Heracles verliest opnieuw van Vitesse en ligt uit beker
Reageer 44 Reacties

Heracles verliest opnieuw van Vitesse en ligt uit beker

woensdag 31 oktober 2018, 23:00

Heracles Almelo heeft vanavond met 0-2 van Vitesse verloren in de TOTO KNVB Beker. De Heraclieden waren net als in de uitwedstrijd niet opgewassen tegen de Arnhemmers.

Heracles had met name in de eerste helft een aantal mogelijkheden om op voorsprong te komen, maar benutten deze kansen niet. Vitesse was een stuk effectiever. Voor Vitesse scoorden Ødegaard en Buitink.

Frank Wormuth is tevreden over de wedstrijd, maar vindt de uitslag verdiend. “Hun individuele kwaliteiten gaven uiteindelijk de doorslag. Ze hebben verdiend gewonnen,” aldus de trainer tegenover de TC Tubantia.

Wormuth is daarnaast ook blij met waar zijn ploeg nu staat. “Het is nu oktober, morgen november. In deze fase krijgen ploegen die goed gestart zijn het moeilijk. We zijn goed gestart, staan vierde in de eredivisie en hebben nog alle punten in eigen huis gehouden. Dan kan het gebeuren dat je een tegenslag krijgt. Dat willen we natuurlijk niet, maar we moeten het accepteren.”

44 reacties Sorteren

  • Schaap 03-11-2018, 08:15

    Tja het zal nog wel gekker worden. Het zou zo maar eens kunnen dat we geen vierde blijven.

    2
    1
  • Henk 02-11-2018, 21:08

    Snap ik jammerweer. Logisch toch

  • Stulanowski 02-11-2018, 19:12

    Nee werkt voor geen meter die tactiek. We staan maar 4e, schandalig!!! Heb soms ook mijn vraagtekens. Maar als je weet ik hoeveel trainers hebt opgeleid kan je vast wel iets lijkt me.

  • jammerweer 02-11-2018, 18:57

    Heracles Almelo 2 – FC Twente 2 op ander moment achter gesloten deuren
    02-11-2018
    De wedstrijd Heracles Almelo 2 – FC Twente 2, aanvankelijk gepland voor komende maandag, wordt op een ander moment en achter gesloten deuren gespeeld. Dat is besloten na uitvoerig overleg tussen de lokale overheden en beide clubs.

    9
    7
  • Johan 02-11-2018, 18:19

    “Voor de training van vanmiddag kan ik nog niets zeggen over de opstelling”, aldus Wormuth. “Zaken als formatie zijn ook helemaal niet belangrijk, het gaat erom hoe je het met elkaar invult. We moeten voetballen, niet teveel nadenken.

    Pfff. Hoe kun je nou zeggen dat de formatie niet belangrijk is? Dat is juist het belangrijkst als trainer. Stel de 11 spelers op waarmee je het maximale kan presteren.

    10
  • h supporter 02-11-2018, 17:32

    Zolang Heracles haast alle kop duels verliest, gewoon staan blijven en er naar kijken, is er geen echte wil om strijdt te leveren. De spelers laten de tegenstanders te veel ruimte, om zo hun kwaliteiten te ontplooien. Misschien taktiek maar valt wel elke wedstrijd op, dat het zo niet werkt. Blij waar we staan, maar ze maken het zichzelf onnodig moeilijk,

    3
    4
  • 1 9 0 3 02-11-2018, 15:32

    192 heraclieden zullen afreizen richting Breda.. Geen hoog aantal maar we moeten er maar een feestje van maken bij het avondje NAC. Tot morgen heraclieden.

    19
    2
  • Stulanowski 02-11-2018, 12:42

    Gewoon lekker boven in dat hok stoppen en max 500 man.

    8
    2
  • Tim 02-11-2018, 01:34

    @NEEFJEVANBROERTJEVANSCHOONZUS

    Misschien lekker buffetje voor ze maken, drankjes erbij? Aub zeg.. je wordt in Enschede ook als een hond behandeld. De groeten!

    18
    2
  • Neefjevanbroertjevanschoonzus 01-11-2018, 23:07

    Kom maandagaaf wel buurten want de derby blijft leuk.

    Zet de bezoekers op de vakken ii, jj, kk & ll i.p.v. GG hebben dezelfde opgang als het uitvak. Krijg je ook iets meer sfeer van.

    2
    10
  • 1903 01-11-2018, 22:17

    @Henk er wordt nu overlegt of de uitsupporters miss ook in het uitvak geplaatst worden

  • Henk 01-11-2018, 22:14

    Twente supporters hebben oproep geplaatst om maandag nssr de wedstrijd te komen. Oefffff…kan dat goed gaan?

