Feyenoord in tweede helft voorbij Heracles
Reageer 76 Reacties

Feyenoord in tweede helft voorbij Heracles

zondag 11 november 2018, 22:25

Heracles heeft vandaag van Feyenoord verloren. Gezien het spelbeeld een verdiende overwinning voor de Rotterdammers, maar er had meer ingezeten.

Met name in de eerste helft waren er een aantal kansen voor de Heraclieden. Het dichtstbij was Kristoffer Peterson, die op de paal schoot. Daarnaast was ook Lerin Duarte nog een keer dichtbij, maar hij kreeg de bal net te ver voor zich, waardoor de keeper van Feyenoord de bal klemvast kon pakken.

In de tweede helft kwam Feyenoord beter in het spel. In eerste instantie schoot Berghuis nog een vrije trap bijna binnen. Niet lang erna kopte Jorgensen raak uit een corner. Niet veel later werd het ook 0-2 door Toornstra. Het kon zelfs nog 0-3 worden, maar Berghuis schoot nog een bal op de lat.

76 reacties Sorteren

  • Robbert 19-11-2018, 17:48

    @ Geert ik ben het volkomen oneens met jouw gedacht. Heracles is een BVO die professioneel in de markt staat en verder wil groeien. Ik zie geen enkele BVO die op de gedacht komt de jeugd na de wedstrijd op het veld te laten spelen. Komt op, we zijn geen kindercreche of speeltuinvereniging. Zoals @ Jeffreyp hier terecht opmerkt, we staan gewoon voor lul als dat één van onze argumenten is om op kunstgras te blijven spelen. Als we echt er een dagje uit voor willen maken voor de kids maak achter het stadion een grote ruimte waar de kids na de wedstrijd kunnen e-sporten en laat ze eventueel op het veld van ON even ballen als dat zo belangrijk is. Welk businessplan ligt er dan aan ten grondslag, over hoeveel geld praten we als dat niet meer kan? Laat onze club met feiten komen en keiharde getallen. Net als het verhaal van die 1,2 miljoen die we nodig zijn. Maak het smart Heracles en leg ons dat gewoon even uit ipv een bedrag te roepen.

    Over de TV gelden kunnen we ook een hele boom opzetten. Ik vind ook dat het anders moet, maar realiseer mij wel dat de grote clubs er debet aan zijn dat die TV pot zo enorm groot is.

    2
    1
  • JeffreyP 19-11-2018, 16:19

    Tuurlijk is het wel een kulargument.
    Je kunt in zo’n grote landelijke discussie toch als profclub niet aankomen met het argument dat je na de wedstrijd graag kinderen op het veld laat ballen. We hebben al een keer landelijk voor lul gestaan met een vrouwentribune, laten we die fout a.u.b. geen 2e keer maken.

    2
    2
  • Geert 19-11-2018, 12:43

    Ik ben het totaal niet eens met de mensen hieronder. Naar Heracles gaan (en dan in het bijzonder op de zondag) moet behalve een voetbalwedstrijd bezoeken ook een echt dagje uit worden. In deze lijn is de laatste jaren veel actie ondernomen, zoals het aantrekken van een e-sporter, de limo van Asito, het kidspark achter de lange zijde enz. Dat is de koers die Heracles nu al een paar jaar vaart en daarbij ligt de focus op het zijn van een familieclub. Dat de kinderen na de wedstrijd op het veld mogen spelen is in deze lijn erg belangrijk voor ons businessplan en voor de aanwas van jonge fans. Dus het is zeker geen kulargument of zoiets dergelijks.

    5
    4
  • Edje 19-11-2018, 10:28

    Trouwens, onze kunstgras generatie heeft het vrijdag wel leuk gedaan, toch?

    3
    1
  • Vincent 19-11-2018, 07:55

    Jongens het gaat hier niet specifiek om de mat, maar om de onderbouwing, de eerlijke geldverdeling. Het gaat om het hele verhaal er om heen. Jullie maken dezelfde fout als het hele mediacircus.

  • Stulanowski 18-11-2018, 21:47

    Ben het op dit punt wel robbert eens. Wat een onzin om die mat er in te houden om die reden.

    3
    4
  • Robbert 18-11-2018, 21:02

    Jan met de korte achternaam heeft ook gesproken!

