Heracles weer met beide voeten op de grond gezet
Reageer 52 Reacties

Heracles weer met beide voeten op de grond gezet

zondag 7 oktober 2018, 16:54

Frank Wormuth vroeg er (sarcastisch) om en hij zal het krijgen. Heracles heeft een flinke tik gekregen van Vitesse. Het verloor met 4-0 in Arnhem.

Heracles was geen schim van de voorgaande weken, waarin vier zeges behaald werden. De spelers oogden minder scherp dan de spelers van Vitesse. Afvallende ballen, één op één duels, het was voornamelijk Vitesse die bij dergelijke situaties als winnaar uit de bus kwam.

Heracles was met name ook aanvallend onmachtig. Bij voorgaande wedstrijden werden er ook de nodige tegendoelpunten geïncasseerd, maar dat werd gecompenseerd door het aanvalstrio Kuwas, Peterson en Dalmau. Geen van deze aanvallers kon zijn stempel echter drukken op de wedstrijd.

Er waren een aantal tegenvallers. Zo viel verdediger Maximalian Rossmann uit en moest ook doelman Janis Blaswich zich laten wisselen in verband met een liesblessure. In de loop van volgende week zal duidelijk worden wat de ernst van hun blessures is, maar gezien de afwezigheid van Robin Pröpper zou het wegvallen van Rossmann een aderlating zijn voor trainer Frank Wormuth.

Volgende week staat in het teken van interlandvoetbal en daardoor kunnen de spelers zich weer volledig opladen voor het duel tegen FC Groningen. Deze zal op zondag 21 oktober gespeeld worden om 14:30.

52 reacties Sorteren

  • heraclassic1961 09-10-2018, 15:48

    Om mijn onderstaande verhaal nog even af te maken het volgende.

    Al is het alleen maar vanwege het feit om het aantal tegentreffers binnen de perken te houden. Want 18 tegendoelpunten in 7 wedstrijden is echt teveel. Trouwens is een van de doelstellingen van dit seizoen niet…… minder tegendoelpunten incasseren?!
    Om dit te bereiken dien je als gehele elftal te verdedigen. Concreet betekent dit dat in de voorhoede het verdedigen al begint door het agressief afjagen van de verdedigers van de tegenstander.
    Ten slotte mocht Rossmann langdurig geblesseerd zijn dan zie ik Droste graag als zijn vervanger. Aan het einde van het vorig seizoen deed hij het centraal achterin niet slecht gezien het lage aantal tegentreffers. Droste is een goede mandekker die een tegenstander kan uitschakelen.

    5
    1
  • heraclassic1961 09-10-2018, 15:31

    HAFF 07-10-2018, 18:20 Helemaal mee eens.
    Je kunt de mooiste tactieken verzinnen maar als de wedstrijdinstelling belabberd is dan zul je nooit wedstrijden kunnen winnen.

    Het eerste en derde doelpunt is in dit opzicht veelzeggend.
    Bij het eerste doelpunt passt Merkel de bal in de voeten van een tegenstander, deze tegenstander kan vervolgens ongehinderd de bal passen naar Foor omdat Kuwas weer als een oud wijf druk zet (je weet wel sjokken naar de tegenstander in plaats van als een wilde stier hem afjagen). Foor heeft vervolgens alle ruimte en tijd om op het doel te schieten (waar was Osman?!). Trouwens zijn de spelers wel door de TS ingelicht over de gevaarlijke afstandschoten van Foor?

    Bij het derde doelpunt laat Peterson zich wel heeeeel makkelijk van de bal zetten. In plaats van de bal weer te willen veroveren steekt die al zijn energie in het klagen over een vermeende overtreding op hem. Beste spelers, zolang de scheidsrechter niet fluit dient er doorgevoetbald te worden!!!!!

