Praat mee. Fortuna Sittard vs. Heracles
Reageer 207 Reacties

Praat mee. Fortuna Sittard vs. Heracles

zondag 11 november 2018, 22:32

Heracles Almelo speelt zaterdagavond de uitwedstrijd tegen Fortuna Sittard, een tegenstander waar nog niet tegen gespeeld is op het hoogste niveau sinds Heracles in 2005 promoveerde naar de Eredivisie.

In 1985 werd deze wedstrijd al wel gespeeld. Destijds werd het bij Fortuna – Heracles 1-0 voor de mannen uit Sittard. De laatste keer dat beide ploegen elkaar ontmoetten was in de Eerste Divisie. Toen werd het in Sittard 1-0 voor Heracles. Een jaar die onvergetelijk bleek, want dat was tevens het jaar van het kampioenschap.

Fortuna Sittard staat op een knappe tiende plaats met zeven punten minder dan Heracles. Een overwinning van Fortuna zou het gat dus verkleinen, waardoor Heracles naar de middenmoot dreigt weg te zakken. Een overwinning voor de ploeg van Frank Wormuth zou dus wel eens een lekkere opsteker kun en zijn, helemaal gezien het feit dat de laatste wedstrijden niet meer gewonnen worden. De laatste overwinning was thuis tegen FC Groningen (4-1. De wedstrijden erna werden niet gewonnen. Zwolle (1-1), Feyenoord en NAC waren allemaal te sterk om de drie punten van af te pakken.

Fortuna doet het seizoen heel behoorlijk. Het won met 3-0 van Zwolle, verloor nipt van Ajax, won van De Graafschap. Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat het alle wedstrijden die het moest winnen, ook won. En dat is knap voor een promovendus.

De werdstrijd staat aankomende zaterdag onder leiding van Serdar Gözübüyük en begint om 20:45.

207 reacties Sorteren

  • Haff 25-11-2018, 21:54

    Wat een ongelofelijke negativiteit, als de spelers en staf net zo pessimistisch zijn dan kunnen we het wel opgeven. Ja het is slecht en dat mag benoemd worden, maar tegen Venlo zijn er gewoon weer 3 punten te verdienen. In het begin van het seizoen was het hosanna en nu deugd er niets meer? Nee, analyseren en vol aan de bak met zijn allen!

    10
    2
  • 1903 25-11-2018, 21:49

    Had wel is willen zien hoe het zou gaan in een 4-4-2 systeem maar dan met

    Blaswich
    Czyborra – Rossmann – Sama – Breukers
    Peterson – Duarte – Merkel – Kuwas
    Dalmau – Konings

    En anders gewoon de basis waar je in het begin mee speelde zoals bij Ajax uit ( mocht propper ) er weer bij zijn

    2
    2
  • Eddy 25-11-2018, 21:20

    Weet je waar ik me na de wedstrijd me zorgen om maakte, dat was mezelf! Waar ik mee weken geleden nog mateloos opwond om verder afglijdend spel, was gisteren na de wedstrijd “gelaten”.

    Heb mezelf een halfuurtje geleden een slag voor de harses gegeven en ik ben weer wakker!!! Ben hartikke kwaad verdomme. Ze moeten de handschoen vanaf morgen weer oppakken en Wormuth moet door Fleddie en Toussaint worden aangesproken op zijn onnavolgbaar wedstrijdselectiebeleid en wisselingen!

    Wat ik hiermee wil zeggen….morgenochtend allemaal uit ander vaatje tappen Wormuth. Morgen al je “vaste” 11 benoemtvoor de periode tm einde 1e seizoenshelft. Dan creeer je iig geval rust in de selectie en laat je zien dat je psychologie niet alleen uiteen boekje hebt geleerd, maar ook weet wat een voetballer voelt als je zelf degene bent die de onzekerheid creeert! Dus….niet meer vanaf de lessenaar maar gewoon SIMPEL.

    Zondag zijn we er gewoon weer! Tegen VVV-Venlo hopelijk duidelijkheid. 4-3-3 Blaswich, Breukers, Rossmann, Buijs, Hintum, Duarte, Merkel, Osman, Peterson, Dalmau, Kuwas!!!