    1
    5
  • Neefjevanbroertjevanschoonzus 18-11-2018, 20:49

    @Robbert

    Hou a.u.b. je vingers van het toetsenbord want ik heb zelden zulks een slecht beargumenteerde lulkoek voor zo ver het geen drogargumenten zijn gelezen.

    1
    4
  • Robbert 18-11-2018, 19:56

    Als het voor ons belangrijk is dat de kids na de wedstrijd niet meer op het veld kunnen spelen, dan moeten we ons als betaald voetbal organisatie eens goed achter de oren krabben en afvragen waar we mee bezit zijn. Wat een kul argument! Het wordt pas echt erg als we straks geen goede speler(s) kunnen aantrekken omdat we op kunstgras spelen en de speler(s) voor een club kiezen die op een natuurgrasmat speelt.

    4
    5
  • Schaap 18-11-2018, 13:42

    Hans, ik denk dat je de waarde dat gefrobel van de kids na de wedstrijd onderschat. die mogen na de uiteraard gewonnen wedstrijd het allemaal zelf nog een keer nadoen – zoals als opgemerkt is dat goud waard qua(toekomstige) klantenbinding. En met respect, die heiligheid waar je over spreekt komt traditioneel voort uit de wens om het veld te sparen – Welaan, dat is met kunst/hybride gras niet meer nodig. Een veld-verbod voor derden maakt (m.i.) een stadion en een club niet meer of minder karaktervol.

    4
    4
  • Vincent 18-11-2018, 10:45

    die zijn niet van ons. Die moeten dus gehuurd worden. Andere verenigingen komen blijkbaar niet met een degelijke onderbouwing en wij wel. Logisch dat wij dan niet voor stemmen. Terwijl wij blijkbaar wel jn het grote gedachtegoed handelen.

  • Hans 18-11-2018, 10:44

    Kom op zeg wat een complete onzin,omdat een paar kinderen het veld niet op mogen?
    We zijn verdomme één van de oudste profclubs en daar hoort een gewone grasmat in te liggen die heilig is en waar niemand op mag komen ,net als de heilige grond aan de Bornsestraat.

    6
    6
  • Vincent 18-11-2018, 10:42

    Leuk de opmerkingen va hebben genoeg velden naast ons liggen, maar

  • Neefjevanbroertjevanschoonzus 18-11-2018, 04:01

    Ik vind dat je op marketingtechnische gronden niet aan een compleet grasveld moet beginnen ongeachte welke vergoeding er tegenover staat. De reden hiervan is dat de kinderen na afloop van een wedstrijd nog even een balletje mogen trappen op het veld in analogie met de leus;” U, jij & ik wij zijn Heracles”, dit is een uniek stukje klantenbinding waarbij de continuiteit van toekomstige supporters op langere termijn gewaarborgd word. Dit gegeven mag je niet overboord gooien daar dan de ziel uit de bvo Heracles getrokken wordt.

    12
    7
  • Robbert 17-11-2018, 23:53

    Als wij vinden dat er een eerlijke verdeling van de TV gelden moet komen, moeten we ook met voorstellen tav deze verdeling komen. Dat elke club even veel krijgt is een utopie. Als wij vinden dat we recht hebben op meer uit de TV pot en de meeste eredivisie clubs willen het kunstgras weg, dan moet je gaan onderhandelen en met feiten komen. Wij komen ook met feiten dat kunstgras niet minder is dan natuurgras. We hebben er zelfs rapporten over lees ik in VI. Laat dan ook aan de anderen zien dat je die 1,2 miljoen per jaar echt nodig bent om naar natuurgras te gaan. Dan heb je met elkaar een transparante discussie en zal het begrip groter zijn. We leiden door onze houding gezichtverlies en komen in de publiek opinie er niet best af als club, terwijl wij er wel degelijk goed op stonden als Heracles zijnde. Ja er zijn fans hier die daar schijt aan hebben. Dat mag, maar Heracles speelt niet op een eilandje, ook Heracles is afhankelijk van andere clubs en je hebt elkaar allemaal nodig zoals jij het hier schetst Foppe.

    Nogmaals een appèl naar Herales, maak de buitenwereld maar eens duidelijk waarom wij die 1,2 miljoen nodig hebben om op natuurgras te spelen. Een nieuw trainingsveld ? volgens mij liggen er 9 velden op nog geen 100 meter van ons stadion!