    Uit het bovenstaande blijkt maar weer dat er nog erg veel gesleuteld moet worden aan dit elftal. A

  • RemcoM 08-10-2018, 12:58

    Het gaat er niet om of je wel of niet thuis hoort in de top 5 …maar eerder of je speelt naar wat er verwacht word , en de taken goed worden uitgevoerd.
    Je ziet vanzelf wel waar je dan eindigt…en haal je de doelen wel.

    10
  • Jan 08-10-2018, 12:02

    Positief bekijken. Uit willem 2 was het 5-0.
    😂😂

    3
    2
  • waarheid. 08-10-2018, 11:50

    Realisme na kansloze nederlaag: ‘Wij hebben niets te zoeken in de top-vijf’
    maandag 8 oktober 2018 om 10:26
    Heracles Almelo heeft ‘helemaal niets te zoeken’ in de top-vijf van de Eredivisie. Dat zeggen Frank Wormuth en Tim Breukers, trainer en aanvoerder van de club. Heracles ging zondag kansloos met 4-0 onderuit bij Vitesse.
    Tót de stevige nederlaag in Arnhem stond Heracles op gelijke hoogte met Ajax en Feyenoord. “We horen tot de middenmoot en hebben niets te zoeken in de top-vijf”, aldus Wormuth in gesprek met het Tubantia. En Breukers: “We zijn afgedroogd en staan weer met beide benen op de grond.”
    Tegen Vitesse leek het alsof de motivatie ontbrak bij Heracles. “Iedereen moet bij zichzelf te rade gaan”, aldus de captain. “We zijn in ieder geval niet meer zo goed als in de laatste weken – dat zag je vorige week tegen Emmen al. Het was slordig, gezapig en het tempo lag te laag, terwijl Vitesse vlijmscherp in de counter was. We hebben ons niveau niet gehaald.”

    7
    2
  • Hennie Besselink 08-10-2018, 11:20

    Wat een gezever allemaal.
    We hebben de 12e begroting en staan, met perspectief, vierde.
    Bij profvoetbal is dat de graadmeter.
    Alleen blessures van bepalende spelers kan dit licht beinvloeden.
    Kortom, het gaat beter dan ooit, tot nu toe.
    Je kunt ook zeggen dat dit het beste Heracles aller tijden is.

    5
    5
  • tim 08-10-2018, 09:19

    Als we door de ondergrens zakken, dan pakken we hem ook goed door de ondergrens, helaas! Je merkte aan alles dat dit niet onze wedstrijd zou worden, maak me wel een klein beetje zorgen dat je tegen Willem II en Vitesse 9 doelpunten tegen krijgt, en 0 voor…

    Maargoed, 16 punten jongens! Op naar Groningen.

    13
    1
  • JeffreyP 08-10-2018, 09:06

    Ach ja, wat er ook gebeurd, we staan de gehele maand oktober nog op plek 4. Over 2 weken Groningen thuis, erop klappen en de draad weer oppakken.

    16
    2
  • lucenskedee 08-10-2018, 07:10

    Ach ja, ongeslagen kampioen worden is ook niks………..(-;

    18
  • Derrick 07-10-2018, 23:43

    @ Nikos

    Om de stap naar de subtop te maken zal de begroting een kleine 10 miljoen omhoog moeten. Dat gaat echter niet gebeuren met Almelo als standplaats en een grote rode concurrent in de nabijheid. Heracles is nu eenmaal een leuke middenmoter in de eredivisie met af en toe een leuke fase zoals nu en af en toe ook wel eens een mindere fase. Dat kunnen we vervelend vinden of niet, maar er zijn genoeg clubs die maar wat graag zouden ruilen.
    Dus laten we maar genieten van deze vierde plek op de ranglijst en wanneer het wat minder gaat: vooral blijven lachen. 😉

    27
    4
  • De beer 27 07-10-2018, 23:41

    Beter een wedstrijd hart verliezen met 4-0 dan er 4 achter elkaar verliezen.
    Als snap ik niet waar heracles was vandaag, iniedergeval niet op het veld met hun gedachten.. ach laten we positief blijven en voor uit kijken. Het blijft een spel volgende keer beter:)