    11
  • roeptoeter 25-11-2018, 20:25

    en ik iriteer me mateloos aan het groepje fans wat nog applaus geeft ook aan de spelers na alweer een nederlaag/wanvertoning.

    6
    5
  • Kobus 25-11-2018, 20:15

    NEEFJEVANBROERTJEVANSCHOONZUS

    Dat is hetzelfde als ik me erger aan de mobieltjes van de kids en zeg ‘’vroeger!’’

  • Rono 25-11-2018, 19:34

    Nou gelukkig wormuth, we zakken een aantal plaatsen. Dat is toch wat je steeds zegt, dat we te hoog staan en we moeten een keer verliezen. Nou we hebben inmiddels 4 keer verloren en worden ingehaald. Dus komende week mogen/kunnen we weer keer winnen. We spelen thuis, dus het moet kunnen

  • Barrie Vouwfiets 25-11-2018, 18:53

    Ik snap best dat de club slechtere tijden heeft gekend, maar er had een stuk meer ingezeten dan de plek waar we nu staan. Ik denk dat daar een deel van het chagrijn weg komt, volkomen terecht.

    2
    1
  • Neefjevanbroertjevanschoonzus 25-11-2018, 18:05

    Kan me nog herinneren dat onze trots aan de Bornsestraat in de eerste divisie staat met 5 punten uit tig wedstrijden onder aan de lijst stond.
    De melkbussen stonden bij de ingang voor een donatie zodat Heracles voort kon bestaan.
    Wat ik er mee aan wil geven dat het destijds veel slechter qua prestaties ging er waren per wedstrijd ook een 800 supporters aanwezig.
    Het zal de tijdsgeest zijn maar waar ik een beetje beroerd van word is steeds maar weer het oeverloze gezeik over het kunstgras, het gezeik over het beleid van de technische staf, trainer & de inzet van de spelers.
    Wees toch eens blij met wat je hebt, er waren in het verleden twee momenten waarop door de sponsors tijdig ingegrepen is, zo niet was er nu geen Heracles meer……

    8
    4
  • RemcoM 25-11-2018, 17:41

    @Hans precies , en als we in de aanval gaan schuift de verdediging mee naar voren en als we verdedigen dan schuift de aanval mee naar achteren.
    Iedereen weet dat als speler zijnde , makkelijker kunnen we het niet maken.

  • Hans 25-11-2018, 17:35

    Nou als we (lees Wormuth)eens normaal gaan doen met de beste spelers in de basis en op de goede plek kunnen we tegen VVV,utrecht en excelsior toch wel punten pakken.?

  • rangliestje 25-11-2018, 17:25

    zo dat was plek 4 en met vvv utrecht psv en exelsior in het verschiet gaan we nog verder zakken richting plek 10-12.

  • Scout 25-11-2018, 16:01

    Wormuth is nog te veel leraar en te weinig trainer. Het gaat om de punten en niet of zo alle tactieken begrijpen of in 10 verschillende opstellingen kan spelen.

  • Frans up 25-11-2018, 15:07

    Ik mis de winnaars mentaliteit bij onze trainer. Nu weer verkondigen dat we te hoog staan. Dat is geen winnaar, een winnaar is boos op zijn eigen foute taktiek en de instelling van de spelers.

  • h supporter 25-11-2018, 14:40

    Als doelman weet je wanneer er steeds een andere verdediging voor je staat ook niet meer echt wat je kunt verwachten. een taktiek is leuk maar wanneer je dan er spelers neerzet die dat niet kunnen uitvoeren, heb jij als trainer geen goed zicht op hun kwaliteiten. De taktiek is afhankelijk vd kwaliteiten vd spelers.
    Ook als spelers groep is dit niet meer uit te voeren, je hebt totaal geen automatisme meer, en je gaat zelf ook twijfelen.

  • Ome Jan 25-11-2018, 14:21

    Ik heb alleen maar een dolend Heracles gezien. Geen continuïteit in het team.

  • Herman 25-11-2018, 14:11

    Vak D je hebt helemaal gelijk.

  • Hans 25-11-2018, 14:03

    @vak d,helemaal mee eens.
    En gewoon tot de winterstop zo blijven voetballen. Elke trainer wil toch met zn beste elf spelen.