    3
    5
  • Foppe 17-11-2018, 23:26

    Robbert, je kunt het ook omdraaien. Zonder ons geen top 3. En de top 3 heeft ons keihard nodig. Ze willen meer weerstand, geef ons meer geld voor betere spelers, betere opleiding. Dus een hoger niveau. Ik ben het met je eens, we hebben elkaar nodig. Dus zal ook Heracles water bij de wijn moeten doen.

  • Robbert 17-11-2018, 21:32

    Ik ben het met jou en Heracles eens dat de TV gelden eerlijker en anders verdeeld moeten worden. Maar je moet je ook realiseren dat de top 3 er debet aan zijn dat er een vet TV contract is gekomen. Dat als de beelden per wedstrijd vermarkt worden, de top 3 ook met het meeste geld er mee vandoor gaan! Ik heb het idee dat wij ons daar niet goed van bewust zijn.

    3
    2
  • Foppe 17-11-2018, 13:18

    Robbert, ik heb nergens gehoord, vanuit Heracles, dat zij op kunstgras willen blijven spelen. Sterker nog, het mag eruit, mits de tv gelden eerlijk worden verdeeld. Daarom snap ik de houding van de onderste 12 clubs niet. Die hadden hier gelijk mee op moeten trekken. Heracles wil zelfs dat de clubs die Europees spelen, hun tv gelden , die daar uit komen, mogen houden.

    10
    1
  • Robbert 17-11-2018, 12:53

    Heren er is hier nooit gesteld dat wij iets doen wat niet binnen de regels valt. Alles wat we doen heeft de goedkeuring van de KNVB en de UEFA, laat dat duidelijk zijn. We hoeven ook niet onze oren laten hangen naar de top 3, ook een feit! Ik vind wel dat onze houding, en de stelling dat kunstgras gehandhaafd blijft wel heel zwart-wit is, kan ook niet anders met onze clubkleuren. Laat Heracles nu een communiceren wat nu de feitelijke reden is om vast te houden aan kunstgras en niet alleen te hameren op geld! Waarom gaan we niet mee, hybride matten wordt ook door Ten Cate geleverd. Trainen kunnen we op nog geen 100 meter van ons stadion! Wat is nu het probleem!

    3
    4
  • Haff 17-11-2018, 12:28

    Zijn wij nou zo slim of hun zo dom? Heracles heeft gewoon uitstekend beleid gevoerd ten opzichte van het kunstgras en de jeugdopleiding. Niks vergelijk met andere clubs, die hadden namelijk exact dezelfde keuzes kunnen maken. We hebben geen enkele regel of regelement overtreden op die gebieden.

    Goed dat Toussaint en consorten zich niet laten afschepen met een fooi, kunstgras was en is toegestaan, we doen er niemand iets mee tekort. En dan dat gelul over op kunstgras is voetbal een ander spel? Dan speelt alle jeugd in NL dat andere spel al jaren.

    9
    1
  • Edje 17-11-2018, 00:24

    Je hebt een punt echter, je hebt elkaar nodig Ajax heeft heracles nodig om Ajax te kunnen zijn.
    Geen enkele club kan zonder de ander, van hoog tot laag. De topclubs kunnen alleen maar topclubs zijn door Emmen-excelsior etc. Zonder elkaar ben je nergens. De uefa facciliteerd kunstgras. Europees gewoon nodig om internationaal te Kunnen spelen.
    Kijk naar de dames eerder deze week. Interland op kunstgras. Oost Europa heeft veel kunstgrasvelden
    In de hogere competities. Merkel eerder gaf aan dat dit kunstgras erg goed is. Je kunt dus alle kunstgras niet onder een noemer brengen. Doen ze ook niet met de kuip en de koel in het verleden.
    Hoe dramatisch is het soms gesteld medio november, in de verschillende stadions.
    Vind gras mooier dan kunstgras maar de verschillen in natuurgras in good and bad times is groter dan goed kunstgras en goed natuurgras.
    Vind alleen wel dat Rob een media offensief moet beginnen om de negatieve geluiden in te dammen.
    Voor je het weet is alle objectiviteit geheel verdwenen. Geef maar duidelijkheid hoe het werkelijk is gegaan.

