NAC Breda stuurt Heracles met nederlaag naar huis
Reageer 55 Reacties

NAC Breda stuurt Heracles met nederlaag naar huis

zondag 4 november 2018, 00:03

Heracles heeft vanavond van NAC Breda verloren. In het Rat Verlegh Stadion werd het 2-1 voor de Bredanaars.

Voor NAC scoorde Ilic in de eerste helft.In de tweede helft maakte Kuwas gelijk met een droge schuiver. Even leek het erop dat het bij een gelijkspel bleef. Totdat Mitchell te Vrede in de laatste minuten van de wedstrijd voor de 2-1 zorgde. Tegenover de TC Tubantia laat Breukers weten de nederlaag niet te snappen. “Ik vraag me af hoe we hier hebben kunnen verliezen. De tweede helft waren we de dominerende ploeg, met meer druk naar voren. Je moet hier gewoon drie punten pakken.” Aldus de back.

Door deze nederlaag blijft Heracles op de vierde plaats staan. Volgende week komt Feyenoord op bezoek en dan kan een en ander rechtgezet worden, alhoewel dat ook een hele opgave wordt.

55 reacties Sorteren

  • Walter 11-11-2018, 20:51

    Laatste 2 wedstrijden qua resultaten wat minder, maar vind dat we in beide wedstrijden meer verdienden… Fortuna-uit wordt denk ik lastig, maar als we spelen zoals vandaag moeten er 3 punten te pakken zijn.

    Over het kunstgras zei Hans Kraay vandaag nog dat ook Excelsior en VVV tegen het veranderagenda is, dus wel lekker dat alles op Heracles wordt geschoven. Overigens vind ik het wel een verschil of je bij Excelsior kijkt of bij Heracles qua kwaliteit van het kunstgras. Ik denk overigens dat het kunstgras en de competitieopzet totaal geen aanleiding zijn van de mindere fase waar het Nederlandse voetbal in zit. In Spanje, Duitsland, Engeland, Italie en Frankrijk spelen ze toch ook gewoon met 18+ clubs?

  • Geert 09-11-2018, 08:08

    Het maakt mij niet uit waar we op spelen. Zolang het voetbal maar goed is.

    Wel denk ik dat Heracles kunstgras nodig heeft gehad de afgelopen jaren. Vooral qua sponsoring, het zit een beetje in de identiteit van de club.

    2
    1
  • Buks 09-11-2018, 00:54

    Maar wat vinden we nu van kunstgras, ongeacht wat het AD Of Heracles hier nu van vindt?
    Ik vindt het bagger!

  • ww 08-11-2018, 23:08

    Dit is al de tweede keer dat NAC-supporter Sjoerd Mossou via het AD en de regionale kranten zijn strijd tegen kunstgras voert over de rug van Heracles met fake news ( zie https://eredivisie.nl/nl-nl/nieuwsbericht/heracles-almelo-dwarsboomt-veranderagenda-niet-met-juridisch-dreigement).

    Ik wil niet zeiken over de sportpers, maar het begint onderhand stuitend te worden dat professionele distantie tot het onderwerp niet mogelijk is bij types die zichzelf journalisten plegen te noemen. Op zijn minst had ik verwacht dat de reactie van de Eredivisie CV was toegevoegd aan het artikel op de websites van de Persgroep. Het statement van de Eredivisie CV is inmiddels meer dan 4 uur oud, dus tijd genoeg gehad.

    Hoor en wederhoor was altijd een goed journalistiek gebruik. Ze (AD en consorten) krijgen het via een persbericht van de Eredivisie CV de wederhoor aangeleverd en nog plaatsen ze het niet. Maar ja blijkbaar telt bij Sjoerd Mossou alleen hetgene naar wiens oren hij zich laat hangen. Laat die man zich voortaan tot een column beperken en het journalistieke werk aan anderen overlaten

    6
    2
  • AAQ 08-11-2018, 21:02

    Nou precies wat ik al dacht. Fakenews krantje AD heeft weer wat uit zn duimgezogen. Net zulke sensatie zoekers als tubrantia en overigens bijna alle standaard media. Liegen om zieltjes te winnen. Zie de reactie van de CV.