    15
    2
  • Nikos 07-10-2018, 22:38

    #HAFF en FOPPE

    Helemaal mee eens, goed is goed en slecht is slecht. Vandaag was net als tegen Willem II ver onder de maat. Ze leren niet van fouten in uitwedstrijden en daarom blijven we altijd Heracles. Blijf het lekker accepteren en goedpraten met zn allen maar ik niet. Op deze manier speel je elke seizoen met hetzelfde resultaat aan het eind dus rond plekje 10/12. Dé stap omhoog (lees subtop) maken we echter nooit op deze manier! Het is niet voor niets dat we de bak nooit helemaal vol hebben!!!

    9
    12
  • Foppe 07-10-2018, 22:12

    Volgens de trainer zaten ze nog in de bus. Maar herr trainer, mann verliert, mir das ganze team, und mann gewinnt MIT das ganze team. Wie sinds eine mannschaft, MIT trainer und spieler. Dus Wormuth je niet verstoppen en ook je verantwoordelijkheid nemen. En ik zeg maar zo: vreet Groningen maar op.

    9
    11
  • Haff 07-10-2018, 22:12

    Schijnbaar mag je door de 4e plaats niet meer zeggen dat slecht gewoon slecht is.

    Verliezen mag als Heracles zijnde zeker, maar niet op zo een slappe manier zonder enige inzet en vechtlust. En daarbij is ons doelsaldo gewoon zorgelijk, maar dat zien we schijnbaar niet meer door plek 4.

    11
    8
  • Stadioncheck 07-10-2018, 22:05

    Ik denk ook dat wij supporters weer met beide benen op de grond zijn gezet!.
    Schande ? Nee.
    Ja kan gewoon verliezen bij Vitesse uit wat wel een prima wedstrijd speelde .
    Helaas lieten we het afweten.
    We hebben een ploeg wat van Vitesse kan winnen , maar dan moet iedereen wel top zijn.
    Vandaag waren ze juist bij Vitesse allemaal top.
    Misschien om Matavz een riem onder zijn hart te steken.
    Vitesse was vast beradend , en Heracles was niet top.

    Jammer niet getreurd we hebben binnenkort weer een revanche tegen Vitesse (beker).

    Dan kan alles weer anders zijn , zie na Willemll zeperd , en na een goede reeks komt er een tikkie.

    Men moet hier begrijpen dat we niet voor de landstitel gaan en dat zulke uitslagen er soms erbij zullen zitten.

    Hopelijk valt de blessure Rossman mee , een van de weinigen die een voldoende haalde incl keepers!

    Nieuwe ronde nieuwe kansen over 2 weken!

    Life goes on always look…………………..!.

    16
    4
  • Supporter 01 07-10-2018, 21:50

    Keal keal keal, wat zeiken hier….
    Ja het was minder vandaag maar liever zo dan elke keer nipt verliezen en met de tekst: ja we voetbalde goed 😒

    We staan nog sowieso 3 weken 4e🤔 komop waar praten we over. Het gaat uiteindelijk om de punten en die hebben we genoeg, duitse mentaliteit, punten pakken maakt niet uit hoe. En ik ga er vanuit dat ze tegen groningen er gewoon weer met volle moed staan, dit was nog maar de 2e nederlaag die ze goed wakker maken kijk maar naar de 1e nederlaag 😉

    13
    1
  • Black&white 07-10-2018, 21:46

    Sc bij Ajax of pisvee is ook niet perfect hoor.
    Voor degeen die nog steeds niet ziet waar we staan ten opzichte van 15 jaar geleden?
    Van 2500 supporters naar 10000 supporters?
    Stadion van 7500 naar 12500?
    Stabiel in de eredivisie?
    Scouting waar je u tegen zegt?
    Financieel erg gezond?
    Europees gespeeld?
    Continu verbeterd Heracles zijn positie op alle vlakken.
    Men mag best eens tevreden zijn en vooral trots op wat we bereikt hebben?
    Natuurlijk willen we kampioen worden in de eredivisie en de championsleague winnen maar daar staan we niet.
    Maar elk jaar staan we er weer beter voor