  • Black&white 01-11-2018, 22:09

    Aanstaande maandag. Begin wedstrijd om 18:30.
    Ik ben erbij 👍.
    Zo en nu dan ff weer de focus op NAC aankomend van aankomende zaterdag?

  • pletterplet 01-11-2018, 19:55

    joa joa heraclassis de beloften heracles tegen de belften van ff
    raudehobbelpeerd..

    6
    1
  • heraclassic1961 01-11-2018, 19:41

    Over de volgens sommigen niet aanwezige sfeer tegen Vitesse het volgende.
    Het wordt eens hoog tijd dat de supportersverenigingen afzonderlijk of gezamenlijk vergaderingen beleggen met als hoofdagendapunt “wat is sfeer en hoe verbeter ik die in met name de thuiswedstrijden”.
    Het lijkt er nu op dat sommige verenigingen denken dat na een sfeeractie het maken van sfeer dan ophoudt. Foute gedachte volgens mij. Een sfeeractie moet juist het beginsignaal zijn van sfeermaken (zingen, schreeuwen, dansen) gedurende de GEHELE WEDSTRIJD!!!
    Want juist door sfeer te maken kunnen WIJ SUPPORTERS het verschil maken in een wedstrijd! Dus onderschat onze inbreng niet! DUS LAAT JE VOORTAAN HOREN EN ZIEN!!

    32
    1
  • heraclassic1961 01-11-2018, 19:24

    Off topic. Is er a.s. maandag een derby??? Bestaat er dan naast Heracles dan nog een andere club in Twente………….?!!!!

    18
    5
  • heraclassic1961 01-11-2018, 19:20

    Wat nu toch wel naar bovenkomt is dat we een “stofzuiger” missen op het middenveld. Een speler die de gaten dicht en ballen verovert. Vitesse heeft er een in de persoon van Serero. Hij maakte het verschil in de wedstrijd.
    Wij hadden er een en wel Monteiro. En we hebben er in potentie nog steeds een en wel Duarte. Alleen hij zit om voor mij onbegrijpelijke redenen op de bank. Met dezelfde type middenvelders als Merkel, Osman, Van Nieff en Kuwas (in balbezit goed maar verdedigend minder) mis je gewoon gif op het middenveld. Dus het wordt hoog tijd dat de strijder en dynamische middenvelder Duarte voor eens en voor altijd wordt opgesteld!!

    22
    1
  • singingproud 01-11-2018, 18:57

    wat een graftombe sfeer gister aan onze kant echt slechte sfeer qua gezang!!uitwedstrijden zijn qua sfeer beter dan de meeste thuiswedstrijden

    10
    1
  • Mark 01-11-2018, 17:00

    Het rouleren en wisselbeleid van Wormuth naast zijn wekelijkse opmerking dat we te hoog staan hebben in ieder geval niet bijgedragen aan een beter team.

    11
    4
  • 1903 01-11-2018, 15:56

    Maandag aanwezig! Nac kan ik ivm werk niet bijzijn helaas

    6
    1
  • koffie drinktiet 01-11-2018, 15:52

  • 1312 01-11-2018, 15:00

    nou nou Dillen ” geen zin om nog een x zoiets mee te maken” je bent supporter voor je club in goede en slechte tijden ook al gaan ze daar met 3-0 aan de broek.. Je blijft achter je club staan waar ze ook gaan!

    10
  • Dillan 01-11-2018, 14:32

    Wat ik nog wilde zeggen, is dat ik ons in het seizoen onder Stegeman dat wij EL haalden sterker vond qua elftal. Met name achterin hadden wij toen een stuk meer kwaliteit. Tel daarbij op dat de eredivisie toen ook sterker was in de breedte, want de subtop was toen nog wel sterk in tegenstelling tot dit jaar waar er geen eens een subtop is. Ik vind dat wij dit jaar toch wel erg vaak geluk hebben, waar ik niet over klaag :), maar dat balletje gaat natuurlijk eens verkeerd vallen.

    20
    2
  • Dillan 01-11-2018, 14:17

    Ik vind het veel te makkelijk om Vitesse B een betere ploeg dan ons te noemen. Die worden weggespeeld door ADO en Excelsior en ook tegen Fortuna winnen ze maar nipt. Wij waren gewoon weer enorm slecht, maar dat lijkt hier niet gezegd te mogen worden. Ik sla NAC uit over. Ben al bij Willem 2 en Vitesse geweest en geen zin om nog een keer zoiets mee te maken. Ook moet je maar weer afwachten welke 11 er spelen. Daar heb ik geen zin in. Wil stabiliteit zien. Wij horen juist wekelijks beter te worden, maar er zit geen vooruitgang in het spel. Lijkt eerder minder te worden. Vertrouwen van onze betere spelers zoals Duarte, Osman en Kuwas wordt op deze manier ook kapot gemaakt. Ik volg het echt niet. Rouleren kun je dan bij Real Madrid, Barcelona, Bayern en Juventus, maar niet bij Heracles. Wij mogen allang blij zijn dat wij 11 aardige spelers hebben en 3 klasbakken.