  • Vak d 25-11-2018, 13:59

    Petterson Dalmau Kuwas

    Duarte Merkel Osman

    vHintum vdBuijs Rossman Breukers

    Blaswich

    En niks anders

  • Jan 25-11-2018, 12:47

    Die wormuth helpt de hele club naar de kloten. Hopen dat we dit jaar met kunst en vliegwerk erin blijven en dan volgend jaar Bosz en Kruzen ophalen

    2
    3
  • votermet 25-11-2018, 12:43

    we staan met de 4eplek gewoon 8-10plekken te hoog!! gewoon een kunstgrasploeg dat zijn we!!

    1
    3
  • DDB 25-11-2018, 12:31

    God en daarvoor reis je helemaal naar Fortuna… Wat een kut achterhoede, man wat hebben wij een kut achtergoede, godverdomme wat een kut achterhoede. Die van De Buis, die keeper en die Duitse linksback kunnen niet eens verdedigen joh. Zijn het wel verdedigers? Van Hintum was de laatste weken de beste verdediger en die wordt dan gepasseerd voor zo’n prutser. Die keeper is elke week een enorme bron van onrust en dan loopt die naar elke tegengoal vooruit en op anderen te bekken. Wat een lul! Hou zelf eens een bal tegen. En die 2e tegengoal typeert hem en van de Buis weer. In de 5 meter staan ze allebei als een oud wijf te kijken hoe die van Fortuna hem erin tikt. Tijd voor de winterstop. Het is al weken enorme ellende.

    3
    1
  • Foppe 25-11-2018, 12:00

    Ik wijt de nederlaag voor 80% aan onze trainer. Iedere keer weer andere spelers, ander systeem. Je ziet gewoon de onzekerheid bij de spelers. Kies voor 1 systeem en ga daarvoor. Onze spelers hebben niet de kwaliteiten om verschillende systemen te spelen, laat staan ze te beheersen. Fledderus, jij bent de technische baas, maak dat in het Duits duidelijk aan onze trainer, voordat de opinie zich tegen hem gaat keren.

    7
    1
  • Tim 25-11-2018, 11:59

    Dario vd Buijs… je speelde echt als een oud wijf! Ook helemaal klaar met die lange cross pass van hem waar er 56 van fout gaan.

    4
    1
  • Hartjoek 25-11-2018, 11:56

    Wat een onherkenbaar Heracles!! Penalty was veel te zwaar maar hij raakte hem wel heel licht. Niet handig van Blaswich want je kon hem geven.

    Tip 1 de komende 5 wedstrijden vaste formatie in ouderwetse 4 3 3 opstelling

    Tip 2 Kuwas altijd in de basis en de hele week vertroetelen. Veel schouderklopjes en zeggen dat hij de beste is. Wordt onze enige sterspeler vanzelf weer de oude.

    Tip 3 gooi die Spanjaard eruit en voorin Peterson Vermeij Kuwas. 50 procent van de ballen hoog op Vincent. De overige 50 procent voor eigen succes.

    Wordt lastig om nog punten te halen voor winterstop!

    1
    2
  • Rono 25-11-2018, 11:47

    Nou, ik heb de moeite genomen om mee te gaan. Het is best een hele zit in zo’n bus. Je verwacht dan wel inzet en passie en dat heb ik niet helemaal teruggezien. Fortuna liet dat veel meer zien. Kansje hier en daar, gewoon verdiend verloren, kan ook zo maar 5-0 worden. Staan we met 5 man achter, lopen ze er nog te makkelijk door en is Blaswich weer niet echt handig, hij weet me nog niet te overtuigen. Ik denk dat we Propper nodig missen achterin. Verder zou ik straks vd Water wel een keer weer willen zien, beetje nieuw elan om de vrije val te stoppen. En verder niet teveel husselen, moeten ze bij Ajax doen, geeft lekker vertrouwen. Nee, ik ben er nog niet gerust op. Ging met pec zwolle ook zo vorig jaar en die vrije val gaat daar nog steeds door. Hopelijk weten wij het tij wel te keren

    3
    1
  • Stadioncheck 25-11-2018, 11:40

    Beste Frank Wormuth.
    Systemen zijn leuk, maak voetbal niet al te ingewikkeld het is geen wiskunde.