    25
    1
  • Jan 07-10-2018, 21:42

    Oh oh… daar gaat het kampioenschap jongs😂😂. Maar ff serieus, slappe hap vandaag. Kon al na 5 minuten zien dat t niks ging worden. Zonde dat je dan weer een wedstrijd verliest op mentaliteit, al de tweede van dit jaar. Zo maak je geen reclame voor de uitwedstrijden.

    9
    1
  • Nikos 07-10-2018, 21:29

    @Stulanowski

    Gewoon kut dit en superslecht. Trainer met zn grote bek we
    moeten er een keer een verliezen. Typisch Heracles, zo’n flow en dan verliezen met 0-4. Het wordt nooit wat zo, dé kans om te laten zien dat we bezig zijn om een stap te maken…

    2
    17
  • Erik 07-10-2018, 21:03

    Wat een lamme draken pfff

    3
    5
  • Stulanowski 07-10-2018, 21:00

    @haff

    Wat een pessimistisch gezeik weer. Vandaag was kut, Willem II was kut en de 2e helft tegen Emmen was kut. Als we nu ook gaan zeuren over dat we wedstrijden niet perfect winnen is het einde toch wel zoek. Dan raad ik mensen toch aan om een seizoenskaart bij Ajax of PSV te nemen.

    16
    2
  • Kevin achter 07-10-2018, 20:37

    Blaswich had een liesblessure zeiden ze bij de NOS

  • Haff 07-10-2018, 20:08

    4e plek is super maar gezien ons spel in de wedstrijden leven we absoluut boven onze stand. Alleen Graafschap thuis comfortabel gewonnen verder elke wedstrijd in de problemen gekomen. En daarbij natuurlijk veel te veel tegengoals.

    Er mist een gifkikker zoals Quansah eerder op ons middenveld, wellicht dat Jakubiak dit kan zijn maar is helaas nog lang uit de running.

    7
    4
  • Sergio Zwart 07-10-2018, 20:02

    Janis Blaswich geblesseerd? of was het een tactische wissel?

    1
    3
  • Black&white 07-10-2018, 19:51

    Beste medesupporters,

    Ik wil niet recht lullen wat krom is.
    Natuurlijk was het vandaag geen goede wedstrijd net als tegen Willem 2.
    Ik begrijp ook dat het met vlagen goed spel is wat we zien maar ook vaak erg droevig spel.
    Er staat veel werk te doen maar je kan niet van de kelder direct naar de zolder.
    Je moet door de begane grond en daarna via de eerste verdieping naar de zolder.
    Kortom, zoiets kost tijd!!!
    Ikzelf geniet echter nog steeds van onze goede 4e positie in de ranglijst en denk dat de wedstrijd van vandaag weer een leermoment was voor onze toppers.
    Ik ben het ook wel met frankje eens dat een verlies wel even nodig is.
    Die roze wolk is mooi, maar ja… de meeste dromen zijn bedrog…
    Beide benen op de grond houden en ik hoop dat alle supporters wel blijven genieten.
    Want nogmaals…
    4e positie in de eredivisie is gewoon top 👍.
    Ik maak me zelf in elk geval geen zorgen en heb er een erg goed gevoel bij.
    Hoe vaak was het anders? Angst voor de degradatiezone? Vaak genoeg .

