Heracles wint van Groningen en verstevigt 4e plaats
Reageer 46 Reacties

Heracles wint van Groningen en verstevigt 4e plaats

zondag 21 oktober 2018, 17:57

Heracles heeft met een 4-1 overwinning op FC Groningen uitstekende zaken gedaan in de top van de Eredivisie.

Het begon niet heel best en kwam na een kwartier voetballen op een 0-1 achterstand door een doelpunt van Mahi, maar deze werd binnen het half uur al teniet gedaan door Adrian Dalmau. Eerder was ook Doan al dichtbij om te scoren voor de Groningers, maar zijn inzet werd tegen de lat getikt door keeper Janis Blaswich.

De eerste helft stond ook in het teken van de VAR. De videoscheidsrechter kwam tot twee keer toe in actie en annuleerde een penalty voor zowel Heracles als Groningen.

In de tweede helft was Heracles beter. In de 46ste minuut werd een voorzet verkeerd ingeschat door Sergio Padt, waardoor Dalmau eenvoudig zijn tweede goal kon binnentikken. Groningen kwam nog een keer heel erg dicht bij de gelijkmaker, maar zij zagen een inzet op de paal belanden.

Kuwas zorgde er in de 78ste en 90ste minuut voor dat de wedstrijd beslist werd en eindigde in 4-1.

Volgende week staat de wedstrijd tegen PEC Zwolle op het programma. Op 27 oktober spelen de Heraclieden om 20:45 in het MAC³PARK stadion.

46 reacties Sorteren

  • Niels 22-10-2018, 21:53

    Pec- Heracles uitvak uitverkocht. Respect. Nieuw item?

    10
    1
  • Robbert 22-10-2018, 21:22

    Heraclitwielikthemniet, wil jij mijn naam
    niet misbruiken jochie !

    4
    5
  • Heracliedwiekenthemniet 22-10-2018, 21:14

    Arthur is de nieuwe Robbert? Aaah dat meen ie toch niet..!

    11
  • Edje 22-10-2018, 20:49

    Herstel erker is Merkel.

    1
    3
  • Edje 22-10-2018, 20:47

    De opmerking van erker over het kunstgras gezien?

  • Arthur 22-10-2018, 20:01

    @J.H: Helemaal met je eens vwb Drost, al had ik het gevoel dat hij nog moest wennen (automatismen) aan Breukers. Hij was wel heel bepalend met zijn pass bij de 1-1 trouwens, waaruit je wel kunt opmaken dat hij wat kan. Het is gewoon een luxe-positie dat je kunt kiezen uit Osman, Duarte, Drost en van Nieff…als Jakubiak ook nog terugkomt dan wordt de concurrentie nòg groter! Echt bijzonder dat we Niemeijer gewoon kunnen verhuren, terwijl hij vorig jaar super makkelijk scoorde!

    Czyborra vond ik trouwens erg ongelukkig invallen, terwijl ik wel heel veel vertrouwen in hem heb (al vind ik van Hintum ook veel meer uitstralen dan vorig jaar!).

    Je hebt helemaal gelijk voor wat betreft de ‘dienstbaarheid’ van Peterson en Kuwas: beiden kunnen een wedstrijd beslissen en beiden zullen niet nalaten om een bal af te spelen als de kans op eens doelpunt daarmee vergroot wordt. Dat siert ze beiden! Leuk trouwens dat Erkilinc z’n debuut maakte (in de voorbereiding van het seizoen vond ik hem goed spelen, samen met Konings).

    11
    3
  • De beer 27 22-10-2018, 19:26

    Zwolle is de volgende met een uitverkocht uitvak ! Ga staan en zing voor heracles:D!!

    17
    1
  • J.H 22-10-2018, 18:57

    @Arthur, inderdaad was v/d Buijs niet slecht, goed is anders. Maar (ik denk) Czyborra kan ook best een basisplek krijgen op den duur, heeft een goede potentie en drang naar voren, heeft hij in de voorbereiding laten zien!