    Wat ik gisteren zag , was dat we niet verloren op basis van kwaliteit
    Alhoewel 2x slap verdedigen?

    Maar vooral we verliezen van het systeem.

    Heracles is geen Juventus ondanks dat ze allebeide in het prachtige black white stripe shirt spelen.
    Hou het bij Heracles simpel en het suc6 zal weer terug keren
    Wij verliezen nu 2x van een tegenstander waar we gewoon van punten moeten halen.
    Systeem mission fail, heb ik alleen gezien.

    Almelo houd van simpel D´raan met de lippe.

    En ook dat is resultaat wisselvallig , maar wel duidelijk voor iedereen.

    .

  • E 25-11-2018, 11:31

    Scherpte en vorm ontbreken ook met name voorin. Gaat het daar beter dan blijf je ook langer meedoen in wedstrijden, groeit het vertrouwen etc. Kom je gisteren met 0-1 voor dan win je zo’n pot ook zomaar. Wil niet zeggen dat het tactisch allemaal zo briljant is en dat de wissels goed te verklaren zijn. Verder is er volgens mij niet zo veel veranderd tov begin van het seizoen. Het was toen niet zo goed en het is nu ook niet zo slecht als iedereen beweerd.

  • RemcoM 25-11-2018, 11:10

    Ik vind de oorzaak van het grote verschil tussen Heracles thuis en uit vooral in het nonchalante voetbal liggen (achteloos spelen) met alle risico’s van dien.
    Daarom kunnen ze al een hele poos geen uitwedstrijden winnen.
    Heerenveen en Ajax uit heb ik dat bijvoorbeeld niet gezien en waren ze goed bij de les.

  • Marco 25-11-2018, 10:56

    Pff het wordt met de week slechter.Kan nooit geluk zijn hoe we de competitie zijn begonnen. Vanaf vitesse uit is het Bergafwaarts gegaan.Frank Wormuth laat is een goed 11tal staan. Dat gewissel is slecht voor het team. Een speler wisselen als het team daar beter van wordt is goed maar het gewissel zonder resultaaten is belachelijk.

  • Hans 25-11-2018, 08:48

    Als je tegen fortuna met 5!!! Verdedigers speelt sta je uiteraard voor het beginsignaal al achter.
    Man man man wormuth ga eens een wedstrijd of 6 met de zelfde ‘fatsoenlijke ‘opstelling spelen ipv met steeds zo’n achterlijke opstelling.
    En dan Kuwas eruit halen voor Drost.
    Zou ook fijn zijn als de heren Reekers/kolmschot eens wat tegengas zouden geven ipv alleen maar ja te knikken en pionnetjes neer te zetten .BAH.

    5
    2
  • pielle lulletje 25-11-2018, 08:36

    pielle je lult pure onzin mafketel dat je er bent!!

    1
    1
  • kees 25-11-2018, 07:50

    Wat ben ik er chagerijnig van. Wat doet die trainer de hele week? Ik dacht dat het de bedoeling was dat meer op elkaar ingespeeld raken en beter werden? Ik zie daar igg niets van. En wat is er in hemelsnaam met Peterson ad hand?
    Wedstrijden verliezen is geen schande mnasr zo?
    Maar goed, dat mag ik vast niet zeggen want we staan nog in het linkerrijtje ofzo

    6
    1
  • Pielle 25-11-2018, 07:17

    Raar eh dat na het uitspraak van Wormuth over dat we te hoog staan voor onze doening dat we opeens negatieve reeks hebben neergezet. Ergens bij mij brand een lampje, denk bij velen ook, vies politiek spelletje en misschien toch maar (express) niet naar Europa, omdat we gewoon niethet middelen hebben en het alleen maa de club veel geld gaat kosten

    1
    8
  • kunstgrasmiejonguh 25-11-2018, 03:25

    we zijn gewoon een kunstgrasploegje op natuurgras op ajax en heerenveen na geen flikker laten zien we staan met de 4e/5e plek een stuk of 8plekken te hoog!!

  • John 25-11-2018, 01:44

    Wat is dit? Spelers op de verkeerde palata, een onbegrijpelijke opstelling, vreemde wissels, géén bezieling. Volgens mij weet de trainer het niet meer. Overigens stond Van Den Buijs bij die twee de goal (net als bij NAC) te schutteren als een amateur en daar kan de trainer niets aan doen. Maar stel een onzekere speler dan niet op zou Ik zeggen.

