Wormuth: Heracles heeft niks te zoeken in de top 5
Reageer 23 Reacties

Wormuth: Heracles heeft niks te zoeken in de top 5

maandag 8 oktober 2018, 12:57

Heracles verloor afgelopen zondag met 4-0 bij Vitesse. Een goede wake-up call voor de spelers en fans, want de top 5, daar is Heracles nog niet goed genoeg voor.

Frank Wormuth laat tegenover de TC Tubantia weten dat de verwachtingen vooraf al veel te hoog waren. Eerder liet hij na de zege op Emmen al weten dat een nederlaag Heracles goed zou doen. Dat zei hij met een knipoog, maar het was bedoeld om iedereen weer even met beide benen op de grond te laten zetten. Hij hoopt dan ook dat dat gebeurt is na de nederlaag tegen Vitesse en dat hij nu weer op nul kan beginnen, zonder de druk die het bezitten van een plek in de top met zich meebrengt.

“We horen tot de middenmoot en hebben niets te zoeken in de top 5,” zo citeert de TC Tubantia de trainer. Tim Breukers is het met hem eens. “We zijn afgedroogd en staan weer met beide benen op de grond.”

Hoe het komt dat het niveau van de laatste weken niet gehaald werd weet Tim Breukers ook niet. “Iedereen moet bij zichzelf te rade gaan. We zijn in ieder geval niet meer zo goed als in de laatste weken – dat zag je vorige week tegen Emmen al. Het was slordig, gezapig en het tempo lag te laag, terwijl Vitesse vlijmscherp in de counter was. We hebben ons niveau niet gehaald.”

23 reacties Sorteren

  • heraclassic1961 09-10-2018, 16:09

    ARTHUR 09-10-2018, 09:33

    Mee eens. Als je vierde staat moet je laten zien dat je terecht op de vierde plaats staat. En verder moet je laten zien dat je er ALLES voor over hebt om die plaats op de ranglijst te verdedigen. Dat gebeurde afgelopen zondag dus totaal niet. Heeft de TS in deze gefaald door de spelers vooraf niet voldoende te motiveren? Je weet wel in de trant van ” het gras op willen vreten” of ” met het mes tussen de tanden spelen”.

    Kijk, supporters vinden het niet fijn als hun club verliest. Maar op deze wijze van Vitesse verliezen, zonder enige vorm van bezieling en agressie bij de spelers, doet pijn. En wat het nog pijnlijker en verontrustender maakt is dat de spelers niets geleerd hebben van de eerdere nederlaag tegen Willem2.

    13
    2
  • Robbert 2 09-10-2018, 13:50

    Sorry, die k..computer: het belangrijkste zijn fans! Paniek en erfenis om niets hier! Ja verloren, ik kan me niet voorstellen dat de spelers bewust met een verkeerde instelling het veld in gaan. Je kunt ook een tegenstander treffen die beter is en ons niet in het spel laat komen. Ja dat kan als club met beperkte middelen! In Groningen, Utrecht, Alkmaar en Heerenveen hebben ze reden om zich zorgen te maken. Die hadden op 16 of meer punten moeten staan! De fans daar hebben echt wat te klagen!

    10
    4
  • Robbert 2 09-10-2018, 13:43

    Vervolg: zo probeert onze trainer op zijn wijze de spelers weer scherp te krijgen voor de volgende wedstrijd. Laat dat laatste nu het belangr

    4
    2
  • Robbert 2 09-10-2018, 13:41

    Zoals jullie hier proberen de uitspraken van onze trainer om ‘ druk’ te zetten, zo probeert onze trainer z

    1
    3
  • Arthur 09-10-2018, 13:06

    @Nikos: Ik ben het volkomen met je eens. Als je onderaan bungelt dan kan ik me voorstellen dat het zelfvertrouwen broos is, maar afgelopen weekend hadden er gewoon 18 hongerige leeuwen moeten staan (en ja: uit bij Vitesse is geen makkie). Volgens mij had er gewoon een open, spannende wedstrijd in kunnen zitten, maar na de vroege 1-0 voelde ik al snel de bui hangen…

    7
    1
  • Nikos 09-10-2018, 12:25

    Zodra het goed gaat en we op plek 4 staan gaan we ineens de Calimero uithangen. Buiten de ‘traditionele top 3’ kan iedereen van elkaar winnen en budgetten zeggen daarbij helemaal niets. Ambitie uitspreken en gewoon uit durven spreken dat we ons op plek 4 willen manifesteren, in de huidige Nederlandse competitie is dat namelijk gewoon mogelijk!