    Ook gisteren heeft hij een paar goeie acties gehad. Als hij zich verder verbetert, kan dat nog een hele mooie speler worden!

    In tegen tegenstelling tot een nu toe paar andere, had ik iets meer van Drost verwacht, werkte wel hard, en kan zich ook nog wel verbeteren. Vind toch wel Duarte op die plek beter en speelt verder een goed seizoen.

    Ook Kuwas die toch niet heel best aan het seizoen begon, heeft zich weer helemaal herpakt, en begint weer te scoren en geeft ook assisten. Komt weer terug op zijn niveau.

    Ook goed het teamspel te zien bij 3-1, want hoevaak zie je wel niet dat een speler hem zelf wil maken…. Peterson lette goed op, geen egoïst (wil graag zelf, maar als hij ziet dat er anderen een grote kans krijgen speelt hij af, en dat vind ik heel goed!) gaf goed de bal af! Echt teamwork!

    17
  • RemcoM 22-10-2018, 18:24

    Wie heeft Almelo’s weekblad gelezen?
    Er zijn achterin dit blad 8 bladzijdes aan 053 besteed!
    Tegen 0 bladzijdes voor Heracles!
    Ik ga een mail schrijven hierover aan Almelo’s werkblad.
    Belachelijk slecht dit.

    49
  • Heracliedwiekenthemniet 22-10-2018, 17:35

    @Johan; hup, hup, snel weer terug naar de paardenstal, jongen!

    7
    3
  • Jans 22-10-2018, 17:10

    Even mijn me ING over het “juichen” van Kuwas:

    Als die jongen elke wedstrijd of een doelpunt maakt of een assist geeft, mag hij wat mij betreft “juichen” zoals hij dat graag wil.

    Laten we verdorie blij zijn dat hij nog bij ons zit en zijn best doet….

    12
    4
  • Arthur 22-10-2018, 17:04

    @Simon: Als je al mijn Posts uit het verleden analyseert, dan zul je zien dat ik over het algemeen juist van ‘het glas halfvol’ ben…

    Bovendien had ik ook niet zozeer een mening over dàt v/d Buijs vervangen werd (hoewel ik hem niet zo slecht vond), maar door wíe! Het verbaasde mij dat Czyborra kwam, terwijl we een paar centrale verdedigers op de bank hebben zitten.

    Ik heb inderdaad een uitgesproken mening over de wijze van ‘vieren’ van een doelpunt. Wat is je probleem dat ik hier een mening over heb?

  • Sherman 22-10-2018, 16:06

    Merkel….. die zijn we helaas zo weer kwijt …wat een geweldige speler!!

    16
    1
  • Jans 22-10-2018, 15:26

    Trots op dit team, mooi ook om naar te kijken.
    Veel goed spelende jongens en een echt team.

    Tim Breukers in vele opzichten heel belangrijk, genieten van zo’n Merkl, meer ga ik er niet noemen maar zoals gisteren de verslaggever al zei ook mooi om te zien dat onze reservebank ook kwaliteit heeft.
    We hebben niets te klagen, bedankt jongens en trouwens ook weer een leuke sfeer actie gezien!

    25
  • Niek 22-10-2018, 14:21

    Het is toch geweldig dat we tegenwoordig zonder echt goed te hoeven spelen met 4-1 winnen van een club als Groningen. Ja natuurlijk gaat het verschrikkelijk slecht daar. Maar dat is niet iets van alleen dit seizoen. Heracles is de slag aan het winnen van de oude subtop van Nederland. Prachtig dat we nu al een gat hebben met plek 5, 6 en 7. We spelen echt nog niet geweldig voetbal. Maar we doen ook weinig gekke dingen. Met stabiliteit kom je in de Eredivisie dus al heel ver.