    21
    6
  • come on heraclieden! 01-11-2018, 14:01

    KOM OP BOYS!! we staan 4e en er zijn maar liefst 164 kaarten verkocht!! We mogen ons dan wel schamen als supporters zijnde!! Steun en schreeuw onze ploeg ook in Breda naar de 3 punten!!! #ROADTOEUROPE

    9
    7
  • Tim 01-11-2018, 13:59

    Jammer, verliezen van Vitesse is geen schande. Die ploeg ligt ons gewoon echt niet. Wel maak ik me een beetje zorgen over de opstelling elke keer, dit veranderd echt veel en veel te vaak. Beker kan ik me dan nog eens voorstellen.. maar ook de competitie!

    9
    1
  • Martijn23 01-11-2018, 12:50

    Vitesse is kwalitatief gewoon een betere ploeg, helaas. Ik vond wel dat Peterson Czyborra aardig liet verzuipen de 1e helft, hij stond vaak 2 tegen 1. Zo’n jonge jongen kun je als “aanvoerder” wel iets meer assistentie geven is mijn mening.. Daarnaast lijkt het mij goed om weer een “gewoon” met de ploeg te beginnen toen het goed draaide (Blaswich, Breukers, Rossman, Vd Buys, van Hintum; Osman, Merkel, Duarte; Kuwas, Dalmau,Peterson). Dan kunnen wij het iedere tegenstander lastig maken..

    29
  • Kenneth Perez 01-11-2018, 11:37

    Gefeliciteerd met jullie uitschakeling! Dit scheelt jullie weer 1 extra wedstrijd in de 2,5 maand, maar aangezien jullie trainer de spelers conisch vermoeid praat lijkt mij dit het beste. Ik heb bij Fox ook al aangegeven dat jullie niet meedoen aan de play offs mochten jullie die halen. Dit is in overleg gegaan met Frank Wormuth, want die schrok zich dood bij het idee dat hij misschien wel 4 wedstrijden in 2 weken moest spelen. Dit kan hij zelfs met een B team niet opvangen. En aangezien jullie geen jeugd hebben, is de A1 ook geen optie. Er wordt nog naar oplossingen gezocht voor het doordeweekse programma, want dit zal competitievervalsing zijn, aangezien jullie tegenstander dan tegen een enorm slecht Heracles komt te spelen, wat compleet vermoeid is. Ik kom hier nog op terug, maar bij deze gefeliciteerd Frank Wormuth en de supporters die het met hem eens waren!

    7
    25
  • Henk 01-11-2018, 10:32

    Trouwens geweldige opkomst tune….alsof je een echte arena binnenkomt! Mooi hoor….vaker doen…wat een geluid

    7
    16
  • Gerard 01-11-2018, 10:12

    Wat een vreselijk negatief gedoe. Je verliest als Heracles van vitesse… poeh wat een schande! En dan direct de tribunes leeg.. niet even de spelers bedanken… als je wint heb je vrienden.

    19
    5
  • Hafc 01-11-2018, 09:57

    Dat geklaag en gedoe…! Iedereen vergeet volgens mij dat wij HERACLES ALMELO zijn en niet een Barcelona of Real Madrid! Onze spelers zijn echt niet elke wedstrijd top, anders hadden ze niet bij Heracles gevoetbald. Wees is trots, we bezitten de 4e plek in de eredivisie met 5 punten van de nummer 5! Is toch geen schande om van Vitesse te verliezen die spelers hebben met kwaliteit Ødegaard en Linssen?

    21
    2
  • Scout 01-11-2018, 08:59

    Iedereen wil Duarte in de basis en op het middenveld. Wat is er toch met Duarte dat Stegeman en Wormuth hem op de bank zet. Zijn wij (supporters) nu zo blind?

    10
    3
  • Chris 01-11-2018, 08:29

    Duarte in de basis op middenveld altijd!
    Kuwas op rechts.

    26
    1
  • lucenskedee 01-11-2018, 06:59

    Denk dat de trainer a.s weekend hetzelfde gaat zeggen……………

    4
    1
  • Jan 01-11-2018, 05:20

    Met alle respect, dat “BELLE CIAO” nummer voor het begin van de wedstrijd. God wat slecht.