    23
    3
  • Stef 07-10-2018, 19:44

    Ik wordt een beetje moe van dat gezeur over Kuwas.
    Als je nou over Monteiro gaat zeuren die na 6 maanden bij ons zeurt dat hij hoger op moet. In de voorbereiding zegt dat hij zich niet meer kan motiveren voor Heracles, dan heb je een punt. Maar Kuwas doet altijd zijn best is er op elke training, zeurt niet over dat hij bij ons speelt. Iedereen hoopte dat Kuwas nog een jaar bleef, ja soms gaat het iets minder, maar dat hij goed kan voetballen zie je vandaag echt wel. Waarom als een speler maar iets beter is wordt er meteen 3 keer zoveel verwacht. Ik weet niet of dit Almeloos is of Nederlands maar zonde. Echt heel zonde

    20
    4
  • wegermee 07-10-2018, 19:26

    hoe vonden we de kuwasikwilhogerop show?? voor elk bod wat ze op hem doen laten gaan.
    geen club gaat momenteel 3a4mil betalen voior kuwas!!

    6
    11
  • Kevin 07-10-2018, 19:12

    Ode aan onze trommelaar!

    7
    4
  • Stulanowski 07-10-2018, 18:51

    Laten we het positief bekijken, we staan iig nog 20 dagen 4e 😉

    Ik vond het verder eigenlijk een confronterende wedstrijd. Ik was er van overtuigd dat Willem II een incident dit blijkt dus niet zo te zijn. Hoop dat de wisselvalligheid er nog uit komt. Verliezen is niet erg, maar twee keer zo kansloos mag toch echt niet…

    12
    2
  • Haff 07-10-2018, 18:20

    Halverwege 1e helft tijdens een blessurebehandeling werden Duarte en Kuwas omgewisseld, dus Wormuth had het anders staan dan tegen Emmen.

    Maar je kunt van alles omzetten en andere spelers brengen, maar zonder strijd en passie is het kansloos.

    Weekje rust doet hopelijk goed en laat ze beseffen dat alles begint met hard werken.

    17
    1
  • Hafc1903 07-10-2018, 18:01

    Daar ben ik het mee eens @Hallo.
    Duarte op rechtsbuiten zetten is een waardeloze positie. Hij bakt er daar niks van en Kuwas bakt er op het middenveld niks van. Dacht ook dat Wormuth dat naar Emmen nooit meer zal doen, maar niets is minder waar.

    13
    2
  • Basic 07-10-2018, 17:44

    Zwaarder trainen kan zijn tol eisen. Volgens mij zei Verbeek dat de laatste wedstrijden in de competitie bepalend zijn? Wie dan fit is pakt de punten.

    5
    6
  • Rono 07-10-2018, 17:11

    Denk dat we momenteel iets boven onze stand leven met een 4e plek. Op zich is het niet vreemd dat je van Vitesse uit verliest, kijk de statistieken maar na, de begrotingen lopen ook nogal uiteen. Het spel was echter bedroevend, net zoals de 2e helft tegen Emmen en dat baart me wel zorgen. Die keeper van hun heeft denk ik maar 1 bal gehad. Hopelijk zijn de blessures niet ernstig. Ook ik had de hoop een keer bij de 1e 5 te eindigen, lijkt niet heel waarschijnlijk. Met onze begroting in linker rijtje is gewoon knap. Het spel mag wel wat beter, iets meer strijd en tempo, het sjokt soms over het veld…

    12
    2
  • stef 07-10-2018, 16:45

    Vandaag was het niet zo slecht en de afgelopen maanden was het niet zo goed.

    iets met scorebord journalistiek

    13
    4
  • Harry 07-10-2018, 16:43

    In 8 wedstrijden twee keer volledig afgaan is schandalig. Desondanks …Iedereen lijkt enthousiast: vierde plek etc. …….ik niet. Ik vind hebt op enkele fases van wedstrijden na, nog niet echt goed. Eerder te vaak heel beroerd. Ook de wedstrijden die we wonnen waren niet altijd overtuigend. Tegen Den Haag en Emmen had het ook zomaar slecht af kunnen lopen.

    21
    9
  • Hallo 07-10-2018, 16:42

    Wat denken jullie van duarte dan, continu strak rechts buiten aan de lijn geplakt, komt niet in het spel voor en ook niet kort gedekt waardoor Vitesse continu een man over houdt.