    Volgende keer wel weer gewoon met Duarte beginnen graag. 🙂

    28
  • Kris 22-10-2018, 13:39

    Ik vond de overwinning over de gehele wedstrijd wel terecht, al was de uitslag wel wat geflatteerd. We begonnen erg goed en die goal kwam uit het niks, die bal van Doan op de paal was een individuele actie. We werden daarna door Padt in het zadel geholpen bij de 2-1, hadden wat mazzel bij die bal op de paal, maar konden het ook eerder afmaken. Voor mij was Van Hintum man off the match. Hij verzaakt niet en heeft een goed linkerbeen. Dat Duarte niet speelde vond ik onbegrijpelijk. Hij speelt een goed seizoen en ik hoop echt dat we met hem gaan verlengen binnenkort. Er zit nog wel rek in dit elftal en ik ben benieuwd hoever we gaan komen. We zijn fit, zijn lastig te bespelen en hebben een brede selectie. Kom maar op!

    18
    2
  • Hero 22-10-2018, 13:11

    Van den buijs werd wel meteen afgestraft op zijn fouten. Verdient hij dan geen vertrouwen dan? Sommige mensen op dit forum zitten alleen maar te zeiken

    13
    1
  • lucenskedee 22-10-2018, 12:54

    Uitvak Zwolle uitverkocht……..(-:

    15
    1
  • Ad 22-10-2018, 12:50

    @mark m , dat we merkel hebben kunnen vastleggen hebben we toch echt te danken aan onze trainer, die hem al kende van de nationale jeugdploeg in Duitsland en meerdere keren met hem gebeld heeft. Hij is inderdaad de beste man op het veld. Hij is naar heracles gekomen om weer op te bloeien. Helaas zal dat wel inhouden dat we er waarschijnlijk maar kort van gaan genieten, dus doe dat maar iedere wedstrijd

    22
  • azijnpissende pissers 22-10-2018, 11:44

    beste johan en wat heb jij gedaan om de sfeer erin te brengen?
    enne welke harde kern??

    5
    12
  • Johan 22-10-2018, 11:38

    Wat een dramatische sfeer zeg!! Zelden zo slecht meegemaakt. De nummer 4 tegen de nummer 18, maar ik heb alleen maar de nummer 18 gehoord. Die bleven wel trouw achter hun ploeg staan. De ‘harde’ kern kwam niet verder dan ‘zij gaan naar Enschede’ bij een 3-1 voorsprong. Dat is stoer zeg. Geen idee of er een boycot was, maar daar leek het wel op. Bij uitwedstrijden is dit toch nog nooit zo slecht geweest als gisteren.

    23
    32
  • Scout 22-10-2018, 09:53

    Prachtige pot gisteren, spannend en ook een goed spelend Groningen. Ik heb een heerlijk en hard werkend Heracles gezien. Gelukkig weer. Zin in Zwolle.

    21
    1
  • Simon 22-10-2018, 09:39

    @Arthur ik kan nu al lezen aan je reacties dat je echt geen verstand van voetbal hebt. Van de Buijs speelde goed???? Naast een paar leuke crossballen speelde hij 4x achter elkaar de bal bij een Groningen speler in de voeten waardoor zij gevaarlijk konden worden. Zulke fouten worden tegen een goed draaiend elftal afgestraft. Dat jij je stoort aan de manier van juichen van Kuwas is jouw probleem, kijk je toch lekker de andere kant op. Ben blij dat hij ons een reden geeft om te laten juichen. Geef die jongen het vertrouwen ipv zeiken op alles de hele tijd. Volgende week heeft hij de sokken te hoog? Of de verkeerde schoenen aan…. kom op zeg. 4de plek, prachtig weekend!

    17
    2
  • 1312 22-10-2018, 08:23

    MASSAAL NAAR ZWOLLE EN BREDA!! KAARTEN KOPEN! WIJ VOLGEN ONZE CLUB WAAR DAN OOK !