    7
    2
  • Foppe 08-11-2018, 21:02

    Zo spannend zal de uitleg van Heracles niet zijn. De club heeft al eerder aangegeven, dat zij, de discussie, rondom het kunstgras niet los zien, van andere zaken die opgelost moeten worden. Google maar eens en jullie weten een aantal redenen.

    6
    1
  • Haff 08-11-2018, 17:37

    Goeie zaak dat Heracles niet op dit slechte aanbod ingaat. Ze moeten de tv-gelden eerlijk verdelen, maar daar hoor ik de topclubs niet over? Ze moeten niet aankomen met een ieder jaar fluctuerend bedrag, wat naar mijn mening gewoon toekomt aan de ploegen die europees voetbal spelen.

    Zolang de topclubs alleen in hun eigen belang denken en structureel meer geld opstrijken, dan mag Heracles net zo goed zijn eigenbelang laten prefereren. Het businessmodel van Heracles volledig afgestemd op het kunstgras in onze tempel.

    5
    2
  • sparta youth crew 08-11-2018, 17:04

    kunstgras is niet pauper

    1
    4
  • Robbert 08-11-2018, 16:25

    Amen,🙏 Geert heeft gesproken, we kunnen nu rustig doorslapen 😌

    3
    7
  • Geert 08-11-2018, 15:16

    Robbert en andere mensen; Maak je niet zo druk. Laat de rest van Nederland maar roepen, over een maandje is iedereen het weer vergeten. Wel kwalijk dat een landelijke krant als het AD dit op deze manier publiceert. Maarja, Sjoerd Mossou heb ik nog nooit iets positiefs over Heracles horen zeggen. Die NAC-supporter heeft het al jaren op ons gemunt, god mag weten waarom.

    Laat je niet opnaaien door deze landelijke hetze en wacht gewoon tot Toussaint een volwassen reactie geeft.

    13
    4
  • Hendrik 08-11-2018, 14:22

    Dat 1e thuisshirt is geweldig. Met die dunne strepen.

    10
    5
  • Forza 08-11-2018, 13:15

    Hoe zit het dan als een kk divisie club promoveerd met kunstgras (aangezien bijna elke club dat daar heeft) moeten zij dan verplicht hun veld laten vervangen naar gras? Lijkt mij haast niet haalbaar voor een clubje die net promoveerd.

    7
    2
  • Robbert 08-11-2018, 12:56

    Sensatie en reuring roepen we over ons zelf af door niet transparant te zijn en duidelijk aan de buitenwereld te maken wat onze beweegredenen zijn om tegen te werken.

    6
    10
  • LEE 08-11-2018, 12:42

    Het is natuurlijk een mooi sensatieverhaal van de krant, het wordt overal overgenomen en de haters gaan weer lekker los, vooral over de non-argumenten. Maar wat wel interressant is, is wat nu de echte beweegredenen van onze club zijn om zo te handelen. Hopelijk morgenavond wat meer duidelijkheid

    11
    2
  • Henk 08-11-2018, 11:41

    Niet handig heracles.

    8
    5
  • Kobus 08-11-2018, 10:59

    Ik vermoed dat Touissant het maximale eruit probeert te halen. Er zou per slot van rekening een nieuw trainingscomplex moeten komen omdat je niet altijd meer in het stadion kunt trainen. Plus de kosten van het onderhoud van het hoofdveld. De beloofde compensaties zullen er niet tegenop wegen. Dus dan ben ik er het er wel mee eens dat je niet zomaar akkoord geeft. (Je verkoopt je huis ook niet voor een appel en een ei) Alleen de manier waarop het nu wordt gebracht wordt is erg zuur. Het kan ook een vooropgezet plan zijn van de overige clubs om Heracles nu onder druk te zetten. Heel Nederland keert zich zo tegen ons. Dus inderdaad … een reactie zou op zijn plaats zijn Toussaint. Ik denk namelijk dat jij ook niet op deze negatieve publiciteit zit te wachten.