    11
    1
  • Nikos 09-10-2018, 12:21

    @Hans

    Ben het echt volledig 100% met je eens!

  • Geert 09-10-2018, 09:57

    Leuk, die trainerspraat. Voor iedereen die nu op zijn achterste benen staat, dit is om de druk weg te halen bij de ploeg. Door de buitenwacht te overtuigen van het feit dat je niet in de top 5 hoort, temper je de verwachtingen.

    Binnenskamers zal Wormuth ook heus niet gaan roepen dat de ploeg niet goed genoeg is. Daar probeert hij natuurlijk wel wat druk uit te oefenen.

    En het is natuurlijk ook zijn eigen baan die afhangt van de verwachtingen van de buitenwacht. Te veel druk van het publiek kan gekke dingen doen met een bestuur, kijk maar naar het verhaal Keizer bij Ajax.

    4
    5
  • Arthur 09-10-2018, 09:33

    Het meest lullig vind ik het voor de trouwe, meereizende supporters. Als er 450 man meereist dan mag je best even wat strijd leveren en je niet zo laten afdrogen. Daarnaast vind ik dat je nooit moet zeggen dat je te hoog staat; die hoge stand op de ranglijst zou juist een motivator moeten zijn! Ik snap dan ook totaal niet waarom het tegen Emmen al gezapig werd in de tweede helft.

    7
    1
  • Edwin 09-10-2018, 07:06

    Natuurlijk horen wij niet bij de top 5 maar zoals Gijpie altijd zegt: wel gewoon genieten van het moment. Heerlijk toch dat we zo hoog staan! Ik kan er niet mee zitten.

    16
    2
  • RemcoM 09-10-2018, 06:47

    Wat Wormuth zegt is een reactie op mensen die denken dat Heracles makkelijk mee zal kunnen doen met de top/subtop.
    Verliest Heracles dan een keer , dan is dat op zijn minst vreemd voor de buitenwacht.

    Dit is dus wat hij bedoeld en daar begrijp ik hem wel in en gaat er geen demotiverende werking van uit naar de spelers.

    7
    4
  • Thomas 08-10-2018, 23:21

    Merkwaardig.
    Eerst zeggen dat er het beste een keer verloren kan worden. En als dat gebeurt, ook nog zeggen dat je niet in de top 5 hoort. Terwijl je nog vierde staat!
    Dat is een wel heel rare manier van het motiveren van je spelers. Wat zullen die spelers nu denken? “O ja, meneer Wormuth? Vind u ons niet goed genoeg voor de top 5?”
    Laat anderen maar zeggen dat je ergens niet goed genoeg voor bent.Om het zelf te doen is ongepast.

    3
    11
  • Hans 08-10-2018, 19:31

    Waardeloze uitspraak van meneer Wormuth.
    Weet nog dat een vergelijkbare club als Zwolle een paar jaar lang ook bij de bovensten stond en ook nog ff de bekerfinale won.
    Hoorde daar alleen maar ambitie en niets minder.
    Niet steeds zo slap Wormuth, zo gaan de spelers zelf ook nog geloven dat ze waardeloos zijn.
    Dacht dat we met deze Duitser en het nieuwe aankoopbeleid eindelijk eens ambitie gingen tonen.

    27
    9
  • Jan 08-10-2018, 17:39

    Met zo’n instelling hoor je inderdaad niet in de top 5 thuis. Komende wedstrijden dus maar verliezen? Dan staan we weer waar we ‘horen te staan’. Ajax,AZ,Heerenveen zijn allemaal top/subtop en daartegen hebben we 7 punten gehaald! Waarom zou je dan niet in de top 5 horen???

    20
    7
  • Hans 08-10-2018, 17:31

    Wat een achterlijke uitspraken heeft hij bij vlagen zeg. Buiten Ajax en PSV om kan niemand er wat van in de ereidivisie dus, waarom zal een Vitesse wel in de top 5 horen? Die worden thuis ook weggespeeld door ADO bijvoorbeeld.