    23
    3
  • Arthur 22-10-2018, 08:22

    Ik herken ook niet dat er Kuwas haters zouden zijn. Iedereen is het wel over eens dat het een fantastische voetballer is en dat hij samen met Peterson en Merkel een van de eersten is die je op zou stellen. De enige ‘minpuntjes’ vond ik dat hij in de voorbereiding nèt iets te vaak in de media vertelde dat Heracles te veel voor hem vroeg (en dus met andere clubs bezig was) en persoonlijk stoor ik mij zoals gezegd aan zijn manier van doelpunten vieren. Wat is er mis met ouderwets JUICHEN? Ik houd niet zo van die individualistische statements die spelers maken, òf spreek je gewoon uit wat je dwars zit… Ga niet zo verongelijkt lopen doen…

    19
    9
  • Sherman 22-10-2018, 08:02

    Kuwas haters??

    7
    3
  • Marco 22-10-2018, 07:47

    Heerlijke overwinning. Ga zo door!! Nu naar Zwolle wat we niet moeten onderschatten. Gewoon er vol voor gaan en alles geven. Dan gaan de 3 puntjes hopelijk mee naar Almelo.

    18
    2
  • Roy 22-10-2018, 07:41

    Goede overwinning, voor al die Kuwas haters in het stadion doe eens normaal en ga achter de spelers en je club staan.

    28
    3
  • Stadioncheck 22-10-2018, 01:22

    Verdient gewonnen ,alleen 4-1 was wel wat geflatteerd
    Maar ja zo hebben we ook wel eens verloren in het verleden.
    3 punten zijn wel OK.

    Verder vond ik Groningen niet zo slecht alleen ze zullen wel tegen de directe concurrenten wel moeten!.

    Merkel is toch een genot om naar te kijken, verder vond ik Kuwas weer gretig .

    Zit weer drive in!

    Minder Buijs ,en ook Peterson die met zijn slappe bal verlies de eerste goal van Groningen inleid.

    Rest allemaal een dikke voldoende ,ik kijk toch wel met plezier naar dit Heracles.

    Beetje moeilijk te zeggen waar onze lat ligt.

    Mijn gevoel nacompetitie play offs why not.
    Winnen is een ander verhaal, maar ook dat kan in 2 wedstrijden games , wie is er fit en heeft nog de drive einde seizoen!.

    Ik heb altijd het idee dat we nog steeds beter kunnen. Dat geeft moed voor de toekomst.

    24
    1
  • Arthur 21-10-2018, 23:41

    @Foppe: Alleen PSV staat wel behoorlijk los. Oké, oké…PSV en Ajax zijn misschien een maatje te groot, maar thuis tegen Feyenoord ben je niet kansloos…

    Ik vind doelsaldo altijd wel een behoorlijke graadmeter; we hebben twee keer een oorwassing gehad, maar we hebben ook best een scorend vermogen. Zak je niet twee keer echt door de ondergrens, dan is Feyenoord niet veel beter in mijn beleving.

    16
  • Foppe 21-10-2018, 22:26

    Van Hintum speelde erg goed, zowel als linksback en als linker centrale verdediger. Duarte gaf een perfecte pass op Peterson, die had een mindere dag. Tot nu toe nog the best of de rest.
    Zou perfect zijn om dit minimaal tot de winterstop vol te houden. Feyenoord en PSV komen hier allebei nog…..

    23
  • Geert 21-10-2018, 22:25

    Arthur, ik begreep de wissel van Dalmau wel. Vermeij kun je niet echt countervoetbal spelen. In de voorbereiding Duarte ook al een paar keer in de spits zitten spelen, beviel toen ook prima. Balvast en hoge handelingsnelheid, ideaal voor de counter.

    Van den Buijs vond ik juist niet zo best. Verloor veel duels en speelde 6 á 7 ballen bij Groningen in de voet. Sama viel niet in, omdat hij te traag is tegenover Doan, lijkt mij. Dat probleem Van den Buijs ook al.

    Mij viel ook op Kuwas erg fit oogt, trok in de 85 min nog een aantal sprints achter elkaar!