    10
    4
  • Pin 08-11-2018, 10:37

    idd… Het zou goed doen een gebaar te maken om mee te buigen van het kunstgras naar gras en niet met rechtzaken e.d. te gooien…. Uiteraard weten we niet van de hoed en de rand, maar ik denk dat we zo gaan stilstaan 🙁

    6
    5
  • Robbert 08-11-2018, 10:06

    Toussaint waar ben je mee bezig! Ik zal met een uitleg komen als het proces is afgerond! Man vertel nu gewoon waarom ons clubje tegen is! Wees transparant een probeer constructief meente denken in oplossingen en niet de hakken in het zand blijven zetten! Als jij je er niet bij kunt neerleggen dat kunstgras exit is in de eredivisie moet je maar eens goed nadenken over de toekomst van onze club en in het bijzonder ons als eredivisieclub! Ik kan naar een argument bedenken waarom Heracles tegen blijft stemmen. Dat is de eerlijke verdeling van de TV gelden! Daar ben ik het met de club eens! Waarom moeten Ajax en PSV tien keer meer krijgen dan VVV Venlo? De gelden uit de Champions Keague verdelen is natuurlijk een lachertje. Bovendien spelen Ajax en PSV niet elk seizoen in de CL mee!

    9
    7
  • WATTE 08-11-2018, 10:06

    Wat ben ik trots op ons Heracles. De poot strak houden. Het compromis is een wassen neus met een fluctuerend bedrag wat in positieve gevallen kan oplopen naar 1 mln. Als de TV-gelden EERLIJK worden verdeeld, krijgt Heracles volgens mij elk jaar zeker 500.000 erbij. Dan wist ik het ook wel.
    Knap staaltje onderhandelen.
    Ik loop op vakantie ook wel eens weg voor een betere prijs.
    En je maakt je niet geliefd??? Waarom is Heracles financieel een voorbeeld club? Omdat ze durven tegen de stroom in te gaan net als nu.

    Boeien wat de rest van ons denkt. Wat wil’t ze da. Forza Heracles

    16
    7
  • Buks 08-11-2018, 09:29

    ik neem aan dat de supportersverenigingen het bestuur om uitleg gaat vragen, en de mening van de supporter daar in behartigd!

    Wat is die mening, mooi nieuw item.

    5
    1
  • Kobus 08-11-2018, 09:08

    We staan er weer lekker op!

    Een verbod op kunstgras in de Eredivisie is voorlopig van de baan. Vooral Heracles Almelo ligt dwars en dreigde zelfs even naar het sporttribunaal CAS te stappen. De Eredivisie CV werkt nu aan een compromis, meldt het Algemeen Dagblad.

    5
    1
  • Ik 08-11-2018, 09:03

    Zeer slechte pr voor Heracles
    Gewoon samenwerken, je hebt elkaar nodig. Wat een kritiek uit het land krijgen we. Pfffff
    Ik schaam mij voor ons gezellige en sympathieke clubje dat we willen uitstralen

    7
    10
  • Niek 08-11-2018, 08:53

    Ik ben er ook niet zo blij mee eigenlijk. Het zou bij Heracles passen als ze ook in dit proces voor op gaan lopen in plaats van alles tegen houden. Spreek gewoon af dat je deze mat nog bespeeld tot ie er uit moet en dan over op hybride gras. Heracles is voor velen een sympathieke club maar met dit soort dingen werk je jezelf inderdaad tegen. Zonde.

    8
    5
  • Arend 08-11-2018, 08:42

    https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/heracles-almelo-dwarsboomt-verbod-op-kunstgras-in-eredivisie~a02d657b/

    We maken ons niet echt geliefd zo. Als echt iedereen meebewogen heeft en onze club blijft tegen, dan weet ik niet of dat wel zo slim is. Even het verhaal van Toussaint afwachten.