    12
    19
  • Peddy 01-11-2018, 01:14

    Uithuilen en de wedstrijd snel vergeten, zaterdag alles geven tegen NAC!

    22
    2
  • Max 01-11-2018, 00:03

    Wat is die kuwas slecht, echt niet normaal hoe slecht die man is. Niet werken en maar zeuren maar zelf niks doen, geen duel aangaan, slechte corners, slecht afmaken, nooit afgeven en alleen maar voor eigen succes. Kan zo nog wel even doorgaan. Trainer wissel hem toch eens en die drost ook. Het word met de week slechter, niet om aan te zien en in uitwedstrijden schijten ze nog steeds in de broek tegen wie dan ook.

    13
    23
  • Eddy 01-11-2018, 00:01

    Vitesse overklaste Heracles vandaag!

    Dit ondanks onze kansen die we ondanks dat zeker hebben gehad. Maar overall deden we de 4e plek op de ranglijst vandaag zeker geen eer aan.

    Waarom Kuwas nog steeds op 10 opstellen? Dit is nu de zoveelste keer dat je aan “alles” kunt zien dat hij in NIETS een 10 is. Hij mist daarvoor absoluut de handelingssnelheid en inzicht. Die plek is in deze selectie alleen voor Duarte weggelegd. We hebben voor de 10 namelijk geen ander. Duarte bezit die kenmerken wel. Handelingssnelheid in de korte ruimte en spelinzicht. Die kan mensen met een steekpass WEL voor de goal zetten of mensen in diepte wegsturen (positie die Kuwas WEL op het lijf is geschreven). Als de trainer vindt dat Kuwas voor de r. spitspositie niet geschikt omdat zijn terugverdedigen onvoldoende is, ik vind dat hij daarin gelijk heeft overogens, moet je hem ernaast zetten. Kuwas is geen 10!!! Niet een positie “zoeken” voor hem. Accepteer je Kuwas in de rol van vorig jaar, moet een ander het vuile werk opknappen, zoals Jamiero vorig jaar veelvuldig deed! Daarnaast is Peterson echt ff helemaal van t padje. De 1e goal is hem alleen te verwijten. Als een oud wijf het duel met Ödegard aangaan is vragen om moeilijkheden. Ik vond alleen Merkel wederom zeer sterk en ook deed Brouwer het prima op doel. Voor de rest….onvoldoende als team en geen spelers die echt voldoende speelden.

    Het zal a.s. zaterdag echt anders moeten anders wordt het “Avondje Nac” net als vorig jaar, een deceptie!

    25
    3
  • Arthur 31-10-2018, 23:39

    Rossmann en Kuwas waren goed (al twijfel ik steeds meer aan de nummer ‘10’ positie voor Kuwas). Merkel en Czyborra vond ik vandaag niet sterk (al zie je de klasse van Merkel). Erg slordig dat twee spelers aan de noodrem moeten trekken en geel krijgen door nonchalante ballen van Merkel.

    Na twee keer kansloos tegen Vitesse Kun je stellen dat we te hoog op de ranglijst staan, al vind ik dat je vandaag Vitesse had moeten pakken. Sfeer was ook weer kut met peren trouwens😄

    14
    8
  • LEE 31-10-2018, 23:28

    Helaas niet goed genoeg vandaag. Niemand echt slecht maar vaak net te laat, niet bij de 2e bal etc

    10
    6
  • John 31-10-2018, 23:28

    Wat was dit nou? Wat een gepruts. Gezien de kansen hadden ze er wel 1 of 2 mogen maken.

    Het leek af en toe wel ofze deze wedstrijd bewust lieten lopen. Rare opstelling, spelers op verkeerde posities, ongeïnspireerd, veel persoonlijke fouten…..
    Gauw vergeten dit en je op de competitie richten (want daar gaat het wel heel goed).

    12
    5
  • Stulanowski 31-10-2018, 23:09

    Czyborra kon me weer niet bekoren. Het loopt en het doet wel maar 0,0 rendement. Verder moet je Vermeij ook nooit meer opstellen. Wel jammer, eigenlijk moet je na 30 minuten met 2-0 voor staan.

    13
    4
  • jan 31-10-2018, 23:07

    Die tegenslag was mi niet nodig geweest Wormuth als je iedereen eens op de positie laat spelen waar ze goed in zijn!
    Dit heb je over jezelf afgeroepen.

    21
    3
  • bert 31-10-2018, 23:04

    Ik kan maar niet begrijpen waarom Duarte a) niet in de basis staat en b) niet centraal midden.
    Ik snap de laatste wedstrijden de opstelling en wissels van Wormuth niet zo goed. Jullie?

    27
    2