    21
  • Arthur 21-10-2018, 22:03

    Kan iemand trouwens vragen aan Kuwas of hij alsjeblieft de wijze van z’n doelpunten vieren wil aanpassen?….Ik stoor me gigantisch aan die ‘Depay-achtige’ verongelijkte wijze. Het staat hem uiteraard volledig vrij, maar ik vind het echt focking irritant…😁

    34
    13
  • Arthur 21-10-2018, 21:55

    Ik vond het wel bijzondere wissels trouwens… Beetje vreemd dat Sama of van Benthem niet ingebracht worden als v/d Buijs er af gaat (vond ik persoonlijk goed spelen overigens, dus ik neem aan dat hij een kleine blessure had?).

    Ook dat Vermeij niet gebracht werd voor Dalmau vond ik wel verbazingwekkend (hoewel Duarte meteen betrokken was bij het doelpunt).

    3
    18
  • Arthur 21-10-2018, 21:39

    @David: Zoals altijd een mooie, realistische analyse. Mahi en die Japanner waren aan Groningse kant sterk. Wel vind ik dat clubs als Groningen en Heerenveen een beetje in een negatieve spiraal zitten de laatste jaren.

    Het grote gevaar met clubs die qua budget mee horen te doen in het linkerrijtje, maar onderin spelen, is dat men te lang blijft denken ‘dat het wel weer goed komt’, terwijl ze verkeren tussen clubs die vanaf dag één ingesteld zijn op lijfsbehoud. Bij een clubs als Excelsior (of ook Heracles) slaat de paniek wat minder snel toe. Het zou zo maar eens verstikkend kunnen werken op het moment dat de verwachtingen hoger liggen dan de kwaliteit.

    Overigens vond ik Groningen inderdaad best goed spelen in deze uitwedstrijd. Dalmau had eigenlijk de 1-0 moeten maken en toen het daarna 0-1 werd had Groningen misschien meer op de counter moeten gaan spelen. Al vond ik ook de verdienste van Heracles dat ze massaal druk zetten en daarmee continu ‘de tweede bal’ afdwongen.

    Heracles was vorig jaar volkomen afhankelijk van Monteiro en Kuwas. Eigenlijk zie je dat dat te weinig is in een team met 11 man. Dit jaar zie je bij Heracles dat Dalmau, Peterson, Kuwas en Merkel gevaar stichten en daarnaast zie je dat ze echt een team zijn. Daarnaast zie je dat Heracles in de breedte ook best veel kan brengen met Vermeij, Van der Water (als hij weer terug is van z’n blessure) en Czyborra (die overigens een ongelukkige wedstrijd speelde). In alle eerlijkheid schrik ik wel van het niveauverschil tussen de selecties in het licht van de besteedbare budgetten. (Ik besef uiteraard volkomen dat wij de wind volledig in de zeilen hebben en dat Groningen tegenwind heeft).

    20
    2
  • Sherman 21-10-2018, 21:20

    Op 2 doelpunten na vond ik kuwas toch echt niet best

    8
    18
  • David FC G 21-10-2018, 19:52

    Van te voren verwacht dat Heracles deze wedstrijd zou gaan winnen. Op basis van een iets betere samengestelde selectie, en de positie die ze momenteel in beslag nemen. Maar als je zulke fouten maakt zoals Padt vanmiddag deed, dan weet je dat je een zwaar seizoen tegemoet gaat.

    Over 90 minuten gezien was Heracles gewoon de bovenliggende partij, ze hebben echt een goede ploeg waar de spelvreugde vanaf straalt. Toch vind ik 4-1 een iets te grote uitslag, omdat Groningen in bepaalde fases ook wel liet zien te kunnen voetballen. Ik ben blij dat Mahi terug is, en dat Doan ook mooie dingen kan laten zien. Succes in het verdere verloop van de competitie, en tot in Groningen. Een plek bij de eerste 8 behoort zeker tot jullie mogelijkheden. Heracles is een club die niet naast z’n schoenen gaat lopen. Elke wedstrijd gewoon professioneel benaderen.