    6
    4
  • J.H 07-11-2018, 08:34

    Helemaal met je eens Robbert,

    Ik zou hwt achterin alleen zo doen:

    Breukers-Droste-Sama/Cyzoborra-van Hintum

    Ben namelijk ook benieuwd naar Czyborra, heeft altijd drang naar voren, en heeft dat al laten zien!

    9
    12
  • Robbert 06-11-2018, 20:50

    Ik kan mij goed vinden in onderstaand betoog. De aanval Peterson, Kuwas en Dalmau moet gewoon even blijven staan. Vooral omdat Drost niets brengt als rechtsbuiten en de personen die daar weer achter staan nog lang niet het niveau hebben. Middenveld is voor mij ook duidelijk met Duarte, Merkel en Osman. De defensie is een ander verhaal. Vooral nu we Rossmann en Propper missen. Vooral Propper is binnen en buiten het veld een enorm gemis. Met name Van den Buijs is tegen Zwolle en NAC toch wel flink door het ijs gezakt. Moet je hem tegen Feyenoord toch blijven opstellen?! Afserveren en Sama of Droste opstellen? Vooral centraal achterin hebben we een probleem. Verder is het simpel om de trainer aan te wijzen, ongenuanceerd en oliedom! Wormuth maakt in de wedstrijden niet de fouten, dat zijn spelers die er niet met hun kopje bij zijn en zich in de luren laten leggen.

    25
  • Nuclear-8 06-11-2018, 20:22

    Sorry hoor, ja V.D. buijs doet het op het moment niet goed maar wie wil je op dit moment opstellen?
    Breukers – Rossman – Buijs – Hintum
    Pröpper gebleseerd wie heb je dan nog Drost en Sama.

    Sama (wil ik persoonlijk vaker zien, minstens invallen) heeft behoorlijke fouten gemaakt in de voorbereiding en buijs had gewoon wat meer krediet.
    (Drost zie ik meer als Back.)

    Feit is v.d. Buijs was de aangewezen man die de kans zou gaan krijgen en Sama kwam toevallig binnenlopen en Drost was gewoon wissel/concurrentie.

    Waarom word Wormuth nou hierop afgerekend?
    De man is 3 weken de hemel ingeprezen en nu word er gvd geklaagd dat er 2 kut wedstrijden staan.
    Man denk je echt dat die vent niet inziet dat zijn opstelling fout was?
    Hij greep nog in met de (juiste)wissels, kuwas werd ook weer eens rechts gezet.

    WIJ ZIJN HERACLES,
    Wij willen NIET een trainer afzeten voor de kerst.
    Wij willen WEL talenten op zien bloeien.
    Wij willen WEL achter onze club blijven staan.

    Wil je dit niet, ga dan maar naar 053…

    Geef die jonge eens kans, laat de trainer even zijn ding doen en support whatever, whenever.

    Op naar feyenoord thuis!

    39
    2
  • 1903 06-11-2018, 11:34

    @matthijs zit net bij de spelerslijst te kijken, maar miss kan die een keer geupdate worden? Darri en Monteiro spelen namelijk al eventjes niet meer bij ons (volgens sommigen helaas )

  • Roy 05-11-2018, 17:02

  • Foppe 05-11-2018, 14:39

    Tim, misschien is dat beter, dan wat er nu staat. Van Hintum kan goed linkercentrale verdediger spelen en Droste deed het vorig jaar ook goed, centraal. Dus waarom niet. Midden Duarte, Droste en Merkel. Voor Kuwas, Dalmau en Peterson.

    10
    9
  • tim 05-11-2018, 12:50

    @Foppe, Jij begint gewoon met 4 backs in de achterhoede.. das ook een keuze zeg…..