    12
    1
  • Barrie Vouwfiets 17-11-2018, 00:12

    Ik vind niet dat we perse goed bezig zijn door de kont in de krib te gooien, maar wanneer er een dusdanig verschil in zit dat het overschakelen naar natuurgras niks oplevert, hoeft het van mij niet. Andere clubs kunnen mopperen wat ze willen, ze betalen je rekeningen toch niet. Het is compleet reglementair wat we hier aan het doen zijn, dat er aan die regels iets mankeert is een ander verhaal. Wanneer jij een buurman hebt met een rooie muur en jij en nog 3 anderen willen dat hij hem geel verft hoeft hij dat toch ook niet te doen? En als hij het wil wil hij compensatie zien voor de verf, kwasten en tijd. Denk dat dat het meest treffende voorbeeld is.
    Eerlijk gezegd veeg ik mijn reet af met de meningkjes van de andere clubs, we zijn zover gekomen door te zijn, wie we zijn. Hebben nog nooit competentie regels overtreden en dat doen we nog steeds niet. Dat een andere club meer kosten heeft is het probleem van NEC of Groningen

    5
    1
  • Robbert 16-11-2018, 23:56

    @Barrie ik wil er alleen maar mee zeggen dat je het ook vanuit een ander perspectief kunt zien en de houding van de fans van deze andere clubs jegens ons wel te begrijpen is. We hebben jaren financieel voordeel gehad door onze lagere bedrijfskosten tov clubs met een natuurgrasveld. Waarom moeten we dan nog extra geld hebben als we op natuurgras moeten spelen? Waarom tikken we die € 350.000 per jaar niet af en gooien er een hybirde mat (ook van Ten Cate) in. Velden om te trainen hebben we zat rondom ons stadion, wat is dan her probleem? Dat de kinds na de wedstrijd niet meer op het veld mogen spelen? Hebben we contractuele verplichtingen met Ten Cate? Moet deze mat er nog twee of drie seizoenen in blijven en als ze eerder vervangen wordt kost het ons geld? Wat zit er nu achter? Willen we meer TV geld tov van de topclubs? Is te begrijpen want de verschillen zijn te groot. Maar realiseer je wel dat de topclubs de grotere sponsoren aantrekken en daardoor kunnen de andere clubs met een beter TV contract profiteren? Laten we eens goed in de spiegel kijken en ons afvragen of we wel goed bezig zijn met deze houding.

    5
    3
  • Pielle 16-11-2018, 23:54

    Én ik wil onze bestuur een compliment geven. Wij als zogenaamde “kleine club. Heracles” tonen lef om tegen KNVB én Nederland in te gaan. Niemand kan ons breken, zie nu kunnen ze het kunstgras niet meer afschaffen. Ik zeg vol aanmoedigen het selectie en het bestuur komende thuiswedstrijden, dat verdienen ze zeker

    7
    1
  • Pielle 16-11-2018, 23:50

    Mooi kunstgras houden zo! Laten ze maar komen we pakken ze allemaal in Almelo. Iedereen gunt ons degradatie vanwege deze discussie, ik zeg laten we vanaf nu met volle bak de thuiswedstrijden ze pakken. Hoop echt dat we iedereen vanaf nu uitdrogen in onze mooie tempel, liefst met minimaal 3 doelpunten. Dan gaan we mooi weer naar Europa! Denk dat we nu ook veel meer kunnen besteden als we Europa halen, zie ik zo paar nieuwe spelers verwelkomen

    6
    1
  • Foppe 16-11-2018, 22:44

    Greenfields is toch Ten Cate? Die leveren ook hybride matten. Dus hoezo een sponsor minder. Heracles wil gewoon een betere verdeling van de tv gelden. En verder niet, heeft niets met gemiste inkomsten te maken. Jammer dat de andere, kleinere clubs hun oren naar de pers en de grote clubs laten hangen.

    7
    1
  • Barrie Vouwfiets 16-11-2018, 22:42

    @Robbert
    Waarom zouden we het vanuit deze clubs moeten bekijken? Zowel Heracles als NEC heeft zich aan regelementen gehouden, maar wij hebben er per jaar geld aan over gehouden. Welke club heeft dan lopen slapen?
    Ik vind dat voetbal op natuurgras hoort, daar niet van. Ik kan me echter wel vinden in de houding van Heracles, de andere clubs wouden ook niks, waarom dan moeite doen voor hen terwijl het ons geld kost. Het zijn net een stelletje verwende kleuters alle clubs bij elkaar.
    Vind het alleen raar dat er geen stappen zijn ondernomen tegen Mossou, deze man heeft bewust een negatief daglicht op Heracles willen stellen, terwijl hij de waarheid niet heeft geschreven. Nou zijn de meeste journalisten een stelletje uitgedroogde kloten klappers, maar deze meneer moest het wel heel duidelijk maken.