    73
    1
  • Mark M 21-10-2018, 19:43

    Ik blijf me verbazen hoe het kan dat we een speler als Merkel vast hebben kunnen leggen. Zelden zo’n geweldige speler gezien in het zwart-wit. Wat mij betreft gelijk z’n contract openbreken en verlengen, speelde opnieuw weergaloos vandaag.

    78
  • Rono 21-10-2018, 19:26

    Blij met de overwinning, wel geflatteerd. Er was geen duidelijk niveauverschil te zien tussen de nr 4 en 18.
    We laten soms mooi voetbal zien, maar mi te weinig. Veel foute passes, niet alles wordt begrepen. Snap de keus voor Drost en Van Nieff niet, middenveld was ik blij dst we Merkel hadden, klassebak.
    Leuk czyborra te zien, een van m’n favorieten. Die drive van hem, super.
    Mooie overwinning en we mogen trots zijn op de 4e stek die we nog wel even vasthouden.

    24
    2
  • Arthur 21-10-2018, 19:25

    Helemaal met je eens!
    Mag ook eens benoemd worden. Ik ben blij met Breukers als aanvoerder! Hartstikke sympathieke kerel die weet wat te zeggen in interviews en open staat voor supporters. Niet de meest technische speler maar inderdaad belangrijker dan we denken. In coachen en zoals vandaag stond hij ook 90 min zijn man.

    Op naar volgende week!

    32
  • Kobus 21-10-2018, 19:18

    @stula ik vond het zeker niet goed nee. Slecht is weer wat anders maar het zat ons ook wel mee vanmiddag en we mogen zeker nog wel even genieten van deze geweldige 4e positie.
    Duarte had gewoon in de basis moeten starten, hij staat er lauw een minuut in en laat al zien waarom👏

    Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben erg blij met alweer 3 pnt en je mag ook met slecht voetbal winnen maar laten we niet overdrijven door te zeggen dat het zo goed was ( al doet de eindstand dit wel vermoeden)

    15
    7
  • Forza 21-10-2018, 19:09

    Met vlagen goed voetbal gezien.. toch 3 punten en dat is het belangrijkste!

    En wat betreft over Tim Breukers, een ware aanvoerder, echte man uit de regio die de mensen kent en wonder boven wonder lekker nuchter!
    Ik ben wezen kijken in Den Bosch en hij was een van de spelers die persoonlijk een praatje ging maken met de heracles supporters op de hoofdtribune. (Deed onze doelman trouwens ook)
    Misschien niet de beste voetballer maar ongelofelijk belangrijk zonder dat je dat soms door hebt..😉

    47
  • Stulanowski 21-10-2018, 19:03

    @kobus

    Als je met droge ogen kan zeggen dat er vandaag een slechte pot is gespeeld ben je in mijn ogen het spoor redelijk bijster.
    Ik heb Groningen niet gezien vandaag? Je kan wel die 2/3 kansen eruit halen van Groningen. maar na 15 min. moet je als Heracles zijnde gewoon 2-0 voor staan.

    17
    1
  • Kobus 21-10-2018, 18:19

    Stula serieus?

    Geluk dat Groningen 2 x de paal raakt en Padt compleet van het padtje was. Heracles was 75 min maar heel iets beter dan het dramatisch spelende Groningen.

    Verder een verschrikkelijk slecht thuispubliek, echt dieptreurig dat je pas na de 3-1 boven het uitvak uitkomt met saaie standaard liedjes. Ik hoor van thuisblijvers dat het leek alsof er in de euroborg gevoetbald werd.

    19
    31
  • Foppe 21-10-2018, 18:19

    Merkel was inderdaad de motm.

    39
  • Stulanowski 21-10-2018, 18:08

    Lekkere pot en een goed spelend Heracles. Kuwas speelde erg sterk in de nr. 10 rol kwam erg veel gevaar van uit, hij word op deze manier ook meer gedwongen om sneller te spelen. Merkel van mij betreft MotM, speelde echt weergaloos.

    38
    6