    Het erge is dat we een van de beste rechtsbuiten van de eredivisie hebben die op 10 wordt gezet en volledig onder sneeuwt op die positie waardoo we ook op het middenveld achter de feiten aan lopen.

    Ik snapte het tegen Emmen al niet maar het gebeurde nu gewoon weer

    13
    7
  • Geert 07-10-2018, 16:39

    Wim, noem dit maar B-team. Volgens mij is Vitesse net op tijd weer op sterkte. En die spits lijkt mee minstens net zo goed als Matavz.

    Maar goed, vandaag hebben we maar weer eens gezien, dat als er een paar spelers hun dag niet hebben we echt niet zo goed zijn. De tactiek van Vitesse was goed. En wij Waren niet bij machte het om tree draaien. Dan is 90 minuten lang. Hopelijk krijgen Blaswich en Rossmann weer fit en zet Wormuth íets om in de tactiek, zodat we thuis Groningen oprollen.

    17
  • Pielle 07-10-2018, 16:37

    Valt me erg op dat Heracles elk jaar wel stuk of 10/15 wedstrijden zielloos speelt. Geen enkel intentie en trots van de spelers die deze mooie shirt dragen. Stegeman moest lijden maar nu ook Wormuth. Maar helaas kennen wr in deze competitie geen trotsheid om voot shirt te spelen. Met zn allen Strijden en ten onder gaan dat wil ik zien!

    10
    4
  • Eddy 07-10-2018, 16:32

    Drama! Strijd en passie moet elke wedstrijd 100% zijn. Zoniet….zijn we niets beter dan nr 18. Zo simpel is het.

    13
    3
  • Pin 07-10-2018, 16:29

    de lijn van de 2e helft van vorige week is iig doorgezet…. boh

    11
    2
  • Scout 07-10-2018, 16:29

    Ze ogen oververmoeid, geen frivoliteit meer zoals in het begin vd competitie. Misschien te veel tacische info gehad.
    Zijn natuurlijk geen computers.

    3
    10
  • Kobus 07-10-2018, 16:24

    Motm: Vincent Vermeij

    4
    12
  • Leo 07-10-2018, 16:22

    Net geen Willem II uitslag …

    Nou ja, volgende wedstrijd is tegen het zwalkende Groningen dus makkie, toch ?

    Of…. Nee zal toch niet ??

    13
    2
  • Jan 07-10-2018, 16:15

    Belachelijke vertoning dit

    11
    2
  • Wim 07-10-2018, 16:10

    @Roy
    Bij Vitesse lukt alles? Die spelen ook erg matig en dat met een B team. Maar van dit Heracles had iedereen wel gewonnen op De Graafschap naar dan.

    13
    3
  • Roy 07-10-2018, 16:06

    Gevalletje zwaar door de ondergrens. Niet meer woorden aan vuil maken.

    Wij weten zelf toch ook wel dat we niet zo goed zijn als het op de stand lijkt. Bij Vitesse lukt alles vandaag. Zorgelijker is het uitvallen van blaswich en rossman. Zeker die Brouwer verre van eredivisie waardig.

    6
    16
  • Lucenskedee 07-10-2018, 16:06

    Nou dat was dan een heerlijk middag uit Vitesse bedankt spelers 😈

    7
    6
  • Gerard 07-10-2018, 16:03

    Jezus, wat een afgang tegen een zwaar gehavend Vitesse!
    En met deze verdediging richting winterstop? Wat jammer dit.

    7
    7
  • Frans up 07-10-2018, 16:03

    Dit is dus een wedstrijd, die aan geeft, je kunt beter niet meegaan als supporter. Je wordt door je eigen spelers genaaid. Schande, wanprestatie.

    13
    20
  • Toekan 07-10-2018, 16:01

    Nou trainer dit wou je toch zo graag heb je je zin.gvd

    11
    18