    5
    1
  • Robbert 16-11-2018, 21:28

    Bekijk nu deze hele kwestie ook eens vanuit een ander perspectief. Laten we ons eens vergelijken met clubs zoals Nac, Willem II en NEC. Clubs van ons niveau die hebben vastgehouden aan natuurgras. Heracles zegt nu dat een natuurgrasveld de club 1,2 miljoen per jaar kost, wij spelen nu 13 jaar in de eredivisie. Met ander woorden, we hebben aan de kosten van het veld (als de genoemde clubs ook 1,2 miljoen per jaar kwijt zijn aan hun natuurgras veld) ruim 15 miljoen meer kunnen besteden aan spelers cq. spelerssalarissen tov van hen. Is het tov deze clubs dan rechtvaardig om door ons een compensatie van 1,2 miljoen te eisen? Stof om over na te denken mensen!

    1
    4
  • Henk 16-11-2018, 21:09

    @ foppe….denk eens na joh….vasthouden aan kunstgras. Er wordt een groot spel gespeeld……Heracles heeft groot gelijk.

    6
    1
  • LEE 16-11-2018, 19:11

  • LEE 16-11-2018, 16:33

    @foppe

    Zoiets had ik ook gelezen maar daar stond bij dat het desnoods met een amateurclub mocht zijn. Dat hebben we toch al 😂😂😂😂

    4
    2
  • Foppe 16-11-2018, 15:39

    Heracles heeft gisteren een koekje van eigen deeg gekregen. Vasthouden aan het kunstgras, heeft ervoor gezorgd dat ze een eigen jeugdopleiding moeten opzetten. Slim gespeeld van de eredivisie bv. Wat was
    Beter geweest.

    2
    8
  • Robbert 16-11-2018, 14:41

    Niek het voetbal op kunstgras is anders dan op natuurgras zeggen de deskundigen. Wat nu echt anders is weet ik niet, maar laten de ‘deskundigen’ eerst eens goede voorbeelden van geven. Het is tegenwoordig ook heel veel papegaaien praat! De ene ‘deskundige’ (o.a. personen als Derksen en Van der Gijp) zegt dat het anders voetballen is en de massa lult mee! Verder hoor ik als argument dat in de grote competities kunstgras not done is. Maar wil dat dan zeggen dat het niet goed is? Ze huilen allemaal met de wolven in het bos mee.

    Ik ben er steeds meer van overtuigd dat Heracles nog ergens een ‘verborgen’ agenda heeft tav het kunstgras. Iets wat uiteraard de club geld kost en wij niet mogen weten. Heracles is als enige club die 1,2 miljoen eist! Onze opstelling blijf ik vreemd vinden, mede omdat andere kunstgras clubs zoals Ado, Pec en Excelsior wel overstag willen gaan.

    Tot slot, heren van deze site, maar het eens in orde, je kunt nog steeds niet via Safari inloggen. Veel Iphone gebruikers kunnen nog steeds niet inloggen.

    4
    1
  • 1903 16-11-2018, 14:23

    Nieuwe uit en thuisshirt bekend. Klassiek zwart wit en het blauwe!

    9
    1
  • Niek 16-11-2018, 10:58

    Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de argumenten zijn om het kunstgras te verbannen. Natuurlijk vind ik natuur gras ook mooier om naar te kijken. Maar om daarom nou het te willen verbieden gaat me wat ver. Het aantal blessures op kunstgras is nooit echt bewezen volgens mij. Daarnaast heb je wel stabiel een goed bespeelbaar veld. Velden van natuurgras zijn soms echt schandalig slecht. Zelfs in de Eredivisie. Ik denk ook niet dat als we in Nederland allemaal op natuurgras spelen dat we opeens weer ‘meedoen’ in Europa en dat jonge jongens dan opeens willen blijven. We zijn een opleidingsland. Maakt qua kunstgras echt niet uit. Het is een beetje een discussie van niets. Het enige argument wat standhoud is: Natuurgras is mooier. Klopt.

    Wel hoop ik dat Heracles ooit overgaat op hybride gras ofzo. Puur omdat het mooier is. Zou ons stadion echt ‘af’ maken.