    5
    1
  • RemcoM 25-11-2018, 01:02

    Wat de spelers aangaat , die leveren geen strijd op het veld.
    Sterker nog ze leveren vaak gewoon de ballen weer keurig in bij de tegenstander.

  • Willem 25-11-2018, 01:00

    Ich weiß es nicht mehr. Wir haben alle Systeme ausprobiert. Wir haben alle Spieler ausprobiert, also hört es auf. Ich gehe nach hause. Grusse Frank Wormuht

  • Waldo 25-11-2018, 00:44

    Hiervoor de hele dag in het van de valk hotel gezeten. Schaam je.

  • Mark 25-11-2018, 00:36

    Tenenkrommende persconferentie van Wormuth!

  • Vak in de 74e minuut naar huis 25-11-2018, 00:34

    Nepsupporters

    2
    3
  • Thomas 25-11-2018, 00:31

    Dat deze ploeg zonder een greintje bezieling speelt, daarvoor draagt de coach verantwoordelijkheid. Vergeet niet: dit is al de zoveelste bar slechte wedstrijd dit seizoen.
    Er klopt echt niets van, in het veld en langs de lijn. Heracles is een ploeg zonder ballen, op dit moment. Dat is echt pijnlijk.

  • Skele pelli 25-11-2018, 00:13

    Wie fuckt met sama kom op q wij praten wel even

  • Gait g 25-11-2018, 00:13

    Goede tacktiek,daardoor is mijn cloeb 3e!

  • Stef 25-11-2018, 00:10

    Zoals Breukers op radio 1 zegt. Het begint bij instelling en passie.

    En dat het tegen zit….
    Als Fortuna doorgedrukt had was het gewoon 7 0 geworden.

    Breukers weer beste man.
    Misschien is iemand tussen de palen zetten die ballen tegen houdt en geen stomme overtredingen maakt. Heeft geen bal klemvast en zorgt zelf voor de meeste onrust.

    Dalmou lekker op de bank zetten. Doe koning of Vermeij maar.
    Frank lekker bondscoach worden in Duitsland en gewoon Bosz ophalen

  • Fan 25-11-2018, 00:07

    Wat gebeurd er met Heracles? Wat een slechte verdediging, Sama echt drama. Kuwas en Duarte eruit waarom doet de trainer dat? En dan staat de trainer ook nog lachend voor de camera. Niet te begrijpen

  • Mark 25-11-2018, 00:05

    Briljante tactiek weer van onze professor Wormuth. En afloop ook nog zijn eigen straatje schoonvegen. Ophouden met rouleren!!

  • Kobus 24-11-2018, 23:59

    @jandekker die opmerking is juist Diarree met bloedsporen. Moeten we blij en tevreden zijn na de zoveelste vernedering in korte tijd. Denk dat mensen heel veel verwacht hadden van wormuth, het is een sympathieke man maar daar kopen er helemaal niets voor.

  • Hardenberg 24-11-2018, 23:56

    Gelukkig hebben we al 20 punten want ons voetbal zit al een maand tegen degradatie niveau aan. Enkel de wedstrijd tegen Feyenoord was daarop een uitzondering. Het is balen maar er staan een heleboel ploegen onder ons, laten we daar blij mee zijn. Sterkte voor de meegereisde supporters.

  • Geert 24-11-2018, 23:50

    Het zit op dit moment echt vies tegen. Een ketser waaruit de bal precies achter de verdediging valt en de keeper te laat is. En een corner waar een spits zijn teen tegenaan zet. Bij ons vallen de ballen net niet goed. Peterson die 4 tot 5 kansen krijgt, de keeper van de tegenstander speelt een perfecte wedstrijd en als klapstuk een corner rond de 75e minuut die er op miraculeuze wijze niet in gaat.

    Kortom, we zitten in de hoek waar de klappen vallen. Kom op mensen! Het goede voetbal komt wel weer!

  • Foppe 24-11-2018, 23:44

    Jan Dekker, of Wormuth een goede of slechte trainer is, weet ik niet. Dat hij teveel wisselt van spelers en systeem wel. En dat geeft geen vertrouwen.