de hele swung was uit het elftal. 3 jongens die niet op de juiste plek staan. Trainer graag dit weer herstellen. En Kuwas als buiten speler niet wil meeverdedigen dan geef je hem toch een schop onder zijn ……

    56
    2
  • Kris 17-10-2018, 19:35

    De tweede helft tegen Emmen en de hele wedstrijd tegen Vitesse, waren niet best. Ik denk dat de afgelopen twee weken goed zijn geweest om even de puntjes weer op de i te zetten. Dat zal voor Groningen ook zo zijn, dus het wordt zeker niet makkelijk. Ik denk dat de sleutel ligt op ons middenveld, als dat draait pakken we de drie punten.
    En voor Padt, vind ik Kadeng kadeng wel passend…..

    25
    1
  • Foppe 17-10-2018, 17:12

    Haff, wel eens aan blessuretijd gedacht. Daarom 110%.

    6
    13
  • Haff 17-10-2018, 16:31

    Meer dan 110% inzet? Hoe verzin je het Foppe. 100 is toch echt de max. Begrijp dat je graag overdrijft maar jou inzet voor je baas gaat ook echt niet verder dan 100%, en ik denk zelfs nog eerder een paar % minder.

    11
    4
  • Foppe 17-10-2018, 15:30

    Iedere wedstrijd is lastig. Minimaal 110% inzet, tot de 95ste minuut. Eerst body dan bal en binden en als een team denken.

    21
    1
  • DDB 17-10-2018, 13:20

    Over Petersson gesproken trouwens. Verantwoordelijk voor de 1-1 en dan wel in negatieve zin… Hoop niet dat hij dit meeneemt naar ons toe.

    13
    2
  • DDB 17-10-2018, 13:17

    Dit gaat lastiger worden dan de meesten denken. Het moet echt stukken beter dan de afgelopen 2 wedstrijden anders ga je deze wedstrijd niet winnen. Ben benieuwd of ze de koppen weer in de juiste richting hebben staan.

    28
    3
  • Pielle 17-10-2018, 10:37

    4-1 doelpunten makers: 4 eigen doelpunten aan de kant van Groningen: 3x Sergio Padt en 1x Te Wierik 😁

    1
    27
  • Frans up 16-10-2018, 18:34

    Er daar is Sergio padt. Die staat bij Groningen in het doel. En hij is heel apart. Want hij slaat zomaar een conducteur op zijn smoel.

    5
    43
  • Almelo4ever 16-10-2018, 12:49

    ‘Daar boven op die berg..
    Daar staat Sergio Padt..
    Hij koopt nooit een kaartje..
    En hij reist liever zwart!’

    Jalalalalalla

    14
    45
  • ice 16-10-2018, 10:33

    Gaan we Padt nog toezingen zoals Den Haag deed? Zou lachen zijn als dit een competitie-dingetje werd :).

    12
    50