    Ik denk dat Heracles inderdaad een behoorlijk contract met Ten Cate heeft liggen en dat ze daar niet onderuit kunnen/willen. Maar geef daar dan gewoon openheid over. (Bijna) Iedereen snapt het dan wel. Maar goed, Heracles is Heracles, vaak vinden we het prachtig om het net wat anders te doen dan de rest maar nu is het even een nadeel.

    9
    1
  • Schaap 16-11-2018, 10:20

    @Jan Dekker: AMEN. Ze krijgen kunstgras niet verboden, dus proberen ze het via een media-offensief. Next!

    8
    2
  • Robbert 16-11-2018, 00:13

    Voor wie de discussie op radio 1 van vanavond tussen Toussaint en Mossou niet gehoord hebben, hierbij de link:
    https://www.nporadio1.nl/dit-is-de-dag/onderwerpen/480160-heracles-blijft-bij-kunstgras

    Kort gezegd gaat het enkel en alleen maar om geld. Toussaint wil per jaar € 1,2 miljoen gecompenseerd hebben en de topclubs komen met € 350.000 over twee jaar geven.

    We worden door betaald voetbal minnend Nederland als de paria’s gezien. De club die daar maar mee wil doorgaan terwijl Ado, Excelsior en Pec wel overstag willenb gaan. Ik heb de indruk dat Heracles nog met een ander probleem zit en een andere agenda heeft en daardoor er met ‘gestrekt’ been blijft in te gaan. Wat op deze ‘agenda’ staat weten wij niet en daar wordt niets over gezegd of over geschreven. Ik heb wel een vermoeden, maar dat laat ik aan jullie creativiteit over wat dat zal zijn. ik ben wel benieuwd naar jullie mening. Van mij mogen ze de mat er morgen uitgooien, want wij als Heracles, een club met traditie en voetbal historie, moeten niet op kunstgras willen blijven spelen. Ik heb makkelijk lullen en hoef geen club te runnen, want natuurgras kost meer geld tov kunstgras. Wat is het probleem als wij over gaan naar een hybride veld? Ten Cate levert ook deze velden. Verder zie ik geen enkel probleem om elders te trainen. De velden van Lap en ON liggen op loopafstand, wat is dan het probleem!

    18
  • Jan Dekker 15-11-2018, 23:05

    Moet Heracles voor een paar centen zijn oren laten hangen richting grote clubs? Nooit niet!

    Wat interesseert mij nou de mening van de grotere clubs? Wij zijn Heracles, en wij laten ons door niemand wat opleggen.

    Toen we onderaan de eerste divisie bungelden keek er ook niemand naar ons om. En nu gaan ze ons vertellen wat WIJ moeten doen? Steek dat geld lekker waar de zon niet schijnt!

    Of je verbied kunstgras, of niet. Je niet laten omkopen door smartengeld!

    15
    2
  • Haff 15-11-2018, 23:05

    Heracles heeft de hele bedrijfsvoering afgestemd op het kunstgras.
    Eerlijke verdeling van de tv gelden is wederom niets mee gedaan.
    De redenen om afscheid te nemen van kunstgras zijn nooit duidelijk geworden, alleen omdat ze in het buitenland niet op die ondergrond voetballen is een kulreden om het hier dan ook maar niet te doen.

    Kortom ik ben van mening dat Heracles groot gelijk heeft om tegen te stemmen. Tevens ben ik zeer benieuwd welke clubs die nu op kunstgras spelen, daadwerkelijk binnen afzienbare tijd afscheid daarvan nemen.

    8
    2
  • Foppe 15-11-2018, 20:44

    Gewerkt, laat Heracles maar eens opening van zaken geven. Daar hebben wij als supporters wel recht op.

    9
    1
  • Geert 15-11-2018, 20:03

    Op zich wel logisch dat Heracles tegen stemde. Er vanuit gaande dat ten Cate meer dan 350000 euro betaalt. Plus het feit dat er geen gelijke verdeling van de televisiegelden komt.

    Wel gevaarlijk dat bijna het hele land nu zo negatief over ons praat. We krijgen een beetje de vak P houding zo; wij tegen iedereen. Ik ben benieuwd hoe snel dit weer afzwakt.

    Wellicht stapt onze club op den duur zelf over op natuur of hybridegras. Ik hoop het, al is het alleen vanwege het imago.