  • Janus 04-11-2018, 23:31

    Van den Buijs sorry hoor maar wat een vaatdoek, dat leek er niet op. Ik lees hieronder de naam Droste, vast een prima vent maar wat een krediet heeft hij bij de meeste supporters, één goed seizoen. Afgelopen woensdag wederom zo zwak. Sama voetballend misschien niet de beste maar ik heb hem in ieder geval zien duelleren gisteravond.

    26
    2
  • Foppe 04-11-2018, 23:07

    Breukers, Droste, van Hintum en cyborra.

    8
    13
  • Hans 04-11-2018, 22:30

    @Tim,dan zou ik nog liever Droste centraal naast Rössman zetten.
    Droste heeft de laatste 5 wedstrijden van vorig seizoen uitstekend gespeeld als centrale verdediger.

    20
    5
  • Tim 04-11-2018, 21:44

    Blegh hele weekend verder geen voetbal gekeken.. wat een klotenzooi!

    Moet toch zeggen dat Dario van den buijs (wederom) als een oud wijf staat te dekken bij die 2-1.. Beetje killer mentaliteit zou fijn!

    Breukers – Rosmann – Sama – Hintum

    zou mijn achterhoede zijn tegen Feyenoord.

    15
    3
  • J.H 04-11-2018, 20:06

    Jammer van de nederlaag, maar ja….
    Volgende week maar weer knallen met alles spelers en supporters.

    Feyenoord heeft helaas wel 2 weken rust gehad….

    13
    5
  • heraclassic1961 04-11-2018, 18:51

    Ook ik was doodziek van de onnodige nederlaag tegen NAC. Twee doelpunten die te voorkomen waren geweest. Bij het tweede doelpunt zet Breukers totaal geen druk op de bal waardoor Rosheuvel alle tijd en ruimte heeft om de bal voor te zetten. Van den Buijs laat zich vervolgens te gemakkelijk in de luren leggen. Terwijl de oplossing simpel is namelijk 100 % concentreren op de bal en deze gewoon wegtikken van de voeten van Te Vrede. Verder heb ik al eens aangegeven dat Van den Buijs meer aan zijn fysiek moet werken. Het verdedigen als een echte kerel komt dan vanzelf. Trouwens over echte kerels gesproken de heren Peterson, Merkel en Osman moeten veel meer van zich afbijten en meer met hun hart voetballen (graag meer passie en bezieling ). Aan ideale schoonzonen hebben namelijk niets!!

    Ik hoop dat deze nederlaag de TS en spelers echt wakker geschud heeft en dat tot in detail de wedstrijd wordt geanalyseerd en nabesproken. Immers alleen door je fouten in te zien kun je als TS, team en speler beter worden. Tegen Feyenoord zullen we zien of de nederlaag tegen NAC alsnog een positieve effect zal hebben!!

    19
    1
  • RemcoM 04-11-2018, 17:40

    Mee eens Basic
    Trainer moet niet aangeven hoe goed of slecht we zijn , en waar we horen te staan.
    Focus moet liggen op een vast team en zo hoog mogelijk op de ranglijst eindigen.
    Verder moet het team steeds beter gaan spelen…dat is de taak van Wormuth o.a.

    16
    1
  • Basic 04-11-2018, 17:20

    Je kunt aangeven dat we te hoog staan als trainer, maar dat kan ook leiden tot een verkeerd gevoel bij de spelers:

    We zijn niet zo goed zegt de trainer… en dan krijg je angst door gebrek aan overtuiging in eigen kunnen. Je speelt een keer of 2 een slechte pot en weg is de overtuiging en zelfvertrouwen.

    Overigens heeft Wormuth hier wel heerlijk aan, maar dat zo vaak en openlijk uitspreken is een tweede.

    11
    3
  • Chris Geelen 04-11-2018, 16:07

    Vaste 11 en 433.
    Kein geloel, Fussball spielen!
    Blaswich
    Breukers, Rossmann, Vd Buijs (of Van Benthem keer?), v Hintum
    Merkel, Duarte, Osman
    Kuwas, Dalmau, Peterson

    19
    5
  • Chris Geelen 04-11-2018, 16:03

    Volledig eens met ‘Onze Ouwe’!