    20
    8
  • HERsupporter 08-10-2018, 17:07

    Verliezen hoort er gewoon bij! Helaas op een slechte manier. Het is leuk waar we nu staan, maar een plek in de top 7 is toch ook goed voor een club als Heracles……..

    Deze wedstrijd als trainer goed analyseren en daarna kop op, en op naar FC Groningen thuis. Als we met allemaal weer achter de spelers gaan staan blijven de punten
    in Almelo😁

    Want niemand is de baas in Almelo!

    En beter een paar keer fors verliezen dan te vaak met 1 of 2-0

    19
    2
  • Arthur 08-10-2018, 16:41

    We zijn in ieder geval van onze roze wolk gedonderd😄 In potentie hebben we een team dat kan strijden voor het linkerrijtje (vrijwel geen speler laten gaan en een heel contingent aan nieuwe spelers gehaald). Met Kuwas, Peterson, Osman en Merkel hebben we echt een paar pareltjes…ook in de verdediging zijn er heel wat spelers bij gekomen…Gisteren werd je gewoon geklopt op inzet en team spirit, niet op kwaliteit. Het is overigens (net zoals Henri al zei) geen schande om uit bij Vitesse te verliezen. Waar we wel vanaf moeten is: (a) weer veel te snel achter komen in een uitwedstrijd en (b) daarna meteen de kopjes laten hangen en je naar de slachtbank laten leiden. Persoonlijk vind ik dat we veel te angstig ons systeem aanpasten. We hadden er moeten staan als agressieve, dominante kerels en niet met een defensieve instelling. Als de aanval je sterkste linie is, dan moet je zorgen dat je aan het aanvallen komt (zoals Peter Bosz altijd redeneerde).

    13
    1
  • Pielle 08-10-2018, 16:21

    Hoe zou Leicester over hebben gedacht toen ze dat jaar kampioen werden? Ik hoorde tenminste Raneiri niet schreeuwen om een nederlaag te willen zoals Wormuth. Beetje apart gevalletje van Wormuth, vragen naar een nederlaag en nu heeft hij zijn zin

    5
    10
  • Kris 08-10-2018, 15:31

    Ik vind het een beetje een Calimero uitspraak. We hebben zoveel punten behaald en daarom staan wij daar en andere clubs niet. Ik begrijp best dat hij de druk er wat af wil halen, maar het is ook niet zo dat andere clubs zoveel beter zijn. Wij hebben twee keer afschuwelijk gespeeld (Tilburg en Arnhem) en toch staan we vierde…. Moet je nagaan als we stabieler worden.

    16
    3
  • lucenskedee 08-10-2018, 14:20

    Vitesse heeft verdiend gewonnen , het positieve is dat we dingen hebben gezien die we kunnen verbeteren……….aldus dhr.Wormuth.
    Trouwens, ongeslagen kampioen worden is ook niks………….aldus mijzelf (-;

    13
    1
  • Renaldini 08-10-2018, 13:54

    Wat is dat nu weer voor een reactie.
    Moeten wij nu als supporters in het vervolg het team gaan aanmoedigen op verlies en dan ook nog staan juichen?

    17
    4
  • yow 08-10-2018, 13:34

    ach houd op man met dat gezeur wij horen niet in de top 5 wees blij waar je nu staat en gewoon deze westrijd snel vergeten en door naar fc groningen thuis waar je gewoon weer die 3 punten kan pakken hopelijk na de interland weer de humeur weg van gisteren dus op naar fc groningen thuis ik zeg gewoon weer de 3 punten blijven gewoon in Almelo.

    29
    3
  • Henri 08-10-2018, 13:06

    Nee, natuurlijk heeft Heracles daar niets te zoeken. Maar nu wordt dit als een excuus gezien voor de tweede wanprestatie dit seizoen. Twee keer in een uitwedstrijd geen enkele inzet, geen strijd, geen passie. Helemaal niets en dat met zoveel meegereisde supporters. Slecht spelen prima, verliezen ook geen probleem maar niet op een dergelijke wijze. Ze bereiden zich een hele week voor op een wedstrijd, maar als je dan zo’n wanprestatie levert is dat een hele kwalijke zaak!

    48
    3