    7
    1
  • Stef 15-11-2018, 08:41

    Ik lees net dat de stuurgroep rond de veranderagenda het niet eens is met elkaar. Dat zijn 4 clubs Ajax Groningen NAC en excelsior. Oftewel al dat gedoe over Heracles is makkelijk scoren, maar klopt geen barst van

    9
    2
  • Foppe 14-11-2018, 21:55

    Robbert eens voor wat betreft het veld. Een aantal jaren terug zei Hoogma, dat Heracles niet onwelwillend tegen over gewoon gras staat, maar dat dan alle andere zaken ook geregeld moeten worden, daarvan was de eerlijke verdeling van tv gelden er een. Zoals ik nu hoor, willen de grote clubs, de discussie over kunstgras los trekken van de andere zaken. En hoezo inkomsten uit Europees voetbal, net alsof , de zgn. Grote clubs hiervan iedere jaar verzekerd zijn. Ook zijn er clubs die geen trainingspak accommodatie naast hun stadion hebben liggen, wat Heracles wel heeft. Ze kunnen deze zo huren van ON.

    4
    2
  • Robbert 14-11-2018, 21:04

    Wat betreft de kunstgras discussie, van mij persoonlijk mag het veld er morgen uit gehaald worden en een mooi hybride veld voor in de plaats komen. Dan hou je Ten Cate binnen boord en ben je van het gezeur van de kunstgras haters af. Bovendien zul je dan ook geen problemen krijgen met spelers die niet op kunstgras willen spelen.

    Waarom Heracles de hakken in ons kunstgras ondergrond blijven zetten, weten wij niet. Ik zou mij kunnen voorstellen dat er nog contractuele verplichtingen zijn met Ten Cate en dat Heracles het veel geld gaat kosten als de van volledig kunstgras afstappen. Verder heeft Heracles wel een punt door te eisen dat de TV gelden eerlijk verdeeld worden, Het is te zot voor woorden dat Ajax negen keer meer krijgt dan bijvoorbeeld VVV Venlo! Als, met name de grote clubs, van kunstgras af willen moeten ze over hun schaduw heen kunnen kijken en meer solidariteit tonen. Ook zij hebben er belang bij dat de eredivisie sterker wordt. Dat kan o.a. door de kleiners clubs wat meer geld te gunnen. Ajax tegen Excelsior is een club met meer dan 100 miljoen tegenover een club die amper 10 miljoen te besteden heeft. Ik vind het niet vreemd dat het 1-7 is geworden!

    12
    3
  • Robbert 14-11-2018, 20:51

    Je staat waar je hoort te staan REMCOM. Thuis tegen ADO en Emmen hadden we ook zo maar 4 punten minder kunnen hebben. Daar staat tegenover de off day tegen Willem II en onnodig puntenverlies tegen Nac uit.

    4
    1
  • Matthijs 14-11-2018, 20:07

    @ Foppe.

    Momenteel zijn we druk bezig een bug op te lossen, maar bedankt voor de suggestie.

    First things first..

  • Tim 14-11-2018, 18:24

    Het kunstgrasverhaal hinkt op 2 gedachtes.. Kan 1 is dat iedereen natuurlijk lekker zijn mening geeft over kunstgras en dat heracles “Zo maar” even overstag moet gaan.. Nee zo werkt dat niet, dan moet je komen met een waterdicht plan waar alles en iedereen wat aan heeft. Kan 2 is die van Heracles, ik kan gewoon niet begrijpen dat je nu als club zijnde niet een statement naar buiten brengt.. Het hele land praat over je en qua naamsbekendheid ziet dat er niet lekker uit.

  • Foppe 14-11-2018, 17:33

    Vraag : is het mogelijk op hier een poll op te zetten, met de vraag: voor of tegen kunstgras?. Lijkt mij een goed discussie punt toe.

    3
    1
  • Matthijs 14-11-2018, 10:41

    De site vertoont kuren op Safari.

    Ook de iphone app kan momenteel geen nieuws tonen. Dit ben ik aan het onderzoeken.

  • RemcoM 13-11-2018, 23:04

    Wat realisme betreft , is het vooral belangrijk dat Heracles in een aantal wedstrijden veel beter had gekund waardoor meer punten gepakt konden worden… we zouden wat beter op plek 4 hebben kunnen staan met wat meer punten.

    14