    8
    1
  • Onze ouwe 04-11-2018, 16:01

    In de 1e helft al weggegeven, waarom Dalmau niet opgesteld, waardoor geen midvoor, terwijl Drost geen enkele inbreng had.
    Na rust ging het beter met Kuwas weer op rechts en Dalmau in de spits Het wordt hoog tijd, dat we weer eens
    met een vaste opstelling spelen. Herr Wormuth weet nu toch nu wel hoe het moet staan na 11 wedstrijden.

    24
    1
  • Jojo 04-11-2018, 14:15

    Supporters as zindag als 1 man achter het team gaan staan Vol stadion en en neem een voorbeeld aan de NACsupportes Wat een sfeer De heren deze week goed door elkaar schudden wijzen op vooral persoonlijke fouten en eigen eer vergeten Teambelang voorop Echte spits opstellen en d ran met de lippe Niet filosoferen maar nuchter voetballen Maar de 4e plek is niet voor ons cluppie Tussen 6 en 8 is ook prima

    30
    4
  • Joop 04-11-2018, 13:39

    Sama/V.d. Buys contra Jörgensen/Berghuis, iedereen ontzettend veel sterkte volgende week!!

    4
    24
  • Wim 04-11-2018, 12:45

    Ik mis de boerennuchterheid van Stegeman. Deze man doet alsof voetbal hogere wiskunde is. Pff. Iets teveel achter zijn pc gezeten vrees ik. We staan dan wel 4e, maar het voetbal is al wekenlang dat van een nummer 16. Thuis weggespeeld worden door Emmen en verliezen uit bij NAC, bah.

    16
    22
  • Stulanowski 04-11-2018, 12:38

    Peterson controleerde de bal gewoon verkeerd anders had hij die bal die hij toen breed legde op Kuwas ook wel zelf afgemaakt. Als het slecht is is het slecht, en mag dat ook gezegd worden. Maar mensen moeten niet gaan overdrijven en elke foute actie gaan uitmeten en er een persoonlijke aanval van maken.

    21
    1
  • Thomas 04-11-2018, 12:36

    Drie vragen aan dhr. Wormuth:

    1. Waarom beginnen zonder zonder spits?
    2. Waar blijft de druistige Czyborra?
    3. Waarom geen herkenbare patronen?

    Reservevraag: vond u het ook zo raar wat Rossmann deed bij de eerste tegengoal?

    14
    8
  • Marco 04-11-2018, 11:51

    @marc.geluk gehad bedoel je.

    6
    1
  • Marc 04-11-2018, 11:36

    Nac is gewoon beter

    9
    27
  • Stadioncheck 04-11-2018, 10:52

    Onnodig verlies!.
    Waarom?

    1ste helft zonder echte spits!?
    Fout Wormuth.

    Rode kaart ongelofelijk niet gegeven, scheids Makelie als het een top 3 club was overkomen was het zonder VAR al direct rood.

    En meneertje Peterson had al een tijd niet meer gescoord ging vlak voor het einde even voor eigen suc6!.

    Een dure achteraf ,ipv de bal af te geven aan Dalmau in riante positie , verprutste 100% kans.

    1 minuut later van 3 zekere punten naar 0 punten.

    Verdient nee, maar als je zulke oogkleppen op hebt (bewust) om je eigen suc 6 doelpuntje erbij belangrijker vind dan het team resultaat ,is dat wat je uiteindelijk krijgt .

    IPV van winst heb we niks.
    En we konden ze gewoon innen zonder briljant te hoeven spelen
    Een verprutste 3 punter , werd 0 punten.
    Triest , hopelijk een goede leerschool.

    En voor Her Wormuth maak het niet te ingewikkeld zonder spits starten , voetbal is om simpel te begrijpen!

    20
    3